• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helegbe god allikevel?

Started by Tom C, October 10, 2005, 18:56:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Kan Brann ha vært for kjapp å avskrive Helegbe? Han har ifølge rapportene spilt bedre og bedre for andrelaget (selv om de sliter), og nå mot Fyllingen spilte han ifølge brann.no en meget bra kamp, og scoret i tillegg begge målene.

Eller er ikke 2.div noe målestokk?
Aldri mer Obos....

Brann-Peter!

Helegbe var meget god og saerdeles bevegelig og rask i kampen mot fyllingen som gikk paa fana stadion. Jeg var der, og maa virkelig si at han var veldig hurtig, smart og rask i vendingene. Han imponerte meg.
Jeg har ihvertfall skiftet mening om han etter denne kampen, men det er ingen grunn til aa ta helt av, fordi han har et lite stykke opp til TL-spill mener jeg, men han viser fine tendenser!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Nixon

Litt av forutsetningene for å hente Helegbe har vel blitt endret litt da Huseklepp kom inn i troppen. I han har jo Brann en reell utfordrer og backup på begge kantene neste år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BrannSupporter

Med Petter Vaagan Moen og Erik Huseklepp i stallen neste år, så mente de vel at en spiller som bruker en kvote av spillere utenfor EU, burde vært bedre.

viks

Quote from: "BrannSupporter"Med Petter Vaagan Moen og Erik Huseklepp i stallen neste år, så mente de vel at en spiller som bruker en kvote av spillere utenfor EU, burde vært bedre.


For eksempel Olivier Occean....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lurkin

En liten sammenligning.

Petter Vaagan Moen - 21 år og kaptein på U21-landslaget til Norge, som har et A-lag som mest sannsynlig ikke går til VM.

Michael Helegbe - 19 år og kaptein på U21-landslaget til Ghania, som har et A-lag som allerede er klart for VM.

Tolk det som du vil..
Berømte Brann fra Bergen

jinxter

Det er mye vanskeligere å kvalifisere seg fra Europa enn Afrika, så det er en alt for enkel sammenligning.

andy

Synes at det blir vanskelig å vurdere Helegbes kvaliteter når han ikke har fått vist seg skikkelig frem på a-laget. Helegbe imponerte meg den lille tiden han var på banen mot Lillestrøm, og Mons er ofte for feig og tør ikke gjøre slike bytter før 5 minutter før slutt!
Andy

*Soma kom og hjelp meg for bart e alt eg ser!*

Lurkin

Quote from: "jinxter"Det er mye vanskeligere å kvalifisere seg fra Europa enn Afrika, så det er en alt for enkel sammenligning.


Jeg sa at du kunne få tolke det som du ville selv. :)

Men, han er ung. 19 år. Og afrikansk fotball er i en veldig storframgang, når lag som Kamerun og Nigeria ikke kommer videre med spillere som Eto'o og Jay Jay Okocha, så Norge - Ghania er ikke noen stor forskjell.
Jeg sier at vi burde gi han frem til han er blir 20. Se hvordan Mons og resten av gjengen kan forme han i løpet av vinteren.
Berømte Brann fra Bergen

Keano

Eg såg an mod Egersund for nåen uge si. Han øvebeviste i hvert fall meg. Det e greit nok at han ikkje e en typiske lagspelar, å han e au veldig langt onna å ha tilpassa seg norsk fotball. MEN, eg ser et vanvittig potensiale i farten, teknikken å arbeidsviljen hans. Folkens, 19 år gammale...
`m gonna torture you anyway

Bolsen

han får isje kontrakt no...syns det va dumt..tror han kunne terrorisert mange høyrekanter i tippeligaen

Rasmus_brann

Jeg har ikke så stor rett til å kritisere Helegbe, men det jeg ar sett av han i noen små innhopp mot LSK feks.,det var jo overbevisene, ekstremt teknisk, veldig rask og han har i følge pressen også målteft. Det sies han scorte en del heme i i Ghana..
Jeg skjønner ikke hvorfor han sendes hjem igjen, han har jo gjort det bra for Brann 2 også...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Ricky

Skal vi først bruke utenlandskvoten vår, så ser jeg helst at vi bruker den på spillere som er bankers i førsteelleveren, eller som i det minste styrker laget på en eller annen måte. Helegbe har vært her en halv sesong, og har vist ganske åpenbare mangler de gangene han har prøvd seg på A-laget. Helt greit å gi slipp på ham da, selv om man aldri kan vite helt sikkert hva man eventuelt går glipp av. Får han skikk på en del ting, så kan han fort bli en hit med den farten han har.

Men ironien her er vel egentlig at det var vingtalentet vi hentet fra hin siden av Løvstakktunnelen som gikk inn på A-laget og bidro med noe :)

Go Up