• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

På tide å detonere de dårlige nyhetene...

Started by enavgutta, October 06, 2005, 17:21:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Svak helling er et minus for et fotballstadion på samme måte som løpebaner er det. Mindre intimt, rett og slett. Folk ønsker å være nærmest mulig greset, og samtidig se bra.  

Sammenlign en typisk flat skolesal med en bratt teatersal eller et auditorium, og du ser raskt hvor det er duket for mest "nærvær", innlevelse og kontakt mellom publikum og de som opptrer.

Kirk

Så er naboene på andre siden av Stadion begynt å klage ogv i har det gående igjen . . .

Hvorfor må det være så jævlig vanskelig å få til noe i denne jævla byen?!

:x

Motyka

Quote from: "jegløh"

Scenarie B: Enavgutta er en klovn.


Quote from: "enavgutta"Folkens ! Klovnen her.


Jeg konkluderer med at det ble scenarie B siden hovedpersonen tittulerer seg selv som Klovn nå.
Er ikke dette et hån mot klovnene?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

enavgutta

Nå er det vel strengt tatt naboene og Bergen Kommune som er klovnene i denne saken.

Klovneriet tar visst aldri slutt i denne byen nei. Byggestart høsten 08 ? :-D

Motyka

Quote from: "enavgutta"Nå er det vel strengt tatt naboene og Bergen Kommune som er klovnene i denne saken.

Klovneriet tar visst aldri slutt i denne byen nei. Byggestart høsten 08 ? :-D


Ble vi ikke enige om at du var klovnen da?
Fikk du nei på søknaden din fra Sirkus Arnardo?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

enavgutta

"Så lenge det er gress på banen, har man lov å spille", sa Dr. Münster en gang i tiden :-0

Motyka

Quote from: "enavgutta""Så lenge det er gress på banen, har man lov å spille", sa Dr. Münster en gang i tiden :-0


Men dette sa han om modningsprosessen, ikke byggeprosessen.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

Quote from: "Erik"Hvorfor er det så minus da? har du problemer med å se helt frem? Så lenge mann ser så er jo d det viktigste..


Hvor dypt klarer du å synke? Vi har forskjellige meninger, men du trenger ikke fremstå som en idiot fordi. Har man en stor og høy stadion virker stadionen mer intim pluss at det ser ut til at det er flere folk der enn det faktisk er, noe som er et pluss hvis man skal få en fryktet arena igjen. Det er ikke nødvendigvis sangene som skremmer spillerene, det er look'en og presset de får av at de er i sentrum av en stor og diger arena.
rannfasiten

rikstad

3. For "feltete". Bedre med flere men mindre gangveier.


d at d e for feltete og store ganveier har med sikkerhet å gjøre tror eg!
i e BRANN fra BERGEN

Northside

Quote1. "Billig" utseende (bølgeblikk/betonginntrykk)


På all den betongen som er synlig skulle vi tagget noe, fått en som virkelig har peiling på grafitti og tegnet/skreve om Brann.

Veldig mange klubber som har gjort dette lovlig i europa og det ser mye bedre ut enn en grå kjedelig betongvegg!

Xminator

LørdagsBT:
Den andre velforeningen føler seg snytt og er forbannet fordi tribunen blir snudd. Nå går det vistnok ut over "deres" grøntareal (når ble nymarksbanene deres areal?), og de er sterkt bekymret for at det blir mye trafikk når tribunen nå er snudd (da burde de strengt tatt bekymre seg mer over trafikken til høyskolen).

Det som bekymrer meg er at en eller annen forbannet byråkrat i bergen kommune sier at det vil ta tid... Vi har ikke tid. Vi har en måned før gimleveien rævkjørerforening har klart å sette en effektiv stopper for SK Brann.

Det er ikke byggehøyden det går på denne gangen, men hvorvidt restaurantdriften i den nye tribunen vil føre til økt trafikk. Høyden har de fortsatt godkjent etter saken rundt Hansatribunen, men serveringen? Regner med at BT vil gjøre sitt ytterste for å få en lang saksbehandling. Det blir vel noen "han sa at slik er det" reportasjer i god Umbro-sy-på-merker-stil.

Xminator

In related news:

Fikk brev fra Brann i går der de beklager at vi fikk vite om snuingen gjennom bergensavisene (!!) :) Det blir vistnok mye bedre forhold for vip-hvermansen (for meg passer snuing glimrende takk). Vip-hvermansen vil dekke 3 felt (uintressant så lenge vi ikke vet hvor mange felt det blir totatl). De planlegger også å selge flere vip-hvermansen. Denne gangen i en lightversjon ved siden av de 3 sentrale feltene. 5 års binding tror jeg, litt dyrere pr år enn de med 15 år.

Motyka

Quote from: "Xminator"
Vi har ikke tid. Vi har en måned før gimleveien rævkjørerforening har klart å sette en effektiv stopper for SK Brann.



Var da ett pussig navn på ett sameie.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!


Xminator

Ah, så de skal bygge en hel bydel på nygårdstangen nå. Var det ikke badeland de skulle ha der da?

Det er vel ingen bombe om kommunen bestemmer seg for en hurtigarbeidende nemd på mandag.

Motyka

Quote from: "Xminator"Ah, så de skal bygge en hel bydel på nygårdstangen nå. Var det ikke badelang de skulle ha der da?


Brannstasjon, Badeland, Stadion og bydel.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

enavgutta

Synes ærlig talt ikke Nygårdsatangen er noe attraktivt område i det hele tatt! Støyen fra motorveien er svært sjenerende. Dette området kommer til å ligge brakk i årevis, akurrat som motorveien i Fana. Omregulering av NSB vil dessuten ta et halvt århundre med god kommunal effektivitet.

moffy_

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote1. "Billig" utseende (bølgeblikk/betonginntrykk)


På all den betongen som er synlig skulle vi tagget noe, fått en som virkelig har peiling på grafitti og tegnet/skreve om Brann.

Veldig mange klubber som har gjort dette lovlig i europa og det ser mye bedre ut enn en grå kjedelig betongvegg!


Genialt forslag!! hadde blitt kanontøft!!  men måtte fått tak i noen som hadde peiling, ikke noen wannabees, for d ser jævli ut...
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

P-K

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Xminator"Ah, så de skal bygge en hel bydel på nygårdstangen nå. Var det ikke badelang de skulle ha der da?


Brannstasjon, Badeland, Stadion og bydel.


50-metersbassenget er flyttet fra Nygårdstangen til den nye høyskolen på Kronstad.... Med andre ord er Nygårdstangen ledig igjen...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Erik

Nygårdstangen har i dag aldri plass til en stadion.. Om et par uker starter byggingen av ny brannstasjon som tar det meste av plassen der..

mr-bolstad

Quote from: "Erik"Nygårdstangen har i dag aldri plass til en stadion.. Om et par uker starter byggingen av ny brannstasjon som tar det meste av plassen der..

det er virkelig ett stort kloakkhull der som kan fylles igjen, det burde det forresten vært for mange år siden!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Go Up