• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvinner og barn

Started by krøvel vellevold, October 19, 2005, 05:53:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Leser i dagens BA at Brann virkelig skal satse på mer kvinner og barn i fremtiden! Og det er selvsagt hyggelig med kvinnfolk og unger som liker fotball. Men det er jo en KATASTROFE for stemningen med et stadion fylt opp med pipete jente-/barnestemmer. Nå skal vi altså få sånn familiekosestemning som på Lerkendal og Color Line Stadion... Jeg vrir meg i smerte! En hel langside med VIP'er som holder kjeft og en hel sving med familier (les: kvinner og barn) som hviiiiiner når Brann får en sjanse. Stemningen på fremtidens Stadion kommer til å bli forferdelig! SI NEI TIL FEMININISERINGEN AV STEMNINGEN! Det er gale nok at Store Stå er fylt opp med kvinner og barn (alle ser jo hvordan det har gått med stemningen der), men nå skal altså hele Stadion bli sånn...
Legg ned hele klubben!

Xminator


Plekter

Dette blir ikke noe problem. Familiene holder seg i klokkesvingen. Det vil uansett bli bedre stemning i Klokkesvingen da, enn det er nå. Flere folk=mer penger. Mer penger= bedre spillere osv...

Drit i de og de fine dossene sine! SÃ¥ kan vi rable gal i Hansa!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Mongo

Triste greier dette her.

Klokkevingen kommer til å bli en "hei Brann, gå nå på, flere mål vi venter på" - tribune. Store deler av langsidene holder kjeft og Hansa, hvor det i dag har "satt" seg, og det ofte er bra stemning, skal filleristes og alt må bygges opp på ny.

Trist

viks

Klokkesvingen burde vært gjenstand for Bataljonen Jr/Rævedilterne, og huset galne småunger som kunne plaget vettet av bortesupporterne, og lært seg SS sanger...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

28966mustang

Trist lesing dette her. Hvem har rett til Ã¥ bestemme hvem som er ekte supportere? En nazifisering av Brannstadion der kun  uintelligente mannfolk med ølvom er akseptert er ingen tjent med.
Kvinnelige supportere er velkomne, barn og familier likeså. Har dere glemt at dere var barn engang?
Her må Bataljonen og dens moderatorer inn og vise hvilke holdninger vi ønsker på stadion.
Hvil i fred- 1963!

Chris*

Quote from: "krøvel vellevold"! Finn på noe selv! Gå på damehåndball eller Sandviken IL. Det er jo ikke forskjell på kjønnene, så kvaliteten på idretten de serverer er sikkert like god!


Har ikke Sandviken lagt ned damelaget sitt? :)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

DeeDee

Enig med Vrevel krøllevold. Bataljonen prøver jo nå også å bli som klanen, tildligere en av norges mest ekte, men nå norges mest sjelløse supportergruppering, slik de frir til familiene og alt som har penger. Horer! Kvinner og familier kan i utgangspunktet holde seg vekke fra stadion, så får vi heller leve med at det finnes en del unntak. Ikke ødelegg stadion kulturen i Bergen, som er unik i Norge.

krøvel vellevold

Quote from: "28966mustang"Trist lesing dette her. Hvem har rett til Ã¥ bestemme hvem som er ekte supportere? En nazifisering av Brannstadion der kun  uintelligente mannfolk med ølvom er akseptert er ingen tjent med.
Kvinnelige supportere er velkomne, barn og familier likeså. Har dere glemt at dere var barn engang?
Her må Bataljonen og dens moderatorer inn og vise hvilke holdninger vi ønsker på stadion.


Trist lesing dette her. Hvem har rett til Ã¥ bestemme hva som er riktige holdninger? En sosialisering av Brann Stadion der kun uintelligente folk med politisk korrekte meninger er akseptert, er ingen tjent med. Skjerp deg, Mustang! Det er altfor lettvint Ã¥ komme med beskyldninger om "nazifisering". Stemmer du RV eller noe sÃ¥nt? Jeg vil for øvrig nok en gang understreke at kvinner og barn og familier er hjertelig velkomne, men at jeg er skeptisk til at man JOBBER FOR Ã¥ fÃ¥ flere kvinner til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion. Er det kjønnskvotering av kvinnelige fans ogsÃ¥ nÃ¥? Kvinner og barn har pipete og lyse stemmer som passer dÃ¥rlig for fotballstemning. De fÃ¥r Stadion til Ã¥ høres ut som en barnehage. Fotballstemning skal ikke være familiekos og picnic, slik det er pÃ¥ Lerkendal og pÃ¥ Color Line Stadion. Av stemningshensyn er jeg derfor skeptisk til Ã¥ fylle opp Stadion med kvinner og barn i tusentall. Det er forskjell pÃ¥ det, og det Ã¥ ville stenge dem ute eller fÃ¥ dem til Ã¥ føle seg lite velkomne.  "Her mÃ¥ Bataljonen og moderatorene inn og vise hvilke holdninger vi ønsker pÃ¥ Stadion".???????? E du vitti'? Er forumet kun for folk med "de rette" meningene?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nå må du gi det Krøvel. Med sitater som
Quoteuintelligente folk med politisk korrekte meninger

er du strengt tatt totalt på bærtur. Og nei, jeg stemmer ikke RV. Stemmer faktisk ikke sosialistisk i det hele tatt. Ikke frp heller for den del. Og selv i FRP har man ett mer menneskevennlig syn på samfunnet enn det du representerer her.

Dette er ikke ment som ett personangrep mot Krøvel. Det er derimot ett klart nei til fremedhat og diskriminering i det norske samfunn generelt. Trådstarter har ihvertfall ikke forstått den dypere meningen i "Gi rasismen rødt kort". Nei, jeg vet du ikke snakker om hudfarge her, jeg går også ut fra at du har ett tolerant forhold til innvandrere og støtter kampen mot mobbing og rasisme fullt ut. Holdningen du representerer i forhold til "kvinner og barn" er derimot født i samme holdning som rasisme og mobbing. Eller for den del homohets.

Selvfølgelig skal kvinner og barn være velkommen til Stadion! Noen av de mest storkjeftede sittesupporterene jeg har støtt på har vært kvinner i godt over moden alder (og som jeg aldri ville latt mine (fremtidige) barn sitte ved siden av på Stadion, til det var språket for ekstremt). Jeg har overhode ikke problemer med jenter i supportergjengen. Eller i mannsdominerte yrker og sosiale sammenkomster ellers. Jeg kan ikke i min beste vilje se det som noe annet en en styrking av supporterkjernen!

krøvel vellevold

Quote from: "DeeDee"Kvinner og familier kan i utgangspunktet holde seg vekke fra stadion, så får vi heller leve med at det finnes en del unntak. Ikke ødelegg stadion kulturen i Bergen, som er unik i Norge.


Er ikke enig i at de i utgangspunktet kan holde seg vekke, men jeg syns det blir for drøyt når de etterhvert begynner å gjøre en veldig stor andel. Lite å gjøre med, da de selvsagt må få gå på Stadion hvis de vil, og det uten å føle seg lite velkommen. Men det går i hvert fall an å la være å JOBBE FOR at det skal komme mer kvinner og barn! Brann bør jobbe for at det skal komme mer FOLK GENERELT på kampene- ikke forsøke å øke en allerede høy andel kvinner og barn... Det er fremdeles mange mannlige Brann-interesserte som sjelden eller aldri går på Stadion. Jobb like mye for å få disse avgårde, sier nå jeg!

Perfekt sammensetning for meg er: Voksne 90% - Barn 10%. Menn 90% - Kvinner 10%.

Supportergjengen: Voksne 95% - Barn 5%. Menn 95% - Kvinner 5%.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nå må du gi det Krøvel. Med sitater som
Quoteuintelligente folk med politisk korrekte meninger

er du strengt tatt totalt pÃ¥ bærtur.  
!


Innledningen var en parodi på Mustangs innlegg. Jeg bare byttet ut en del ord. Men er du og Mustang samme person? Det var HAN jeg spurte om stemte RV. Og hva er alt dette pisset om rasisme? Jeg har jo gang på gang poengtert at jenter er hjertelig velkomne, og jeg ser rett og slett ikke det kontroversielle i at jeg ikke vil ha sånn "familekos-stemning" på Stadion. Hva er kontroversielt med å foretrekke kraftige og dype mannsrøster fremfor pipete og lyse barne-/kvinnerøster? Det er nå vel en kjennsgjerning at det ene lager høyere og kraftigere lyd enn det andre... Dessuten må jeg vel ha lov til å mene at barnehage-/pikekor-stemning ikke passer mitt inntrykk av hva som er bra fotballstemning!
Det er ikke JENTENE jeg vil til livs, men JENTESTEMNING!
Legg ned hele klubben!


Roffarne

Quote from: "krøvel vellevold"Fotballstemning skal ikke være familiekos og picnic, slik det er på Lerkendal og på Color Line Stadion. Av stemningshensyn er jeg derfor skeptisk til å fylle opp Stadion med kvinner og barn i tusentall.

Stoffi

Det får være grenser til politisk korrekthet og likestilling på enkelte sjeler.

Menn og kvinner ER forskjellig! For kvinner ligger det mer naturlig å være omsorgsfulle (sykepleier). For menn er det mer naturlig å være Brannmann eller soldat.
Vi er bygget forskjellig, og ingen er like! Menn har kraftigere stemmer enn kvinner og barn, det er et faktum. Hva vil vi ha mest av på en fotballstadion? Kraftige stemmer!
Ergo, menn EGNER seg best til å skrike og skråle. Det er ingenting vi kan gjøre med det, det er naturens gang.

Men alt dette betyr ikke at menn ikke kan være sykepleiere, eller at kvinner ikke kan være brannmenn og soldater. Går fint det. Men en Armè bestående av utelukkende kvinner ville for eksempel vært dårligere enn en armè bestående av utelukkende menn.

Kvinner er selvfølgelig velkomne som soldat, brannmann og fotballsupporter, men blir prosenten for høy, så går det dessverre utover prestasjonene. Naturens kalde, harde fakta.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Satan 3

Fotball er for menn.
Ferdig arbeid!
Striler ut av Bergen

krøvel vellevold

Quote from: "Roffarne"[ , men å si at kvinner og/ med barn ikke har noe å bidra med og strengt tatt burde holde seg hjemme (på kjøkkenet?) er, for å holde terminologien, skudd over mål.
 .
Legg ned hele klubben!

Mico

Quote from: "28966mustang"Trist lesing dette her. Hvem har rett til Ã¥ bestemme hvem som er ekte supportere? En nazifisering av Brannstadion der kun  uintelligente mannfolk med ølvom er akseptert er ingen tjent med.
Kvinnelige supportere er velkomne, barn og familier likeså. Har dere glemt at dere var barn engang?
Her må Bataljonen og dens moderatorer inn og vise hvilke holdninger vi ønsker på stadion.


Herreminhatt!
Sensur av meninger som ikke passer seg for gode sosialister kommer nok i løpet av de 4 årene, men det er ikke innført helt enda!

atlascopo

Quote from: "Mongo"Triste greier dette her.

Klokkevingen kommer til å bli en "hei Brann, gå nå på, flere mål vi venter på" - tribune. Store deler av langsidene holder kjeft og Hansa, hvor det i dag har "satt" seg, og det ofte er bra stemning, skal filleristes og alt må bygges opp på ny.

Trist



Tror du må åpne øynene litt her nå. Netsen hele Hansa tribunen er i dag besatt av familier/studenter og VIP er. Samme folk som skal Sitte på nye hovedtribunen, og klokkesvingen. Disse er da med å synger når de spiller bra, slik som mot RBK og en del andre kamper. Kjenner mange mini VIP'er som det faktisk okkuberer nesten hele nye langsiden. disse sitter på Hansa og diverse andre steder nå, og er veldig engasjert. Tror ikke disse blir noe mindre engasjert fordi om de flytter til en ny tribune. At de to øverste radene på nye hovedtribunen blir med for pene VIP'er til å leve seg inn i kampen å skape litt stemning, betyr ikke at resten av tribunen blir like stille. Er jo fortsatt Bergensere som skal sitte på alle setene. Slik som nå. Og den jevne bergenser er og blir engasjert. Selv om den befinner seg på en familietribune.

Er helt sikker på at det kun er posetivt for stemningen at det bygges to nye tribuner. Og at det satses på en familie tribune er jo helt greit. Er mere enn god plass til de også. Familiefeltene er alltid de som er først utsolgt, så tydelig at Brann trenger flere slike plasser. Er utrolig viktig for rekruteringen at fedre har råd til å ta med seg sine to 5-8 år gamle sønner på kamp. Er slik de fleste kommer i kontakt ,og skaper følelser for klubben. Er slik vi kan bli kvitt litt av angloismen her til lands. La de få gå på Fotballkamp med Pappa og Mamma på en fin stadion, som ligner på slike som er på TV. Så skal du se mange flere vil bli løpende rundt i Brann drakt fremfor United og Liverpool.

Alle muligheter ligger jo nå tilrette for å få til en av skandinavias beste supporter-tribuner på Hansa. Familere og VIP'er flytter ut, Syngene suporter flytter inn nede, de litt eldre men fortsatt like engasjerte sitter oppe, og alle synger.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Nå kan vi jo bare tenke oss hvilken indre kamp som har vært hos Krøvel før han trykket på knappen og la inn dette innlegget. Han er jo tross alt en stor kvinnevenn, men i denne saken vinner supporterpuristen i han...:)

Er jo en litt kinkig sak dette. På den ene siden er jo alle velkomne på Stadion, uansett alder og kjønn. Men det er nå en gang sånn at hvis det blir for stor overvekt av jenter på Stadion forsvinner noe av den stemningen som vi forbinder med Stadion. Sånn er det bare.

På den andre siden kan man jo si at hvis det blir en overvekt av jenter på Stadion er kanskje ikke fotball den gutteidretten vi liker å tro at den er. For det er jo bare for oss gutta å fortsatt møte opp og være en maskulin motvekt til dette "familie/jente-tyranniet" som Brann nå prøver å innføre. Taper vi den kampen kan vi egentlig bare takke oss selv...
Rød makt på Hansa

LandåsKongen

Føler meg helt sikker på at hvis brann (og bataljonen) gjennomfører dette prosjektet sitt så vil det ta knekken på fotball kulturen i bergen.

Lekerom, resturant etc??? Jeg må spy.

viks

Stadion er og blir en plass for alle som ønsker og engasjere seg med fotball, slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til og være..

Snakker om og male fanden på veggen!

Det er ikke slik at fordi om SKB bygger en familietribune, så kommer samtlige husmorlag i Bergen til og begynne og gå på kamp. Det eneste dette resulterer i er sannsynligvis at mannen og ungene som uansett hadde gått på kamp, ta med seg mor selv, okkuperer et ekstra sete, og Brann får 500-1000 tilskuere ekstra på kamp og deretter økte bilettinntekter.

På kamper som mot enga, rbk, 16 mai etc. vil uansett være utsolgt i god tid på forhånd, i andre kamper hvor det kommer 16-17 tusen, gjør det ingen utslag på stemningen om det kommer inn tusen ekstra damer, og tro noe slikt vil være naivt..

Dette er selvsagt ikke noe BBB har noe med og gjøre heller annet enn at BBB er en organisasjon for alle Brannsupportere.

Vi ser jo også en lignende utvikling i feks England som vi er glad i og sammenligne oss med. Kvinneandelen på kamper der har økt betraktelig paralelt med større og mer moderne anlegg..Har de merket noe dårligere stemning? Nei...

Sist ønsker jeg bare og påpeke at jeg ikke helt ser relevansen i diskusjonen, i og med at ingen, ingen vet hva fremtiden bringer. Da har det heller ingen hensikt og ta opp problemer før de faktisk er reelle. Være føre var svarer noen da kanskje, men folkens, det må da være grenser...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Candyman

Quote from: "Mongo"Triste greier dette her.

Klokkevingen kommer til å bli en "hei Brann, gå nå på, flere mål vi venter på" - tribune.

Hvis jeg noen gang hører den på stadda, sunget av 6000 hylende droltiser som tar bølgen med mamma i klokkesvingen, reiser jeg rett hem og legger meg, slår av lyset og griner meg i søvn.

Men derimot at endel fedre tar med seg sønnene sine, og døtrene også hvis de viser interesse for spillet, så har jeg ikke noen innvendinger mot det. Husker min far tok meg med på stadda, er nok slik jeg ble avhenging!!

Men man trenger vel ikke oppfordre og reklamere for en familietribune. De fedrene (mødre...) som elsker Brann og fotball tar sønnen (datteren) sin med på stadda uten at det er reklamer for det i avisen...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Jeg ser for meg stemning à la damehåndball eller damefotball. Det er mulig Xminator og andre tolerante syns at det er DET som er kjempestemning. Masse skrik og hyl og hviiiiiiiiiiining. "Heia Brann, stå nå på! Flere mål vi venter på!", "Singelingelingelinge her kommer vi", "Brann fra Bergen - hei hei hei! Ingen sportsklubb er som deg! Heisann, hurraaaaaa!" Alt selvsagt med lyse og pipete stemmer.

Og hvorfor i himmelens navn skal Brann satse på flere KVINNER OG BARN??? Hva med å satse på flere FOLK? Det bor kanskje 330 000 i Bergen og omegn, og 315 000 av disse går ikke på kamp. Alle disse 315 000 er vel ikke kvinner og barn? Brann bør jobbe for å få flere til å gå på kamp. Men det er vel mer attraktivt med kvinner og barn for de oppe på Stadion, for da slipper de nok disse støyende supporterne og de "rølpete" mannfolkene. For hva sier ikke Terje Reistad, dgl. leder i Brann Stadion AS? Jo, han sier: "Vi må vekk fra det rølpete stempelet fotballen har hatt". Jeg kan være enig hvis han tenker på Store Stå (bbb-feltet). Men 95% av de som går på Stadion, står ikke på der. Og mener han at alle disse mannfolkene rundt om Stadion står for en rølpete kultur?

Nei, fri og bevare oss vel fra at alt her i verden skal femininiseres!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "viks"Det er ikke slik at fordi om SKB bygger en familietribune, sÃ¥ kommer samtlige husmorlag i Bergen til og begynne og gÃ¥ pÃ¥ kamp.  
 ---
Vi ser jo også en lignende utvikling i feks England som vi er glad i og sammenligne oss med. Kvinneandelen på kamper der har økt betraktelig paralelt med større og mer moderne anlegg..Har de merket noe dårligere stemning? Nei...

Sist ønsker jeg bare og påpeke at jeg ikke helt ser relevansen i diskusjonen, i og med at ingen, ingen vet hva fremtiden bringer. Da har det heller ingen hensikt og ta opp problemer før de faktisk er reelle. Være føre var svarer noen da kanskje, men folkens, det må da være grenser...
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Gjør det noe at man fyller opp tomme seter med damer og unger? Blir ikke mindre syngende fans likavell.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Truls Mulelven

HOMSEKLUBBEN Brann....

Det er ille at også fotballen skal feminiseres. Denne Krøvel har rett i at folk ikke rabler like galen når damer og unger er i nærheten. Dette tullet med "kvinner og barn" kommer til å ødelegge stemningen, og vi blir etterhvert som Rosenborg... Nå skal visstnok nye stadion bli på samme størrelse som Lerkendal også, om ikke 1000 færre plasser (med andre ord ALTFOR liten), så nå blir vel naboene fornøyde... Liten stadion, flere kvinner og barn... M.a.o. "nabovennlig" atmosfære. Nei, de gjør mye feil i Idrettsveien...

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"Gjør det noe at man fyller opp tomme seter med damer og unger? Blir ikke mindre syngende fans likavell.


Som påpekt i innlegget mitt over, så kan det faktisk det. Men det verste er at det blir mer lyse og pipete stemmer, mer hvining og hyling. Akkurat som på damefotball og damehåndball. Vi snakker ikke om 200 stykker, vi snakker om SEKS TUSEN familieplasser! Det er nesten en tredjedel av kapasiteten det! Blir vi en supportergjeng på under 1000 på Nedre Hansa, kan vi risikere å bli overdøvet av disse! Herregud det skal ta seg ut! Tenk deg å se kampene om igjen på video, og så hører du bare masse unger, mens supportergjengen i Hansa drukner i bråket fra de seks ganger så mange damene og ungene i Klokkesvingen! Forferdelig!
Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: "Alexåsane"Gjør det noe at man fyller opp tomme seter med damer og unger? Blir ikke mindre syngende fans likavell.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "Candyman Men derimot at endel fedre tar med seg sønnene sine, og døtrene også hvis de viser interesse for spillet, så har jeg ikke noen innvendinger mot det. Husker min far tok meg med på stadda, er nok slik jeg ble avhenging!!

Men man trenger vel ikke oppfordre og reklamere for en familietribune. De fedrene (mødre...) som elsker Brann og fotball tar sønnen (datteren) sin med på stadda uten at det er reklamer for det i avisen...[/quote


Veldig enig, Candyman! Helt greit at det går kvinner og unger på kamp, men de trenger jo faen ikke PRIORITERE disse heller! Fedre har alltid tatt ungene sine med på kamp uansett, så fremtidsrekrutteringen er det jo ingen fare med! Interessen er jo større nå enn noen gang, så slekter følger nok slekters gang uavhengig av oppfordringer til mer kvinner og barn!

Det neste blir vel at det skal være minst 4 kvinner på hvert lag til enhver tid. For menn er vel ikke bedre spillere enn kvinner? Og kvinner må jo også få muligheten til å leve av fotball, og da må de jo få spille for Brann og ikke Sandviken! De som mener noe annet, er antagelig både nazister og sjåvinister og gud vet ka!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "viks"


Selger du kroppen din, er det også penger å hente!

Er vi villige til å ødelegge stemningen for å bedre økonomien? Skal vi prostituere oss fullstendig?

En annen ting: Alle de tingene du nevner er fullt mulig å oppnå uten å oppfordre kvinner og barn spesielt til å komme på kamp! Hva med å fylle stadion med "folk" - uten å spesifisere hverken kjønn eller alder? Er det sånn at det ikke finnes flere voksne mannfolk å ta av i Hordaland? Er det nå KUN kvinner og barn som holder seg hjemme når Brann spiller?
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Stemningen blir ikke ødelagt. Herlighet! Vist ikke den syngende delen av Stadion ikke klarer å overdøve snakkende damer og barn så har vi oss selv å takke! Tror dere at det finnes 20 000 menn med mørke stemmer i Bergen som vil fylle opp Stadion? Dere drømmer om 20 000+++ tilskuere men vil ikke ha kvinner og barn.. hmmm
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Stalin

Heldigvis ser vi ingenting til lekefotball (les: damefotball) på stadion idag, kommer det så er jeg vekke for godt!

28966mustang

Hallo krøvel, stemte faktisk Høyre ved forrige valg. Bataljonen skal ikke sensurere, men bør flagge sin offisielle mening i slike diskusjoner.
Hva med homofile, eller menn med lys stemme? Skal du stå i porten med en desibel/ frekvensmåler og sile? Kan menn med rosa skjorter komme inn eller blir stemningen for feminin?Skal jeg be min 10 årige datter holde kjeft på stadda slik at du ikke blir støtt?
Hvil i fred- 1963!

Kalinkasvingen

Viks skrev:
Vi ser jo også en lignende utvikling i feks England som vi er glad i og sammenligne oss med. Kvinneandelen på kamper der har økt betraktelig paralelt med større og mer moderne anlegg..Har de merket noe dårligere stemning? Nei...

Går du på sterke medisiner? Stemningen i England har falt noe helt for jevlig de siste årene. Kan forresten se ut som om ballongen har sprukket når det gjelder tilskuertallene også. Man U på general sale og halvfulle tribuner i Sunderland. Da bør det gå opp et lys for flere av de markedssjefen i Norge som har Man Utd e.l. som forbilde.

Kvinner kan forresten med fordel holde seg hjemme fra stadion.

Candyman

Quote from: "28966mustang"Hallo krøvel, stemte faktisk Høyre ved forrige valg. Bataljonen skal ikke sensurere, men bør flagge sin offisielle mening i slike diskusjoner.
Hva med homofile, eller menn med lys stemme? Skal du stå i porten med en desibel/ frekvensmåler og sile? Kan menn med rosa skjorter komme inn eller blir stemningen for feminin?Skal jeg be min 10 årige datter holde kjeft på stadda slik at du ikke blir støtt?

Herregud mann! Les det du skriver da! Krøvel har jo sagt flere ganger i de innleggene han har skrevet at han ikke er imot hverken homofile eller damer/jenter på kamp. Han er imot at Brann går ut og presenterer klokkesvingen som familietribune/barnehage. Imot at Brann aktivt går ut og sier at "nå vil vi ha flere kvinner og barn på stadion". Holder det ikke å si at nå får vi ett flott anlegg og håper å fylle det med Brannsupportere. Er jo jaggu meg ikke noe poeng i seg selv å fylle stadda med mødre med 8 åringer på slep. Hvordan blir det å se fotball sammen med disse da? Være forsiktig med hva du roper og enda mer forsiktig når det blir mål så du ikke trakker på noen av de. Bli sittende og klappe litt.... Nei takke meg til gutta boys som rabler gal når det blir mål!

Hvis de profilerer tribunen (som faktisk skal ta 6000) så sterkt som familietribune som det kan se ut til, så håper jeg iallefall de klarer å fylle den med barn, for tror det kan skremme vekk endel voksne til å gå her og tomme seter vil vi ikke ha.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

28966mustang

Fint at du støtter kompisen din candyman, og jeg pleier å lese alt jeg skriver. Poenget er jo faktisk ikke om Brann skal "fylle stadion med mødre med 8 åringer på slep" men om enkelte selvutnevnte super Brannsupportere skal få bestemme hvem SKB skal være for.
At Brann ønsker velkommen alle typer supportere til stadion synes jeg er positivt. At barn og kvinner vil skremme de " mannfolkene" eller"gutta boys som rabler gal når det blir mål" har jeg mine tvil om.
Tomme seter vil du jo ikke ha.
Vær også obs på at nicket ditt virker tiltrekkende på barn candyman
Hvil i fred- 1963!

Roffarne

Som vanlig gjør vi bergensere dette til en skandale leeeenge før man har sett rammene, bruken eller effekten av disse fremstøtene som Brann gjør.
Regner med at de kunne lagt inn spa, SATS og en rekke andre kvinnelokkende ting uten at det hadde trukket så veldig mange fler.
Tenk i din umidelbare omgangskrets.
Hvor mange av de jenter/ damer/ kvinner man kjenner vil frekventere Stadion i fremtiden basert på riktig mat og riktige toaletter? Få? Ingen?
Tror nok priser, tilkomst og sportslige betingelser sørger for at Stadion i fremtiden vil ha en overvekt av de av oss som har en genuin interesse for Brann.

krøvel vellevold

Quote from: "AlexÃ¥sane"Stemningen blir ikke ødelagt. Herlighet! Vist ikke den syngende delen av Stadion ikke klarer Ã¥ overdøve snakkende damer og barn sÃ¥ har vi oss selv Ã¥ takke!    


Snakkende damer? Hylende jenter og hoiende unger, tenker jeg vi sier! Har du noen gang vært på Lerkendal, Color Line Stadion, eller sett damehåndball på tv? Stemningen blir ødelagt, men det er nå MIN mening.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "28966mustang". Poenget er jo faktisk ikke om Brann skal "fylle stadion med mødre med 8 åringer på slep" men om enkelte selvutnevnte super Brannsupportere skal få bestemme hvem SKB skal være for.
At Brann ønsker velkommen alle typer supportere til stadion synes jeg er positivt. At barn og kvinner vil skremme de " mannfolkene" eller"gutta boys som rabler gal når det blir mål" har jeg mine tvil om.


"Skal bestemme hvem SKB skal være for"?  Har aldri sagt at Brann kun skal være for voksne menn, men at det vil gÃ¥ ut over stemningen pÃ¥ Stadion at andelen jenter/ unger blir større. Hvorfor skal Brann JOBBE AKTIVT for Ã¥ fÃ¥ flere av akkurat disse? De kunne jo like godt sagt: Vi vil ha flere FOLK pÃ¥ Stadion. Og hvorfor sier de ikke at de vil ha flere utlendinger, flere homofile, flere senterparti-velgere, flere folk med fysiske handicap, flere folk med alvorlige psykiske problemer, flere studenter, flere folk fra abeiderklassen, flere fra Hop og Paradis, flere pensjonister, flere satanister, flere bortesupportere, flere folk som er villig til Ã¥ betale kr. 1000 for billetten, flere døve... Neida, det er spesielt kvinner og barn de skal lokke! Det fins jo tusenvis av Brann-interesserte som aldri gÃ¥r pÃ¥ kamp, sÃ¥ hvorfor ikke jobbe for Ã¥ fÃ¥ DEM til Ã¥ komme oftere? Det kan være bÃ¥de kvinner, menn, unger og pensjonister, for min del!
Legg ned hele klubben!

Satan 3

Hå-hå.

Blir sikkert en fryd å gå på stadion i fremtiden.
Stellerom, sminkerom, homsepatruljer, kvinnegupper, ringetoner og fandens oldemor.

Dette blir skøy.
Galskapen vil ingen ende ta.

Heia Brann!!
Striler ut av Bergen

Sunshine


Brann_ruler

Heldigvis er det mange som ønsker et maskulint testosteron dampende stadion.

Slik får vi til dette

Svette, øl og røyklukten ligger som et klamt teppe over stadion. Før kampen er alle tilskuerene samlet på fotball puben. Vi lager et heftig tog opp til stadion hver kamp.

Underveis tar vi noen knerter på veien, pisser litt i buskene, synger, med dyp bass, sanger som beskriver vårt hat mot bønder, homser, dommere og snuten.

Dersom vi møter en bortesupporter så kan han få litt smekk, mye smekk dersom han skulle være så frekk å heie på laget sitt utenfor katedralen.

På stadion så fyrer alle mann opp bluss og fyrverkeri. Dette skaper en sinnsyk stemning. Og at brann får bot betyr ikke noe, siden vi da har de tøffeste tilskuerene. Alle sangene må skrives om slik at de innholder flere banneord. Dersom vi noen ganger i året peprer dommeren med mobil telefoner, plastflasker, snus o.l. Venter på trioen etter kampen, får litt politibeskyttelse og greier vil vi være på vei. Dette skaper ytterligere publisitet som befester vår posisjon som de beste og mest innbitte supporterene i landet. Blir sikker mer poeng på brann også, da dommerene aldri tør å dømme mot oss.

Kvinner, barn, funksjonshemmede og bortesupportere vil sakte men sikkert ikke orke å gå på stadion. De har jo allikevel ikke noe der å gjøre da de ikke vil sloss eller nekter å hate og slåss. Dilemma blir hvem vi skal sloss mot får kampen, men vi klarer sikker å lage litt krøll, bråk og god stemning internt. Dersom det blir alkohol servering på stadion blir dette enda enklere.

Den eneste faren jeg ser er hvordan vi skal klare å plukke uthomsene som har dyp stemme og forkler seg i supporter utstyr. Og en periode vil kanskje tilskuer antallet gå ned. Men vi klarer sikkert å få et godt samarbeid med black army, boot boys, millwall og andre forbilder.

Jeg gleder meg sinnsykt til denne dagen da vi fullstendig herjer på en tribune. Politimesteren og fornøyd også, selv om han ikke sier noen. Blir økt sysselsetting av dette.

Halleluja!!!!!!!!!!!!!!!!!

Satan 3

Quote from: "Brann_ruler"Heldigvis er det mange som ønsker et maskulint testosteron dampende stadion.

Slik får vi til dette

Svette, øl og røyklukten ligger som et klamt teppe over stadion. Før kampen er alle tilskuerene samlet på fotball puben. Vi lager et heftig tog opp til stadion hver kamp.

Underveis tar vi noen knerter på veien, pisser litt i buskene, synger, med dyp bass, sanger som beskriver vårt hat mot bønder, homser, dommere og snuten.

Dersom vi møter en bortesupporter så kan han få litt smekk, mye smekk dersom han skulle være så frekk å heie på laget sitt utenfor katedralen.

På stadion så fyrer alle mann opp bluss og fyrverkeri. Dette skaper en sinnsyk stemning. Og at brann får bot betyr ikke noe, siden vi da har de tøffeste tilskuerene. Alle sangene må skrives om slik at de innholder flere banneord. Dersom vi noen ganger i året peprer dommeren med mobil telefoner, plastflasker, snus o.l. Venter på trioen etter kampen, får litt politibeskyttelse og greier vil vi være på vei. Dette skaper ytterligere publisitet som befester vår posisjon som de beste og mest innbitte supporterene i landet. Blir sikker mer poeng på brann også, da dommerene aldri tør å dømme mot oss.

Kvinner, barn, funksjonshemmede og bortesupportere vil sakte men sikkert ikke orke å gå på stadion. De har jo allikevel ikke noe der å gjøre da de ikke vil sloss eller nekter å hate og slåss. Dilemma blir hvem vi skal sloss mot får kampen, men vi klarer sikker å lage litt krøll, bråk og god stemning internt. Dersom det blir alkohol servering på stadion blir dette enda enklere.

Den eneste faren jeg ser er hvordan vi skal klare å plukke uthomsene som har dyp stemme og forkler seg i supporter utstyr. Og en periode vil kanskje tilskuer antallet gå ned. Men vi klarer sikkert å få et godt samarbeid med black army, boot boys, millwall og andre forbilder.

Jeg gleder meg sinnsykt til denne dagen da vi fullstendig herjer på en tribune. Politimesteren og fornøyd også, selv om han ikke sier noen. Blir økt sysselsetting av dette.

Halleluja!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mmmmm...
Det var i gamle gode dager.
Striler ut av Bergen

ostraume

Har prøvd å holde meg unna denne tråden men klarer det altså ikke. Her skrives det mye dumt.

Det Brann har skjønt er at det er i markedssegment kvinner/barn Brann har størst forbedringspotensiale. Da er det ingenting annet enn naturlig at det er den gruppen det markedsføres mot.

Skal Brann ha noe håp om å fylle 20 000 andre dager enn 16. mai og noen storkamper må andre tiltrekkes stadion. Dette er og utelukkende positivt for rekruttering.

Hvis folk ikke skjer markedsverdien i å få mor, far og barn til å komme på kamp så er de rett og slett dumme. "Jamenn, vi vil heller ha færre folk og høyere bass-faktor". Bedre med mye folk sier eg. Andelen fedre som kommer med barna sine vil selvsagt og øke. Disse fedrene ville ellers sittet hjemme hos konemor.

Ja til 20 000 på stadion hver kamp. Når det gjelder fasiliteter så tar eg gjerne en god pølse og en dass som ikkje stinker helvete. At noen synes det er negativt er latterlig.

Og lekerommet? Konge. Da kan man jo gå på stadion selv med småbarn. Alternativet er jo å holde seg hjemme!

Men dette er vel målet til Krøvvel. Ha 7000 single, drita, arbeidsledige bassrøster som virkelig kan herje i hver kamp
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "Brann_ruler"Heldigvis er det mange som ønsker et maskulint testosteron dampende stadion.

Slik får vi til dette

Svette, øl og røyklukten ligger som et klamt teppe over stadion. Før kampen er alle tilskuerene samlet på fotball puben. Vi lager et heftig tog opp til stadion hver kamp.

Underveis tar vi noen knerter på veien, pisser litt i buskene, synger, med dyp bass, sanger som beskriver vårt hat mot bønder, homser, dommere og snuten.

Dersom vi møter en bortesupporter så kan han få litt smekk, mye smekk dersom han skulle være så frekk å heie på laget sitt utenfor katedralen.

På stadion så fyrer alle mann opp bluss og fyrverkeri. Dette skaper en sinnsyk stemning. Og at brann får bot betyr ikke noe, siden vi da har de tøffeste tilskuerene. Alle sangene må skrives om slik at de innholder flere banneord. Dersom vi noen ganger i året peprer dommeren med mobil telefoner, plastflasker, snus o.l. Venter på trioen etter kampen, får litt politibeskyttelse og greier vil vi være på vei. Dette skaper ytterligere publisitet som befester vår posisjon som de beste og mest innbitte supporterene i landet. Blir sikker mer poeng på brann også, da dommerene aldri tør å dømme mot oss.

Kvinner, barn, funksjonshemmede og bortesupportere vil sakte men sikkert ikke orke å gå på stadion. De har jo allikevel ikke noe der å gjøre da de ikke vil sloss eller nekter å hate og slåss. Dilemma blir hvem vi skal sloss mot får kampen, men vi klarer sikker å lage litt krøll, bråk og god stemning internt. Dersom det blir alkohol servering på stadion blir dette enda enklere.

Den eneste faren jeg ser er hvordan vi skal klare å plukke uthomsene som har dyp stemme og forkler seg i supporter utstyr. Og en periode vil kanskje tilskuer antallet gå ned. Men vi klarer sikkert å få et godt samarbeid med black army, boot boys, millwall og andre forbilder.

Jeg gleder meg sinnsykt til denne dagen da vi fullstendig herjer på en tribune. Politimesteren og fornøyd også, selv om han ikke sier noen. Blir økt sysselsetting av dette.

Halleluja!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jada, fint med ironi! At jeg er imot feminisering av stemningen, betyr ikke at jeg er for en voldskultur! Eller er du også en av disse som trekker paralleller mellom maskulinitet og vold? Er det slik at menn = vold? Jeg er imot både femininisering, harry rølping og vold. Jeg er for en intens atmosfære som skremmer vettet av motstanderen! Det får man ikke med for stor andel kvinner og barn!
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg er for en intens atmosfære som skremmer vettet av motstanderen! Det får man ikke med for stor andel kvinner og barn!

Da dreier dette seg rett og slett om en intreressekonflikt mellom deg og Brann.
De er nemlig mest opptatt av å tjene penger. Og selv om de i det stille kunne drevet en kampanje for å tiltrekke seg mest mulig syngende og stemingsskapende supportere så hadde det ført til færre tilskuere, lavere markedsverdi og trangre økonomiske kår.

Alle vil ha god atmosfære. Den er grei.
Men Brann må jo ha til salt i grøten de også ;)

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Det Brann har skjønt er at det er i markedssegment kvinner/barn Brann har størst forbedringspotensiale. Da er det ingenting annet enn naturlig at det er den gruppen det markedsføres mot.

Skal Brann ha noe håp om å fylle 20 000 andre dager enn 16. mai og noen storkamper må andre tiltrekkes stadion. Dette er og utelukkende positivt for rekruttering.

Hvis folk ikke skjer markedsverdien i å få mor, far og barn til å komme på kamp så er de rett og slett dumme. "Jamenn, vi vil heller ha færre folk og høyere bass-faktor". Bedre med mye folk sier eg. Andelen fedre som kommer med barna sine vil selvsagt og øke. Disse fedrene ville ellers sittet hjemme hos konemor.
---
Men dette er vel målet til Krøvvel. Ha 7000 single, drita, arbeidsledige bassrøster som virkelig kan herje i hver kamp


"Kvinner og barn har størst forbedringspotensiale"??? Som sagt noen ganger før: Det er 315 000 i bergensområdet som ikke går på Brann-kamp... En stor andel av dette er Brann-interesserte voksne menn! Er det slik at man tror at alle Brann-interesserte menn allerede går på Stadion, mens det sitter tusenvis av Brann-interesserte kvinner og barn hjemme og bare venter på at forholdene skal legges til rette for dem? Forbedringspotensialet er vel for f... stort i alle folkegrupper! Vi kunne fylt Stadion 20000 med voksne menn, om det så skulle være, og hvis det var DET som var satsningsområdet. Men neida, her skal det satses på spesielt på kvinner og barn. Hvorfor kvinner og barn og ikke folk flest blant de 315 000 hjemmesitterne? Antagelig fordi de ønsker sånn kosepicnic-damehåndballstemning der oppe!

Forresten vil jeg heller ha 16000 og kanonstemning, enn 20000 og damehåndballstemning. Det blir gjerne mer penger til spillerkjøp og spillerlønninger med 20000 fremfor 16000, men det er ikke snakk om mye. Familiebilletter og barnebilletter selges jo sterkt rabattert. Dessuten er det jo begrenset hvor pengesterke skoleelever og kvinner er (har hørt at kvinner er så underbetalte...), så dette blir nok ingen økonomisk gullgruve! Uansett er jeg ikke villig til å prostituere bort stemningen for økte billettinntekter!

Hvorfor trekker du forresten slutningen at menn = drita full, singel, arbeidsledig?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Frem med kalkulatoren krøvel! 4000 tilskuere forskjell, 13 kamper billettpris på 150 kroner (og det er mye lavere enn hva de legger seg på), og da har man ikke begynnt å ta med penger fra pølsesalg og supportereffekter.

7.8 millioner kroner i forskjell. Bare ett musepiss og knappe 10% av forventet omsetning etter ny stadion :p

Go Up