• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Normark sparket, Mjelde neste?

Started by hocey, November 03, 2005, 10:58:30 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Quote from: "Mico"Syntes ikke noe om å kritisere Brann noe for Valencia-salget. Han hadde tydeligvis stagnert i Brann (han ble vel egentlig dårligere og dårligere).
Husk også at ingen andre tippeligaklubber kom inn. Disse fortjener egentlig mer kritikk for ikke å ha prøvd seg på Valencia, om noen skal kritiseres, for han ville jo fått miljøskifte i alle andre tippeligaklubber også.

Må forresten ikke glemme Olofinjana når det gjelder å kjøpe gode spillere. Miller og Winters er andre eksempler på klassespillere som blir hentet billig!


En av trenerens viktigste jobber er å skape trygghet for talenter samt å få frem det beste i disse unge spillerne. Mjelde sviktet totalt på dette området når det gjelder Valencia. Mjelde sitter nok med en meget vond svak i munnen når det gjelder dette. Og hva er det med dette miljøskifte greiene. Klart han stagnerte når Mjelde ikke ville satse på han og klart han trengte et miljøskifte når han satt mest på tribunen på slutten. Har også hørt at gutten trengte å komme vekk fra Bergen som et argument. Vel til det er det bare å si at det faller på sin egen urimelighet. Hadde Brann skapt trygghet for gutten hadde vi hatt spilleren som toppet spillerbørsene i dag.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Nå stagnerte vel Valencia sesongen før Mjelde tok over. Valencia var en typisk medgangsspiller. Det ble ikke felt mange tårene her inne da han forsvant. Han ble vel ellers utsatt for samme behandlingen som Knudsen og Sanne, og var ett yndet mobbeobjekt på sitte.

Men klart, han fungerer vel som ett godt argument for de som har behov for disse...

hocey

Det stemmer og han er et av de viktigste argumentene mot Mjelde. Hørte vel ikek så mye lovord om Scharner etter de første kampene i fjor, men likevel blir han dratt frem hver gang en skal skryte over de fantastiske kjøpene til Mjelde.

Det bør gjøre vondt for en hver bergenser med hjerte i Brann at årets spiller kommer fra Bergen, men spiller i en annen klubb, atpåtil i en posisjon som har vært Brann sin akilleshæl i hele år. Det er trist det.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Mico

Quote from: "hocey"Det stemmer og han er et av de viktigste argumentene mot Mjelde. Hørte vel ikek så mye lovord om Scharner etter de første kampene i fjor, men likevel blir han dratt frem hver gang en skal skryte over de fantastiske kjøpene til Mjelde.


Scharner viste allerede fra første kamp at han er en klassespiller!


Quote from: "hocey"Det bør gjøre vondt for en hver bergenser med hjerte i Brann at årets spiller kommer fra Bergen, men spiller i en annen klubb, atpåtil i en posisjon som har vært Brann sin akilleshæl i hele år. Det er trist det.


Det er klart det er trist.
Men argumenter rundt at han hadde stagnert i Brann er helt klart gyldige.
Mjelde prøvde forresten å få Valencia inn i laget. Vil tro forsøket med 4231/433 var motivert blant annet for å får Valencia til å fungere, og det gjorde han vel også i noen kamper.

Det er klart at miljøskifte er et gyldig argument, selv om det kan hevdes at det bare er psykologi tull.
Ting som omgivelser, medspillere og spillestil er veldig viktig for spillere.
Skal heller ikke se bort i fra at han hadde godt av et år på lavere nivå.
Valencia er ikke føste eksempelet på spiller som blir bedre etter klubbskifte.

Men det finnes jo også positve ting her. Valencia er blitt en god spiller, og det er vel ikke utenkelig at han kommer tilbake til Brann en eller annen gang.

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Valencia hadde allerede spilt 88 kamper for Brann før Mjelde tok over. (I 2001 var han forøvrig den som hadde flest kamper for Brann.) Så Mjelde tok ikke akkurat over en sylfersk og sårbar debutant som han egenhendig ødela skal man tro dette forumet.

Ellers litt symptomatisk for hele debatten at Mjelde her får all skylden, mens Valencia selv i mange intervjuer har sagt at han har en stor del av skylden selv for at han stagnerte de to siste seongene i Brann.
Rød makt på Hansa

Xminator

Noen ganger er det greit å ha rett:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=2348&highlight=scharner
QuoteSkrevet av Xminator: Man Sep 27, 2004 7:56 am    Tittel:    

--------------------------------------------------------------------------------

Scharner har vert bedre i sine første kamper enn Svante var i sine første den gang for lenge siden. Tror Scharner blir en av nøkkelspillerene i Brann-laget fremover. Og en spiller vi vil savne når han forsvinner igjen. At han "filmer" en straffe får vi tåle. Brann trenger kyniske spillere også :p

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=2471&highlight=scharner

Nixon

Quote from: "Xminator"Noen ganger er det greit å ha rett:


Med så mye synsing som du (og jeg) bedriver skulle det jo bare mangle!:)
Rød makt på Hansa

hocey

He he, bra med litt selvironi Nixon.

Det er ikke kun Mjelde sin feil at Valencia ikke blomstret, men det er jo synd at ikke Mjelde klarte å frem potensialle som vi alle så var der. Og det tror jeg en bedre trener ville klart å få frem, selv her I Bergen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Quote from: "Mico"Syntes ikke noe om å kritisere Brann noe for Valencia-salget. Han hadde tydeligvis stagnert i Brann (han ble vel egentlig dårligere og dårligere).
Husk også at ingen andre tippeligaklubber kom inn. Disse fortjener egentlig mer kritikk for ikke å ha prøvd seg på Valencia, om noen skal kritiseres, for han ville jo fått miljøskifte i alle andre tippeligaklubber også.

Må forresten ikke glemme Olofinjana når det gjelder å kjøpe gode spillere. Miller og Winters er andre eksempler på klassespillere som blir hentet billig!


Ja jeg kan tenke meg at Mjelde og co ler raatt av de klubbene som ikke hentet Valencia da de bosset ham.  Nok et sjakk trekk av vaar trener, og jeg speoer igjen, kan argumentene for ham bli noe daarligere?
egenden Alf Dahl

Xminator

Quotepotensialle som vi alle så var der.


Det er så vannvittig synd vi ikke har backup fra BST-forumet. Nå vet jeg ikke om Hocey var aktiv på den tiden, men det var rikelig av de som skrev reisedokumenter til Valencia LENGE før Mjelde ble trener (eller for den del la opp).

runarnormann

Quote from: "Xminator"
Quotepotensialle som vi alle så var der.


Det er så vannvittig synd vi ikke har backup fra BST-forumet. Nå vet jeg ikke om Hocey var aktiv på den tiden, men det var rikelig av de som skrev reisedokumenter til Valencia LENGE før Mjelde ble trener (eller for den del la opp).


Var ikke medlem da, uten at jeg ser relevansen i at BST var kritisk til Valencia.  Eller har du ogsaa kommet frem til at alle her i forumet har like mye peiling som Mjelde?
egenden Alf Dahl

hocey

Quote from: "Xminator"
Quotepotensialle som vi alle så var der.


Det er så vannvittig synd vi ikke har backup fra BST-forumet. Nå vet jeg ikke om Hocey var aktiv på den tiden, men det var rikelig av de som skrev reisedokumenter til Valencia LENGE før Mjelde ble trener (eller for den del la opp).


Var ikke aktiv da nei dessverre, men hadde alltid sansen for Valencia selv om du sikkert ikke tror på det. Så også fort Scharner sitt potensialle men bommet stygt på Oppdal skal jeg innrømme. Trodde aldri at han skulle slutte med tabbene sine. Noen store bommerter her inne på forumet du da X eller er du for feilfri til denslags?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

For det første. Brukerene av dette forumet er ikke representativt for ett "gjennomsnittsmedlem" for BBB (eller BST), eller for den del hvordan en vanlig Brannintressert bergenser mener.

For det andre. De persontypene (finnes sikkert ett penere ord for dette) som brukte BST-forumet er stort sett de samme som bruker Bataljonenforumet. Ikke nødvendigvis de samme personene, men typene er rimelig lett å kjenne igjen. Den debatt-teknikken enkelte har brukt det siste halve året er lang fra ny. Det er akkurat samme våset som "Stråmyhr" eller "Teatergatens skrekk" (eller noe slikt) brukte på gode gamle Roparten. Det er bare blitt vannvittig mye mer av det.

For det tredje. Valencia ble slaktet på forumet fra han floppet etter landskampdebuten sin. Han ble utsatt for en hets som var Mini verdig i enkelte Stadionoppgjør. Jeg synest det er kjempeflott at Valencia har klart å snu den trenden han var inne i. Og han hadde ikke gjort det samme i Brann, uavhengig av trener eller divisjon.

runarnormann

Poenget er, min kjaere x, at hvis Mjelde var halvparten saa god trener som du sier han er, saa ville han ikke latt en av landets beste spillere slippe.  Han burde sett potensiale, uansett om publikum ville ha ham ut.  Siden du hele tiden legger skylden over supporterne for at Valencia forsvant, antar jeg at Mjelde dermed ikke klarer aa bestemme selv, hvilket vil si at mannen er i foelge hans egne supportere svak og dermed definitivt ikke mannen til aa styre Brann.
egenden Alf Dahl

hocey

Som sagt så var ikke jeg aktiv på det forumet og kan ikke på noen måte uttale meg om debattene som foregikk der inne. Men du svarte vel ikke på spørsmålet mitt om hvilken store bommerter du har kommet med på forumet. Det må da finnes noe med tanke på kvantiteten på antall innlegg.

Uansett så spiller det vel ingen rolle om andre har skrevet reisebrev til Valencia på de gamle sidene for mitt syn og mine innlegg. Jeg må vel få mene at det var en av Mjelde sine største bommerter akkurat som du må få mene at Mjelde har gjort en god jobb med Brann og at det sportslige teamet har forvaltet sitt enorme pund på en forsvarlig måte.

Hvordan vet du at Valencia ikke kunne utviklet seg I Bergen med en annen trener. Det er vel nettopp på dette området en trener virkelig kan ha stor påvirkningskraft når det blandt annet gjelder holdninger etc. En person sin personlighet er 90 % dannet når en er 10 år gammel. Derfor svært lite sannsynlig at Valencia plutselig har blitt en ny person. Tvert I mot, Nordli har jobbet med det grunnlaget som lå der og forbedret de tingene som kunne forbedret seg, nemlig holdningene til gutten. Det forbedringspotenisalle lå der alltid.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Joda, men du tar det som en selvfølge at Valencia hadde fått samme utvikling i Brann. Valencia har nå brukt 1 sesong i 1. divisjon. I en helt annen formasjon enn den Brann spiller. Og er fortsatt ustabil som pokker. Han var jo direkte bås i begge kampene mot Brann.

Min påstand er fortsatt at Valencia overhode ikke hadde vert i nærheten av børskonge om han hadde spilt de siste 3 sesongene i brann. Uavhengig av trener.

runarnormann

Spoersmaal til deg, x, hva skal til for at du skal innse en svakhet hos Mjelde?  Svak plassering i serien?  Tabbe ang. lokale talenter (Valencia)?  Feil kaptein i en hel sesong?  Ikke klar erstatter for Kvisvik, naar i foelge deg, Mjelde var klar over at Kvisvik kom til aa dra? Alle disse tingene har skjedd og du forsvarer ham fortsatt.  Maa Brann rykke ned foer du skifter mening?

Jeg var tilhenger av Mjelde selv, men har innsett jeg tok feil.  Det er ingen skam i det!
egenden Alf Dahl

Nixon

At Valencia stagnerte i Brann er slikt som skjer i alle klubber. Og Mjelde alene kan umulig lastes for dette, selv om han selvsagt sikkert kunne gjort mye annerledes. Akkurat slik Valencia selv kunne tatt seg selv i nakken på et tidligere tidspunkt.

Men jeg synes ikke at dette skal være et veldig stort argument mot Mjelde. Valencia dro fra Bergen i all stillhet uten at hverken supportere eller presse slo alarm og arrangerte tog i gatene. Sier vel litt om etterpåklokskapen her.

Jeg tenker litt mer på hvorfor ikke alle Mjelde-motstanderne for en gang skyld lurer litt på hva som skjer hvis man ikke inntar den typiske konservative bergenske spark-treneren-holdningen? Hva hvis man tenker litt utradisjonelt og beholder treneren en sesong til? For hva har egentlig Brann oppnådd ved å alltid sparke treneren ved litt motgang? Noen få høydepunkter. Men ikke akkurat et stabilt topplag. Kanskje på tide å tenke litt nytt?
Rød makt på Hansa

hocey

Quote from: "Nixon"
Men jeg synes ikke at dette skal være et veldig stort argument mot Mjelde. Valencia dro fra Bergen i all stillhet uten at hverken supportere eller presse slo alarm og arrangerte tog i gatene. Sier vel litt om etterpåklokskapen her.


At en ikke har tid eller innteresse av å arrangere tog til støtte for en spiller er ikke det samme som at en var enig med avgjørelsen på tidspunktet. Jeg mente det var feil da og mener det var like mye feil nå, selv om etterpåklokskapen hver eneste gang blir dratt frem her når en diskuterer Mjelde sin rolle.

Kontinuitet høster som regel frukter, men langt fra I alle tilfeller og en bør ikke ta besluttninger kun ut I fra et ønske om kontinutet. Verken Nord Korea eller Man Utd har hatt godt av kontinuiteten de siste årene. Og tror mange er glad for at den amerikanske presidenten kun kan sitte I to perioder. Poenget med dette er at en skal ikke alltid dra frem det momentet I trener debatten. De fleste klubber skifter ganske ofte trenerere og klarer likevel å levere resultater selv om også jeg er enig at kontinutet er bra når en snakker om rette folkene til den rette tiden. Og historien til Brann er alt for mangfoldig til at en kan tilskrive de hyppige trenerskiftene vår tidvise ørkenvandring.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget


jegløh

Quote from: "Xminator"


Litt simplifisert, X.

Hvor mye penger hadde Rekdal til rådighet i løpet av de tre første sesongene? Mindre enn MIM. Dette med pengebruk er uansett hva du sier en faktor.

Dessuten: Første årene til Rekdal kjempet han mot et usåelig lag med stadig vekk 60+ poeng. Dette var året da Brann kunne vunnet serien meg 46 poeng. 13 seirer 7 uavgjorte 6 tap.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

hocey

Quote from: "Xminator"


Hadde Mjelde sittet som trener etter nedrykk med dagens stall? Ser slik ut.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Xminator"


Litt simplifisert, X.

Hvor mye penger hadde Rekdal til rådighet i løpet av de tre første sesongene? Mindre enn MIM. Dette med pengebruk er uansett hva du sier en faktor.

Dessuten: Første årene til Rekdal kjempet han mot et usåelig lag med stadig vekk 60+ poeng. Dette var året da Brann kunne vunnet serien meg 46 poeng. 13 seirer 7 uavgjorte 6 tap.


Med sletting av gjeld og friske skipsrederpenger inn i systemet har Rekdal kjøpt inn hele 46 spillere i løpet av sin tid som trener. Klart han har hatt penger!
Og nå var det vel heller ikke snakk om at Rekdal ikke vant serien med 65 poeng, men at han var bare en feilaktig dommeravgjørelse fra å rykke ned. Og jeg tror heller ikke at vi hadde vært like tålmodige her på denne siden av fjellet.

Apropos å simplifisere. Syntes innlegget til den godeste Xminator var mye mer nyansert enn alle de som uansett legger all skyld på Mjelde...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "hocey"Kontinuitet høster som regel frukter, men langt fra I alle tilfeller og en bør ikke ta besluttninger kun ut I fra et ønske om kontinutet. Verken Nord Korea eller Man Utd har hatt godt av kontinuiteten de siste årene.


Nå er ikke mitt ønske om Mjelde også neste år kun fordi jeg vil ha kontuinitet, er enig at det ikke er god nok grunn alene. Jeg ser faktisk et potensiale i fyren.

Når det gjelder Man Utd kan man godt si at Ferguson burde gitt seg mens leken var god. Men også han slet de første årene fra han overtok i 1986. Han var bare et cupgull i 1990 fra å bli sparket. Og han vant serien først i 1993. Men alle vet jo hvor mye sølvtøy han hentet etter det...
Rød makt på Hansa

Mico

Quote from: "hocey"


Du nenver Opdal og Huseklepp. Haugen må også nevnes. Syntes ikke Mjelde gir for lite sjanser til talenter (Macallister er gjerne den eneste). Walde og Ystaas har etter min mening tvert imot fått altfor mye sjanser.

Quote from: "hocey"Og Mico, husker du Scharner sin debut mot Stabekk?


Ja, det gjør jeg. Han imponerte meg fra første stund. De offensive bidragene kom gjerne helst denne sesongen, men han viste sine defensive kvaliteter fram fra første stund (de ekstreme ferdighetene hans; løpsstyrken, taklingsstyrken og hodespillet).
Jeg vet det var mange som mente han var en flopp, sammen med Miller (mer forståelig med ham, ettersom han var meget lat i fjor), men i tilfellet Scharner må det ha vært folk som ikke setter pris på de som gjør den defensive delen av jobben.

Husker også at Andresen var særdeles irriterende, som vanlig  :wink:

Mico

Quote from: "Xminator"
Quotepotensialle som vi alle så var der.


Det er så vannvittig synd vi ikke har backup fra BST-forumet. Nå vet jeg ikke om Hocey var aktiv på den tiden, men det var rikelig av de som skrev reisedokumenter til Valencia LENGE før Mjelde ble trener (eller for den del la opp).


Vi så vel alle potensialet. Men vi vet jo også alle at det ikke er nok.
Historen er full av eksempler på spillere som viser talent, men ikke klarer å ta steget til å bli en toppspiller. De mest nærliggende å nevne i Brann sammenheng er kanskje Norebø og Helland.

Spillere viser talent, men blir ikke toppspillere.
Spillere stagnerer i en klubb, men blir god i den neste.
Spillere er stjerner i en klubb, men klarer ikke å slå til i neste.

Slike eksempler er det mange av, og selv om det nok er riktig at vi alle så potensialet til Valencia, så må det nok også sies at vi "alle" var begynnt å bli lei av å vente.

Mico

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Mico"Syntes ikke noe om å kritisere Brann noe for Valencia-salget. Han hadde tydeligvis stagnert i Brann (han ble vel egentlig dårligere og dårligere).
Husk også at ingen andre tippeligaklubber kom inn. Disse fortjener egentlig mer kritikk for ikke å ha prøvd seg på Valencia, om noen skal kritiseres, for han ville jo fått miljøskifte i alle andre tippeligaklubber også.

Må forresten ikke glemme Olofinjana når det gjelder å kjøpe gode spillere. Miller og Winters er andre eksempler på klassespillere som blir hentet billig!


Ja jeg kan tenke meg at Mjelde og co ler raatt av de klubbene som ikke hentet Valencia da de bosset ham.  Nok et sjakk trekk av vaar trener, og jeg speoer igjen, kan argumentene for ham bli noe daarligere?


Du så vel poenget mitt, eller hva?

Uansett så blir diskusjon rundt Mjelde helt håpløst, for mange har bestemt seg for at alt han gjør er gale.

Det går faktisk an å gi Mjelde skryt for visse ting, men samtidig se at han har sine klare begrensninger (foreløpig i hvert fall).

Sånn som jeg ser det er det ingen grunn til å kritisere ham for det han gjør på overgangsmarkedet.
Det er heller ingen grunn til å kritisere ham for at han ikke gir talenter sjansen.
Han skal ha skryt for at han har fått et offensivt spillmønster inn i Brann som gjør at man ikke er avhengig av enkeltspillere. Han er flink på den offensive delen av organiseringen.
Han skal ha kritikk for at han ikke klarer den defensive organiseringen.
Han skal ha kritikk for en del av spillervalgene på kampdag (herunder uendelig tro på enkelte spillere som ikke holder mål).
Han skal ha kritikk for at det virker som om han sliter litt med det motivasjonsmessige.

Alt i alt så er jeg av den formening at Brann bør hente inn en ny trener, men det betyr ikke at jeg trenger å kritisere ham for det han ikke fortjener kritikk for.

Men han kommer nok til å bli værende minst en sesong til. Forhåpentligvis utvikler han seg raskt på de tingene han er dårlig på, mens Andresen samtidig veier opp på en del av de tingene mange av oss mener Mjelde ikke holder mål på (i hvert fall foreløpig).

Xminator

Jeg er enig i mye av det du skriver der Mico, men jeg må få henge meg opp i en liten detalj :)

QuoteHan skal ha kritikk for at han ikke klarer den defensive organiseringen.

viks

Quote from: "Mico"Han skal ha kritikk for en del av spillervalgene på kampdag (herunder uendelig tro på enkelte spillere som ikke holder mål).


Enig med alt du skriver, men definisjonen ovenfor syntes jeg kunne omfattet mer og rotere på laget/bli flinkere og hvile en del skade utsatte spillere.

Nå skal det likevel legges til at MIM ikke har rådd over en bred og kvalitetsspekket stall i år, noe han nok vet bedre enn de fleste.

Derfor seg jeg og mange med meg frem til et par-tre vinterkjøp, som kan hjelpe på dette problemet.

Da syntes jeg det blir mer direkte relevant og kritisere han for og ikke endre for mye på laget.

En BS ute av form presterer faktisk bedre en BigMac i form, det har vel scoringsraten til BigMac i høst vist, selv om BS gikk 6-7 kamper uten nettkjenning før sommeren og. Er vel først og fremst den uendelige tilliten til BS som folk tenker på..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Det er svært få her inne som mener at alt Mjelde har gjort er elendig. Men årets sesong har fått klart frem alle svakhetene han har og som gjør at han ikke er voksen oppgaven som trener i Norges største klubb.

Alle tingene som kommer frem i pro/kontra Mjelde debattene kan selvfølgelig diskuteres. Er ikke sikkert alle de tingene som poengteres kun er Mjelde sin feil men når en summerer alle tingene en kan diskutere blir det mange spørsmålstegn. Og i den oppsummeringen taler ikke bevisene kollektivt for at Mjelde fortjener en sesong til.

Nå kommer nok Mjelde til å sitte på sidelinjen også første kamp neste år, selv om det kommer til å irretere enkelte her inne. Uansett, så regner jeg med at alt utenom en sterk medaljeplass (og helst gull) neste år bør være nok for å få fjernet Mjelde ganske kjapt. Da regner jeg med at alle fansen til Mjelde stiller seg bak vårt krav. Og ja, jeg skal gjerne spise mine ord dersom Brann vinner serier med Mjelde neste år. Ingenting hadde vært bedre! Men da forventes det samme fra andre kanten hvis Brann skuffer. Og i så tilfelle holder ikke snakket om skader etc. som vi har blitt servert helt siden i sommer.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

I motsetning til hva noen tror har ingen her fredet Mjelde for evig og alltid. Hvis Brann stiller et slagkraftig mannskap gjennom hele neste sesong og likevel skuffer og ikke tar medalje, kommer jeg nok til å endre mening angående Mjelde.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Samme her. Han er ikke fredet for faen, men argumentene her inne er tåpelige i forhold til skader osv. Ja, han har svakheter. Og ja, han har hatt uflaks. Litt av hvert. Men topp 3 neste år forlanger jeg, rett og slett. Og ikke sølv, det takler ikke hjertet mitt hvis vi ender 2 mål bak Engen.

Og hvis han får sparken før 2007 så skal vi ikke ha Normark som trener.
Berømte Brann fra Bergen

hocey

Bra, da har vi noe å forholde oss til slik situasjonen er I dag. Uten force majore ting neste år, er alt annet enn en sterk medalje plass nok grunn for at Mjelde må ta steinene sine å gå. Det er selv hardbarkede Mjelde tilhengere enige i.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Stort sett enig med Hocey her. Jeg vil likevel ikke utelukke at Mjelde bør gå selv om Brann skulle gjøre det bra neste år. Med den stallen Brann har, skulle det bare mangle. Måten Brann (evt.) gjør det bra på, og hvordan serien forøvrig utvikler seg, bør også spille en stor rolle ved evalueringen.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Så du ser ikke problemet med Branns noe tynne stall og at ledelsen på stadion sender ut signaler om at de ikke vil forsterke? Med mindre vi får de 4 forsterkningene som etterlyses tror jeg de fleste gjør seg selv en tjeneste ved å justere målsetningen til "bedre enn sist sesong". Det er jo ikke akkurat slik at Brann går på banen i en eneste av de 26 kampene med tanken om at "denne trenger vi ikke vinne for å ta medalje". Jeg vil se 110% innsats fra samtlige spillere til dommeren blåser av kampene. I 26 kamper. Der målet før hver kamp er å vinne (men selvsagt ikke for enhver pris, vi har jo tidligere kuttet hodet av Scharner for å filme straffe, og regner med att dette står seg :p).

Jeg tror nåløyet blir trangere neste sesong. RBK kommer sterkere. Start har ett budsjett som er høyere enn Branns (!), Viking matcher også budsjettet vårt. VIF er økonomisk ett hakk før oss og har i tillegg gulroten CL hengende der. LSK virker jo også å ha mer penger til spillerkjøp. Så en 5. plass på samme poengsum som denne sesongen holdt til gull er ikke utenkelig. Samtidig, Viking er pr dags dato klart svekket. Lyns nøkkelspillere er blitt ett år eldre (og det er ikke talentene som drar lasset).

Alt er relativt.

hocey

Ja alt er relativt men poengene dine holder ikke. Du har selv snakket om skadene (mer enn motstanderenes) I hele år er grunnen til at Brann ikke kjempet om gull I år. Da nytter det ikke å komme med en så defansiv strategi som du legger til grunn her, med tanke på at skadesituasjonen kanskje blir mer lik motstandernes (er forøvrigt ikke enig at skadene er hovedgrunnen for den svake høstsesongen). Brann har hatt et budsjett og spillerkjøpbudsjett helt I Norgestoppen de siste årene og da må en forvente at Mjelde I løpet av sine 3 (4 år neste sesong) år har klart å bygge opp en klar gull kandidat. Noen annet bør selv du være enig er uakseptabelt.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

nei ikke Knudsen du heller? :)

Det laget der tar glatt mer enn 2 poeng i snitt pr kamp. Legg til ett par skader, og kanskje en karantene eller to, og steinhuset begynner å falle fra hverandre. Det er derfor jeg sier at det ikke vil holde med Vaagan Moen som eneste nye, og alle spillerene skadefrie til seriestart. Det har ikke noe med Mjeldes være eller ikke være, det er pur realisme. Stallen er enkelt og greit for tynn til å ta kampen opp mot RBK og VIF, eller de lagene som måtte arve Start og Lyns gullhår.

En ting til, du sier at Brann de siste årene har hatt spillerbudsjett i norgestoppen. Det er tull. Det rette er at Brann siden sist sommer har hatt spillerbudsjett i norgestoppen.

TERD

Det vil være intet mindre enn en skandale dersom man gjør opp en middels 2006-sesong med begrunnelse i mange skader. At skader kan svekke et lag burde 2005-sesongen ha lært alle impliserte parter.

Hva er da svaret? Forsterke stallen. Med 4-5 MNOK, pluss evt eksterne investorer, burde dette være en svært smal sak.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

viks

Tror vi skal smøre oss med litt tålmodighet. Ny spillere kommer til og komme, uansett hva POL sier i BA idag. Det er en kjennsgjerning at stallen er for dårlig, det har jo både MIM og POL tidligere uttalt i pressen.

Tror vi skal vente med seriegullet eventuelt medaljene til over nyttår i hvert fall, da vil nok noen flere brikker være på plass..

Det som imidlertid er helt klart er at MIM nå må forholde seg til at han med den spillergruppen han disponerer i 2006 må prestere bedre enn i år, minst blant de fire beste. Ellers henger nok jobben hans i en tynn tråd..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

Treningsrapport:

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89146

Virker som om MIM er på hugget for tiden!

QuoteNed bakke, rundt kjegle, opp bakke, ned bakke, rundt kjegle, opp bakke... Igjen og igjen. Tre minutter løping, ett minutt pause


Men selvsagt:

Quote- Det er en del sykdom og skader. I tillegg er Charlie Miller i Skottland, forklarer Mjelde.


Man går glipp av et syn for guder:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Pokker, Miller er jo akkurat den som er litt artig å se i slik trening. Vi supportere burde strengt tatt legge oss i samme trening. Heiet guttene frem og tatt ett par intervaller for å takle spenningen i gullstriden neste sesong :p (ref: lege som var bekymret for klanens helsetilstand før kampen mot Odd)

Min favoritt fra artikkelen:
QuotePå ett tidspunkt ble det litt mye for ham, og han brølte til Macallister på tysk.
(om Mjelde)

viks

Quote from: "Xminator"Min favoritt fra artikkelen:
QuotePå ett tidspunkt ble det litt mye for ham, og han brølte til Macallister på tysk.
(om Mjelde)


Eller det som ikke ble nevnt i artikkelen, når han brølte til Robbie:

QuoteCan you not the rules of this sprinting training!?!?!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Quote from: "viks"
Quote from: "Xminator"Min favoritt fra artikkelen:
QuotePå ett tidspunkt ble det litt mye for ham, og han brølte til Macallister på tysk.
(om Mjelde)


Eller det som ikke ble nevnt i artikkelen, når han brølte til Robbie:

QuoteCan you not the rules of this sprinting training!?!?!


Ja bare ikke trenerkunnskapene er på nivå med engelskkunnskapene:)
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Quote from: "hocey"
Quote from: "viks"
Quote from: "Xminator"Min favoritt fra artikkelen:
QuotePå ett tidspunkt ble det litt mye for ham, og han brølte til Macallister på tysk.
(om Mjelde)


Eller det som ikke ble nevnt i artikkelen, når han brølte til Robbie:

QuoteCan you not the rules of this sprinting training!?!?!


Ja bare ikke trenerkunnskapene er på nivå med engelskkunnskapene:)


Ja det var bare et tidsspoersmaal foer denne traaden gikk over til spraakdiskusjoner.  Har en traad noengang sporet av mer enn denne?  Noen som bryr seg om stakkars Normark lenger?
egenden Alf Dahl

Xminator

Ikke etter at Normark selv sa seg godt fornøyd med en solid fallskjerm.

runarnormann

jaja, men det jeg er mer opptatt av er matte kunnskapene til Mjelde.
egenden Alf Dahl

Nixon

Spørsmålet er vel om Nordmark er bedre i engelsk. Er han det må vi ansette han på flekken!
Rød makt på Hansa

runarnormann

Mulig vi kan forandre paa reglene slik at neste aar avgjoeres tabellen basert paa spraak kunnskapene.  Med Miller og Winters samt Scharner boer jo Brann gjoere det sterkt!
egenden Alf Dahl

hocey

Tydlig at ironi er et ukjent begrep her inne.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up