• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva med Tchoyi?

Started by sekto, November 02, 2005, 16:05:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Ser at TV2 nå melder at Brann snuser på Somen Tchoyi. Tydeligvis har de også vært inne på tanken å hente Occean, men han var visst for dyr.

Hva tror du Tchoyi kan tilføre laget?

Rasmus_brann

Vet egntlig ikke så mye om spilleren, men han virke som om han kan styrke Brann litt. Hvis han ikke er dyr så kan det vel ikk skade.
Men er han ikke midbane spiller. Begynner vi ikke å få nok midtbaner snart??? Miller, Andresen, Ludviksen, Knudsen, Haugen, PVM og Huseklepp.
Men det kan vel egntlig "aldri bli for mange. Haugen er ikke god nok, pluss vi må nesten regne med minst 4 skader...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

viks

I første omgang tipper jeg han vil tilføre SKB enorme utgifter..

Lederne nede i Skien virker jo ikke og ha begrep om hva som er realistiske overgangssummer for spillere innen Norge..

10-20 mill for Occean som fritt kan skrive under for andre klubber til sommeren er jo hinsides all fornuft såfremt det ikke var Chelsea som var interessert..

Odd mangler bakkekontakt, men Somen Tchoyi er en spennende spiller, og jeg holder han faktisk for og være like god som Bernier i Tromsø, og de er jo rimelig like spillertyper..

Noen som vet om han har dobbelt statsborgerskap? Occean, Suffo, og Somen Tchoyi spillte jo samtidig i år, men jeg tror det er Suffo som har dobbelt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gud

Han spiller jo på det kamerunske landslaget
så hvis Brann skulle kjøpe han så kjøper de kvalitet.
Han har jo spillt i Odd i en sesong nå så han har vel
tilvennet seg det norske spillet.

Xminator

Han har vel ett par kamper med 7 på børsen og ett par mindre gode. Helt klart en kvalitetsspiller. Tror han blir for dyr.

Eikeland

Quote from: "Rasmus_brann"Begynner vi ikke å få nok midtbaner snart??? Miller, Andresen, Ludviksen, Knudsen, Haugen, PVM og Huseklepp.
Men det kan vel egntlig "aldri bli for mange. Haugen er ikke god nok, pluss vi må nesten regne med minst 4 skader...


Er Martin Knudsen god nok? Vi trenger å styrke laget i alle ledd. Når det Tchoyi tror jeg han kan være et godt tilskudd i stallen, om ikke Odd overpriser han. Når det gjelder Oliver Occean er både Odd og Occean selv alt for ambisiøs. Jeg vil ikke hatt han til klubben uansett hva. Illojal spiller.
eir Hasund

viks

Quote from: "Eikeland"
Quote from: "Rasmus_brann"Begynner vi ikke å få nok midtbaner snart??? Miller, Andresen, Ludviksen, Knudsen, Haugen, PVM og Huseklepp.
Men det kan vel egntlig "aldri bli for mange. Haugen er ikke god nok, pluss vi må nesten regne med minst 4 skader...


Er Martin Knudsen god nok? Vi trenger å styrke laget i alle ledd. Når det Tchoyi tror jeg han kan være et godt tilskudd i stallen, om ikke Odd overpriser han. Når det gjelder Oliver Occean er både Odd og Occean selv alt for ambisiøs. Jeg vil ikke hatt han til klubben uansett hva. Illojal spiller.


Når ble det negativt og være ambisiøs?

Er jo akkurat slike spillere vi vil ha til byen: Spillere som ikke er fornøyd bare med og være konge i Bergen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Eikeland

Gutten tror mener han er alt for god for tippeligaen, kanskje til og med større en livet. Han har vist missnøye med tilværelsen i Odd over lang tid og sluttet å prestere. Vi vil ikke har folk i klubben som ikke ofrer 100% av den grunn at de mener de er for god.
eir Hasund

viks

Quote from: "Eikeland"Gutten tror mener han er alt for god for tippeligaen, kanskje til og med større en livet. Han har vist missnøye med tilværelsen i Odd over lang tid og sluttet å prestere. Vi vil ikke har folk i klubben som ikke ofrer 100% av den grunn at de mener de er for god.


Dette er uansett en påstand, og må behandles deretter.

Occean er en meget solid fotballspiller, og hadde han gått til Brann istedenfor Odd når han kom til Norge så tror jeg han hadde vært proff i utlandet nå.

Occean ser vel at potensialet ikke er det største i Skien, med overambisiøse ledere, som ikke skal bruke penger, og at de beste spillerene forlater klubben med en gang de får sjansen (jmf. Fevang,Deila,Borgersen, Johnsen, Nordnes, Solli osv osv)...Occean ønsker vel og vinne trofeer som alle fotballspillere og det er jo fortåelig,..Engasjementet blant fansen er vel ikke akkurat stort der borte heller...

Occean og Tschoyi hadde begge vært suveren overganger for SKB, og er spillere som lett kan selges videre, og som vil heve prestasjonsnivået sitt betraktelig med bedre medspillere som de vil få her...

Problemet er vel snarere at Odd kommer til og prise de ut av markedet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Spikeren på hodet Viks. Spillerene er gode nok. Vi sier ikke nei takk til ambisiøse spillere i Brann (med mindre ambisjonene ikke står i forhold til ferdighetene). "Problemet" med de to er at Odd kommer til å prise dem ut av ett fornuftig kostnadsnivå.

Eikeland

Enig med begge to at Odd kommer til å overprise begge spillerne. Dette er det største problemet slik jeg ser det.

Jeg personlig "stoler" desverre ikke på Occean. Tror ikke han er villig til å spille lengre i Tippeligaen. Jeg er redd for at han kan komme til og ikke yte maks. Innsatsen til spillerne har vi nok problem med uten han.

Dette er mine meninger!
eir Hasund

SeTrE

Quote from: "viks"I første omgang tipper jeg han vil tilføre SKB enorme utgifter..

Lederne nede i Skien virker jo ikke og ha begrep om hva som er realistiske overgangssummer for spillere innen Norge..

10-20 mill for Occean som fritt kan skrive under for andre klubber til sommeren er jo hinsides all fornuft såfremt det ikke var Chelsea som var interessert..

Odd mangler bakkekontakt, men Somen Tchoyi er en spennende spiller, og jeg holder han faktisk for og være like god som Bernier i Tromsø, og de er jo rimelig like spillertyper..

Noen som vet om han har dobbelt statsborgerskap? Occean, Suffo, og Somen Tchoyi spillte jo samtidig i år, men jeg tror det er Suffo som har dobbelt..


Er suffo som har dobbelt...

Har sett en del kamper og treninger med odd i år, sidne jeg bor i skien og spiller fotball her...DENNE SPILLERN KOMMER TIL OG BLI STOR....får vi han for en billig penge, så er det bare og handle raskt..kan spille mange forskjellige posisjoner på midten, miner meg veldig mye om vieria og olifinjana....bare at han er bedre til og drible..

Håper brann får ordnet en avtale med han.....hadde vært koooonge og sett han på brannsmidtbane til neste år, en midtbane som kommer til og gi oss GULL.....

Henki

Quote from: "SeTrE"
Håper brann får ordnet en avtale med han.....hadde vært koooonge og sett han på brannsmidtbane til neste år, en midtbane som kommer til og gi oss GULL.....


Tja, vi skal ikke la være å snakke om gull til neste år da? Jeg tror ihvertfall ikke vi er gode nok til å vinne neste år.

Men når det er sagt virker jo denne Tchoyi som en spennende spiller. Han har, såvidt jeg har fått med meg, prestert bra siden han kom til Odd og var vel en viktig spiller når de snudde sesongen sin i sommer.
Ballen skal fremover!

Xminator

Akkurat nå er ikke stallen god nok til å vinne noe gull. Førstelaget kan spille ut hvem det er i norge, men bredden er for dårlig. Det er derfor en spiller som Tchoyi er viktig, og en brikke som må på plass for at vi skal snakke om gull 2006 (det henger selvsagt ikke på kameruneren, men på spillertypen :p)

Henki

Jeg tror ikke vi er gode nok for gull neste år uansett. Tror ikke vi klarer å bygge opp en god nok stall til det på under ett år. Men for å holde oss til diskusjonsemnet: Joda, den godeste kameruneren virker som en bra spiller og absolutt noe som Brann bør se nærmere på. Hvis det er sant at han minner om Olofinjana er det jo ikke noe å tvile på :)
Ballen skal fremover!

Go Up