• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gi meg noe grått

Started by sekto, October 29, 2005, 22:23:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Brann gjorde det ikke helt glimrende kledd i rødt og svart denne sesongen. Tror derimot ikke at rødt og hvitt hadde gjort saken noe bedre. Grunnen til at jeg tenker på svart og hvitt nå er at jeg har prøvd å lese på dette forumet igjen. Jeg skjønner virkelig ikke at en side som allerede er litt grå kan være så lite nyansert i mye av det som blir sagt.

Det virker som om man i alle saker må koke ned ting til om du er for eller i mot, med eller mot, positiv eller negativ.

Enten skal Mjelde sparkes, ellers så er han en trenergud som bør fortsette i Brann til evig tid. Enten bør vi innføre en aldersgrense på 14 år på halve Stadion, ellers så bør samtlige på Store Stå bli fadder for de unge og uerfarne.

Jeg savner virkelig det grå fra mange her på forumet. Jeg savner optimisme fra de som utelukkende er negative til absolutt alt, bare for å være negative. Jeg savner realisme fra de som tror at Brann er Norges beste fotballag og at Mjelde er Norges beste trener.

Fakta når vi oppsummerer sesongen er at vi er Norges sjette beste fotballag, Mjelde er ikke den beste treneren i Tippeligaen og vi er ikke Norges beste supportere.

Det er her nøkkelen også ligger for at vi skal kunne gjøre noe. Med å bare innfinne seg med dette og syte og klage over det, så skjer det absolutt ingenting. Med å nekte for at Brann trenger å forandre på ting, så blir det jo ikke noe rom for å utvikle det som tydelig mangler for å oppnå suksess.

Tenk om vi nå før 2006 sesongen kunne ha noen konstruktive, grå diskusjoner om ting. Begynner å bli lei svart/hvitt.

abe78

Kanskje vi kunne ha grå nummer på draktene neste år? I et par ligaer er det vanlig at de som tar gull får nummer i gull og de som tar sølv i sølv osv. Stemmer for at vi stiller med gråe nummer neste sesong.
.og husk!

Lurkin

sekto skriver en av sesongens beste innlegg.. er enig i mye her, personlig tror jeg ikke verken at Mjelde bør sparkes eller at han er en gud - men velger å se potensialet, samme med oss supportere og tabellplassering.

Like greit å se optimistisk, og realistisk, på fremtiden..
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Jeg tror sekto har vært litt for lenge borte og bare skumlest forumet. For jeg kan ikke huske at noen har skrevet at "Mjelde er en trenergud som bør fortsette i Brann i evig tid" eller at "Brann er Norges beste fotballag og at Mjelde er Norges beste trener". Og ikke minst at noen "nekter for at Brann trenger å forandre på ting". Hvor tar du dette fra sekto? Greit at skyttergraver på dette forumet både er lange og velbrukte. Men det er da mye mer nyansert enn dette.

Grovt (veldig grovt) sett kan stemningen på forumet oppsummeres slik: Alle er skuffet over sesongen. Noen velger å legge vekt på alle skadene som en forklaring og mener at det blir feil å sparke Mjelde. Andre mener skadene har hatt mindre betydning og vil sparke Mjelde pga inkompetanse.

For øvrig er det min mening at Kartago bør ødelegges og at grått er kjedelig!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Mjelde er norges beste Branntrener :p Eller rettere sagt, Mjelde er norges beste realistisk tilgjengelige Branntrener som også lar laget sitt spille positiv og offensiv fotball. Grått nok? :p

Brann har norges beste fotball-lag neste sesong om følgende kriterier er oppfylt før april 2006:
* Samtlige spillere skadefrie
* 1 midtstopper med kvalitet tett oppunder eller bedre enn Bjarnason
* 2 sentrale midtbaner med kvalitet tett oppunder eller bedre enn Miller
* 1 spiss som kan utfordre Winters og Sæternes
* Om Scharner blir solgt må det inn enda en midtstopper i kategorien allerede nevnt
* Opdal må fortsette utviklingen fra denne sesongen
* Bedre uttelling på sjansene. Med "normal" uttelling hadde Brann vunnet serien - skader eller ikke.
* Tendensene i forsvarsspillet fra i vår må holde en hel sesong.
* Trenden på bortebane må snus.
* Hjemmelaget Brann må være en sannhet også i 2006

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

enavgutta

Et tankekors på en "godkjent sesong etter forholdene" er jo at RBK nesten gikk forbi oss på tabellene i siste runde etter det som ble betegnet som en "katastrofal" sesong for trønderne.

Jeg tilhører ikke hylekoret, er optimist, men gir Mjelde 1 seong til å lykkes. Vi må se et reformert Brann lag på bortebane neste sesong !

TERD

Start var i år norges beste lag i nær samtlige av sesongens runder, på tross av begrensede midler og på tross av at laget, spiller for spiller, ikke på langt nær burde kunne forsvare en slik prestasjon.

Når X ramser opp en hel rekke med punkter, noen knyttet til spillerkjøp, noen knyttet til hypoteser/utopier/tilfeldigheter rundt skadesituasjon, utnyttelse av sjanser og bedring av bortestatistikk, så blir det igjen klart for meg hvor ulikt vi ser på situasjonen.

Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.

Er Brann så opptatt av å finsikte nye spillere at de faktisk glemmer det viktigste; vinnervilje, motivasjon, trening, metode, taktikk, offensive spillemønstre og visjoner for spillet. Og hvem sitt ansvar er dette....?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Mr_Soma

Er jo ganske symptomatisk for Engen når Start har 4 stolpe UT og Engen har stolpe INN.

Men til syvende og sist så kan Start takke seg selv, de har tapt mot Bodø Glimt og Aalesund som vi finner i 1.div neste år, også det håpløse bortelaget FFK med en bleik Kvisvik.

Start minner meg litt om Brann når det kommer til forventninger, de overrasker når du minst venter det og skuffer når du er overbevist om at ting skal gå veien.

Livet er urettferdig.

Nixon

Quote from: "TERD"Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.


Vel, nå har ikke Nordlie for vane å gjøre gull av gråstein. Han klarte det ikke i f.eks. VIF eller Sandefjord. Så man bør vente med genistempelet til det gjentar seg. Så enkelt er det...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

viks

Quote from: "Nixon"
Quote from: "TERD"Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.


Vel, nå har ikke Nordlie for vane å gjøre gull av gråstein. Han klarte det ikke i f.eks. VIF eller Sandefjord. Så man bør vente med genistempelet til det gjentar seg. Så enkelt er det...


Tror Start skal få slite neste år jeg. De har jo ikke akkurat imponert høstsesongen sett under ett.

Alltid vanskelig og følge opp en slik sesong, og snart banker vel proffklubbene på døren for og snakke med Hæstad og Johnsen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Mr_Soma

Er rimelig sikker på at Start går på en skikkelig smell til neste år.
Det kan jeg vedde en god del på.

De kommer ikke til å fortsette der de slapp ihvertfall... høstsesongen har jo vært begredelig.

Jeg tror de tar en "Ham-Kam" , og lander midt på tabellen neste år. Og Hæstad tar turen sammen med Johnsen opp i bartebyen eller noe sånn.

Det ville jo vært typisk.

TERD

Quote from: "Nixon"
Quote from: "TERD"Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.


Vel, nå har ikke Nordlie for vane å gjøre gull av gråstein. Han klarte det ikke i f.eks. VIF eller Sandefjord. Så man bør vente med genistempelet til det gjentar seg. Så enkelt er det...

Nå snakker ikke jeg om vaner, så hvorfor bringe det på banen? Og hvorfor i alle dager skal man vente? Nordlie har vært et geni i Start.  Men trenerjobben er situasjonsbestemt, det er det ingen tvil om. Det er ingen garantier for at Nordlie hadde gjort sine saker like bra med f.eks Brann. Men når han skaffer laget sitt en sølvmedalje med et lag ikke helt ulikt det som havnet mitt på tabellen i 1 divisjon for 2 år siden, kan man ikke gjøre annet enn å misunne laget en slik trener. For Brann finnes det også en slik trener, men han er ikke i klubben nå.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "TERD"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "TERD"Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.


Vel, nå har ikke Nordlie for vane å gjøre gull av gråstein. Han klarte det ikke i f.eks. VIF eller Sandefjord. Så man bør vente med genistempelet til det gjentar seg. Så enkelt er det...


Nå snakker ikke jeg om vaner, så hvorfor bringe det på banen?


For meg virker det som du konkluderte med at Nordlie lager gull av gråstein. Og ferdig med det liksom. Og det er, som jeg påpekte, å dra forhastede konklusjoner.

Men ikke for det. Det kunne jo vært spennende å hatt han i Brann...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "TERD"Noen lager gull av gråstein, noen gjør det ikke. Så enkelt er det. Nordlie har flere ganger sagt at Start må være best på det som gratis, en fantastisk holdning som de også har klart å gjennomføre.


Det kan sies mykje om Tom Nordlie, men i alle fall ikkje at han e grå.  :) Eg tror det han e flinkest te e å motivere og drive frem spillerne. Litt av suksessen kan nok óg komme av at Erik Solér og Tom Nordlie utfyller hverandre. Eg tror Brann bør vurdere å utvide trenerteamet for å styrke f.eks. spillerutvikling og mentaltrening. For et eliteserielag med ambisjoner tror eg det blir mer og mer viktig med et godt trenerteam. Det kommer ikkje bare an på ka hovedtreneren heter, men på de totale ferdighetene i teamet. Brann - og eliteserielag generelt - e ikkje i stand te å hanke inn og beholde internasjonale toppkapasiteter verken på eller utenfor banen. I stedet tror eg det e mykje å hente på å sette sammen team som utfyller hverandre bra.

For øvrig e eg av den oppfatning at Start får det tyngre neste år, og selvfølgelig også at Kartago bør ødelegges.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

piraya

WOW! Endelig et innlegg med dybde og så  er første respons en dårlig spøk, andre respons faktisk saklig og etter det sklir det ut i diskusjon om Tom Nordlie. Utrolig..

TERD

Quote from: "piraya"WOW! Endelig et innlegg med dybde og så  er første respons en dårlig spøk, andre respons faktisk saklig og etter det sklir det ut i diskusjon om Tom Nordlie. Utrolig..

Jeg ser at du er inne å klager på flere av trådene her, Piraya. Jeg vil anbefale deg å studere dem litt grundigere før du kaster deg ut i det.

Når det gjelder denne tråden, er det faktisk imponerende at den har blitt såpass lang, all den tid trådstarter ikke diskuterer, han konstanterer. Med en slik åpning er det heller ikke rart at temaet flyter litt utover, siden det strengt tatt ikke er noe tema å diskutere.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Go Up