• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvinner og barn

Started by krøvel vellevold, October 19, 2005, 05:53:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Frem med kalkulatoren krøvel! 4000 tilskuere forskjell, 13 kamper billettpris på 150 kroner (og det er mye lavere enn hva de legger seg på), og da har man ikke begynnt å ta med penger fra pølsesalg og supportereffekter.

7.8 millioner kroner i forskjell. Bare ett musepiss og knappe 10% av forventet omsetning etter ny stadion :p


Koster det 150 kroner per person på familiefeltet, og barnebilletter inkludert? Uansett vil jeg ikke prostituere vekk den gode stemningen! Og hvem i himmelens navn er det som sier at nødvendigvis må være kvinner og barn som skal fylle de siste 4000 plassene? Det finnes vel 4000 hjemmesittende Brann-interesserte voksne mannfolk også? Brann bør gå for FOLK på kampene - ikke spesifisere at det er mer KVINNFOLK OG BARN de ønsker!!! Eller har den rødgrønne regjeringen innført kjønnskvotering på fotballtribuner???

Til slutt et spørsmål til alle dere "fordomsfrie" som er så redde for at kvinner skal føle seg diskriminerte: Hvorfor går dere på BRANN-kamper, men antagelig ikke på Sandviken eller Arna Bjørnar sine kamper? Er ikke det diskriminerende overfor byens to stoltheter på damefotballsiden? Spesielt skuffet er jeg over at byens fotballinteresserte kvinner ikke støtter opp om deres medsøstre!
Legg ned hele klubben!

Candyman

Quote from: "28966mustang"Fint at du støtter kompisen din candyman, og jeg pleier å lese alt jeg skriver. Poenget er jo faktisk ikke om Brann skal "fylle stadion med mødre med 8 åringer på slep" men om enkelte selvutnevnte super Brannsupportere skal få bestemme hvem SKB skal være for.
At Brann ønsker velkommen alle typer supportere til stadion synes jeg er positivt. At barn og kvinner vil skremme de " mannfolkene" eller"gutta boys som rabler gal når det blir mål" har jeg mine tvil om.
Tomme seter vil du jo ikke ha.
Vær også obs på at nicket ditt virker tiltrekkende på barn candyman

Kompis og kompis....har aldri snakket med han, men er lov å være enig i ting allikevel. Synes han har noen gode poeng i denne debatten. Og du sier jo i innlegget ditt nøyaktig det samme som krøvel sier. Nemlig at det er positivt at Brann ønsker alle typer supportere på stadion. Du leser jo det du skriver og, så da må du jo mene det. Er jo det vi sier og. Alle er velkommen, men vi trenger ikke markedsføre klokkesvingen som barnehage forde! Kommer sikkert til å bli fullt ved bruk av en markedsføringsprofil som retter seg til den fotballinteresserte "mann i gata" (og "kvinnen i gata" for de som ville krangle på denne setningen).

Og ang. mitt nick, så har jeg det fra en skummel skrekkfilm jeg så i 1992. Så har jeg bare alltid brukt det. Det var altså ikke sånn at jeg satt meg ned en kveld og tenkte, hmmm, hva skal jeg kalle meg? Snopemannen? Ja, det var bra......

Bare ta det med ro mustang sally!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Frem med kalkulatoren krøvel! 4000 tilskuere forskjell, 13 kamper billettpris på 150 kroner (og det er mye lavere enn hva de legger seg på), og da har man ikke begynnt å ta med penger fra pølsesalg og supportereffekter.

7.8 millioner kroner i forskjell. Bare ett musepiss og knappe 10% av forventet omsetning etter ny stadion :p


Diskuterte ikke vi plassering av SS for noen år siden? Du ville ha SS på langsiden som et motstykke til pengemakten på Altanen. Jeg mente at Brann aldri ville gå med på å selge de beste og dyreste plassene til noe så simpelt som oss supportere som sikkert vil forlange rabatt og alt. Brann vil jo selvsagt selge de dyreste plassene til de som er mer enn villige til å betale mye! Derfor mente jeg at dette var urealistisk å få til, og at vi burde gå for Nedre Hansa. Da mener jeg å huske at du mente jeg gikk i "storkapitalens ærend"... Men nå viser jo sitatet over at du selv ser ut til å gjøre det samme...

Når det gjelder det med at det er større ikke-utnyttede markeder på kvinnesiden enn på "mannesiden", så er det tull! Et regnestykke: La oss si at det bor 330 000 i bergensområdet, og at det er 165 000 av hvert kjønn. La oss også si at det er 12 000 menn og 3 000 kvinner på en kamp med 15 000. Altså er det 153 000 menn som ikke er tilstede, mens det er 162 000 kvinner som ikke er tilstede. Ganske jevnt. Men tatt i betraktning av at det nok er langt flere fotballinteresserte menn enn kvinner (også blant de som IKKE går på kamp), så vil jeg tro at det er lettere å finne 5000 mannfolk til å fylle de siste setene med, enn det er å finne 5000 kvinnfolk til det samme.
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Poenget er vel ikke å lokke Haugatunet Kvinnekor og deres venninder til Stadion? Jeg tror heller ikke det er snakk om å bygge en hel tribune med moteriktige farger eller andre (pr fordom) ting man kan lokke kvinner som gruppe med.
Saken er at Brann har tilhengere i alle sosiale lag og grupper. Noen er singel (og, ifølge HåndJæger, rølpete), noen er gift og noen har til og med barn.
For de to siste gruppene kan Brann Stadion være lite forlokkende iom at man ofte ender opp et sted uten tak, milevis unna et toalett (og minsten på 4 må selvsagt pisse i ett) og med en slostril bak en hvis nettopp har funnet ut at ord som "anal", "fittesleiker" og "homo" er artig.
Da ser jeg ikke noe galt i å tilby dem et område å boltre seg i.

Xminator

Joda, det diskuterte vi en gang i sommer. Jeg mener fortsatt den beste plassen for de syngende supportere er langsiden. Og jeg har stått fast på at de syngende supporterene skal betale full pris - rundt 250 kroner setet for sesongkort. Eller, som det ble diskutert, ha ett mobilt felt, det vil si seter som kunne fjernes til seriekamper, og dermed presse flere personer inn på tribunen - og dermed tilby den prisen på rundt 150 kroner og dermed komme ut av det i pluss.

Meningene dine rundt dette er helt håpløse og tett opp til en liten skandale. Og da har jeg ikke kommentert den homoerotiske undertonen i det hele. Bare for å legge meg på det nivået en del har gjort.

Branns markedsmennesker ser ut til å følge litt med i tiden og ønsker å legge forholdene til rette for barnefamilier. Og rene toaletter. Noe jeg virkelig håper gjelder herretoalettene også... Nå er toalettene i Hansatribunen av de bedre offentlige toalettene som finnes. Så helt galt står det ikke til på den ene moderne tribunen vi har.

ostraume

QuoteFor de to siste gruppene kan Brann Stadion være lite forlokkende iom at man ofte ender opp et sted uten tak, milevis unna et toalett (og minsten på 4 må selvsagt pisse i ett) og med en slostril bak en hvis nettopp har funnet ut at ord som "anal", "fittesleiker" og "homo" er artig.
Da ser jeg ikke noe galt i å tilby dem et område å boltre seg i.


Helt enig! Dette er, som sagt, også bra for den generelle interessen i byen. Terksellen for at unge fedre tar med seg sine små barn (og eventuellt kone) blir lavere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Krøvel maler selvsagt fanden på veggen her. Men jeg er også redd for at det skal bli håndballtendenser på Stadion. Kanskje ikke neste år eller året etter. Men på sikt. Og derfor synes jeg det er en viktig debatt.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Meningene dine rundt dette er helt håpløse og tett opp til en liten skandale. Og da har jeg ikke kommentert den homoerotiske undertonen i det hele. Bare for å legge meg på det nivået en del har gjort.

Branns markedsmennesker ser ut til Ã¥ følge litt med i tiden og ønsker Ã¥ legge forholdene til rette for barnefamilier.  


"Meningene dine er håpløse og tett opp til en liten skandale" skriver du????? Det er tydeligvis ikke så lett å være fordomsfri mot de som ikke er like fordomsfrie... Så det er DU som har de riktige meningene altså? De som mener noe annet enn deg er håpløse og skandaløse? Godt å få avslørt dine egne fordommer mot folk, Mr. Fordomsfri!

Du skriver at du "ikke har kommentert den homoerotiske undertonen i det hele"... Hva preiker du om? For det første så er det jo nettopp HOMOFILE som best liker å henge med kvinner på fritiden. Det er sikkert også de homofile som vil foretrekke en feminin familiestemning på Stadion. Så å koble mine holdninger med "homoerotikk", er jo virkelig å drite seg ut! Og hvorfor blander du i det hele tatt "homoerotikk" inn i dette? Ut i fra sammenhengen var det vel neppe POSITIVT ment??? Hvis "homoerotikk" plutselig skal være et motargument mot mine meninger, har du jo virkelig avslørt dine egne fordomsfulle holdninger! Og DET var vel ikke helt meningen, Mr. Fordomsfri?

Når det gjelder det med å "følge med i tiden"... Javel, så alt er greit bare det er "in i tiden"...??? Apropos ditt ønske om ståtribuner (uten seter), så er det vel ganske "in i tiden" å IKKE ha ståplasser...

Tror de fleste innerst inne er enig i at kvinner og barn = håndballstemning = ikke bra. Og hvis du mener at jeg har håpløse og skandaløse meninger fordi jeg ikke liker håndballstemning/ femininisert stemning, så vit at du i så fall er en av de få som er så priviligert at de er utstyrt med "den riktige meningen"...

I det hele tatt begriper jeg ikke hva som er så utrolig provoserende med å ikke like femininisert stemning... Trodde alle supportere likte høylydt sang med kraftige mannsstemmer... Jeg har jo hundre ganger understreket at jeg overhodet ikke er imot kvinner og barn på fotballkamp, og at de selvsagt skal være hjertelig velkommen. Men Brann trenger jo for faen ikke å JOBBE FOR at akkurat disse gruppene skal ha førsteprioritet i arbeidet med å trekke nye tilskuere! Skulle tro jeg hadde skrevet at kvinner og barn burde utestenges fra kampene... Du har f... ikke mye takhøyde, Mr. Fordomsfri!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det blir i så fall som ett resultat av samfunnsutviklingen Nixon. Se på bilder fra landskamper (og idrettsarrangement) fra gamledager. Folk STOD som sild i tønne og var rablet totalt gal fra de kom inn til det var slutt. Slik er det ikke lenger.

Cupfinalen viser jo at 20000 bergensere faktisk kan synge en hel fotballkamp. Det blir spennende å se hvilke folk som havner på den nye minivippen. Som noen sier kan det faktisk bli den "type" supportere som havner på cupfinalen - litt lettere smågale :p Er ikke helt umulig den tribunen går Felt-zs prestasjoner denne sesongen en høy gang. Så får vi håpe feltz ikke mister for mange til vip og at de klarer å dra i gang som i vår. Og at BBB klarer å stable på bena en ny tribunekultur.

En ting er sikkert - like sikkert som bypatriotismen - interessen for Brann har ikke noe kjønnskille eller alderskille. Så Krøvel vil for all fremtid måtte forholde seg til 50% damer og en aldersfordeling omtrent etter demografien i samfunnet.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
En ting er sikkert - like sikkert som bypatriotismen - interessen for Brann har ikke noe kjønnskille eller alderskille. Så Krøvel vil for all fremtid måtte forholde seg til 50% damer og en aldersfordeling omtrent etter demografien i samfunnet.


NÃ¥ er det jo faktisk et vitenskapelig faktum at menn har et større konkurranseinstinkt enn kvinner - selv om det helt sikkert finnes unntak! Det er ikke uten grunn at det (selv i dagens likestilte samfunn) er langt flere menn enn kvinner driver med idrett, at det arrangeres egne dameløp uten tidtaking "fordi menn er sÃ¥ opptatt av Ã¥ konkurrere", at det først og fremst er menn som spiller kortspill, driver med gambling, at det historisk (og i grunn ogsÃ¥ enda) er langt flere menn enn kvinner som er interesserte i fotball, sport og konkurranser i seg selv. SÃ¥ din drøm om 50% kvinner pÃ¥ fotballkamper, er heldigvis en utopi hvis ikke kvinnene kommer av "andre Ã¥rsaker", som f.eks. pene spillere i sexy drakter, at Robbie Williams skal spille i pausen, o.l.  Konkurranseinstinktet ligger innebygget i menns gener, og har vært der siden tidenes morgen. Menn og kvinner er ulike! Det mÃ¥ du nok forholde deg til i all fremtid...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"Cupfinalen viser jo at 20000 bergensere faktisk kan synge en hel fotballkamp. Det blir spennende å se hvilke folk som havner på den nye minivippen. Som noen sier kan det faktisk bli den "type" supportere som havner på cupfinalen - litt lettere smågale :p Er ikke helt umulig den tribunen går Felt-zs prestasjoner denne sesongen en høy gang.


Vel, du kan jo ha lov til å håpe. Og ingenting hadde vært bedre. Men det er jo en grunn til at de rabler gal på cupfinalen. Fordi de kanskje ikke er så engasjert resten av året. Så jeg tviler litt på stayerevnen til dine medVIPere...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Roffarne"Poenget er vel ikke å lokke Haugatunet Kvinnekor og deres venninder til Stadion? Jeg tror heller ikke det er snakk om å bygge en hel tribune med moteriktige farger eller andre (pr fordom) ting man kan lokke kvinner som gruppe med.
Saken er at Brann har tilhengere i alle sosiale lag og grupper. Noen er singel (og, ifølge HåndJæger, rølpete), noen er gift og noen har til og med barn.
For de to siste gruppene kan Brann Stadion være lite forlokkende iom at man ofte ender opp et sted uten tak, milevis unna et toalett (og minsten på 4 må selvsagt pisse i ett) og med en slostril bak en hvis nettopp har funnet ut at ord som "anal", "fittesleiker" og "homo" er artig.
Da ser jeg ikke noe galt i å tilby dem et område å boltre seg i.
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "AlexÃ¥sane"Stemningen blir ikke ødelagt. Herlighet! Vist ikke den syngende delen av Stadion ikke klarer Ã¥ overdøve snakkende damer og barn sÃ¥ har vi oss selv Ã¥ takke!    


Snakkende damer? Hylende jenter og hoiende unger, tenker jeg vi sier! Har du noen gang vært på Lerkendal, Color Line Stadion, eller sett damehåndball på tv? Stemningen blir ødelagt, men det er nå MIN mening.


Eg vil si at det er noe helt annet med disse eksemplene dine enn Brann Stadion. CLS, damehåndballl osv er kvinner/barn i overtall. Kommer det noen 1000 til av disse på Brann stadion så er det utelukkende positivt!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"[ Eg vil si at det er noe helt annet med disse eksemplene dine enn Brann Stadion. CLS, damehåndballl osv er kvinner/barn i overtall. Kommer det noen 1000 til av disse på Brann stadion så er det utelukkende positivt!


Så f.eks. 37,5% kvinner og barn er utelukkende positivt, men over 50% er for mye? Hvis f.eks. 25% av dagens tilskuere er kvinner og barn, la oss si 3750 av 15 000. "Noen tusen til" fører jo f.eks. til 6750 av 18 000. Det er 37,5%.
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Okey, for å si det sån. Tror du noen 1000 til av kvinner/barn vil "ta over" Stadion og overdøve den syngende delen?

Det tror ikke jeg. Derfor mener jeg at dette er positivt, flere folk på kampene, mer penger til Brann osv osv osv..

Vist du mener noe annet, så skal du få lov til det:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Yngve

Krøvel: Du må ikkje vere så negativ til kvinner. Prøv ei eingong, og du vil verte positivt overaska. Av og til er kvinnehyl ein positiv ting og.

Mongo

Hvorfor gidder vi?

Brann driter jo fullstenig i oss! Vi kan diskutere og krangle og herje her på forumet (så lenge vi følger reglene, ikke bryte dem, da er det rett ut!), men det har ikke en dritt å si! Brann kjører sitt eget løp, det dreier seg om en ting, penger. Stemning? Den eneste lyden de er interesert i er ka-tsjing! Eller lyder av klingende mynt! Etter hvert kommer supporterne til å måtte forandre væremåte totalt, Brann har jo uttalt at de vil vekk fra rølpen. Litt rølp hører med! Stadion kommer til å bli som dette forumet, følger du ikke reglene er det ut. Og hvis du ryker ut tre kamper på rad blir du ut resten av sesongen. Dette skjer ikke til neste år, ikke året etter der heller, men det kommer snikende. For at Brann skal tjene mest mulig penger!

Brann stadion vil om ikke lenge være en arena med bare seter. Felt Z og deler av Hansa har bevist at det går an å lage god stemning likvel, men det blir ikke det samme. Man kan ikke rable gal på en tribune full av seter på samme måte som man kan rable på en ståtribune. Det vet alle som har prøvd. Brann er interesert i en ting, og det er IKKE oss (supportere). Brann er bare interesert i penger!

Hvorfor gidder vi?

grei

Legendarisk BA-forside der ja. Men ikke alle er smarte nok til å se lenger enn sin egen nesetipp. Denne nyheten handler jo ikke om at Brann satser på invasjon av kvinner og barn. Det handler om at man skal forsøke å stue denne gruppen inn egen sving, så langt vekk fra rableriet på Hansa som mulig.

Herlige nyheter med andre ord. Det er jo nettopp disse familiene som trekker ned de gode tilløpene til stemning på Hansa.

fettnok

brann er jo helt blåst når de går ut med en sånn målsetting. hvis man går inn på http://www.brann.no/bilder/Stemning_stadion_tl_tumb.jpg . så vil det virke som om brann syntes blussing skaper stemning. brann prøver å tjene penger på det faktum at brann fansen har vært i toppen når det gjelder supporterliv, samtidig virker det som om de motarbeider den samme fansen, eller egentlig ikke ønsker den type fans.
bare en liten tanke jeg hadde.
ette går aaaaaldri bra!

Atlet Orvanger

Det triste i denne saken er ikke at Brann vil ha flere kvinner og barn på stadion. Men når gikk Brann ut med en satsing på "de som lager stemning på tribunene"? Når ville Brann legge til rette for "de som følger laget i tykt og tynt, borte som hjemme"? Hva med å begynne med å ta vare på de som er interessert i å LAGE stemning på Stadion istedenfor de som kommer for å høre stemningen? SS blir stuet bort på det som blir de dårligste plassene på Stadion.

Brann gir fullstendig faen i om det er stemning på Stadion, så lenge de som kommer inn betaler de pålagte 250,-. Til syvende og sist tror jeg dette er å skyte seg selv i foten. 11 spillere i rød drakt som spiller fotball er fullstendig uinteressant for folk å se på, hadde det ikke vært for oss som lager stemningen!

Beistet

Eg tipper det blir liv på stadion i fremtiden også eg. Samme stemningen som var for 6-7 år siden får vi nok ikkje tilbake før seriegullet kommer til byen (neste år), for stemningen har sunket i kvalitet de siste årene etter min mening.
Eg håper de som sitter i styret i supporterklubben klarer å ta tak i de nye utfordringene som kommer nå som det blir forandringer på stadion.

Kanskje kan man ta kontakt med andre supporterklubber for å få noen gode råd. Eg vet at Arsenal har tatt kontakt med AC Milan sine supportere angående den nye arenaen til Arsenal og hvordan skape en syk stemning der. Kanske vi kunne gjort noe lignende selvsagt i mindre målestokk da. Har selv vært på Sansiro, og det var orgasmisk stemning der når Milan scorte og der e det vel mest sitteplasser.
Det e fullt mulig å gå amokk på sitte og, selv om det smeller litt i leggskinnet innimellom. :lol:
Kvinner og barn e hjertelig velkommen til Brann Stadion

Roffarne

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Roffarne"
Da ser jeg ikke noe galt i å tilby dem et område å boltre seg i.

Vel, for det første så tror jeg ikke man må være gift og ha to barn for å komme inn på dette "familiefeltet". Grunnen til at det blir omtalt som "familiefelt" er vel at det er det feltet som passer ebst for familier, ikke at det utelukkende er ment for denne gruppen. Hva den fulle og hele tanken bak profilen er, vet vel bare noen få sjeler (om det) i Brann, men jeg er helt overbevist om at de 6000 plassene vil få god omsetning. Det er plenty med folk som ønsker en stuerein ramme rundt kampene og da er vel "familiefeltet" en fin plass?
Stemningen i sin helhet tror jeg heller ikke blir skadelidene. Det er ikke slik at hver syngende supporter er +1 og hver tause er -1. Synger man så blir det lyd. OG jo fler som synger, jo mer lyd blir det. Om da 6000 mennesker borte i en sving (som forøvrig nok har de dårligste akustiske forholdene uansett) holder kjeft, så betyr ikke det at de undergraver innsatsen til 6000 syngende supportere.
14000 syngende supportere lager mye liv de. Mer liv enn vi har sett på Staddaen de siste årene.
Og hva "familiefeltets" bidrag angår så håper jeg at det er kraftig undervurdert av oss alle. Det er jo ikke helt utenkelig at de blir med på sanger som "Byen è Bergen". Og dersom de synger i noen toneleier over det som behager ditt øre, så understreker det jo bare den utrolig maskuline fremtoningen på Hansa.

krøvel vellevold

Quote from: "Roffarne"[ Stemningen i sin helhet tror jeg heller ikke blir skadelidene. Det er ikke slik at hver syngende supporter er +1 og hver tause er -1. Synger man så blir det lyd. OG jo fler som synger, jo mer lyd blir det. Om da 6000 mennesker borte i en sving (som forøvrig nok har de dårligste akustiske forholdene uansett) holder kjeft, så betyr ikke det at de undergraver innsatsen til 6000 syngende supportere.
---
Og dersom de synger i noen toneleier over det som behager ditt øre, så understreker det jo bare den utrolig maskuline fremtoningen på Hansa.


Det handler jo ikke om at kvinner og barn og familier holder kjeft, men at de IKKE gjør det! Litt frekt sagt kanskje, men unger og jenter som synger gir en pusekose-stemning og er ikke behagelig stadionsang i mine ører. Det er jo bare å ta en titt på damehåndball, så er du sikkert enig i det! Dessuten gir det oss et feminint image. Stemningen på Stadion skal være intens og virke overveldende og skremmende på motstanderen. Det beryr IKKE at jeg liker vold eller alle typer for hetsing. Jeg mener heller ikke at det skal være viktigere å hetse motstanderen, enn å elske Brann. Men jeg tror neppe at en feminin kosestemning er det som skremmer vettet av motstanderen. Og et spørsmål: Hvem synger høyest og lager best stemning av 4000 i Klanen, eller 4000 unger og damer på håndballkamp? Det med at familietribunen får de dårligste akustiske forholdene, er jo bare tull! Det blir ikke dårligere akustikk der enn i Hansa. Når det gjelder 6000 unger/damer kontra 6000 syngende fans, så kan jeg med en gang fortelle deg at vi nok aldri blir 6000 syngende fans. Over 1000 kanskje, i beste fall hele Nedre Hansa (ca 1900).

Det virker for øvrig som om mange bare er opptatt av å fylle Stadion med mest mulig folk, slik at det gir mest mulig penger til klubben, uansett HVA slags folk Stadion fylles med... Hadde Stadion blitt fylt med 20000 som kom for å se Robbie Williams i pausen, men ga faen i kampen, så hadde folk tydeligvis vært fornøyde fordi det blir penger i kassen. Hva om det kom 20000 for å heie på bortelaget? Hadde dere vært like fornøyde da? Det hadde jo blitt fullt hus og masse penger til Brann...
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Tror du tar mange bekymringer på forskudd her krøvel.
Vi er helt klart enig i at damehåndball ikke er et lysende eksempel på hvordan steming skal være, men jeg tror nok ikke at "familietribunen" vil bidra med slikt.
Jeg er faktisk veldig skeptisk til at "familietribunen" vil bidra med noe som helst. De vil nok sitte der i taushet helt til Hansa stemmer opp en sang de kan (og hører), i hvilket tilfelle et fåtall vil tørre å åpne kjeften sin og da på det desibelnivå som nok ikke vil plage andre enn de som sitter på de nærmeste 8 setene.
Din frykt for "hviiiiiiiiin", "åguuuuuuu`" og "heia Brann, stå nå på" både tror og håper jeg er uberettiget. Det sitter en rekke kvinner og barn rundt på Staddaen nå også og de gjør ikke akkurat mye av seg. Samler man dem så dyker man nok bare frem den taushetskulturen som hersker i stadion-Norge.
Hvis det er høye jenteskrik og tilskuere som kun kommer for å høre Håkon Njøten synge man bekymrer seg for så bør man kanskje starte i egne rekker og se på BBB-kulturen før man kritiserer en gruppe som ikke har vist noe som helst enda ;)

krøvel vellevold

Quote from: "Roffarne"Jeg er faktisk veldig skeptisk til at "familietribunen" vil bidra med noe som helst. De vil nok sitte der i taushet helt til Hansa stemmer opp en sang de kan (og hører), i hvilket tilfelle et fåtall vil tørre å åpne kjeften sin og da på det desibelnivå som nok ikke vil plage andre enn de som sitter på de nærmeste 8 setene.
Din frykt for "hviiiiiiiiin", "åguuuuuuu`" og "heia Brann, stå nå på" både tror og håper jeg er uberettiget. Det sitter en rekke kvinner og barn rundt på Staddaen nå også og de gjør ikke akkurat mye av seg. Samler man dem så dyker man nok bare frem den taushetskulturen som hersker i stadion-Norge.
Hvis det er høye jenteskrik og tilskuere som kun kommer for å høre Håkon Njøten synge man bekymrer seg for så bør man kanskje starte i egne rekker og se på BBB-kulturen før man kritiserer en gruppe som ikke har vist noe som helst enda ;)
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vet du hva Krøvel? Om du skal legge ord i munnen på meg så får du ta det 5 minutter og faktisk søke på forumet her. Synest egentlig du har gått deg totalt bort i din egen argumentasjon nå.

Mod: Jeg må få svare Krøvel på en direkte påstand angående mine meninger rundt tilskuerkapasitet på Stadion. Det er overhode ikke noe forsøk på å avspore (en håpløs) diskusjon, den æren skal trådstarter få ha helt for seg selv.

Jeg har aldri påstått Brann skal ha 40000 sitteplasser. Jeg har derimot sagt att alt under 20000 er en skandale, planene som nå ligger der er akseptable, og at vi ideelt sett skulle hatt 25000 sitteplasser på ett Brannstadion. Case closed.

Jeg tror ikke det betyr det aller minste om publikum består av ett gjennomsnitt av samfunnet kontra en haug med homoerotiske kroppsbyggere. Brann ønsker å heve komforten på Stadion noe jeg støtter 100%. Brann ønsker en større familietribune, noe jeg støtter 100%. I virkelighetens Brannverden er det en gang slik at Branninteressen har noe kjønnskille. Noen ønsker seg engelske tilstander, og dette er engelske tilstander. Var det ikke slik at flere engelske kvinner kunne offsidereglene enn engelske menn?

Da skal jeg la trådene være i fred noen dager til og kose meg mens Krøvel fortsetter å streve seg baklengs inn i fremtiden.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Jeg har aldri pÃ¥stÃ¥tt Brann skal ha 40000 sitteplasser.  
---
Jeg tror ikke det betyr det aller minste om publikum bestÃ¥r av ett gjennomsnitt av samfunnet kontra en haug med homoerotiske kroppsbyggere.  
---
I virkelighetens Brannverden er det en gang slik at Branninteressen har noe kjønnskille. Noen ønsker seg engelske tilstander, og dette er engelske tilstander. Var det ikke slik at flere engelske kvinner kunne offsidereglene enn engelske menn?

.


40 000 sitteplasser mener jeg bestemt at det er nettopp DU som har drømt om her inne på forumet.

"Homoerotiske kroppsbyggere"??? Og så snakker du om at JEG avsporer debatten? Og at JEG har fordommer? Er man homoerotisk fordi man foretrekker voksne menn som stemningsskapere? I så fall er jo du pedofil som foretrekker barn som stemningsskapere! Like meningsløs påstand begge deler! Og forresten: Jeg går ikke på Stadion for å sjekke folk opp, og jeg går ikke på Stadion av sexuelle interesser. På fotballkamp er jeg opptatt av KAMPEN - ikke å se på damer (eller menn, som DU åpenbart tror jeg gjør...). I det hele tatt er det jo veldig tydelig at du har fordommer mot homofile, siden du hele tiden kommer med dette "homoerotisk"-maset ditt i en temmelig nedsettende kontekst. Så jeg er ikke så sikker på at du er så fordomsfri som du ønsker å fremstå som! Når det gjelder hva kvinnfolk kan om offiside på en sportspub i England, så forteller vel det ganske lite om hvordan offsidekunnskapene er generelt mellom kjønnene. Kanskje kvinner som oppsøker i sportsbar, faktisk ER sportsinteresserte, mens menn som sitter der, gjerne er der pga det sosiale? De kan være alkiser, for hva jeg vet... Det er i hvert fall et klart flertall menn på pub i England. Og du kan ikke komme bort i fra at fotball-/sportsinteressen er langt høyere blant menn enn blant kvinner, og at det derfor er naturlig at det er langt flere menn enn kvinner som både spiller fotball og som ser på fotball. Men jeg vil nok en gang spørre: Hvorfor går ikke kvinnfolk på kvinnefotball? Hvis kvinnfolkene velger bort kvinnefotball til fordel for herrefotball fordi sistnevnte selvsagt er bedre, så må de jo ha forståelse for at vi mannfolk gjerne vil ha mannfolkstemning fremfor kvinnfolkstemning, fordi vi syns det er bedre! Er det ikke diskriminerende av kvinner å velge herrefotball fremfor kvinnefotball?
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: "Xminator"Jeg tror ikke det betyr det aller minste om publikum består av ett gjennomsnitt av samfunnet kontra en haug med homoerotiske kroppsbyggere.


Tror du avslører dine egne fordommer mer enn du er klar over. Det er ingen andre enn du som har trukket inn homofili og kroppsbyggere i debatten. Kanskje du har godt av å ta deg en liten pause og ikke på død og liv engasjere deg i 90% av alle trådene her inne...
Aldri mer Obos....

Xminator

Joda, jeg forstår at sarkasme preller pent av på de med ett lettere snevert syn på livet...

Quote40 000 sitteplasser mener jeg bestemt at det er nettopp DU som har drømt om her inne på forumet.

DOKUMENTER! Søk-knappen er øverst på siden her.

QuoteJenter som oppfører seg som fotballsupportere har maskulin fremferd.

QuoteDrikke øl, digge fotball og gå i buekorps... ALT skal de også gjøre!

Quoteforetrekke kraftige og dype mannsrøster fremfor


Mye flott stoff for utallige sosialantropolgene :p

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteJenter som oppfører seg som fotballsupportere har maskulin fremferd.

QuoteDrikke øl, digge fotball og gå i buekorps... ALT skal de også gjøre!

Quoteforetrekke kraftige og dype mannsrøster fremfor


Mye flott stoff for utallige sosialantropolgene :p


Du får nå bare lulle deg inn i en fantasiverden der menn og kvinner er dønn like, at menn og kvinner er like flinke til alt, at mann og kvinner passer like bra til alt, at fotballinteressen er likelig fordelt mellom kjønnene, osv. Det ER kjønnsforskjeller, og det ser det åpnebart ut til at du har problemer med å akseptere!

Forresten: Var det ikke du som skulle ta noen dagers "fri" fra forumet? De dagene gikk jaggu fort!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Du ber meg dokumentere at du har drømt 40000 sitteplasse, Xminator:

QuoteNei, hadde jeg hatt pengene til Røkke hadde jeg oppført meg som en brunstig elefant med tilhørende harem i ett glassmagasin, sparket badeland langt pokker fra Store lungeren og smelt opp ett svært rødt stadion med 40000 sitteplasser og delt ut gratisbilletter de neste 10 årene


Dette skrev du i tråden "Nye Elementer i Stadiondebatten, Xminator! Ser du ikke at det står "40000 sitteplasser" her?


QuoteJoda, jeg forstår at sarkasme preller pent av på de med ett lettere snevert syn på livet...


Xminator, jeg regner med at dette handlet om vår kritikk mot at du kaller enkelte av oss "homoerotiske" i en tydelig nedsettende setting. Så det var sarkasme, ja? Men da er jo selvsagt alt greit! Du som sikkert mener du ikke har et snevert syn på livet, må jo selvsagt få lov å bruke ordet "homoerotisk" som sarkasme! Klart det! Da er det jo plutselig ikke nedsettende ment lenger, hverken mot oss som ble kalt det, eller de som er "homoerotiske" (dvs. de homofile). Som du selv ville sagt det: "Vi lever i år 2005", så da er det vel ikke helt fordomsfritt å bruke ordet "homoerotisk" som sarkasme, Mr. Fordomsfrie Xminator?
Legg ned hele klubben!

Romani3

Eg vet ikkje helt ka eg ska si.... Føler på en måte no at en del av dåkkar mener at kvinner/jenter ikkje har nåkke på Stadion å gjøre.
Korfor mener dåkkar det i så fall? E utrolig teit å si nåkke sånt egentlig.. Uansett om en e kvinne eller mann ska en no ha like stor rett te å gå på Stadion og gå der uten at en føler at en ikkje velkommen.

Alle jenter/kvinner e no ikkje sånn at de hyler og bare kommer for å se på Håkon Njøten, kommentere spillerne sitt utseende eller nåkke sånt som det der.
Hvis en ser seg om ser en faktisk en god del jenter/kvinner som synger like mye og like bra som en mann, for å si det sånn..
Slutt å klage

Dessuten e det no mange kvinner og barn som går på både RBK og VIF sine kamper på Lerkendal og Ullevaal, og der e no stemningen helt på topp allikevel.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Ingo

Hvem sier at det  er sÃ¥ mange kvinner som kommer til Ã¥ benytte seg  av familefeltet, personlig har eg ikke sÃ¥ stor tro pÃ¥ det !
Alle kan sitte pÃ¥ "familefeltet" eg tror mange  voksne mannnfolk som ikke er interessert i Ã¥ betale 230 kr for billilletten, kommer til Ã¥ benytte seg av det tilbudet, samt en og annen student med dÃ¥rlig økonomi.
At man må øke kapasiteten på familefeltet tror eg er en meget god løsning på lengere sikt.
NÃ¥r en fam. pÃ¥ 4 mÃ¥ betale ca 1000 pr kamp ,  blir det for dyrt for mange. da kan man risikere at ingen av de gÃ¥r pÃ¥ stadionen.
Det er viktig med tanke på fremtiden at man rekrutterer unge branntilhengere.
Som gjerne blir trofaste stadiongjengangere i mange år.

krøvel vellevold

Quote from: "Ingo"Hvem sier at det  er sÃ¥ mange kvinner som kommer til Ã¥ benytte seg  av familefeltet, personlig har eg ikke sÃ¥ stor tro pÃ¥ det !
.


Brann sier de skal satse spesielt på flere kvinner og barn, i stedet for å si: "Vi ønsker å satse på flere tilskuere, uavhengig av hvilket kjønn de har, eller hvor gamle de er".
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Romani3"Eg vet ikkje helt ka eg ska si.... Føler på en måte no at en del av dåkkar mener at kvinner/jenter ikkje har nåkke på Stadion å gjøre.
Korfor mener dåkkar det i så fall? E utrolig teit å si nåkke sånt egentlig.. Uansett om en e kvinne eller mann ska en no ha like stor rett te å gå på Stadion og gå der uten at en føler at en ikkje velkommen.
---
Dessuten e det no mange kvinner og barn som går på både RBK og VIF sine kamper på Lerkendal og Ullevaal, og der e no stemningen helt på topp allikevel.
Legg ned hele klubben!

DeeDee

Måtte Gud forby at vi får "lerkendal- stemning" på stadda. Det skjer nok aldri likevel. Legg merke til at på lerkendal hører man stort sett barn/ kvinnehviiiiiin når det er sjanser, eller på verden dummeste supportersan ROOOOOOSSSEEEEEEENNBOOOOO.....etc.....

krøvel vellevold

Quote from: "DeeDee"Måtte Gud forby at vi får "lerkendal- stemning" på stadda. Det skjer nok aldri likevel. Legg merke til at på lerkendal hører man stort sett barn/ kvinnehviiiiiin når det er sjanser, eller på verden dummeste supportersan ROOOOOOSSSEEEEEEENNBOOOOO.....etc.....


De er likevel ikke de verste her i landet på det punktet: Danskebåten til de oransje redningsvestene er desidert verst!
Legg ned hele klubben!

Professoren

Oj, dette var artig lesing. Det blir paapekt at jenter og barn utvanner stemningen paa stadion noe SS er et eneste stort lysende eksempel paa. Saa ender traadstarter opp med aa bli beskyldt for aa vaere det meste fra en kvinnehatende voldsforherliger til homofil. Og heldigvis ble rasisme innblandet, det var da enda godt. Tror kanskje jeg skal slenge meg paa hylekoret og anklage krøvel for aa vaere muslimhater og dyremishandler i samme slengen. For det er jo hoyst saklig i en debatt hvor det diskuteres om kvinner synger like bra som menn.

For Xminator og mange andre politisk korrekte elementer her er det viktigere at barn og kvinner er paa stadion enn at stemningen er god. Holdninger som dette har odelagt stemningen paa stadion, at ikke alle ser dette er ikke til aa tro. Dersom det viktigste er aa koze seg sammen med kvinner aa barn i en snill atmosfaere kan jo de som er for dette kjoepe seg partoukort i klokkesvingen, saa kan vi andre proeve aa stable paa bena en gjeng bestaaende av menn som kan synge og redde stemningen i Hansa. Paa den maaten blir jo alle fornoyd

Xminator

Og der var det riktige ræven som fes. For å si det slik, hvor ble det av stemningen på Hansa?

Professoren

Er ikke helt med paa notene naar det gjelder bakender som fiser, skjonner uttrykket, men ikke helt hvorfor det gjelder meg.

Stemningen i Hansa har gaatt fra null til aa bli bedre for hvert aar, og jeg foeler meg trygg paa at den vil fortsette aa bli bedre med aarene fordi stadig flere voksne samler seg der. Stemningen der er enda ikke optimal, men det som skjer er positivt. Denne utviklingen med at folk stroemmer til Hansa er en naturlig motreaksjon mot at fjortenaaringer (og mange av dem jenter) invaderer SS. Stemningen der har blitt tilsvarende daarligere for hvert aar. Er interessert i hvordan du vil forklare det hvis det ikke spiller noen rolle hvem som gaar paa stadion?

Xminator

NÃ¥ fÃ¥r vi ærlig talt ikke svar pÃ¥ om Hansastemningen hadde  fortsatt sÃ¥ lenge Feltz blir invadert av brannintressert ungdom (sÃ¥nn mellom 16 og 40) neste sesong. Kunne jo vært intressant om BBB kunne slippe litt statistikk rundt alder/kjønn pÃ¥ de 400 som har sesongkort?

Go Up