• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

K1980

http://fotball.aftenposten.no/internasjonal/article66214.ece

Tør vi håpe på en lignende rettsak i Bergen med samme knusende resultat?

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Ja, jeg har tenkt det samme. Det gjelder for øvrig ca. 75-80% av bergenserne iflg. måling i BA, så noe må skje når Brann nå skal ta over RBKs posisjon i norsk fotball. Vi er MANGE som mener dette.


Men 90% av bergenserne går aldri på Stadion, så hva vet de om dette?

"Nå når Brann tar over RBK's posisjon i norsk fotball"... Bare å si noe så dumt, tyder jo på at du overhodet ikke eier bakkekontakt. Var det ikke fullt hus det skulle bli på alle kampene i høst? Hvor er det forresten blitt av raseriet mot Stadions kapasitet, som du snakket om? Alle klager over billettsystemet, men jeg har enda ikke registrert noen klager på kapasiteten.
Legg ned hele klubben!

Trønderen

Quote from: "Martin66"
Jeg er skråsikker på at nåværende utbygging mot en kapasitet på 20.500 og glimrende VIP-fasiliteter i alle varianter, er helt perfekt. Men, og nå kommer det store men: Dersom nåværende utvikling fortsetter, med gode resultater og fornuftig drift, vil Brann være på sporet mot av noe stort. Veien frem til realisering av Branns potensiale vil være påbegynt. Og da vil Brann i løpet av de nærmeste 10 årene måtte bygge en helt ny stadion (forhåpentligvis i sentrum) med ca. 30.000 plasser.

Har andre tenkt det samme?

Martin

Petter Puddefjord

Et tegn på at du ikke følger mye med i Bergen vellevold.

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Et tegn på at du ikke følger mye med i Bergen vellevold.


Sier altså han som gang på gang spår utsolgt, selv kort tid før kamp, og som aldri får rett. Men undertegnede må sies å ha truffet bra med prognosene i det siste... (Litt selvskryt er lov).
Legg ned hele klubben!

Corran

Føles fælt men eg må si meg enig med trønderen over her.

Bedre å ha 20000 på kampene de neste 5-10 årene og så se på videre muligheter.

Det opptimale er jo at stadion er utsolgt før sesongen starter og at det å komme seg på staddaen er noe stort. Så hvis de får til det er det på tide å bygge ut og ikke før.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

chris_henrik

Quote from: "krøvel vellevold"Men undertegnede må sies å ha truffet bra med prognosene i det siste... (Litt selvskryt er lov).
Du skal få skryt for prognosene dine Krøvel. Jeg vet ikke hvor du jobber eller hva du driver med ellers, men en analytiker stilling i sportsklubben er du tilsynelatende godt kvalifisert til.

Husker ikke om det var her eller et annet sted jeg leste det, men det var en kommentar om at samtlige nye stadion ofte er uten særpreg. I Norge kan Viking og Start (som faktisk ikke er langt unna Ã¥ være ferdigstilt) sine stadion nevnes. I utlandet kommer jeg pÃ¥ http://stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/index.php?template=stadionlisten&stadion=City%20Of%20Manchester%20Stadium&foto_ordner=England/city_of_manchester_stadium&id=1027]City Of Manchester Stadium (LINK)[/URL] og [URL=http://stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/index.php?template=stadionguides&land=euro_2004&stadion=estadio_da_luz&fotos=innen]Estádio Da Luz (Benfica)  (LINK)[/URL] som til tross for sine giga dimensjoner er veldig pregløse. SÃ¥nn sett er jeg veldig fornøyd med at Hansa blir stÃ¥ende og bryter med "Viking-XL" arkitekturen Brann har valgt.

[URL=http://stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/index.php?template=stadionguides&land=euro_2004&stadion=estadio_da_luz&fotos=innen]Estádio Da Luz (Benfica)  (LINK)[/URL]

[URL=http://stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/index.php?template=stadionlisten&stadion=City%20Of%20Manchester%20Stadium&foto_ordner=England/city_of_manchester_stadium&id=1027]City Of Manchester Stadium (LINK)[/URL]
<BRANN> ..... DKFM

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Corran

Kan noen sende noen oppdaterte bilder til den siden det er linket til Var gamle bilder av stadda der.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kirk

Veldig mye krangling her for tiden, og diskusjoner om drømmescenarier hvor det virker som om folk tror at "Brann Bergen" skal bli fast inventar i Champions League de neste ti-årene.

Alltid gøy å drømme med andre sine penger, men personlig synes jeg de nåværende planene ser bra ut. Er tross alt ikke så mange år siden vi stod på asfalt i Hansa/Solo/Cola-svingen eller på løsgrusen i klokkesvingen. Og dengang besto ikke laget av spillere som Martin Andresen og Eirik Bakke, men storheter som Roar Fredriksen og Atle Torvanger.

Passerte Stadion tidligere i dag, og må si at det er utrolig godt å se at det endelig skjer noe der oppe. Gleder meg som en unge til utbyggingen er ferdig og vi endelig får en arena vi kan være stolt av! Så hva med å være litt positiv til en forandring?

Eneste jeg er litt bekymret for nå er at det blir noe tull med reguleringsplanen for søndre tribune slik at arbeidene stopper opp til neste år.


Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "Pondan"Ser at midt på taket blir det høyere, ser de 4 midterste søylene er høyere enn de andre..

Det kommer til å bli en slik "fin" bøy på taket, sikkert for å kunne plassere tv-kamera høyest oppe. Viking har en lignende på sin stadion, (se øverste bilde)
http://www.viking-fk.no/newsread/news.asp?n=5134


Etter tegningene å dømme ser det ikke ut som om det blir noen bøy. Blir vel mer en boks:
http://stadion.brann.no/
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=236047980&context=photostream&size=o

abe78

De har forresten verdens høyeste buss på det bildet. Er det bare jeg som reagerer på at den? Man kan jo spekulere på hvorfor man har gjort det. Jeg tror det kan ha noe med naboene å gjøre og at ting ikke skal se så alt for stort ut.
.og husk!

slang

Quote from: "Kirk"Og dengang besto ikke laget av spillere som Martin Andresen og Eirik Bakke, men storheter som Roar Fredriksen og Atle Torvanger.



Roar spiller forresten i dag for Varegg som no e klar igjen for 3. div:D
ansa 08

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Petter Puddefjord"Et tegn på at du ikke følger mye med i Bergen vellevold.


Sier altså han som gang på gang spår utsolgt, selv kort tid før kamp, og som aldri får rett. Men undertegnede må sies å ha truffet bra med prognosene i det siste... (Litt selvskryt er lov).


Rett skal være rett, Puddefjord har ikke akkurat fått hjelp av billettluka.no :p

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Petter Puddefjord"Et tegn på at du ikke følger mye med i Bergen vellevold.


Sier altså han som gang på gang spår utsolgt, selv kort tid før kamp, og som aldri får rett. Men undertegnede må sies å ha truffet bra med prognosene i det siste... (Litt selvskryt er lov).


Rett skal være rett, Puddefjord har ikke akkurat fått hjelp av billettluka.no :p


På Sandefjord-kampen var det 800 som ikke ble solgt pga billettluka.no.Med andre ord; det hadde kanskje blitt 17700 på den kampen om alle de stengte billettene ble solgt. Og det er fremdeles 1000 fra fullt. Når det gjelder Narvesen-rotet, så tror jeg dette har hatt et meget begrenset omfang. Det er toppen snakk om noen få hundre til noen få kamper. Ellers hadde dette vært oppdaget for leeeenge siden.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Er ikke like sikker på dette Krøvel. Det er utrolig hvilke datafeil som kan gå uoppdaget. Jeg nekter å tro at salget gjennom BT har gått knirkefritt. Og med tanke på hvor raskt systemene til billettluka kræsjet, så har jeg en følelse av at de er glade amatører der i Bodø.

Neppe fullt, men det har nok gått ut over snittet vårt.

Kirk

Ser ikke ut som vi kommer til å passere 20 000 plasser allikevel:

"Fra 2008 vil den bli tett opp mot 20.000 tilskuere og jeg håper det bedre seg da, sier Jæger."

Ellers mye skremmende lesning her:
http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/sport/article764634.ece

Atlet Orvanger

Leste den artikkelen selv, er noe av det mest hårreisende denne Kristian Jæger noensinne har klart å gulpe opp.

Chrisstah

Quote3300 resterende billettene har gått til sponsorer som ønsket flere billetter


er dette sant?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

megleren

Alle vet at pengene råder i Brann..Og at de driter i de vanlige supporterne er noe alle vet.. De som kjøper partoukort har fått sine.. Men resten driter de en lang marsj i.. Fordi sponsorer betaler gildet.. Og alle som kan regne vet jo at det vanligvis ligges ut mer 5000 billetter.. Så noen steder har billettene gått.. Kjernen solgte billetter til sine medlemmer lenge etter vi var utsolgt i Bergen.. Sier jo også sitt.. Men neste år bør de som kan kjøpe partoukort eller kjøpe seg sesongbillett på tv:))
r og blir et sittesvin på Hansa

Atlet Orvanger

For en klovn denne Kristian Jæger er. Hadde det ikke vært for oss supportere og menigmanns interesse for Brann hadde ikke disse sponsorene løftet en finger for Brann. Tror også dette er et stunt for å få folk til å kjøpe sesongkort neste år.

Jeg som trodde skandalenes tid var over i Idrettsveien.....

monzilla

Hallo i luken.
La oss ikke glemme at det er den økonomiske situasjonen vi har hatt de siste årene som har gitt oss kontuinitet i det sportslige apparatet, noe som igjen tar oss til der vi er i dag. Næringslivet vil jo ha noe tilbake til sine ansatte også! Det å kalle dette for skandale blir bare teit.

paf

Quote from: "monzilla"Hallo i luken.
La oss ikke glemme at det er den økonomiske situasjonen vi har hatt de siste årene som har gitt oss kontuinitet i det sportslige apparatet, noe som igjen tar oss til der vi er i dag. Næringslivet vil jo ha noe tilbake til sine ansatte også! Det å kalle dette for skandale blir bare teit.

Hvilken sponsor representerer du?
Det vil faktisk folk som har støtte Brann i tykt og tynt tiår etter tiår også. Kanskje vi vanlige partoutkortinnehavere også skulle fått lov til å kjøpe så mange billetter vi måtte ønske?
Gad vite hvor mye "sponsorbilletter" som havner på svartebørsen også!
En relatert historie: jeg var innom en kunde for noen dager siden. En av de ansatte kom gledesstrålende og sa at han hadde fått en billett til Rosenborg-kampen. Mannen hevdet det var første gang han var på stadion siden 1963... Er det sånne folk vi trenger på tribunen når vi SAMMEN skal sikre seriegull? Marginene er såpass små at forskjellen på 3.300 supportere og 3.300 sponsorer kan gjøre utslaget...

Kararay

Støtter deg der paf....  lest mitt innlegg?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

paf

Quote from: "Kararay"Støtter deg der paf....  lest mitt innlegg?

Jepp. Men la oss holde diskusjonen på rett tråd...
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=6678

jako

Quote from: "paf"
Quote from: "monzilla"Hallo i luken.
La oss ikke glemme at det er den økonomiske situasjonen vi har hatt de siste årene som har gitt oss kontuinitet i det sportslige apparatet, noe som igjen tar oss til der vi er i dag. Næringslivet vil jo ha noe tilbake til sine ansatte også! Det å kalle dette for skandale blir bare teit.

Hvilken sponsor representerer du?
Det vil faktisk folk som har støtte Brann i tykt og tynt tiår etter tiår også. Kanskje vi vanlige partoutkortinnehavere også skulle fått lov til å kjøpe så mange billetter vi måtte ønske?
Gad vite hvor mye "sponsorbilletter" som havner på svartebørsen også!
En relatert historie: jeg var innom en kunde for noen dager siden. En av de ansatte kom gledesstrålende og sa at han hadde fått en billett til Rosenborg-kampen. Mannen hevdet det var første gang han var på stadion siden 1963... Er det sånne folk vi trenger på tribunen når vi SAMMEN skal sikre seriegull? Marginene er såpass små at forskjellen på 3.300 supportere og 3.300 sponsorer kan gjøre utslaget...


Du får bare vende deg til det. Brann kommer alltid til å logre mest for de med flest penger. Hvis ikke hadde de ikke klart å konkurere med en klubb som Rosenborg.

Verden har aldri vært rettferdig og den kommer heller aldri til å bli det. Men det er jo slike tilstander som dette folk ønsker. Fulle Stadion. Hvem som blir igjen på utsiden har de aldri tenkt på.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "paf"
Quote from: "monzilla"Hallo i luken.
La oss ikke glemme at det er den økonomiske situasjonen vi har hatt de siste årene som har gitt oss kontuinitet i det sportslige apparatet, noe som igjen tar oss til der vi er i dag. Næringslivet vil jo ha noe tilbake til sine ansatte også! Det å kalle dette for skandale blir bare teit.

Hvilken sponsor representerer du?
Det vil faktisk folk som har støtte Brann i tykt og tynt tiår etter tiår også. Kanskje vi vanlige partoutkortinnehavere også skulle fått lov til å kjøpe så mange billetter vi måtte ønske?
Gad vite hvor mye "sponsorbilletter" som havner på svartebørsen også!
En relatert historie: jeg var innom en kunde for noen dager siden. En av de ansatte kom gledesstrålende og sa at han hadde fått en billett til Rosenborg-kampen. Mannen hevdet det var første gang han var på stadion siden 1963... Er det sånne folk vi trenger på tribunen når vi SAMMEN skal sikre seriegull? Marginene er såpass små at forskjellen på 3.300 supportere og 3.300 sponsorer kan gjøre utslaget...


Ja, for han kommer garantert ikke til å være den første som piper. Eller forteller hele sin seksjon hvor utrolig patetisk og pinlig det er når vi ligger under 1-0 til pause. Eller for den del slenger rundt seg med morsomheter som "vaskebakke".

Uansett, dette er en virkelighet vi kommer til å ha i flere tiår fremover. Skal ikke forundre meg om tilsvarende kamp i 2009 (eksempel siden stadion da står ferdig!) ikke har en eneste billett solgt til "vanlige" publikum. Det kan fort bli slik at det er mindre enn 3000 billetter ledige til "vanlige" kamper også.

Så lenge Brann fortsetter å bake "x antall billetter om du vil ha" inn i sponsoravtalene så blir det slik. Jeg liker det ikke. Sponsorene burde enten forplikte seg til å kjøpe de 25 billettene i ALLE kamper eller ikke ha en slik klausul i det hele tatt.

atlascopo

Må vi huske at i denne tråden, som omhandler Stadion Utbyggingen, diskuterer vi denne delen av uttalelsen ---> Fra 2008 vil den bli tett opp mot 20.000 tilskuere og jeg håper det bedre seg da, sier Jæger.

Ikke svartebørs og andre ting.

krøvel vellevold

Brann har spilt 495 toppseriekamper på Stadion siden 48/49. 11 av disse har hatt over 20000 tilskuere. I tillegg er det kanskje noen få som kunne ha hatt det om ikke kapasiteten var lavere: Noen 16.mai'er i dette årtusenet (først og fremst den i år) og RBK-kampen i siste serierunde 2001. I cupen har det vært over 20000 i semien 61, kvarten 76, semien 82 og semien 84. I tillegg hadde det lett kommet over 20000 mot Liverpool i 97 og mot Levski 2001. Totalt noen og tyve kamper siden krigen har hatt eller kunne hatt over 20000. Selv i år da vi har kjempet om gull, er det til nå kun 16.mai det kunne kommet over 20000 om det hadde vært plass til det. VIF-kampen kunne kanskje dradd opp mot 20000.
Legg ned hele klubben!

Kirk

Er noe med å runde 20 000 da. Klinger ikke like bra med " I dag var 19 711 tilskuere og fullt hus på Brann Stadion".

Om ikke annet så kommer i hvertfall billettrotet rundt Rosenborg-kampen til å føre til en kraftig økning i partout-kort salget fremover, som igjen vil føre til flere utsolgte kamper.

Noen som vet hvor mange flere plasser det blir i svingen mellom BT og hovedtribunen til neste år i forhold til i år?

EvenSteven

Den overgangen mellom nye Hovedtribunen og Hansa blir jo seende litt rar ut ?

http://img166.imageshack.us/my.php?image=20061010133802hh3.jpg][/URL]
trykk på bildet for bedre kvalitet...

Hva skal de gjøre her da mon tro ?

jako

Quote from: "atlascopo"Må vi huske at i denne tråden, som omhandler Stadion Utbyggingen, diskuterer vi denne delen av uttalelsen ---> Fra 2008 vil den bli tett opp mot 20.000 tilskuere og jeg håper det bedre seg da, sier Jæger.

Ikke svartebørs og andre ting.


Under 20 000 er jo litt kjipt, er enig i det. Tror ikke det tar mange år før vi finner ut at den nye Stadion vår fort kan bli litt liten. Du kan jo selv tenke deg hvor dyrt det blir å gå på Stadion da.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "atlascopo"Må vi huske at i denne tråden, som omhandler Stadion Utbyggingen, diskuterer vi denne delen av uttalelsen ---> Fra 2008 vil den bli tett opp mot 20.000 tilskuere og jeg håper det bedre seg da, sier Jæger.

Ikke svartebørs og andre ting.


Under 20 000 er jo litt kjipt, er enig i det. Tror ikke det tar mange år før vi finner ut at den nye Stadion vår fort kan bli litt liten. Du kan jo selv tenke deg hvor dyrt det blir å gå på Stadion da.


syns vi skulle bygget ut til 25000 så vi hadde en del å gå på til de store kampene! så kanskje vi hadde sluppet mye tull og!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Martin66

De er nok nervøse i Idrettsveien. "... tar vi gull i år og den sportslige fremgangen fortsetter så blir faan me nye Stadion for liten..."

Xminator

Brann hadde bygget 25000 om det hadde vært mulig å få til innenfor eksisterende byggeløyve.

Man hadde garantert fått ett nytt byggeløyve, men da hadde de ikke kommet i gang i år. Eller for den del til neste år. Brann trengte nytt stadion nå

Det ville jo også kostet mer. Penger Brann ikke hadde (og ikke har).

Hadde pengene og tiden vært der hadde de bygget større. Nå ser ikke jeg for meg noen utvidelse av stadion de neste 20 årene. Til det vil nok prisen for å øke kapasiteten bli for høy. Så med mindre en "Røkke" blar frem penger så vil det ikke skjer.

abe78

Jepp, er helt enig med X her og dette håper jeg de som skriver her får med seg. Situasjonen er ikke slik Brann ønsker seg den, de har inngått kompromisser på flere områder og hadde kniven på strupen når planene ble laget.
.og husk!

robbie A

For det første så vil jeg si at det er glede å se hvordan BT tribuen nå er blitt og jeg gleder meg til hvordan det blir når den nye hovedtribunen (Nymark) står klar neste år.

Men jeg er bekymret over det som er dagens hovedtribune (mot idrettsveien). Utifra planene som er offentligjort så skal vel vi fortsette BT fasongen helt bort til Hansa.

Det er her jeg er bekymret.

Utifra noen tidligere innlegg (se over) så har vi gått fra en totalrenovering i BT stil til å "pusse opp" (hva enn det betyr).

Jeg tror Brann egentlig ikke ønsker Ã¥ rive tribunen mot idrettsveien, fordi den nye tribunen ikke vil gi vesentlig flere sitteplasser enn den gamle (hva er da poenget?).  

For at Brann skal kunne få noe økonomisk igjen for å endre denne delen av stadion må det være andre motiver enn bare seter.

Hva kan det være?
 - Boliger?
 - Vip losjer?
 - bygge i høyden pÃ¥ denne delen av stadion (2 etasjer)?

De fleste av disse løsningene krever endring av reguleringsplan og jeg tviler på at vi får igjennom denne endring og fullfører byggingen innen starten av 2008 sesongen som var opprinnelig planlagt.

Jeg håper vi får en stadion som er (nesten) helhetlig, men ønsker vi egentlig å rive den gamle delen av stadion fra nittenhundreogblomkål? Er det ikke egentlig der sjelen ligger? Det var vel pga. sjelen vi ikke flyttet på oss?

vh
R.

Corran

Den må vel rives eller total renoveres pga at den er slitt. Dessuten er det veldig mange dårlige plasser på denne tribunen.
Dessuten er det også plass til flere seter om en bygger den litt anderledes en den er i dag (som den lille nye delen der eller som bt/hansa)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DJ_ADG

Midtre del av Gammle Sitte e fra 1930-tallet, på tideat den får pansjonere seg. Men eg vil savne Brann Stadion logoen som é malt på muren utenfor
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

kapteinen

Mye historie som ligger i de murveggene der.

Kan noen oppklare en ting for meg her;er det pga reguleringsplanen at ikke Brann bygger større eller er det for de ikke ser det hensiktsmessig på nåværende tidspunkt?
Z

grei

Begge deler setter en stopper for det.

Desperado

Quote from: "kapteinen"Kan noen oppklare en ting for meg her;er det pga reguleringsplanen at ikke Brann bygger større eller er det for de ikke ser det hensiktsmessig på nåværende tidspunkt?


Saken var vel at Brann var nødt til å begynne å bygge før 1.1.2006 for at NFF skulle gi dem dispensasjon til å spille på Stadion - og da måtte man pent holde seg innenfor gjeldende reguleringsplan.

Xminator

Quote from: "grei"Begge deler setter en stopper for det.


Om ikke reguleringsplanen satte en makshøyde hadde Brann bygget større. Bjørn Dahl og de andre pampene på Stadion kan snakke så mye politikk som de vil, men hadde de kunnet bygge større så hadde de gjort det. Om ikke annet så etter pålegg fra årsmøtet.

Trønderen

Det er en ting jeg ikke skjønner når det gjelder utbygginga av Brann stadion og kapasitet. På Viking stadion er ikke vip-plassene adskilt fra resten av tilskuerne med et etasjeskille, slik som på de nye tribunene på Brann stadion.

En slik etasjeheving stjeler ganske mange sitteplasser i forholdt til høyden på tribunen, sikkert et par tusen eller mer totalt sett. Man kan jo spørre hvorfor Brann ikke valgte samme løsning som Viking.


Brannmus


Må si at den nye tribunen begynner å se imponerende ut i størrelse.

Xminator

Den skulle jo vært 5 meter høyere ;)

Når det gjelder vip-losjene, ja, jeg også mener man burde brukt fronten mot banen til seter, og unngått slike glassvegger inne på stadion. Det er jo ikke like ekstremt som for eksempel røkkeløkka, men tribunen virker mindre og ikke så intim.

jako

Det som blir konsekvensene av dette er jo skyhøye billettpriser. Er stygt redd for at vi får en lignende utvikling som den i England. Hvor de billigste billetene koster 300 kroner.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Petter Puddefjord

Det er nettopp det som skjer. Billettprisene går opp, svartebørsmarkedet blir bra. Kapasiteten blir for liten. Jeg tipper at det selges rundt 15.000 partoutkort neste sesong, HVIS Brann gjør en solid sesongavslutning. Folk som av ulike grunner ikke har mulighet til å kjøpe sesongkort kan ende opp med en sesong uten å få se Brann. Det er mange som ser 8-10 av Branns 13 hjemmekamper hver eneste sesong. Det er ikke mange voksne folk som står på felt T, så da blir det heller TV på alle disse potensielle supporterne. Brann kommer til å tape inntekter, men ikke minst kommer Brann til å miste muligheten til å rekruttere nye supportere grunnet for lav kapasitet.

Jeg håper det går opp for ledelsen i Idrettsveien at nye stadion blir for liten, og at de snarest begynner å se etter fremtidens løsning (hint: Store Lungegårdsvann). Det er bedre å begynne med de vurderingene umiddelbart etter at sesongkortsalget for neste sesong har skutt i været, enn å vente i årevis med mange skuffede supportere som møter følgende skilt: UTSOLGT!

Metningspunktet er langt høyere enn 20.000, og skiltet; UTSOLGT! skulle ikke vært nødvendig før man hadde en kapasitet på 25-30.000 i Bergen.

Skrekk og gru om Brann vinner serien, og vi skal til Champions League.......... med DEN LATTERLIGE KAPASITETEN!

Pondan


krøvel vellevold

Vittig denne Petter Pudding! Selv til siste hjemmekamp i en sesong der vi kjemper om gull, så ble jo ikke kampen solgt ut første dagen. Med andre ord: Alle som vil, kan fremdeles få billett. Også sittebillett. Hva venter folk på? Skulle det ikke bli et bikkjeslagsmål om billetter? Legger for øvrig merke til at du sakte men sikkert har økt kravet til kapasitet fra å være 23000 via 25000 og nå 25-30000.
Legg ned hele klubben!

Go Up