• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kapasitet neste år: 18 500 - 19 000

Started by BrannSupporter, October 10, 2005, 18:08:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Skissene som er lagt frem til nå rører vel ikke Hansa slik den står i dag. Spørst om konstruksjonen muliggjør å sette seter i knekken. For helheten hadde det klart vert best å få opp en ny tribune der også. Det skjer neppe de neste 10 årene. Det er hjørnene som nok blir de billigste billettene og de vil selges sist. Noe som gir dårligere økonomi i å bygge der.

Regner fortsatt SKBranns 3500 seter som den offisielle størrelsen på Hansa. Det var vel snakk om å sette inn noen seter før denne sesongen?

Med seter også i hjørnene på Hansa har vi ett anlegg som nærmer seg 23000 seter. Da nærmer vi oss ett realistisk publikumsnivå for Brann.

viks

Quote from: "Xminator"Med seter også i hjørnene på Hansa har vi ett anlegg som nærmer seg 23000 seter. Da nærmer vi oss ett realistisk publikumsnivå for Brann.


Iåm at dette er noe uklart slik det fremgår av skissene ennå er det kanskje i tidligste laget og kommentere, men kan jo tenkes at Dahl og co, har en plan B ved en eksplosjonsartet publikumsinteresse de neste årene?

Jeg velger i hvert fall og tro dette...

For de som er misfornøyd med både glassfasade og det ene med det andre kunne det jo vært en ide og ta en kikk her: http://www.rbk.no/stats/infoArticle.jhtml;jsessionid=WUPHBP355FLTBQFIMUDCFEQ?articleID=38330

Dette overgår jo vi allerede til neste år, om ikke i kapasitet, så i hvert fall i estetikk...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Litt rødfarge på innrammingen til glasset og det blir bra. Tror mye av grunnen til at det blir så mye glass er at Stadion skal virke mindre dominerende i lokalmiljøet.

Hadde vert flott om vi kunne fått set arkitektenes 3d-bilder av nye stadion? Noen som vet om skissene snart er tilgjengelige i litt større format?

P-K

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "P-K"Stadion i glass?!? Det blir ikke mye vakkert!


Stadion i glass blir veldig bra. Langt flottere enn de blikkboksene man finner andre steder.

Quote from: "P-K"Og planene er drastisk endret siden forrige gang de sendte ut noe. Det blir bare mer og mer tydelig at stadionbygging har ikke disse guttene snøring på!


De sendte ut skisser. Ikke ferdige tegninger. Dersom du synes de forrige skissene så bedre ut enn det vi har sett nå, vil jeg påstå det er du som ikke har særlig peiling på stadionbygging, langt mindre estetikk. Men men, smaken er som kjent som baken.



Den forrige var også langt fra vakker. Kritikken min gikk på at Brann endrer veldig mye fra den ene dagen til den andre.- Dette tyder på at de ikke tenker langsiktig, men slenger ut noe hver gang fotballforbundet truer med å kutte kapasiteten. Brann skulle hatt skikkelige eksperter på saken. Les Snøhetta eller lignende. Ikke et vondt ord om Waardal-Lunde, men her er de for små. Og Knut'n? Say no more!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

Quote from: "P-K"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "P-K"Stadion i glass?!? Det blir ikke mye vakkert!


Stadion i glass blir veldig bra. Langt flottere enn de blikkboksene man finner andre steder.

Quote from: "P-K"Og planene er drastisk endret siden forrige gang de sendte ut noe. Det blir bare mer og mer tydelig at stadionbygging har ikke disse guttene snøring på!


De sendte ut skisser. Ikke ferdige tegninger. Dersom du synes de forrige skissene så bedre ut enn det vi har sett nå, vil jeg påstå det er du som ikke har særlig peiling på stadionbygging, langt mindre estetikk. Men men, smaken er som kjent som baken.



Den forrige var også langt fra vakker. Kritikken min gikk på at Brann endrer veldig mye fra den ene dagen til den andre.- Dette tyder på at de ikke tenker langsiktig, men slenger ut noe hver gang fotballforbundet truer med å kutte kapasiteten. Brann skulle hatt skikkelige eksperter på saken. Les Snøhetta eller lignende. Ikke et vondt ord om Waardal-Lunde, men her er de for små. Og Knut'n? Say no more!


Kanskje du skulle vært inne som konsulent her da?

Du vet vel sikkert like mye om Bjørn Dahl om forsvarlig økonomisk drift, like mye om Waardal-Lunde om arkitektur, og like mye som Knut'n om fotball generelt..

Mulig du er inne i prosjektet allerede da du syntes og vite med sikkerhet at Brann bare slenger ut det ene utkastet etter det andre, men jeg personlig håper ikke du er i prosjektet, med den positive innstillingen du utviser...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Jeg burde absolutt ikke vært inne i prosjektet.

Jeg er ingen økonom som Bjrøn Dahl
Jeg er ingen fjott som lever på kontaktene mine som Knut'n.
Jeg er ikke arkitekt som Waardal-Lunde, men jeg kjenner godt til dem.

Som sagt. Intet ondt om Waardal-Lunde, men å bygge Stadion krever spesialkompetanse. Og på dette området glimrer ikke WL.

Veidekke er et skurkefirma og bør holdes langt unna Brann Stadion.

Brann har vært veldig vinglete i hele planleggingen av dette anlegget. Og har fortsatt ingen planer for å løse problemene med infrastukturen. Med mindre "Bybanen ordner alt" kan kalles en plan.

Er jeg negativ? Absolutt! Hvorfor? Fordi Brann aldri har bygget opp noen tillit til at de kan gi oss det anlegget klubben fortjener.

Men de skal ha pluss i boken for én ting. Finansieringsplanene er det første fornuftige Brann har foretatt seg siden Hansasvingen ble påtenkt.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Tja, hva er galt med det annlegget der da? Kunne tenkt meg å se litt større bilder av det, men fasaden ser grei nok ut. De har klart å presse inn seter nok til å nå målet om 20500, det er også betydelig potensiale for utvidelse i hansasvingen. Det som mangler er bøy i forkant av taket for å gi bedre lyd. Inngangene skulle ideelt sett hvert enda litt mindre synlige, men de virker langt mindre dominerende enn hva man ser på danskebåten. De har holdt seg fra fristelsen til å bygge to etasjer. Det blir ikke stolper som skygger for utsikten. Idet hele tatt får Brann det Brann trenger. Ett rimelig og nøkternt annlegg med mange seter og gode fasiliteter.

Så får det heller være at ikke Snøhetta fikk lage skeive vinkler og marmortak.

viks

Quote from: "P-K"Jeg burde absolutt ikke vært inne i prosjektet.

Jeg er ingen økonom som Bjrøn Dahl
Jeg er ingen fjott som lever på kontaktene mine som Knut'n.
Jeg er ikke arkitekt som Waardal-Lunde, men jeg kjenner godt til dem.

Som sagt. Intet ondt om Waardal-Lunde, men å bygge Stadion krever spesialkompetanse. Og på dette området glimrer ikke WL.

Veidekke er et skurkefirma og bør holdes langt unna Brann Stadion.

Brann har vært veldig vinglete i hele planleggingen av dette anlegget. Og har fortsatt ingen planer for å løse problemene med infrastukturen. Med mindre "Bybanen ordner alt" kan kalles en plan.

Er jeg negativ? Absolutt! Hvorfor? Fordi Brann aldri har bygget opp noen tillit til at de kan gi oss det anlegget klubben fortjener.

Men de skal ha pluss i boken for én ting. Finansieringsplanene er det første fornuftige Brann har foretatt seg siden Hansasvingen ble påtenkt.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Har Brann behov for et nøkternt anlegg, eller har vi behov for et skikkelig anlegg?

Hva skal Brann ta mål av seg til å bli? Skal vi la småklubber som Molde, Star og Sogndal ha flottere anlegg enn oss? Skal vi la konkurrenter som Viking, Vif og Rosenborg overkjøre oss? Lerkendal er riktignok grufull, men den er mye større.

Det er litt sent å komme med kristiske innspill etter at jegern har flådd en sau som noen kledde opp til bjørn. Først må man se til at jegeren går på riktig bytte.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

viks

Quote from: "P-K"Har Brann behov for et nøkternt anlegg, eller har vi behov for et skikkelig anlegg?

Hva skal Brann ta mål av seg til å bli? Skal vi la småklubber som Molde, Star og Sogndal ha flottere anlegg enn oss? Skal vi la konkurrenter som Viking, Vif og Rosenborg overkjøre oss? Lerkendal er riktignok grufull, men den er mye større.

Det er litt sent å komme med kristiske innspill etter at jegern har flådd en sau som noen kledde opp til bjørn. Først må man se til at jegeren går på riktig bytte.


Man kan være en serdeles oppegående kar selv om man ikke kjører Rolls Royce eller Ferrari...

Så får det heller være at mange begjærer det uopnåelige. Det handler om og sette klubben foran perosnlige drømmer og visjoner. Og akkurat dette gjør Bjørn Dahl og co på en helt utmerket måte...

(Vil anta at de hadde syntes det var kult med et Stadion med 30.000 plasser, marmorgulv, personlig lydanlegg, flatskjerm ved hvert sete, og en egen kelner kun for deg og...)

La oss kalle en spade for en spade (når vi er inne på gode norske ordtak)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Det var en diskusjon vi kjørte for ett år og mer siden P-K. Kommunen valgte Fiat-løsningen på Minde en gang de neste 20 årer, Brann kontrer med en Volvo-løsning på eksisterende anlegg nå.

Det er uansett 15 år til neste gang diskusjonen i det hele tatt har noe for seg.

krøvel vellevold

Quote from: "P-K"Har Brann behov for et nøkternt anlegg, eller har vi behov for et skikkelig anlegg?

Hva skal Brann ta mål av seg til å bli? Skal vi la småklubber som Molde, Star og Sogndal ha flottere anlegg enn oss? Skal vi la konkurrenter som Viking, Vif og Rosenborg overkjøre oss? Lerkendal er riktignok grufull, men den er mye større.

Det er litt sent å komme med kristiske innspill etter at jegern har flådd en sau som noen kledde opp til bjørn. Først må man se til at jegeren går på riktig bytte.


Vi skal bygge et Stadion som passer for BRANN - ikke for Real Madrid eller Barcelona. Ikke for Rosenborg eller Viking. Med tanke på Branns nære økonomiske forhistorie, er nøkternhet å foretrekke foran visjonær stormannsgalskap. Er Lerkendal mye større? Kapasiteten er 21300, mens vi får 20500. Er det MYE større? Vi får et stadion vi kan fylle opp flere ganger i sesongen - ikke som RBK som kun fyller opp på 16.mai og et par ganger til hvis de deler ut 10000 gratisbilletter til idrettslag i Nord-Trøndelag. Når det er 14000 på Lerkendal, virker det VELDIG glissent.
Legg ned hele klubben!

johsmag

Tenk hvor fantastisk det kan bli å få hele Hansa til å stå å synge sammen. Håper det kan skje i noen kamper til neste sesong.

Vurdere faktisk å melde meg inn igjen i BBB.

jegløh

Quote from: "krøvel vellevold"Er Lerkendal mye større? Kapasiteten er 21300, mens vi får 20500. Er det MYE større? Vi får et stadion vi kan fylle opp flere ganger i sesongen - ikke som RBK som kun fyller opp på 16.mai og et par ganger til hvis de deler ut 10000 gratisbilletter til idrettslag i Nord-Trøndelag. Når det er 14000 på Lerkendal, virker det VELDIG glissent.


RBK kan sette publikumsrekord i år. Tror vi skal være forsiktig med å si at snittet vårt kommer til å bli høyere enn deres.

Vi har forresten hatt utsolgt èn gang i år, 16.mai.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

uptas

Merkelig at ingen kommenterer at en hel langside skal til VIP-er. Skremmende hva kapitalistene får servert.

Men langt viktigere, hvor blir det stå-plasser? Og hvorfor ingen som nevner en kortside med avtagbare seter? Er jo gjort på mange stadioner og selv med en rein ståtribune vil jo kapasiteten fortsatt være ca. 15.000 sitteplasser. Og siden Sampdoria besøkte oss i 1989 har vi kun EN gang hatt utsolgt. Trenger vi virkelig 20.000 seter? nei sier jeg. Drøye 10.000 ståplasser i en sving og 15.000 sitteplasser fører til en perfekt stadion sier nå jeg.

Og til neste år, hva med å fjerne setene på de to midterste nederste feltene på Hansa? Da må det jo bli plass til en haug med folk, samtidig som stadions snitt går opp. Kanskje litt problematisk for de to nederste feltene i sidene, men alt kan løses hvis folk spiller på lag

Xminator

Det blir ikke ståplasser, men i dagens BT "gir" Dahl bort 1500 seter nederst på Hansa til de som "tenker på å reise seg". Der blir BBB-feltet neste år. Er langt fra sikker på at dagens BBB-gruppe fyller dette feltet, men det er da noe å vokse på. Og vokser det mye er det 2000 seter til på Hansa til å vokse på.

Så får vi håpe gjengen er voksen nok til å faktisk stå bak målet og ikke kommer i fokus for helt andre ting enn sang og stemning.


viks

Jeg foreslår at man etablerer BBB jr i klokkesvingen, og innfører 18 års granse i nedre hansa..

Med og få en liten syngende "klack" litt bortenfor bortesupporterne, vil man kunne ta all gnisten fra disse lettere og...

De billigste billetene er vel og oppdrive her og foruten nedre hansa/SS, og derfor et reelt alternativ til dette..

Tenke dere "Vi er Brann Bergens stolthet" mellom Hansa, og BBB jr kunne klart og dratt med seg hele familietribunen...Kunne blitt et sinnsykt trøkk...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Straffe!!!

Tror vi kan se langt etter langside-plassering på oss supportere i fremtiden, og da er det helt topp med ny plassering i Hansa.

Slipper å få solen i øynene de dagene dette er et problem. Tenk dere ettermiddagskamper når solen står lavt over Hansa og hjørnet ut mot Nymarksbanene...

Blir mye mysing da. Men på den annen side, kan jo åpne for økning i salg av caps'er ihvertfall.

EPPY

Quote from: "viks"Jeg foreslår at man etablerer BBB jr i klokkesvingen, og innfører 18 års granse i nedre hansa..



Dette tror jeg kunne blitt utrolig bra, da kunne vi tatt stadion stemningen til nye høyder, og bortesupporterene hadde blitt utrolig grintete.

Dette må vi få til

mobli

Quote from: "purolatino"


Det er ingen vits å ha 2 etasjer på en stadion som kun tar 20500 tilskuere. F.eks så har Stade de Genève kun en etasje og den tar 31000 tilskuere.

Nixon

Er jo ikke bare hva som er nødvendig i forhold til tilskuertallet. To etasjer er mye styggere enn en bratt tribune som går helt opp. Og at vi en gang skal stå på den tribunen er utopi uansett.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brann-Peter!

Personlig tror jeg ikke det blir to-etasjers som det er paa hansa. Tror de mener 2 etasjer inne i tribunen!
Har det ikke vaert avklart lenge at nye stadion ikke skal ha flere etasjer?
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Kirk

Quote from: "Brann-Peter!"Personlig tror jeg ikke det blir to-etasjers som det er paa hansa. Tror de mener 2 etasjer inne i tribunen!
Har det ikke vaert avklart lenge at nye stadion ikke skal ha flere etasjer?


Skal kun være en etasje på de nye tribunene ja. Med et pitte lite forbehold om den siste tribunen som sikkert skal tegnes på nytt.

Frykter litt at alle VIP-plassene skal selge så godt at de blir fristet til å lage VIP-plasser på den andre langsiden også, slik at det blir omtrent  umulig for "mannen i gaten" å  få billett på langsidene.

Men den tid, den sorg! Det viktigste nå er å få byggeplanene godkjent slik at de kan begynne å bygge første byggetrinn.

BrannSupporter

Quote from: "uptas"
Og siden Sampdoria besøkte oss i 1989 har vi kun EN gang hatt utsolgt.


Hvilken kamp tenker du på da? Det har vel vært flere enn 1 kamp utsolgt på disse 16 årene? 16 mai i år og den gangen vi tapte 2-6 for RBK i siste serierunde var vel utsolgt på forhånd? Ellers har det jo vært fullt flere ganger, men kanskje ikke utsolgt på forhånd.

krøvel vellevold

Har dradd frem kalkulatoren igjen, og kontrollregnet på tegningene. Slik det ser ut for meg, vil Nordre få i overkant av 4000 sitteplasser (samsvarer noenlunde med tallene i avisen), Klokkesvingen vil få i overkant av 6000 plasser medregnet hjørnene (stemmer også med avisen), men ut i fra tegningene vil bare halve hjørnet mellom Gamle Sitte og Klokkesvingen bygges nå mens Gamle Sitte fremdeles står. Dermed vil Klokkesvingen bestå av ca 5300 seter i første omgang. Regnet ut fra at Gamle Sitte har 4400 sitteplasser og Hansa har 3900, vil det være 17 600 sitteplasser neste sesong (hvorav 9300 helt nye), i tillegg til de 1000 ståplassene foran Gamle Sitte. Altså en totalkapasitet på 18 600. Forøvrig har jeg regnet meg frem til at setebredden på VIP Hvermansen antagelig blir 50 cm, mens den blir 45 cm ellers.

Videre utbygging: Når ny Søndre bygges, gjør jeg regning med at den andre halvdelen av hjørnet Gamle Sitte/ Klokkesvingen vil fullføres. I tillegg vil det vel bli et "halvt hjørne" mot Hansasvingen (for at de to tribunene skal passe med hverandre). Den søndre delen vil inkludert de to "halve hjørnene" da få ca 7000 sitteplasser. Blir det ikke bygget noe hjørne mellom Nordre og Hansa, vil sitteplasskapasiteten da være 20 200. Får man plass til et "halvt hjørne" også der, vil kapasiteten kunne bli ca 20 800.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "uptas"
Og siden Sampdoria besøkte oss i 1989 har vi kun EN gang hatt utsolgt.


Hvilken kamp tenker du på da? Det har vel vært flere enn 1 kamp utsolgt på disse 16 årene? 16 mai i år og den gangen vi tapte 2-6 for RBK i siste serierunde var vel utsolgt på forhånd? Ellers har det jo vært fullt flere ganger, men kanskje ikke utsolgt på forhånd.


Det har som regel vært utsolgt 16/5 de siste årene. I tillegg kommer altså den nevnte RBK-kampen og 16/5 i 1993.  Skal man kverulere litt, var det jo også utsolgt mot Liverpool og Levski, men da riktignok med sterkt redusert kapasitet. Sampdoria-kampen det henvises til, var imidlertid langt i fra utsolgt...
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

United kampen var vel temmelig utsolgt en gang i tiden.....

BrannFa(e)n

Er likevell imponert over oppmøtet de siste årene med tanke på fasilitetene. Jeg mener, en tribune som bare står midt på en ståseksjon? Og så videre.
rannfasiten

BrannSupporter

I tillegg tror jeg Viking-kampen 1 mai i 96 var utsolgt. Det var i hvertfall mange som ikke kom inn.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"I tillegg tror jeg Viking-kampen 1 mai i 96 var utsolgt. Det var i hvertfall mange som ikke kom inn.


Riktig! Men kanskje ikke "utsolgt", for de åpnet jo bare portene og flere tusen strømmet inn gratis! Men United-kampen var IKKE utsolgt. Det var 16000 og noe...
Legg ned hele klubben!

ole3000

husker den vikingkampen som om det var i går. Var vel 8-10 år gammel og skulle på kamp med pappa. Men det var så masse folk at vi og sikkert noen 1000 andre måtte rett og slett reise hjem igjen. mener det var 21-22 000 innenfor murene den dagen.
i går for en til!

DJ_ADG

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannSupporter"I tillegg tror jeg Viking-kampen 1 mai i 96 var utsolgt. Det var i hvertfall mange som ikke kom inn.


Riktig! Men kanskje ikke "utsolgt", for de åpnet jo bare portene og flere tusen strømmet inn gratis! Men United-kampen var IKKE utsolgt. Det var 16000 og noe...


Ja, men Hansa var ikkje ferdig. Den kampen var Nedre Hansa en stå tribunne. Det var utsolgt så mange plasser de kunne ha den kampen. Det var 16100 den kampen. Det var 2000 mer enn det var på Rosenborg den sesongen for då ble ikkje Hansa brukt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannSupporter

Jepp, det husker jeg også. St hansa ikke var ferdig til Man Utd kampen. Det var vel der Man U fansen ble plassert hvis jeg ikke hukser helt feil.

Når det gjelder den Viking-kampen, så var det offisielt 19408. Bare så det er sagt, den Viking-kampen var ikke jeg på, min første stadion-kamp, var nemlig året etter, 1-2 tapet for RBK.

ole3000

Quote from: "BrannSupporter"Jepp, det husker jeg også. St hansa ikke var ferdig til Man Utd kampen. Det var vel der Man U fansen ble plassert hvis jeg ikke hukser helt feil.

Når det gjelder den Viking-kampen, så var det offisielt 19408. Bare så det er sagt, den Viking-kampen var ikke jeg på, min første stadion-kamp, var nemlig året etter, 1-2 tapet for RBK.



offisielt ja. men de åpnet jo portene slik at folk bare kunne gå inn etter hvert. Tror nok at du ikke kommer nærmere begrepet "sild i tønne";)
i går for en til!

Ingo

Mot Molde 16 mai 93 var over 23 tusen offisielt, og tillegg slapp vaktene folk gratis som sto i kø  når kampen begynte, man esimerte at man slapp inn ca 1500 gratis.
Når det gjelder Liverpool kampen var det kun 12000 som slapp grunnet regelverket til Uefa, men det var enorm som etterspørsel etter billetter,
Husker sjølv at eg kunne få 2000 for sittebilletten min.
Når det gjelder BD utsagn at det kun ved få anledninger vært over 20 000, det sier seg sjølv når det er minst 10 år siden stadion kunne slippe inn over 20 000.
Men han er jo nødt å si dette når kapasiteten på nye stadion kun blir på litt 20 000, for å stogge kritikkere.

Xminator

Jeg tror jeg har de fleste med meg når jeg håper begge de to tribunene er ferdige til sesongstart. Og at gamle sitte er historie etter neste sesong. Og jeg tror Krøvel ser nytten av seter i hjørnene på Hansa også og dermed få denne tribunen opp i 5500-6000 seter og ett stadionanlegg med 22-23000 seter. Det er realistisk. Og for å si det slik, det blir neppe seende tomt ut selv om det er seter i hjørnene :p

enavgutta

For det der TORO rett i posen / Bon Appetit hjørnet ser like latterlig ut som en del av "pauseunderholdningen" på Stadda... :-D

Forza

Quote from: "Ingo"Når det gjelder Liverpool kampen var det kun 12000 som slapp grunnet regelverket til Uefa, men det var enorm som etterspørsel etter billetter,
Husker sjølv at eg kunne få 2000 for sittebilletten min.


Hvilken regler var dette. Det var jo mulig å stå i svingene den kampen.

Candyman

Quote from: "Ingo"Mot Molde 16 mai 93 var over 23 tusen offisielt.

Ha! Den husker jeg. Jeg og min far satt sammen med en annen gjeng på taket på pølseboden i klokkesvingen, og så veldig godt der :-)
Var noen politi 20 meter borte som ville alle skulle gå ned, men var så trangt at de aldri nådde bort til oss. Snakker om 20 meter, hehe, så var ingen som gikk ned. Der måtte snuten gi seg på tap gitt, til "takgjengen"s store fornøyelse...

Når vi kom ut husker jeg en kar som gikk ved siden av oss som endelig hadde fått opp røyken fra lommen. Sa at han ikke hadde fått hendene opp av lommen hele kampen.... Var seff en overdrivelse, men ikke langt unna. Var ordentlig sild i tønne den kvelden.

Husker og da tilskuertallet ble lest opp. Var ganske stolt over å være brannsupporter når vi passerte 23.000....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Forza

Det var tider det når man satt oppå pølseboden. Husker vi var mange som pleide å klatre opp i lysmasten der også. Klatret rimelig langt opp der ja. Alltid like moro når Terje Bøe ropte opp at vi måtte komme oss ned.

Professoren

Quote from: "ole3000"husker den vikingkampen som om det var i går. Var vel 8-10 år gammel og skulle på kamp med pappa. Men det var så masse folk at vi og sikkert noen 1000 andre måtte rett og slett reise hjem igjen. mener det var 21-22 000 innenfor murene den dagen.


I og med at det stod to innlegg over ditt at kampen gikk i 96 syns jeg det var litt morsomt at du anslaar at du var 8-10 aar. Du er vel ikke tilfeldigvis en afrikansk fotballspiller?

Professoren

Jepp husker han la til "dokkar maa jo vaere helt galen" en gang noen befant seg langt opp i masten. Stod selv i klokkesvingen da jeg var yngre, og har satt baade paa taket paa polseboden og i masten. Og det satt alltid noen paa solo-reklameskiltene i Hansasvingen

enavgutta

Var noe annet med verdens beste speaker enn Hanøyvaset. Han hører seg utmerket på 12.mann klassikeren, men på Stadion kunne vi vært ham foruten. Radio 1 trynet. Terje Bøe må jo være virkelig oldis nå, husker han sa et par ord på Stadion i fjor eller noe, stemmen virket sleten, slurvete og gammal ...

Xminator

Terje Bøe rablet da vist gal ved cornerflagget mot Viking. Kan vi håpe på comeback i siste kamp for Store Stå?

Er det ellers noen som har fått tak i større versjoner av tegningene for nye stadion?

Nixon

Quote from: "enavgutta"Var noe annet med verdens beste speaker enn Hanøyvaset. Han hører seg utmerket på 12.mann klassikeren, men på Stadion kunne vi vært ham foruten. Radio 1 trynet. Terje Bøe må jo være virkelig oldis nå, husker han sa et par ord på Stadion i fjor eller noe, stemmen virket sleten, slurvete og gammal ...


Terje Bøe var en legende og det var et stort høydepunkt da han kom bort til SS før kampene. Selv om jeg i alle de årene aldri klarte å få tak i smågodt... Håper at noen kan invitere han til å ta en siste peptalk og en forlengs rulle i siste kampen.

Noe sånt som Terje Bøe får vi nok aldri igjen. Men man skal ikke reise mye rundt på fotballkamper i Norge før man skjønner at Hanøy tross alt er ganske bra...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Terje Bøe er en legende. Han har fortsatt stemmen i behold til deg som lurte på det, og han er fortsatt aktiv. Det er blant annet han som arrangerer "buekorpset" på cupfinaler.

Men ja, sammenligner man med andre speakere i resten av Norge, så blir faktisk Hanøy en god speaker, selv om vi ikke er enig. For det er ekstremt mye dårlig rundt omkring.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Men Terje Bøe er jo verdens beste speaker. Han trenger kun å si ett ord, så strømmer minnene på, og jeg tenker på dagene som liten pjokk på staddaen, på pølseboden, på SS.....

En stemme man aldri glemmer. Om så jeg var gått meg vill i mørkeste jungelen innerst i Afrika, hadde jeg hørt han rope Hallo! fra buskene, så hadde eg ropt tilbake: Terje Bøe? E du og her? Heia Brann!

Hadde vært gøy å få han på stadion på "siste" kampen foran gamletribunen og SS.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

For dem som er for unge til å huske Terje Bøe, så er han stemmen i radioreklamen for Frydenbø Bilsenter.

Han burde absolutt dukke opp på Store Stås siste kamp.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Mener Terje Bøe ble intervjuet av TV2 i forbindelse med cupfinalen i fjor, noe som også er på DVD'en. Det hadde noe med buekorpset og gjøre.

Go Up