• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oppsummering av sesongen

Started by hocey, October 23, 2005, 19:46:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Beistet

Er langt på vei enig med det meste du sier her, men noe e eg ikkje enig i.
Helstad var skadet når han kom til RBK og hadde ikkje spillt godt på lang tid før han kom til RBK. Det er også de siste 4-5 kampene han har spillt bra, ellers har prestasjonene vært for ustabile. Tror Sæternes var ett godt kjøp og eg har stor tro på at han kommer sterkt tilbake til neste år.
Er heller ikkje enig med at vi skal sparke treneren. Dette har vi prøvd før og det har ikkje gode virkninger på lang sikt. La Mons få litt tid så tror eg han kommer til å bli en ledende trener i Tippeligaen.
Ellers e eg ganske glad for at vi ikkje kom til RL i år. Tror laget og hele Brann systemet har godt av en vinter med god trening og avkobling. Virke som om Brann ikkje kom seg helt ned på bakken etter Cup seieren i fjor og dette tror eg kan ha hatt virkninger utover året med RL kamper osv.
Neste år kommer vi styrket visst man kan kjøpe en del spillere. Helst noen med klasse og noen som kan true de beste.
Seriegull 2006

Endre

Quote from: "hocey"
- Kjøpet av Seternæs i stedet for Helstad. Er et argument at prisen på Helstad var høyere oppgitt til Brann enn det RBK oppga, men her burde en gjort alt for å hente hjem en publikumsfavoritt som har levert varene på stadion år etter år. Seternæs er/var en meget god spiller men hadde gått mye skadet i Belgia og er 3 år eldre enn Sæternes. Da burde valget vært enkelt.


Jeg så ikke så mange innlegg om dette i fjor høst og i vår.
Etterpåklokskap er den eneste sikre vitenskap!

hocey

Quote from: "Endre"
Quote from: "hocey"
- Kjøpet av Seternæs i stedet for Helstad. Er et argument at prisen på Helstad var høyere oppgitt til Brann enn det RBK oppga, men her burde en gjort alt for å hente hjem en publikumsfavoritt som har levert varene på stadion år etter år. Seternæs er/var en meget god spiller men hadde gått mye skadet i Belgia og er 3 år eldre enn Sæternes. Da burde valget vært enkelt.


Jeg så ikke så mange innlegg om dette i fjor høst og i vår.
Etterpåklokskap er den eneste sikre vitenskap!


Artig argumentasjon fra deg også forøvrigt. Dette er ett av mange argumenter og en trenger ikke være kongen av etterpåklokskap for å se at at Bengt var større gambling enn tre år yngre eks Brann spilleren Helstad.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

nummer9

Det kan jo ha noe med personligheten til Helstad kontra sæternes sin. Har også blitt antydet at Mjelde og Helstad ikke akkuratt er perlevenner...

Er uansett teit å si at Helstad hadde vært et bedre kjøp en Sæternes. Blir for mye synsing og sansing.

Bengt scorte 3 mål i cupfinalen, det alene er neste godt nok (satt VELDIG på spissen).

Er jo og et poeng at Sæternes nok komplemmenterer Winters mye bedre enn Helstad gjør.

Yngve

Når det gjeld temaet taktikk så meiner eg at kanskje mr.sandstø hadde vore eit godt døme å bragt inn i klubben som trenar i staden for steffensen.

Er det noko sandstø kan så er det defansive, og det å spele drittfoppall, ref kampen i dag, og det er på mange måtar det Brann har svikta litt på i år. Såørsmålet er vel om han er så interesert å vere nr 2 i hierakiet. Men om eg ikkje hugsar feil så er han vel på veg vekk frå odd.

Eg trur i alle tilfeller den offansive tankegongen til mjelde kombinert med den defansive til sandstø er ei fin-fin blanding. På den måten får ein inn litt meir autoritet i klubben og.

At han er frå bergenstraktene talar heller ikkje i mot han.

Men for gudsskuld, ikkje gjer han til hovudtrenar..

Ricky

Mine egne tanker om sesongen:

Det som har gått galt:
- Skadene. Går ikke an å komme utenom dem. De er den mest åpenbare årsaken til at sesongen ble en skikkelig fiasko. Frode Skjelvan har sikkert Murphy's lov hengende på doveggen. På flere posisjoner har vi med jevne mellomrom manglet både førstevalget og backup'en samtidig, og da blir det en altfor stor svekkelse til å kunne konkurrere på toppnivå i Tippeligaen.

- Effektiviteten. Det er bare fire lag (alle på nederste halvdel) som sliter mer enn oss med å sette sjansene. Med Starts uttelling hadde vi hatt 12 mål mer enn vi har nå, og så kan man jo spekulere i hvor mange ekstra poeng det ville ha betydd. Antageligvis over 10.

- Spillerkjøp. Veldig svakt både foran sesongen og i sommer. Andresen var en kjempesignering sånn sett, men man fulgte ikke opp med flere navn, slik at vi ble avhengig av MA. Sigurdsson har alt i alt vært en skuffelse, og holder ikke bra Tippeliganivå. Det må det være lov å si. I sommer ble Trond Fredrik Ludvigsen hentet, og det er jo håpløst å ikke kjøre en medisinsk sjekk når man vet at spilleren er skadet. Huseklepp var en bra signering, som har fått liv i det flankespillet vi har manglet siden Alex Valencia hadde sine gode kamper. Kjempebommert å ikke kreve Petter Vaagan Moens overgang gjennomført øyeblikkelig. Jeg vet ikke hva HamKams budsjett er på i år, men i fjor var det på under 25 mill. Selvfølgelig hadde de latt PVM gå i sommer for 10 mill (pluss eventuelle Vollvik-penger), dersom Brann bare hadde brukt litt muskler.
Michael Helegbe var en stor skuffelse, og penger ut igjennom vinduet.
Det skuffer meg at Brann har kastet seg på denne trafficking-linjen etter salget av Seyi. Frem til 2003 så vi utelukkende etter 'etablerte' utlendinger som kunne forsterke laget, og hvor muligheten for videresalg bare var en bonus. Eksempler er Seyi, Nhleko og Solis.
Nå er det kun tenåringer som er aktuelle, ungdommer fra Afrika som i praksis er uten erfaring fra seniornivå, og som neppe er mentalt klar for den utfordringen det er å flytte til Bergen for å spille fotball. 16-åring fra Gambia? Hallo! Finn heller en kar på 22-23 som har gode resultater å vise til hos en toppklubb, og gjerne med noen A-landskamper også.

Det som kanskje har gått galt:
- Motivasjonen. Som Bjørn Dahl sa på BI, flere av spillerne har ikke vært 'sultne' nok. Kanskje har cupseieren i fjor vært en hvilepute for flere? Samtidig har laget så mange stjerner at det blir lett å ikke ta noe ansvar selv. Sæternes og Andresen som ofte ikke har jobbet godt nok bakover, eller Soma og Hanstveit, som på langt nær har vært noen sjefer i forsvaret. Mister man ballen, så.. "jaja - noen ordner vel opp". Men selvfølgelig vanskelig å få svar på om dette er et faktisk problem, og om det i så fall hadde vært mulig å løse. Real Madrid greier det jo f.eks ikke.

- Taktikken og spillestilen. Brann er ofte hodeløst offensive i sin spillestil, og spiller på små marginer. Vår forsvarsfirer er mer offensiv av natur enn f.eks Vikings midtbanefirer.. Samtidig fremstår angrepet veldig planløst, det eneste man kan stole på er Hanstveits overlap på venstre, og Somas cross over til høyreflanken. Resten er enkeltmannsprestasjoner og skotsk spilleforståelse. Igjen er det vanskelig å si om det faktisk har hatt noen reell hemmende virkning på årets resultater. Det samme gjelder Mjeldes grep underveis, for vi har faktisk til en viss grad kommet tilbake i 8 av de 9 kampene hvor vi har ligget under til pause. Kun Rosenborg greide å 'slå' oss også i 2.omgang.

Det som har gått bra:
- Keeperspillet. Her har det gått over all forventning. Opdal har vært en av seriens bedre keepere, og vi har vært spart for de skikkelig stygge missene. Litt mer pondus i feltet og litt mer rutine, så har vi en klassekeeper. Det Johan Thorbjørnsen har fått vist har vært langt over alle forventninger. Brann er 4.best i å avverge baklengs på motstandernes målsjanser, og kun de tradisjonelt aller tetteste forsvarene i TL har sluppet inn færre mål enn vi har gjort i år. Dessverre har det raknet litt bakover på slutten, etterhvert som vi har fått mindre og mindre å spille for.

- Media. Avisene har vært veldig snille med Brann i år, iallefall frem til BT satte igang hardkjøret igjen. Den psykologiske effekten av media skal ikke undervurderes, og media er nok med på å forlenge trender - positive som negative. Bare spør Rosenborg, som har hatt 15 journalister rundt seg i seks måneder; alle med et oppdrag om å formidle krisestemning og nedtur, hvilket er veldig bra mediastoff. Frykter nå at media vil fråtse i Brann, nå når BT har fått fart på snøballen og RBK har spilt seg ut av bunnstriden. Indre turbulens i en toppklubb er jo bortimot drømmenyheten for samtlige av landets sportsredaksjoner, og mange av dem vil gjøre det de kan for å forsterke negative trender. Synes uansett Brann har vært flinkere enn noensinne med mediahåndtering, og alle i klubben står samlet, last og brast (iallefall utad). Slikt gir seg utslag i flere tilskuere på kampene og flere sponsorer. Spillere kan tenkes å forlenge kontraktene sine fordi de trives, og gjerne øker viljen litt hos investorer også, slik at vi kanskje kan få noen nye toppspillere foran neste sesong. Det skjer neppe om Brann ikke klarer å beholde imaget som en rolig, trygg og satsende klubb selv etter en svak sesong med mange bommerter å sette fingeren på.

TERD

Selv om det er en kamp igjen, er det slik at poengmessig er det bare liten fremgang fra 2003-sesongen. Jeg er helt sikker på at Mjelde vil ha en god unnskyldning på hvorfor ikke 2004-sesongen teller.

Enig i mye av det som blir sagt her. Det som jeg vil vite er følgende. Hvilke stener mener Mjelde han har lagt, og hvilke stener ønsker han å legge frem mot kommende sesong. Han har sluppet alt for billig med det latterlige stensnakket sitt. Hva består disse stenene av? Hva har vi blitt bedre på? Hva skal vi bli bedre på? Hva er Mjeldes visjon for laget? Hvordan skal man komme seg dit? Sten-på-sten flosklene til Mjelde er en hån mot alle supportere.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

kabelmann

Vi slipper inn færre mål og vi tar flere poeng på hjemmebane enn tidligere. Der er ihvertfall to steiner.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

hocey

Hjelper ikke mye det når bortestatestikken er på høyde med merittene til Anderlecht i Champions leuge
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Denne sesongen ble ødelagt av skadene. Mjelde sitter trygt.

Min korte konklusjon.

Falkman

En ting som provoserer meg, e at Mjelde ikkje e i nærheten av å kunne innrømme at sesongen, sett under ett, har vært en gedigen skuffelse.. dersom han hadde gjort det, hadde han vokst i mine øyne.. istedet forsetter han med det evinnelige maset om skader, og presterer til og med å si at vi bør være fornøyd med sesongen, sånn den har utviklet seg!! å si at  vi som supporterne ikkje har grunn til å være skuffet (jfr dagens BA), syns eg e utrolig frekt, og nærmest en hån mot oss som tenkende individer. Ja, vi har hatt skader på en del viktige spillere..men Mjelde fremstiller det som om det e noe vi har vært aleine om i årets eliteserie.. det e selvfølgelig det reinete vås. i samme artikkel bruker han årets hjemmestatistikk( den beste de siste 11 sesongene), som et bevis på at han har tatt Brann et steg videre.. at årets bortestatistikk, e blant de aller dårligste i nevnte periode, sier han ingenting om... kor e ydmykheten???

krøvel vellevold

Oppsummering av sesongen: SKUFFENDE!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Da Falkman er det på tide å dokumentere påstander igjen. Siden du mener vi ikke har vert alene om å ha skadeproblemer, så betyr det vel at lagene foran oss har vert like skadeutsatt? Du sitter vel da med fasiten på hvilke skader de 5 lagene over oss har slitt med siden det ikke har vært verre enn Branns?

Fakta er at Branns skader har kostet OSS poeng denne sesongen. Med teskje; Brann hadde stått med flere poeng om Sanne og Macallister hadde gått skadet halve sesongen, og ikke Andresen og Sæternes. Det er ett faktum.

Mjelde har ingenting å tjene på å være ydmyk. Enhver med ett halvt hårstrå overlevelsinstinkt skjønner jo at å innrømme en halv feil er å avsi sin egen dødsdom i bergensavisene.

Leting etter syndebukker er ett av de bergenske særtrekk som er medvirkende til at vi ikke har vunnet serien siden 1963.

azul


Nixon

Sæternes, Andresen og Kvisvik skadefrie og i Bergen hele sesongen og vi hadde vært seriemestre! Slik topplagene har tatt poeng i de siste 5-6 kampene er det ikke en unaturlig konklusjon. Så skader og hjemlengsel har tatt fra oss gullet! Bittert med tanke på at man neppe vinner serien med 48 poeng (for ikke å snakke om 46 poeng) neste år.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"Oppsummering av sesongen: SKUFFENDE!


Helt enig. Glemte den i oppsumeringen min. ;) Nå prøver jeg etter beste evne å se positivt på det meste her i livet, noe som ikke kommer naturlig for meg.

Så gjenta etter meg: Denne dagen kan bli den beste i ditt liv. Og lev deretter ;)

Falkman

.. no ba eg vel ikkje akkurat Mjelde om file av seg hodet, å legge det på et sølvfat, gjorde eg vel?? å vise  litt ydmyketet e ikkje farlig.. verken for Brann-trenere.. eller andre, for den del.

Xminator

Quote from: "azul"Tror at sesongen ender slik den gjør pga feilprioriteringer mht spillerkjøp.


Jeg er uenig. Det var en sjanse å ta. En sjanse vi selv maste om at Brann måtte ta. Vi hadde hentet tonnevis med gråstein siden Aabrekk sendte seg selv ut stadionporten. Vi hadde en stall full av nestenspillere. Det vi trengte mer enn noe annet var spillere med kvalitet.

Det som er uheldig er at nettopp disse spillerene har stått for en stor andel av skadene. Ikke glem at vi var rimelig uheldige denne sommeren også. Hva Cipot hadde betydd for poengfangsten denne høsten er umulig å si, men han viste vel at han er en betydelig bedre spiller enn de andrevalgene vi har fra før... Det var snakk om sekunder. Så marginal kan sporten være.

Nå er det nettopp det du kaller "feilkjøp" som gir Brann muligheten til å ta noen sjanser i spillerkjøpene denne vinteren. Til å velge 2 litt billigere og usikre spillerkjøp fremfor ett dyrt kjøp. Det blir midtbanespilleren Scharner som savnes i stallen uten forsterkninger. Ikke stopperen Scharner, til det var vikariatet for kort. Bjarnason hadde i rettferdighetens navn en god sesong frem til skaden, og holder godt tippeliganivå.

Som noen kommenterte på VG forumet, de spillerene som er presentert av BA til nå minner om det Viking gjorde i sommer. Vi har med respekt å melde ett mye bedre førstelag. Viking har en bedre stall. Viking må handle 3-4 klassespillere for å ta oss igjen. Brann må handle 4-5 andrevalg for å matche bredden i stallen. Gjett hva som er lettest å gjøre...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ Så gjenta etter meg: Denne dagen kan bli den beste i ditt liv. Og lev deretter ;)


Eller enda mer oppmuntrende: Denne dagen kan bli den siste i ditt liv. Og lev deretter!
Legg ned hele klubben!

hocey

Quote from: "Xminator"

Mjelde har ingenting å tjene på å være ydmyk. Enhver med ett halvt hårstrå overlevelsinstinkt skjønner jo at å innrømme en halv feil er å avsi sin egen dødsdom i bergensavisene.

.


Dette er en klassiker Xminator. En god leder er en person som også er ydmyk i forhold til egne prestasjoner og som kan ta selvkritikk når det er på sin plass (selv i Bergenspressen). Men kan hende at du synes ledelsestil ala Saddam Hussein er bedre, eller?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Motyka

Quote from: "Xminator"Da Falkman er det på tide å dokumentere påstander igjen. Siden du mener vi ikke har vert alene om å ha skadeproblemer, så betyr det vel at lagene foran oss har vert like skadeutsatt? Du sitter vel da med fasiten på hvilke skader de 5 lagene over oss har slitt med siden det ikke har vært verre enn Branns?



Dette våset kommer du med gang på gang,.Tviler på at så mange Brann fans gidder å følge med på hva som skjer i andre klubber at de kan komme med grundig dokumentasjon på skader hos andre lag.

Hva med å snu på flisen, DU må jo ha bevis på at andre lag har færre skade enn Brann siden du bestrider påstanden gang på gang.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lennono8

Slik jeg ser det er sesongen en gedigen skuffelse. Tror mye av grunnen til dette er det arbeidet som gjøres til daglig av Mjelde og Steffensen, eller rettere sagt det arbeidet som ikke gjøres...

Det virker som om vi spiller 442, fordi det er det eneste Mjelde vet om. Ikke noe gale med 442, men det kreves noe mer. Skal backene være med opp? Skal de holde igjen? Skal en av spissene være mer møtende? Mange, mange spørsmål... Syntes rett og slett at det mangler en plan.

I tillegg virker det, etter det jeg har fått med meg i pressen vel og merke, at det er alt for lav kvalitet på treningene. Her tror jeg Mjelde sin største svakhet er, nemlig at han ikke er en motivator...

Det er med skrekk jeg ser at Viking har hentet treneren som hadde vært perfekt for oss. Det som står her hadde vært musikk i mine ører hvis det var Brann han hadde signert for...

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/viking/article479631.ece

En ting til...hva tror dere om min påstand: Med hvilken som helst av de andre trenerne i Tippeligaen (unntatt Drillo, Ola Haldorsen og til dels Sandstø) hadde Brann tatt medalje, muligens gull! Spillerne er der, trener søkes...

pusuren

Begynner å bli mektig lei dette "vi bør være fornøyd, vi har jo halve laget skadet, supporterene har ingen grunn til å være skuffet osv osv" Robbie har skjønt det, som man ser i dagens avis, mjelde ligger milevis unna!

"Mjelde må gå" ned til assistent trener eller til en 1.divisjon klubb for og utvikle seg som en trener, Mjelde har gjort mye bra for brann(som spiller) men som trener har han ikke gjort så mye som tilsier en bra trener, greit med gull i cupen og 3plass, men med det laget vi hadde i fjor var det ikke så rart!

enavgutta

Quote from: "Nixon"Sæternes, Andresen og Kvisvik skadefrie og i Bergen hele sesongen og vi hadde vært seriemestre! Slik topplagene har tatt poeng i de siste 5-6 kampene er det ikke en unaturlig konklusjon. Så skader og hjemlengsel har tatt fra oss gullet!



Hjemlengsel ? Dette har ikke kommet meg for øre.... få høre..

naitsirk

"En ting til...hva tror dere om min påstand: Med hvilken som helst av de andre trenerne i Tippeligaen (unntatt Drillo, Ola Haldorsen og til dels Sandstø) hadde Brann tatt medalje, muligens gull! Spillerne er der, trener søkes..."

du gløymte rekdal. han e dårlig trenar du!

kabelmann

Quote from: "enavgutta"Hjemlengsel ? Dette har ikke kommet meg for øre.... få høre..


Kvisvik.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TERD

Igjen er Mjelde i uttakt med spillerne. Hvordan er det mulig å ha så ulik oppfatning av sesongen? Jeg forstår ikke hvordan Mjelde tenker, men at han skyter seg selv i foten med alt sitt vås om at ingen bør være misfornøyd, det er jeg sikker på.
http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=88245
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

http://www.skbrann.org/nyheter?nID=1047

Mjelde:
Quote- Jeg er ikke fornøyd med sesongen for vi har vært for ustabile, sa Mjelde etter kampen og peker på to hovedfaktorer bak den skuffende sesongen.

- Vi har hatt mange skader og vært svake på bortebane.


Du må jo være advokat for å lese forskjeller fra det der og til den artikkelen du linker Terd...

Stoffi

Quote from: "Xminator"http://www.skbrann.org/nyheter?nID=1047

Mjelde:
Quote- Jeg er ikke fornøyd med sesongen for vi har vært for ustabile, sa Mjelde etter kampen og peker på to hovedfaktorer bak den skuffende sesongen.

- Vi har hatt mange skader og vært svake på bortebane.


Du må jo være advokat for å lese forskjeller fra det der og til den artikkelen du linker Terd...


Les denne linken du. Den er ment for "folket".

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1794677.ece
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Joda, men hva om BA tar med den øverste delen av artikkelen? Eller man legger vekt på "Ikke fornøyd" uttalt på BTV?

Og så er det "ut fra forutsetningene". Om noen før sesongen stilte opp en midtbane med Sanne, Haugen, Miller og Huseklepp og i samme setning forlangte gullmedalje, så hadde jeg sett på denne personen som komplett riv ruskende gal. Selv hadde jeg forberedt meg på lokaloppgjør mot Løvham i 2006... Og det før samme person med tindrende øyne forklarer at joda, gull med Macallister på topp!

Laget presterte over evne før ferien. Ikke glem at spillerene (om Kvisvik er representativ, det var jo stort sett ham som snakket om målsetninger) selv ventet å havne 8 poeng bak teten til ferien.

Laget er ikke bedre enn spilleren som stiller. Og i realismens navn, det har vært ett bunnlag vi har sendt utpå store deler av høstsesongen. Det inneholder jo jevnt over navn som flere av de aktive på dette forumet sier at "må bort".

Og en annen ting, hvorfor denne nesegrus beundrigen for Prahl?

Stoffi

Da spør jeg deg, hvem har valgt å satse på disse spillerene? Hvem gir Sanne tillit kamp etter kamp? Hvem kjøper skadete spillere? Hvem kjøper bunnslam fra andre klubber? Skadesituasjonen vår er ikke så ekstremt spesiell. Brann er selv skyld i den situasjonen de er kommet i.

Og Mjelde er SITERT av BA. Ganske vanskelig å komme unna den der. Mjelde bør bli assistenttrener eller 2. lagstrener.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


Nixon

Husk også på at Brann prøvde å finne bedre spillere i HEF og Hoseth uten å få napp. Men det er vel også Mjelde sin feil...
Rød makt på Hansa

TERD

Nå er det snart bare Mjelde og et par ildsjeler her på forumet som ikke ser situasjonen for det den er. (http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article480368.ece) En trener som er i uttakt med de fleste rundt seg er ikke et godt tegn. Og hvorfor hoppe over 2004 sesongen når man tar oppsummering? Noe er riv, ruskende galt med den fyren.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "TERD"Nå er det snart bare Mjelde og et par ildsjeler her på forumet som ikke ser situasjonen for det den er. (http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article480368.ece) En trener som er i uttakt med de fleste rundt seg er ikke et godt tegn. Og hvorfor hoppe over 2004 sesongen når man tar oppsummering? Noe er riv, ruskende galt med den fyren.
Rød makt på Hansa

Xminator

Forklar den en gang til. Du mener at Revheim bekrefter at vi har hatt ett godt nok spillergrunnlag denne sesongen, derfor åpner vi for å kjøpe flere spillere? Ser du ikke den logiske bristen i din egen argumentasjon?

Har du virkelig problemer med å innse det noe ekstreme i å ha Winters gående ute en hel vinter, Sæternes småskadet før sesongen og i praksis ute av drift siden ferien, eller for den del landslagskapteinen for 70% og ute store deler av forsesong og høstsesong? Og da har vi ikke rørt skaden til Bjarnason som klart svekker midtbanen vår. Eller for den del at vi langt fra ha vert skånet for de "normale" skadene (Hanstveit, Haugen, Miller og Macallister). Hele argumentasjonen lukter lang vei av vikarierende motiver.

TERD

Jeg sikter selvfølgelig til at det er styreformannen som uttrykker det han gjør. Nå har spillerne vært klar på at sesongen er skuffende. Styret og supportere har gjort det samme. Da gjenstår bare den viktigste. Det er det jeg sikter til, og det er det som bekymrer meg.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "TERD"Jeg sikter selvfølgelig til at det er styreformannen som uttrykker det han gjør. Nå har spillerne vært klar på at sesongen er skuffende. Styret og supportere har gjort det samme. Da gjenstår bare den viktigste. Det er det jeg sikter til, og det er det som bekymrer meg.
Rød makt på Hansa

TERD

Quote from: "Nixon"

Nja, dine sitater står jo ikke i sammenheng med de man finner i BA. Dessuten er det første sitatet en konstantering mer enn selvransakelse. Sitat nr 2 er veldig diffust mht Mjeldes egen rolle. Nei, jeg er ikke beroliget.

Jeg er ikke noen stor tilhenger av Rekdal, men jeg setter pris på hans rene ord for pengene. I det siste har han vært klar på at de i høst har vært elendige, og at alle er skuffet. Når noe er åpenbart blir det bare dumt å prøve å hevde noe annet.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Quote from: "Nixon"


Det hele blir faktisk enda verre av at Mjelde uttaler en ting til BA/ radio og noe annet i et annet media. Det vitner om svak dømmekraft. Og vikarierende motiver var nevnt over her! De som ønsker forandring pleier som regel å komme med de ting som har vært posetivt under Mjelde sitt regime. Det er mer en de som tydligvis er forhekset av kontinuitets tanken. Stor respekt til Rekdal som tør å si at de har vært elendig og har hatt mye flaks. Garantert at Mjelde ikke hadde sagt noe slikt i samme situasjon.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Glemte denne i oppsumeringen: Hoderystende at årets beste spiller er bergenser og ikke spiller i Brann.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article481265.ece
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Det var bred enighet om at Valencia burde bort for 2 år siden. At Valencia har fått det til er en ting, men det finnes da ett eksempel på det motsatte også.

Og en ting til, hva med Grindheim, det må jo være en skam at han spiller på VIF og ikke Viking?

viks

Quote from: "Xminator"Og en ting til, hva med Grindheim, det må jo være en skam at han spiller på VIF og ikke Viking?


Hvis du tenker i forhold til geografisk tilknytning, så er det jo ikke veldig mye lengre fra Haugesund til Stavanger enn Bergen til Haugesund.

Tradisjonelt sett har overtallet av utflyttede studentar fra Haugesund valgt Bergen fremfor Stavanger som studieby.

Når det gjelder fotballspillere så er det vel motsatt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Toa

Hvordan vet vi at Grindheim hadde slått til på Branns fintspillende lag, bare fordi han har slått til med drittfotballen som spilles i Vålerengen og på landslaget?

Og Huseklepp spiller jo bedre for Brann enn Valencia noensinne gjorde...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

BrannSupporter

Husker siste kampen til Kvisvik og Helstad 16 mai i 2002 mot Bryne. Vi tapte 1-2, og Alex Valencia klarte ikke å slå en eneste pasning til medspiller.

hocey

Alle som så Brann rundt tusenårskifetet så vel at denne mannen hadde et meget stort talent som han viste til tider. Ikke rart han følte seg mistilpass når Mjelde ikke satset på han. En trener har vel delvis ansvaret for å få frem talentet til spillerne?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

BrannFa(e)n

Utbygging av stadion:
Fint. Det ser ut som at alt går som det skal nå som papirarbeidet er ferdig. Det er ikke mange dagene før arbeidet begynner, og jeg gleder meg til neste sesong. Brann har skjønt at det vil være urealistisk med 30 000, og har kommet frem til en bra kapasitet. I tillegg blir man kvitt de uhyre stygge ståplassene. Endelig får Brann en "fin" stadion

Kjøpene:Paul Scharner:Hjemmebanestatistikk:
Fin-fin statistikk på hjemmebane. Kun tap mot Bodø og VIF, og uavgjort mot Aalesund, Tromsø og Odd. Rett skal være rett, dette gjenspeiler egentlig kun hvor rævva Brann er på bortebane. Selv om jeg mener at Brann burde vunnet mot Bodø, Aalesund, Tromsø og Odd skal jeg ikke ta det opp nå.


Det var alt det positive. Hvis jeg skriver den negative listen kommer jeg til å sitte her til midt i playoffkampen til Norge, pluss at jeg kommer til å få masse kritikk og må ordlegge meg helt korrekt slik at ingen kan "ta" meg på noe, i tillegg til at jeg må være innom forumet ti ganger daglig for å svare på all kritikken og skrive nye innlegg for å understreke hva jeg mener. Uansett en katastrofal sesong om man havner under RBK. Da kan man få hele driten ned til 4. divisjon. Rett og slett skandale om det skjer.
rannfasiten

Go Up