• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-aktuelle spillere

Started by Rasmus_brann, October 22, 2005, 19:17:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Rasmus_brann

Jeg har som mangen andre fått med meg at Brann og POl. nå er på jakt etter flere spillere:
Som feks. denne Canadiske, Ali Gerba som nå spiller for GIF Sundsvall, som holder på å rykke ned i Superettan, derfor vi Gerba mest sansynelig bli solgt etter sesongen. Prislappen skal vist våre en god del...
I følge det jeg har hørt, er han en god spiller og kan styrke Brann stallen til gull-sesongen 2006.

POL har også sett på den finske a-landslags spilleren.Toumas Haapala
som blir beskrevet som en ballvinner på midtbanen. Han er etter sesongen bosman-spiller.

Bodø Glimts; Christian berg, er jo også aktuell for Brann, men då synts jeg det bare blir stallfyll... Vi trenger ikke mer stallfyll. Greit nok at det er bestevennen til Sæternes, men jeg tror Bengt fikk nok venner etter cupfinalen i fjor....

Synspunkter???
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

ole3000

De ser jo på en viss finne for tiden og.. husker ikke helt navnet, men han skal være god

sorry, så ikke at du hadde han med.
i går for en til!

Gull2006

Quote from: "ole3000"De ser jo på en viss finne for tiden og.. husker ikke helt navnet, men han skal være god

sorry, så ikke at du hadde han med.


.Toumas Haapala ?? det er vel han du mener?

Gud

GIF Sundvall har allerede rykket ned og han godeste Gerba virker som en spennende spiller. Brann har jo lyst å få Tore Reginiussen på besøk. Han skal visst være et stort talent som midtstopper.

Xminator

Denne Haapala virker som en spennende spiller. Spørsmålet er om han klarer nivået i tippeligaen.

Ellers er det greit å se at Brann leter etter forsterkninger i alle lagdeler. Det trengs...

Rasmus_brann

Quote from: "Xminator"Denne Haapala virker som en spennende spiller. Spørsmålet er om han klarer nivået i tippeligaen.

Ellers er det greit å se at Brann leter etter forsterkninger i alle lagdeler. Det trengs...

Haapala, er jo også bosman-spiller etter sesongen, så det kan vel ikke skade å hente han... Alle ledd må forsterkes, må kansje begynne å se på midtstopper også, hvis Scharner forsvinner, nokken ideer??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

TERD

Quote from: "Rasmus_brann"Alle ledd må forsterkes, må kansje begynne å se på midtstopper også, hvis Scharner forsvinner, nokken ideer??

Ja. Marcus Andreasson i Molde har imponert meg hver gang jeg har sett han. Stor, duellsterk, rask. Etter min mening en svært god tilvekst til Brann-forsvaret.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Yngve


johsmag

Det viktigste er å finne en erstatter på sentralen slik at vi kan bruke Charlie på topp.

Ellers har vi en meget god førsteellever, men dårlig med backups:

                       Oppdal
Guntveit - Scharner - Soma - Hanstveit
Ludviksen - Miller - Andresen - Moen
              Sæternes - Winters


Uten store skader, salg av sentrale spillere og ved innkjøp av gode backupspillere ser jeg et gull-lag 2006!

Lurkin

Gerba har jeg sett spille tidligere i år i Allsvenskan, og jeg trodde han vil tilføye Brann noe.

Denne finsken er jeg usikker på, men gratis er gratis, skader ikke å spandere en flybillett.

Ellers, min ønskeliste til jul:

midtstopper (en god en, ikke en reserve fra Sandefjord)
to sentrale midtbanespillere (en ballvinner som backup for Andresen, og en offensiv sterk en med skuddfot og teknisk sterk)
spiss (en målscorer som gir Bengt litt å uroe seg for)

og så litt stallfyll som er bedre enn de vi har nå..
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "Xminator"Denne Haapala virker som en spennende spiller. Spørsmålet er om han klarer nivået i tippeligaen.


Relevant spørsmål. Vi har jo en del eksempler på at det å være etablert landslagsspiller fra Finland (eller Island for den saks skyld) ikke nødvendigvis gjør at spilleren blir en profil i Tippeligaen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Jaja

Quote from: "TERD"
Quote from: "Rasmus_brann"Alle ledd må forsterkes, må kansje begynne å se på midtstopper også, hvis Scharner forsvinner, nokken ideer??

Ja. Marcus Andreasson i Molde har imponert meg hver gang jeg har sett han. Stor, duellsterk, rask. Etter min mening en svært god tilvekst til Brann-forsvaret.


Skjønner hva du mener, for han har spilt en hel rekke gode kamper. På den annen side synes jeg også å ha sett ham levere en rekke elendige kamper, tror han er for ujevn til å skulle være et førstevalg. Og som erstatter for Scharner....La meg minne om at Bryne rykket ned med ham og Soma i forsvaret...

Lurkin

^^Er ikke han klar for Allsvenskan og IFK Gøteborg?

Ellers burde vi sett på Oliver Ocean. På en dårlig dag så scorer han og leverer en målgivende. En annen spennende spiss er denne Espen Olsen på Ham-Kam, virker som han er involvert i alt Ham-Kam gjør fremover hver gang jeg ser Sporten.
Berømte Brann fra Bergen

BRANN gutten fra Os!

oliver occean då?? va ikke han aktuell?
RANN<3

Gud

Akkurat nå har jeg aldri lyst å se Occean i den røde drakten. Den mannen er så jævlig usympatisk at jeg får fnatt!

BL

Quote from: "Gud"Akkurat nå har jeg aldri lyst å se Occean i den røde drakten. Den mannen er så jævlig usympatisk at jeg får fnatt!


Men neste uke er alt glemt og vi sitter fortsatt med Walde og Dylan på benken. Occean er ønsket i aller høyeste grad fra min side!
Hansa-
Felt Z

BL

Oddrane drømmer:

QuoteUnder kampen Løv-Ham - Stabæk i dag observerte jeg Arne og Gaute i dialog med Bengt Sæternes. Det behøver selvsagt ikke bety noe, men det var overraskende mange folk som så ut som de på en eller annen måte var ansvarlige i Odd der i tillegg til Arne og Gaute.


Quotehttp://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article479121.ece


Vel, kan jo være noe i dette. De får Olli, vi får Bengt +++
Hansa-
Felt Z

Stalin

Håper får all del ikke den idioten kommer til brann..

pusuren

Skjønner ikke korfor dere vil ha en så stor grinunge som ikke er i nærheten av så god som prisen tilsier...

Lurkin

....men han greier fremdeles å forlate Stadion med 1 assist og 1 mål etter Odd skapte 3 sjanser.

Tror at han kunne laget mange mål med folk som V. Moen og Winters rundt seg, pluss Sæternes føler seg truet og finner ut at han kanskje må score noen hat-tricker i ny og ne.
Berømte Brann fra Bergen

pusuren

Quote from: "Lurkin"....men han greier fremdeles å forlate Stadion med 1 assist og 1 mål etter Odd skapte 3 sjanser.

Tror at han kunne laget mange mål med folk som V. Moen og Winters rundt seg, pluss Sæternes føler seg truet og finner ut at han kanskje må score noen hat-tricker i ny og ne.

greit nok det!
men fyren er ikke i nærheten verdt 15millioner, altså 10mill mer enn Sæternes, det ville vært sløsing deluxe etter min menning..

Ricky

Brann bruker selvfølgelig ikke 15 millioner på en spiller som Occean. Er nok uaktuelt for Brann å bruke mer enn rundt 5 millioner, med tanke på at Odd 'må' selge. Dessuten kommer man fremdeles langt med 5 mill i Norden, så om Odd står på sitt, så ser vi oss heller rundt etter andre spillere. Har jo tross alt et halvt år på oss..

jinxter

occeans kontrakt går vel ut til neste år, så hvis han fremdeles er odd-spiller til sommeren, får vi han nok billig


Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

enavgutta


Xminator

Konstaterer at enkelte er mer opptatt av å kvitte seg med spillere heller enn å få tak i nye. De kan umulig ha fulgt med i timen denne sesongen.

Brann har i utgangspunktet ikke en spiller å miste. De 4-5-6 spillerene jeg etterlyser kommer i *tillegg* til de vi allerede har. Om noen drar, det være seg Sanne eller Scharner må disse erstattes i troppen.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lurkin

Xminator har merkverdige like tanker som meg. 1 spiss, 1 stopper og 2 midtbanemenn.

Ocean går for max 6-7 mill, og med tanke på de prisene som avisene tyder for Scharner så har vi en god del å gå på.

Litt stallfyll er heller ikke å forakte, noen unge spillere som kan steppe inn og gjøre veldig gode innsatser. F.eks. Huseklepp inn for Vaagan Moen.
Berømte Brann fra Bergen

fettnok

synes det er særdeles merkelig at sandstø går ut i avisen å nærmest ber brann om å kjøpe occean.
ette går aaaaaldri bra!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Siden vi lister spiller: Gylfi Einarson er linket til Brann. Mjelde avviser på det sterkeste, Ludvigsen vil ikke kommentere.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ole A

Brann har det med å kjøpe skadde spillere,så hvorfor ikke kjøpe
Brian West??

viks

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4397&brann=bd2df16afe676e326f0f69b4758cf637

En kameruner er også på prøvespill, årets unge spiller i kammerunske ligaen og nitten år gammel sentral midtbanespiller:

QuoteBrann har to prøvespillere på besøk denne uken. 19-årige Tore Reginiussen fra Alta har trent med laget siden mandag og reiser hjem til Finnmark torsdag, mens Arnaud Monkam deltar på sin første trening onsdag.

Brann har lenge vært interessert i å se nærmere på Tore Reginiussen, som spiller midtstopper for bunnlaget i førstedivisjon, Alta. Han har trent med Brann denne uken og skal hjem til serieavslutningen i helgen.

På onsdag deltar Monkam på sin første trening. Branns kontakter har sett ham i aksjon for sin kamerunske klubb og gitt positive tilbakemeldinger. 19-årige Monkam skal også ha blitt kåret til årets unge spiller i den kamerunske ligaen, og vært blant de nominerte til årets spiller totalt. Han er sentral midtbanespiller og vil oppholde seg i Bergen i en uke.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BrannFa(e)n

Quote from: "Xminator"Siden vi lister spiller: Gylfi Einarson er linket til Brann. Mjelde avviser på det sterkeste, Ludvigsen vil ikke kommentere.


Hehe. Er det ikke det som betyr: "Vi har lagt inn bud"..?
rannfasiten

Xminator

Eller det betyr "Hva faen er det de røyker på i BA?". Hvem vet.

BrannFa(e)n

rannfasiten

Kruxleiven


Yngve


viks

Quote from: "Dagens BT"


Snakker om og skyte spurv med kanon.

BT er tydeligvis ikke helt sikker på hvem Brann finsikter, så de nevner liksågådt halve eliteserien...

Mistenker at dersom de har en hemmelig kilde her så må det være bataljonen.no/forum...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Hmm i den listen der er en jeg ikke har tenkt på. Marcus Andreasson er jo faktisk en veldig god stopper. Faktisk grunn god nok til å håpe Molde går på en smell :p

TERD

Quote from: "Xminator"Hmm i den listen der er en jeg ikke har tenkt på. Marcus Andreasson er jo faktisk en veldig god stopper. Faktisk grunn god nok til å håpe Molde går på en smell :p

Hehe, jeg tror faktisk også at BT her har vært å kikket på Forumet. Marcus Andreasson har de plukket opp fra mitt innlegg for en tid tilbake. Imidlertid kunne Yngve da melde at han var klar for IFK. Jeg har imidlertid ikke klart å få dette bekreftet.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Nei, det var Magnus Kihlberg (eller noe slikt, ihvertfall midtbanespilleren) som skrev under for en svensk klubb. Har ikke hørt noen om Andreasson. Han dominerte jo stort mot oss i Molde (uten at våre gutter fjorde de helt store forsøkene :p). For de som er litt tunge i hukommelsen, det er han høye fargede i forsvaret deres. Helt klart en potensiell stadionhit!

Nixon

Og den gamle midtstoppermakkeren til Soma fra Bryne. Er kanskje ikke en bakdel det heller.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Quote from: "Nixon"Og den gamle midtstoppermakkeren til Soma fra Bryne. Er kanskje ikke en bakdel det heller.


Ikke annet enn at de to spilte sammen i midtforsvaret da Bryne rykket ned ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Soma spilte midtbane for Bryne i nedrykkssesongen.

Go Up