• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

brann:)

Eg ser at det står at det er muligheter for rundt 100 ståplasser. Kor skal de stå da? siden det ikkje kan stå noen på t feltet lengre.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Brannmus



Blir vel fort de siste bildene som oppdateres nå før det er kamp på mandag.. Ser i hvert fall ut til at det meste er på plass nå. En helg med finpussing, så skal vel det meste være i boks.

EvenSteven

Hvis det ikke skal stå SPV på feltene, hvorfor ikke stave ut B-R-A-N-N ?
Det bør det i hvertfall da stå på den andre langsiden, når den står ferdig ...

Nightfox

Fordi det er mye finere uten skrift...

Xminator

Litt enig i at man kunne stavet Brann. Det blir tross alt kulisser for omtrent alt av intervjuer inne fra Stadion. På kampdagen betyr det mindre. Da er det jo uansett fullt på den tribunen.

Noe må gjøres med glassveggene. Hva med røde lyskaster på innsiden for å bryte opp en sort, gjennomsiktig flate? Enveisglass, som reflekterer rødt lys? Akkurat nå er jo halve tribunen en sort vegg. Ikke estetisk pent i det hele tatt...

Prudi

Quote from: "EvenSteven"Hvis det ikke skal stå SPV på feltene, hvorfor ikke stave ut B-R-A-N-N ?
Det bør det i hvertfall da stå på den andre langsiden, når den står ferdig ...

Henki

Quote from: "Xminator"
Noe må gjøres med glassveggene. Hva med røde lyskaster på innsiden for å bryte opp en sort, gjennomsiktig flate? Enveisglass, som reflekterer rødt lys? Akkurat nå er jo halve tribunen en sort vegg. Ikke estetisk pent i det hele tatt...


Nå skal det jo monteres røde seter foran vipboksene da, så det vil jo skape litt mer variasjon på den veggen enn man har nå.
Ballen skal fremover!

Brann_copper

Ja, de seteradene rett utenfor VIP-boksene i øverste etasje har jeg faktisk ventet pÃ¥. De vil heve helhetsinntrykket betraktelig. Noen som  vet om de skal monteres nÃ¥??
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Klaus_Brann

Quote from: "Prudi"
Quote from: "EvenSteven"Hvis det ikke skal stå SPV på feltene, hvorfor ikke stave ut B-R-A-N-N ?
Det bør det i hvertfall da stå på den andre langsiden, når den står ferdig ...


De har ikke logoen, de har skrevet F F K, det blir jo det samme som det er snakk om her i så fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Litt av begge deler tenker jeg vi sier det er.....

GÃ¥ ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler86"Litt av begge deler tenker jeg vi sier det er.....



Den, er grei, det var ikke der når jeg var der sist, men det er også den eneste tribunen som har logoene, så vidt jeg vet..Den ene langsiden har FFK, motsatt er vip, og den siste kortsiden, er det en del ståplasser til Plankehaugen, så der er det ikke..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ajjah

Til de som snakket om reklameskiltene. Brann er alene om de i Norge, har tidligere leid de ut til Ullevål, nå er de på plass foran gamle sitte. Det vil vel si at det blir med den ene siden og at kameraposisjonen i fremtiden vil være fra nye langsiden. Kjipt for de som blir sittende på nederste rad på gamle sitte, hørt det er trøbbel å se noe av banen over disse skiltene.

monzilla

Kjipt, men det må være mye kjipere for de som sitter halvveis bak en stolpe oppe på gamle felt K

Erlend

Quote from: "Prudi"
Quote from: "EvenSteven"Hvis det ikke skal stå SPV på feltene, hvorfor ikke stave ut B-R-A-N-N ?
Det bør det i hvertfall da stå på den andre langsiden, når den står ferdig ...

Nå blir det jo litt vanskeligere å lage en rund brannlogo enn FFK sin trekantede

kabelmann

Quote from: "ajjah"Til de som snakket om reklameskiltene. Brann er alene om de i Norge, har tidligere leid de ut til Ullevål, nå er de på plass foran gamle sitte.

Var de leid ut til Ullevaal? Jeg mente jeg så de surret og gikk i kampen mellom Lyn og Fredrikstad, og det skulle vel være etter at de var montert i Bergen. Dog godt mulig jeg husker veldig feil her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Er det ikke slike som ruller de har på Ullevåll då?
Brann skulle i alle fall være de første og eneste som tok de i bruk denne sesongen men kan jo være andre har slengt seg på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "ajjah"Til de som snakket om reklameskiltene. Brann er alene om de i Norge, har tidligere leid de ut til Ullevål, nå er de på plass foran gamle sitte.

Var de leid ut til Ullevaal? Jeg mente jeg så de surret og gikk i kampen mellom Lyn og Fredrikstad, og det skulle vel være etter at de var montert i Bergen. Dog godt mulig jeg husker veldig feil her.


Det ble nok litt rot her. Branns reklameskilter er nye og ikke de samme skiltene som Ullevåll disponerer. Det som vel ble ment var at Brann er første arena som får dem permanent. Eller noe slikt.

Brannfrelst

Quote from: "monzilla"Kjipt, men det må være mye kjipere for de som sitter halvveis bak en stolpe oppe på gamle felt K


Ingen som såg den repotasjen i før kampen på BTV igår? Om han eldre mannen som hadde hatt partoutkort bak en stolpe i mangen år,men ville ikke ha en annen plass da han ble tilbudt en bedre fordi han hadde fått et forhold til denne stolpen;) Herlige greier..
2.10.07-Gullet kom hem!

Haugen2

Quote from: "Xminator"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "ajjah"Til de som snakket om reklameskiltene. Brann er alene om de i Norge, har tidligere leid de ut til Ullevål, nå er de på plass foran gamle sitte.

Var de leid ut til Ullevaal? Jeg mente jeg så de surret og gikk i kampen mellom Lyn og Fredrikstad, og det skulle vel være etter at de var montert i Bergen. Dog godt mulig jeg husker veldig feil her.


Det ble nok litt rot her. Branns reklameskilter er nye og ikke de samme skiltene som Ullevåll disponerer. Det som vel ble ment var at Brann er første arena som får dem permanent. Eller noe slikt.


Så de er ikke permanente på Ullevaal?

Xminator

Ikke den gang Brann sa de var de første. Hva status for reklameskiltene på Ullevåll er nå vet jeg ikke, men til Brasilkampen var de leid inn. Ikke umulig de er plassert der permanenet nå.

kih

Quote from: "Xminator"Ikke den gang Brann sa de var de første.


sånne skilt er regelrett skandaløse, hadde håpet Brann skulle bli de siste til å bruke de.. helt forferdelige å se på

Xminator

Quote from: "kih"
Quote from: "Xminator"Ikke den gang Brann sa de var de første.


sånne skilt er regelrett skandaløse, hadde håpet Brann skulle bli de siste til å bruke de.. helt forferdelige å se på


Veldig avhengig av hvordan de brukes. På sitt verste burde de leveres med epilepsiadvarsel, brukt på den andre måten har de ingen forskjell fra ett vanlig skilt. Jeg håper de brukes slik som de rullerende skiltene.

Statisk bilde, hele langsiden med en reklame, rullere hvert minutt.

Strandlien

Quote from: "Xminator"
Quote from: "kih"
Quote from: "Xminator"Ikke den gang Brann sa de var de første.


sånne skilt er regelrett skandaløse, hadde håpet Brann skulle bli de siste til å bruke de.. helt forferdelige å se på


Veldig avhengig av hvordan de brukes. På sitt verste burde de leveres med epilepsiadvarsel, brukt på den andre måten har de ingen forskjell fra ett vanlig skilt. Jeg håper de brukes slik som de rullerende skiltene.

Statisk bilde, hele langsiden med en reklame, rullere hvert minutt.


Hva med å legge ut live-betting på de skiltene? Da får en involverende reklame da! Mulig noen av spillerene som får annet fokus enn kampen og...

Klaus_Brann

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "kih"
Quote from: "Xminator"Ikke den gang Brann sa de var de første.


sånne skilt er regelrett skandaløse, hadde håpet Brann skulle bli de siste til å bruke de.. helt forferdelige å se på


Veldig avhengig av hvordan de brukes. På sitt verste burde de leveres med epilepsiadvarsel, brukt på den andre måten har de ingen forskjell fra ett vanlig skilt. Jeg håper de brukes slik som de rullerende skiltene.

Statisk bilde, hele langsiden med en reklame, rullere hvert minutt.


Hva med å legge ut live-betting på de skiltene? Da får en involverende reklame da! Mulig noen av spillerene som får annet fokus enn kampen og...


Apropos reklame og skilt, noen som husker "Raymond e tøff" og de andre "Raymond" skiltreklamene:-) herlig
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Poenget er jo at man kan få plass til mer reklame enn på et rullende skilt. Og dermed er det mer penger å kreve. Det er bare opp til Brann nå og ikke godkjenne altfor forstyrrende animasjoner.

Xminator

Vi får svaret i morgen. Rompen er griseklar for nytt sete nå :D

DJ_ADG

Quote from: "Nightfox"Poenget er jo at man kan få plass til mer reklame enn på et rullende skilt. Og dermed er det mer penger å kreve. Det er bare opp til Brann nå og ikke godkjenne altfor forstyrrende animasjoner.


et annet poeng e at de kan bytte reklame lettere fra kamp til kamp. Og dermed prise en TV2 sendt kamp anderledes enn en TV2 Zebra kamp.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tore Larsen

Quote from: "Xminator"Vi får svaret i morgen. Rompen er griseklar for nytt sete nå :D


Regner vel med at du kun skal bruke setet i pausen :)
Mvh

Tore

grei

Quote from: "Nightfox"Poenget er jo at man kan få plass til mer reklame enn på et rullende skilt. Og dermed er det mer penger å kreve. Det er bare opp til Brann nå og ikke godkjenne altfor forstyrrende animasjoner.


Disse skiltene er jo egentlig en ekvivalent til det norske draktreklamesystemet der man dekker hver centimeter av trøye, sokker osv med reklame. Andre steder holder man seg til én hovedsponsor på trøyen. Vil tro de tjener like mye på dette, siden reklameplassen blir langt mer ekslusiv.

Poenget med skiltene kan like gjerne sies å være at de er mer dynamiske, samt at de er mer oppmerksomhetstilkallende, og målet med reklame er jo engang å påkalle oppmerksomhet. Det blir som med blinkende og ropende Flash-reklamer på nettaviser, de er irriterende og distraherende for brukerne, men reklamebransjen elsker dem. At folk ønsker disse skiltene velkommen fordi "det ser litt sånn proft ut" er jo bare tussete.

Pondan

Xminator skal sitte med medgangssupporterne på SPV tribunen.. Skandale! :p

purolatino

Har tenkt litt på dette en stund, tror faktisk at det kommer til å bli bra stemning fra den nye SPV tribunen etter hvert! Vet jo at dette liksom er en VIP tribune, men man skal jo ikke glemme at flesteparten av de som har sesong kort der har bladd opp en god del penger for¨å få sitte på nytribunen. Og når man faktisk har betalt såpass med penger for fastplass på stadion må man jo kunne tenkes at dette faktisk er ihuga brann supportere med et hjerte i brann! Skal ikke se bort ifra at dette blir en tribune der folk faktisk begynner å stå på kampene, ihvertfall på de 19 nederste radene under kampene, ser for meg noe ala Vestbredden på Ullevåll, Brann's nye Store Stå, da jeg tenker at snittalderen på denne tribunen vil være ganske høy og mannsdominert! Så i år får vi Hansa og SPV som syngende tribuner for håpentligvis!

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"ihvertfall pÃ¥ de 19 nederste radene  !


På billettkartet over SpV som feilaktig lå ute til salg i begynnelsen, så talte jeg 19 rader ute i "friluft". Men når man ser på bildene brann.no la ut i går, så kommer jeg ikke lenger enn til 18. Merkelig...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Xminator"Vi får svaret i morgen. Rompen er griseklar for nytt sete nå :D


Regner vel med at du kun skal bruke setet i pausen :)


Tore, kan du gi meg svar på pm`n:-)
Er klar for å få det til....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Xminator"Vi får svaret i morgen. Rompen er griseklar for nytt sete nå :D


Regner vel med at du kun skal bruke setet i pausen :)


Det blir nok surmuling om man blir stående på felt D.... Blir nok som på Gamle Sitte, man sitter når det spilles ball, og strekker bena i pausen.

Xminator

Quote from: "Pondan"Xminator skal sitte med medgangssupporterne på SPV tribunen.. Skandale! :p


Medgangssupportere? Dette er kremen av supporterene. De som har overlevd skandaler, 10-0 og tap mot dumpekandidater. Veteranene som ikke får panikk selv om det går litt hett for seg. De som uten å blunke går inn i 15 nye år med lidelse.

Er jo egentlig en liten matteoppgave for Krøvel. Hvor mange enkeltindivider har en eller annen gang stått på Store Stå. Hvor stort frafall har man? Av de som rykket opp i 1986 er det nok en liten prosent som fortsatt står sammen med de syngende supporterene. En litt større prosent som sitter andre steder på Stadion. Og helvetes mange som har desertert og funnet gode unnskyldninger for å ikke lenger gå på Stadion.

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "purolatino"ihvertfall pÃ¥ de 19 nederste radene  !


På billettkartet over SpV som feilaktig lå ute til salg i begynnelsen, så talte jeg 19 rader ute i "friluft". Men når man ser på bildene brann.no la ut i går, så kommer jeg ikke lenger enn til 18. Merkelig...


Tok du med den som er gjemt bak skiltene? Kom ikke lenger enn til 18 selv da jeg talte på tegningene tidligere i år. Mulig de setter ut stoler i gangarealet bak siste seterad.

slang

Quote from: "Henki"
Quote from: "Xminator"
Noe må gjøres med glassveggene. Hva med røde lyskaster på innsiden for å bryte opp en sort, gjennomsiktig flate? Enveisglass, som reflekterer rødt lys? Akkurat nå er jo halve tribunen en sort vegg. Ikke estetisk pent i det hele tatt...


Nå skal det jo monteres røde seter foran vipboksene da, så det vil jo skape litt mer variasjon på den veggen enn man har nå.


Var oppe på stadion i dag, og setene som monteres forran vipboksene e ikkje røde, men svarte...

Kan også glede Xminator med at det er puter på de setene på SPV-tribunen. Sykt digg å sitte på!
ansa 08

benny

Folk kommer jo til å sovne i stolene.

Prudi

Quote from: "Xminator"

Medgangssupportere? Dette er kremen av supporterene. De som har overlevd skandaler, 10-0 og tap mot dumpekandidater. Veteranene som ikke får panikk selv om det går litt hett for seg. De som uten å blunke går inn i 15 nye år med lidelse.



Får håpe det er litt mer stil over Branns VIP'er enn Start sine. I går stod VIP'ene fremdeles inne og skålte i champagne og spiste reker mens spillerene startet 2 omgang. Det så ut som om halve stadion hadde gått hjem til pause.

Regner med at VIP'er, mini-VIPer og hvermansVIP'er har ræven pent plantet på setet når lagene kommer ut til 2 omgang.

kabelmann

Quote from: "Prudi"Det så ut som om halve stadion hadde gått hjem til pause.

I så tilfelle kunne man nesten ha forstått dem. Makan til triste greier.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

[/quote]

Får håpe det er litt mer stil over Branns VIP'er enn Start sine. I går stod VIP'ene fremdeles inne og skålte i champagne og spiste reker mens spillerene startet 2 omgang. Det så ut som om halve stadion hadde gått hjem til pause.

Regner med at VIP'er, mini-VIPer og hvermansVIP'er har ræven pent plantet på setet når lagene kommer ut til 2 omgang.[/quote]

Kan ikke forstå at folk er bekymret for vip'ene. Så vidt jeg vet er mesteparten av Vip plassene hvermansen vip'er og dette er stort sett folk som har fulgt Brann i tykt og tynt siden før mange av de som sitter på Hansa var født. Dette er folk med hjerte sitt i Brann (og noen har mer penger enn andre), men å tro at de ikke har interesse for vår kjære klubb er som å tro at dommerstanden i Norge ikke favoriserer rbk. Det at de kanskje ikke lager så mye "bråk" som f.eks Hansa har nok mer å gjøre med alderen på de som sitter der.

Prudi

Tror egentlig ikke at vi får et lignende skue på stadion, men ble skremt over prioriteringen til VIP'ene i Kristiansand. Det er jo fare for at VIP'områdene blir et "se og bli sett"-område og at kampen kommer i 2 rekke.

Superjack

Brannsupporter.

Klaus_Brann

Quote from: "Superjack"


At de kommer til å slite med så drårlige tilskuertall tror jeg ikke noe på. De kommer til å ha mange fler enn det gjennom hele sesongen, uansett resultater også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Quote from: "Superjack"


Må jeg få legge til at begge arenaene er skremmende lik på hverandre. Like stygge begge to. Bare at Start sin har 4-5 rader mer.
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Siden ingen har kommentert det ennå... Er meget godt fornøyd med den nye tribunen. Tette hjørner har enormt mye å si, og det vi på forhånd fryktet skulle være en dominerende VIP-glassvegg forsvant jo bak alle folkene (at langsidene ga mindre liv fra seg enn noensinne får heller tas opp andre steder).

De animerte reklameskiltene ble heller ikke så ille som fryktet, dette blir veldig bra. Men en ting: Hvorfor så langt fra tribunen til banen? Har ikke Bjørn Dahl snakket om at det skal bli mest mulig intimt? Banen er flyttet en meter, men det er ikke nok nok, tribunen burde vært rundt tre meter nærmere.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Siden ingen har kommentert det ennå... Er meget godt fornøyd med den nye tribunen. Tette hjørner har enormt mye å si, og det vi på forhånd fryktet skulle være en dominerende VIP-glassvegg forsvant jo bak alle folkene (at langsidene ga mindre liv fra seg enn noensinne får heller tas opp andre steder).

De animerte reklameskiltene ble heller ikke så ille som fryktet, dette blir veldig bra. Men en ting: Hvorfor så langt fra tribunen til banen? Har ikke Bjørn Dahl snakket om at det skal bli mest mulig intimt? Banen er flyttet en meter, men det er ikke nok nok, tribunen burde vært rundt tre meter nærmere.


Det SKAL være minimum 120 x 80 meter mellom tribunene. Eller sagt på en annen måte: Det skal være min. 7,5 meter fra mållinjen til tribune, og min. 6 meter fra sidelinjen til tribune. (Banen skal være 105 x 68 m.) Når gamle sitte rives, blir den nye tribunen mye nærmere banen enn dagens.
Legg ned hele klubben!

benny

Synes den nye tribunen så meget bra ut. VIP-områdene virket ikke så dominerende som jeg hadde fryktet, og utvendig er den jo mektig.
Håper likevel at det ikke blir for mye vip på nye søndre slik at vi får en anstendig kapasitet.
Noen som vet hvorfor brann ikke bruker ståplassene foran gamle sitte nå i ombygningsperioden? er jo oppimot 500 ståplasser der som står ubrukt.

Xminator

Publikumsflyten er jo en ren skandale. Hele det nederste feltet på SPV tømmes i utgang 8. BT tribunene tømmes i utgang 7. Utenfor Stadion må både 7 og 8 ned en smal trapp. Arkitekten som tegnet dette makkverket burde kjølhales.

This Charming Man

Sitat Krøvel: "Det SKAL være minimum 120 x 80 meter mellom tribunene. Eller sagt på en annen måte: Det skal være min. 7,5 meter fra mållinjen til tribune, og min. 6 meter fra sidelinjen til tribune. (Banen skal være 105 x 68 m.) Når gamle sitte rives, blir den nye tribunen mye nærmere banen enn dagens."


Er dette UEFA-regler? Da er det vitterlig mange store internasjonale areaner (som feks Old Trafford) som ikke tilfredstiller kravene. Der er det garantert ikke 6 m fra sidelinjen til tribunen. En har også et annet eksempel med Fosshaugane, hvor tribunen er mye nærmere gresset enn det de legger opp til på Stadda. Jeg var overraskende fornøyd med den nye tribunen, den så bedre ut med folk på enn fryktet. Men det irriterer meg at det skal være så lange avstander og høye reklameskilt - dette gå ut over intimiteten. Får virkelig håpe dette ordner seg når den er ferdig til 2008.

Og jo, Bjørn Dahl har visst ytret ønske om å bygge tribunen så nærmt gresset som mulig. Bl.a skal han ha ytret ønske pm å bygge Hansa helt ned til gresset. Dette vil skille Stadda fra resten av disse nye stadioner som popper opp rundt omkring. Det er en skandale hvis ikke dette skjer, da er det ingen tvil om at styret må gå.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Go Up