• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kapasitet neste år: 18 500 - 19 000

Started by BrannSupporter, October 10, 2005, 18:08:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kirk

Gode greier dette!

Hvis de bare får det godekjent i tide og får spaden i jorden så er i hvertfall jeg fornøyd.

Motyka

Hvor skal disse ståplassene være? Foran gamle sitte?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

viks

Quote from: "Motyka"Hvor skal disse ståplassene være? Foran gamle sitte?


Er vel ikke så mange alternativer foruten der da nei...

Dette var jo virkelig oppløftende, dagens gladmelding. For en steming og akustikk vi vil få allerede til neste sesong da!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Stadion i glass?!? Det blir ikke mye vakkert!

Og planene er drastisk endret siden forrige gang de sendte ut noe. Det blir bare mer og mer tydelig at stadionbygging har ikke disse guttene snøring på!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Kirk

Quote from: "P-K"Stadion i glass?!? Det blir ikke mye vakkert!


Hakket bedre enn et grønmmalt plankegjerde spør du meg . . .

Synes vi kan overlate sytingen og klagingen til naboene. Jeg skal i alle fall være særdeles godt fornøyd hvis Stadion ser ut som på tegningene til seriestart!

DJ_ADG

Quote from: "Kirk"[Jeg skal i alle fall være særdeles godt fornøyd hvis Stadion ser ut som på tegningene til seriestart!


Eg tror ikkje den ser sånn ut med serie start,  bygge stadion tar jo litt  tid. Det viktigste é å få settene inn te serie start å la allt annet bli gjort etter på. Ser i tyskland spiler de med nye tribunner, men under tribunnen har de ikkje bygget ferdig enndå.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Kirk

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Kirk"[Jeg skal i alle fall være særdeles godt fornøyd hvis Stadion ser ut som på tegningene til seriestart!


Eg tror ikkje den ser sånn ut med serie start,  bygge stadion tar jo litt  tid. Det viktigste é å få settene inn te serie start å la allt annet bli gjort etter på. Ser i tyskland spiler de med nye tribunner, men under tribunnen har de ikkje bygget ferdig enndå.


Prøvde vel bare å si at jeg er fornøyd med planene, og satser på at de blir godkjent slik at byggingen kan komme i gang.

Er jo mye bedre å få klar både nordre og østre tribune til neste sesong enn bare "Gamle sitte" som de opprinnelig planla. Og taket ser da ut til å gå i ett så vidt jeg kan se(?) Fine greier! Så får vi heller leve med at det tar 2 år før de bygger den siste tribunen.

(Selvsagt med et lite forbehold om at ikke kverulerende naboer og politikere nok en gang skal kødde det til  . . .)

Forza

Håper de fjerner det stygge hjørnet på hansa også.

abe78

Dette er en skikkelig gladnyhet! Nå er det bare å krysse fingrene for at naboene ikke protesterer hode av seg i denne saken. Har tro på dette. Dette betyr at de tar klokkesvingen i samme byggetrinn som storestå? Herlig!
.og husk!

kabelmann

Quote from: "P-K"Stadion i glass?!? Det blir ikke mye vakkert!


Stadion i glass blir veldig bra. Langt flottere enn de blikkboksene man finner andre steder.

Quote from: "P-K"Og planene er drastisk endret siden forrige gang de sendte ut noe. Det blir bare mer og mer tydelig at stadionbygging har ikke disse guttene snøring på!


De sendte ut skisser. Ikke ferdige tegninger. Dersom du synes de forrige skissene så bedre ut enn det vi har sett nå, vil jeg påstå det er du som ikke har særlig peiling på stadionbygging, langt mindre estetikk. Men men, smaken er som kjent som baken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Syntes dette virket veldig bra! Og glass ruler jo! Litt børstet stål nå, så er vi der!:)
Rød makt på Hansa

viks

Grunnen til at de venter 2 år med siste byggetrinn (søndre langside) er vel på grunn av at denne krever en omregulering.

Dersom kommunen får fingen ut av ræven enn bare for og behandle denne saken, så ser ikke jeg bort i fra at Stadion kan stå ferdig til 2007 istedenfor 2008.

Brann har vel bare kalkulert inn litt saksbehandlingstid vil jeg tro..

Det mest negative med nye stadion er vel at det kan virke som et eventuelt takprosjekt kan bli vanskelig og gjennomfære iåm at sændre langside blir litt høyere enn resterende tribuner. Dette vil nok sannsynligvis ikke syntes så veldig godt..

Men med dagens ingeniørkunst så burde vel mulighetene være der, bare med litt ekstra kostnader...

Når får vi ny gressmatte nå da?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

De legger nytt gress før gamle sitte blir bygget på nytt. De er vel ikke like avhengig av å ta det under bygging nå som det ikke blir kunstgress?

Er det noen som har linker til litt større bilder av herligheten?

Det ble mye glass ja. Håper de får plass til litt rødmaling også.

Taket "dupper" ikke i fremkant, så lyden blir spredd litt mer enn nødvendig. Det virker også som inngangene til tribunen går rett inn på stadion, noe som fører til større hull i tribunen. Om hullene blir så små som indikert på tegningene er jo ikke dette noe stort problem.

Det er jo eller genialt at vi stiller til seriestart med større kapasitet :) Og 18000 sitterplasser kan komme til å vise veldig godt igjen på neste års tilskuersnitt.

BL

Tar livet av gratishaugen med 25 trinn i klokkesvingen ja  :D

edit; Kanskje det er der Brann har planer om plassere SS-gjengen...?
Hansa-
Felt Z

Erik

Med sol i tryne halve sesongen? neitakk.. Heller Hansa da!

Ellers en jævlig gla nyhet.. Endelig får vi en stadion med 4 tribuner.. Klokkesvingen vil jo bli større enn svingene på ullevåll?

Men uansett flott at de bygger begge tribunene i vinter.. En gledens dag for alle som elsker SK BRANN

gtuborg

bare lurer på en ting, hvor blir bortelags suporterne plasert på ny stadion??

Andrews

Ser veldig bra ut! Gleder meg at de bygger VIP losjene øverst på tribunen, så de ikke deler tribunen på midten. (om dere skjønner hva jeg mener, sånn som på Ullevål b.a.) Blir en flott stadion når den er ferdig!

DJ_ADG

Quote from: "gtuborg"bare lurer på en ting, hvor blir bortelags suporterne plasert på ny stadion??


eg tror det blir i Klokkesvingen. Men eg tror neste år de blir plassert der eg kaller" UEFA plassen". Felt R eller noe sånt.

http://www.joggeli.ch/gallerie/00-09-28/18.jpg
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

4000 seter på langsiden og 6000 seter i svingen. Om de ikke bestemmer seg for vipper på søndre blir det vel over 6000 der også?

Charmless Man

Bataljonen burde vel jobbe for å få de to midterste feltene nede på Hansa? Definitivt det som ville ta seg best ut.
Ladish on the Foot

Xminator

Litt kjapp hoderegning. Om Brann skal komme opp i 20500 med ett komplett anlegg må det presses 7000 seter inn på Søndre tribune. Kan vel ikke være noen umulighet all den tid det blir 6000 seter i klokkesvingen.

En annen ting. Det er 3500 seter på Hansa. Jeg tenkte umiddelbart en ting: Riv hele driten :p Få opp en ny tribune der også og få 6000 seter i den svingen også. Gjerne med parkeringshus i hele tribunen :p

BrannSupporter

Quote from: "BL"Tar livet av gratishaugen med 25 trinn i klokkesvingen ja  :D


Hehe, ja. Der har jeg stått en gang. Det var mot Odd 1 mai i 2000. Var litt sent ute og når klokken passerte 18:25 sto jeg fortsatt i billettkø. Tenkte da det var like greit å gå opp på gratishaugen. Det var kanskje like greit, kampen endte jo som kjent 0-0.

BrannSupporter

Quote from: "Xminator"
En annen ting. Det er 3500 seter på Hansa. Jeg tenkte umiddelbart en ting: Riv hele driten :p Få opp en ny tribune der også og få 6000 seter i den svingen også. Gjerne med parkeringshus i hele tribunen :p


Klokkesvingen blir altså nesten dobbel så stor som det hansa er i dag. Det må jo bli en ganske gigantisk tribune.
Forresten noen som vet hvor mange rader det er i hansa i dag?

BrannFa(e)n

Quote from: "Erik"Ellers en jævlig gla nyhet.. Endelig får vi en stadion med 4 tribuner..


Hehehe. Dette var noe vi andre fant ut for et par år siden, men det er jo ikke alle som får slikt med seg. Og det blir vel 4 tribuner + 2 svinger.
rannfasiten

Erik

fant ut for et par år siden??? Det har vert diskusjon om det... No er det en mnd til de starter.. Slutt på mye frem og tilbake..

4 tribuner + 2 svinger??  Hvordan limer den?

det er jo tribuner i svingene også?

BrannFa(e)n

Skal man være helt korrekt er det vel strengt tatt kun 2 tribuner man ender opp med.
rannfasiten

Erik

Altså hallo.. Vi har jo liksom 2 fra før? vi får 2 nye.. 2+2=4 ;)

BrannFa(e)n

Hmm. Vi har 4 fra før. Umbro, gamle sitte, Hansa og W. Umbro og W rives, og bygges opp igjen med sving, så rives gamle sitte og bygges opp igjen med sving. Da står man igjen med Hansa, og hesteskoen. Det er to tribuner. Men hvor mange seksjoner, tribunedeler og felt det er, er vel en annen sak :)

Den matten du driver med er ikke 100% i vater.
rannfasiten

Erik

*ler* Nei jeg bommet der.. Men w kan jo nesten ikke kalles en tribune da? den er jo like ufin som stilaset til Starts gjeng.. Men vi har jo så klart 3 tribuner i mine øyner (tribuner med tak) Umbroen rives ja, ny kommer der.. Men det som gleder meg mest er at vi får en tribune i klokkesvingen.. vi får en stadion som er tett... No skal jeg komme meg i seng snart.. trøtt i tryne her:D

BrannFa(e)n

Akkuratt nå består Brann Stadion av 7 seksjoner. Store Stå, Umbro, Hansa, gamle sitte, W, klokkesvingen og ståtribunen forran gamle sitte. Bare for å nevne det. Jaggu bra det utvides.
rannfasiten

Erik

Ja.. ting blir jo ikke bra før 2008 da.. neste sesong har vi 3 forskjellige tribuner.. De(n) nye som kommer, gammle og Hansa.. Men det skader no ikke:) Lurer på om de legger nytt gress i år eller neste år..

Xminator

Ah, der tar du vel litt feil. Om de får tillatelsene de trenger står hele stadion ferdig til sesongstart 2007.

De virkelig gode nyhetene her er at svingen bygges nå.

Erik

Helt enig med at det beste med dagens nyheter var at svingen bygges samtidig.. Joda den kan vere ferdig i 07.. Men 2008 er jo en fint årstall da.. når vi tenker 1908 =)

BL

Tror Stadion blir rimelig heftig når den står ferdig. Større enn de fleste ser for seg.
Hansa-
Felt Z

BrannSupporter

Jeg gleder meg! I år har vi vel 12 200 sitteplasser. Neste år får vi 18 000. Det bør vel bety en kraftig økning i salg av partoukort? I år solgte vi 8490 tror jeg. Har tro på over 10 000 neste år, noe som ikke er urealistisk vil jeg påstå.

grei

Disse tribunene avslører ikke så mye om utseendet. Vage og små illustrasjoner.

Men klokkesvingen blir jo en helt enorm tribune. Trærne er allerede klar til å flytte inn!

BL

Helt klart! 25 trinn uten delte etasjer! Finnes det noe i den skala i norge per dags dato?
Hansa-
Felt Z

Ingo

Det ser meget bra ut på skissen, håper ikke at en eller annen "velforening" forsinker byggestarten.
Hadde man fått servering på nye stadion hadde det toppet alt!

Hansa i dag har 25 rader, noe man skal få i klokkesvingen og søndre tribune.


krøvel vellevold

Leser i dagens aviser at Store Stå får 1400 plasser på Nedre Hansa. Bra, men hva med de 500 øvrige på Nedre Hansa? De må antagelig reise seg de også for å kunne se hele banen! Ergo bør HELE Nedre Hansa selges som "ståtribune med seter", eller at det i hvert fall gjøres klart at dette er en tribune man må gjøre regning med å stå for å se kampen! Skal bli spennende å se hvordan man har tenkt å utføre bllettsalget, slik at man unngår at intetanende folk forviller seg inn på supportertribunen!
Legg ned hele klubben!

SKB e BEST!!!

Det er bra. Nå som SS står på nedre Hansa med Felt Z over seg tror jeg det kommer til å bli et himla liv. Tror ikke det blir vanskelig å dra igang hele Hansa nå.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

BrannFa(e)n

rannfasiten

Brannfrelst

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "Xminator"
En annen ting. Det er 3500 seter på Hansa. Jeg tenkte umiddelbart en ting: Riv hele driten :p Få opp en ny tribune der også og få 6000 seter i den svingen også. Gjerne med parkeringshus i hele tribunen :p


Klokkesvingen blir altså nesten dobbel så stor som det hansa er i dag. Det må jo bli en ganske gigantisk tribune.
Forresten noen som vet hvor mange rader det er i hansa i dag?


Det er 25 rader i Hansa,40 seter bortover på hver seksjon og det er 4 seksjoner. Så Hansa tar 4000.
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

I så fall må SKbrann.org oppdatere sidene sine. Tallene er hentet derfra, og de bruker normalt å være oppegående på slike ting.

viks

Vil tro vi øker både partoukortsalget, og gjennomsnittlig tilskuertall betraktelig allerede neste sesong. Grunnen til at de ikke solgte mer enn 8500 partou i år var jo rett og slett at de stoppet salget, for og ha noen billetter som kunne selges løst.

Har tro på at klokkesvingen som familietribune vil være den tribunen som vil dra opp snittet mest. En del familier som har holdt seg hjemme frem til nå da de ikke har visst om de fikk sitte med siden av hverandre, under tak etc.

Med PVM, på plass, en skadefri Andresen, og et par spennende nysigneringer i vinter, vil nok både partoukort og billetter få bein og gå på i 2006...

Forresten, noen som vet om Henk og co har vært med på råd når BT idag skriver at SS flyttes til Hansa? Personlig er jeg av den opfatningen at nedre Hansa er ideelt, og aller helst alle fire feltene, men BBB bør jo også ha et ord med i laget. Er jo ikke bare og sette en strek med pil på for SKB fra SS til Hansa helt uten videre...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

QuoteVi har allerede etablert dialog med supporterne. Vi ønsker at de skal overta cirka 1400 plasser nederst på Hansatribunen. Der sjenerer de ingen om de ønsker å reise seg, forklarer Bjørn Dahl.


Høres meget, meget bra ut...

1400 plasser vil vel da si tre felt på nedre Hansa? Hvorfor ikke bare si fire felt og 2000 med en gang?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"En annen ting. Det er 3500 seter på Hansa. Jeg tenkte umiddelbart en ting: Riv hele driten :p Få opp en ny tribune der også og få 6000 seter i den svingen også.  


Hansa har et sted mellom 3900 og 4000 seter. Men ikke glem at det kommer rundt 1000 i hvert hjørne også da! Nå kan det vel tenkes at Hansa må "skjæres" litt i for å passe inn i formatet til resten av Stadion, men den svingen vil nok få ca 5500 seter medregnet hjørnene. De 6000 setene i Klokkesvingen er medregnet hjørnene.
Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"En annen ting. Det er 3500 seter på Hansa. Jeg tenkte umiddelbart en ting: Riv hele driten :p Få opp en ny tribune der også og få 6000 seter i den svingen også.  


Hansa har et sted mellom 3900 og 4000 seter. Men ikke glem at det kommer rundt 1000 i hvert hjørne også da! Nå kan det vel tenkes at Hansa må "skjæres" litt i for å passe inn i formatet til resten av Stadion, men den svingen vil nok få ca 5500 seter medregnet hjørnene. De 6000 setene i Klokkesvingen er medregnet hjørnene.


Hvordan blir det egentlig med "hjørnene" på Hansa. Blir disse tett med tribune, eller noen sånn "hus" som på førsteutkastet?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Men nå i nærmeste fremtid er det kollossalt viktig at Bataljonen er på hugget og er i dialog med Brann! Jeg tenker på billett-organisering av Nedre Hansa.

1) Siden vi kun får 1400 av 1900 plasser på nedre, er det viktig at de øvrige 500 IKKE selges som partoutkort (i hvert fall ikke med automatisk fornyelsesrett fra sesong til sesong). Dette for at supportergjengen på sikt skal kunne ha mulighet til å ekspandere og fylle HELE Nedre Hansa, uten å måtte hive vekk folk med partoutkort.

2) Det kan godt både være unummerert og partoutkort. Partoutkortene kan innbefatte et klistremerke man klistrer på setet sitt. Dette viser at plassen er reservert. Resten av setene kan selges unummerert, og man kan benytte de setene som ikke har "reservert"-merke.

3) Veldig viktig at det står tydelig markert på billettsalget på nettet og på alle billettkart o.l. at Nedre Hansa er "supportertribune" og at man må gjøre regning med å måtte stå for å se hele banen. Ingen vits med noen BBB-tribune, for det vil vi aldri kunne fylle med bare medlemmer. Men det er jo ønskelig at ikke tribunen blir fylt med folk som bare har kjøpt billett "et sted" og strengt tatt ikke har noe på en supportertribune å gjøre!
Legg ned hele klubben!

Go Up