• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: skuteviken on October 04, 2010, 23:33:48 PM
Quote from: dudo on October 04, 2010, 23:10:07 PM
Foretrekke?


Ja regner med han skrev feil. Jeg liker alt i en høyde, men må innrømme at, runde, helt symetriske stadioner er det styggeste mest sjarmløse jeg vet. Det skal bære preg av historie og forskjellige tidsepoker. Dette sagt så synes jeg Søndre er klar til å byttes ut, men det er i utopia. I dagens situasjon er jo det tull.


hehe, ja, mente foretrekke. Eller kanskje jeg mente å skrive "ikke å forakte" :P

Skal alt være i én høyde må man i så fall kutte ut hjørnene slik at de ikke smelter sammen. Synes toetasjersløsningen er den beste/peneste. Viking Stadion er jo f.eks. enormt symmetrisk og sjarmløs (kun den ene langsiden er pittelitt annerledes enn de andre sidene).
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PMBrann stadion â?? Opprinnelig Plan: Ca. 20 500 seter



Laget etter denne saken: http://www.brann.no/nyheter/slik-kan-sondre-tribune-bli/


Masse kred, utrolig fett. Det skal bli spennende å følge videre.
Mulig jeg er blind, men har du glemt å lage plass til utganger og kioskfasiliteter??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Ja og det er vel planlagt VIP på nye søndre? Men jævlig fett :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: skuteviken on October 05, 2010, 00:04:37 AM
Ja og det er vel planlagt VIP på nye søndre? Men jævlig fett :)


Eg trur ikkje arkitektfirmaet Vaardal-Lunde eller Brann vil ha VIPen som på motsatt side. Og eg gleder meg til det blir logisk å tenke på Stadionfullføring igjen... Til neste år ser me vel 11-tallet dersom dagens nedgang fortsetter.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Det er lenge både til det er behov for - og penger til - noen utbygging av Stadion. Hele Bybane-nettverket og høyhastighetstoget over Haukeli kommer sikkert til å være ferdig før den tid...
Legg ned hele klubben!

Danny


Danny

Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2010, 23:57:27 PM
Masse kred, utrolig fett. Det skal bli spennende å følge videre.
Mulig jeg er blind, men har du glemt å lage plass til utganger og kioskfasiliteter??



Takk, takk! Utgangene er foreløpig ikke på plass, nei. Det er noe av detaljene som fortsatt mangler. Angående kioskfasiliteter: Aldri skal kiosker ta opp plassen til stoler på min søndre tribune.;) Regner med det blir som på det er på BT idag: kioskene under tribunen.

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2010, 23:57:27 PM
Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PMBrann stadion â?? Opprinnelig Plan: Ca. 20 500 seter



Laget etter denne saken: http://www.brann.no/nyheter/slik-kan-sondre-tribune-bli/


Masse kred, utrolig fett. Det skal bli spennende å følge videre.
Mulig jeg er blind, men har du glemt å lage plass til utganger og kioskfasiliteter??


Det glemte Brann også, så ingen krise...

Det blir uansett ikke mer utbygging på Stadion før noen spytter pengene i prosjektet. Og det er penger som ikke bør komme fra Brann eller føre til gjeld for Brann.

Klaus_Brann

Quote from: Danny on October 05, 2010, 06:29:11 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2010, 23:57:27 PM
Masse kred, utrolig fett. Det skal bli spennende å følge videre.
Mulig jeg er blind, men har du glemt å lage plass til utganger og kioskfasiliteter??



Takk, takk! Utgangene er foreløpig ikke på plass, nei. Det er noe av detaljene som fortsatt mangler. Angående kioskfasiliteter: Aldri skal kiosker ta opp plassen til stoler på min søndre tribune.;) Regner med det blir som på det er på BT idag: kioskene under tribunen.


Hehe, jeg tenkte mer på i hjørnet mellom Søndre og Hansa, men når jeg tenker meg om er jo kiosken under tak der og:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PMJo, da skaffer man seg selvsagt et handy program av den sorten arkitekter bruker, og går i gang ut i fra de få tegningene som fins tilgjengelig.


Som daglig bruker av "handy program av den sorten arkitekter bruker" vil jeg anbefale deg å laste ned Sketchup til ditt bruk. Lett å lære, gratis og ikke minst får du ganske flotte resultater på relativt kort tid.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann_ruler86

Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PM


Du er ikke alene om det. Jeg har ikke begitt meg ut på Brann stadion, men jeg har laget en del ut fra fantasien eller inspirert av andre anlegg. Jeg bruker sketchup til å lage modellene og kerkythea (også gratis) til image rendering. Man kan få temmelig heftige resultater med det.

Basert på Ewood Park:
http://oi40.tinypic.com/20z3bwp.jpg
http://oi39.tinypic.com/2ugmpeq.jpg
GÃ¥ ta banen!

Petter Puddefjord

Knallbra animasjon!

Med en slik løsning, der det er to etsjer, kan det fort kunne gjøres plass til 24-25000 tilskuere. Da snakker vi, og da skal jeg holde kjeft helt til behovet for en større stadion måtte komme.

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on October 05, 2010, 11:56:22 AM
Knallbra animasjon!

Med en slik løsning, der det er to etsjer, kan det fort kunne gjøres plass til 24-25000 tilskuere. Da snakker vi, og da skal jeg holde kjeft helt til behovet for en større stadion måtte komme.


Så hvofor holder du ikke kjeft til behovet for en større stadion måtte komme?
Legg ned hele klubben!

Danny

Quote from: kabelmann on October 05, 2010, 10:01:44 AM
Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PMJo, da skaffer man seg selvsagt et handy program av den sorten arkitekter bruker, og går i gang ut i fra de få tegningene som fins tilgjengelig.


Som daglig bruker av "handy program av den sorten arkitekter bruker" vil jeg anbefale deg å laste ned Sketchup til ditt bruk. Lett å lære, gratis og ikke minst får du ganske flotte resultater på relativt kort tid.
Quote from: Brann_ruler86 on October 05, 2010, 11:15:44 AM
Quote from: Danny on October 04, 2010, 21:51:33 PM
Hva gjør man nÃ¥r man har en hobbyarkitekt i magen, en sær interrese for stadionanlegg –


Du er ikke alene om det. Jeg har ikke begitt meg ut på Brann stadion, men jeg har laget en del ut fra fantasien eller inspirert av andre anlegg. Jeg bruker sketchup til å lage modellene og kerkythea (også gratis) til image rendering. Man kan få temmelig heftige resultater med det.

Basert på Ewood Park:
http://oi40.tinypic.com/20z3bwp.jpg
http://oi39.tinypic.com/2ugmpeq.jpg


Takker for tipsene, kjekt at flere har samme interrese, og det var noen gode bilder du hadde fått til, ruler! Skal sjekke ut det der programmet, akurat nå bruker jeg Cinema 4D.

AngÃ¥ende VIP-fasiliteter pÃ¥ søndre tribune, er jeg redd for at Brann gÃ¥r inn for dette. En av grunnen til at de har satt søndre pÃ¥ vent, er visst fordi VIP markedet er sÃ¥ dÃ¥rlig for tiden. Merker jeg blir oppgitt over alt pengemaset i den moderne buisness-fotballen. 

Nixon

Ja, vi kan selvagt drømme om en tribune helt uten VIP-fasiliteter. Men realistisk sett må noen utenom Brann betale litt ekstra for at en ny tribune skal bli realisert. Og da vil de ha noe igjen for det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Utmedsnolken

Men hvor stort er dette VIP-markedet egentlig? Tror iallefall at de ikke klarer å fylle en ny pølse-vip tribune.

Noen som forresten vet hvor mye det koster per kamp i Brann-børsen? vi var et par stykker som snakket om at det kunne vært gøy å teste ut for en kamp hvis ikke prisene er skandaløse
"og der snubler Sæternes igjen"

Brann_ruler86

Siden det er flere her som har interesse av stadionkonstruksjon så vil jeg bare komme med et lite tips. Jeg er medlem på et forum som heter skyscrapercity. Der er det en egen tråd som heter "Your own stadium design" der folk poster det de har laget med diverse programmer.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=330977

Her er det veldig mye flott. Noen er amatører, mens andre fremstår som veldig profesjonelle. Jeg poster der iblant under brukernavnet MrYoung.

Det er også en del av forumet som omhandler ekte stadioner for de som er interessert i det.

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=263

En liten avsporing fra den opprinnelige diskusjonen, men jeg tenkte at enkelte kunne ha interesse av å vite om det.
GÃ¥ ta banen!

Larsi Ã?en

Dette hadde vært kjempe bra, hvis vi hadde klart Ã¥ fylle det opp. Trenger vi virkelig utbygning? Vi har vel et snitt pÃ¥ litt over 13.000, +- 4500 ledige seter...  Hvis Brann skulle byggd ut mÃ¥tte enten, Bergensere blitt bedre pÃ¥ Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ kamper. eller sÃ¥ mÃ¥tte Brann klart Ã¥ komme seg opp i toppen igjen, og det er ikke lett.
Opp med det flagget!

Danny

Brann har ambisjoner om å være et topplag i Norge. Når Brann er det, er det rift om billettene. Da trenger Brann større stadionkapasitet. Ikke veldig mye større, men interessen for Brann i Bergen er mer en god nok for 20 000. Grunnen til at det ikke er flere på kamp nå - i tillegg til at det sportslig går dårlig - er urimlige billettpriser. Er de ikke dyrest i landet p.d.d?

Tippeligaen er en ustabil liga. Allerede neste år kan Brann være et topplag. Etter 5 år med godt, målrettet arbeid, et stabilt topplag. Å ferdigstille Søndre tribune om noen er villig til å betale for det, er ikke feil.

Hatleking

Einig med Danny her. Om allereie eit par år kan me vera eit topplag, og viss me får eit par signeringar og forlenginger no, kan dette laget kjempe om medalje neste år. Det er faktisk slik at me nesten kunne klart det i år, og det seier ein del etter denne horrible sesongen.

Henki

På slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet var klubben bare en feig banksjef fra å måtte møte i skifteretten på grunn av utbygging som ble langt dyrere enn antatt. I den situasjonen Brann er i nå skal man være rimelig kørka hvis man setter i gang et eller annet utbyggingseventyr med det første. Men hvis noen andre vil betale er det selvsagt en helt annen sak.
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: Hatleking on October 05, 2010, 17:32:23 PM
Einig med Danny her. Om allereie eit par år kan me vera eit topplag, og viss me får eit par signeringar og forlenginger no, kan dette laget kjempe om medalje neste år. Det er faktisk slik at me nesten kunne klart det i år, og det seier ein del etter denne horrible sesongen.


Frem til det skjer skal vi forholde oss til realitetene. Og det er at Brann er favoritt - i bunnkampen. Kanskje ikke nederste plassen, men hakket lenger opp, og den over der igjen og vi begynner å nærme oss nivået. Det er ikke mye å satse videre utbygging på.

Markmus

Quote from: Henki on October 05, 2010, 17:50:48 PM
På slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet var klubben bare en feig banksjef fra å måtte møte i skifteretten på grunn av utbygging som ble langt dyrere enn antatt. I den situasjonen Brann er i nå skal man være rimelig kørka hvis man setter i gang et eller annet utbyggingseventyr med det første. Men hvis noen andre vil betale er det selvsagt en helt annen sak.
Ka du ve?

Spelaren

Me skal heller ikkje innbille oss at berre om me kjemper i toppen så kjem det 7-8000 fleire og vil ha billetter i forhold til i dag. Det var særdeles enkelt å få billetter til så godt som alle kampene i 2006 og 2007, og me er ikkje i nærheten av å sjå konturene av eit tilsvarende lag bli bygd opp på Stadion enno, ikkje ein gong på samme kontinent (så langt unna er me). Sjekk bartepakket, trass ekstreme resultater har dei knapt bikket 20 000 på kampene i år ifølge statistikkbibelen. Dei har stjerner overalt på banen, unge sultne og hete salgsobjekter me knapt kan drømme om, og dei har ein kanontrener på veg inn den skitne døren på brakken. I tillegg kom det gamle senile svinet og skulle herje...

Toppen nådde me i 2007. Etter det har medgangssupporterne blitt mette, den norske fotballen er ikkje interessant nok til at dei går mann av huse lenger, og når NFF manisk utvider sesongen ned mot vinteren og utvider slik at alt mulig rask skal redde Brann frå nedrykk i 2010 er det ikkje rart at den generelle interessen blir heller medioker.

MEN, det hindrer meg ikkje i å ønske at ein eller annen sprø sponsor kjøper navnerettighetene til nye søndre mot å legge alt av penger på bordet for å ferdigstille Brann Stadion.
GÃ¥ av.

Huff

Quote from: Spelaren on October 05, 2010, 18:49:29 PM
Me skal heller ikkje innbille oss at berre om me kjemper i toppen så kjem det 7-8000 fleire og vil ha billetter i forhold til i dag. Det var særdeles enkelt å få billetter til så godt som alle kampene i 2006 og 2007, og me er ikkje i nærheten av å sjå konturene av eit tilsvarende lag bli bygd opp på Stadion enno, ikkje ein gong på samme kontinent (så langt unna er me). Sjekk bartepakket, trass ekstreme resultater har dei knapt bikket 20 000 på kampene i år ifølge statistikkbibelen. Dei har stjerner overalt på banen, unge sultne og hete salgsobjekter me knapt kan drømme om, og dei har ein kanontrener på veg inn den skitne døren på brakken. I tillegg kom det gamle senile svinet og skulle herje...

Toppen nådde me i 2007. Etter det har medgangssupporterne blitt mette, den norske fotballen er ikkje interessant nok til at dei går mann av huse lenger, og når NFF manisk utvider sesongen ned mot vinteren og utvider slik at alt mulig rask skal redde Brann frå nedrykk i 2010 er det ikkje rart at den generelle interessen blir heller medioker.

MEN, det hindrer meg ikkje i å ønske at ein eller annen sprø sponsor kjøper navnerettighetene til nye søndre mot å legge alt av penger på bordet for å ferdigstille Brann Stadion.


Enig i det meste her, men det var jævlig vanskelig Ã¥ fÃ¥ billetter for den jevne supporter i 2006 og 2007 i en del enkeltkamper. Jaffal for den jevne supporter. Eksempelvis husker jeg kø rundt hele øvre etasje og ned i nest øverste pÃ¥ galleriet, kø gjennom Narvesen pÃ¥ festplassen og halvveis ned mot den blÃ¥ steinen, i tillegg kø fra utgangen av Narvesen (over veien for psykologisk fak) rundt gjørnet og helt til Apollon (ved Finken. Selv gikke jeg riktignok inn pÃ¥ 7/11 hvor jeg var nr 7-9 i køen og fikk enklelt billett, men det betyr ikke at interessen ikke var voldsom i 07. Brann bestilte jo og en rapport fra TNS Gallup som viste at vi hadde hat et snitt pÃ¥ nesten 29.000 tilskuere om vi hadde hatt en stadion som rommet 40.000 eller noe slikt. Dette hadde selvsagt vært galskap, men selv tror jeg interessen er o ferd med Ã¥ nærme seg bunnivÃ¥. Tipper en i verste fall ser 12.000 i snitt hvis Brann spiller TL og de enormt høye prisene vedvarer, kommer vi opp pÃ¥ FCK-nivÃ¥ tror jeg vi kan komme opp i et snitt pÃ¥ 28-30.000 om en 20-30 Ã¥r med den massive befolkningsveksten som ventes (bor fort en halv mill i bergensomrÃ¥det da). Tror neppe vi kommer der riktignok, og det er ingen poeng i Ã¥ bygge ut nÃ¥, men Ã¥ ta dagens begredelige publikumsoppmøte for normen i fremtiden er Ã¥ ta hardt i. 

Per  nÃ¥ er vi et dÃ¥rlig lag, et forferdelig hjemmelag, kjedelige Ã¥ se pÃ¥, og med en spillerstall totalt uten fremtid. Foruten en bergensk landslagsstjerne kunne Brann neppe pÃ¥ noe som helst vis være mindre interessante for bergenspublikumet enn vi er nÃ¥ -med mindre vi spiller i lavere divisjoner selvsagt. Jeg har snakket med flere som har gÃ¥tt pÃ¥ stadion i over fire tiÃ¥r som ikke husker et sÃ¥ uinteressant Brannlag. At det kommer 11-14.000 pÃ¥ kampene til dette bÃ¥set er intet mindre enn solid, spesielt nÃ¥r en betaler blodpris. Klubber som VIF Ã¥ Vigrid hadde sikkert snittet 6.000 hvis dette var det de hadde Ã¥ by publikum.

Vi kommer tilbake, og på sikt er det trolig lurt å bygge videre/evt nytt. Per nå er det neppe særlig luddig å bygge, men ser vi et fem, ti eller tyve år frem i tid...

kabelmann

Quote from: Markmus on October 05, 2010, 18:00:10 PM
Quote from: Henki on October 05, 2010, 17:50:48 PM
På slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet var klubben bare en feig banksjef fra å måtte møte i skifteretten på grunn av utbygging som ble langt dyrere enn antatt. I den situasjonen Brann er i nå skal man være rimelig kørka hvis man setter i gang et eller annet utbyggingseventyr med det første. Men hvis noen andre vil betale er det selvsagt en helt annen sak.


Stemmer det, grunnforholdene var forferdelige, men det var ikke det alene som gjorde at økonomien gikk på ræv. Pengene til tribunen var der de, men en sportslig ambisiøs styreformann fant ut at han kunne ta litt av byggepotten og putte i spillerkjøp isteden, blant annet Svante Samuelsson. Da ble det vrient å betale byggeregningene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Skal vi bruke masse penger på å bygge stadion blir billettprisene iallefall ikke lavere.
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Quote from: Huff on October 05, 2010, 19:11:27 PM
Enig i det meste her, men det var jævlig vanskelig å få billetter for den jevne supporter i 2006 og 2007 i en del enkeltkamper. Jaffal for den jevne supporter. Eksempelvis husker jeg kø rundt hele øvre etasje og ned i nest øverste på galleriet, kø gjennom Narvesen på festplassen og halvveis ned mot den blå steinen, i tillegg kø fra utgangen av Narvesen (over veien for psykologisk fak) rundt gjørnet og helt til Apollon (ved Finken. Selv gikke jeg riktignok inn på 7/11 hvor jeg var nr 7-9 i køen og fikk enklelt billett, men det betyr ikke at interessen ikke var voldsom i 07.

Det var hÃ¥plaust Ã¥ fÃ¥ billett til enkeltkampar pÃ¥ slutten av 2007.  Huskar 8-10 mann i kø pÃ¥ Narvesen pÃ¥ Stord!, eit data anlegg som braut saman av pÃ¥gangen, og alle mÃ¥tte gÃ¥ billettlause heim.  Kunne nok lett fyllt opp 30.000 pÃ¥ den tida.  Akk det var tider.  Det var vel i den køen eg bestemte meg for Ã¥ skaffa partoutkort til 2008-sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

8-10? Eg har sett bilder derifrå. Det var folk gjennom heile butikken og langt ut på gata. Nærare 30-40. Berre på den fillekiosken.

osoerli

Quote from: Yngve on October 06, 2010, 13:00:29 PM
8-10? Eg har sett bilder derifrå. Det var folk gjennom heile butikken og langt ut på gata. Nærare 30-40. Berre på den fillekiosken.

Du har heilt rett, men dÃ¥ var ikkje eg der.  Nærare 60 og kø ut døra.
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071018/SPORT/710180002
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Quote from: osoerli on October 06, 2010, 14:29:34 PM
Quote from: Yngve on October 06, 2010, 13:00:29 PM
8-10? Eg har sett bilder derifrå. Det var folk gjennom heile butikken og langt ut på gata. Nærare 30-40. Berre på den fillekiosken.

Du har heilt rett, men dÃ¥ var ikkje eg der.  Nærare 60 og kø ut døra.
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071018/SPORT/710180002


Lurer på hvor disse karene er nå. På Stadion? Neppe!
Ka du ve?

osoerli

Quote from: Markmus on October 06, 2010, 14:52:02 PM
Quote from: osoerli on October 06, 2010, 14:29:34 PM
Quote from: Yngve on October 06, 2010, 13:00:29 PM
8-10? Eg har sett bilder derifrå. Det var folk gjennom heile butikken og langt ut på gata. Nærare 30-40. Berre på den fillekiosken.

Du har heilt rett, men dÃ¥ var ikkje eg der.  Nærare 60 og kø ut døra.
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071018/SPORT/710180002


Lurer på hvor disse karene er nå. På Stadion? Neppe!

Dei sit nok trygt plassert heima i sofaen framfor TV'en og ventar pÃ¥ neste serieinnspurt der Brann ledar.  Har vurdert Ã¥ gjera det same.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

storB

I 2040 vil det være over en halv million innbyggere i Bergen, og da trenger vi en god løsning på linje med det t-banesystemet Oslo har i dag
"Knut Arild Hareide"

Kanskje det med tid og stund blir rom for ett 30 000 stadion? Såfremt klubben friskmeldes før det e gått 20-30 år..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on March 31, 2011, 17:30:10 PM
I 2040 vil det være over en halv million innbyggere i Bergen, og da trenger vi en god løsning på linje med det t-banesystemet Oslo har i dag
"Knut Arild Hareide"

Kanskje det med tid og stund blir rom for ett 30 000 stadion? Såfremt klubben friskmeldes før det e gått 20-30 år..


I så fall får vi ta det "kapasitetsproblemet" den dagen det er i nærheten av å dukke opp. Vi er ikke der nå, kan man si...
Legg ned hele klubben!

storB

Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2011, 18:09:53 PM
Quote from: storB on March 31, 2011, 17:30:10 PM
I 2040 vil det være over en halv million innbyggere i Bergen, og da trenger vi en god løsning på linje med det t-banesystemet Oslo har i dag
"Knut Arild Hareide"

Kanskje det med tid og stund blir rom for ett 30 000 stadion? Såfremt klubben friskmeldes før det e gått 20-30 år..


I så fall får vi ta det "kapasitetsproblemet" den dagen det er i nærheten av å dukke opp. Vi er ikke der nå, kan man si...


Seff Krøvel, snakker ikke om imorgen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on March 31, 2011, 18:09:53 PM
Quote from: storB on March 31, 2011, 17:30:10 PM
I 2040 vil det være over en halv million innbyggere i Bergen, og da trenger vi en god løsning på linje med det t-banesystemet Oslo har i dag
"Knut Arild Hareide"

Kanskje det med tid og stund blir rom for ett 30 000 stadion? Såfremt klubben friskmeldes før det e gått 20-30 år..


I så fall får vi ta det "kapasitetsproblemet" den dagen det er i nærheten av å dukke opp. Vi er ikke der nå, kan man si...


Oh my god! FÃ¥ det inn, 30000 er null problem.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hatleking


Klaus_Brann

Den var det forøvrig bare å drite i etter kampen mot RBK, så det ble spasertur ned til byen. 4 vogner kjørte forbi på veien ned, og alle var stappfulle. Den femte, når vi var kommet til bystasjonen, hadde det gått an å gå på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Det er uansett en strålende fin spasertur, med innlagt pause på bien!
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Det er det, og det gjorde meg ingenting etter kampen. Hadde også et par RBK-supportere gående foran oss på vei ned som vi kunne synge drit til;)

Det var vel god stemning der etter RBK kan jeg tenke meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: storB on March 31, 2011, 17:30:10 PM
I 2040 vil det være over en halv million innbyggere i Bergen, og da trenger vi en god løsning på linje med det t-banesystemet Oslo har i dag
"Knut Arild Hareide"

Kanskje det med tid og stund blir rom for ett 30 000 stadion? Såfremt klubben friskmeldes før det e gått 20-30 år..


Hareide snakker mot bedre vitende. Pr dato er folketallet i Bergen et sted mellom 260.000 og 270.000. Dersom man beregner en årlig økning på 4.000, vil det bo et sted mellom 370 - 380.000 i Bergen i 2040. Bergen med omland derimot, vil ha et folketall på 500.000 +,+.

PS! Dersom snittøkningen pr år blir høyere enn 4.000 blir selvsagt tallet hyggeligere, men det vil neppe overstige 400.000 innbyggere i Bergen i 2040. Spørsmålet er også om det er plass til så mange, dersom man fortsatt tviholder på lav byggehøyde. Men det er nå en annen sak.


Spelaren

Quote from: Torvanger on April 01, 2011, 12:06:32 PM
Hareide snakker mot bedre vitende. Pr dato er folketallet i Bergen et sted mellom 260.000 og 270.000. Dersom man beregner en årlig økning på 4.000, vil det bo et sted mellom 370 - 380.000 i Bergen i 2040. Bergen med omland derimot, vil ha et folketall på 500.000 +,+.


Den årlige tallvise økningen øker naturlegvis. Om me legger ein vekst på 1,6 % til grunn blir det ca 411 000 Bergensere i 2040 dersom tallet er 260 000 i dag.

Markmus ninja.
GÃ¥ av.

Torvanger

Quote from: Markmus on April 01, 2011, 12:19:17 PM


Ikke utenkelig. Snitter man på 4.500 - 5000, 4.750, runder man 400.000.

Klaus_Brann

Ja, det logiske er jo at jo mer det øker, jo mere øker det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Min spådom er at Bergen vil slå seg sammen med nabokomunnene innen 2040 og på den måte vil vi rent teknisk sett da ha godt over en halv million innbyggere i 2040.

Klaus_Brann

Uansett om vi gjør det eller ei, kan vi nå en halv mill.
Al Jazeera melder nemlig i dag at Mustafa Abu Al-Yazid og hans følgere ser på Bergen som en perfekt by for å starte snikislamisering av vestlandet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Er strengt talt ikke snikislamisering hvis man går ut og melder det på forhånd (ser man vekk i fra aprilsnarrspøken oppe i dette her).

Klaus_Brann

Planen fra Mustafa var snikislamisering. Kanskje vi kan jobbe med Odd om å få bygget en moske i hjørnet Hansa/SPV, de har allerede store planer:

http://www.ta.no/lokal_sport/oddgrenland/article5550585.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Petter Puddefjord

Det er bare å fortsette utbyggingen av stadion med en gang! Tror til og med Krøvel innrømmer at et moderne stadionanlegg med kapasitet til minimum 25000 tilskuere kommer til å presse seg frem allerede nå.

Go Up