• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klar melding til Holmstrøm!

Started by Xminator, November 08, 2005, 18:41:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Du er ett forbannet fjols selv, og jeg unnskylder ikke uttrykket!

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89091

Niels-Christian Holmstrøm, sportsdirektør i FC København og medlem av turneringsledelsen i Royal League
Quote


Denne fortjener en liten debatt. Hva er RL mest tjent med? En fullstappet vestlandshall? Eller 35 forfrosne Brannsupportere på hjemmekamp i Drammen? TV-bildene fra vårens kamp i vestlandshallen vil jeg si var fullt ut greit nok, og publikum er det som ofte gjør forskjellen.

At ikke en turneringsleder ser at han er på vei til å gi sin egen turnering ett skikkelig vådeskudd før den er kommet i gang er meg en gåte. At han er så inngrodd i regelverk at han ikke skjønner viktigheten av publikum på kampene og at man ikke kan gjøre noe med været er også litt - merkelig. Vi som er fra vestlandet har ihvertfall lært den delen som går på været ;)

Northside

Norkse lag skulle gidd f*** i hele turneringen dersom vi ikke får spille innendørs i Vallhal og Vestlandshallen. Når du starter en turnering i norden midt på vinteren så må du være klar nok i skallen til å skjønne at innendørshaller vil bli brukt!

og dersom norske lag driter i turneringen så kommer hele greien til å bli lagt ned, husk at det var her i Norge interessen var størst.

viks

Godeste Holmstrøm, minner til forveksling om den kjente psykologen Sandstrøm i sine uttalelser, begge uttaler seg tydeligvis uten og gjøre seg kjent med hva de uttaler seg om i det hele tatt...

Foreslår at vi inviterer godeste Holmstrøm til Bergen en måneds tid i vinter, og får han til og hjelpe oss og holde Stadion matten klar til kamp...

Mannen eier jo tydeligvis ikke hemninger (jmf BT fotograf/Frode Johnsen seansen....)

Ut med pakket!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BL

Kan jo gjøre som Siem nevner, trekke lagene. Så kan svenskene og danskene spille mot hverandre for 2500 tilskuere med snø og skispor rundt banen.
Hansa-
Felt Z


ostraume

Royal League er i litt motvind om dagen, men turneringen er definitivt noe å bygge videre på.

Spørsmålet er hvilket ambisjonsnivå vi skal legge oss på, UEFA-standard eller ikke. Danskene i RL-styret ønsker å ha UEFA-standard på turneringen, det betyr at skikkelige anlegg skal brukes og at disse hallene ikke duger. Det er en stor utfordring for Nordmenn og Svensker å mønstre en duganes bane om vinteren, dette er noe vi må jobbe med.

At RL presser de norske lagene til å skjerpe seg, til å skaffe seg anlegg som kan brukes om vinteren (jmnf nye Viking Stadion) er positivt. Det dummeste vi kan gjøre er å skite i det, kalle danskene fjols (enig i at denne Holmstrøm ikke akkurat er noen diplomat). Fremtiden er mer utstrakt bruk av kalenderåret for fotball, dette må også vi i Norge ta konsekvensen av.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


ostraume

Så kategorisk vil jeg ikke være, men ja, alle skandinaviske klubber med ambisjoner i Europa bør tilstrebe å bygge et stadion med undervarme og tak.

RL med hall-fotball vil fungere bra det, men RL-ledelsen prøver altså å sikte høyere. De bør ikke korstestes av den grunn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gull2006

Quote from: "ostraume"Så kategorisk vil jeg ikke være, men ja, alle skandinaviske klubber med ambisjoner i Europa bør tilstrebe å bygge et stadion med undervarme og tak.

RL med hall-fotball vil fungere bra det, men RL-ledelsen prøver altså å sikte høyere. De bør ikke korstestes av den grunn.


Slikt koster penger.

Men i stedet for å hjelpe klubber som Lyn og Vif med å finne andre arenaer til å spille på, vil ledelsen i RL gi de 50000kr i ot for hver kamp de ikke spiller på Ullevål.

Pr. i dag er det vel ingen lag i norge som har råd til slike luftslott med tak. Det er selvfølgelig en liten drøm, men klubbene selv har ikke råd til det.
En ting som er positivt, som du selv sier; er at RL får klubbene til å sikte høyere. Men det kan fort vippe over på motsatt side, og det hele ender med at klubbene sitter seg på bakbena.

RL er ikke en publikumsvennlig turnerig. Det kan vi ihvertfall være enig om. Så lenge Brøndby og Køben får spille i storstuene sine, så er det vel like forbanna greit hvor vi andre spiller.

I fjor klagde en annen danske på oss nordmenn og sa bla. at vi var så raske med å ta besluttninger(med tanke på flytting av kamper etc) Han var ikke fornøyd med at Tromsø skulle spille den ene kampen mot Brøndby inne i en hall.

Her er artikkelen:http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=73980

"Det var jo nærmest en fallitterklæring. Og vi skal selv spille i en hall i Bodø mot Tromsø, så der kommer det nok heller ikke 15.000 tilskuere."

Jepps.. og danskene hadde vel et snitt på 2500 eller noe i den stilen.

RL har ikke spilt falitt enda. Men det skal ikke mye til før hele turneringen går på ræv. Jeg håper at de klarer å finne en fornuftig løsning på problemene, for RL er et flott konsept. Men fansen må prioriteres mye mer.

Go Up