• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "nummer9"Det å fokusere så veldig på makskapasitet i forhold til RBK er bare tull. Det Krøvel sier om å kaste billetter etter folk, resulterte jo faktisk at etter fjorårssesongen hadde Brann hatt mere kr i billettinntekter enn RBK. Husker det var en sak om dette siden Brann hadde betalt mest til NFF i den prosentdelen de skal ha av inngangspengene.

Hva hjelper det å ha meswt plasser om man må lokke med tilskuere med lavere inngangspris for å få fullt. Sikkert noen som har gjennomsnittstilskuertall for både Brann og rbk den sesongen, men husker ii alle fall at rbk hadde mere enn oss.


Det handler jo mye om å bygge en merkevare for fremtiden. Selv om RBK må ha lave priser i dag. Så får de igjen ved å bygge et varig fundament for fremtiden. Får flere muligheten til å være på kampen vil det avle flere tilhengere på lengre sikt. Gaske enkel og effektiv markedssrategi.

Alt handler om å tjene mest mulig penger samt å øke opplevelsen og tilgjengeligheten. Slik skaper du en større kundemasse.


I så fall burde jo Brann delt ut 15000 gratisbilletter til skoleelever når vi spiller 3. runde i NM, Royal League eller 1.kvalikrunde i UEFA-cup. For dem som ikke er interessert i utgangspunktet (men som vi håper på å få interessert), så spiller det vel ingen rolle om motstanderen heter Hovding eller Rosenborg. Tvert imot vil det jo være større mulighet for at de kommer igjen hvis de ser Brann vinne 4-0 (selv om det bare var Hovding de spilte mot), enn hvis de blir rundspilt og taper 0-3 for Rosenborg. På tidlige runder i NM/UEFA og i RL, så er det heller ingen stemning de kan ødelegge. Derfor: Skal det kjøres kampanjer rettet mot skoleelever og idrettslag; gjør det på de kampene der det uansett bare kommer noen få tusen!

For øvrig er det ikke sikkert at man skaffer seg noen fast tilskuerskare ved å gi folk "den første opplevelsen". Det er jo bare å se på Ulriken Eagles. De hadde jo 2-3000 på kampene for noen år siden, og fylte opp med fjortiser som fikk gratis/ billige billetter. Nå trekker de 200 på kampene. Så hvor ble de av?


Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

De som får billettene er jo interessert men trenger muligens en tilen puff for å komme på Stadion. De aller fleste her inne er jo et resultat av bl.a. gratisbilletter som far eller mor har spandert. Eneste endringen er jo at Brann gjør det i stedet for.

Eksempelt med Ulriken faller på sin egen urimelighet siden de ikke er i nærheten av den merkevaren som Brann er for Bergen og Vestlandet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Mr_Soma

Det er jul gutter... ta dere en pils og smil til livet!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Tviler vel på om det spiller så mye rolle for den butikken om det kommer 20050 tilskuere, eller om det kommer 21700.


Selvsagt spiller det en rolle. Og det er ikke bare supporterbutikken det er snakk om. Større salg av mat og drikke er noe Brann skal satse mer på med bedre fasiliteter. Spesielt over tid kan dette gi store inntekter.

Quote from: "krøvel vellevold"Det er ikke engang sikkert snittet blir høyere av å øke kapasiteten. Hvis økt tilgjengelighet fører til mindre behov for p-kort og forhåndskjøp av billetter, kan både lagets form, tilskuerens dagsform og været på kampdagen spille inn i negativ retning.


Ingenting er sikkert. Det har vi lært på den harde måten i år. Men sjansen øker jo for et snitt over 20.000 tilskuere når vi faktisk har over 20.000 sitteplasser...

Og så må vi kanskje tenke litt lenger enn til sesongen Stadion står ferdig. Brann har et prosjekt som heter "Brann 2011" leste jeg i et blad denne uken. Et prosjekt som skal gjøre Brann til en stabil toppklubb i Skandinavia. Kanskje vi burde ha et like langt perspektiv på å fylle Stadion til hver kamp?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Ro ned kjønnet ditt Krøvel. Du trenger ikke skrive 10 innlegg hver gang noen ikke er enige med deg.


Sier altså han som har nesten 6000 innlegg og skriver på alle tråder...


Så kan man spørre seg om det er bedre å skrive nesten 3500 innlegg på halve tiden i kun to tråder...;)
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"

Brann har et nedslagsfelt pÃ¥ ca 400 000. Det bør absolutt være mulighet for at 5 til 10% av disse gÃ¥r pÃ¥ Stadion jevnlig.  


Det bør ditt og det bør datt. Alle i Bergen BURDE gå på Stadion! Brann BURDE vunnet serien og Champions League! Stikk fingeren i jorden og innse at ting ikke alltid er slik de BURDE være. "5-10% av disse 400000", sier du.... Så du mener altså at det er en mulighet for at Brann kan trekke opptil 40000 jevnlig? Uten å omtrent kaste billetter etter folk og gjøre fotballkamp om til en sosial greie som alle er med på ( fotballinteressert eller ikke) à la julebord, blåtur, firmafest eller klassetur?


Faen for en idiot du er Krøvel. Jeg skriver kun hva potensialet er og hva det er mulig for et godt fotballag å trekke ut av sitt nærområde. Alle skjønner jo at det er et kvantesprang frem til 40 000 på Brann sine kamper.

Skjønner egentlig ikke helt hva du vil med det innlegget ditt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

.


Så fortell meg hva som er mindre attraktivt med å se Brann - Lokomotiv Moskva enn Brann - Sandefjord! Man kan ikke si at "det er gøyere på Brann - Sandefjord, for da er det mer publikum", for hvis de fyller stadion på Brann - Lokomotiv Moskva med gratistilskuere, så er det jo like mye folk på den!

Og hvis du ikke vil sammenlige med Ulriken; hva med VIF? De har jo delt ut gratisbilletter i titusentall, men når det kommer til kamper der de må betale selv, så ser det ikke ut til å ha gitt noen voldsom effekt.

En annen ting: Blir det stadig delt ut gratisbilletter, så kan det gjerne også få motstatt effekt enn at folk begynner å gå fast: Nemlig den at folk kun gidder å gå hvis de får gratisbilletter. A:"Ska du på Stadion på søndag?" B: "Er det gratisbilletter å få?" A: "Nei det er det ikke" B: "Nei da gidder jeg ikke. Venter heller til neste gang det er gratisbilletter". Med andre ord: De får tilfredsstilt sitt Brann-behov ved å gå de gangene det er gratisbilletter å få.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"

Brann har et nedslagsfelt pÃ¥ ca 400 000. Det bør absolutt være mulighet for at 5 til 10% av disse gÃ¥r pÃ¥ Stadion jevnlig.  


Det bør ditt og det bør datt. Alle i Bergen BURDE gå på Stadion! Brann BURDE vunnet serien og Champions League! Stikk fingeren i jorden og innse at ting ikke alltid er slik de BURDE være. "5-10% av disse 400000", sier du.... Så du mener altså at det er en mulighet for at Brann kan trekke opptil 40000 jevnlig? Uten å omtrent kaste billetter etter folk og gjøre fotballkamp om til en sosial greie som alle er med på ( fotballinteressert eller ikke) à la julebord, blåtur, firmafest eller klassetur?


Faen for en idiot du er Krøvel. Jeg skriver kun hva potensialet er og hva det er mulig for et godt fotballag å trekke ut av sitt nærområde. Alle skjønner jo at det er et kvantesprang frem til 40 000 på Brann sine kamper.

Skjønner egentlig ikke helt hva du vil med det innlegget ditt.


Nei, og jeg skjønner ikke hva du vil frem til med å fortelle hva Brann BURDE ha trukket. Du skriver jo rett ut at det burde være mulighet for å trekke 20-40000. Da kan du ikke kritisere undertegnede for å ha oppfattet det som om at du mener at det burde være mulighet for å trekke opp mot 40000. Herregud!
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"

Brann har et nedslagsfelt pÃ¥ ca 400 000. Det bør absolutt være mulighet for at 5 til 10% av disse gÃ¥r pÃ¥ Stadion jevnlig.  


Det bør ditt og det bør datt. Alle i Bergen BURDE gå på Stadion! Brann BURDE vunnet serien og Champions League! Stikk fingeren i jorden og innse at ting ikke alltid er slik de BURDE være. "5-10% av disse 400000", sier du.... Så du mener altså at det er en mulighet for at Brann kan trekke opptil 40000 jevnlig? Uten å omtrent kaste billetter etter folk og gjøre fotballkamp om til en sosial greie som alle er med på ( fotballinteressert eller ikke) à la julebord, blåtur, firmafest eller klassetur?


Faen for en idiot du er Krøvel. Jeg skriver kun hva potensialet er og hva det er mulig for et godt fotballag å trekke ut av sitt nærområde. Alle skjønner jo at det er et kvantesprang frem til 40 000 på Brann sine kamper.

Skjønner egentlig ikke helt hva du vil med det innlegget ditt.


Nei, og jeg skjønner ikke hva du vil frem til med å fortelle hva Brann BURDE ha trukket. Du skriver jo rett ut at det burde være mulighet for å trekke 20-40000. Da kan du ikke kritisere undertegnede for å ha oppfattet det som om at du mener at det burde være mulighet for å trekke opp mot 40000. Herregud!


Jeg sier bare at det bør være mulighet for å trekke mellom 20-40 000 på Stadion jevnlig så lenge forholdene ligger til rette for det. Verre er det ikke.

Selfølgelig kan jeg kritisere deg når du later som du ikke forstår noe du egentlig skjønner veldig godt. Du hengte veldig opp i 40 000 og prøvde å latterligjøre innlegget med det. Det reagete jeg på.

At du i tillegg henger deg opp i ordet bør som har lite med innleggets innhold å gjøre er et annet bevis på du ikke evner å oppføre deg i e saklig debbatt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

.


Så fortell meg hva som er mindre attraktivt med å se Brann - Lokomotiv Moskva enn Brann - Sandefjord! Man kan ikke si at "det er gøyere på Brann - Sandefjord, for da er det mer publikum", for hvis de fyller stadion på Brann - Lokomotiv Moskva med gratistilskuere, så er det jo like mye folk på den!

Og hvis du ikke vil sammenlige med Ulriken; hva med VIF? De har jo delt ut gratisbilletter i titusentall, men når det kommer til kamper der de må betale selv, så ser det ikke ut til å ha gitt noen voldsom effekt.

En annen ting: Blir det stadig delt ut gratisbilletter, så kan det gjerne også få motstatt effekt enn at folk begynner å gå fast: Nemlig den at folk kun gidder å gå hvis de får gratisbilletter. A:"Ska du på Stadion på søndag?" B: "Er det gratisbilletter å få?" A: "Nei det er det ikke" B: "Nei da gidder jeg ikke. Venter heller til neste gang det er gratisbilletter". Med andre ord: De får tilfredsstilt sitt Brann-behov ved å gå de gangene det er gratisbilletter å få.


Nei kanskje det ikke er noen dum ide å dele ut gratisbilletter til disse kampene. Kanskje vi sakl foreslå det for Brannledelsen.

Bedre å sammenligne med Rosenborg enn VIF siden de er mer lik oss i forhold til bykultur. De har hatt stor suksess med smarte billettløsninger.

Det siste du skriver er jo en av de problemstillingene man må ta hensyn til når man setter i verk tiltak som kan gjøre at flere kommer på Stadion. Ved billigbilletter blir det jo viktig for klubben at kunden synes det så gøy at han bare er nødt til å komme tilbake neste gang.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Jeg sier bare at det bør være mulighet for å trekke mellom 20-40 000 på Stadion jevnlig så lenge forholdene ligger til rette for det. Verre er det ikke.

Selfølgelig kan jeg kritisere deg når du later som du ikke forstår noe du egentlig skjønner veldig godt. Du hengte veldig opp i 40 000 og prøvde å latterligjøre innlegget med det. Det reagete jeg på.

At du i tillegg henger deg opp i ordet bør som har lite med innleggets innhold å gjøre er et annet bevis på du ikke evner å oppføre deg i e saklig debbatt.


Hva er usaklig med å henge seg opp i ordet "bør"? Det er mye som bør være slik og slik i en perfekt verden, men som er langt i fra den virkelige verden. Som f.eks. å tro at det er mulig at Brann kan trekke oppimot 40000. Når du skriver at "det bør være mulig å trekke 20-40000", så regner jeg med at det ikke bare var et matematisk tankeksperiment og at du også står for tallet 40000. Ikke bare 20000 og 30000. Så hva er galt med at jeg reagerte på tallet 40000, når du faktisk nevnte det som innenfor det som burde være mulig?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

.


Så fortell meg hva som er mindre attraktivt med å se Brann - Lokomotiv Moskva enn Brann - Sandefjord! Man kan ikke si at "det er gøyere på Brann - Sandefjord, for da er det mer publikum", for hvis de fyller stadion på Brann - Lokomotiv Moskva med gratistilskuere, så er det jo like mye folk på den!

Og hvis du ikke vil sammenlige med Ulriken; hva med VIF? De har jo delt ut gratisbilletter i titusentall, men når det kommer til kamper der de må betale selv, så ser det ikke ut til å ha gitt noen voldsom effekt.

En annen ting: Blir det stadig delt ut gratisbilletter, så kan det gjerne også få motstatt effekt enn at folk begynner å gå fast: Nemlig den at folk kun gidder å gå hvis de får gratisbilletter. A:"Ska du på Stadion på søndag?" B: "Er det gratisbilletter å få?" A: "Nei det er det ikke" B: "Nei da gidder jeg ikke. Venter heller til neste gang det er gratisbilletter". Med andre ord: De får tilfredsstilt sitt Brann-behov ved å gå de gangene det er gratisbilletter å få.


Nei kanskje det ikke er noen dum ide å dele ut gratisbilletter til disse kampene. Kanskje vi sakl foreslå det for Brannledelsen.

Bedre å sammenligne med Rosenborg enn VIF siden de er mer lik oss i forhold til bykultur. De har hatt stor suksess med smarte billettløsninger.

Det siste du skriver er jo en av de problemstillingene man må ta hensyn til når man setter i verk tiltak som kan gjøre at flere kommer på Stadion. Ved billigbilletter blir det jo viktig for klubben at kunden synes det så gøy at han bare er nødt til å komme tilbake neste gang.


RBK hadde en voldsom kampanje-greie til RBK - Ventspils i UEFA-cup for noen år siden. Det kom 17000. Jeg syns så absolutt Brann burde fylt opp tribunene med kampanjebilletter til skoleungdom på sånne kamper der det er ti tusen ledige plasser. Men som sagt: Det må ikke bli så ofte at folk kun gidder å gå når de får gratisbilletter, og dermed får tilfredsstilt sitt Brann-behov gjennom 4-5 gratiskamper i året. Det må gå en god stund mellom hver gang folk får muligheten.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

.


Så fortell meg hva som er mindre attraktivt med å se Brann - Lokomotiv Moskva enn Brann - Sandefjord! Man kan ikke si at "det er gøyere på Brann - Sandefjord, for da er det mer publikum", for hvis de fyller stadion på Brann - Lokomotiv Moskva med gratistilskuere, så er det jo like mye folk på den!

Og hvis du ikke vil sammenlige med Ulriken; hva med VIF? De har jo delt ut gratisbilletter i titusentall, men når det kommer til kamper der de må betale selv, så ser det ikke ut til å ha gitt noen voldsom effekt.

En annen ting: Blir det stadig delt ut gratisbilletter, så kan det gjerne også få motstatt effekt enn at folk begynner å gå fast: Nemlig den at folk kun gidder å gå hvis de får gratisbilletter. A:"Ska du på Stadion på søndag?" B: "Er det gratisbilletter å få?" A: "Nei det er det ikke" B: "Nei da gidder jeg ikke. Venter heller til neste gang det er gratisbilletter". Med andre ord: De får tilfredsstilt sitt Brann-behov ved å gå de gangene det er gratisbilletter å få.


Nei kanskje det ikke er noen dum ide å dele ut gratisbilletter til disse kampene. Kanskje vi sakl foreslå det for Brannledelsen.

Bedre å sammenligne med Rosenborg enn VIF siden de er mer lik oss i forhold til bykultur. De har hatt stor suksess med smarte billettløsninger.

Det siste du skriver er jo en av de problemstillingene man må ta hensyn til når man setter i verk tiltak som kan gjøre at flere kommer på Stadion. Ved billigbilletter blir det jo viktig for klubben at kunden synes det så gøy at han bare er nødt til å komme tilbake neste gang.


RBK hadde en voldsom kampanje-greie til RBK - Ventspils i UEFA-cup for noen år siden. Det kom 17000. Jeg syns så absolutt Brann burde fylt opp tribunene med kampanjebilletter til skoleungdom på sånne kamper der det er ti tusen ledige plasser. Men som sagt: Det må ikke bli så ofte at folk kun gidder å gå når de får gratisbilletter, og dermed får tilfredsstilt sitt Brann-behov gjennom 4-5 gratiskamper i året. Det må gå en god stund mellom hver gang folk får muligheten.


Et veldig bra eksempel Krøvel. Rosenborg hr de siste ti årene gjort en del smarte merkedsvalg og det er noe Brann bør ta lærdom av.

Skal bli spennende å se hva en egne arrangement ansvarlig klarer å utrette med tiskuermassen neste år.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Ikke gjør deg dummere enn du er. RL, NM eller UEFA-cup er ikke den beste anledningen å reklamere for produktet til Brann. Man kan heller gjøre det i eksempelvis hverdagskampene. Mot eksempelvis Tromsø og Lyn.

.


Så fortell meg hva som er mindre attraktivt med å se Brann - Lokomotiv Moskva enn Brann - Sandefjord! Man kan ikke si at "det er gøyere på Brann - Sandefjord, for da er det mer publikum", for hvis de fyller stadion på Brann - Lokomotiv Moskva med gratistilskuere, så er det jo like mye folk på den!

Og hvis du ikke vil sammenlige med Ulriken; hva med VIF? De har jo delt ut gratisbilletter i titusentall, men når det kommer til kamper der de må betale selv, så ser det ikke ut til å ha gitt noen voldsom effekt.

En annen ting: Blir det stadig delt ut gratisbilletter, så kan det gjerne også få motstatt effekt enn at folk begynner å gå fast: Nemlig den at folk kun gidder å gå hvis de får gratisbilletter. A:"Ska du på Stadion på søndag?" B: "Er det gratisbilletter å få?" A: "Nei det er det ikke" B: "Nei da gidder jeg ikke. Venter heller til neste gang det er gratisbilletter". Med andre ord: De får tilfredsstilt sitt Brann-behov ved å gå de gangene det er gratisbilletter å få.


Man kan vel fint si at det er gøyere å gå på Brann- Sandefjord, av den enkle grunn at de folkene som fyller opp da lager bedre stemning, enn alle de med gratisbilletter på Brann- Lokomotiv Moskva...ellers synes jeg ikke det bør bli delt ut gratis billetter!
Hvem skal i så fall få disse billettene?De som ikke er spesielt interessert?Det blir jo blodig urettferdig. Jeg hadde følt meg pissa på av Brann, hvis folk som egentlig driter i Brann skulle fått gratisbilletter, mens de som bruker mange tusen kroner på Brann hver sesong ikke skulle fått..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "Langhår"
Quote from: "vebo"Jeg for min del håper på varmelamper på stadda! Faen så kaldt på hansa siste kampene. Bedrer seg seff litt nå vi får tribune rundt det hele og vinden ikke tar så mye, men litt luksus bør de da spandere på oss!


Fat chance! Om det skulle komme varmelamper noe sted kan du nok ta deg faen på at de blir montert over VIPène og ikke over proletarene på Hansa! Kle på deg langundikk!


Men det klør så jævli! Satser som tideligere skrevet på global oppvarming:)
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Haha, langhår, køddet du med det med varmelampene eller?

Corran

Quote from: "jako"
At Brann har klart 16000 i snitt med en så dårlig distrubusjons og marksføring underbygger bare at det er mer å hente

Dårlig markedsføring??? Vil vel si at det er få om ingen som har bedre markedsføring en Brann før en TL kamp. Det står jo om kampen over lat og i mange dager før kampen. Kanskje du har noen gode og lure ideer til markedsføring, men eg ser ikkje helt hvordan Brann kan få bedre markedsføring en de har i dag. Bedre fasiliteter og opplysning om dette kan føre til en liten økning men utenom det ser eg ikkje helt ka du mener her.

Ellers må eg si meg sterkt uenig i gratisbilletter. Det har omtrent samme effekten som å pisse i buksen når en fryser.
Ingen kan vise til at snittet blir så mye høyere når en har hatt en periode med gratis billetter. Rbk er jo et eksempel på dette. De har ikke fått høyere snitt pga av større interesse men pga at det er mange gratispassasjerer som ikke betaler den dagen de ikke får gratis billetter.

Skal en høyne snittet med tiltak så må en heller se til usa og hvordan de gjør det der. Der pakker de inn noen hotdog, brus og gode parkeringer inn i en pakke pris for f.eks 4 billetter. Men om dette eller lignende er noe for norge er eg usikker på. Amerikanere gjør sjelden noe uten å få noe ekstra. Men tror de at de får noe ekstra så gjør de nesten ka som helst

Eg tror det er altfor mange av de 400.000 potensielle stadiongjengerene som er sånne som heier på Brann når det går bra og slenger dritt om Brann med en gang det er antydninger til motgang. Disse er det vanskelig å lokke til staddaen og først må holdningene deres endres. Desverre er det alfor stor prosentandel av de 400.000 som har disse holdningene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

For å få et snitt på over 20 000 er det kun en ting som fungerer, og det er å utbedre infastrukturen rundt stadion. Det er dette som er flaskehalsen. Det å gå på stadion for den vanlige stadiongjenger handler om å gidde. "Uinteressante" kamper er det mange som ikke gidder å gå på, fordi at for det er rett og slett kav.
Det vil praktisk talt være umulig for Brann å gjøre noe med dette, så mtp dagens plassering ser ikke jeg hvordan vi skal få et snitt på over 20 i all overskuelig framtid.

KEA

Quote from: "Corran"Skal en høyne snittet med tiltak så må en heller se til usa og hvordan de gjør det der. Der pakker de inn noen hotdog, brus og gode parkeringer inn i en pakke pris for f.eks 4 billetter. Men om dette eller lignende er noe for norge er eg usikker på.

For å snakke for meg selv, så er det noe jeg IKKE er interessert i er det en kobling mellom billetter, brus og pølser. Dette er en uting som minner om norske bensinstasjoner der man spesifikt må be om å IKKE få dyttet på seg brusekliss dersom man skulle trenge noe å ete. Kanskje det ville være mer effektivt å tilby annet enn dumpster food på Stadion? Jeg vet ikke. Jeg kommer for å se på fotball, ikke for å ete.

Jeg finner alltid et sted å parkere, men at parkeringsforholdene rundt Stadion er håpløse er et faktum. Men jeg kan ikke se hvordan Brann skulle tilby noe av betydning i den forbindelse. Det måtte i så fall være å inkludere fri transport fra sentrum med buss (eller bybane når den kommer) inkludert i billetten, men at dette skulle gjøre noe stort utslag tror jeg neppe.

grei

Quote from: "Corran"
Ingen kan vise til at snittet blir så mye høyere når en har hatt en periode med gratis billetter. Rbk er jo et eksempel på dette. De har ikke fått høyere snitt pga av større interesse men pga at det er mange gratispassasjerer som ikke betaler den dagen de ikke får gratis billetter.

Brannmus

Quote from: "Corran"Skal en høyne snittet med tiltak så må en heller se til usa og hvordan de gjør det der. Der pakker de inn noen hotdog, brus og gode parkeringer inn i en pakke pris for f.eks 4 billetter. Men om dette eller lignende er noe for norge er eg usikker på. Amerikanere gjør sjelden noe uten å få noe ekstra. Men tror de at de får noe ekstra så gjør de nesten ka som helst.

Tror nok nordmenn hadde vært vanskeligere å få med på dette. Både fordi vi er mer skeptiske til alt som er gratis, og det er ingen tradisjon for dette.

I USA er det jo tradisjon for å arrangere slike ting. "Hat-day" på baseballkamp f.eks.
Hadde vært spennende å se hva som hadde skjedd om Brann f.eks satt opp prisen på en billett med 25 kr og sa at alle som kom fikk et skikkelig Brannflagg. (Kan ikke koste så mye mer enn 25 kroner å produsere antar jeg helt uten noen innsikt på området.)
Er ikke det som nødvendigvis lokker så mange ekstra til Stadion, men du har 16 000 flagg på tribunen i hvert fall. Folk går hjem med en suvenir fra kampen og føler de har fått noe igjen for å møte opp. (Selv om de selvfølgelig i realiteten kan ha betalt ekstra for det). I tillegg vil jo alle effekter som blir gitt bort være med å promotere Brann, så har sine fordeler helt klart.

Og før noen får anfall, så trenger det ikke være flagg, kan være en lang rekke ting. Alt fra en caps, til skjerf, til en fotball. Egentlig samme ka.

Det største problemet vil nok alltid være organiseringen. I USA klarer man Ã¥ organisere disse tingene, pÃ¥ Stadion tror jeg ikke du hadde klart Ã¥ fÃ¥ publikum inn pÃ¥ Stadion om du skulle dele ut 16 000 capser pÃ¥ veien (og forklare til 5 000 at jo de er gratis og høre pÃ¥  
3 000 som klager over at de faktisk har fått noe de ikke vil ha).

krøvel vellevold

Klipp fra artikkel på bt.no i dag:


"Nye stadionanlegg popper opp over hele fotball-Norge. Det gir bedre faciliteter og tilskuervekst. Men det kan også være et problem å ha for stort stadion.

Vålerenga er fornøyde om de fyller en tredjedel opp en tredjedel av Ullevaals 24 500 stadionseter med sesongkort. Frode Veie i VIF-Sjappa tror mye ville vært annerledes med et nytt, egeneid stadion, med kapasitet nærmere 20 000.

- Alle vet at Ullevaal sjelden fylles opp, og at som regel er lett å få billetter til kamper. Derfor er det mange som nøyer seg med 6-7 kamper og kjøper enkeltbilletter"
Legg ned hele klubben!

Xminator

Hva har Ullevåll og 500000 nordlendinger i eksil å gjøre med Brann Stadion?

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Klipp fra artikkel på bt.no i dag:


"Nye stadionanlegg popper opp over hele fotball-Norge. Det gir bedre faciliteter og tilskuervekst. Men det kan også være et problem å ha for stort stadion.

Vålerenga er fornøyde om de fyller en tredjedel opp en tredjedel av Ullevaals 24 500 stadionseter med sesongkort. Frode Veie i VIF-Sjappa tror mye ville vært annerledes med et nytt, egeneid stadion, med kapasitet nærmere 20 000.

- Alle vet at Ullevaal sjelden fylles opp, og at som regel er lett å få billetter til kamper. Derfor er det mange som nøyer seg med 6-7 kamper og kjøper enkeltbilletter"


Ja, selvsagt. NÃ¥r 25.000 er for stort i Bergen er det selvsagt alt for stort i Oslo.

Det gjelder å finne en mellomting mellom knapphet på billetter og god tilgang. Det enkleste ville jo vært å hatt 18.000 sitteplasser og solgt 17.500 partoutkort (resten går til bortesupportere). Da er man sikret fullt hus til hver kamp. Men ingen utviklingsmuligheter.

22.000 sitteplasser er i så måte ganske perfekt!

PS! Du glemte å skrive "Det er det jeg har sagt hele tiden". Begynner du å bli sløv, Krøvel?:)
Rød makt på Hansa

Rune felt F

Som mr.Vellevold har skrevet flere ganger så vil publikumstallet variere, slik den alltid har gjort. Brann har nok potensiale til å kunne trekke 30-35000 tilskuere i år der følgende er innfridd:
- gode sportslige resultater
- god råd blandt folk flest
- gode fasiliteter
- "storkamper" som 16.mai, mot Rbk, vif og avgjørende kamper
- generell stor interresse for tippeligaen.

Problemet slik jeg ser det er med en så stor stadion så forsvinner all sjarmen med å gå på brann stadion de årene brann gjør det dårlig og interressen er lav. Interressen er ikke alltid økende. Jeg er redd et så stort stadionanlegg vil ødelegge de vanlige kampene. 18000 tilskuere på et stadion som tar 30000 virker tomt. Med et norsk/svenskt em så vil nok det bli bygget et nytt stadion i Bergen, og da kan vi ha en reservearena som brann kan leie til storkamper der stadion blir for lite.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Hva har Ullevåll og 500000 nordlendinger i eksil å gjøre med Brann Stadion?


Nei, det skjønte du nok ikke nei! Det er snakk om prinsippet om at begrenset tilgang gir økt behov for p-kort. Det prinsippet er det samme alle steder.
Legg ned hele klubben!

Erlend

kalles markedsøkonomi hvis noen lurte

Xminator

Og det kommer til å løse seg med 20000 seter for VIF? Problemet deres stikker nok litt dypere enn det Krøvel...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Klipp fra artikkel på bt.no i dag:


"Nye stadionanlegg popper opp over hele fotball-Norge. Det gir bedre faciliteter og tilskuervekst. Men det kan også være et problem å ha for stort stadion.

Vålerenga er fornøyde om de fyller en tredjedel opp en tredjedel av Ullevaals 24 500 stadionseter med sesongkort. Frode Veie i VIF-Sjappa tror mye ville vært annerledes med et nytt, egeneid stadion, med kapasitet nærmere 20 000.

- Alle vet at Ullevaal sjelden fylles opp, og at som regel er lett å få billetter til kamper. Derfor er det mange som nøyer seg med 6-7 kamper og kjøper enkeltbilletter"


Ja, selvsagt. NÃ¥r 25.000 er for stort i Bergen er det selvsagt alt for stort i Oslo.

Det gjelder å finne en mellomting mellom knapphet på billetter og god tilgang. Det enkleste ville jo vært å hatt 18.000 sitteplasser og solgt 17.500 partoutkort (resten går til bortesupportere). Da er man sikret fullt hus til hver kamp. Men ingen utviklingsmuligheter.

22.000 sitteplasser er i så måte ganske perfekt!

PS! Du glemte å skrive "Det er det jeg har sagt hele tiden". Begynner du å bli sløv, Krøvel?:)


Nei, for det har jeg sagt hele tiden!

Om det er 20000 eller 22000, er ikke så viktig. Jeg har bare sagt at 20000 er nok. Ikke at det er et absolutt maximum. 18000 er for lite, 25000 er for stort. Det bør ikke bli større enn 22000, og ikke mindre enn 20000. En kapasitet på 20-22000 er en slik mellomting som du nevner.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Og det kommer til å løse seg med 20000 seter for VIF? Problemet deres stikker nok litt dypere enn det Krøvel...


Det blir jo vanskeligere å få billett.Dermed må folk kjøpe billett før de ser hva slags vær det blir kampdagen, før noen inviterer dem til å på kino i stedet, før de finner ut at de er fyllasyk søndagen, osv. Og kjøper de p-kort, har de kjøpt billett før sesongen er ødelagt av en dårlig serieåpning, og før tv-listen kommer. Kanskje de bare hadde tenkt å gå på 8 kamper, men går på 13 (eller i hvert fall betaler for 13) fordi de har kjøpt p-kort. Og hvorfor kjøpte de p-kort? Jo, fordi de var redde for å ikke få plass på de store kampene.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Niks, jeg tror dette er ett rent utslag av generelt større interesse for tippeligaen som produkt og at folk har mer penger å bruke.

For å spørre retorisk; hvorfor kom ikke samme effekten på 90 tallet med enda færre sitteplasser?

Erlend

jeg kjøpte partoutkort fordi jeg visste det ville vli vanskelig å få billetter (var et helvetes stress i fjord) og det er nok mange andre som har gjort det samme

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Niks, jeg tror dette er ett rent utslag av generelt større interesse for tippeligaen som produkt og at folk har mer penger å bruke.

For å spørre retorisk; hvorfor kom ikke samme effekten på 90 tallet med enda færre sitteplasser?


Fordi sitteplassene nesten aldri var utsolgt likevel. Og Stadion som helhet var ALDRI utsolgt. Uansett hvor stor kamp Brann spilte, var det aldri noe problem å få tak i billett. Samme på Lerkendal: Det kunne være 15000 tilskuere, men det var likevel ledig på sittetribunen med 5500 sitteplasser. Utsolgt på hele Lerkendal var det kanskje bare EN gang før utbyggingen. Og det var da de spilte ren seriefinale mot LSK i 85. Hvorfor skal man kjøpe p-kort når man vet at man er sikret plass uansett?
Legg ned hele klubben!

Botch

Kan vi ikke alle bare bli enige om at 22.000 er akkurat passe?`

Xminator

Krøvel kommer ikke til å bli enig om han så sitter alene i ett polstret rom. Den saken er grei.

Nå har det vel stort sett ikke vert utsolgt på Lerkendal etter utbyggingene deres heller. Likevel selger de 14000 sesongkort i år. Om teorien din var eneste mulige forklaring Krøvel, så burde jo ikke RBK selge mer enn 8-9000 sesongkort...

Christian

Ute etter en liten oppklaring:
Diskuterer dere hvor stor Stadion ideelt sett burde være eller hvor stort Brann reelt burde bygget i denne omgang? Eg mener i alle fall det er en vesentlig presisering. Anyone?

Xminator

Quote from: "Christian"Ute etter en liten oppklaring:


Jeg mener Brann burde siktet mot 25000 denne gangen. Uten å ha de helt store problemene med å forstå at det da vi satte i gang ikke var økonomi i Brann til det. Det er derfor meget positivt at det signaliseres velvilje til fotball-EM og planer om 22000 seter.

monzilla

Som jeg har nevnt tidligere, jeg tror at grunnen til at de ikke bygger fler seter er at infastrukturen rundt stadion tåler det ikke.

Klaus_Brann

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Corran"Skal en høyne snittet med tiltak så må en heller se til usa og hvordan de gjør det der. Der pakker de inn noen hotdog, brus og gode parkeringer inn i en pakke pris for f.eks 4 billetter. Men om dette eller lignende er noe for norge er eg usikker på. Amerikanere gjør sjelden noe uten å få noe ekstra. Men tror de at de får noe ekstra så gjør de nesten ka som helst.

Tror nok nordmenn hadde vært vanskeligere å få med på dette. Både fordi vi er mer skeptiske til alt som er gratis, og det er ingen tradisjon for dette.

I USA er det jo tradisjon for å arrangere slike ting. "Hat-day" på baseballkamp f.eks.
Hadde vært spennende å se hva som hadde skjedd om Brann f.eks satt opp prisen på en billett med 25 kr og sa at alle som kom fikk et skikkelig Brannflagg. (Kan ikke koste så mye mer enn 25 kroner å produsere antar jeg helt uten noen innsikt på området.)
Er ikke det som nødvendigvis lokker så mange ekstra til Stadion, men du har 16 000 flagg på tribunen i hvert fall. Folk går hjem med en suvenir fra kampen og føler de har fått noe igjen for å møte opp. (Selv om de selvfølgelig i realiteten kan ha betalt ekstra for det). I tillegg vil jo alle effekter som blir gitt bort være med å promotere Brann, så har sine fordeler helt klart.

Og før noen får anfall, så trenger det ikke være flagg, kan være en lang rekke ting. Alt fra en caps, til skjerf, til en fotball. Egentlig samme ka.

Det største problemet vil nok alltid være organiseringen. I USA klarer man Ã¥ organisere disse tingene, pÃ¥ Stadion tror jeg ikke du hadde klart Ã¥ fÃ¥ publikum inn pÃ¥ Stadion om du skulle dele ut 16 000 capser pÃ¥ veien (og forklare til 5 000 at jo de er gratis og høre pÃ¥  
3 000 som klager over at de faktisk har fått noe de ikke vil ha).


Likte denne ideen jeg! Det koster sikkert ikke allverden å produsere et slikt flagg nei, og det hadde vært utrolig tøft med maaasse flagg på tribunene..Dette kunne også vært en lur måte å trekke folk tidligere til stadion.Kunne annonsert det i BA et par dager i forveien..Man hadde forresten sikkert ikke trengt å annonsere, BA hadde glatt laget en sak om det!
Si at de første, f.eks. 5000, fikk et gratis flagg, da hadde man kunne fått en del folk tidligere opp til stadion, folk fikk flagg å flagge med, humøret før kamp var kanskje enda bedre, og stemningen kunne bygd seg opp før kamp...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Krøvel kommer ikke til å bli enig om han så sitter alene i ett polstret rom. Den saken er grei.

Nå har det vel stort sett ikke vert utsolgt på Lerkendal etter utbyggingene deres heller. Likevel selger de 14000 sesongkort i år. Om teorien din var eneste mulige forklaring Krøvel, så burde jo ikke RBK selge mer enn 8-9000 sesongkort...


Det er vittig hvordan du hele tiden forbinder tanken om at 20000 er nok, med MEG. De fleste her på forumet er jo enig i at 20000 er nok.

Lerkendal hadde utsolgt eller bortimot utsolgt på halvparten av kampene. Og hadde kapasiteten deres f.eks. vært 18000, hadde de nok solgt enda flere p-kort. Helt utrolig at du gidder å kverulere på at færre tilgjengelige plasser gir folk et puff til å kjøpe billett tidlig eller eventuelt et p-kort. Jo nærmere man er utsolgt, jo kjappere må folk få fingeren ut. Dette er enkel logikk, men selv det blir visst for vanskelig for enkelte...
Legg ned hele klubben!

Xminator

De samme "fleste" hadde vert fornøyd med 25000 også. Hodet opp av sanden og les de siste siden Krøvel, og ikke bare det du tror folk har skrevet.

atlascopo


Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Bruiser

--
Usakleg synsing: Lær deg å rette dine egne innlegg før du kritiserer andre for å skrive vissvas. Tru det eller ei så er det igrunn like kjedleg å lese eit innlegg med ein drøss skrivefeil som å lese eit komplett usakleg eitt.
--

22 000 er vel akkurat passe kapasitet det som eit første steg mot å få opp tilskuersnittet. Klart, 25-26 000 tilskuera på stadion hadde gjort seg, men når det er sagt så er jo det vel så viktig å først slå fast at det trengs før man bygger såpass ut.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

skb!

Jeg tror også at 22 000 er en ideel kapasitet nå. Problemet er jo at vi ikke kan bygge ut etterhvert, hvis det hadde vist seg at 22 000 blir for lite. Da hadde forsåvidt problemet vært løst.

Super Hasund

Quote from: "Bruiser"--
Usakleg synsing: Lær deg å rette dine egne innlegg før du kritiserer andre for å skrive vissvas. Tru det eller ei så er det igrunn like kjedleg å lese eit innlegg med ein drøss skrivefeil som å lese eit komplett usakleg eitt.
--

22 000 er vel akkurat passe kapasitet det som eit første steg mot å få opp tilskuersnittet. Klart, 25-26 000 tilskuera på stadion hadde gjort seg, men når det er sagt så er jo det vel så viktig å først slå fast at det trengs før man bygger såpass ut.
La Folket Synge

*Feltz*

Bruiser

Quote from: "skb!"Jeg tror også at 22 000 er en ideel kapasitet nå. Problemet er jo at vi ikke kan bygge ut etterhvert, hvis det hadde vist seg at 22 000 blir for lite. Da hadde forsåvidt problemet vært løst.

Det skal jo alltids gå ann å bygge ut enda meir. Uansett kan man jo alltids rive "Frydenbø" og bygge ein større sving. Problemet løst.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"De samme "fleste" hadde vert fornøyd med 25000 også. Hodet opp av sanden og les de siste siden Krøvel, og ikke bare det du tror folk har skrevet.


Hodet opp av sanden og slutt å gnåle om dette 25000-seters stadionet! Det kommer ikke noe 25000-seters stadion, og det har historisk heller aldri vært behov for noe 25000-seters stadion. Så hvorfor dette gnålet om et problem som kanskje kan oppstå, når det heller ikke er noe som kan gjøres med det? Innse fakta: Stadion er under full ombygging, kapasiteten blir under 22000, den kan ikke bli særlig større med nåværende beliggenhet, et nytt stadion et annet sted vil ikke komme før om tidligst 10-15 år, et slikt stadion vil sikkert komme hvis det blir behov for det, osv. Slutt å konstruere problemer som ikke har oppstått enda!
Legg ned hele klubben!


ostraume

18000 på en stadion for 25000 er ikke tomt, men det er jammen ikke langt unna. Ser vi på tilskuertallene i sommer og i høst (når vi kjempet om gullet, hadde artister og publikumsfavoritter, samt handlet inn nye spennende spillere) så er det absolutt ingen grunn til å tro at veksten øker og vi får 20000+ på kampene.

22000 er greit, men det er og et absolutt maksimum (på kort (les: 10-15 års) sikt) spør du meg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"


Hæ? Hva preiker du om her? Vi kan ikke få større stadion der det er nå, enn det som er planlagt. Og 25000 er overhodet ikke perfekt. Det er alt for mye! Jeg har sagt at 20000 er nok, ikke max. Derfor er et tall på 21xxx helt greit for min del.

Og ja: Du snakker om problemer som kanskje kan oppstå! Du snakker om at 20000 er altfor lite, fordi "vi i fremtiden kommer til å trekke mye mer enn det vi gjør i dag" og "sesongkortene må gå i arv", og "vanlige folk vil ikke få billett", osv.
Legg ned hele klubben!

Go Up