• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kapasitet neste år: 18 500 - 19 000

Started by BrannSupporter, October 10, 2005, 18:08:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

og alltid borte med mic'en og dro "Gje meg en B ..... " hva sier egentlig Mjelde til SS nå om dagen før kampene?

Xminator

Kanskje Mjelde bør avlegge SS ett lite besøk rett etter pause også? Gi litt kjeft for slett innsats mot slutten av 1. omgang? :D

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Kanskje Mjelde bør avlegge SS ett lite besøk rett etter pause også? Gi litt kjeft for slett innsats mot slutten av 1. omgang? :D


Ja, hvis han tid til det, og ikke har en lang lekse å fortelle spillerne, så hadde det absolutt vært på sin plass!
Legg ned hele klubben!

ole3000

Quote from: "Professoren"
Quote from: "ole3000"husker den vikingkampen som om det var i går. Var vel 8-10 år gammel og skulle på kamp med pappa. Men det var så masse folk at vi og sikkert noen 1000 andre måtte rett og slett reise hjem igjen. mener det var 21-22 000 innenfor murene den dagen.


I og med at det stod to innlegg over ditt at kampen gikk i 96 syns jeg det var litt morsomt at du anslaar at du var 8-10 aar. Du er vel ikke tilfeldigvis en afrikansk fotballspiller?


hehe.. leste sikkert ikke ferdig innlegget over. er født i 88 så da var eg vel 8 år hvis eg ikke har regnet veldig feil;)
i går for en til!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Kanskje Mjelde bør avlegge SS ett lite besøk rett etter pause også? Gi litt kjeft for slett innsats mot slutten av 1. omgang? :D


Ja, hvis han tid til det, og ikke har en lang lekse å fortelle spillerne, så hadde det absolutt vært på sin plass!


Han kunne jo bare gitt stoppsignalet til dommeren, trasket over gresset og avlevert leksen sin, trasket tilbake og gitt dommeren tommelen opp!

uptas

Var meg som skrev at det kun har vært en utsolgt kamp siden Sampdoria. Glemte å skrive som vi trenger sitteplassene. Var et argument mot en stadion uten ståplasser, som en skandaløst nok ikke kan benytte i Europacupkamper. Da er det kun Liverpool kampen som har vært utsolgt siden vi uregelmessig har vært i Europa siden 89.

Så med en halv tribune med ståplasser får vi økt kapasiteten på stadion, samtidig som det i praksis ikke er negativt for Europacupkampene Brann utrolig nok kvalifiserer seg til i ny og ne. Og det er også utført på flere stadioner avtagbare seter, uten at jeg har peil på kostnadsnivået på slikt. Hadde håpet at Bataljonen kunne kjempe for en stå-tribune, men der tok jeg trolig feil.

Så hvis det er noen som er enig med meg og har kontakter med slipsfolkene i Brann, så håper jeg de kan drive litt lobbyvirksomhet. Vi er nå ivertfall en del som støtter mitt syn.

DJ_ADG

Te de som lurer på om Sampdoria kampen var bare sitteplasser, så nei. Den kampen var i 1989, var vel ikkje før 1990 eller litt inn på 90-tallet det ble pålagt med sitte plasser i UEFA etter katastrofene i England.

Bilde av Hansa i kampen mot Sampdoria;
http://img24.imageshack.us/img24/6953/sampd1dm.jpg
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Forza

Jeg bare nevner igjen at det var lov å stå i svingene på liverpool kampen. Når kom egentlig reglene om at man ikke fikk bruke ståplasser?

Candyman

Hey. Fantastisk bra, har ikke sett bilder fra denne kampen før. Iallefall ikke siden den var. Fatter'n fikk kun EN billett til denne kampen av jobben, så jeg kunne ikke være med. Da var det en trist 10 åring som satt hjemme skal jeg love dere. Snufs!

Men gøy å se pølseboden igjen! Hehe...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

uptas

Men Liverpoolkampen er eneste i min tid som har vært utsolgt av Europacupkampene. Og min europacuptid startet på store stå mot Sampdoria i 89. Kampen var utsolgt flere ganger av Branns proffe markedsføringsapparat, men så vidt jeg husker var det snaut 17.000 tilskuere der, mens det var plass til godt over 20.000. Så med mindre Mjelde klikker gal i årene frammover trenger vi aldri 20.000 seter.

Samtidig kan vi forvente å trenge mer enn 21.000 i kapasitet hver eneste sesong (premieren, 16. mai og evt. toppkamper). Derfor, i tillegg til at mange ønsker å stå på fotballkamper, ønsker jeg en halv tribune til ståplasser. Billigere å lage, plass til flere og alle blir fornøyde. Ser ikke et eneste bra argument mot dette (med mindre Mjelde klikke gal og vi blir et vanlig syn CL finale som kommer).

Kirk

Burde ikke være noe problem å røske vekk setene på ett eller to av feltene på Hansa-tribunen hvis viljen var til stede nei. Ser dessverre ikke ut som om den er det hos Brann, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Mener kanskje det er lettere å holde styr på folk hvis alle har hvert sitt sete?

Har Bataljonen egentlig luftet en slik mulighet?

Gull2006

Har ikke lest hele tråden, så jeg er ikke helt med på hva dere diskuterer her. Men finnes det ikke noe som kalles for "ståseter"; altså små seter som aldri brukes, men som alikevel er der pga krav om sitteplasser?!

Ricky

På midten av 90-tallet var det i UEFA som det er med NFF nå. Det var tvingende nødvendig med oppgradering av stadionanleggene i Europa, og UEFA kom med regler om kun sitteplasser i e-cup. men i en periode ble det gitt dispensasjoner i hytt og vær. Mot Liverpool fikk vi vel lov til å ha 5.-6.000 stående tilskuere.

Også mot Levski Sofia i 2001 var det smekkfullt, med de 11.000 sitteplassene vi hadde den gang.

BrannFa(e)n

Jeg mener det er tull å ikke ha kun sitteplasser på stadion. Det er så utrolig unødvendig. I et slikt tilfelle ville jeg funnet opp, evt brukt noe som det gull2006 skriver. Seter som holder kravene, men som ikke "egner" seg for bruk.
rannfasiten

Professoren

Quote from: "uptas"Kampen var utsolgt flere ganger av Branns proffe markedsføringsapparat, men så vidt jeg husker var det snaut 17.000 tilskuere der, mens det var plass til godt over 20.000.


Hehe...Enkelte ting forandrer seg aldri. Hvor mange kamper som har vaert "utsolgt" i foelge markedsfoeringsapparatet er ikke godt aa si...

krøvel vellevold

Quote from: "Professoren"
Quote from: "uptas"Kampen var utsolgt flere ganger av Branns proffe markedsføringsapparat, men så vidt jeg husker var det snaut 17.000 tilskuere der, mens det var plass til godt over 20.000.


Hehe...Enkelte ting forandrer seg aldri. Hvor mange kamper som har vaert "utsolgt" i foelge markedsfoeringsapparatet er ikke godt aa si...


En uke før Sampdoria-kampen, var det solgt "17000 - 18000 billetter". Tilskuertallet var 16789.

Tidlig på kampdagen da semien mot Glimt ble spilt i 1993, var det "utsolgt". Tilskuertallet ble 13013. Kapasiteten var ca 25000 den gangen.
Legg ned hele klubben!

Kirk

Fra Brann.no:
"Neste sesong vil Brann Stadions kapasitet trolig ligge på 19486. Den nye tribunen vil alene romme rundt halvparten av disse.

Med ferdig utbygging i 2008 vil Brann Stadion igjen kunne ønske velkommen til mer enn 20000 tilskuere, for første gang siden 1990-tallet."


Her må Krøvel frem med kalkulatoren igjen!

Xminator

Nå må de bestemme seg snart. Mail sendes asap til Brann med ønske om detaljert setefordeling pr. tribune og felt :p


gull05

19486 blir kapasiteten på staddaen til sesongen 2006!
ød makt.

ole3000

Quote from: "gull05"19486 blir kapasiteten på staddaen til sesongen 2006!


er da ikke så gale det da:) gleder meg til 2008, Gull og over 20 000... herlig
i går for en til!

Go Up