• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Talentspeider

Quote from: "krøvel vellevold"Syns vi skal være glade for at vi ikke får et sånt strømlinjeformet "make hele veien rundt"-stadion. Alle nye stadioner ser jo helt like ut. De er totalt pregløse. Man ser ikke forskjell på stadionets tribuner, og man ser ikke forskjell fra stadion til stadion.

Når det gjelder sytet om at VIP-tribunene kommer til å ødelegge, mens Ullevål og lerkendal er så flotte, så er jo det bare tull! Alle stadioner i dag bygges med vip-bokser. Hvor er det best å plassere disse - uten å bryte tribunen opp i etasjer? Jo bakerst, selvsagt. Og det er der de kommer på Stadion. Lerkendal og Ullevål har jo VIP-tribunene midt på, slik at tribunene er delt opp i etasjer. Forferdelig! De oppe ser/hører ikke de som sitter nede - og omvendt. Lerkendal er jo helt grusomt. Ikke bare er det delt opp i etasjer, men de har jo ikke tribuner i hjørnene engang! Taket holdes oppe av stolper... Fasadene er i fargene til deres gamle erkerival LSK. Setene på den ene langsiden er i fargene til en annen erkerival; Brann. Ullevål ser ut som et kjøpesenter fra utsiden. Nei, takke meg til nye Brann Stadion. Noenlunde jevn takhøyde hele veien rundt, likevel 4 sider med hvert sitt særpreg, tribuner i minst to av hjørnene, vip-boksene BAK tribunene, ingen etasjeinndeling (bortsett fra den lille forhøyningen midt på Hansa). Stadion blir glimrende! Intim, ikke for stor, og med særpreg.


Ble veldig skuffet når jeg nå ser hvordan nye Brann stadion kommer til å bli. For det første så blir tilskuerkapasiteten på maks 20 000. Det er latterlig lite. Så bygger de VIP-bokser på toppen av tribunene som ødelegger hele stadionen. Ikke nok med det så stopper disse VIP-boksene opp ved inngangen på bt-tribunen og det hele ser komisk ut. Utvendig så blir fasaden svart. Symbolet på Brann er jo rødt. Frydenbø tribunen vil ikke passe inn med de nye tribunene noe som vil ødelegge for helheten til stadion. Brann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!

Chrisstah

Quote from: "Talentspeider"
Quote from: "krøvel vellevold"Syns vi skal være glade for at vi ikke får et sånt strømlinjeformet "make hele veien rundt"-stadion. Alle nye stadioner ser jo helt like ut. De er totalt pregløse. Man ser ikke forskjell på stadionets tribuner, og man ser ikke forskjell fra stadion til stadion.

Når det gjelder sytet om at VIP-tribunene kommer til å ødelegge, mens Ullevål og lerkendal er så flotte, så er jo det bare tull! Alle stadioner i dag bygges med vip-bokser. Hvor er det best å plassere disse - uten å bryte tribunen opp i etasjer? Jo bakerst, selvsagt. Og det er der de kommer på Stadion. Lerkendal og Ullevål har jo VIP-tribunene midt på, slik at tribunene er delt opp i etasjer. Forferdelig! De oppe ser/hører ikke de som sitter nede - og omvendt. Lerkendal er jo helt grusomt. Ikke bare er det delt opp i etasjer, men de har jo ikke tribuner i hjørnene engang! Taket holdes oppe av stolper... Fasadene er i fargene til deres gamle erkerival LSK. Setene på den ene langsiden er i fargene til en annen erkerival; Brann. Ullevål ser ut som et kjøpesenter fra utsiden. Nei, takke meg til nye Brann Stadion. Noenlunde jevn takhøyde hele veien rundt, likevel 4 sider med hvert sitt særpreg, tribuner i minst to av hjørnene, vip-boksene BAK tribunene, ingen etasjeinndeling (bortsett fra den lille forhøyningen midt på Hansa). Stadion blir glimrende! Intim, ikke for stor, og med særpreg.


Ble veldig skuffet når jeg nå ser hvordan nye Brann stadion kommer til å bli. For det første så blir tilskuerkapasiteten på maks 20 000. Det er latterlig lite. Så bygger de VIP-bokser på toppen av tribunene som ødelegger hele stadionen. Ikke nok med det så stopper disse VIP-boksene opp ved inngangen på bt-tribunen og det hele ser komisk ut. Utvendig så blir fasaden svart. Symbolet på Brann er jo rødt. Frydenbø tribunen vil ikke passe inn med de nye tribunene noe som vil ødelegge for helheten til stadion. Brann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!


hvis du ikke har fått med deg at i 08 så har stadion en kapsitet på 24000.
noe som holder for Brann foreløpig. og hvordan stadion ser ut bryr meg egentli midt i ræven så lenge folk og supportere trives der, noe de fleste bergensere gjør.
og hvorfor trekke inn andre lag hele tiden, de fleste driter i hva andre lag sysler med.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Talentspeider

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Talentspeider"
Quote from: "krøvel vellevold"Syns vi skal være glade for at vi ikke får et sånt strømlinjeformet "make hele veien rundt"-stadion. Alle nye stadioner ser jo helt like ut. De er totalt pregløse. Man ser ikke forskjell på stadionets tribuner, og man ser ikke forskjell fra stadion til stadion.

Når det gjelder sytet om at VIP-tribunene kommer til å ødelegge, mens Ullevål og lerkendal er så flotte, så er jo det bare tull! Alle stadioner i dag bygges med vip-bokser. Hvor er det best å plassere disse - uten å bryte tribunen opp i etasjer? Jo bakerst, selvsagt. Og det er der de kommer på Stadion. Lerkendal og Ullevål har jo VIP-tribunene midt på, slik at tribunene er delt opp i etasjer. Forferdelig! De oppe ser/hører ikke de som sitter nede - og omvendt. Lerkendal er jo helt grusomt. Ikke bare er det delt opp i etasjer, men de har jo ikke tribuner i hjørnene engang! Taket holdes oppe av stolper... Fasadene er i fargene til deres gamle erkerival LSK. Setene på den ene langsiden er i fargene til en annen erkerival; Brann. Ullevål ser ut som et kjøpesenter fra utsiden. Nei, takke meg til nye Brann Stadion. Noenlunde jevn takhøyde hele veien rundt, likevel 4 sider med hvert sitt særpreg, tribuner i minst to av hjørnene, vip-boksene BAK tribunene, ingen etasjeinndeling (bortsett fra den lille forhøyningen midt på Hansa). Stadion blir glimrende! Intim, ikke for stor, og med særpreg.


Ble veldig skuffet når jeg nå ser hvordan nye Brann stadion kommer til å bli. For det første så blir tilskuerkapasiteten på maks 20 000. Det er latterlig lite. Så bygger de VIP-bokser på toppen av tribunene som ødelegger hele stadionen. Ikke nok med det så stopper disse VIP-boksene opp ved inngangen på bt-tribunen og det hele ser komisk ut. Utvendig så blir fasaden svart. Symbolet på Brann er jo rødt. Frydenbø tribunen vil ikke passe inn med de nye tribunene noe som vil ødelegge for helheten til stadion. Brann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!


hvis du ikke har fått med deg at i 08 så har stadion en kapsitet på 24000.
noe som holder for Brann foreløpig. og hvordan stadion ser ut bryr meg egentli midt i ræven så lenge folk og supportere trives der, noe de fleste bergensere gjør.
og hvorfor trekke inn andre lag hele tiden, de fleste driter i hva andre lag sysler med.


Slik jeg har fått opplyst når den nye langsiden er ferdig vil Brann i år ha en tilskuerkapasitet på ca. 17 000. Til neste år skal de rive den andre langsiden og bygge ny med VIP-bokser (noe som reduserer tilskuerkapasiteten) ) på toppen. Når dette er gjennomført og ferdig utbygd vil Brann stadion ha en maks kapasitet på 20 000. Hvor du får de 24 000 fra vet ikke jeg?

skb!

Quote from: "robbie A"
Quote from: "skb!"Kan bekrefte at det arbeides seriøst med muligheten for å bygge søndre tribune i to deler, for å øke kapasiteten. Nederste delen vil bli ganske slakk, men til gjenngjeld uten søyler, i hvertfall hvis det blir slik som på de tegningene jeg så.



Dette høres bra ut, stillig med litt asymentriske forhold. Skaper sjel.

Så du antall rader med Vip losjer på disse tegningene, blir de like dominerende som på Nordre?

vh
R.


VIP losjeene blir plassert helt øverst som på nordre, med seterader helt opp. Men noe av det som ødelegger for nordre er jo denne resturanten midt på, og akkurat det blir jo ulikt hvis man velger å bygge søndre i to deler.

SK Fire

Crisstah skrev:

Quotehvis du ikke har fått med deg at i 08 så har stadion en kapsitet på 24000.


Har vi fått dette bekreftet av Brann?

Prudi

QuoteBrann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!


Har vel mest med at det ikke finnes noen "nye Brann stadion" men den gamle ærverdige Brann stadion i (nesten) flunkende ny drakt. Hvis du ikke vet hvorfor Brann ikke nygger ny stadion så anbefaler jeg en tur innom "morgendagens stadion" på skbrann.org. Det står det meste om hvorfor Brann ikke flytter inn i ny stadion selv om dette har vært prosjektert i snart 10 år. Stikkord er luftslott, sendrektighet i kommunen og en Byarena med ferdigstillelse langt, langt etter NFFs krav til oppfyllelse av stadionregelverk. En Byarena som 3 år etter vedtaket ikke har utviklet seg en meter selv om kommunen erinnstilt og finansieringen er klar. Brann gjorde det eneste rette og bygger på stadion "der han ligger".

Og at fasaden på stadion blir svart er helt perfekt. Brann har alltid vekslet mellom tre basisfarger: svart, rødt og hvitt, selv om uinnvidde bare ser på Brann som rødt og hvitt. En rød fasade hadde sett grisejævlig ut og garantert aldri blitt godtatt i et boligområde. Den svarte fasaden er skikkelig stilig og det synes alle jeg har snakket med.

Og hvis du har dårlige VIP-løsninger som kjepphest så anbefaler jeg å ta en titt på den nye stadion til FFK. Det ligger noen bilder på tråden "Pågående stadionutbygginger" på VGD. Der ser du ett makkverk av en VIP-tribune.

Prudi

Quote

Slik jeg har fått opplyst når den nye langsiden er ferdig vil Brann i år ha en tilskuerkapasitet på ca. 17 000. Til neste år skal de rive den andre langsiden og bygge ny med VIP-bokser (noe som reduserer tilskuerkapasiteten) ) på toppen. Når dette er gjennomført og ferdig utbygd vil Brann stadion ha en maks kapasitet på 20 000. Hvor du får de 24 000 fra vet ikke jeg?


Det er ikke bestemt hvor mange VIP-bokser eller om det i det hele tatt blir VIP-bokser på søndre langside. Det har vært nevnt VIP-bokser av daglig leder Bjørn Dahl men noe valg er ikke tatt. Antallet 24000 stammer fra de nye planene om å bygge ut svingen mot Hansa etter at SBBL som eide halvparten av stadion forærte sin del til Brann for en symbolsk sum og dermed skrinla planer om boliger i svingene mot Hansa. Ferdig anlegg med utbygde svinger vil ha en kapasitet på alt mellom 20000 og 24000 selv med VIP-bokser i søndre langside.

Rune felt F

Quote from: "Talentspeider"
Ble veldig skuffet når jeg nå ser hvordan nye Brann stadion kommer til å bli. For det første så blir tilskuerkapasiteten på maks 20 000. Det er latterlig lite. Så bygger de VIP-bokser på toppen av tribunene som ødelegger hele stadionen. Ikke nok med det så stopper disse VIP-boksene opp ved inngangen på bt-tribunen og det hele ser komisk ut. Utvendig så blir fasaden svart. Symbolet på Brann er jo rødt. Frydenbø tribunen vil ikke passe inn med de nye tribunene noe som vil ødelegge for helheten til stadion. Brann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!


Tilskuerkapasiteten på ferdig anlegg skal ligge på rundt 21 500. Ca 75 % av publikumsgjennomsnittet til Brann i 06-sesongen. Om snittet øker til 20500 med ny stadion så har vi nesten fullt hver eneste gang. I motsetning til f.eks VIf, som du skrev i en annen tråd skulle bygge stadion med 30 000 seter. Vif virker som de er veldig veldig sjalu på Lyn. Så utrolig mange tomme seter. I dag har Vif i snitt rundt 12 000 tomme seter. Sånn ønsker vi ikke i Bergen, vi ønsker god stemning og vi ønsker å slippe synet av endeløse rader med tomme seter.
Og Lerkendal, som Krøvel nevnte, med sin gule fasade og forskjellige farger pÃ¥ setene... Tror de fleste arkitekter ville plassert den stadion midt i oslo by, der det passer med stygg arkitektur. Brann stadion vil bli med glassfasade og med rundt 21500 røde seter og uten horisontaltdelte tribuner  som ville ødelagt stemningen slik som den gjør pÃ¥ ullevÃ¥l og lerkendal. Brann bygger stadion til sportsklubben Brann og ikke til 2-3 kamper i et eventuelt EM. Hadde vert kjempegøy med et stadion med kapasitet pÃ¥ 40 000, men det ville vi bare klart Ã¥ fylle kanskje en gang pr Ã¥r, og det blir for dumt resten av sesongen. slik som hos Lyn, Vif, Molde osv...
Og skulle Brann bygget etter noen andre stadioner måtte det blitt i Stavanger, bare større og med noe brattere tribuner. Kristiandsand er jeg litt usikker på men hverken Oslo eller Molde har noen særlig fine stadioner. ullevål er et forferdelig stygt byggverk/makkverk med horisontalt delte tribuner og forskjellige farger. Molde sin er bedre, men mye dårlig der og.

Nixon

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan denne Talentspeider har fått snusen i et anlegg på Valle med 30.500 tilskuere uten at noen andre har slått det opp. Hverken klubb, kommune eller media. For ikke å snakke om supportere som sist jeg sjekket fortsatt drømte om dette lokket på Oslo S.

Snodig...
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Talentspeider"Jeg har selv pratet med folk i VIF og Oslo kommune og vet at VIF jobber med å bygge Norges flotteste stadionanlegg med en kapasitet på 30 000.


Så da kommer 20.000 tomme seter til å juble for begge oslo-lagene? Hurra!
Hansa-
Felt Z

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Talentspeider"[ Ble veldig skuffet når jeg nå ser hvordan nye Brann stadion kommer til å bli. For det første så blir tilskuerkapasiteten på maks 20 000. Det er latterlig lite. Så bygger de VIP-bokser på toppen av tribunene som ødelegger hele stadionen. Ikke nok med det så stopper disse VIP-boksene opp ved inngangen på bt-tribunen og det hele ser komisk ut. Utvendig så blir fasaden svart. Symbolet på Brann er jo rødt. Frydenbø tribunen vil ikke passe inn med de nye tribunene noe som vil ødelegge for helheten til stadion. Brann burde ha tatt en tur til Oslo, Kristiansand, Stavanger eller Molde for å se hvordan et stadion skal se ut. Nye Brann stadion var en skuffelse spør du meg!


Hvor mener DU at disse VIP-boksene burde kommet da? Nederst nede ved banen? Eller midt på tribunen, slik at den hadde blitt delt i to? Både Molde og Viking som du skryter sånn av, har jo VIP-bokser øverst på den ene langsiden. Molde Stadion er forresten grusomt! Pent eksteriør, men inne er det jo grelt! Oppdeling i to etasjer, strømlinjeformet, kjempehøyt under tak (slik at bittelitt vind gjør deg våt når det regner -selv helt øverst, og at all lyden forsvinner opp i luften), osv. Nye stadionet til Start er vel omtrent i samme stilen som Molde innvendig. Må et stadion være sjelløst, strømlinjeformet og prikk likt hele veien rundt for å være bra nok? Må det se ut som en sardinboks? Mange av de store og mest tradisjonsrike arenaene i England (som Anfield, gamle Highbury, St. James' Park, Villa Park, osv. osv.) er/var stadioner med 4 ulike tribuner fra 4 ulike tidsepoker.
Legg ned hele klubben!

skip

Og bare for å gjøre det helt fullstendig klart for de som ikke har fått det med seg fra før av. For Brann er det totalt uaktuelt å bygge ut til 30 000 på Brann stadion. Det kun til et evt EM dette vil skje, men dette vil være plasser som vil bli fjernet igjen etter mesterskapet.

Skal det bygges en arena med plass til 30K må kommunen ta i et tak. Men de er vel ikke akkurat kjent for å ha veldig mye penger å rutte med...

Talentspeider

RBK vil som første klubb i Norge passere 20 000 i tilskuergjennomsnitt i år. Da Lerkendal har en kapasitet på 21 166 vet jeg at RBK nå jobber med å utbygge stadion. Det er snakk om å tette igjen hjørnene, bytte de røde setene på den ene langsiden til svarte, ha kunstgress og skyvbart tak. Det ligger en modell av dette prosjektet ute et sted på internett. Med denne utbyggingen vil Lerkendal ha ca. 25 000 sitteplasser og det kan fort bli en realitet at dette anlegget står klart innen 2010. Lerkendal Park vil bli et kjempeflott anlegg.

VIF er den klubben i Norge som har størst potensial med tanke på publikum og det å finne talenter. I Oslo-området bor det 1,2 millioner mennesker og mulighetene er enorme. Dette vet klubben selv og en ny stadion vil gi klubben en sterkere identitet. Ved å bygge en stadion med tilskuerkapasitet på 30 000 kan også klubben arrangere EM-kamper og finaler i UEFA-cupen samt dekke etterspørselen ved store oppgjør her i Norge. VIF sin supportergruppe klanen har 14 000 medlemmer og er Norges suverent største supporterallianse. Dette forteller hvilket potensial det ligger i klubben. En ny stadion vil gi VIF et kjempeløft. Oslo kommune har tilbudt VIF en tomt på Valle hvor klubben fra før har tilholdssted. I Bjørvika foregår nå et av Nordens største byutviklingsprosjekter og her vil Oslo få en helt ny bydel. Her bygges det Opera, motorvei som går under sjøen, akvarium, gondolbane, museumer, kjøpesentre, hoteller, boliger, næringsarealer m.m. VIF hadde også planer om å bygge sitt stadion i Bjørvika. Men dette er nå uaktuelt og det er Valle som er alternativet til VIF.

Det er ikke bare fotballfolket som jubler i Oslo-området for tiden. Idretter som håndball, ishockey, basketball, turn, curling, biljard, kampsporter m.m. skal få sin egen storstue i Oslo på Hasle og anlegget vil fungere som et nasjonalanlegg. OsloPodium er navnet på den nye storstua og den skal stå klart til Håndball-VM i 2010. Ved håndballkamper og ishockeykamper vil tilskuerkapasiteten være ca. 15 000. Det skjer veldig mye i Norge nå for tiden når det gjelder anlegg til idretten. Med tanke på at Ullevål vil stå ferdig fullt utbygd i 2009, Bislett ble bygget helt nytt i 2005 med en prislapp på 500 millioner og har topp fasiliteter til både friidrett og fotball og Oslo Spektrum er en multiarena med toppfasiliteter til det meste vil det ikke akkurat mangle på gode anlegg i hovedstaden for framtiden. Itillegg kommer nye VIF stadion, OsloPodium og Fornebu arena. Oslo-folket går en lys framtid i møte.

tovatle

Kem bryr seg? E mye bedre å ha et anlegg som e brann sitt og BARE brann sitt! tenk håndballkamp på stadion, fysj...

krøvel vellevold

Kem faen bryr seg om hva RBK og VIF bygger av stadioner? Brann bygger stadion for Brann. Ikke for RBK eller VIF.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Kem faen bryr seg om hva RBK og VIF bygger av stadioner? Brann bygger stadion for Brann. Ikke for RBK eller VIF.


Så så, det er jo betryggende at Oslo-folket går en lys framtid i møte...;)
Rød makt på Hansa

brann:)

Få talentspeideren til å teia stille om VIF her på Brann forumet!! E so ****** lei VIF! De e ett Brann forum, han får heller snakka om VIF på temaet TIPPELIGAEN! Her skal det snakkes om Brann sin storstue som kommer til å bli Norges beste og mest stemning på.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

ostraume

Quoteklanen har 14 000 medlemmer


Tilskuertsnitt for Vif 2006: 13871. Dette sier jo noe om hvor mye det betyr at det er mange medlemmer i klanen. Pinlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Talentspeider er altså samme idioten som terroriserte forumet med sin RBK-propaganda rundt Brann - RBK i høst. Han kunne den gang bl.a. fortelle at Stavanger var innenfor Branns nedslagsfelt for publikum...
Legg ned hele klubben!

Talentspeider

Quote from: "krøvel vellevold"Talentspeider er altså samme idioten som terroriserte forumet med sin RBK-propaganda rundt Brann - RBK i høst. Han kunne den gang bl.a. fortelle at Stavanger var innenfor Branns nedslagsfelt for publikum...


Håper du har kommet deg over tapet i seriefinalen? Føler meg sikker på at det nederlaget svidde noe jævlig i Deres egen lekegrind..................

Talentspeider

Slapp av!!! Jeg skal forsvinne like fort som jeg kom tilbake til dette forumet. Har ikke ambisjoner om å henge her inne og dette blir min aller siste post. Når det gjelder Bergensere og seriegull eller stadionutbygging er det like morsomt hver gang. Eller rettere sagt; Dere får det ikke til. Jeg greide ikke å holde fingrene borte fra tastaturet og måtte skrive noen ord. Men dette blir de siste!!!!

Marek

Quote from: "Talentspeider"Slapp av!!! Jeg skal forsvinne like fort som jeg kom tilbake til dette forumet. Har ikke ambisjoner om å henge her inne og dette blir min aller siste post. Når det gjelder Bergensere og seriegull eller stadionutbygging er det like morsomt hver gang. Eller rettere sagt; Dere får det ikke til. Jeg greide ikke å holde fingrene borte fra tastaturet og måtte skrive noen ord. Men dette blir de siste!!!!


Problemet med dine innlegg er jo at ingen fatter hva du vil med de. Hvor er poengene?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Talentspeider"Håper du har kommet deg over tapet i seriefinalen? Føler meg sikker på at det nederlaget svidde noe jævlig i Deres egen lekegrind..................


Om det svidde? Er du i det hele tatt fotballsupporter?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Fyren har jo åpenbare mindreverdighetskomplekser! Han syns tydeligvis det største i verden er å slå Brann, siden han hoverer slik... For en bragd! Tipper han er stolt av at RBK klarte det!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Okei, sÃ¥ Lerkendal med tette hjørner, etasjer og vip i hver eneste jævla føkkings tribune, med alle regnbuens farger og  stolper som sperrer sikten er bedre enn Brann Stadion med en etasje, vip plassert øverst sÃ¥ det ikke skaper sjenanse eller fare for mindre stemning eller mindre intimitet, én hovedfarge pÃ¥ de nye tribunene som ikke er lett Ã¥ skitne til (f.eks hansatribunen er lett Ã¥ skitne til.. "Alle" ser at den er i ferd med Ã¥ forfalle), tett og null sjenerende stolper?

Okei, så Brann Stadion, som kommer til å bli stort sett full hver kamp (håper vi) er altså verre enn en VIF-"storstue" der man har like mange tomme seter som fylte? Der man har klanen et sted samlet, og bortesupportere samlet et sted, og resten sitter bare hulter i bulter og strekker på beina og nyter den gode plassen?

At VIF "KAN" dra mye folk over tid vet de fleste, men å "bare bygge" helt uten videre og mål og mening der de finner et passende tall for hva de håper å fylle om ti år er ikke veien å gå. Tilskuere må "dras" med seg med en kapasitet som øker gradvis. Dette gjorde man ikke i Molde, og man ser hva som skjedde der. Man gjorde det heller ikke i Portugal (Benfica). Ei heller i Ajax (teori, sitter på skolen og kommer med noen få eksempler).

krøvel vellevold

Må jo virkelig spørre om hva VIF skal med 30000 seter, hvis den påstanden er riktig... Med Ullevål som hjemmebane, kan de jo ikke akkurat bortforklare tilskuertallene med at fasilitetene er for dårlige, eller at kapasiteten er for lav! Og det der med at de mister så mye tilskuere på at de ikke spiller på østkanten, ser jeg heller ikke logikken i. Ullevål ligger jo mindre enn 10 minutter fra østkanten med t-bane. Opp med hånden de som bor mindre enn 10 minutter med kollektivtransport fra Brann Stadion! Tipper det kanskje er 10% av oss som gjør det...
Legg ned hele klubben!

robbie A

Quote from: "krøvel vellevold"Må jo virkelig spørre om hva VIF skal med 30000 seter, hvis den påstanden er riktig... Med Ullevål som hjemmebane, kan de jo ikke akkurat bortforklare tilskuertallene med at fasilitetene er for dårlige, eller at kapasiteten er for lav! Og det der med at de mister så mye tilskuere på at de ikke spiller på østkanten, ser jeg heller ikke logikken i. Ullevål ligger jo mindre enn 10 minutter fra østkanten med t-bane. Opp med hånden de som bor mindre enn 10 minutter med kollektivtransport fra Brann Stadion! Tipper det kanskje er 10% av oss som gjør det...


Enig med deg her Krøvel.

Er en tanke lei av å høre dårlige publikumstall bli bortforklart med at det var for fint vær, dårlig vær, ikke vær, krasj med hyttetur, krasj med bytur, krasj med akutten på TV3 og gud forby hvis kampen vises på TV kl 20 for da blir det for sent for alle i miniklanen å komme!

Tallenes tale er klar og den forteller meg at VIFs kjerne er 9000-10000 som er ca. snittet mot lag som ikke tar med seg supportere (BG, Molde, Tromsø). Skal VIF øke snittet så må seter til kampene bli et knapphetsgode slik at de øker antall sesongkort. Da er ikke et 30.000 stadion riktig vei å gå.

Corran

Quote from: "Talentspeider"Slapp av!!! Jeg skal forsvinne like fort som jeg kom tilbake til dette forumet. Har ikke ambisjoner om å henge her inne og dette blir min aller siste post. Når det gjelder Bergensere og seriegull eller stadionutbygging er det like morsomt hver gang. Eller rettere sagt; Dere får det ikke til. Jeg greide ikke å holde fingrene borte fra tastaturet og måtte skrive noen ord. Men dette blir de siste!!!!


Utrolig artig fyr denne talentløs
Nå kommer han inn her etter en befriende pause hvor han for et halvt år siden (eller noe sånt) skrev sin siste post.
Og så kommer han tilbake og påstår at han er en annen en den forrige talentløse og sier i denne posten at han "kom tilbake" mao så er det samme dusten (som om noen var i tvil)

Han må være et meget artig tilfelle for en psykriater
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Denne tråden er for lengt sklidd ut uansett... Kanskje på tide å utestenge talentspederen?

Uansett, jeg ser ikke for meg hva som er negativt dersom RBK og Vålerenga får 30 000 plasser innen kort tid, for meg ville det nesten vært fantastisk!

Lerkendal får 10 000 flere ikke-syngene-fans, noe som gjør at stemningen bare blir endå dårligere over der, sett i forhold til antall tilskuere. I tillegg så tviler jeg på om RBK klarer å fylle opp lerkendal mer, de pøser allerede på med gratisbilletter og rabatter, føler liksom de har nådd målet for hvor langt de kan strekke seg etter tilskuere.

Får Vålerenga en stadion på 30 000 blir det bare tidig. Plutselig kan vi synge 20 000 tomme seter til de også. Klanen og Vålerenga har allerede bevist at de ikke klarer å få flere tilskuere, samme med Lyn. Begge klubbene pøser på med gratisbilletter og annet tull, alikavel spiller de for halvtomme tribuner under Norges største derby :lol:

For meg er det mye viktigere at vi har en stadion som kan fylles nesten helt opp flere ganger i året. Er det noe som virkelig dreper stemningen er det halvtomme tribuner eller 20 000 gratisbillettsupportere med klappere og maling i trynet....

Nixon

http://fotball.bt.no/england/article73400.ece

Kanskje verdt å se litt på hva som skjer i England nå. Treet har sluttet å vokse og de fleste klubbene opplever tomme seter. Et lite varsku til alle som tror at interessen bare vil øke og øke og øke...
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/england/article73400.ece

Kanskje verdt å se litt på hva som skjer i England nå. Treet har sluttet å vokse og de fleste klubbene opplever tomme seter. Et lite varsku til alle som tror at interessen bare vil øke og øke og øke...


Klarer ikke helt å se sammenligningen mellom Blackburn og Brann. Hadde det vært Odd så kunne man kanskje vært mer enig. Dessuten er 400 kr dobbelt så dyrt som å gå på Brann Stadion. Det gjelder å finne en balanse mellom etterspørsel og pris. Forøvrig er England et godt etablert marked og de har vært det lenge. I Norge er det nettopp begynt. Forøvrig øker jo toppklubbene, og sånn sett kommer jo Brann godt ut i dette "varskuet" ditt.

Forøvrig alltid like festlig  med folk som skal være belærende ovenfor andre folk med ambisjoner og som tør Ã¥ fremme de. Hva med og heller se litt pÃ¥ Ã¥rsaksammenhenger fremfor Ã¥ bare komme tall.

Statistikk har null betydning hvis du ikke klarer å se bakgrunnen for tallenes verdi.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Forøvrig alltid like festlig  med folk som skal være belærende ovenfor andre folk med ambisjoner og som tør Ã¥ fremme de. Hva med og heller se litt pÃ¥ Ã¥rsaksammenhenger fremfor Ã¥ bare komme tall.


Nå kommer jeg ikke med tall. Jeg konkluderer heller ikke. Jeg sier ikke at vi kommer til å gjøre de samme "feilene". Og såvidt jeg kan se er det bare i ditt hode at innlegget mitt er belærende. Noe man ikke kan si om ditt...

Det har vært såpass mange innlegg her på forumet som har spådd en nærmest uendelig vekst basert på blant annet økt folketall og økt fotballinteresse generelt. Og da er det betimelig å skjele til hva som skjer andre steder.

Og hva toppklubber i England angår mistenker jeg at mye av veksten deres er supportere fra helt andre steder. Som Norge. Og den trafikken får vi ikke i retur.
Rød makt på Hansa

Marek

Synes Jako har et lite poeng når han sier at Nison sitt innlegg er belærende, men Nixon har et enda bedre når han hevder det samme.

Selsvsagt er det interessant hva som skjer i england når det gjelder tilskuertall, priser og tv-penger. Er ikke så alt for mange år siden Blackburn var den rikeste klubben. Nå er ikke Blackburn en storklubb i England slik Brann er det i Norge men det er ikke sikkert Brann vil forbli en toppklubb.

Tror absolutt det finnes et metningspunkt og vi er ikke så alt for langt unna det her i Norge heller.
ons Ivar skal hem...

skip

"Tilskuertsnitt for Vif 2006: 13871. Dette sier jo noe om hvor mye det betyr at det er mange medlemmer i klanen. Pinlig."

Dersom en også tar med i betrakningen hvor mange bortesupportere som er med på å trekke opp dette tallet blir det enda mer pinlig spør du meg!

jako

Quote from: "Marek"Synes Jako har et lite poeng når han sier at Nison sitt innlegg er belærende, men Nixon har et enda bedre når han hevder det samme.

Selsvsagt er det interessant hva som skjer i england når det gjelder tilskuertall, priser og tv-penger. Er ikke så alt for mange år siden Blackburn var den rikeste klubben. Nå er ikke Blackburn en storklubb i England slik Brann er det i Norge men det er ikke sikkert Brann vil forbli en toppklubb.

Tror absolutt det finnes et metningspunkt og vi er ikke så alt for langt unna det her i Norge heller.


Igjen kommer dette negative greiene med at Brann ikke kommer til å forbli en toppklubb. Hvorfor skulle det ikke skje? Og ikke kom med den historien om at man vet aldri med Brann. Folk har jo opplevd så mye motgang at de nærmest har grodd fast i en tapertilværelse som gjør at de nærmest ikke har tro på noe lenger. Det er en usunn utvikling. Man klarer aldri å lykkes hvis man ikke har tro på det man holder på med.

Ser at du sier at Blackburn tidligere var en rik klubb. Det er en sannhet med mange modifikasjoner. Blackburn hadde en rik eier som spyttet mange penger inn i klubben. Klubben i seg selv har aldri vært rik. Det har heller aldri blitt regnet som en særlig storklubb i England. Blackburn er forøvlig en liten småby rett utenfor Manchester med et meget begrenset nedslagsfelt. Så sammenligningen med Brann er ikke spsesielt gunstig.

Så til dette med metningspunkt. Tilskuertall er ikke fysikk. Så bruk av metningspunkt blir således helt feil. Men man vil derimot komme til et punkt hvor man ikke vil se en jevn økning på samme måte som før. Kurven vil slakke og man vil ikke merke en kortsiktig vekst på samme måten som før.

Og Nixon hvor har du det fra at jeg påstar at det kommer til å øke i det uendelige? Det har jeg aldri skrevet. Det jeg derimot har skrevet er at Brann sitt nedslagsfelt øker jevnt og trutt og at det absolutt er mulig å få mer ut av dette på sikt. Jeg har aldri hevdet at kurvene er proporsjonale. Jetg har kun skrevet at jeg synes det er latterlig å påstå at vi allerede har nådd toppen tatt i betraktning at hvor lite Brann har drevet med markedsføring i forhold til hva andre klubber gjør. Tenk bare hvis de som går to kamper i året går fire neste år, bare det ville gitt en god økning.

Men økt tilskuertall avhenger to kritiske suksessfaktorer; en god markedsføring og sportslig suksess, og jeg går utifra at Brann har gode nok folk til å ta seg av dette.

Synes forøvrig det er en uting å tilegne andre uttalelser de aldri har kommet med.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Og Nixon hvor har du det fra at jeg påstar at det kommer til å øke i det uendelige? Det har jeg aldri skrevet.


Den må jeg nesten returnere.
Hvor har du det fra at jeg snakker om deg?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Som jeg har skrevet tidligere: I Sverige, Danmark, England, Frankrike, Nederland, Belgia, Portugal, Italia, Tyskland og Skottland er det ingen lag som har klart økning i tilskuersnittet i mer enn de tre siste sesongene på rad. Unntaket er klubber som har klatret i divisjonssystemet og fått økning av den grunn. Brann har nå hatt økning 4 år på rad.Det blir antagelig ny økning igjen i år. Men det er nok ikke lenge før taket er nådd og vi vil oppleve stagnasjon eller nedgang i tallene igjen.
Legg ned hele klubben!

ostraume

QuoteIgjen kommer dette negative greiene med at Brann ikke kommer til å forbli en toppklubb. Hvorfor skulle det ikke skje? Folk har jo opplevd så mye motgang at de nærmest har grodd fast i en tapertilværelse


Her svarer du elegant på ditt eget spørsmål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

atlascopo

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/england/article73400.ece

Kanskje verdt å se litt på hva som skjer i England nå. Treet har sluttet å vokse og de fleste klubbene opplever tomme seter. Et lite varsku til alle som tror at interessen bare vil øke og øke og øke...



Blir kvalm av sytingen til Blackburn her. Hvorfor kan ikke bare de sette ned bilettprisene for sine fans, selv om arsenal, chelsea , manu og pool ikke vil?

Dummeste eg har hørt. De er vel ikke avhengi av at disse setter ned bilettprisene for at de skal gjøre det selv. Slik jeg ser det, hadde alle klubbene som blackburn halvert prisene sine, så hadde de store kommet etter pga press fra egne fans.

Talentspeider

Vil bare tilføye en ting til før jeg sletter brukerkontoen min her. Hadde en diskusjon her for et par dager siden om prislappen på Fornebu Arena. Og den er som jeg sa 550 millioner. Alibiet mitt for dette finner Dere på den nye hjemmesiden til Fornebu Arena (se link):

http://www.fornebuarena.no

Det kommer også snart oppdateringer på det siste byggetrinnet på Ullevål stadion. Har nå sett bilder av hvordan det kommer til å bli og jeg kan si at vi virkelig får en flott landslagsarena. I mine øyne ikke bare Norges største men også flotteste stadion.

Christian

Quote from: "Talentspeider"
Det kommer også snart oppdateringer på det siste byggetrinnet på Ullevål stadion. Har nå sett bilder av hvordan det kommer til å bli og jeg kan si at vi virkelig får en flott landslagsarena. I mine øyne ikke bare Norges største men også flotteste stadion.

Som seg jo hør og bør for landslagsarenaen. Hva det har med å gjøre utbyggingen av Brann Stadion er det vi alle undrer oss over...

rettetast


anders_flanderz

Quote from: "rettetast"Litt tilbake til tema

Nye bilder fra brann.no.






synes den ser så liten ut den tribunen..:S:S
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Dreamer

Tror nok bildene lyver litt. Hvis det stemmer at det er 18 rader under vip-boksene (ref tidligere post) og legger til 3 rader (?) eller noe sånt over boksene, så er det bare 4 rader mindre enn Hansa.

anders_flanderz

Quote from: "Dreamer"Tror nok bildene lyver litt. Hvis det stemmer at det er 18 rader under vip-boksene (ref tidligere post) og legger til 3 rader (?) eller noe sånt over boksene, så er det bare 4 rader mindre enn Hansa.


oki.. for no håpe det...!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Brannfrelst

Det blir iallefall 3000 seter på disse 18 radene. Og VIP boksene+restaurant tar sikkert 1500. Så kapasiteten blir nok 4500++ på denne tribunen. og da er en kapasitet på 21000++ innenfor rekkevidde.
2.10.07-Gullet kom hem!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Og Nixon hvor har du det fra at jeg påstar at det kommer til å øke i det uendelige? Det har jeg aldri skrevet.


Den må jeg nesten returnere.
Hvor har du det fra at jeg snakker om deg?


Jeg mener å huske at jeg er den eneste som har brukt prosentandel i folketall og økende vekst som en del av argumentasjon. Jeg følte at det du skrev var et forsøk på å latterligjøre det. Hvis du siktet mot noen andre så beklager jeg utbruddet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Som jeg har skrevet tidligere: I Sverige, Danmark, England, Frankrike, Nederland, Belgia, Portugal, Italia, Tyskland og Skottland er det ingen lag som har klart økning i tilskuersnittet i mer enn de tre siste sesongene på rad. Unntaket er klubber som har klatret i divisjonssystemet og fått økning av den grunn. Brann har nå hatt økning 4 år på rad.Det blir antagelig ny økning igjen i år. Men det er nok ikke lenge før taket er nådd og vi vil oppleve stagnasjon eller nedgang i tallene igjen.


Hvorfor det?

Du må da klare å komme med noe bedre enn statistikk. Tribunene i Tyskland er forøvrig helt fulle, så da blir det litt vanskelig å få noen særlig økning. Eneste tilfellet når det ikke er fullt er om vinteren og skyldes kulde stort sett.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "ostraume"
QuoteIgjen kommer dette negative greiene med at Brann ikke kommer til å forbli en toppklubb. Hvorfor skulle det ikke skje? Folk har jo opplevd så mye motgang at de nærmest har grodd fast i en tapertilværelse


Her svarer du elegant på ditt eget spørsmål.


Det gjør jeg ikke. Jeg sier at det er ingen god grunn for at Brann ikke skal bli en toppklubb de nærmeste årene. Supporterne lar seg altfor ofte prege av klubben magre historie.

Historie betyr egentlig nada for hva du kan utrette i fremtiden.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up