• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Ting tyder på at jeg får rett i mine antagelser om at kapasiteten blir 15000 hele sesongen. Det blir sikkert forsinkelser i betong-transporten, problemer pga ekstra kald og snøfylt vinter, flom i elven ved Gratishaugen til våren, streik i byggebransjen i mai, byggingen blir stanset pga kraftige økonomiske overskridelser, Gratishaugen Velforening & Klagesammensvergelsesklubb protesterer på utbyggingen fordi Idrettsveien er et unikt vadeområde for en rekke uvanlige fuglearter, osv.
Legg ned hele klubben!

Plekter

Ikke for å være negativ, men jeg frykter også forsinkelser pga uventede problemer med grunnforholdene. Stadion er jo egentlig bygget på en myr...

TERD

Quote from: "Plekter"Ikke for å være negativ, men jeg frykter også forsinkelser pga uventede problemer med grunnforholdene. Stadion er jo egentlig bygget på en myr...

Det er ikke myren som er problemet; problemet er at planleggingen rundt denne utfordringen først starter i det de ser betongelementene synke foran øynene deres.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.


hocey

Pinlig, pinlig og atter pinlig. Forferdelig prosjekt ledelse.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

krøvel vellevold

Quote from: "P-K"Royal Leage har ingenting i mot innendørskamper. Problemet er at hallene ikke har kapasitet til å huse den ønskede TV-produksjonen.


Med andre ord: Det er viktigere for RL-ledelsen at TV-produksjonen er bra, enn at baneforholdene er bra, og at publikum kan gå på kamp i sin egen hjemby uten å fryse. Forresten ser jeg ikke den helt store attraktiviteten i tv-sendinger fra forblåste baner uten publikum. Idiot-turnering!
Legg ned hele klubben!

Ricky

Og da var vi skikkelig i gang... :)  Det blinker iallefall i gule 'konstruksjonslys' ved Klokkesvingen, og en kran-aktig greie er på plass.


hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

BrannFa(e)n

Si opp alle ansvarlige. De er udugelige. Alle vet det, men tør ikke si det.
rannfasiten

Xminator

Litt på siden, men ser at man er på vei til å realisere messehall i Solheimsviken. Som skal brukes til det meste (regner med man sikter til Håndball, volleyball og annen smal idrett) med plass til 10000 tilskuere. Det eneste den ikke skal brukes til er fotball. Smaltenkt. Hva om utbyggeren tenkte *litt* større, fikk presset inn en nok areal til at man 5 ganger hver vinter kunne rulle ut ett topp kunstgressdekke, tilby 10000 plasser og gode forhold for TV-kamper. Hadde RL fortsatt protestert vilt på å spille innendørs da?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Litt på siden, men ser at man er på vei til å realisere messehall i Solheimsviken. Som skal brukes til det meste (regner med man sikter til Håndball, volleyball og annen smal idrett) med plass til 10000 tilskuere. Det eneste den ikke skal brukes til er fotball. Smaltenkt. Hva om utbyggeren tenkte *litt* større, fikk presset inn en nok areal til at man 5 ganger hver vinter kunne rulle ut ett topp kunstgressdekke, tilby 10000 plasser og gode forhold for TV-kamper. Hadde RL fortsatt protestert vilt på å spille innendørs da?


Ja, det hadde de nok. Da er det bedre å bygge skyvetak over Stadion!
Legg ned hele klubben!

sturlalv

De av oss med husken i orden, vil minnes at Solheimsviken var blant kommunens foretrukne alternativer da de utredet byarenaspørsmålet for noen år siden.

Problemet var vel den gangen at Rieber Eiendom ikke eide hele tomten, men i så fall måtte kjøpe grunn av den samme gjengen som vil bygge på Mindemyren. I tillegg så ville en fotballarena kreve mye større utfylling i sjøen. Det er jo som kjent noe som er problematisk for enkelte offentlige etater...

Forøvrig er det vel på tide å gi barnet et annet navn enn Klokkesvingen. For noen år siden fablet jeg om Kniksen Park, så hvorfor ikke kalle nybygget Kniksensvingen? Mannen står tross alt på sokkel rett bak...

Sturlalv :-)

Xminator

Kameraet er på plass!

Brann.no :)

(okay, litt kjapp i vendingen der, det er nok manuelt automatisk kamera, siste bilde fra i går ;)

chris_henrik

Ser ut som om det kommer til å bli litt sporadiske oppdateringer på det kamera der :-)
http://brann.no/index.php?mapping=153&brann=f3f8123f5853a6d3677dc432d6b4d125

Sikkert Bjørn Dahl som stikker nesen ut på tribunen i lunsjen og knipser noen raske bilder med mobilkamera som han så sender på mms til web-ansvarlig. Men for all del, fint å kunne følge med uten å ta turen opp.
<BRANN> ..... DKFM

Xminator

Fra dagens bilder kan man vel slå fast at grunnvannet står rimelig høyt rundt stadionmatten ;)

hocey

Quote from: "Xminator"Fra dagens bilder kan man vel slå fast at grunnvannet står rimelig høyt rundt stadionmatten ;)


He he, det skal være vist, ser ut som nye svømmebassenget som er planlagt i området kommer til å ligge i klokkesvingen. Dessverre ikke naturlig saltvann, men det får en tåle med denne kombiløsningen.

Forøvrigt er Kniksen svingen et godt forslag, men enda bedre hadde vel vært Runar Norman svingen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Nye bilder i dag til lunsj.
http://www.brann.no/index.php?mapping=153

Virker som om de har fått kontroll på vannet og har funnet fjell (borerigg i aksjon, nymarken ve og vel må snart holde fast på koppene). Hele bredden er gravd opp.

Lennono8

Artig å følge med, men det er vel ingen på forumet som selv jobber, eller kjenner noen som jobber med byggingen?

Kunne vært spennende med litt insideinfo om fremdriften etc, dersom sånt er lov da...

tormi

Jeg jobber ikke der men jeg "jogger" forbi et par ganger i uken ca klokken 0630. Dette er en gedigen omvei for meg på veg til jobb, men likevel... Må se det "live".
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

gull05

Jo jeg kjenner en som jobber der. Det kommer til å stå ferdig til 16 mai + - .. Men aktiviteten slutter ikke der, arbeidet kommer til å foregå selv når sesongen er i gang. Tror mange kommer til å få seg en positiv overraskelse når dere ser hva som kommer til å skje selv i sesongen:)
ød makt.

Xminator

Da trenger vi insideinfo på følgende:

Når starter de støping av såle?
Når får man betongelementene og begynner å få tin opp vertikalt?
Har de satt seg en kortere tidsfrist internt?

tormi

En frist som sier +/- 16. mai er ikke lovende. Alle som drive rå bygger hus / prøver å komme igang med det vet kor i granskauen mange forsinkelser som dukker opp underveis...


Eg tror det ikkje før eg får se det.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Christian

Det fine med et bygg som dette er jo at det nok kan taes i bruk som tribune før det faktisk er helt ferdig. Eller? Eg tenker som så at om mastodonten i det hele tatt kunne brukes må jo nye klokkesvingen kunne brukes før alt innvendig er ferdig og alle servicetilbud på plass.

gull05

De starter med støping av "påle" dette slik at den nye tribunen står på fast grunn. Det skal borres både i forkant og bak. Selve tribunen vil nok stå klar til 16 mai men ikke inredningen d.v.s ingen boder ect inne før ut i sesongen. Ellers begynner etter som jeg forsto støpingen i neste uke.
ød makt.

Xminator

Gode greier. Det er alltid noe spesielt når sålen er støpt på ett nytt bygg. Da er det liksom ingen vei tilbake...

Superjack

Lurer på hvordan det ser ut etter VM-pausen jeg. :D
Brannsupporter.

tormi

Gleder meg ihvertfall sinnsyk til tribunen er ferdig. Tenk det trykket det blir nå da ikke all "lyd" forsvinner ut i klokkesvingen og opp på Ulriken. Var på White Hart Lane i fjor og sattan for et trøkk det var der... Forøvrig var det 4-5 kampen mot Arsenal så litt spesiellt tilfelle kanskje :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Falken

Quote from: "tormi"Gleder meg ihvertfall sinnsyk til tribunen er ferdig. Tenk det trykket det blir nå da ikke all "lyd" forsvinner ut i klokkesvingen og opp på Ulriken. Var på White Hart Lane i fjor og sattan for et trøkk det var der... Forøvrig var det 4-5 kampen mot Arsenal så litt spesiellt tilfelle kanskje :)


Blir artig å se hvor mye trøkk vi klarer å skape der inne med ny tribune ja. Blir en helt ny stadion nå som vi slipper å se rett inn i fjellet mot Klokkesvingen. Klarer ikke helt å se det for meg, men kult blir det uansett.

BrannFa(e)n

Vi har fortsatt plagsomme "hull" i svingene på hansa når nye stadion er ferdig. Jeg ser poengene deres, men det er nettopp disse to svingene vi kommer til å klage på når nye stadda er ferdig.
rannfasiten

DJ_ADG

Hadde vært greit å fått tettet igjen på sidene på Hansa. Sånn at de som siter på side feltene slipper å bli så våt. Og at lyden går mot Brann Stadion matten og ikkje nymark banene.

for de som ikkje forstår ka eg mener é her et bilde;
http://www.stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/templates/stadionlisten/england/villa_park/220.jpg
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

Om setene fylles opp på ett ferdig stadion har vi nok seter i hjørnene på Hansasvingen en gang i 2009 også.

BL

Hansa-
Felt Z

Xminator

Blir virkelig ikke avtrykket større enn det der? Eller er det gamle gjerdet og resultat-tavlen fredet av riksantikvaren? :p

Xminator

Nye bilder på Brann.no. Det er nok noe støping på gang med tanke på hullet med presening over.

Ellers kom det vel frem i romjulen (BA papir?) at de fortsatt ikke er helt sikre på hva de skal bygge. Denne gangen spekullerte Dahl på om de heller skulle bygge parkeringshus i klokkesvingen+søndre. I følge Dahl ventet han ikke motstand fra naboer :)

Christian

Ikkje helt sikre på hva de skal bygge? Regner med tribune fremdeles er med i planene...

Har fremdeles troen på ny tribune til våren/sommeren, men de bør ikkje bli for svevende i sine uttalelser før hylekorene stemmer i. De har vel ikkje akkurat tid til å stoppe arbeidet for å planlegge eller krangle med naboene.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nye bilder på Brann.no. Det er nok noe støping på gang med tanke på hullet med presening over.

Ellers kom det vel frem i romjulen (BA papir?) at de fortsatt ikke er helt sikre på hva de skal bygge. Denne gangen spekullerte Dahl på om de heller skulle bygge parkeringshus i klokkesvingen+søndre. I følge Dahl ventet han ikke motstand fra naboer :)


Vil anta at parkeringshus er mer lønnsomt enn tribuner, så det blir nok biler i stedet for tilskuere bak målet i Klokkesvingen. Kanskje drive-in-stadion er det neste påfunnet?
Legg ned hele klubben!

Kirk

Quote from: "Xminator"Blir virkelig ikke avtrykket større enn det der? Eller er det gamle gjerdet og resultat-tavlen fredet av riksantikvaren? :p


Er ikke rare biten de har gravd ut nei! Sånn det ser ut nå så går jo tribunen kortere ut enn før.

Blir spennede å se utviklingen fremover. Har fortsatt ikke sett noen tegninger av innsiden.

BrannFa(e)n

Alle parkeringsplassene går til VIP uansett.. Tenk: ca 200 parkeringsplasser og hundre ganger så mange tilskuere... Men det vil jo si at de 200 plassene VIP'en tar idag vil være fritt for alle andre.. Bare ikke skaff dere store forhåpninger ;)
rannfasiten

Nixon

Hvem i alle dager vil parkere under tribunen? Må jo være et helvete å komme seg ut på hovedveien igjen etter kampen. Er jo ikke akkurat to-felts motorvei ut fra Stadion...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Hvem i alle dager vil parkere under tribunen? Må jo være et helvete å komme seg ut på hovedveien igjen etter kampen. Er jo ikke akkurat to-felts motorvei ut fra Stadion...
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Ikke uventet at det er en skandale i emning her nei...
Vil forøvrig være svært overrasket om denne delen av anlegget er klar innen 16. mai. Setter en parkeringsplass og noen hundrelapper på at de klarer å sprenge anbudsrammene her også.

Arkitektfirmaet som tegnet Hansaen visste jo ikke hva de drev med den gang - tviler på at kommunikasjonen med skytebasen, kranfører og betonggutta er blitt noe bedre..
Rett som det er ender vi opp med et udyr styggere enn Lerkendal og Bergen Tinghus til sammen... :-D

Xminator

Krøvel, det er nok ikke snakk om å erstatte tribunen, men snarere hva området under setene skal brukes til. Og det er ikke parkeringshus for tilskuere. Det er parkering for de som bor i området.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Krøvel, det er nok ikke snakk om å erstatte tribunen, men snarere hva området under setene skal brukes til. Og det er ikke parkeringshus for tilskuere. Det er parkering for de som bor i området.


Aner du ikke en VISS ironisk undertone i innlegget mitt over?
Legg ned hele klubben!

Northside

drit i parkeinger under tribunen, lag heller en pub/resturant der så det går an å spise noe annet enn bunn Appetitt eller kattehjørneburgeren som ligger oppi fjellet der...


Eller kanskje et stort tifo-lokale, men det er det nok bare rundt 10 andre her som ville fått nytta av :wink:

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"drit i parkeinger under tribunen, lag heller en pub/resturant der så det går an å spise noe annet enn bunn Appetitt eller kattehjørneburgeren som ligger oppi fjellet der...


Eller kanskje et stort tifo-lokale, men det er det nok bare rundt 10 andre her som ville fått nytta av :wink:


Tror ikke Brann gir bort arealer de kan tjene penger på... Er det noe som IKKE er prioritert i utbyggingen på Stadion, så er det disse rølpete og støyende supporterne. Blir det ikke p-plasser under Klokke, så vil jeg tippe at det blir stellerom, ammekrok og lekeapparater. Kanskje Brann med "parkering" mener "barneparkering"? Du kan se langt etter pub i en familietribune...
Legg ned hele klubben!

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

Niks Krøvel, det var nok bilparkering. Ett parkeringsselskap luftet tanken med Dahl, og dermed fant samme Dahl ut at om andre kunne tjene penger på det kunne Brann tjene mer alene. Så får vi se om han har samme teft denne gangen som da han trosset Aabrekk/Tennfjord og hentet El Fakiri ;)

kabelmann

Quote from: "enavgutta"Rett som det er ender vi opp med et udyr styggere enn Lerkendal og Bergen Tinghus til sammen... :-D


Bare fordi du har dårlige erfaringer med tinghuset betyr ikke det at det er en stygg bygning... ;)

Hadde du sagt rådhuset så skulle jeg vært enig, tinghuset derimot er egentlig ganske ålreit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kalinkasvingen

enavgutta skrev:
Arkitektfirmaet som tegnet Hansaen visste jo ikke hva de drev med den gang - tviler på at kommunikasjonen med skytebasen, kranfører og betonggutta er blitt noe bedre..
Rett som det er ender vi opp med et udyr styggere enn Lerkendal og Bergen Tinghus til sammen... :-D
_________________

Har hørt det er den samme arkitekten som sist, men et annet firma. Og tror nok ikke det var arkitekten sin feil at det gikk som det gikk. Hvem styrte byggingen sist? Pesen?

Go Up