• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

EN Store Stå-kamp igjen

Started by krøvel vellevold, October 07, 2005, 05:51:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erik

monzilla, siden alle som du ikke liker kommer bort på hansa, bør kanskje du søke en ny tribune da??

kabelmann

Quote from: "Erik"monzilla, siden alle som du ikke liker kommer bort på hansa, bør kanskje du søke en ny tribune da??


Dersom du _leser_ innlegget hans, vil du se at det er akkurat det han sier han kommer til å gjøre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Erik

Men det er bra.. Da har vi plass til en til der som ikke er så pottesur å negativ..

monzilla

den smalt fra rett kjeft.
Jeg ville bare påpeke poenget om at jeg trives godt på hansa slik det er nå, og for min del ville jeg syntes det var best om ss sto et annet sted enn på feltet foran meg. Men det er min mening, vi alle har vel lov til å ha en mening?

Erik

Hva som er så farlig da? om du sitter oppe med de late, så er vi en etasje nedenfor dere der vi står.. Er det så farlig?

Skyscraper

Men er det avgjordt da? Gir man SS en storslagen død, og et verdig foreviget minne? Kommer "gamlekara" fra Felt Z ned?

Så løftes SS til gamle høyder?
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Northside

Quote from: "monzilla"den smalt fra rett kjeft.
Jeg ville bare påpeke poenget om at jeg trives godt på hansa slik det er nå, og for min del ville jeg syntes det var best om ss sto et annet sted enn på feltet foran meg. Men det er min mening, vi alle har vel lov til å ha en mening?



respekterer at du har andre meninger enn meg, men kan du komme med en forklaring på hvorfor du ikke vil ha bbb foran deg?

BrannFa(e)n

Fordi han vil ikke ha en hel haug med idioter forran seg? Skal ikke nevne navn, men idioter er det ikke få av på SS.

SS er en gjeng med tapere. Med en gang Hansa begynner å synge noe, så hermer Store Stå. Og verst av alt: De gjør sangen verre. Kan dere ikke starte deres egne sanger som dere kan få litt trøkk i? Nei, dere må herme etter Hansa. Må si jeg digget de første kampene hvor Hansa sang "Scharner - Fussballgott", for da hadde ikke Store Stå peiling på hva Hansa sang. Slik var det i sikkert 2 kamper fremover, og Store Stå dro frem "Scharner - Klappklappklapp". Så lenge de som ikke har vett i skallen finner seg plasser et annet sted, er jeg fornøyd. Da står vi sikkert igjen med rundt ti personer eller noe.

Faktisk er jeg glad i Store Stå slik det er idag, for jeg kan nesten ikke høre dem, og jeg sitter på Hansa selv. Må også inrømme at jeg ikke er så forferdelig gammel selv, men det jeg ikke har av år tar jeg igjen på vettet ;)
rannfasiten

Erik

Vi prøver jo å synge sammen med Hansa da, Men noen er jo ikke helt med i toppen som skjønner det..

Alexåsane

Du virker ikke helt god egentlig. Men men, alle har rett til sin egen mening?

SS hermer etter Hansa? Er vi ikke alle Brann supportere?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Northside

må jo være mye bedre at vi synger hver sin sang ja, virkelig på tide ss starter sine egne sanger, er så forbanna lei av at folk hiver seg på byen e bergen når Hansa starter den etter et mål, blir jo nesten bra stemning de gangene vi får det samstemt og det er ikke noe vi liker!

BrannFa(e)n

Sier det ikke seg selv at man ikke klarer å synge sammen med noen som er så langt ifra? Lærte dere ikke på skolen at lyd går treigt? Når dere først hører det Hansa synger og dere synger tilbake har det allerede gått mer enn et halvt sekund. Slikt er nytteløst. Så har det gått langt over et sekund når vi får lyden fra dere tilbake til oss. Det er jo bevist hvis vi tenker på "Brann Bergens stolthet". Det tar jo rundt et sekund for å få respons, og da er ALLE klar over at nå skal man synge. Er verre når man bare henger seg på en sang.
rannfasiten

Erik

Alt hadde vert så jævlig mye bedre om alle var på en fuckings tribune å sang sanger sammen... ikke 2 grupper som prøver å vere best.. latterlig

BrannFa(e)n

Hvorfor ikke ha to konkurenter?
rannfasiten

Erik

Hvorfor skal vi det? Kan vi si det har vert en suksess til no? NEI

BrannFa(e)n

Det som ikke har vært suksess kunne jeg godt ha brukt en halvtime på å skrive ned, men jeg antar at du ikke ville brydd deg anyhow, så det droppes. Men du kan jo si hva som ikke har vært suksess, og hvorfor det ville vært bra med bare en sangtribune?
rannfasiten

Erik

Hvorfor? for alle som vil synge er på en tribune.. Alle synger en og samme sang som vil gjøre at alle hører oss mye bedre...

BrannFa(e)n

Hmm. Uenig. Da har man store stå også plusser man på et par hundre til. Tror ikke det vil funke. Istedet har man to stykker som kjemper om å bli "hoved-sangtribunen". Hansa har iallfall vunnet en kamp: Kampen om Scharners hjerte ;).

Jeg mener altså at med to sangtribuner øker konkuransenivået også på tribunen, noe som fører til økt interesse for synging over hele stadion. Har man en sangtribune i nye klokke, og en sangtribune på hansa sier det seg selv at man får med nesten hele stadda på noen sanger i hver eneste kamp. Det var mot RBK på stadion dette begynte. Hele stadion sang "Rosenborg rykker ned". Siden har det fortsatt litt smått, men jeg hørte faktisk gamle sitte starte en "Heia Brann" mot Start, og ellers er de greit med angående klapping på slutten av kamper Brann vinner. Nå har jeg altså bevist at to sangtribuner fører til økt interesse for synging og bedre stemning. Hva har du å stille opp med av argumenter?

Forøvrig tror jeg at den trenden man er i gang med å starte nå vil falle sammen hvis man får Store Stå til Hansa. Dette fordi at man da ikke har noen til å dra igang sanger andre steder. Hvis hele Hansa blir sangtribunen, vil man aldri kunne få samme liv på gamle sitte og nye hovedtribune. Tribunene blir da mye mer adskilt. Det er min teori.
rannfasiten

Erik

tror ikke det vil funke? se på klanen da, de er no 2-3000 som står på en tribune å synger sammen.. Den gruppen er jo klart den som synger kraftigst i Norge.. 2 små grupper funker ikke det..

Northside

Quote from: "BrannFa(e)n"Sier det ikke seg selv at man ikke klarer å synge sammen med noen som er så langt ifra? Lærte dere ikke på skolen at lyd går treigt? Når dere først hører det Hansa synger og dere synger tilbake har det allerede gått mer enn et halvt sekund. Slikt er nytteløst. Så har det gått langt over et sekund når vi får lyden fra dere tilbake til oss. Det er jo bevist hvis vi tenker på "Brann Bergens stolthet". Det tar jo rundt et sekund for å få respons, og da er ALLE klar over at nå skal man synge. Er verre når man bare henger seg på en sang.


Vi har no bevist at det går an å synge sammen, er bare ss som alltid synger så fort, men ser folk på kropsbevegelsene til dere på Hansa (armer i været f.eks) eller bare synger seint så blir vi samstemt og det har "Byen e bergen" hvert også!


QuoteDet som ikke har vært suksess kunne jeg godt ha brukt en halvtime på å skrive ned, men jeg antar at du ikke ville brydd deg anyhow, så det droppes. Men du kan jo si hva som ikke har vært suksess, og hvorfor det ville vært bra med bare en sangtribune?


Her skal eg skrive ned det som ikke har vært en suksess så skriver du det som har vært en suksess.

Halve ss forsvant, dvs vi sang 50% lavere og vi mast rett og slett 50% mer personer noe som gjør at den syngene gruppen ser latterlig liten ut (som den er).

Vi ble halvparten så kreativ som vi var før.

Stemningen på stadion generelt ble elendig

SS er ikke fryktet mer

Vi har to grupper som synger når vi vinner men som desverre synger 2 stemt noe som hørers forferdelig ut.

dette var bare noe negativt, no kan du komme med det positive.


QuoteIstedet har man to stykker som kjemper om å bli "hoved-sangtribunen". Hansa har iallfall vunnet en kamp: Kampen om Scharners hjerte ;).


Og ss resten av spillerene? gratulerer, men meningen er vel at vi Brann supportere skal vinne kampen om alle Brann spillerenes hjerter.


QuoteJeg mener altså at med to sangtribuner øker konkuransenivået også på tribunen, noe som fører til økt interesse for synging over hele stadion. Har man en sangtribune i nye klokke, og en sangtribune på hansa sier det seg selv at man får med nesten hele stadda på noen sanger i hver eneste kamp. Det var mot RBK på stadion dette begynte. Hele stadion sang "Rosenborg rykker ned". Siden har det fortsatt litt smått, men jeg hørte faktisk gamle sitte starte en "Heia Brann" mot Start, og ellers er de greit med angående klapping på slutten av kamper Brann vinner.


Vil heller ha en stor gjeng som synger hele kampen enn 50% av stadion synger 2-3-4-5-stemt 1 gang i året etter en veldig god kamp.

QuoteForøvrig tror jeg at den trenden man er i gang med å starte nå vil falle sammen hvis man får Store Stå til Hansa. Dette fordi at man da ikke har noen til å dra igang sanger andre steder. Hvis hele Hansa blir sangtribunen, vil man aldri kunne få samme liv på gamle sitte og nye hovedtribune. Tribunene blir da mye mer adskilt. Det er min teori.


Hvilken trend snakker du om? eneste trenden eg tror det kan være er den negative stemningen som har komt etter vi splittet oss.
Må vi ha noen andre tribuner som drar igang sanger då? isåfall, hvorfor?

Og når var det bra liv på Gamle sitte og hovedtribunen, er fortsatt bare ss og Hansa som synger, de 2 andre nevnte reiser seg og klapper som de har gjort i alle år. Kanskje med unntak av den ene kampen mot RBK i år. (det lille høydepunktet ditt varte då i 1min).

god natt

Professoren

Quote from: "Xminator"Det er jo bare så synd at de som blir trukket frem som skyldige i stemningssvikten er de samme som har BBB-medlemskap og vil stå først i køen for å få kjøpt billettene.

Lurer foresten på hvor lang til det går til førstemann klager her om prisnivået på "ståsitte"-plassene. Det er jo klart, det kan bli de billigste billettene på Stadion, men hvem tiltrekker du da?


Sett for Guds skyld ikke ned prisene i Hansa, saa sikrer vi fremtiden til et syngende Hansa ved at voksne menn betaler for plassene.

Xminator

For å være helt ærlig tror jeg de som det "klages" mest på vil være de mest betalingsvillige Professoren.

Northside

Hvordan var prisforskjellen på ss før i tiden i forhold til andre tribuner? då tenker eg på den gangen ss var beryktet og eg var en snørrvalp borte i klokkesvingen eller et annet sted (som eg var frem til eg fylte 16år.)

Er ikke helt sikker på om prisene kan jage vekk alt dritet, selvsagt forsvinner noen folk som ikke bryr seg så mye om å synge å heie på Brann, men for en liten unge som meg så blir det veldig dyrt i lengden skal vi betale det dobbelte i forhold til no. Då blir det sikkert til at noen av borteturene går i vasken.
Her prioriteres hjemmekamper før bortekamper :wink:

Erik

Kanskje en liten drittunge som deg ikke skulle reist så mye på borteturer da, heller støttet laget mer hjemme...

Alexåsane

barn måtte i hvertfall betale rundt 40-50kr i svingene.. SS lå vel litt oer 100kr?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Erik

Klokkesvingen kan vere barnehagen med et felt eller 2 med barnepris på 50 kr.. SS burde hatt en fast pris på 100-120 kr..

Brannfrelst

Eg mener det skulle blitt 16-18 års aldersgrense på nedre Hansa,og at du ikke må vere medlem i BBB. Kem som tror at det er de som lager best stemning? Hvor mange i Hansa tror dere er medlem i BBB? 120-150 kroner i billettpris hadde og vert genialt. Vorspielene kunne vi jo tatt i Hansa corner :D
2.10.07-Gullet kom hem!

DJ_ADG

Quote from: "Brannfrelst"Eg mener det skulle blitt 16-18 års aldersgrense på nedre Hansa,og at du ikke må vere medlem i BBB. Kem som tror at det er de som lager best stemning? Hvor mange i Hansa tror dere er medlem i BBB? 120-150 kroner i billettpris hadde og vert genialt. Vorspielene kunne vi jo tatt i Hansa corner :D


Det med å ha vorspiel i Hansa Corner é ikkje en dum ide. EG vet at Ajax supporterene haret fest lokale rett utenfor stadion.

Bilder fra Ajax's Supportershome;
http://www.ajaxfotoside.nl/openinghome/DSC07620.jpg
http://www.ajaxfotoside.nl/openinghome/DSC07685.jpg
http://www.ajaxsupportershome.nl/pics/home.jpg
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannSupporter

Håper mange tar turen for å se siste Brann-kamp på stadion, før de begynner og bygge. Det avhenger litt av resultatet på Lerkedal selfølgelig, men jeg har tro på over 15 000 i hvertfall.

Northside

bruk bortetur regelen på hjemmekamper då, de under 16 må ha følge av voksen for å komme inn på bbb-feltet :wink:

Erik

for 1 uke siden var det solgt 11000 til Odd kampen..

BrannSupporter

Quote from: "Erik"for 1 uke siden var det solgt 11000 til Odd kampen..


I følge Brann.no var det solgt 9986 billetter for 3 dager siden...

Professoren

Quote from: "Xminator"For å være helt ærlig tror jeg de som det "klages" mest på vil være de mest betalingsvillige Professoren.


At det er mest sannsynlig at fjortisene er mest villig til å betale mye? Håper du tar feil. En under 18-rabatt et annet sted enn nedre Hansa hadde kanskje hjulpet på.

Stalin

Quote from: "Brannfrelst"Eg mener det skulle blitt 16-18 års aldersgrense på nedre Hansa,og at du ikke må vere medlem i BBB. Kem som tror at det er de som lager best stemning? Hvor mange i Hansa tror dere er medlem i BBB? 120-150 kroner i billettpris hadde og vert genialt. Vorspielene kunne vi jo tatt i Hansa corner :D

hehe ikke dum ide, men burde sette 18 års grense på Hansa så vi får servering der også, så vi slipper å forlare tribunen ;)

Yngve

Quote from: "Xminator"


Beklagar, o store forumherre at det ikkje var nokre datoar å referere til..

Men slik eg ser det, så inngår ein ikkje ei kontrakt på bygging av to tribunar for så å byggje den eine, og deretter pakke saman for å kome tilbakar seinare.

Sagt på ein annan måte, eg reknar med at dei byggjer begge i same slengen. Om dei byggjer ei tribune ferdig før dei byrjar på neste, sjå det er ei anna sak. Reknar med at entrepenøren kan jobben sin, og gjer det som sørgjer for flest mogleg seter, raskast mogleg.

Men det er Brann dette, så alt kan skje..


Skyscraper

Quote from: "BrannFa(e)n"Må også inrømme at jeg ikke er så forferdelig gammel selv


Og det får du Strålende frem...

For ikke å snakke om at du nok har feilvurdert vettet ditt...
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

syma

Er nok ikke mulig å bygge to tribuner på 5 måneder. Tror nok de kommer til å ha MER en nok med å klare denne ene innen tidsfristen.

Erik

Stadion skal vere ferdig i 2008.. vinter 06 bygges SS tribunen. Vinter 07 bygges klokkesvingen og vinter 08 bygges gammle..

Gull2006

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Xminator"


Beklagar, o store forumherre at det ikkje var nokre datoar å referere til..

Men slik eg ser det, så inngår ein ikkje ei kontrakt på bygging av to tribunar for så å byggje den eine, og deretter pakke saman for å kome tilbakar seinare.

Sagt på ein annan måte, eg reknar med at dei byggjer begge i same slengen. Om dei byggjer ei tribune ferdig før dei byrjar på neste, sjå det er ei anna sak. Reknar med at entrepenøren kan jobben sin, og gjer det som sørgjer for flest mogleg seter, raskast mogleg.

Men det er Brann dette, så alt kan skje..


Nei, jeg har faktisk hørt at de skal bygge alle 5 nå i vinter.. Onkel Skrue spytter inn noen kroner.

Nei, helt seriøst, det kan jo faktisk hende at de skal bygge begge i vinter?! Det står ikke noe dato i artikkelen jeg leste, så hvorfor skal man ikke kunne tolke det på den måten?

moffy_

De bygger ny hovedtribune der umbro er etter denne sesongen, etter neste sesong bygger de ny klokkesving og sÃ¥ tar de gamle sitte etter 07 sesongen.. sÃ¥ hele stadion skal stÃ¥ ferdig til sesongstart 08.  sÃ¥ enkelt er d..
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Stalin

Hadde vel vært greiest å begynt med Klokkesvingen iom det bare en en fisetribune der fra før..

enavgutta

Klokkesvingen burde vært påbegynt samtidig! Enkelt og greit.

BL

Grunnen til at klokkesvingen ikkje blir begynt på til neste er vel med tanke på at Brann må ha en plass til borte-supporterne.
Hansa-
Felt Z

Stalin

Press de inn et ett eller anna hjørnet..

Northside

Men ettersom Umbro blir revet og de muligens mister mange sitteplasser under byggingen så vil vi kunne benytte mindre stå-plasser? Etter hva jeg har fått med meg så skal så og så mange % av plassene på stadion være sitte plasser, var jo derfor vi måtte bygge den dumme tribunen i klokkesvingen. Så hvordan blir det her då egentlig?

DJ_ADG

Oprinelige planen;
Quote


SÃ¥ vit eg fikk med meg sÃ¥ ble Klokkesvingen flyttet te etter denne sesongen Ã¥ skulle bygges sammen med Hovedtribunnen. Og nÃ¥ har hovedtribunnen byttet plass. Men eg har ikkje lest noen plasser om at Klokkesvingen har blit flyttet start igjen.  

Dette det som står på SK Brann.org som har hentet fra BT;
QuoteByggearbeidet tar til etter sesongslutt på Brann Stadion. Først ut er ny hovedtribune og Klokkesvingen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Store Stå burde fått sin testimonial. Byggestart er 7. november, men bør utsetters til 8.nov. Dermed kan SS få sin testimonial 7. november - ettårsdagen for Branns siste tittel. Kampen kunne gå 2 x 20 min. med gamle Store Stå-helter fra supportergjengperioden (fra 1987 og ut), som f.eks. Per Hilmar Nybø, Geir Hasund, Sten Glenn Håberg, Redouane Drici, Per Egil Ahlsen, Jan Halvor Halvorsen, osv. Kun Store Stå skulle vært åpen på kampen, og alle som har vært med i supportergjengen burde tatt turen. Billettinntektene kunne gått til et veldedig formål, og Terje Bøe kunne vært speaker og stått på hender foran SS. Så kunne vi sunget gamle og glemte sanger, og vi kunne blusset så mye vi ville, siden det ikke er noen offisiell kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Erik"tror ikke det vil funke? se på klanen da, de er no 2-3000 som står på en tribune å synger sammen.. Den gruppen er jo klart den som synger kraftigst i Norge.. 2 små grupper funker ikke det..


Spørsmålet er jo hva som er best:

1) At hele Stadion synger med og lager gåsehud-stemning 5-10 ganger per kamp, og heller akseptere at det da blir litt stille imellom.

2) At absolutt alle som vil synge, f.eks. 1000 - 1500, samles i et hjørne og synger om og om igjen de samme sangene i 90 minutter - men aldri klarer å fra med resten av Stadion.

Alle klubber i Norge klarer å raske sammen en supportergjeng som står og gnåler nesten hele kampen. Uten at jeg vil påstå at de lager noe god stemning for det! Og vi kan aldri ta opp kampen med Klanen om å ha den største og mest høylydte supportergjengen.

Da er det bedre at vi utvikler potensialet til det vi KAN være best på, og som ingen andre i Norge klarer; nemlig å dra med HELE publikum! Det hadde vi kanskje enklest klart om de "sang-villige" satt spredt rundt overalt. Det er lettere å dra med folk, hvis folk ser at de rundt deg er med og synger! Ellers risikerer man at folk tenker "nei, det er supportergjengen som skal synge - ikke vi".

Selvsagt skal vi ha supportergjeng, men poenget mitt er at jeg ikke for enhver pris ønsker at alle "sang-villige" skal samles på EN tribune. Da blir det sånn som på Ullevaal: Klanen synger, resten holder kjeft.
Legg ned hele klubben!

jkippers

Quote from: "krøvel vellevold"
Spørsmålet er jo hva som er best:

1) At hele Stadion synger med og lager gåsehud-stemning 5-10 ganger per kamp, og heller akseptere at det da blir litt stille imellom.

2) At absolutt alle som vil synge, f.eks. 1000 - 1500, samles i et hjørne og synger om og om igjen de samme sangene i 90 minutter - men aldri klarer å fra med resten av Stadion.
Gull 09

Go Up