• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den PINLIGE utbyggingen starter snart

Started by Truls Mulelven, October 24, 2005, 13:16:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Brann bør ta kontakt med gjengen bak Ekstrem oppussing på TV3. De bygger jo hva som helst på 10 dager, og burde ha gode tips til hvordan få ting ferdig i tide...
Rød makt på Hansa

Xminator

I artikkelen det linkes til så sies det at man må ha garanti på leveranse av betongelementene i dag eller i morge for å starte byggingen på Nordre. Om garantien ikke kommer blir det kun utbygging i klokkesvingen før neste sesong.

Her mener jeg Brann gjør feil. Jeg tror det vil være bedre å spille en halv sesong på en byggeplass og ha nye nordre klar til høstsesongen om det blir så galt.

kabelmann

Quote from: "Nixon"Brann bør ta kontakt med gjengen bak Ekstrem oppussing på TV3. De bygger jo hva som helst på 10 dager, og burde ha gode tips til hvordan få ting ferdig i tide...


Helt uenig, her kan vi holde det lokalt. Vi har jo Kjersti Bergesen (eller hva hun nå heter) med stor erfaring fra oppussingsprogram på TV2. Hun har også erfaring med hageprogrammer, noe som kan komme til nytte med tanke på stadionmatten. Dessuten er han ene maleren hun bruker (lokal han også) veldig flink. Han ordner sikkert en banner eller to i samme slengen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Brann bør ta kontakt med gjengen bak Ekstrem oppussing på TV3. De bygger jo hva som helst på 10 dager, og burde ha gode tips til hvordan få ting ferdig i tide...


Jehovas Vitner smelte jo opp et bygg på Bønes i løpet av en helg, så da klarer de nok et stadion i løpet av en vinter!
Legg ned hele klubben!

P-K

Quote from: "abe78"Liker denne tråden bedre og bedre. Den ene vet mer om stadionbygging en den andre. En har til og med en tante på Toten som har en bekjent som har vært med på å bygge en stadion en gang. Holder med gode gamle Xminator i denne tråden. Pust litt ut og se hva som skjer før en henger ut de på stadion. Det har skjedd mye positivt økonomisk sett de siste årene - jeg tror at vi får en veldig god stadion til slutt. Det kan være at vi må vente et år ekstra.

Slik jeg ser det er det kommunen som er "idioten" i denne saken. Ikke nok med at de ikke klarer å hjelpe Brann med stadion, de klarer ikke å få behandlet saken tidsnok. Det har jo vært snakk om ny stadion i flere år nå uten at de har kommet frem til en enighet. Blir kvalm av hele dritten.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

Quote from: "Xminator"Saken er i det hele tatt overmoden. Hva mener P-K man burde gjøre? Satt ned en hurtigarbeidende komite som kan utarbeide forslag til meny til neste møte i arbeidskomiteen for nytt Brann stadion. Og spilt med makskapasitet på 9000 i 2007?


Jeg håper som alle andre at vi får et flott anlegg, men Brann viser sin sedvanlige inkompetanse i denne saken. Det jeg hadde håpet var at Brann satte seg ned og laget ordentlige og fullstendige planer da de bestemte seg for å takke nei til å flytte inn i en ny byarena.

Dessverre slengte de bare ut noen planer, og bestemte seg for å planlegge underveis. Jeg er redd vi kan risikere å få like mange overrakselser nå som under utbyggingen av Hansatribunen, og at prosjektets første del blir mye dyrere enn 120 millioner.

Og til dere som ikke har oversikt over hvordan slikt fungerer. Entreprenøren kommer til å lese kontrakten slik fanden leser bibelen. Det Brann ikke har spesifisert at skal være med kommer de ikke til å bygge. Har Brann brukt feile priser i sitt overslag kan entreprenøren se bort i fra disse. Følgelig risikerer Brann å ha brukt opp de 120 millionene lenge før anlegget er ferdig uten at entreprenøren kan få skylden for dette. Og da må Brann låne penger igjen...

Og når det gjelder Hansa... For de av dere som ikke har lagt merke til det. Høydeforskjellen mellom nordre og søndre hjøre er på godt over en halv meter. Slikt skjer når man bygger på en myr uten og later som man bygger på fast grunn.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

syma

Hvis det nå bare blir bygget klokkesving, er vel ikke dette negativt med tanke på de syngendes plassering?

Da vil jeg jo tro at familiefolkene kan flytte til neste sesong, siden det da ikke bør være noe problem å ferdigstille klokke..

Evt. kan de syngende bruke klokkesvingen i et år.

Er ikke dette en bra løsning da?

viks

Dersom SKB kun bygger klokke vil vel Stadda kunne ta inn 20.000 neste år også...

Hovedproblemet er vel egentlig garderobe fasiliteter som ikke holder mål.

Samt at man har solgt VIP plasser for neste sesong?

Jeg blir i hvertfall ikke vonbroten om de ikke får reist nordre langside i år,selv om dette nok hadde vært ideelt for SKB...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up