• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tifo for storestå Odd kampen

Started by Mr. Walde, October 07, 2005, 13:02:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

print ut et overhead ark med motivet så kan eg se om eg får tegnet det opp en dag...

Gull2006

Quote from: "Mr. Walde"


Gi oss en skikkelig kaos-tifo med kasteruller, bluss, røyk, flagg, banner og alt som er!!! SS skal feires sikkelig :)

Laxevaag

Det hadde vært herlig. Skaff dere masse røykbomber, bluss og annet knask. Lag et helvetes liv! Jeg har tilgang til litt slikt, send en pm.

rødesk

får vi til noe sånt? det hadde bnare vært rått..
oen må gå...!

Mr_Soma

La oss lage en så stor røykbompe at vi ikke ser Ulrikken på 4 uker og Odd får så stor respekt for oss at de trekker seg fra serien,så feirer alle sammen på fottikken etterpå.

DJ_ADG

Quote from: "Mr_Soma"La oss lage en så stor røykbompe at vi ikke ser Ulrikken på 4 uker og Odd får så stor respekt for oss at de trekker seg fra serien,så feirer alle sammen på fottikken etterpå.


Vi fÃ¥r ikkje se Ullriken pÃ¥ 4 uker uansett, kommer vel  tÃ¥ke over Ulriken(som vanlig) som ligger der i mange mÃ¥neder.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Rasmus_brann

masse bra her...
Vi må nesten lage et HELVETE mot odd, det er jo faktisk jævlig trist å tenke på at vi aldri skal stå på store-stå igjen etter Brann-Odd.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Alexåsane

tror ikke det blir noe spessielt mot Odd eg.. Noen som vil vedde imot?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Erik

Blir vell tynn banner med maling på.. "takk store stå" eller noe..

Northside

Quote from: "Erik"Blir vell tynn banner med maling på.. "takk store stå" eller noe..


Du skal ikke være med på et nytt Geddi banner då? takk for alt eller noe slikt :lol:


(bare fleiper litt :wink: )

Erik

Det var nokk ikke mitt påfunn:P Men kan ikke si vi har blitt noe særlig bedre siden da..

DJ_ADG

Geddi; http://bataljonen.no/visbilde.php?id=571
FFK banneret; http://bataljonen.no/visbilde.php?id=3076
tekst bannerene é kanje blitt litt finere.

EG håper vi kan få et fint tekstbanner. noe store greier blir det ikkje, for det krever planlging og mer arbeid.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Litt str på det skader heller ikke.. feks nedre del på hansaen..

BrannFa(e)n

rannfasiten

Northside

Quote from: "Erik"Det var nokk ikke mitt påfunn:P Men kan ikke si vi har blitt noe særlig bedre siden da..


tja, du må no innrømme at Tifo-gruppen e blitt litt bedre, men det er fortsatt mye igjen.


Dersom det blir tifo mot Odd så håper eg vi prøver noe nytt, savner kaos tifo med crapruller og konfetti, organisert eller ikke organisert pyro med bluss eller røyk. Kanskje en ny stor tifo, banner, mosaikk eller små-flagg som danner mønster. Mye vi kunne gjort, men hva som skjer blir en annen sak.

Erik

Bluss osv er bare og glemme, Får jo ikke noe sånt med inn.. Men hvordan kan du si at tifoen har blitt bedre? hmm

BrannFa(e)n

Hvis det er noen som har bra tifo, så er det Klanen.

http://multimedia.kjernen.com/bildearkiv/2005/rbk-vif//31.jpg]"Perry 4-ever. Koz og klemz Klanen"
rannfasiten

Northside

Quote from: "Erik"Bluss osv er bare og glemme, Får jo ikke noe sånt med inn.. Men hvordan kan du si at tifoen har blitt bedre? hmm


FÃ¥r bluss inn, det kan eg love deg :wink:  Problemet er at noen mÃ¥ fyre de av, der ligger problemet...

Tifoen har blitt bedre, er bare å se på det vi har hatt i år. Aldri før har vi hatt tifo på så mange kamper, men eg savner mer stor tifo, det må eg si. Eneste er 16.mai som må sies å være veldig bra, tifoen mot molde blåste jo nesten vekk men den kunne også vært bra. Heia Brann banneret så jo bra ut, men manglet på en måte noe mer der rundt banneret.

Erik

Hva er tifo for deg? Mener du flagg er tifo? Kan vell ikke helt kalle flaggene tifo.. tja hva ellers har vi hatt? 3-4 hjemmelagde bannere hvor 3 var ment til tidl brannspiller, kråker? osv.. Jeg vil si at tifoen 2005 er den dårligste på lenge..

Northside

Quote from: "Erik"Hva er tifo for deg? Mener du flagg er tifo? Kan vell ikke helt kalle flaggene tifo.. tja hva ellers har vi hatt? 3-4 hjemmelagde bannere hvor 3 var ment til tidl brannspiller, kråker? osv.. Jeg vil si at tifoen 2005 er den dårligste på lenge..


Tifo for meg og slik tifo er:

Bannere-uansett størrelse, finhet etc. Ellers emne.
Flagg-små-flagg, stor-flagg, miniflagg som danner mønster.
Mosaikk
Store bannrer, eks Heia Brann.
Ballonger.
Stripes.
Pyro- selv om det ikke har blitt så mye der.


QuoteTifo er en forkortelse for det italienske ordet for supporter, tifosi. I dag brukes ordet verden rundt som en betegnelse på arrangement fra fansen, som oftest ved spillernes inntog på banen. Eksempler på tifo er konfettiregn, bannere, kasteruller, mosaikk eller pyroteknikk. Det var på 70- tallet at tifo oppstod i Italia. Torinos fans ble kjent for å fyre opp en mengde nødbluss under kampene, og flere fulgte snart etter. I dag er det fortsatt italienerne, spanjolene og franskmennene som er de ledende på dette feltet. I disse landene er det ikke uvanlig at fansen maler gigantiske overhead flagg for hånd, ofte mange hundre kvadratmeter store, med en påskrift ofte myntet på motstanderen. Etter kampen kaster de flagget, for å så lage et nytt til neste kamp.


Her er også en link hvor alle tifo-bilder fra denne sesongen er postet:
http://adg.6.forumer.com/viewtopic.php?t=93&postdays=0&postorder=asc&start=0

Erik

Flaggene kan ikke kalles tifo, Da har jo alle det hver kamp..

Har vi sett noe småflagg? var vell 1 kamp vi hadde det?
Mosaikken da? mangen ganger har vi hatt mosaikk på tribunen i år?
Ballonger/stripes har jo omtrent ikke vert synlig..

Kan du si at 2005 har vert bra i forhold til andre år? Med tanke på alle de pengene dere fikk i år, som vi ikke hadde før..

Northside

Quote from: "Erik"Flaggene kan ikke kalles tifo, Da har jo alle det hver kamp..

Har vi sett noe småflagg? var vell 1 kamp vi hadde det?
Mosaikken da? mangen ganger har vi hatt mosaikk på tribunen i år?
Ballonger/stripes har jo omtrent ikke vert synlig..

Kan du si at 2005 har vert bra i forhold til andre år? Med tanke på alle de pengene dere fikk i år, som vi ikke hadde før..


småflagg har vi ikke sett nei. Mosaikk en gang men den blåste nesten vekk.

men ja, vi har vært bedre i forhold til andre år. Tifo-gruppen fikk mye penger, men vet du hvor mye som er brukt av de? vet du om de har kjøpt mye ting som "lagres"?

tror det blir nei, nei der som svar.

send en pm til Tifo-gruppen dersom du vil vite hva og hvor mye de har kjøpt denne sesongen :wink:

Erik

Hva faen er vitsen å kjøpe det, for å lagre det?? Hadde jo vert greit å brukt det? Eneste jeg vet om er flaggene.. Noe mer har ikke jeg sett..

Northside

Quote from: "Erik"Hva faen er vitsen å kjøpe det, for å lagre det?? Hadde jo vert greit å brukt det? Eneste jeg vet om er flaggene.. Noe mer har ikke jeg sett..


jo mer du kjøper jo billigere blir prisen i forhold til antall. Slik er det på de fleste tifo sider hvor du kjøper noe. Så når de først har penger så kan det lønne seg å kjøpe i stor mengder.

Motyka

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Erik"Hva faen er vitsen å kjøpe det, for å lagre det?? Hadde jo vert greit å brukt det? Eneste jeg vet om er flaggene.. Noe mer har ikke jeg sett..


jo mer du kjøper jo billigere blir prisen i forhold til antall. Slik er det på de fleste tifo sider hvor du kjøper noe. Så når de først har penger så kan det lønne seg å kjøpe i stor mengder.


Hva med å resirkulere?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Erik

Kjøpe store mengder ja? men uansett hvor er det? har verken sett mindre eller store mengder..

Brann-Peter!

Quote from: "Erik"Kjøpe store mengder ja? men uansett hvor er det? har verken sett mindre eller store mengder..


Er du medlem av TG? Nei. Er du med og hjelper på dugnader arrangert av TG eller hjelper du dem før eller etter kamp? Nei. Så hvorfor i helvete skulle det da være helt vanlig for deg å kunne vite når, hvor og hva TG har kjøpt inn til enhver tid. Tifo skal være hemmelig.
Og det første jeg hadde gjort hvis jeg var en som brant for tifo men ikke likte arbeidet til TG var å møte opp på dugnader, og hjelpe til.
Istedenfor sitter du gjemt bak en pc og slenger drit og forbanner tifo og Tifogruppens vesen.

Alvorlig talt - skjerp deg!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Erik

Holde det hemmlig ja.. De er jo flink til sånt.. Hvorfor skal vi ikke vite hva de kjøper da? De har jo gått på SS å tigget etter folks penger.. Regner med at folk kan få "Litt" igjen for det..

DJ_ADG

Man mÃ¥ ikkje si at tifoen pÃ¥ Stadion é dÃ¥rlige  pga den ikkje é pÃ¥ linje med Klanen. Man mÃ¥ se kor vi var og kor vi é nÃ¥. Klanen har blitt bra over tid.

Her é det som har vært gjort på Stadda i år.
To store Overhead bannere;(16.mai og AaFK) Det é de først av den typen vi har malt selv.Tidligere bannere har vært trykkt. De kan bli bedre men de første man maler bør ikkje være for vanskelige.
Vi har hat 6(pluss et som ble beslaglagt) tekstbannere, noe vi egentlig aldri har hat før. I fjord hadde vi INGEN tekst bannere.
Vi hadde mosiakk av 33000ballonger, eg tror ikkje vi har hat ballong mosaikk før.
Stripes mot FFK noe vi ikkje hadde hat mye av på noen år.
Nye stor flagg, noe vi trengte for de gammle har begynt å bli slitt.
De første to-pins flaggene har funnet plass i år, ikkje mange men en start.


Det går framover med oss. Har du tifo idér, forslag te tekst bannere? send de på mail te TIFO-gruppen på tifo@bataljonen.no
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannFa(e)n

Det er sikkert en forbedring fra år før, men ingen grunn til å ta av, for VIF har tifo på hver eneste kamp. Men de er jo en del flinkere til å gå på dugnad og slikt da.

Men alvorlig talt: Man lager ikke et banner som det står "Tusen takk for alt, Store Stå!" Da skriver man heller "Jævla fjortisser" eller "Endelig kvitt de".
rannfasiten

DJ_ADG

Quote from: "BrannFa(e)n"Det er sikkert en forbedring fra år før, men ingen grunn til å ta av, for VIF har tifo på hver eneste kamp. Men de er jo en del flinkere til å gå på dugnad og slikt da.


Der é eg enig. Neste sesong håper eg vi kan få ha minst et tekst banner hverkamp. Kansje snu mosaikk på Hansa. OH banner som dekker halve Hansa. For dersom vi får Hansa som supporter tribunne é den perfekt for tifo.

Eg synnes vi burde ha et tekstbanner te ære for Store Stå mot Odd. Selv om den ikkje har fungert som før de siste årene har den vært viktig for supporter miløet i Bergen i lang tid. Men tekstbanneret bør være mer en "Takk Store Stå", den synnes eg e teit, men noe bør det være.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannFa(e)n

Flaut med banner til ære for oss selv.
rannfasiten

BL

Quote from: "BrannFa(e)n"Hvis det er noen som har bra tifo, så er det Klanen.

http://multimedia.kjernen.com/bildearkiv/2005/rbk-vif//31.jpg]"Perry 4-ever. Koz og klemz Klanen"


Helt klart! Men ET har drevet meg tifo i mange år, har mye mer penger, flere folk, og mye bedre tribune til tifo.

Alltid fint å ha noe å strekke seg etter.

Og et banner, eller noe sånt, til ære for oss sjøl blir for dumt ja.
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "Erik"Kjøpe store mengder ja? men uansett hvor er det? har verken sett mindre eller store mengder..


Er ikke medlem i Tifo-gruppen derfor vet eg ikke om eg får si ka de har kjøpt, men du har sett noe av det i år.

Dersom du virkelig lurer på hva de har kjøpt så må du sende en pm eller ringe Morten i TG.

Og det blir feil å si at vi har så sykt med penger, ja, vi har mye penger til tifo men tifo koster også mye! De andre klubbene i Norge som har god tifo har også mye mer penger enn oss og ikke minst folk som hjelper til på dugnad.

Et annet problem er at vi ikke har et sted hvor "alle" kan gå å lage flagg og bannere når de vil, det må alltid være dugnad med tifo-gruppen får oss andre folk som ikke er medlem der kan lage noe.

BrannFa(e)n skrev:
QuoteDet er sikkert en forbedring fra år før, men ingen grunn til å ta av, for VIF har tifo på hver eneste kamp. Men de er jo en del flinkere til å gå på dugnad og slikt da.
 
Riktig, ingenting å rope hurra for i år heller dersom du ser på klanen og hva de får til.

men så må vi ikke glemme at de har 13 500 medlemmer mens vi har 2000 medlemmer. Klanen går i + på så og si hver bortekamp, Bataljonen går i minus pga vi er så få folk på den ene bussen som blir sent avgårde.
Dvs klanen har penger til akkurat hva de måtte ønske, det har ikke vi.

Jonasbrann1

Hva med - Håper vi har vært til hjelp'' ? Takk for alt er noe man skriver på gravsteiner!
Blod e tjukkare enn vann

Nixon

Eller:

Det var gøy så lenge det varte...
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Nixon"Eller:

Det var gøy så lenge det varte...


Likte denne!
Hansa-
Felt Z

Beistet

Folkens, no må dere skjerpe dere. Eg e enig med de som snakker om at det ikkje har vært bra på Store Stå i år, men det har det ikkje vært på mange år.
Det e på tide at de som kritiserer på TIFO her inne kommer seg ned på stadion å jobber litt med det.
Personlig har eg stått på Store Stå fra 1985 og frem til for to år siden da eg flyttet til Tr.Heim for å studere. Når eg sitter her oppe og ser på Brann kampene blir eg skuffet over det eg ser fra Store Stå. Man hører de nesten ikkje av og til, og dette e ikkje noe en Stolt supporter klubb kan gjøre seg kjent av.
Det e på tide å stile opp på dugnader, og kanskje prøve å skaffe mer penger inn i kassen. Dette krever ikke all for tid visst man bare gjør det riktig

BrannFa(e)n

Jeg sier det enda en gang for å gjøre det helt klart:

Man lager ikke banner til ære for oss selv. Fy faen at noen i det hele tatt skal vurdere det er kvalmt. Jeg er så jævlig flau her jeg sitter. Brann, Bataljonen og Brannsupportere blir gjort til latter, igjen.
rannfasiten

Northside

Quote from: "BrannFa(e)n"Brann, Bataljonen og Brannsupportere blir gjort til latter, igjen.[/b]



hehe, stemmer... ser de snakker om det på kjernen :lol:

SKB e BEST!!!

Vi bør vel kanskje ikke ha et banner for oss selv, men kaosTifo bør vi ha. Tviler på at det blir noe siden vi er litt tiltaksløse.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Rasmus_brann

Kaos-tifo e``nokke av det feteste som fins... Men eg tviler litt på at det skjer, -røykbomber-forbudt
        -bluss-forbudt
        -konfietti-halveis forbudt
        -kreppruller-halveis forbudt
        (rett meg hvis eg tar feil)
men flagg, stripes, mosaikk e jo lov.
Og regler e`jo til for å brytes... ikke sant??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

SKB e BEST!!!

Jepp, syns at vi for engangs skyld burde drite langt faen i reglene!!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Erik

Jeg syns at gjerder osv bør fjernes før den siste kampen? la alle få dele på store stå den siste kampen..

Northside

Quote from: "Erik"Jeg syns at gjerder osv bør fjernes før den siste kampen? la alle få dele på store stå den siste kampen..


Godt poeng, då blir det liksom gode gamle ss, slik det var før.

ole3000

tviler på at vi greier det... sikkert litt vanskelig å få til. men kan jo alltids prøve da;P
i går for en til!

Mr_Soma

Sikkert ikke vanskelig om Odd leder 3-0 til pause.

Erik

gi meg en vinkelsliper.. så er de nede på 1 time..

rikstad

Quote from: "Erik"Jeg syns at gjerder osv bør fjernes før den siste kampen? la alle få dele på store stå den siste kampen..


Sånn at alle de fjortis jentene som ikkje e medlem i Bataljonen kan komme seg inn på feltet å ødelegge mer!!??
Neppe en go ide!
i e BRANN fra BERGEN

Go Up