• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Normark sparket, Mjelde neste?

Started by hocey, November 03, 2005, 10:58:30 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gull2006

Nå tuller du? Mener du virkelig at Normark har gjort en bedre jobb enn Mjelde?

Normark har hatt mye penger disponibelt til spillerkjøp. Han har spilt kjedelig og defensiv fotball i hele år. Og han rykket ned med et lag som hadde forutsetningene til å holde seg i TL.

Hadde jeg vært Aafk-supporter, så hadde jeg jublet i dag.

Mjelde har en mentalitet som jeg liker veldig godt. Han går alltid på banene for å vinne (eller sender laget utpå ;)
Normark sine uttalelser om at "det er greit å rykke ned" er jo helt horible. Da fortjener han å få sparken. Tenk på hva supporterne føler når de hører noe slikt.

Han skulle hatt sparken for lengesiden. Mjelde må bli, hvem skal erstatte han da? Normark? hahaha...

hocey

Mjelde sitt sitat I avisen der han henviste til Hans Backe sitt sitat om at det tar 15 år for å bli en topp trener burde være nok til å forstå at Mjelde ikke burde sitte I den tøffeste trener jobben. Snakk om en motsettning! Skal en vente til 2018 før vi kan forvente at han er utlært?

Og hvis en ser på de to spillertroppene er Normark sin prestasjon mye større en Mjelde sin prestasjon både når det gjelder denne sesongen, men også hvis en ser historisk på det.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Superjack

Slutte med dette sparke Mjelde tullet.
Mjelde personlig var grunnen til at Soma, Andresen og Sæternes valgte Brann fremfor Viking, RBK og RBK.... Mjelde har måttet lide for en stall hvor nivået på de 10-11 beste er det beste i landet og de neste 11 holder norsk 2. divisjonsnivå...
Det senker nivået på treningene (de gode får ikke bra nok nivå på treningene, og de dårlige klarer ikke heve seg)

Så med en stall som har 4-5 spillere som er kan heve nivået så tror jeg brann er der, med MJELDE som trener!

Men assistenten til Brann er jeg ikke mye imponert over. Så Nordmark som assistent, med muligheten til å lede treninger med godt hummør og godt nivå, DET har jeg tro på!
Brannsupporter.

Xminator

Er det ikke ett flott sitat da Hocey? Det betyr vel at Mjelde ikke har planer om å stikke noe sted før om 15 år :)

Uansett, her har Aalesund plassert ett skikkelig vådeskudd i egen fot. Tror ikke man skal planlegge tur i 2007 med mindre det går helt galt for vår egen del :p

runarnormann

Quote from: "Xminator"Er det ikke ett flott sitat da Hocey? Det betyr vel at Mjelde ikke har planer om å stikke noe sted før om 15 år :)


Ja om 15 aar naar han har tatt Brann ned til 5. div, og de ikke har penger til aa ansette noen annen, saa kommer han altsaa til aa forlate den synkende skuten?

Men tilbake til den egentlige saken her, det er trist at Normark fikk fyken.  Gammel Brann gutt, som har mer karisma i lillefingeren enn de fleste trenere i Norge har tilsammen.  Det han har faatt til med en liten klubb er imponerende.  Viser at ingen trenere er fredet, hvis resultatene ikke gaar veien.  Bortsett fra en viss trener som ser ut til aa maatte begaa drap foer noen er villige til aa kritisere ham.
egenden Alf Dahl

Romarius

Enig Superjack. Tror også at Mjelde, som en lokal gutt, er mye av grunnen til at diverse lokale investorer velger å bidra til kostbare spillekjøp.
Mulig vi kunne hatt en bedre trener hvis ikke Mjelde var blitt ansatt (vi vil selvfølgelig aldri få vite hva vi kunne fått), men jeg er langt fra sikker på at vi hadde hatt den stallen vi har i dag. Vi klager på at vi har for dårlig stall i dag, men alternativet hadde kanskje vært en stall der Knudsen og Haugen var lagets bærebjelker? Og der vi ventet på nok en sesong med et mål om opprykk til eliteserien... Hvem vet.

Vi skal være forbannet glad for at vi har fått eksterne investorer til å hjelpe oss med spillekjøp, og jeg håper bare Brann har vett nok til å benytte seg av tilbudene som fins. Nå som Brann selv prioriterer bygging av ny stadion, er dette viktigere enn noen gang før.
Tror som sagt Mjelde er en viktig årsak til at vi har fått spillere som Soma, Sæternes, Scharner, Andresen osv.

Skrekkscenariet er at Mjelde går, Brann blir nødt til å nedprioritere spillekjøp, og private investorer ikke gidder bidra mer til spillekjøp.
Kan hende vi får en god trener, men ikke sikkert det blir noe artigere på Stadion fremover for det.

En annen ting som taler til Mjeldes fordel, er at laget ihertfall prøver å spille attraktiv fotball - de lykkes også titt og ofte. Heller det og 6.plass enn fotballen til LSK og VIF, medaljer eller ei.

For øvrig er det alt for lenge til seriestart. Ikke er det mye som skjer på overgangsmarkedet heller. På tide med en skikkelig signering snart, på tide med en god nyhet som igjen kan spre litt optimisme blant den jevne bergenser. For vi vinner vel til neste år?

runarnormann

Quote from: "Romarius"
En annen ting som taler til Mjeldes fordel, er at laget ihertfall prøver å spille attraktiv fotball - de lykkes også titt og ofte. Heller det og 6.plass enn fotballen til LSK og VIF, medaljer eller ei.



Dette blir for dumt.  Klart vi vil heller ha medalje og europacup enn en sjette plass.
egenden Alf Dahl

Romarius

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Romarius"
En annen ting som taler til Mjeldes fordel, er at laget ihertfall prøver å spille attraktiv fotball - de lykkes også titt og ofte. Heller det og 6.plass enn fotballen til LSK og VIF, medaljer eller ei.



Dette blir for dumt.  Klart vi vil heller ha medalje og europacup enn en sjette plass.



Joda, satt litt på spissen dette. Men at Brann faktisk har en positiv og offensiv spillestil under Mjelde, mener jeg ihvertfall taler til hans fordel.
Derfor vil jeg ihvertfall ikke ha folk som f.eks. Sandstø eller Rekdal for den saks skyld. Selv om det sikkert er flinke folk.

Falkman

håper virkelig du  har feiltolket signelene fra Brann-styret en smule, Krøvel!! hvis vi fortsetter å havne i ingenmannsland på tabelllen, regner eg med at  de (styret) har vett te å foreta seg noe lenge før det har gått fem, seks år!!Personlig tviler eg sterkt på om Mjelde har det som ska te for å lede oss te seriegull.. hvis eg bruker årets sesong som eksempel på det, vil helt sikkert en haug med pro-Mjelde-folk idioterklære meg.. men eg går ikkje med på at årets begredeligheter utelukkende skyldes skader og spillersalg.. det betydde mye, men det betydde ikkje alt.  Eg gir Mjelde ett (eller muligens to) år, på å gjøre oss te et topplag igjen, litt avhengig av kem som kommer inn, og kem som  forlater oss før neste sesong sparkes i gang. eg forventer ikkje at vi ska ta gull innen 2007.. men eg forlanger at vi ska være med å kjempe om det.. hvis det ikkje skjer, mener eg Mjelde sine dager bør være talte.

Superjack

Falkman: Jeg er enig med deg, er ikke Brann med i toppkampen de 2 neste sesongene, så bør mjelde gå.
Men så må vi huske på at Mjelde har bare kontrakt ut neste sesong. Noe som gjør at Mjelde nok blir evaluert i løpet av våren og sommeren.
Og så må vi i tillegg huske på at Mjelde selv har bedt om korte kontrakter, først en 1 års kontrakt og så en 2 års kontrakt, fordi han vil ikke klamre seg til en trenerjobb i Brann for enhver pris. Tror faktisk Mjeldemann er en av få som er i stand til å gjøre nøkterne evalueringer av egne prestasjoner som trener, og som vil takke for seg om han ikke lever opp til egne forventninger.

De argumentene er med å gjøre til at jeg mener de bør satse på Mjelde minst ut neste sesong. :)
Brannsupporter.

Stoffi

Quote from: "Superjack"Slutte med dette sparke Mjelde tullet.
Mjelde personlig var grunnen til at Soma, Andresen og Sæternes valgte Brann fremfor Viking, RBK og RBK.... Mjelde har måttet lide for en stall hvor nivået på de 10-11 beste er det beste i landet og de neste 11 holder norsk 2. divisjonsnivå...


Er du morsom? Har sjeldent hørt om spillere som IKKE velger en klubb pga treneren. Har ikke Viking, Vålerenga, RBK signet gode spillere UTEN Mjelde??? Brann er en attraktiv klubb og spillere velger klubben pga dette.


Mjelde har selv kjøpt inn store deler av troppen, som ikke holder nivå.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Superjack"Slutte med dette sparke Mjelde tullet.
Mjelde personlig var grunnen til at Soma, Andresen og Sæternes valgte Brann fremfor Viking, RBK og RBK.... Mjelde har måttet lide for en stall hvor nivået på de 10-11 beste er det beste i landet og de neste 11 holder norsk 2. divisjonsnivå...


Er du morsom? Har sjeldent hørt om spillere som IKKE velger en klubb pga treneren. Har ikke Viking, Vålerenga, RBK signet gode spillere UTEN Mjelde??? Brann er en attraktiv klubb og spillere velger klubben pga dette.


Mjelde har selv kjøpt inn store deler av troppen, som ikke holder nivå.


Er ikke ofte enig med Stoffi, men jeg er ogsaa blitt grundig lei dette tullet om spillere som bare kommer til Bergen for Mjelde.  Foelger man denne logikken, saa kan man jo si at Grindheim, Oedegaard og Helstad ikke kom til Bergen p.g.a. Mjelde.  Det er ogsaa en tendens til aa gi Mjelde aeren for gode kjoep, mens man skylder paa POL for de daarlige.

Det hadde foroevrig ikke vaert meg imot aa ha Normark til Brann.
egenden Alf Dahl

Xminator

Hva med å gi både Ludvigsen og Mjelde skryt for gode kjøp. Eller går det ut over kredibiliteten til de respektive debatantene? Det virker jo å være populært å klage på alt og alle her...

Som nevnt i en annen tråd; Det er overhode ikke noe som tyder på at Mjelde er i nærheten av å miste jobben. Jeg er rimelig sikker på at mange trenere sitter på usikker stol neste sesong. Mjelde er ikke en av dem. Og neppe første trener ut i 2006.

Toa

Tror heller ikke Miller hadde skrevet ny kontrakt med Brann om han ikke hadde tro på laget og treneren, og at Brann skal gjøre det bra neste sesong.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

runarnormann

Quote from: "Toa"Tror heller ikke Miller hadde skrevet ny kontrakt med Brann om han ikke hadde tro på laget og treneren, og at Brann skal gjøre det bra neste sesong.


Ja det gaar rykter om at alle skotter droemmer om aa spille for Mjelde.

Men igjen drifter vi fra saken.  X og Toa klarer alltid aa faa enhver debatt tilbake til trenerspersmaalet i Brann.  Dette er jo en side om Normark, ikke Mjelde!
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Normark som trener / assistenttrener i Brann? Nei takk! Det har vel vært nok klovner og sirkus på Stadion opp gjennom tidene?
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Så trådens tema er i aller høyeste grad Mjeldes posisjon. En debatt som etthvert er minst like sliten som vrælet rundt kapasiteten på Stadion. Og bør behandles deretter.


Kan ikke fatte hvordan noen kan antyde at Mjelde blir neste som får sparken! De kan ikke ha fulgt mye med i media ang. ledelsens uttalelser om Mjelde. Ostringen ser ut til å ha ubegrenset tillit oppe på Stadda, og det er absolutt ingenting som tyder på at han er på vei ut!
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Quote from: "Lurkin"


Det er jo ganske håpløst å skulle være trener for en gjeng som har presset på for å få deg sparket. Blir gode arbeidsforhold da, du!

Nei, at han ikke godtar oppsigelsen, viser vel bare nok en gang hvilken klovn dette er... Dette minner om Hoff 1979...
Legg ned hele klubben!

monzilla

jeg mener at steffensen bør få fyken, og trenerapparatet bør bli forsterket med noen profilerte mennesker. Dette kunne både ha sterket laget og økt interessen rundt klubben.

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"jeg mener at steffensen bør få fyken, og trenerapparatet bør bli forsterket med noen profilerte mennesker. Dette kunne både ha sterket laget og økt interessen rundt klubben.


De kan jo få Osama Bin Laden som hjelpetrener. Han er profilert og vil øke interessen rundt klubben!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "Xminator"Hva med å gi både Ludvigsen og Mjelde skryt for gode kjøp. Eller går det ut over kredibiliteten til de respektive debatantene? Det virker jo å være populært å klage på alt og alle her...



Selvfølgelig skal de få skryt. Men vi har da for faen hatt gode spillere før Mjelde/POL sin tid? Og andre lag greier "utrolig" nok å kjøpe gode spillere uten radarparet Mjelde/POL på laget!
Trenger vel ikke nevne alle bomkjøpene og tabbene radarparet vårt har gjort.
Skadete spillere, gode spillere de ikke vil ha, elendige spillere som er kjøpt inn. Jeg synes dette er god nok grunn for at de skal få fyken begge to.
Men det ser ut som om de sitter bunnsolid, dessverre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "monzilla"jeg mener at steffensen bør få fyken, og trenerapparatet bør bli forsterket med noen profilerte mennesker. Dette kunne både ha sterket laget og økt interessen rundt klubben.


De kan jo få Osama Bin Laden som hjelpetrener. Han er profilert og vil øke interessen rundt klubben!


Ja, eller hente inn Ivar Hoff.
Går ut i fra at det var et desperat forsøk på å latterliggjøre meningen min, så du får bare sette igang med å begrunne hvorfor

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "monzilla"jeg mener at steffensen bør få fyken, og trenerapparatet bør bli forsterket med noen profilerte mennesker. Dette kunne både ha sterket laget og økt interessen rundt klubben.


De kan jo få Osama Bin Laden som hjelpetrener. Han er profilert og vil øke interessen rundt klubben!


Ja, eller hente inn Ivar Hoff.
Går ut i fra at det var et desperat forsøk på å latterliggjøre meningen min, så du får bare sette igang med å begrunne hvorfor


Makan til sjølhøytidelighet! Ikke mye rom for fleip her, nei...

Men jeg kan godt "sette i gang med å begrunne hvorfor"... Det er vel nok ekspempler på at profilerte trenere ikke akkurat trenger å være gull! Drillo i FFK for ekspempel... Hvorfor skal hjelpetreneren i det hele tatt være profilert? For å lage mer sirkus? (Jeg forutstetter at du med "profilert" mener "mye medieomtalt" - ikke "erfaren" eller "dyktig".)
Legg ned hele klubben!

Xminator

Hjelpetreneren skal vaske flasker og bære kjegler :p Trenger ikke en klovn til det. Fra en spøk til en annen. Siden andre klubber ifølge enkelte er bedre til å hente spillere, skal vi da sparke Ludvigsen, hente Siem, selge stadion og flytte til Oslo alle sammen?

runarnormann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Hva med å gi både Ludvigsen og Mjelde skryt for gode kjøp. Eller går det ut over kredibiliteten til de respektive debatantene? Det virker jo å være populært å klage på alt og alle her...



Selvfølgelig skal de få skryt. Men vi har da for faen hatt gode spillere før Mjelde/POL sin tid? Og andre lag greier "utrolig" nok å kjøpe gode spillere uten radarparet Mjelde/POL på laget!
Trenger vel ikke nevne alle bomkjøpene og tabbene radarparet vårt har gjort.
Skadete spillere, gode spillere de ikke vil ha, elendige spillere som er kjøpt inn. Jeg synes dette er god nok grunn for at de skal få fyken begge to.
Men det ser ut som om de sitter bunnsolid, dessverre.


Hva pokker er det som skjer???

Nok en gang er jeg enig med deg Stoffi!  Legger du merke til at xminator ikke har nevnet Klock og Helge B i det siste?  Ystaas har det ogsaa vaert still om i X sine skrytesider om Mjelde.

Alle trenere i Brann har hentet brukbare spillere, men faatt fyken naar resultatene gaar mot dem.  Beste eksempel er Tony Knapp.  Hentet Ahlsen, Soler, Johnsen, Halvorsen og Loeberg til klubben.  Alle etablerte stjerner.  Da Brann slet, forsvant Knapp.  Ingen forsvarte ham over at han hadde faatt dem til klubben, men hudflettet ham fordi han ikke gjorde det bedre etter at de hadde kommet.
egenden Alf Dahl

hocey

Jeg er helt enig at Mjelde skal ha æren for en del ok spiller kjøp, men akkurat som i en annen diskusjon om økonomi kan også økonomisk tankegang komme inn på dette feltet, nemlig alternativkostnad eller i dette tilfelle alternativ inntekt. For de pengene (og ja jeg er klar over et par stor salg) så tror jeg jammen en skulle klart å stable sammen en gjeng som skulle klart bedre enn en 6 plass i en rekord jevn serie. Og ja, skadene har hatt en betydelig virkning på plasseringen i år men det holder ikke å skylde på det når en ser på skade historien til Bengt før han kom her.

Jeg er også enig med at det er utrolig viktig at Brann spiller attraktiv fotball og det har laget gjort på hjemmebane. Men de som hevder at Brann har spilt attraktiv fotball i år når en tar med de grusomme bortekampene i totalsummen må ha en pervers oppfatning av hva attraktiv fotball er. Tror det er litt bedre å se på VIF på bortebane i år enn Brann.

Vi kunne hatt verre trenere i Brann enn Mjelde, men vi kunne dog hatt mange andre som troligvis hadde gjort en bedre jobb, f.eks Sture Fladmark.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Så du gir deg ikke med personangrepene?

Klock: Altfor tidlig å felle noen dom over denne spilleren. Selv om enkelte i god Leppa-ånd halshugger gutten etter en tabbe mot Moskva.

Hva med denne listen? Soma, Scharner, Olofinjana, Sæternes, Andresen, Winters, Miller. Joda, det er lett å se seg blind på storheter i norsk fotball som henter gigantene Flo og Hoseth. Eller for den del genikjøp som Eguren.

Og så var det de 12 millionene for Andresen som jeg regner med foregående poster sikter til. Det er direkte naivt å tro at man kunne dele disse i 4 og kjøpe spillere for det. Pengene var tilgjengelige pga navnet, ikke omvendt.

Lurkin

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1809113.ece

Som dere ser så skal det gjøres forandringer i støtteapparatet.

Uansett, Mjelde blir ikke sparket i år. Jeg vil se gjennom neste sesong før vi gjør endringer helt oppe i toppen. Jeg bøyer meg gjerne ned i gresset hvis neste sesong blir like mislykket, men foreløpig har Mjelde både spillerene, styret og en god del supportere i ryggen.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Stod litt mer om det i papirBA. Det var snakk om å ansette masør på full stilling (nå leier de en på timer), og eventuelt endringer i det medisinske når den evalueringer er gjort. Vart det ikke ansatt en lege med overordnet ansvar tidligere i høst?

hocey

Da skulle alle problemer være løst:)
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Quote from: "runarnormann"Alle trenere i Brann har hentet brukbare spillere, men faatt fyken naar resultatene gaar mot dem.  Beste eksempel er Tony Knapp.  Hentet Ahlsen, Soler, Johnsen, Halvorsen og Loeberg til klubben.  Alle etablerte stjerner.  Da Brann slet, forsvant Knapp.  Ingen forsvarte ham over at han hadde faatt dem til klubben, men hudflettet ham fordi han ikke gjorde det bedre etter at de hadde kommet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Xminator"Klock: Altfor tidlig å felle noen dom over denne spilleren. Selv om enkelte i god Leppa-ånd halshugger gutten etter en tabbe mot Moskva.


Uenig Xminator! Klock har vært her relativt lenge og har vist at han ikke holder nivået. Og jeg har ingen tro på at det vil endre seg nevneverdig. Vekk med han med andre ord!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Alle trenere i Brann har hentet brukbare spillere, men faatt fyken naar resultatene gaar mot dem.  Beste eksempel er Tony Knapp.  Hentet Ahlsen, Soler, Johnsen, Halvorsen og Loeberg til klubben.  Alle etablerte stjerner.  Da Brann slet, forsvant Knapp.  Ingen forsvarte ham over at han hadde faatt dem til klubben, men hudflettet ham fordi han ikke gjorde det bedre etter at de hadde kommet.


For en gangs skyld, enig med Runar Normann. :)

Hvorfor er dette et argument for å beholde mjelde? Han har spillerene, men presterer ikke.

Skadesituasjonen vi er i, er selvforskyldt. Vi har KUN kjøpt skadete spillere.
I tillegg, skadene gjorde ikke at vi begynte å tape. Da høstsesongen begynte, hadde vi EN førstelagsspiller skadet, Andresen. Dette varte i 2-3 kamper, da Sæternes ble skadet. Allikevel vant vi ingen kamper.
Det med skadene er noe tull!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Samarbeidet Stoffi/Runarnormann kan vel bare sammenlines med Churchill/Stalin i kontroversielitet.  Like fullt er jeg helt enig med Stoffi i det han sier her.

Skader vil alltid ramme lag, man kan ikke skylde paa dem hele tiden.  Teitur hadde flusst med skader sesongen han tok Brann til soelv, og han hadde ikke brukt paa langt naer saa mye penger som Mjelde.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Skader vil alltid ramme lag, man kan ikke skylde paa dem hele tiden.  Teitur hadde flusst med skader sesongen han tok Brann til soelv, og han hadde ikke brukt paa langt naer saa mye penger som Mjelde.


He he, rart hvordan noen hele tiden lager såkalte forumsannheter. Det var ikke flust med skader i 2000. Eneste som hadde hatt mange flere kamper enn han spilte det året var kanskje POL. Resten av de etablerte spilte stort sett alt. Hvis du da ikke kan motbevise det?
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Skader vil alltid ramme lag, man kan ikke skylde paa dem hele tiden.  Teitur hadde flusst med skader sesongen han tok Brann til soelv, og han hadde ikke brukt paa langt naer saa mye penger som Mjelde.


He he, rart hvordan noen hele tiden lager såkalte forumsannheter. Det var ikke flust med skader i 2000. Eneste som hadde hatt mange flere kamper enn han spilte det året var kanskje POL. Resten av de etablerte spilte stort sett alt. Hvis du da ikke kan motbevise det?


Nei jeg kan ikke motbevise det.  Kan godt hende jeg tar feil.  Mener aa huske de hadde en del skader det aaret, men sitter ikke akkurat inne med konkrete fakta.  Vet i allefall det var en kampder de hadde 7-8 foerstelag spillere ute med magesyke, men maatte like fullt stille til kamp mot VIF.  Forskjellen paa da og naa, var at de faktisk vant den kampen!
egenden Alf Dahl

Stoffi

Brann begynte å tape før skadene kicket inn. Det er det som er kjernen her.
I tillegg, langt inn i høstsesongen, så hadde både VIF og RBK, pluss start om jeg ikke husker feil, flere skader enn brann. Men tross dette, så vant VIF serien.
Pussig dette her, Vif har jo ikke et slikt radarpar som vi har, til å tiltrekke seg gode spillere. Hvordan i huleste kan de ha vunnet serien da? I tillegg har de Flo, som er en slags Dylan type for tiden.

Ledelsen, MIM/POL/m.fler er skyld i den begredelige sesongen. Ikke kan de kjøpe gode spillere. Når de først kjøper en god spiller, så sørger de for at de er skadet resten av sesongen, eller at de kommer neste sesong i stedet. I tillegg kvitter de seg med vår stjernespiller som spilte som en helt for Brann. Ikke nok med det, de vil ikke ha gode spillere som alle andre trenere kunne se var bra, og disse spillerene blomstrer nå.

At på til, så har intensiteten på branntreningene vært laber hele sesongen. DET er treneren sin skyld. Uten en god trener, så blir det til at man løper rundt for halv maskin, det vet alle som har trent noen som helst idrett.

I tillegg til dette, så har vi ingen offensiv plan i spillet vårt, det har spillerene OG MIM gått ut i avisen og sagt. Og det vises tydelig i de kampene vi ikke styrer spillet, noe som fører til de fabelaktige langpasningene vi har sett gang på gang.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Skader vil alltid ramme lag, man kan ikke skylde paa dem hele tiden.  Teitur hadde flusst med skader sesongen han tok Brann til soelv, og han hadde ikke brukt paa langt naer saa mye penger som Mjelde.


He he, rart hvordan noen hele tiden lager såkalte forumsannheter. Det var ikke flust med skader i 2000. Eneste som hadde hatt mange flere kamper enn han spilte det året var kanskje POL. Resten av de etablerte spilte stort sett alt. Hvis du da ikke kan motbevise det?


Nei jeg kan ikke motbevise det.  Kan godt hende jeg tar feil.  Mener aa huske de hadde en del skader det aaret, men sitter ikke akkurat inne med konkrete fakta.  Vet i allefall det var en kampder de hadde 7-8 foerstelag spillere ute med magesyke, men maatte like fullt stille til kamp mot VIF.  Forskjellen paa da og naa, var at de faktisk vant den kampen!


Skulle ta opp den kampen. Magesjau kampen mot VIF som vi VANT, selv med skader. Kanskje for det vi hadde bedre reservelagsspillere enn nå? Og bedre motivasjon fra treneren?
Tror nok det ja.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Så hva med seieren mot Viking da?

Nixon

Quote from: "Stoffi"Ledelsen, MIM/POL/m.fler er skyld i den begredelige sesongen. Ikke kan de kjøpe gode spillere.


Vel, Soma, Scharner, Miller, Andresen, Huseklepp.

Quote from: "Stoffi"Når de først kjøper en god spiller, så sørger de for at de er skadet resten av sesongen


Har sagt det før og sier det igjen. Mjelde og POL må ikke delta på Branntreningene. De bare skader sine egne spillere!

Quote from: "Stoffi"eller at de kommer neste sesong i stedet.


Så du mener at du kunne forhandlet bedre ovenfor HamKam? Vært tjommi med Solbakken og fått han over allerede i høst? Du om det...

Quote from: "Stoffi"I tillegg kvitter de seg med vår stjernespiller som spilte som en helt for Brann.

Kvisvik? Ja, han hadde de ventet lenge på å bli kvitt!

Quote from: "Stoffi"Ikke nok med det, de vil ikke ha gode spillere som alle andre trenere kunne se var bra, og disse spillerene blomstrer nå.


Spillere? Kommer kun på en spiller, Grindheim. Men du har kanskje mange eksempler?
Rød makt på Hansa

fettnok

kan ikke folk slutte å tenke bare på trenere? det er nå for faen ikke alltid spillerene har vært lojal mot opplegget til mjelden!!
ette går aaaaaldri bra!

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Ledelsen, MIM/POL/m.fler er skyld i den begredelige sesongen. Ikke kan de kjøpe gode spillere.


Vel, Soma, Scharner, Miller, Andresen, Huseklepp.

Quote from: "Stoffi"Når de først kjøper en god spiller, så sørger de for at de er skadet resten av sesongen


Har sagt det før og sier det igjen. Mjelde og POL må ikke delta på Branntreningene. De bare skader sine egne spillere!

Quote from: "Stoffi"eller at de kommer neste sesong i stedet.


Så du mener at du kunne forhandlet bedre ovenfor HamKam? Vært tjommi med Solbakken og fått han over allerede i høst? Du om det...

Quote from: "Stoffi"I tillegg kvitter de seg med vår stjernespiller som spilte som en helt for Brann.

Kvisvik? Ja, han hadde de ventet lenge på å bli kvitt!

Quote from: "Stoffi"Ikke nok med det, de vil ikke ha gode spillere som alle andre trenere kunne se var bra, og disse spillerene blomstrer nå.


Spillere? Kommer kun på en spiller, Grindheim. Men du har kanskje mange eksempler?


Du kom på 5 spillere.... Og en av de har vært skadet konstant, noe som beviser mitt poeng. Selv jeg kunne greid å kjøpe noen friske spillere.

MIM/POL skader ikke sine spillere, nei. De liker heller og kjøpe de skadet, eller med en enorm skadehistorie.

Vågan Moen saken var tull. De skulle satset på en annen hest i tillegg, eller i stedet.

Bjørn Helge Riise er og en spiller Brann ikke fant god nok. Synes jeg husker han var en kantspiller, husker ikke helt. Sist jeg hørte, gjorde han det bra.

Mange tabber her, summa summarum, skandale.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Dette forumet har vel kanskje, uten at jeg skal si det for sikkert, et ganske greit tverrsnitt av den engasjerte Brannsupporteren.
Og alle her var veldig for Andresen da han kom. Og de aller fleste var veldig skeptisk til Riise da ryktene om han gikk før sesongen. Så her er det mange som var på linje med Brannledelsen.

Men siden jeg ikke mistenker Stoffi for å drive med etterpåklokskap stoler jeg helt og fullt på at han var blant de som ikke ville ha Andresen, og at han skrev innlegg på innlegg for Riise her på forumet.
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"Dette forumet har vel kanskje, uten at jeg skal si det for sikkert, et ganske greit tverrsnitt av den engasjerte Brannsupporteren.
Og alle her var veldig for Andresen da han kom. Og de aller fleste var veldig skeptisk til Riise da ryktene om han gikk før sesongen. Så her er det mange som var på linje med Brannledelsen.

Men siden jeg ikke mistenker Stoffi for å drive med etterpåklokskap stoler jeg helt og fullt på at han var blant de som ikke ville ha Andresen, og at han skrev innlegg på innlegg for Riise her på forumet.


Jeg ville ha Andresen jeg. Hvis Andresen hadde vært den eneste, så hadde det vært flotte greier. Men han er en av mange, og i tillegg, så skal Radarparet vårt ha bedre peiling enn meg.

Riise, han kommenterte jeg ikke tror jeg. Du kan sikkert søke og se, men jeg mener jeg ikke gadd å poste i tråden.

Når man sparker en trener, er ikke det etterpåklokskap? "vi skulle visst ikke ansatt den karen allikevel."


*edit:

Sjekket Riise tråder. Fant ingen poster av meg der, men fant poster av deg der du var positiv til karen. (ikke noe negativt det)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Skader vil alltid ramme lag, man kan ikke skylde paa dem hele tiden.  Teitur hadde flusst med skader sesongen han tok Brann til soelv, og han hadde ikke brukt paa langt naer saa mye penger som Mjelde.


He he, rart hvordan noen hele tiden lager såkalte forumsannheter. Det var ikke flust med skader i 2000. Eneste som hadde hatt mange flere kamper enn han spilte det året var kanskje POL. Resten av de etablerte spilte stort sett alt. Hvis du da ikke kan motbevise det?


Nei jeg kan ikke motbevise det.  Kan godt hende jeg tar feil.  Mener aa huske de hadde en del skader det aaret, men sitter ikke akkurat inne med konkrete fakta.  Vet i allefall det var en kampder de hadde 7-8 foerstelag spillere ute med magesyke, men maatte like fullt stille til kamp mot VIF.  Forskjellen paa da og naa, var at de faktisk vant den kampen!


Skulle ta opp den kampen. Magesjau kampen mot VIF som vi VANT, selv med skader. Kanskje for det vi hadde bedre reservelagsspillere enn nå? Og bedre motivasjon fra treneren?
Tror nok det ja.


Mener aa huske at vinnermaalet ble scoret av en viss Alex Valencia.  Mjelde gjorde jo det store i aa kvitte seg med ham!
egenden Alf Dahl

Mico

Syntes ikke noe om å kritisere Brann noe for Valencia-salget. Han hadde tydeligvis stagnert i Brann (han ble vel egentlig dårligere og dårligere).
Husk også at ingen andre tippeligaklubber kom inn. Disse fortjener egentlig mer kritikk for ikke å ha prøvd seg på Valencia, om noen skal kritiseres, for han ville jo fått miljøskifte i alle andre tippeligaklubber også.

Må forresten ikke glemme Olofinjana når det gjelder å kjøpe gode spillere. Miller og Winters er andre eksempler på klassespillere som blir hentet billig!

Go Up