• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Strilen

Da er det lagt ut nye bilder som ble tatt i dag (1. april). Bildene er tatt fra fra Vognstølen (ovenfor den gamle trikkesløyfen).

Bilder fra Vogstølen

laop

Var oppe på stadion i går, og lå merke til at de digitale reklameskiltene var satt opplangs hele tribune sør. Trodde spillerene skulle bruke den som garderobe de første kampene, var snakk om at den nyehovedtribunen ikke sto feridg me garderober før mai?

Var også deilig å få den tetthets-intimfølesen som det var,etter at spv tribunene var reist. Blir nok en arena med mer trøkk en de to-tre siste sesongene.  :D

2rB

Såg på billett-kartet til Brann, og der også står det at presse og spiller-inngangene er i gamle sitte... Så det stemmer nok det...

http://www.brann.no/dokumenter/kart2007_1.pdf

Korleis dei skal komme seg over skiltene veit ikkje eg... Men ser for meg at dei sikkert kan demontere eit av skiltene midlertidig.

Er det forresten laga innbytterbenker ved nye tribunen? At benkene blir der fra første seriekamp ?

laop

Det var ikke satt opp noen benker på nye hovedtribune i går. Har hørt at de skal senkes litt ned i bakken, sånn at det skal bli bedre utsikt fra tribunene bak.

Men var ikke antydning til at d var startet bygging av de. Men er vel noe som ikke tar lang tid.

Du har sikkert rett, de kobler sikkert fra et par stykker. De vet nok hva de driver me:D

Henki

Quote from: "laop"Var oppe på stadion i går, og lå merke til at de digitale reklameskiltene var satt opplangs hele tribune sør. Trodde spillerene skulle bruke den som garderobe de første kampene, var snakk om at den nyehovedtribunen ikke sto feridg me garderober før mai?

Var også deilig å få den tetthets-intimfølesen som det var,etter at spv tribunene var reist. Blir nok en arena med mer trøkk en de to-tre siste sesongene.  :D


Jeg mener at det er en dør helt på enden av gamle sitte (ut mot gamle klokkesvingen). Det kan jo være at den døren fører inn til underetasjen på Stadion der garderobene og slikt befinner seg. Og at innmarsjen i de første hjemmekampene da vil starte i hjørnet mellom BT og Gamle sitte?
Ballen skal fremover!

Brannfrelst

En ting jeg reagerer på er at alle de 4000 på BT tribunen skal gjennom en og samme inngang når de skal inn på tribunen. Kommer vel en tilsvarende inngang på andre siden når hele tribunen er ferdig,men kan bli lange køer her.
2.10.07-Gullet kom hem!


skb!

Quote from: "Henki"
Quote from: "laop"Var oppe på stadion i går, og lå merke til at de digitale reklameskiltene var satt opplangs hele tribune sør. Trodde spillerene skulle bruke den som garderobe de første kampene, var snakk om at den nyehovedtribunen ikke sto feridg me garderober før mai?

Var også deilig å få den tetthets-intimfølesen som det var,etter at spv tribunene var reist. Blir nok en arena med mer trøkk en de to-tre siste sesongene.  :D


Jeg mener at det er en dør helt på enden av gamle sitte (ut mot gamle klokkesvingen). Det kan jo være at den døren fører inn til underetasjen på Stadion der garderobene og slikt befinner seg. Og at innmarsjen i de første hjemmekampene da vil starte i hjørnet mellom BT og Gamle sitte?


Denne døren fører inn til et lager, med såvidt jeg vet, ingen forbindelse til garderobene. Så tviler på om spillerne vil komme ut herfra.

kih

http://brann.no/index.php?mapping=153

antar de tar fri dagene fremover.. (?)
da har de ca 1 uke på seg fra bildene er tatt

Lilleheil

Tviler på det. De kommer nok til å jobbe hver dag fram mot første hjemmekamp. Jobbet jo forrige søndag for fullt så regner med de fortsetter med det no i påsken.. e jo iallefall nok å gjøre innvendig og med plassen utenfor pluss seter

laco

Quote from: "skb!"
Quote from: "Henki"
Quote from: "laop"Var oppe på stadion i går, og lå merke til at de digitale reklameskiltene var satt opplangs hele tribune sør. Trodde spillerene skulle bruke den som garderobe de første kampene, var snakk om at den nyehovedtribunen ikke sto feridg me garderober før mai?

Var også deilig å få den tetthets-intimfølesen som det var,etter at spv tribunene var reist. Blir nok en arena med mer trøkk en de to-tre siste sesongene.  :D


Jeg mener at det er en dør helt på enden av gamle sitte (ut mot gamle klokkesvingen). Det kan jo være at den døren fører inn til underetasjen på Stadion der garderobene og slikt befinner seg. Og at innmarsjen i de første hjemmekampene da vil starte i hjørnet mellom BT og Gamle sitte?


Denne døren fører inn til et lager, med såvidt jeg vet, ingen forbindelse til garderobene. Så tviler på om spillerne vil komme ut herfra.


Stemmer. det er et lager under hele tribunedelen til den nyeste delen av den tribunen der, lageret ender med en dør inn til banemester kontoret som ligger vegg i vegg med borte laget sin garderobe, så det er jo en viss forbindelse mellom garderober. Jeg ser for meg det som en mulig løsning

krøvel vellevold

Stadions tribuner; oppdaterte tall:

Nordre / SpV:  .Det er 3710 sitteplasser på de 19 radene ute i friluft. Felt A: 446, B: 625, C: 540, D: 726, E: 540, F: 530, G: 303. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange plasser det er på de tre øverste radene (de svarte setene helt oppunder taket), men det kan se ut til at det er ca 555 på selve langsiden. Dermed har denne tribunen totalt ca 4265 plasser.

Klokkesvingen / BT: Her er det 3912 plasser ute i friluft. Dette er inklusiv hjørnet mellom SpV og BT.Felt A: 415, B: 659, C: 787, D: 909, E: 811, F: 331.  Jeg vet heller ikke her det eksakte antallet plasser i vip-boksene, men ting kan tyde på at det er ca 85. Her skal det sies at det er plass til en god del flere seter på de tre radene oppunder taket, men det skal visstnok matche antallet plasser i losjene. Derfor har det ikke blitt flere. Men total kapasitet på denne tribunen ser altså ut til å være ca 3997.

Søndre / Gamle Hovedtribunen: Her er det 4698 plasser. Utenom Altanen er det 4550. Tar man bort bortefeltet (R og S) også, så er det 3705 plasser igjen. Felt F: 285, G: 443, H: 437, J: 327, K: 337, L: 340, M: 332, N: 339, O: 506, P: 359, R: 337, S: 508. Bortefeltet (R og S) er altså på 845 plasser. (Skulle bortefansen hatt nøyaktig 5% av den kapasiteten jeg har regnet meg frem til, skulle de hatt 850,8 plasser...)

Hansa / Frydenbø: Her er det 4056Totalt: ca. 17016 med forbehold om det eksakte antallet vip-plasser. Holder man vip-plassene og Altanen utenfor, er det 16228 vanlige sitteplasser på Stadion - 15383 hvis også bortefeltet holdes utenfor beregningen. Skulle man også trekke fra rad 13A på Hansa, er det 15228 vanlige sitteplasser som er tilgjengelig for Branns supportere gjennom billettsystemet.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Stadions tribuner; oppdaterte tall:

Nordre / SpV: Iflg. mail fra Terje Reistad i fjor sommer, skulle denne tribunen ha 4136 sitteplasser inkl. VIP-boksene. Jeg vet ikke hvor mange plasser det til slutt blir bak vinduene der, men jeg vet at det er 3710 sitteplasser på de 19 radene ute i friluft. Felt A: 446, B: 625, C: 540, D: 726, E: 540, F: 530, G: 303.

Klokkesvingen / BT: Her er det 3881 plasser ute i friluft. Dette er inklusiv hjørnet mellom SpV og BT. Jeg vet heller ikke her det eksakte antallet plasser i vip-boksene, men det er vel grunn til å anta at det totalt er ca 4000 plasser i denne svingen. (Altså vil jeg tippe i overkant av 100 vip-plasser i hjørnet). Felt A: 415, B: 628, C: 787, D: 909, E: 811, F: 331.

Søndre / Gamle Hovedtribunen: Her er det 4698 plasser. Utenom Altanen er det 4550. Tar man bort bortefeltet (R og S) også, så er det 3705 plasser igjen. Felt F: 285, G: 443, H: 437, J: 327, K: 337, L: 340, M: 332, N: 339, O: 506, P: 359, R: 337, S: 508. Bortefeltet (R og S) er altså på 845 plasser. (Skulle bortefansen hatt nøyaktig 5% av den kapasiteten jeg har regnet meg frem til, skulle de hatt 844,5 plasser...)

Hansa / Frydenbø: Her er det 4056Totalt: ca. 16890 med forbehold om det eksakte antallet vip-plasser. Holder man vip-plassene og Altanen utenfor, er det 16197 vanlige sitteplasser på Stadion - 15352 hvis også bortefeltet holdes utenfor beregningen. Skulle man også trekke fra rad 13A, er det 15197 vanlige sitteplasser som er tilgjengelig for Branns supportere gjennom billettsystemet.


Det er bra det er noen som går gjennom dette her!Kred for det Krøvel, men at du orker/gidder forstår jeg ikke. Du må ha en sinnsyk interesse for dette, for det er vel ikke gjort på 1-2-3 all denne kartleggingen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

David

16890 - 4698 = 12192

Hvordan i alle dager skal mann få plass til nærmere 10 000 på Søndre og i svingene? Er det bestemt at taket skal bygges høyere? Jeg kan ikke begripe annet enn at denne tribunen blir gigantisk.

enavgutta

Nordre tribune ser virkelig fislete ut.Vip bokser og glasset i bakgrunnen tar all oppmersksomheten, ligner litt på Mastodonten :D

Kirk

Quote from: "enavgutta"Nordre tribune ser virkelig fislete ut.Vip bokser og glasset i bakgrunnen tar all oppmersksomheten, ligner litt på Mastodonten :D


Er litt enig. Skjønner virkelig ikke vitsen med å kaste vekk så mye plass på vinduer. Alle med en minimum av  interesse for fotball vil jo sitte ute under kampen uansett, så det måtte da gått an å lage restauranten uten utsikt til banen. Hvis de absolutt må se ut på banen mens de pirker i maten kunne de vel satt opp noen store skjermer i stedet. For ikke å snakke om at jeg ville følt meg rimelig løk inne i restauranten når 10 000 mennesker sitter og ser på.

For sent å gjøre noe med Nordre tribune nå, men vi får bare begynne å be til høyere makter om at ikke Søndre tribune går vekk i glassvegger og VIP-bokser også.

enavgutta


Nixon

Quote from: "enavgutta"Yes ! Klovneriet fortsetter !


Er dette også prisen vi må betale med Mjelde?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

grei

Hallo, det er klart det er langt mer attraktivt å tilby utsikt mot banen enn et innestengt rom. Det høyner opplevelsen og ekslusiviteten flere hakk, det nytter ikke å krangle på det. Men det burde jo gå an å gjøre det på andre måter likevel, og vi får bare håpe om at VIP-markedet snart er mettet så de ikke gjør ytterligere innhogg i Stadionstrukturen.

Når man nå engang visste at en av tribunene gjerne måtte være litt større for å komme opp i ønsket kapasitet tilsier jo all logikk at det er nordre som skulle vært "kjempetribunen" (langside, ingen naboer umiddelbart rett bak). Men sånn skulle det jo selvfølgelig ikke gå.

Hadde det ikke vært for de vanskelige grunnforholdene hadde å grave banen nedover (og legge til tre-fire rader til rundt hele) sett ut som den enkleste løsningen.

kih

Quote from: "David"16890 - 4698 = 12192


de har endel plass i hjørnet mellom bt og gamle sitte + de muligens kan bygge noen sitteplasser i de to hjørnene på hansa.. men jeg ser problemet med regnestykket ditt

Klaus_Brann

Quote from: "David"16890 - 4698 = 12192

Hvordan i alle dager skal mann få plass til nærmere 10 000 på Søndre og i svingene? Er det bestemt at taket skal bygges høyere? Jeg kan ikke begripe annet enn at denne tribunen blir gigantisk.


Hvorfor ikke?Hansa tar 4000, og det er en kortside. Med hjørnene da, så burde det vel lett bli 10 000...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Desperado

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "David"16890 - 4698 = 12192

Hvordan i alle dager skal mann få plass til nærmere 10 000 på Søndre og i svingene? Er det bestemt at taket skal bygges høyere? Jeg kan ikke begripe annet enn at denne tribunen blir gigantisk.


Hvorfor ikke?Hansa tar 4000, og det er en kortside. Med hjørnene da, så burde det vel lett bli 10 000...?


Tja. Dimensjonen på gressmatten er visstnok 105x68, så en langside er sånn ca 1.5 ganger så stor som en kortside.

Dette skulle gi 6000 plasser + 600 for hvert hjørne, ca. 7200 totalt.

Hvis man så regner med 200-220 seter i bredden (her får Krøvel korrigere hvis jeg er helt på bærtur) så snakker vi om en 12-14 rader ekstra i forhold til Hansa'en......

Det jeg tror skjer er at Brann kommer til å se hva de får til med endring av reguleringsplan, og så bygger det så mye de klarer innenfor dens begrensninger i høyde og bredde. Forresten noen som har sett forslaget gutta hos Vaardal-Lunde jobber med?

krøvel vellevold

Saken er at det visstnok skal komme to ekstra rader på det rette stykket i BT. På de feltene som er borterst mot søndre, så mener jeg å huske fra min opptelling her forleden at det allerede var kommet ektra rader der. Så skulle altså hele søndre og hjørnet bt/søndre få like mange rader som det rette stykket på BT. Men dette er jo nå usikkert, i og med at det i følge ryktene snakkes om å dele opp i to etasjer.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: "Desperado"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "David"16890 - 4698 = 12192

Hvordan i alle dager skal mann få plass til nærmere 10 000 på Søndre og i svingene? Er det bestemt at taket skal bygges høyere? Jeg kan ikke begripe annet enn at denne tribunen blir gigantisk.


Hvorfor ikke?Hansa tar 4000, og det er en kortside. Med hjørnene da, så burde det vel lett bli 10 000...?


Tja. Dimensjonen på gressmatten er visstnok 105x68, så en langside er sånn ca 1.5 ganger så stor som en kortside.

Dette skulle gi 6000 plasser + 600 for hvert hjørne, ca. 7200 totalt.

Hvis man så regner med 200-220 seter i bredden (her får Krøvel korrigere hvis jeg er helt på bærtur) så snakker vi om en 12-14 rader ekstra i forhold til Hansa'en......

Det jeg tror skjer er at Brann kommer til å se hva de får til med endring av reguleringsplan, og så bygger det så mye de klarer innenfor dens begrensninger i høyde og bredde. Forresten noen som har sett forslaget gutta hos Vaardal-Lunde jobber med?


Det er plass til flere enn 600 i hjørnene, etter det jeg har hørt er det plass til rundt 1500 i hvert hjørne.

Tore Larsen

Quote from: "benny"
Det er plass til flere enn 600 i hjørnene, etter det jeg har hørt er det plass til rundt 1500 i hvert hjørne.


Er nok plass til flere enn 600 men ikke 1500. Etter det jeg har hørt kan det være reelt med mellom 800-1000 seter i svingene.
Mvh

Tore

krøvel vellevold

Dagens kapasitet er altså ca. 17016. (Har justert den etter litt finregning). Når den gamle hovedtribunen (4698 seter) rives, vil det være ca 12318 plasser igjen. Iflg. Terje Reistad var planen for nye søndre at den skal få 5842 plasser. Dette harmonerer ganske godt med at det er i overkant av 200 seter ved siden av hverandre på langsiden, og at det er prosjektert med 28 seterader. I tillegg skal det komme 28 seterader i hjørnet BT/søndre som skal gi 1594 plasser. Den nye delen som bygges til 2008 får altså 7436 seter. Dette blir ca 19754. Hvis det kommer en rad 27 og en rad 28 på BT, så vil rad 27 (som allerede finnes på E og F) få ca 75 seter ekstra, og rad 28 vil få ca 115 ekstra seter. Da blir kapasiteten ca 19944. Men tallet mitt er altså med forbehold om at jeg ikke vet det eksakte antallet plasser i vip-boksene. Men hvis det blir forandringer i planene for søndre, så blir ikke dette tallet riktig.
Legg ned hele klubben!

benny

Det har jo vært uttalt fra stadionhold at det planlegges en annen type tribune, med to etasjer på søndre så da blir jo alle disse regnestykkene litt meningsløse. Vi får vente å se når planene legges frem.

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Dagens kapasitet er altså ca. 16990. (Har justert den etter litt finregning).


Inkludert plasser for rullestolbrukere?

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"Dagens kapasitet er altså ca. 16990. (Har justert den etter litt finregning).


Inkludert plasser for rullestolbrukere?


Nei, men det er vel ikke mange? Jeg vet jo heller ikke nøyaktig hvor mange plasser det er i vip-boksene, så tallet er jo uansett et estimat. Det riktige tallet kan være både høyere og lavere. Men jeg tror ikke jeg bommer med mer enn 100 når jeg sier 16990. Skal sende en mail til Terje Reistad og høre hvor mange vip-plasser det er, men det blir vel neppe svar før over påske...
Legg ned hele klubben!

Pondan

Hele øvredel på Bt.no kan vel brukes for rullestolbrukere?

Pondan


Xminator

Quote from: "Pondan"Hele øvredel på Bt.no kan vel brukes for rullestolbrukere?


De plassene selges allerede. Billettluka klarte jo å legge det ut for åpent salg forrige uke...

dex1974

Quote from: "Pondan"Brann.no har et bilde av hvordan ting skal se ut når alt er ferdig i år..



http://www.brann.no/bilder/nyhetsbilder/Brann_Stadion_oversiktsbilde.jpg



Må nesten spørre som en på VGD gjorde...hva i all verden gjør den lysmasten på bildet?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Snublefot

er vel ikke helt det som er feil.. at det er en lysmast der.. feilen er vell at det burde være mange flere:D

er vel ganske strenge krav til flombelysning:>

bolgebah

Alle andre nye stadia i Norge bygges med lyskastere fra tribunetakene, slik at man slipper disse mastene.

Tore Larsen

Quote from: "dex1974"
Quote from: "Pondan"Brann.no har et bilde av hvordan ting skal se ut når alt er ferdig i år..



http://www.brann.no/bilder/nyhetsbilder/Brann_Stadion_oversiktsbilde.jpg



Må nesten spørre som en på VGD gjorde...hva i all verden gjør den lysmasten på bildet?


Lysmasten finnes ikke nå, er vel kun den den igjen som står i svingen hvor det ikke er bygget enda.
Det vil nok ikke komme slike lysmaster igjen da samtlige lys blir montert på taket.
Mvh

Tore

Pondan

Den masten som stikker opp er den gamle, de har kun tegnet over gamle klokkesvingen uten og fjerne mastene.. Så alle kan slappe heeelt av, kommer ingen master på nye stadion.

kabelmann

Det er enkelt og greit en dårlig 3D-visualisering uten sans for detaljer. Lysmast som er glemt fjernet, skygger som går i hytt og pine etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Pondan

Skyggen har de klart ganske bra syns jeg, eneste store feilen på bilde er masten:)


Xminator


Brannfrelst

Hvilken rad X? På midtfeltet eller det ved siden av?
2.10.07-Gullet kom hem!

kabelmann

Quote from: "Pondan"Skyggen har de klart ganske bra syns jeg, eneste store feilen på bilde er masten:)

Ikke om du ser bildet i storformat som de gjorde i BT her forleden. Smått komisk var det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Hvor mange ser hvor mye? Fra dagens BA:
Hvor mange av Branns hjemmekamper på Stadion kommer du til å gå på denne sesongen?
Alle: 17,2%
6-10: 16,3%
2-5: 24,9%
1-2: 26,3%
Ingen: 15,3%

Bergen er oppført med 244,620 innbyggere (wikipedia 2007), Hordaland er oppført med 453,574 innbyggere. For å være ekstra gjerrig med tallene, la oss si rundt 250 000 for å ta bort de som er for gamle og de som er for unge.

Det er dermed 43000 personer i gruppen "alle". Her blir det blåmandag for en del personer... Uansett, potensielt 559000 billetter.
6-10: (regner 8 kamper) 326000 billetter.
2-5: (regner 3,5 kamper) 217875 billetter.
1-2: (regner 1,5 kamper) 98625 billetter.
Totalt: 1201500 billetter. Snitt pr kamp: 92423.
Om alle som planlegger å gå på kamp går på samme kamp: 211750.

Til sammenligning, årets kapasitet på 17000 gir 221000 billetter totalt, eller 18% dekning.

Det står ingenting om hvem de har spurt. Det jeg kan se for meg er at det ikke var ett spørsmål i SMIs undersøkelse (som gav Mjelde 71% "gullstøtte"), men har ligget som plugg på www.ba.no. Det kan forklare spriket på over 80%. For å få regnestykket til å gå opp må man ned i en gruppe på 45000 personer.


benny

Quote from: "Xminator"Hvor mange ser hvor mye? Fra dagens BA:
Hvor mange av Branns hjemmekamper på Stadion kommer du til å gå på denne sesongen?
Alle: 17,2%
6-10: 16,3%
2-5: 24,9%
1-2: 26,3%
Ingen: 15,3%

Bergen er oppført med 244,620 innbyggere (wikipedia 2007), Hordaland er oppført med 453,574 innbyggere. For å være ekstra gjerrig med tallene, la oss si rundt 250 000 for å ta bort de som er for gamle og de som er for unge.

Det er dermed 43000 personer i gruppen "alle". Her blir det blåmandag for en del personer... Uansett, potensielt 559000 billetter.
6-10: (regner 8 kamper) 326000 billetter.
2-5: (regner 3,5 kamper) 217875 billetter.
1-2: (regner 1,5 kamper) 98625 billetter.
Totalt: 1201500 billetter. Snitt pr kamp: 92423.
Om alle som planlegger å gå på kamp går på samme kamp: 211750.

Til sammenligning, årets kapasitet på 17000 gir 221000 billetter totalt, eller 18% dekning.

Det står ingenting om hvem de har spurt. Det jeg kan se for meg er at det ikke var ett spørsmål i SMIs undersøkelse (som gav Mjelde 71% "gullstøtte"), men har ligget som plugg på www.ba.no. Det kan forklare spriket på over 80%. For å få regnestykket til å gå opp må man ned i en gruppe på 45000 personer.


Reagerte litt på den målingen jeg også. Snitt på 92000 hadde gjort seg dvs at vi har behov for en stadion på størrelse med nou camp. Jaja
lurer på hva naboene oppe i idrettsveien hadde sagt til dette.

smaalanda

Som tidligere nevnt; dette skulle vært en bindende påmelding : )
KMO!!!

Tullpip

Litt på siden.

Har alltid vært på nedre Hansa, fra i år av skal jeg sitte på øvre. Hvor mange rader er det egentlig? Er vel 14 rader på nedre, er det like mange på øvre?

Noen som husker dette?

monzilla

14 rader er vel øverst på nedre? Eller kanskje nederst på øvre.

Tore Larsen

Quote from: "Tullpip"Litt på siden.

Har alltid vært på nedre Hansa, fra i år av skal jeg sitte på øvre. Hvor mange rader er det egentlig? Er vel 14 rader på nedre, er det like mange på øvre?

Noen som husker dette?


Det er 14 rader på nedre del av Frydenbø, den siste raden heter 13b men i systemet heter den visstnok rad 26. (merkelig)

På øverste del av Frydenbø tror jeg siste raden er rad 25.
Mvh

Tore

Go Up