• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den PINLIGE utbyggingen starter snart

Started by Truls Mulelven, October 24, 2005, 13:16:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Skal ikke glemme at Rosenborg også har temmelig billige billetter. I  svingene koster billettene fra 60 til 150 kr. "Hvem som helst" kan jo strengt tatt samle 20.000 til en Tippeligakamp, om man bare justerer prisen tilstrekkelig langt ned, eller eventuelt får Hafslund til å dele ut så mange gratisbilletter som nødvendig.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Dere som mener at Brann bør ha plass til 30000 ++.. Det dere sier henger ikke på greip. Trondheim har 150 000 inbyggere (jeg har ikke peiling, bare kaster et eksempel ut i luften). Bergen har da rundt 70 000 mer inbyggere, og RBK tar 21000 på en god dag (som det ikke var mange av denne sesongen :) ) Det vil da si at Brann på en god dag, med 220 000 inbyggere, ville tatt 31500 med samme prosentsats (om jeg har regnet riktig). VIF derimot, med 500 000 i selve oslo og 750 000 i oslo og omegn, ville tatt et sted rundt 84 000 og 115 000 tilskuere. Flott regning, folkens.  .


Ikke glem at publikumsrekorden på Fosshaugane er ca 6000 - omtrent det samme som innbyggertallet i kommunen. Og det var ikke på en kamp om gull, og der er interessen heller ikke så stor som i Bergen, så da må vi jo ha et stadion med plass til minst 300 000 her i byn...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Når alt kommer til alt så tror jeg faktisk ikke Bergen er stor nok for Brann. Klubben må flyttes... til Madrid eller noe sånn?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Flytt til Sogndal. Så kan man bygge Krøvels drømmestadion med 5000 plasser og fullt hus hver kamp uten kvinner tilstede.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Flytt til Sogndal. Så kan man bygge Krøvels drømmestadion med 5000 plasser og fullt hus hver kamp uten kvinner tilstede.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Jeg stemmer for at VIF bør få egen stadion med plass til 600 000, og Real Madrid et par millioner. Potensialet er jo stort i de byene. Kanskje vi supportere burde gått sammen og fått frem argumentene våre?

I tillegg mener jeg det er for gale at Viking med helt ny stadion kun har plass til 15000. Nå må vi stå sammen!

[/sarkasme]
rannfasiten

uptas

Skremmende at de fleste er enige i at drøye 20.000 er stort nok. Historisk sett kommer det opp mot dobbelt så mange tilskuere til en ny stadion. På sikt vil snittet neppe dobbles, men ivertfall økes. Ståplasser har jeg komt inn på før og jeg repeterer meg selv. En får flere folk inn, og øker dermed kapasiteten uten å bruke penger. Minus med dette? Ser en vekk ifra 10-årets CL/Uefa kamp trenger vi ikke flere enn 18.000 seter.

At Brann driter oppi stående supportere har jeg for lengst forstått. Men at Bataljonen, som skulle vært vårt talerør mot Brann, også driter i stående supportere synes jeg er svært trist. På tide å våkne opp av dvalen og være UENIG med Brann også, Bataljonen! Det er lov å være uenig med Bjørdn Dahl og co! Prøv ivertfall en gang. At dere har akseptert felt S uten en offentlig diskusjon er jo nok en skandale, som beviser hvor svak Bataljonen er mot Brann. Hvem over 25 år blir med til felt S? Tviler på det blir mange. Undertegnede med mange flytter ivertfall ikke med.

Truls Mulelven

Forsiktig, for snart stenger de tråden og lemper deg ut av forumet for "usaklighet" eller noe i den duren... ;-)

syma

Kan noen snart fortelle meg hva som er så gale med felt S?

BrannFa(e)n

Sikkert det at de må flytte på seg to ganger på to år, ikke spør meg.
rannfasiten


Xminator

Og før noen slakter Truls og begynner å rable om 30+ og alt det der, de 24-25000 setene er noe jeg ser på som en "realistisk" størrelse for ett Brann Stadion.

"Problemet" er bare at du kommer 4-5 år for sent inn i dikusjonen. Og jeg tror ikke infrastrukturen rundt Stadion tåler stort mer enn de 20-21000 som kommer når det er ferdig. Det er tider for drømmer og det er tider da man må være realist. Dette er det siste. Og de tribunene som er bygget til 2006 blir vår hjemmebane ihvertfall 15 år til.

viks

Er det noen her inne på forumet som virkelig tror at ikke Brann ledelsen har tenkt på at vi kan få et snitt på 19-20 tusen?

Klart de har det, og de har nok en plan for hvordan eventuelt og løse dette og, uten at de behøver og fortelle gud og hvermann dette.

Hansa kan feks lett frigjøres tusen seter til, med litt støpearbeid, og montering av ekstra stoler..

Vi kan ta debatten når den er aktuell, håpløst og debattere et tema, som ingen egentlig vet sikkert om kommer til og bli et problem i det hele tatt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Ricky

Quote from: "Truls Mulelven"Det som skjer er at billettprisene kommer til å gå markert opp. Bedre med et anlegg til f.eks. 24-25.000 med moderate priser, enn å skape et anlegg for "fiffen" med plass til 20.000, der vanlige mennesker "blakker" seg for å se alle kampene.


Det er bedre for oss, men ikke for Brann. Brann er en middels stor bedrift, og kommer garantert alltid til å velge løsningen som gir antatt størst profitt på sikt.

EPPY

Ser at beboerene rundt stadion har sendt inn 17 klager, Når skal de gi seg der oppe, er helt på trynet, skjønner de ikke at området kommer til å bli finere enn det det er i da?

Lurer på om de har tatt pillen sin jeg!!!

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=88372

krøvel vellevold

Quote from: "uptas"Skremmende at de fleste er enige i at drøye 20.000 er stort nok. Historisk sett kommer det opp mot dobbelt så mange tilskuere til en ny stadion. På sikt vil snittet neppe dobbles, men ivertfall økes.  .
Legg ned hele klubben!

Truls Mulelven

Du har rett Krøvel. Jeg gir meg. Du har helt rett. 20.000 er nøkternt og fornuftig av Brann. Veldig bra. Det går vi for alle sammen, og ingen protesterer.

krøvel vellevold

Quote from: "Truls Mulelven"Du har rett Krøvel. Jeg gir meg. Du har helt rett. 20.000 er nøkternt og fornuftig av Brann. Veldig bra. Det går vi for alle sammen, og ingen protesterer.


Jada, ironi er vittig. Men det hadde vært en fordel om folk faktisk innså at 20000 er nøkternt og fornuftig, veldig bra, at alle hadde gått for det og ingen protesterte... for det er jo faktisk slik Stadion blir!
Legg ned hele klubben!

grei

Patetisk når folk registrerer seg under flere nicks for å gi standpunktene sine mer "tyngde".

Svante!!

Som jeg har sagt hundre ganger før i denne debatten:

"30 000 fulle seter jubler for Brann hver søndag"

Det finnes mange eksempler på at dette er mulig.  Infrastrukturen øker og flere har muligheten til å komme til stadion i vår fotballintresserte by!

Det er en falitterklæring å ikke ha ambisjoner!

Bergen kommune var interessert i å fullinvistere i et nytt stadion.

Problemet på disse sidene er at de aktive Nixon og Xminator bombanderer et hvert nytt innlegg på dette.  De ønsker en fangruppe kun bestående av unge menn med ølvom som har Brann som sin eneste interesse.

Vi mer vanlig interesserte som ikke lever på å skrive innlegg her ønsker et fotballag for hele byen: naboen, tanten, feieren, bussjåføren, alkoholikeren, ordføreren, presten, arbeideren, barna, konen, bestefar, bestemor, klassekameraten, jobbkameraten og - venninen..osv....

Dessverre så styrer Bjørn Dahl og hans menn i en fullstendig GAL retning.  Gi oss patriotisme og:
          "30 000 fulle seter som jubler for Brann hver søndag"

Vi HAR MULIGHETEN!!
rann er best

Henki

Quote from: "Svante!!"
Bergen kommune var interessert i å fullinvistere i et nytt stadion.


Det er vel ikke der problemet ligger. Probemet ligger vel i at hvis vi skulle ventet på at kommunen skulle få fingen ut hadde vi vært nødt til å spille kampene våre i en annen by i mellomtiden.

Når tror du at det fullfinansierte anlegget til kommunen ville stått ferdig?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: "Svante!!"Som jeg har sagt hundre ganger før i denne debatten:

"30 000 fulle seter jubler for Brann hver søndag"

Det finnes mange eksempler på at dette er mulig.  Infrastrukturen øker og flere har muligheten til å komme til stadion i vår fotballintresserte by!

Det er en falitterklæring å ikke ha ambisjoner!

Bergen kommune var interessert i å fullinvistere i et nytt stadion.

Problemet på disse sidene er at de aktive Nixon og Xminator bombanderer et hvert nytt innlegg på dette.  De ønsker en fangruppe kun bestående av unge menn med ølvom som har Brann som sin eneste interesse.

Vi mer vanlig interesserte som ikke lever på å skrive innlegg her ønsker et fotballag for hele byen: naboen, tanten, feieren, bussjåføren, alkoholikeren, ordføreren, presten, arbeideren, barna, konen, bestefar, bestemor, klassekameraten, jobbkameraten og - venninen..osv....

Dessverre så styrer Bjørn Dahl og hans menn i en fullstendig GAL retning.  Gi oss patriotisme og:
          "30 000 fulle seter som jubler for Brann hver søndag"

Vi HAR MULIGHETEN!!


Helt enig! Vi må ikke stoppe på 30000. Gi oss et stadion med minst 70000 sitteplasser. Det bor jo 240000 her i byen, så jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle komme 70000 på kampene. Fyll opp Stadion med unger og kvinnfolk! Det er DE som virkelig kan dette med å lage stemning! Vi må få flere folk som ikke er interessert i fotball (og heller aldri kommer til å bli det) til å gå på kampene! Da  får vi skikkelig picnic-atmosfære, og det er jo DET som er SKIKKELIG stemning! Ikke sånn støyende og bråkete mannfolk-atmosfære! Folk må skjønne at det ikke kan komme 70000 på kampene, hvis vi bygger et stadion med 20000 plasser. Og bare vi er ambisiøse nok og bygger 70000 sitteplasser, er jeg overbevist om at vi klarer å fylle det. For interessen i Bergen er helt unik i verdensmålestokk, altså!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Svante!!"Problemet på disse sidene er at de aktive Nixon og Xminator bombanderer et hvert nytt innlegg på dette.  De ønsker en fangruppe kun bestående av unge menn med ølvom som har Brann som sin eneste interesse.


Vel, nå har jeg vel skrevet to eller tre innlegg i denne tråden. Men det er vel rene teppebombingen i din verden. Og ikke drikker jeg øl og ikke vil jeg begrense hvem som kommer til Stadion heller. Bare slik at det formelle er i orden...

Når det gjelder 30.000 seter eller ikke så er det utrolig at noen fortsatt kan snakke om det når Brann har NFF hengende over seg med krav om at Brann må bygge nå, ellers må klubben spille kamper andre steder.

Jeg håper også på 30.000 Brannsupportere på kamp. Men det vil ikke skje før vi har en Byarena på plass. Og den tid kommer folkens, det er jeg hundre prosent sikker på! Men akkurat nå har vi ikke tid til å vente. Og vi kommer til å bruke noen år før vi jevnlig klarer å fylle et Stadion på 21.-22.000 tilskuere som jeg tror det vil bli.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Må bare få henge meg på Nixon :p Nå er jeg brukt som eksempel i begge retninger av debatten opptil flere ganger i denne tråden. De som fortsatt lurer på hvor jeg står bør jo egentlig bla tilbake en side eller to og faktisk lese det *jeg* skriver. Ikke det Krøvel eller Svante(!!!) mener jeg mener :p


viks

Ja da får vi sikkert en kjempefin byarena, med flott løpebane rundt, og stor plass i svingene til høydehopp, kulestøt og stav, for ikke og snakke om den enorme lengdegropen vi får på langsiden...

Byarena til maks to kamper i året, det blir store greier det...

Kanskje vi endelig kan få golden league i friidrett til byn då og? Det hadde jo vært fantastisk...

Ser man på Bergen kommunes økonomi så har jo de så mye penger at Friele svømme rundt i tusenlapper på kontoret...

Tilbake til den virkelige verden. En byarena snakker man i hvert fall tidligst 10-20 år frem i tid, sannsynligvis 20-30, og da er det nesten forutsatt at Kristin Halvorsen sitter som finansminister i hele perioden, tar for seg grovt av oljefondet, og kaster ned på kommunene..Og et slikt scenario tiltaler i hvert fall ikke meg..

Gleder meg til nytt stadion neste år jeg, så får alle drømmerne dele sine visjoner med hverandre, og snakke om både 30 og 40 tusen tilskuere på stadion...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Ricky

Quote from: "Truls Mulelven"Vel, jeg tror det blir et helvete allerede den sesongen stadion er ferdig utbygget, men etter ti år med kapasitetshelvete og sinnsyke billettpriser, så kommer nok de lureste politikerne til å vinne valget på et manifest om storstue i sentrum. Er spent på om det blir Trond Tystads (Ap) største politiske triumf, eller om kaffekongen (H) skjønner at han på den måten kan bli husket for mer enn bare kaffegrut og brylkrem...



Tror det skal veldig mye til før Brann flytter fra et modernisert Brann stadion. Da må i så fall kommunen bygge storstue i sentrum med næringsarealer, for deretter å gi det til Brann. Det skjer sannsynligvis den dagen Norge er hovedstaden i Sverige.

BrannFa(e)n

rannfasiten

hocey

At Brann skal doble snittet på kort tid er som å tro på julenissen. Mye bedre med 20000 dedikerte tilskuere enn en kamp med 30000 og dårlig stemning resten av sesongen. På dette området tenker ledelsen rett. Hvis det kommer 20000 i snitt kan en etter hvert gjøre justeringer, men ingen ting er tristere enn Lyn tendenser.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

viks

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=88416

Veidekke trekker seg ut av prosjektet, grunnet for dårlig margin..

Spørst om man blir klar til seriestart neste år da..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Her er det vel fode muligheter for forsinkelser og halvferdig stadion i april.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Jeg er ikke så veldig bekymret. De bør klare å få ferdig setene og toalettene til serien starter, er jo tross alt det viktigste. Så får heller parketten til VIPene vente litt...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

viks

Tror også de har brukbar kontroll på planene, tipper de har skjønt at Veidekke kom til og trekke seg en stund/sittet i forhandlinger med de, så de har nok reelle alternativer vil jeg tro..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Må bare få henge meg på Nixon :p Nå er jeg brukt som eksempel i begge retninger av debatten opptil flere ganger i denne tråden. De som fortsatt lurer på hvor jeg står bør jo egentlig bla tilbake en side eller to og faktisk lese det *jeg* skriver. Ikke det Krøvel eller Svante(!!!) mener jeg mener :p


Jaja, jeg har jo bevist at du faktisk har fablet om 40000 sitteplasser her i sommer.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Joda, og som du tar totalt ut av sammehengen. Omtrent like seriøst som Svantes lille mening om at jeg snakker saken til de som vil ha godt under 20000 sitteplasser.

TEMASKIFTE

Veidekke trekker seg fra Stadionutbyggingen. De mener 120 millioner ikke er nok til å bygge ut. Ikke akkurat det man trenger 14 dager før anleggstart.

P-K

At Veidekke trakk seg burde ikke komme som noen overraskelse. Brann har gitt klart uttrykk for at de ikke har kontroll på denne prosessen, men lar veien blir til mens de går. Når Veidekke i tillegg kun overgås av Statsbygg når det kommer til budsjettoverskridelser sier det seg selv at dette må gå galt.

Nå er jeg i utgangspunktet positiv til å kvitte seg med Veidekke, men det er ikke betryggende at "forhandlingene" bryter sammen så tett opp mot byggestart. Dette bruddet hadde nok kommet på et tidligere tidspunkt dersom Brann faktisk visste hva de drev på med.

Branns viktigste incentiv for å holde kapasiteten på lave 20.000 er nok rett og slett at det er det maksimale antallet de kan presse inn under dagens reguleringsplan.

30.000 er for mye, men 25.000 burde være overkommelig. Da får dere beholde det ønskede kjernepublikummet deres ( fjortiser med forsøk på bassrøster som vil dø for Brann ), småbarnsfamilier og alle oss andre.

Når det gjelder en byarena med plass til over 30.000 og med løpebane skjønner jeg ikke hvorfor dere er negative. Løpebaneproblematikken løser vi på samme måte som Nye Wembley. Der fjernes de nederste seteradene når det skal det skal være friidrettsarrangement. Tilskuerkapasiteten reduseres under disse stevnene, men hvor mange gidde uansett å se på dette? Ikke mer enn 20.000 i alle fall.

En byarena blir dessverre ikke aktuelt dersom Brann bygger skandaleanlegget sitt. Det ville være økonomisk uansvarlig med mindre Brann rykker ned og Løv-Ham opp... Gud forby.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

Quote from: "P-K"Nå er jeg i utgangspunktet positiv til å kvitte seg med Veidekke, men det er ikke betryggende at "forhandlingene" bryter sammen så tett opp mot byggestart. Dette bruddet hadde nok kommet på et tidligere tidspunkt dersom Brann faktisk visste hva de drev på med.


Det ble jo lit forandringer i planene iåm at man snudde planene og bygget nordre langside først.

Da måtte jo sikkert anbudet til Veidekke reforhandles, og de så sitt snitt til og kreve mer penger.

Syntes dewt er fornuftig av Brann og ikke "stresse" og si ja og amen til alle slike krav. Veidekke leser vel aviser de og, de trodde vel at i og med at Brann var så presset på tid, så kunne de presse de for noen titals millioner ekstra, når Brann avslår og ikke lar seg presse syntes jeg faktisk dette vitner om profesjonalitet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Veidekke hadde aldri noen kontrakt med Brann. All informasjon i denne saken fikk Veidekke gjennom media.

Det fantes en intensjonsvatale mellom Brann/Stor-Bergen og Veidekke, men aldri noen kontrakt. Det står det også i dagens avis.

Folk må slutte å tro at Brann kjører en ryddig prosess på dette. Ingenting Brann har foretatt seg i anleggsaken har vært gjennomtenkt.

To unntak eksisterer riktignok: Prisen de fikk for anlegget var riktignok ekstremt høy, og genitrekket med VIP-Hvermansen ble "stjålet" fra Viking. Resten tyder på at vi har med kokkelærlinger som søler mye å gjøre.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

Quote from: "P-K"Veidekke hadde aldri noen kontrakt med Brann. All informasjon i denne saken fikk Veidekke gjennom media.

Det fantes en intensjonsvatale mellom Brann/Stor-Bergen og Veidekke, men aldri noen kontrakt. Det står det også i dagens avis.

Folk må slutte å tro at Brann kjører en ryddig prosess på dette. Ingenting Brann har foretatt seg i anleggsaken har vært gjennomtenkt.

To unntak eksisterer riktignok: Prisen de fikk for anlegget var riktignok ekstremt høy, og genitrekket med VIP-Hvermansen ble "stjålet" fra Viking. Resten tyder på at vi har med kokkelærlinger som søler mye å gjøre.


Klart Brann kjører en ryddig prosess, syntes du bør stikke fingen i jorden, og innse at SKB er en av de desidert mest profesjonelt drevne klubbene i Norge, på linje med RBK, Start og Viking.

Og forresten, så har Viking akkurat lansert sitt VIP Hvermansen etter Ide fra, ja nettopp, Brann...

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=88425
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Beklager at jeg var litt lite presis her. Det Brann har lånt fra Viking er ideen om at VIP-plasser skal stå for klubbens egenandel i byggeprosessen. Dette kulminerte i VIP-Hvermansen hos Brann.

Klart Brann har kjørt en ryddig prosess?!? Hvor tar du dette fra? Hva har Brann gjort på en ryddig måte? Utseende på stadion? Kontraktstildelinger? Infrastruktur? Tidsplan? Kostnadsoverslag? Tilskuerkapasitet?
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

Quote from: "P-K"Hva har Brann gjort på en ryddig måte?


Brann har gjort det meste på en ryddig måte, alle berørte parter i denne saken er kontinuerlig informert, fra tilskuere/supportere til naboer og utbyggere. Med andre ord en åpen og ryddig prosess.

Quote from: "P-K"Utseende på stadion?


Jeg og mange med meg har lite og utsette på utseende av nye Stadion. Syntes forøvrig det ser meget pent ut på tegningene, og da blir nok resultatet ikke så aller verst heller.

Quote from: "P-K"Kontraktstildelinger?


Vanskelig og tildele kontrakter når man ikke har de endelige byggetilatelsene fra kommunen, og må snu Stadion grunnet dette. Da endrer jo vilkårne seg for anbudstilbydere drastisk.

Quote from: "P-K"Infrastruktur?


Det er vel strengt tatt ikke Branns oppgave og bygge veier i Bergen kommune, men det kan jo tillegges at med ny Høyskole på Minde med noen tusen parkeringsplasser, samt nytt "sentralbad" i samme strøk, så blir parkerings fasilitetene bedre. Bybanen vil jo også hjelpe på.

Når det gjelder veier og sånn så er som sagt ikke dette Branns oppgave. Har du forresten noengang vært på eksempelvis noen kamper i England, så vil du forsåvidt se at dette ikke er noe unikt problem i Bergen..
Quote from: "P-K"Tidsplan?
Quote from: "P-K"Kostnadsoverslag?  


Her mener jeg Brann har gjort en god jobb. De har regnet på det selv, og kommet frem til en kostnad. At Veidekke skjønner at Brann er presset på tid og forsøker og skvise prisen opp, er jo intet mindre enn forkastelig. Da er det ikke mindre enn rett og rimelig at Brann bryter sammarbeidet, og innleder samtaler med mer seriøse aktører.

Quote from: "P-K"Tilskuerkapasitet?


Dette er vel debattert til i det uendelige...

Joda, ting kunne sikkert vært gjort bedre i forbindelse med Stadion utbyggingen, men en ting er i hvert fall klinkende klar: ting kunne i hvert fall vært gjort verre og!

At Brann har hatt med seg Stor Bergen på prosjektet betyr jo også at de har en hel del kompetanse på nettopp nybygg i egen organisasjon.

Jeg velger og stille meg bak ledelsen i Brann, og syntes forøvrig de gjør en utmerket jobb.

I denne byen er det på godt og vond slik at det alltid er folk som kunne gjort ting mye bedre enn alle andre, du kommer aldri til himmelen fortere enn i Bergen, men du ramler aldri fortere ned heller.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "P-K"Når det gjelder en byarena med plass til over 30.000 og med løpebane skjønner jeg ikke hvorfor dere er negative. Løpebaneproblematikken løser vi på samme måte som Nye Wembley. Der fjernes de nederste seteradene når det skal det skal være friidrettsarrangement.  .
Legg ned hele klubben!


P-K

Utseende --> Brann har endret på utseende flere ganger i prosessen. Dette tyder ikke på kontroll.

Kontraktstildelinger --> Brann har planlagt byggestart 7. november, men hadde ikke signert kontrakter to uker før. Kontroll?

Infrastruktur --> Brann er ikke ansvarlig for infrastukturen, men de bør tenke på hvordan man skal løse dette dersom de ønsker å trekke flere tilskuere til Stadion. De er også pålagt av kommunen å sørge for bedre infrastuktur dersom de øker trafikken i området vesentlig. Branns svar på dette har vært at bybanen ordner biffen. Alle oppegående mennesker vet at dette er tull. Strilene kjører ikke til sentrum, parkerer der og bybaner seg opp til Stadion.

Tidsplan --> Brann har ingen tidsfesting på hva som skal være klart når. De sier bare at de skal ha ting klart til sesongstart. At de i tillegg snur arenaen en måned før byggestart fordi de er redd for å ikke få reguleringsplanen i orden tyder ikke på at ting er så gjennomtenkt. Protesterer naboene? Hvem kunne ant det?!?

Kostnadsoverslag --> Brann har anslått anlegget til å skulle koste 120 millioner. Hvis ikke Veidekke vil bygge til den prisen, så finner de noen andre. Veidekke vil ha titalls millioner mer. Hva skjer når neste entreprenør også sier at det ikke lar seg gjøre? Brann må sjekke prisen i markedet, holde en anbudsrunde og slå til på det beste tilbudet, ikke bestemme seg for en sum, og furte mens de håper at noen skal godta planene.

Tilskuerkapasitet --> Brann begynte med en kapasitet på under 19.000. Supporterne klaget og BD lovet dermed at det skulle bli mer, eller ca. 20.000 som han kalte det.  Supportere talte rader, og seter og fant ut at "planene" langtifra endte opp i 20.000 plasser. Så får vi se hva Brann kommer frem til nå som anlegget blir lavere. Ca. 20.000 blir fort 18.500 det...

Kontroll?!? Tror ikke det.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Quote from: "P-K"Utseende --> Brann har endret på utseende flere ganger i prosessen. Dette tyder ikke på kontroll.


Denne holder ikke. Selvsagt har det blitt endringer. Alle som driver med design vet at førsteutkastet aldri er slik som det ferdige resultatet. Er helt naturlig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

P-K

Selvfølgelig blir det endringer, men har er eneste likheten at det ligger en fotballbane i midten... Og hvis det er det eneste du har å utsette på argumentene mine burde du være enig i at Brann ikke har kontroll her.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

krøvel vellevold

Quote from: "grei"


Herlig innlegg! En Byarena hadde blitt like lite Branns stadion som Ullevaal er Vålerengens stadion. Det hadde blitt en arena etter utbyggers og kommunens pipe. Utbygger ville garantert hatt kjøpesenter i bygget, og ha det mest mulig tilpasset popkonserter og hundeutstillinger. Tenk dere om det på kort varsel skulle dukke opp en kamp (f.eks. e-cup) som kolliderte med en konsert som skulle gå på stadionet samme dagen. (Det skjedde jo med Viking, og det var fotballen - ikke konserten - som måtte flytte). Og det er jo ikke til å se bort i fra at det kunne blitt grønne fasader og blå seter. Kommunen ville sikkert hatt som krav at en Byarena skulle bygges for mer enn fotball, dvs. friidrett med løpebaner og det hele. "For vi må jo søke om Friidretts-EM i 2017, og da må vi jo ha en skikkelig arena!!!"
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "P-K"Selvfølgelig blir det endringer, men har er eneste likheten at det ligger en fotballbane i midten... Og hvis det er det eneste du har å utsette på argumentene mine burde du være enig i at Brann ikke har kontroll her.


Ser ingen dramatikk i at endringene på tribunene er endret såpass mye. De første tegningene kom vel på denne tiden i fjor eller noe sånt, og det er lang tid i dette miljøet der man hele tiden arbeider for å gjøre ting bedre. For de nye tegningene er uten tvil bedre enn de første!

Men jeg er ellers enig, jeg tror nok ikke Brann har 100% kontroll siden det fortsatt er usikkert hvem som bygge herligheten. Men så vet jeg heller ikke hvor mye kontroll en utbygger pleier å ha før byggestart. Er absolutt alt klappet og klart, eller tar de høyde for at veien til en viss grad blir til mens man bygger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Synes P-K har mange gode poenger her. Vil bare poengtere at det er Stor-Bergen som er majoritetseier og som således leder dette prosjektet. Majoriteten av kritikken bør derfor rettes der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

enavgutta


Go Up