• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hjemmekamper i Drammen

Started by krøvel vellevold, October 06, 2005, 10:13:33 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Nå ser jeg i BA at Brann ikke får spille Royal League-hjemmekampene i Vestlandshallen. Brann kan bli tvunget til å måtte spille på Marienlyst i Drammen!

Siden Gamle Sitte m/ tilhørende garderober og presse-/VIP-fasiliteter skal rives etter Odd-kampen, så kan ikke Stadion brukes i vinter. Fana Stadion er visstnok førstealternativet, men alle lag er pålagt å ha en reservearena. Så lenge Fana Stadion ikke har undervarme, kan det meget godt være at vi må spille et annet sted når snøen laver ned og det er 4 minusgrader ute. Men Vestlandshallen er tydeligvis ikke bra nok.

Denne Royal League-turneringen har fra første stund vært en pretensiøs og selvhøytidelig turnering med krav og reglement på Champions League-nivå. RL' s turneringsledelse vil sikkert skylde på at TV-selskapene ikke ønker innendørskamper, fordi "de gir ikke den beste innrammingen av kampen". Dette uttalte de i hvert fall i fjor. Men da må man spørre seg: Er 300 tilskuere på et ellers folketomt Marienlyst i 10 minusgrader, kraftig snø og elendige baneforhold en bedre innramming enn 3000 stående bergensere i en tettpakket innendørshall med kjempetrøkk (og kjempeakustikk), fin og jevn bane og en behagelig temperatur uten snø og regn? Hallo i luken! De to RL-kampene Brann hadde i Vestlandshallen sist vinter, vil jeg påstå var en suksess både når det gjalt spillets kvalitet og stemningen som ble oppnådd i den intime hallen. Mye bedre enn om man hadde spilt kampen for 5000 forfrosne på at stadion med plass til 17500!

En annen ting er at RL-ledelsen heller avlyser eller utsetter en kamp, enn å flytte den innendørs til et sted i nærheten! Selvsagt utrolig kjekt for oss som reiser på kampene og liker å bestille reise i god tid...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Helt enig Krøvel. Kampene i Vestlandshallen var fine høydepunkter i vinter, og ingen må komme og si at det var annenrangs kamper som ble spilt der. Mye bedre enn å fryse på Stadion. Eller å fryse på mer eller mindre folketomme tribuner rundt om i Sverige og Danmark slik vi også gjorde.
Rød makt på Hansa

Xminator

Da er det jo flott at vi etter statistikk, skadesituasjon og smertelig erfaring ikke klarer RL i år :p

Innekamp i RL er mye mye mye bedre enn en tur utenfor bygrensene. Det må da være bedre reklame/tv med Brann-Malmø for fullsatt vestlandshall enn Brann-Malmø med lavere besøkstall enn en damekamp i 3. divisjon.

Rasmus_brann

Dra til drammen for å se Brann-Kalmar FF eller andre dritt lag, i  inus 17 grader... buhuuuuu...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

KEA

Quote from: "Rasmus_brann"Dra til drammen for å se Brann-Kalmar FF eller andre dritt lag, i  inus 17 grader... buhuuuuu...

Xminator

Kanskje burde Brann hvis/om det blir 4. plass spille begge kampene borte? Køben eller Drammen, jeg vet hva jeg ville valgt :p

Rasmus_brann

Du har helt rett KEA, køben e` jo drit deilig....
Men eg e` en negativ person til tider, så eg konsentrerer meg av og til bare om det negative, men eg e` fortsatt for RL.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Frister ikke helt å reise til Drammen for å se Kalmar eller Helsingborg heller då :wink:

Men det e rart at denne "billig" turneringen er så nøye på hvor vi spiller! Fana som hjemme arena og vestlandshallen som reserve dersom værgudene skulle være i dårlig humør.

Bataljonen

En av hovedgrunnene til at vi ikke kan få bruke Vestlandshallen er faktisk pga reklamen. De høye topper i RL systemet får rett og slett problemer med å få plassert alle reklameskiltene til sine sponsorer...penga rår desverre.....
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Da bør som sagt neste steg være å se til håndballen - der det er vanlig å spille borte og hjemmekamp - borte. 4 kamper i Køben ... Vi blir jo verdenskjent ;)

Northside

Penger fremfor supportere, IGJEN! faen begynner å bli lei det tullet... trodde det var nok med alle mandagskampene vi får pga TV penger :evil:

krøvel vellevold

Quote from: "Bataljonen"En av hovedgrunnene til at vi ikke kan få bruke Vestlandshallen er faktisk pga reklamen. De høye topper i RL systemet får rett og slett problemer med å få plassert alle reklameskiltene til sine sponsorer...penga rår desverre.....


Få plass til reklamen? Bak begge målene er det jo to kjempevegger man kan fylle med reklameplass! Dessuten er det vel reklamen rundt selve banen som er mest attraktiv, og den skulle det vel være mulig å feste på gjerdene rundt. Herre min hatt!

Uansett: Hvor attraktivt er det å betale reklameplass til en Brann-kamp som går i tett snødrev foran 300 tilskuere i Drammen? En slik kamp vil heller ikke fenge tv-publikum noe særlig (dårlige spilleforhold, ingen stemning), og da går vel også reklameplass-verdien ned!
Legg ned hele klubben!

Rasmus_brann

Enig med krøvel her....Stoooooor plass på begge lang-sidene.
Hvis de vil får de det til... Tror RL og NFF samarbeider med å få oss til å gå under... Eller e` eg bare paranoid???
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

BrannFa(e)n

Det er jo et par positive fordeler med kamp i Drammen, selv om de er så unødvendig teite at de nesten ikke fortjener å bli nevnt. Det er følgende:

# Det er ikke flaut om Brann får et lavt tilskuertall
# Brannsupportere som bor i Bergen sparer 200 kroner pr. person, selv om noen bruker penger på å pendle mellom Bergen og Drammen.
# Man slipper å bli kald
# Man kan si at det er en slags boikott.

Nei, det er ikke godt å få frem fordelene, som dere ser. Men det hadde faktisk vært realistisk med å boikotte RL pga vi må spille i Drammen og ikke får spille i Vestlandshallen. Det er jo ikke så jævla mange man må stoppe i Drammen enn f.eks hvis man skal boikotte på stadda.


"Ja, vi skal til Drammen,
ja til Drammen skal jo vi,
Ja vi skal til Drammen,
ja til Drammen skal jo vi."
rannfasiten

Rasmus_brann

Slipper å bli kald????????????
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Quote from: "Rasmus_brann"Slipper å bli kald????????????


Resonementet (tror jeg...) er at vi skal boikotte kamper i Drammen og dermed spare 200 kroner i billettpenger og heller sitte hjemme på sofaen og ikke fryse. Og så skal han stoppe de som vil reise til Drammen av en eller annen grunn.

Noen som vil være med til Drammen?
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "BrannFa(e)n"# Man slipper å bli kald


#Man slipper å dø for Brann
#Man slipper å blø for Brann

Trodde det var det man skulle, men jeg er glad om jeg slipper.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

Det jeg ville frem til var her at det ikke er en jævla positiv fordel med å spille kamper i Drammen. Jeg har ikke tenkt å reise til Drammen for å se kampene.

Alt det andre var sarkastisk. Trodde jaggu at dere tok den. Spesielt når jeg skriver at de positive fordelene er så unødvendig teite, og når jeg skriver at det ikke er godt å finne skikkelige fordeler. Nivået på dette forumet virker rimelig lavt.
rannfasiten

Motyka

Quote from: "BrannFa(e)n"Det jeg ville frem til var her at det ikke er en jævla positiv fordel med å spille kamper i Drammen. Jeg har ikke tenkt å reise til Drammen for å se kampene.

Alt det andre var sarkastisk. Trodde jaggu at dere tok den. Spesielt når jeg skriver at de positive fordelene er så unødvendig teite, og når jeg skriver at det ikke er godt å finne skikkelige fordeler. Nivået på dette forumet virker rimelig lavt.


Kan jo hende andre også var en smule sarkastisk?
Det finnes jo selvsagt ingen fordeler ved å spille kampene i Drammen.  Vi trenger ikke deg til å forklare oss dette. Og nivået det skal være lavt det, halve moroa det!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

KEA

Med nyheten om at det er SS som skal rives nå i høst i stedet for den gamle hovedtribunen, betyr det at Brann fortsatt har sine garderober m.m. i behold i høst og vinter. Så om det for øvrig er mulig å spille fotball langsetter byggeplassen der SS har vært (det går vel ikke så

Northside

Quote from: "Motyka"
Quote from: "BrannFa(e)n"# Man slipper å bli kald


#Man slipper å dø for Brann
#Man slipper å blø for Brann

Trodde det var det man skulle, men jeg er glad om jeg slipper.


Blir litt feil å si dø for klubben når vi snakker RL kamp midt på vinteren i Drammen... Tror ikke Brann tar dette så utrolig seriøst heller, då hadde de garantert levert inn en klage på det ettersom de ønsker mest mulig støtte.

Men når det gjelder å boikotte kampen så frister det! Bør jo nesten vise disse forbanna TV folkene at vi supportere SKAL komme foran penger og ikke omvendt! Kampene skal spilles i Drammen kun pga penger, det er faktisk eneste grunnen, mens vi supportere blir nedprioritert til de grader!

Nei, eg reiser ikke på det dritte!

krøvel vellevold

Quote from: "KEA"Med nyheten om at det er SS som skal rives nå i høst i stedet for den gamle hovedtribunen, betyr det at Brann fortsatt har sine garderober m.m. i behold i høst og vinter. Så om det for øvrig er mulig å spille fotball langsetter byggeplassen der SS har vært (det går vel ikke så
Legg ned hele klubben!

KEA

Vel, jeg sa vel ikke at debatten om å spille Royal League i Drammen ER død, men at den BURDE KUNNE legges død, altså et spørsmål om vilje fra arrangørene. Men dette er jo bare flisespikkeri.

Mitt lille poeng er at om ikke byggearbeidet gjør det uforsvarlig, umulig, el.l. å spille på Stadion, så vil det nå være helt tåpelig å spille i Drammen (eller et annet sted utenfor Bergen) såfremt kampene skal spilles ute. Om Staddaen likevel ikke er spillbar på grunn av byggearbeid, vil jeg selvsagt foretrekke Fana Stadion foran Marienlyst.

Været og mulige vinterforhold er det en helt annen sak, og der er jeg enig i det meste du sier både om bruk av Vestlandshallen og tidspunkt/varighet av turneringen.

Motyka

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "BrannFa(e)n"# Man slipper å bli kald


#Man slipper å dø for Brann
#Man slipper å blø for Brann

Trodde det var det man skulle, men jeg er glad om jeg slipper.


Blir litt feil å si dø for klubben når vi snakker RL kamp midt på vinteren i Drammen...



Kan du nevne ett eksempel der det i hele tatt skulle bli nødvendig å dø for klubben din?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

rødesk

dø e vel bare et utrykk som man sier..
oen må gå...!

Motyka

Quote from: "rødesk"dø e vel bare et utrykk som man sier..


Så ingen mener det?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up