• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

AtroZ

Quote from: "Atlet Orvanger"Med forbehold om at jeg kan bli positivt overrasket når jeg ser tegningene, er det trist at Brann nå velger å bygge i to etasjer.


Jeg og tenkte tanken. Blir dette like stilig og fint? Var det ikke et poeng at stadion ikke skulle være et lappverk, men fremstå som symetrisk?
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Kirk

Tror det kan bli bra! Bare fint at tribunene blir litt forskjellig. Blir sjarmløst med helt like tribuner hele veien rundt. Hvis etasjer er det som må må til for å få inn et par tusen ekstra på langsiden så er det greit for meg.

Håper de legger ut noen tegninger snart så vi får se hvordan de har tenkt det, og om de eventuelt skal ha vip-bokser mellom etasjene.

This Charming Man

Enig med Kirk her. Jeg vil for alt i verden unngå en sjarmløs symmetrisk plastikktribune ala Viking Stadion, attpåtil med glassfasade som minner om Ullevål. Hansa og Søndre vil nå kanskje bidra til å gi Stadion et særpreg som andre nye staddaer rundt omkring mangler. To etasjer er ofte bås, men det kan også gjøres bra. Og apropos flere seterader nederst på Hansa, så er dette visstnok noe som allerede er planlagt for å gjøre stadion mer intim.

Men Guttene vil ha rød mursteinfasade!
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Kirk


Pondan

Får den nok ut hullet som de lar stå åpent..


krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! ! ! ! ! !


Fantastiske nyheter på BAs forside. 24.000 tilskuere! Nå begynner vi endelig å snakke!

Glimrende Bjørn Dahl. Du sviktet ikke.

Jeg er så glad at jeg detter av stolen!

YES - YES - YES ! ! !

Endelig har de forstått hva fremtiden bringer. Med 24.000 sitteplasser er jeg strålende fornøyd. Da kan vi konkurrere med RBK på et bra grunnlag, og alle som vil se Brann kan komme seg inn på de fleste kamper. Dette er gullnyheter før sesongstart. HERLIG!


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! 4000 ekstra tomme seter på de fleste kampene! Jeg er så glad at jeg detter av stolen!

Herregud! Hvor lenge skal du gå og innbille folk at et par tusen seter til eller fra, er det som avgjør om vi kan ta opp kampen med RBK på det økonomiske. Spesielt når Brann har høyere billettinntekter i serien enn RBK allerede. Tenkt på at det også KOSTER noe å bygge ut?

Nei, det eneste som står i hodet på deg, det er ditt enorme mindreverdeighetskompleks overfor RBK. Du har jo selv sagt flere ganger at du er fornøyd bare vi får ett eneste sete mer enn Lerkendal... Så hvis RBK bygger ut til 30000, regner jeg med at sytingen er i gang og at 24000 også vil være for lite for deg. Ingen må ha større stadion enn oss. Og du er sikkert også den i nabolaget som må ha den største bilen, den dyreste tv'en, osv.

Ja, det blir gøy dette! Tusenvis av tomme seter på de fleste kampene, og 4000 ekstra russ og fjortiser på 16.mai. Dette fortjener Brann og Bergen!
Legg ned hele klubben!

SKBMiller

står jo ikke noe mer enn at det kan bli aktuelt å bygge 24 000 om det trengs

Brannfrelst

Skjønner ikke hvor alle disse setene skal komme. Hansa tar 4000,Nordre tar ca 4500. BT pr idag tar ca 4000. Da må nye søndre+hjørnet BT,søndre ta over 9500 for å få en kapasitet på 22.000 som det skrives skal bygges. Det høres usannsynlig ut.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "SKBMiller"står jo ikke noe mer enn at det kan bli aktuelt å bygge 24 000 om det trengs


Det er helt rett. Ingen grunn til å hverken glede seg eller krisemaksimere. Det blir ikke aktuelt før det er behov for det. Og da ligger det selvsagt også økonomi i det.
Rød makt på Hansa

anders_flanderz

Quote from: "Pondan"Får den nok ut hullet som de lar stå åpent..




neida..de skaffer seg en enno større en å løfter den over stadion..men så ryker vinsjen.. og hele driten ødlegger halve tribunen! XD
rite Drite Drite Drite på Oslo By

dudo

Får løfte den over gamle sitte da! :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SKBMiller"står jo ikke noe mer enn at det kan bli aktuelt å bygge 24 000 om det trengs


Det er helt rett. Ingen grunn til å hverken glede seg eller krisemaksimere. Det blir ikke aktuelt før det er behov for det. Og da ligger det selvsagt også økonomi i det.
Legg ned hele klubben!

Xminator

For å oppdatere Krøvel, den dagen søndre langside står ferdig (seriestart 2008 om alt klaffer, senest seriestart 2009) så har Stadion ett sted mellom 22500 og 23000 seter. Enten du liker det eller ikke.

De siste plassene skal knekkes inn mellom Nordre og Hansa, men dette bestemmes først når søndre langside faktisk står ferdig. Dette er jo også en del av prosjektet som kan gjennomføres i sesongen, utfordringen blir selvsagt grunnforholdene.

Og ja, om RBK skulle bygge 30000 seter og fylle disse, så ser jeg ingen grunn til at Bergen og Brann ikke skulle klare å fylle like mange seter i eliteserien.

Marek

ons Ivar skal hem...

dingsy

Blir konge ass! Men siden hovedtribunen skal være en såkalt vip-tribune. Hvor skal stemningen og sangene komme fra? Hvilken tribune blir det?

Marek

Quote from: "dingsy"Blir konge ass! Men siden hovedtribunen skal være en såkalt vip-tribune. Hvor skal stemningen og sangene komme fra? Hvilken tribune blir det?


Frydenbø ass!
ons Ivar skal hem...

dudo

Det var snodig at de har plassert "sikkerhetsrommet" på bt. Lang vei å løpe for dem neste gang Iversen putter foran Hansa! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

Utifra det han sier her er kapasiteten 4050 på denne tribunen. 2500 for VIP-hvermansen,1000 i restaurantene,550 i losjene. Men er alle de 18 radene for VIP-hvermansen? Bare den delen bør jo ta 3500++. Så det må vere noe som ikke stemmer her.
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

"- Jeg kunne tenke meg å bygge helt rundt, men jeg vet ikke om jeg får det som jeg vil. Det får tiden vise. Bygger vi helt rundt får vi i alle fall en tilskuerkapasitet på rundt 24.000 og ikke 20.000 som i dag, sier Reistad til iBergen.no."

Prudi

Tok noen bilder fra utsiden av stadion i dag.

Det var mye folk i arbeid. Også på en lørdag. De jobbe oppe på taket og inne i VIP-områdene.

http://www.dropshots.com/day.php?userid=253753&cdate=20070303

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"For å oppdatere Krøvel, den dagen søndre langside står ferdig (seriestart 2008 om alt klaffer, senest seriestart 2009) så har Stadion ett sted mellom 22500 og 23000 seter. Enten du liker det eller ikke.

De siste plassene skal knekkes inn mellom Nordre og Hansa, men dette bestemmes først når søndre langside faktisk står ferdig. Dette er jo også en del av prosjektet som kan gjennomføres i sesongen, utfordringen blir selvsagt grunnforholdene.

Og ja, om RBK skulle bygge 30000 seter og fylle disse, så ser jeg ingen grunn til at Bergen og Brann ikke skulle klare å fylle like mange seter i eliteserien.


Men hva om vi fremdeles spiller med 17-18000 på de fleste kampene da? Er det da gitt at vi vil få 30000 bare fordi RBK klarer det? RBK er RBK. Brann er Brann. Det er ikke gitt at Brann klarer noe RBK klarer. Det er jo bare å se på antall seriegull...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tenk om noen hvelter ølen din rett ett at du kjøper den. Nei, helt klart bedre å sitte hjemme.

monzilla

Slapp av, Krøvel. De kommer ikke til å maksimere kapasiteten før de ser at det er behov for det.

abe78

Quote from: "Xminator"Tenk om noen hvelter ølen din rett ett at du kjøper den. Nei, helt klart bedre å sitte hjemme.


Dagens!

Krøvel, du virker bitter nå på at du nok har tatt feil i estimeringen av antall sitteplasser. Du virker rett og slett litt pessimistisk i fremgangsmåten din. Brann virker proffe på veldig mange områder nå og jeg tror ikke de er på jordet når de bygger en stadion med kapasitet på 23-24 tusen.
.og husk!

monzilla

Har jeg forstått det riktig havner de på litt over 20 000 når dagens anlegg står ferdig, men med muligheter til å utvide til ca 24 000 dersom behovet skulle være der. I så tilfelle er dette perfekt. Tilfredstiller alle. Pessimistene, som er redd for tomme felt, og optimistiene som vil ha rundt 25 000.

Marek

Quote from: "monzilla"Har jeg forstått det riktig havner de på litt over 20 000 når dagens anlegg står ferdig, men med muligheter til å utvide til ca 24 000 dersom behovet skulle være der. I så tilfelle er dette perfekt. Tilfredstiller alle. Pessimistene, som er redd for tomme felt, og optimistiene som vil ha rundt 25 000.


Hvis du har forstått det riktig så er jeg enig med deg, en perfekt løsning.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"
Quote from: "Xminator"Tenk om noen hvelter ølen din rett ett at du kjøper den. Nei, helt klart bedre å sitte hjemme.


Dagens!

Krøvel, du virker bitter nå på at du nok har tatt feil i estimeringen av antall sitteplasser. Du virker rett og slett litt pessimistisk i fremgangsmåten din. Brann virker proffe på veldig mange områder nå og jeg tror ikke de er på jordet når de bygger en stadion med kapasitet på 23-24 tusen.
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "abe78"
Quote from: "Xminator"Tenk om noen hvelter ølen din rett ett at du kjøper den. Nei, helt klart bedre å sitte hjemme.


Dagens!

Krøvel, du virker bitter nå på at du nok har tatt feil i estimeringen av antall sitteplasser. Du virker rett og slett litt pessimistisk i fremgangsmåten din. Brann virker proffe på veldig mange områder nå og jeg tror ikke de er på jordet når de bygger en stadion med kapasitet på 23-24 tusen.


Kan du ikke i samme slengen be Xminator om en forklaring på hans lille ordtak som ape78 synes var så bra, jeg ser virkelig ikke sammenhengen.
ons Ivar skal hem...

SK Fire

Quote from: "monzilla"Har jeg forstått det riktig havner de på litt over 20 000 når dagens anlegg står ferdig, men med muligheter til å utvide til ca 24 000 dersom behovet skulle være der. I så tilfelle er dette perfekt. Tilfredstiller alle. Pessimistene, som er redd for tomme felt, og optimistiene som vil ha rundt 25 000.


Ikke helt korrekt.

Når søndre tribune er bygget ut i 2008 eller 2009, blir kapasiteten et sted mellom 22.500 og 23.000. Dette er inkludert gjentetting av det sør-vestre hjørnet i Hansa-tribunen/Frydenbø, som blir fylt i samme omgang.

Skulle det bli behov for det (og Terje Reistad får viljen sin), blir det nord-vestre hjørnet i Hansatribunen også fylt med seter.

Da blir kapasiteten ca. 24.000.

Med andre ord får vi 22.500-23.000 seter på Stadion om et år eller to...

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)


SK Fire


Pondan

Tviler på at Odd har mye stadion å stille med på seriestarten..

http://www.oddgrenland.no/

Corran

Quote from: "SK Fire"http://www.rbkweb.no/vis/5038


Dette viser jo at de som er redde for at rbk skal få mye større kapasitet en oss tar litt feil.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Quote from: "Pondan"Tviler på at Odd har mye stadion å stille med på seriestarten..

http://www.oddgrenland.no/



Har vært klart lenge at deres stadion vil være en byggeplass gjennom hele 2007-sesongen. Skal stå helt ferdig til sesongstart 2008, men vil bli brukt med varierende kapasitet i år (litt som hos oss i fjor).

Ser forøvrig at Odd har spart nesten 60 millioner på å droppe bygging av to hjørnetribuner.. Vil sikkert koste bortimot det samme å tette igjen de to hjørnene i Hansasvingen.

pidre

Jaha - og korleis har dei likssom tenkt å få den kranbilen ut av stadion?
Saludar a los monos!

Brannmus

Quote from: "pidre"Jaha - og korleis har dei likssom tenkt å få den kranbilen ut av stadion?

Gjennom det store fine hullet de ikke har tettet igjen ennå?

atlascopo

ja. og det hullet skal foresten aldri tettes igjen.

Xminator

Hullet er laget stort nok til å slippe inn de største trailerene som kan kjøre på norske veier. Enkelt og greit fordi Brann ser for seg konserter mde 35000 tilskuere.

SK Fire

Quote from: "Xminator"Hullet er laget stort nok til å slippe inn de største trailerene som kan kjøre på norske veier. Enkelt og greit fordi Brann ser for seg konserter mde 35000 tilskuere.


Litt rått å tenke på at vi kommer til å oppleve store artister på Brann Stadion med hele 35.000 tilskuere.

P.s. Ikke glem at det fremdeles er et åpent rom mellom Bt og søndre tribune/dagens hovedtribune

Pondan

Er no utrolig at de ikke kan lage tribune over hullet.. Kunne laget det til med løftekroker, så de jævlig få gangene en jævla lastebil skal inn, så kunne de løftet vekk bitene..

atlascopo

Quote from: "Pondan"Er no utrolig at de ikke kan lage tribune over hullet.. Kunne laget det til med løftekroker, så de jævlig få gangene en jævla lastebil skal inn, så kunne de løftet vekk bitene..



Er enig i det. Og så innstalert en travers kran i taket til å løfte den delen vekk med. Behøver ikke være en så dyr løsning.

SK Fire

Quote from: "atlascopo"
Quote from: "Pondan"Er no utrolig at de ikke kan lage tribune over hullet.. Kunne laget det til med løftekroker, så de jævlig få gangene en jævla lastebil skal inn, så kunne de løftet vekk bitene..



Er enig i det. Og så innstalert en travers kran i taket til å løfte den delen vekk med. Behøver ikke være en så dyr løsning.


Tenker dere på antall sitteplasser nå, eller estetikken?


Henki

Ballen skal fremover!

SK Fire

hmmmm. ble bare tull dette her....skulle være en gammel link til stadion-utbyggingen. Men, men...

trykker man på "stadion tar form" under denne linken, kommer det fram på min maskin, men siden oppfører seg litt rart, skjønner jeg:

http://webtv.tv2.no/webtv/fotball/

Xminator

Hva har signeringen av Gashi å gjøre med Stadion-utbyggingen?

Pondan

SK Fire, tror du må skjekke linkene dine..

SK Fire

Quote from: "Pondan"SK Fire, tror du må skjekke linkene dine..


Ja, jo.

Den ene gangen jeg trykker på linken kommer opptak fra Stadion, andre ganger plutselig noe helt annet. Merkelig...

Lilleheil

eg tenkte å på at det hullet ikke kom til å bli tettet igjen, men kan jo ikke være noe problem med å legge en tribunebit der som kan løftes de ekstremt få gangene det blir konserter der. kommer te å se svært løgent ut!!!

Go Up