• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Clish

 Predict a RIOT!!!

BuG

Drit fete bilder da =D Elsker de der bildene man kan snurre hvor man vil =)
ullet 2007! =)

Netrom

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Tullpip"Litt på siden.

Har alltid vært på nedre Hansa, fra i år av skal jeg sitte på øvre. Hvor mange rader er det egentlig? Er vel 14 rader på nedre, er det like mange på øvre?

Noen som husker dette?


Det er 14 rader på nedre del av Frydenbø, den siste raden heter 13b men i systemet heter den visstnok rad 26. (merkelig)

På øverste del av Frydenbø tror jeg siste raden er rad 25.


Dette kommer vel av at "rad 26" ble montert i ettertid, og da tok en seg ikke arbeidet med å merke på nytt fra rad 14 - 25. Har sittet endel på denne raden selv, og det er mange som har gått "5-på" her. Nå er heldigvis merkingen på denne raden utbedret.

Brannmus


dudo

Svingen er kjempebra, og jeg merker stoltheten svulmer i brystet når jeg ser dette! :)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Det blir vel ikke bedre utsikt når de flytter matten nærmere heller. Ikke bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Pondan


dudo

Skal ikke matten flyttes nærmere nyetribunen til neste år? Mener da bestemt det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Dorinda

Likte ikke at setene på SPV er lysere enn de på BT. De kan se litt rosa ut.

Pondan

Dorinda, hørt om skygge??

dudo den flyttes mot nye ja, de satt på den gamle.. uansett så rives gamle til høsten og det bygges en ny tribune..

dudo

Uff, det der var bare flaut... :-D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Quote from: "dudo"Det blir vel ikke bedre utsikt når de flytter matten nærmere heller. Ikke bra.


Det er vel først neste år?

Og da er vel den tribunen revet også om jeg har forstått det riktig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Om jeg ikke har misforstått fullstendig skal de vel flytte matten en meter eller så mot gamle umbro, så det ble helt feil det jeg sa i sted.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Pondan

Stemmer at banen skal flyttes mot nye SPV  tribunen, det skjer nÃ¥r det kommer ny tribune/gressmatte til 2008 sesongen.

EvenSteven

Quote from: "Pondan"Stemmer at banen skal flyttes mot nye SPV  tribunen, det skjer nÃ¥r det kommer ny tribune/gressmatte til 2008 sesongen.


Det har allerede skjedd .. .  De kjøpte gress fra England som de la ned foran begge mÃ¥lene, og ca en meter langs hele langsiden...

se selv : http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5309

Dorinda

Quote from: "Pondan"Dorinda, hørt om skygge??


Nja, sikker på at det er skygge? Det var i så fall et merkelig skille.

tr0Ndemann

Jeg er ikke helt orientert rundt dette med Hansa svingen, der det står Frydenbø nå.

Er det slik at den fortsatt blir kalt Hansa Svingen?
Jeg lurer også på dette med Store Stå. Nå er det jo kommet sitteplasser der, så hvor har de faste Store Stå gjengerene blitt flyttet?

Orker bare ikke å lese gjennom 74 sider på leting etter svar, har nettop lest til eksamen som det er. Blir opp til admin om dere vil fjerne innlegget.

Takk.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Pondan

EvenSteven, om du Ã¥pner øynene sÃ¥ er alle 3 bilder tatt der mÃ¥lene er..  De har ikke flyttet banen en halv meter en gang.. jeg har vert Ã¥ sett selv..

Dorinda: Alle setene har helt lik farge, slapp helt av..

Pondan

tr0Ndemann, svingen heter no Frydenbø, men for oss vil den alltid hete Hansa svingen..

Store stå er historie (takk gud for det)
No skal supporterene stå på de 2 midterste feltene på nedre del på Hansa..

EvenSteven

Quote from: "Pondan"EvenSteven, om du Ã¥pner øynene sÃ¥ er alle 3 bilder tatt der mÃ¥lene er..  De har ikke flyttet banen en halv meter en gang.. jeg har vert Ã¥ sett selv..

Dorinda: Alle setene har helt lik farge, slapp helt av..


Pondan, om du gidder å lese artikkelen står det ganske klart. Men jeg skal gjøre det enkelt for deg og sakse inn det aktuelle avsnittet.

Her kommer det :
Flytter gresset en meter

Nytt gress foran målene er ikke den eneste forandringen som publikum kan vente seg til seriestart. Skulle du komme på Stadion 16. april og syntes ting ikke ser helt ut som vanlig på gresset, så kan det ha en ganske naturlig forklaring.
- Vi kommer til å flytte banen én meter mot nord, altså mot den nye tribunen, sier Reistad.

Dette bildet fra Skbrann.org viser tydelig hvor det nye gresset skal legges.
(les: brun jord, og "høyde-pinner" i jorden)
http://www.skbrann.org/galleri/?galID=80&bildeID=4
http://www.skbrann.org/galleri/?galID=80&bildeID=5

Dette er tatt etterpå, men jeg skal gjerne innrømme at det ikke ser ut som den store forandringen. avstanden inn til muren er lang.
http://www.brann.no/dokumenter/Stadionutbygging17.jpg

tr0Ndemann

Hjertelig takk. Jeg skjønner ikke hva du mener med "Takk for det". Selv syntes jeg det er litt trist at den blir fjernet.

Selv er jeg ganske konservativ når det kommer til endringer av slike ting, kan vel ha noe med det å gjøre..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Pondan

sist jeg var der nede, var det asfalt der.. i 2008 har de lakt gress nesten helt bort til SPV tribunen..

Gepard

Er det virkelig lov å nekte folk å gå ut og inn igjen av Stadion i pausen.

Sikkerhetssjekk opplegget er nå gått helt av skaftet, folk som absolutt skal smugle med noe , enten det være seg et egg eller et bluss, vil fint kunne gjøre det fremdeles. Selv ikke tidenes sikkerhetssjekk på Ullevål mot Bosnia, klarte å stoppe ett stort antall bluss fra å havne på matten.

Hva blir det neste ? En fing i fålet for blussjekk før man får komme inn ?

fettnok

alle kan smugle inn ting på tribunen så lenge vaktene lar seg bestikke...
ette går aaaaaldri bra!

grei

Innbytterbenker eller ei, avstanden fra SPV til gresset er for stor, skulle tro de hadde dimensjonert avstanden i forhold til det som var nødvendig foran gamletribunen. Eller et håp om å grave banen nedover i en desperat fremtid...

Pondan

greit, banen kommer nærmere tribunen til neste år..

Endre

Quote from: "Gepard"Er det virkelig lov å nekte folk å gå ut og inn igjen av Stadion i pausen.

Sikkerhetssjekk opplegget er nå gått helt av skaftet, folk som absolutt skal smugle med noe , enten det være seg et egg eller et bluss, vil fint kunne gjøre det fremdeles. Selv ikke tidenes sikkerhetssjekk på Ullevål mot Bosnia, klarte å stoppe ett stort antall bluss fra å havne på matten.

Hva blir det neste ? En fing i fålet for blussjekk før man får komme inn ?

Verden har mistet gangsynet helt, virker det som. George Orwell snur seg i graven.

Så intervju med en kar fra Brann i dag, og de vil ikke slippe folk ut for å røyke fordi de da måtte visitere alle sammen en gang til, og det ville bli for dyrt.

Som jeg har foreslått før, burde det ikke være noe problem å opprette en sikkerhetssone utenfor inngangene, der røykere kan oppholde seg i pausen. En sone som kun er tilgjengelig for de som kommer fra inne i arenaen. Alle som har stått i kø på Contra eller Metro vet hva jeg mener.

Jeg røyker ikke selv, men synes det er hårreisende å nekte folk å gå ut i pausen.

ajjah

Noen som vet om benken også flytter over allerede nå? Grarderobene var vel ikke helt ferdig? Ser det nye reklameskiltet går i full lengde uten åpning. Eller ser jeg feil? Alle sammen hopper bukk under innmarsjen....

http://www.brann.no/index.php?mapping=154&id=2

Pondan

Jeg vil tro de bygger en slags bro over reklameskiltet, de nye garderobene er vel ikke klar før om noen uker..

Forza

De har masse arbeid igjen i første etasje på nye hovedtribunen. Planen er at de skal være ferdig med de viktigste tingene i den etasjen til midten av mai en gang. Av viktige ting er alt som er sentrert på tribunen som garderober, antidoping, presseområde, førstehjelp osv.


ElskerBrann

Skal det bare være røde seter på den nye tribunen, ikke noe som blir skrevet med hvite seter?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Superjack

Quote from: "ElskerBrann"Skal det bare være røde seter på den nye tribunen, ikke noe som blir skrevet med hvite seter?


De røde setene er nok bare midlertidig. De skal byttes ut med fargene sort, hvitt, blått og gult. Det er for å vise respekt for de lagene som har vunnet serien de siste 20 årene.

:)
Brannsupporter.

Ikognoti

http://www.brann.no/dokumenter/Stadionutbygging%2029.jpg

Hvorfor er det noen seter som har en mørkere rødfarge enn alle de andre?

Xminator

Mest sannsynlig fordi de ikke er montert enda og har en annen vinkel i forhold til lyset.

monzilla

Jepp, man ser at setene ikke er riktig i forhold til de som er montert.

Endre

Muligens det er noe Sparebanken Vest greier.
Det ville vært rart om de ikke har noe mønster på setene, da alle andre tribune-sponsorene har det.

Klaus_Brann

Quote from: "Endre"Muligens det er noe Sparebanken Vest greier.
Det ville vært rart om de ikke har noe mønster på setene, da alle andre tribune-sponsorene har det.


Da ville det vel i så fall kommet i hvitt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BuG

Hva iallverden skjer med stadion egentlig? Folk snakker om at det kun blir 12000 sitteplasser når de river den gfamle hoved-tribunen? Så da må den nye bli gigantisk? Hva har egetnlig brann tenkt på ?

Blir mer og mer forvirret =S
ullet 2007! =)

sveinarne85

Hva er dette blå aktige foran spiller benkene ?

Helsing stolt Bømling som har vert brann fan siden 1985 :)

DJ_ADG

Quote from: "sveinarne85"Hva er dette blå aktige foran spiller benkene ?



moderne reklame skilt
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

sveinarne85

Så det er sånne digitale som er på tullevål ?
Helsing stolt Bømling som har vert brann fan siden 1985 :)

Brannmus


sveinarne85

Quote from: "Brannmus"http://www.brann.no/dokumenter/Stadionutbygging15.jpg
http://www.brann.no/dokumenter/Stadionutbygging16.jpg

Jepp.. Digitale reklameskilt, samme skjermene som de bruker til storskjermen ser det nesten ut som..


Storartet, må da være mere aktraktivt for de som vill annonsere.
Legger mye bedre merke til reklamen i alle fall.

Men det mÃ¥ da være tungvint Ã¥ klatre over skilta for trenere og reserver  :mrgreen:
Helsing stolt Bømling som har vert brann fan siden 1985 :)

Brannmus

Mener å ha lest de skal lage en åpning på midten, til de første kampene, så koble dem sammen igjen når spillerne har kommet på banen, men vet ikke om det stemmer.

Uansett, fra 16. mai vil jo alt være på den andre siden, så da blir det ikke noe problem.

Fabregas

Noen som VET dette: nåværende kapasitet, hva det skal bli til neste år og ikke minst hva de skal gjøre med stadion til neste år.
Har hørt mye rart og er ikke sikker på hva som er sant.

erik1

til neste Ã¥r: er det ikke  da, den gamle tribune jeg jeg vell kalle det nÃ¥,rives, Ã¥ den skal hvell klar til serie start 2008 vell??
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Tore Larsen

Her er en utfyllende statusrapport om stadion dager før hjemmekampen : http://www.bt.no/sport/article355033.ece
Mvh

Tore

Xminator

QuoteFor øvrig har Brann en langsiktig plan om å utvide til 24 000 sitteplasser. Det er hvis man får opprustet og lagt om langsiden på søndre tribune.


Samtidig skal de utvide til 54 viplosjer. Jeg får ikke regnestykket til å gå opp, men de har vel kontroll.

Go Up