• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK-BRANN

Started by Beistet, October 12, 2005, 11:30:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Der har nok pi_meson rett. Alt jeg hørte fra våre tilreisende (det skal baller til for å reise til lerkendal ;) selv med en sesong som dette :p ) var "rosenborg rykker ned" en gang rett før 1-0 og noe med "jobbe brann" etter 3-1. Nå hadde det sikkert vert mer å høre om TV2 plasserte sin mikrofon litt mer strategisk, så det er vanskelig å si hvor bra det egentlig er. Erfaringsmessig gled nok hele greien over i lettere depresjon utover 2. omgang. Nei, det blir ekstratrening i isdalen for BBB denne vinteren! :)

enavgutta

Gjengen dauet på 3-1. Merkelig,skulle tro folk var litt mer hardbarket på bortetur.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Der har nok pi_meson rett. Alt jeg hørte fra våre tilreisende (det skal baller til for å reise til lerkendal ;) selv med en sesong som dette :p ) var "rosenborg rykker ned" en gang rett før 1-0 og noe med "jobbe brann" etter 3-1. Nå hadde det sikkert vert mer å høre om TV2 plasserte sin mikrofon litt mer strategisk, så det er vanskelig å si hvor bra det egentlig er. Erfaringsmessig gled nok hele greien over i lettere depresjon utover 2. omgang. Nei, det blir ekstratrening i isdalen for BBB denne vinteren! :)


En stor del av de som var på bortefeltet var drita fulle bønder. Og disse er mer opptatt av å synge drit om RBK enn positivt om Brann! Regner med at det var en del studenter blant oss, og hva annet kan man da regne med enn rølp? Jeg mener: Det er jo en viss type mennesker som søker seg studier i Trondheim! Det er gjerne folk som liker hvite sokker, DDE og karsk...
Legg ned hele klubben!

Toa

Flott å se at Husklepp på VG børsen fikk høyest karakter (6) av alle på Brann. Han spilte en god kamp, og nok en gang må de som er så negative til Huseklepp bite det i seg. Sannelig kan han spille bra på bortebane og!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

krøvel vellevold

Quote from: "Toa"Flott å se at Husklepp på VG børsen fikk høyest karakter (6) av alle på Brann. Han spilte en god kamp, og nok en gang må de som er så negative til Huseklepp bite det i seg. Sannelig kan han spille bra på bortebane og!


Merker at Huseklepp spiller med en enorm glød og innsats. Fantastisk fin innstilling som andre spillere burde ta lærdom av. Bare se på en sånn ting som at han virkelig PRESSER keeper på tilbakespill - ikke bare lunkent loffer på 20 meters hold for å late som han presser...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "BrannFa(e)n"Når det gjelder Brann hater jeg å ha rett. Hvor skal jeg begynne? Det er så mange ting jeg har sagt som viser seg i denne kampen. Når skal Bataljonsfolket innse det?

"Endelig" kom en kamp hvor det blir bevist en gang for alle at Brann suger hardt på dødball. Dette er det bare to personer som er ansvarlig for. Det er Mons Ivar Mjelde og det er Espen Steffensen. Dette har jeg sagt så mange, mange, mange ganger før. Dette er et resultat av at Brann ikke trente dødball i hele fjor. Ikke én gang gjorde Brann dette, og jeg tviler på at dette blir gjort så ofte på treningsfeltet i år. Jeg venter på to avskjedssøknader, hvor en er veldig viktig. Mons Ivar Mjelde er grei nok, men Espen Steffensen er den jeg er mest imot for tiden. Ikke nok med at han rykket ned med Brann 2 for noen år siden, så kommer han tilbake, sier at det er for dårlig matching i andre divisjon, og rykker ned! Makan til klovn! Det beste med dette tapet er at man ikke kan skylde på skader. Det er kun en ting som er åpenbart: Brann trenger trening på dødball. Mjelde, du er en klovn, du også.

Så kan vi gå over til spillestil. Hva er egentlig spillestilen til Brann? Det jeg ser de første 20 minuttene er bra. Brann kommer gang på gang med sjangser og bommer, men dette skyldes hovedsaklig at Brann har tolv spillere på banen, og RBK 10. Det eneste Jan Gunnar Solli manglet var rød drakt. Selvfølgelig produserer Brann et par sjangser selv også, men jeg har problemer med å si at det var på grunn av et fast spillesystem. Så kommer scoingene, og Brann kommer tilbake. Egentlig vil jeg si at fra og med RBK scorte viste ikke Brann vinnervilje i det hele tatt. Mjelde sa at Brann skulle vise nettopp dette når Brann lå under 3-1. Det vil si at Brann skal vise vinnervilje uansett resultat. Det vi ser de siste 60 minuttene er et tafatt brannlag som ikke er interessert i å prøve på noe fenomenalt, som Start nesten klarte i går med en gang mindre.

Brann suger med Mjelde på sidelinjen. Ingen kan si at dette var et resultat av skader. Dette er et tap som de på sidelinjen er ansvalig for, så for faen få ut fingen og kast de til helvete ut av stadionportene, for de er inkompetente!



Det er da endelig bra at det ikke er du som bestemmer hvem som skal få tuppen i ræven...
Hvis du så første omgangen i går så la du kanskje merke til hvem som spilte best, selv om vi driter oss litt ut, og Rbk ufortjent leder 2-1 til pause, så var vi bedre enn de...
det hadde nok vært en helt annen kamp om det var vi som ledet 2-1 til pause...
så putter de med en gang etter hvilen og da er mye gjort...
En annen liten detalj og som kanskje er verdt å få med seg, er at vi ikke stiller med i nærheten av det beste laget vi har pga skader, og at det kanskje kan ha en innvirkning...La Mjelde leve!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KennethS

Quote from: "ostraume"På Hamar blir det selvsagt tap. Scharner knekker foten på Vaagan Moen.


Må være bedre omvendt, da vil ikkje Birmingham ha en skadet Scharner og han blir frist til sesongen 2006 der vi stiller med både Scharner og Vaagan Moen.
tå på Brann

Toa

Birmingham knakk jo foten på en spiller Brann skulle til å signere. La oss gjøre det samme. Hmmm....
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Sharpy

Quote from: "krøvel vellevold"Det er jo en viss type mennesker som søker seg studier i Trondheim! Det er gjerne folk som liker hvite sokker, DDE og karsk...


Jepp, men ikke glem skinnvesten!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Northside

huff, det var en lang og sur tur hjem!

Startet no bra denne kampen, godt stemning fra tribunen med nærmere 1000 personer (som egentlig bare tar 460 personer+-), snakket med en vakt om det ettersom tribunen var overfult til de grader!
Resten av kampen var egentlig slik som alle de andre bortekampene pleier å være, helt elendig! Egentlig rart at så mange reiser gang på gang.... Var en tur oppe på treningen til Brann i sted, hele 6 stykker stilte der, 3 av de fra gymnaset og en trener (ikke Mjelde) Håper inderlig resten av gjengen hadde løpetrening oppover mot Ulriken som straff!

Ellers så var det artig med bluss igjen :)  Og ikke minst at folk klarte å synge "Rosenborg rykker ned" mens vi lå under 4-1 hehe...

BaTaLjOnA

så ille er det ikke da,enavgutta..frøknene er vel helt som andre tror jeg..klart noen skiller seg ut,men det er så....hehe..joa..at brann klarte å tape for rosenborg var et stort sjokk..de presset jo kjempe bra i starten men ramla litt ner over så rbk slapp til..det var det de fikk problemer med å stoppe igjen..er bare gla de bommet på straffa jeg:D (lær å kryp,lær å gå,lær og hat RBK sier nå jeg bare)


             
dn turen hjem i går var kjiip..kampen begynte bra med 1000 på ei tribune som enkli rommer 460 pers. elr no..fikk en liten prat med noen vakter der og spurte om de hadde noen peil på hvor mange som enkli var på den tribunen..for den var fullstendig overfylt....men arti vare jo dah..skjærf her og skjærf der.. da snakker vi jah*good*=)hehe..
ataljona det sjøh=P

KennethS

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er jo en viss type mennesker som søker seg studier i Trondheim! Det er gjerne folk som liker hvite sokker, DDE og karsk...


Jepp, men ikke glem skinnvesten!


ikkje glem mokasiner heller!
tå på Brann

Sharpy

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Sharpy"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er jo en viss type mennesker som søker seg studier i Trondheim! Det er gjerne folk som liker hvite sokker, DDE og karsk...


Jepp, men ikke glem skinnvesten!


ikkje glem mokasiner heller!


Så langt er jeg ikke kommet enda, men det er på pensum for neste semester.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Tom Bjarne2

Haha ja dåkkar kann spøke dåkkar ja,,,mokasine, tidi den azz..
ei brann brann brann brann braaaaan heia braan..

Fjomp

Mr_Soma

men men... Brann slutter jo aldri å overraske. Men jeg er selvfølgelig ikke overrasket over at vi taper 4-1 mot Rosenborg på Lerkendal med en midtbane som vi nesten hadde tapt med på forhånd.

Men de spilte en knall kamp... det skal de ha. Blir nok en av de siste bortekampene Knudsen,Haugen og Sanne spiller på Brann.

Men nå ser jeg frem til at Rosenborg blir voldtatt i Madrid av 11 menn i
Siemens-drakt , og sendt hjem med 0-10 i bagasjen.

Forza Real!

Xminator

QuoteBlir nok en av de siste bortekampene Knudsen,Haugen og Sanne spiller på Brann.


Det tror jeg ikke. Det vi bør håpe på er at det blir siste kamp der de spiller samtidig på Brann. Med 3 andre klassespillere rundt seg klarer hver og en av dem å gjøre en jobb.

makrellen

Quote from: "enavgutta"
Forøvrig kan det meldes at RBK publikummet virkelig er at patetisk folkeslag.. overrasket over hvor tafatt stemning det var på Lerkendal ikveld.



Enig i at man kan få følelsen av å være på håndballkamp når man er på lerkendal med den harry-sydlandske musikken de spiller etter hvert mål. Derimot var det faktisk litt imponerende at de fikk til bølgen inne på stadionet.

krøvel vellevold

Quote from: "makrellen"
 Derimot var det faktisk litt imponerende at de fikk til bølgen inne på stadionet.


Bølgen er noe vi ALDRI må la oss imponere av! Bølgen minner meg om Fyllingen og Tommy Sulen 1990, og Rosenborg 1988.
Legg ned hele klubben!

EPPY

Bølgen og Musikken ved scoringer burde vært forbudt ved lov!!!
Maken til utrolig dårlig publikum har jeg aldri opplevd.  Hadde det ikke vært for at jeg har synet i behold og kunne se at det var mangen mennesker på lerkendal hadde jeg trodd at jeg var på molde stadion foran 3500 tilskuere der 1000 var fra Bergen.

Dette var min første tur til Lerkendal, og jeg ble iallefall ikke imponert.
De har jo Norges beste publikumssnitt, må jo gå an å lage bedre stemning enn dette. Gleder meg til Brann Stadion er ferdig og Svingene lukket, da kan de få lov å komme på studietur.

enavgutta

Bølgen er et patetisk barte og Norge fenonmen ja. Musikken minner om en Ishockeykamp... triste greier. Publikum var som nevnt, rett og slett overraskende elendig.

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Bølgen er et patetisk barte og Norge fenonmen ja. Musikken minner om en Ishockeykamp... triste greier. Publikum var som nevnt, rett og slett overraskende elendig.


Tatt i betraktning av at det var 19500 og at de har tak rundt hele, så var det ikke bra nei! Men jeg kan love dere at det var mye verre da Lerkendal var et friidrettsstadion med takdekket sittetribune kun på den ene langsiden og resten av publikum stod i gresskråningene rundt.

Forresten er Lerkendal et møkkastadion! Oppdelt i både to og tre etasjer, ingen tribuner i hjørnene, stolper som sperrer utsikten, innganger helt nede på første rad, supportertribunen til Kjernen er smal, osv. Og jeg har fått med meg at de ikke er så fornøyde der oppe selv heller. Spesielt over at fasadene er gule og svarte, og at setene på den ene langsiden er røde. Med sånne farger kan de jo være glade for at VIF har tatt over rollen som erkerival etter Brann og LSK der oppe...
Legg ned hele klubben!

Xminator

La oss håpe på en rød/hvit fasade og røde seter på nye stadion :p

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"La oss håpe på en rød/hvit fasade og røde seter på nye stadion :p


... og derfor være glade for at vi også i fremtiden skal spille på BRANN Stadion, og ikke Bergen Kommunale Byarena. Der kunne blitt både løpebane og gule seter!
Legg ned hele klubben!

Northside

Fant et fint bilde av oss i trønderland :D

viks

Herlig med blussing, bare synd det gikk som det gikk med blusseren..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Candyman

Ja, hvordan gikk det med han?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

viks

Ble kastet ut før kampstart, tror han fikk bot også syntes jeg noen snakket om..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gull2006

Quote from: "viks"Herlig med blussing, bare synd det gikk som det gikk med blusseren..


Ja, halvparten av de som var der sto vel å pekte på stakkarsen..

BL

Quote from: "viks"Ble kastet ut før kampstart, tror han fikk bot også syntes jeg noen snakket om..


Ble det blusset før kampstart??? Uansett ville det kanskje vært letter å "overlevd" hvis han ikkje hadde stått fremme, så og si ved siden av snuten...
Hansa-
Felt Z

viks

Quote from: "BL"
Quote from: "viks"Ble kastet ut før kampstart, tror han fikk bot også syntes jeg noen snakket om..


Ble det blusset før kampstart??? Uansett ville det kanskje vært letter å "overlevd" hvis han ikkje hadde stått fremme, så og si ved siden av snuten...


Vi sto jo som sild i tønne, umulig og blusse noen andre plasser enn fremme uten og svi ned noen folk. Var jo 1000 stk på et felt til 460..

Eneste alternativet mått vel vært og sendt blusset rundt, men de hadde vel bare hevet ut alle.

Ingen som pekte ut noen, men det var jo utrolig lett for barte-policen og se hvem som blusset. De sa bare du kan komme frem her, så gikk vedkommende frivillig.. Lurer på hva de hadde gjort om han hadde nektet, da kunne det lett blitt litt rabalder tror jeg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gud

Hørte fyren fikk 6000 kr i bot. Det svei vel mildt sagt på pungen.

Candyman

Han skulle blusset med finlandshette, så skulle han dukket ned i folkehavet, og poppet opp igjen mellom noen andre...så hadde de ikke hatt peiling.

Noe å tenke på til "neste" gang....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Nå gikk han jo ikke glipp av den helt store opplevelsen da.

Go Up