• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pondan

Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..

robbie A

Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.

Nightfox


Pondan

Mest fornuftige er å grave et hull i bakken å legge pakket der..

Nightfox

Hahaha, forresten er det utrolig hvor jævlig lite folk kan om stadionutbygging. Er det FLAUT Med et slikt hull? Viking har iallfall et, kanskje muligens to sånne (jeg har en antagelse om det, jeg mener å huske det, men det er irrelevant). Det er nesten et KRAV om et slikt hull. Slike hull kan brukes for å effektivt frakte folk til sykehus, og om det skulle være alt fra en bombetrussel til brann (wow, skjebnens ironi) på stadion, så trenger folk en nødutgang i tillegg til de vanlige utgangene. I alle fall er det en max tidsfrist Brann har på seg for å fjerne alle tillatte tilskuere (aner meg at den er på et par minutter). Da åpnes denne for mer effektiv evakuering. I tillegg er det ideelt for å drive med vedlikehold på anlegget, og mye billigere å arrangere andre arrangementer på stadion enn bare fotballkamper. Flaut? Det DU sier er flaut.

Og dette har vært kjent LENGE.

Klaus_Brann

Quote from: "Nightfox"Hahaha, forresten er det utrolig hvor jævlig lite folk kan om stadionutbygging. Er det FLAUT Med et slikt hull? Viking har iallfall et, kanskje muligens to sånne (jeg har en antagelse om det, jeg mener å huske det, men det er irrelevant). Det er nesten et KRAV om et slikt hull. Slike hull kan brukes for å effektivt frakte folk til sykehus, og om det skulle være alt fra en bombetrussel til brann (wow, skjebnens ironi) på stadion, så trenger folk en nødutgang i tillegg til de vanlige utgangene. I alle fall er det en max tidsfrist Brann har på seg for å fjerne alle tillatte tilskuere (aner meg at den er på et par minutter). Da åpnes denne for mer effektiv evakuering. I tillegg er det ideelt for å drive med vedlikehold på anlegget, og mye billigere å arrangere andre arrangementer på stadion enn bare fotballkamper. Flaut? Det DU sier er flaut.

Og dette har vært kjent LENGE.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Noe som bare underbygger min påstand ;) takk, kunne lagt til flere :)

Marek

Quote from: "Nightfox"Hahaha, forresten er det utrolig hvor jævlig lite folk kan om stadionutbygging. Er det FLAUT Med et slikt hull?  Flaut? Det DU sier er flaut.


Såså rolig nå. Det er da klart at folk vet jævlig lite om stadionutbygging.
ons Ivar skal hem...

DJ_ADG

slike hul e for å evakuering, trailere ved bgress byte, kjøre inn brann bil, gressklipper, e veldig viktig te å ha sånne, alle stadioner har en sånn inngang, men på så "små" stadioner som Brann stadion ser man de enklere
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Strandlien

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nightfox"Hahaha, forresten er det utrolig hvor jævlig lite folk kan om stadionutbygging. Er det FLAUT Med et slikt hull?  Flaut? Det DU sier er flaut.


Såså rolig nå. Det er da klart at folk vet jævlig lite om stadionutbygging.

jako

De skal vel ha en passasje til å frakte inn utsyr i forbindelse med konserter. Det var i all fall det jeg leste en plass.

Men om det er det hullet som vi ser på bildet vet jeg ikke.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Northside

Quote from: "DJ_ADG"gressklipper



ah, derfor de trenger det store hullet ja :)

Kjell249

Viktig med stor plass til den elektriske Flymoen:D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Ikke glem at de skal grave flere meter myr der om ikke altfor lenge. Hullet kan fort bli kjekt å ha da.

Lilleheil

virker rart om det er det hullet se skal bruke til konsertkjøretøy. virker no alt for lite til det... noen som har noen gode kilder på at dette hullet faktisk skal brukes til konsertinngang? eller e det bare noe vi antar?

tormi

Nei det stod i avisen, at de skulle ha plass til de største kjøretøyene som var lovlig på norske veier. Blant annet pga muligheter for å holde konserter... Orker ikke bla etter link.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Super Hasund

Eg vet isje ka dokker synes men eg liker hull eg.
La Folket Synge

*Feltz*

Kjell249

Små hull kanskje, ikke som en låvedør;)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Super Hasund

Quote from: "Kjell249"Små hull kanskje, ikke som en låvedør;)


Spørs kor stor trailer du har det! hehe
La Folket Synge

*Feltz*

Erlend

Quote from: "robbie A"
Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.


RBK-spillere kan da bare få ligge der og råtne for min del

jako

Quote from: "robbie A"
Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.


Et hull i bakken er mer passende. Så slipper Gud å omadressere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Pondan

En lastebil i dag er 2.8 bred (med speil) og 4 meter høy.. Så hullet trenger ikke vere såå stort..

smaalanda

Quote from: "Pondan"En lastebil i dag er 2.8 bred (med speil) og 4 meter høy.. Så hullet trenger ikke vere såå stort..


Lukter eg lastebilsjåfør? :D
KMO!!!

Pondan


Marek

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Pondan"En lastebil i dag er 2.8 bred (med speil) og 4 meter høy.. Så hullet trenger ikke vere såå stort..


Lukter eg lastebilsjåfør? :D


Du får gå og vaske deg da.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Tosk.. Men det er jo fullt mulig å lage en tribunedel som er en luke, noen kraftige hengsler og et bra løftesystem, så er alt vell:p

Corran

Quote from: "Erlend"
Quote from: "robbie A"
Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.


RBK-spillere kan da bare få ligge der og råtne for min del


Stinker de ikke nok før de e begynt å forråtne (råttne e de jo egentlig alt da men) om ikke vi skal ha de liggende der etter kamp for stinke enda mer.
Kanskje derfor det er hull, For å lufte ut stanken etter pakket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

robbie A

Quote from: "jako"
Quote from: "robbie A"
Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.


Et hull i bakken er mer passende. Så slipper Gud å omadressere.



Hmm skeptisk. Vil gresset gro tilbake hvis pakket blir gravlagt der?

Nei jeg satser på at BiR stiller opp og kjører de til Rådalen og lar de brenne der.

Brann_ruler86

Quote from: "robbie A"
Quote from: "jako"
Quote from: "robbie A"
Quote from: "Pondan"Jeg er enig, hullet er jo ikke med i noen tegninger eller noe, så tror det blir en provosorisk tribunebit der.. Flaut som f... om hullet blir..


Hvor foreslår du at ambulansen skal komme og hente de skadde (RBK)spillerene fra da?

fra oven?

;)

vh
R.


Et hull i bakken er mer passende. Så slipper Gud å omadressere.



Hmm skeptisk. Vil gresset gro tilbake hvis pakket blir gravlagt der?

Nei jeg satser på at BiR stiller opp og kjører de til Rådalen og lar de brenne der.


Det går vel greit hvis de graver dypt nok. Men da må de kanskje lage hullet i tribunen litt større....

GÃ¥ ta banen!

jako

Den var kanskje litt dyp?:)

Bokstavlig talt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Hvilken kapasitet er det snakk om at dette hullet vil få? Jeg synes vi må tenke et stykke fremover i tid og iallefall ha plass til 3000+. Bare Odd Grenland alene har jo fjorten spillere som årlig ligger nede med 'skade' på Stadion. Og serien kan bli utvidet til 16-18 lag etterhvert, hvilket gir rom for flere destruktive lag som Molde, Glimt, Skeid, Kongsvinger, Moss etc.

Dette er et hull som må graves med tanke på fremtiden, 3000+ er minimum.

C@Bøe_79

Kranbilen kjører hvertfall ut mellom BT og Søndre tribune...
Hullet blir til traktor og annet utstyr som banemannskapet bruker, var ment å ha det i hjørne mellom BT og Søndre..
Men noe skjedde, var vel plass til flere seter der enn der hullet nå er...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Atlet Orvanger

Quote from: "Ricky"Hvilken kapasitet er det snakk om at dette hullet vil få? Jeg synes vi må tenke et stykke fremover i tid og iallefall ha plass til 3000+. Bare Odd Grenland alene har jo fjorten spillere som årlig ligger nede med 'skade' på Stadion. Og serien kan bli utvidet til 16-18 lag etterhvert, hvilket gir rom for flere destruktive lag som Molde, Glimt, Skeid, Kongsvinger, Moss etc.

Dette er et hull som må graves med tanke på fremtiden, 3000+ er minimum.


Fullstendig enig, her er det viktig med visjoner! Jeg har sett i krystallkulen og ser en ENORM økning i tilfeller der krever et stort hull. Det viktigste er dog at vi har et større hull enn RBK.


dingsy

Morro å se svingen er tett, bortsett fra hullet såklart. Men må innrømme at det ser bra ut.

DJ_ADG

Quote from: "dingsy"Morro å se svingen er tett, bortsett fra hullet såklart. Men må innrømme at det ser bra ut.

hullet ser ikkje bra ut men vi kan trøste oss med at det ikkje vil bli vist på tv
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

Hullet blir ikke spesielt synlig. Fra Hansa er det jo ingen som noengang vil se det ;) Og regner med at TV-dekningen i fremtiden er fra Nordre.

Xminator

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.

dudo

Artikkelen er fjernet. BA er jo ikke særlig gladei å publisere nyheter på nett, men jeg visste ikke de drev med lokkelinker...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Prudi

Quote from: "Xminator"Hullet blir ikke spesielt synlig. Fra Hansa er det jo ingen som noengang vil se det ;) Og regner med at TV-dekningen i fremtiden er fra Nordre.

Erlend

hvilken "situasjon mellom TIL og Start" er det du snakker om nå?

Prudi

Quote from: "Erlend"hvilken "situasjon mellom TIL og Start" er det du snakker om nå?


Der hvor TIL-spilleren svelget tungen. Ambulansen kjørte helt inn på bane for å hente spilleren.

Xminator

Nakkebruddet. Nå er det lite trolig man kjører ambulanse inn på stadion uansett. De vil nok måke vrakgodset på en båre og jobbe ut slik de gjør andre steder.

Ah, fikk ikke med meg den episoden. Ambulanse 2 meter fra skadestedet er uansett ikke livreddende i de aller fleste tilfeller. Terry ble jo ikke hentet med ambulanse inne på banen.

Brannfrelst

Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Bortsett fra de kampene der er stor etterspørsel etter billetter. Da skal jo selvsagt sponsorene ha førsterett.
2.10.07-Gullet kom hem!

C@Bøe_79

Quote from: "Prudi"
Quote from: "Xminator"Hullet blir ikke spesielt synlig. Fra Hansa er det jo ingen som noengang vil se det ;) Og regner med at TV-dekningen i fremtiden er fra Nordre.


Det har alltid vært mulig å kjøre bil inn på Stadion! Og det vil denne sesongen også være det...
Når Stadion er ferdig vil det være inngang for traktor og annet utstyr som må brukes.
Så ikke vær redd for at det blir farlig...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ikognoti

Hva skal stå på den nye tribunen? Sånn med hvite seter. Kappa?

Brann_ruler86

Den heter jo Sparebanken Vest tribunen så hvis det skal stå noe så blir det vel SPV eller noe slikt.
GÃ¥ ta banen!

Prudi

Quote from: "C@Bøe_79"

Det har alltid vært mulig å kjøre bil inn på Stadion! Og det vil denne sesongen også være det...
Når Stadion er ferdig vil det være inngang for traktor og annet utstyr som må brukes.
Så ikke vær redd for at det blir farlig...


- Hvor kunne man kjøre bil inn på stadion i fjor?

At det blir en inngang neste år er jo bra. Poenget er at man her diskuterer å ville stenge denne inngangen med seter fordi man ikke liker hullet.

Erlend

Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Det er vel 5000. 12 000++ solgte partoutkort og kapaistet på litt over 17 000 er vel tallene

Dorinda

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Det er vel 5000. 12 000++ solgte partoutkort og kapaistet på litt over 17 000 er vel tallene


Bortesupporterne har også krav på et visst antall billetter.

Go Up