• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongslutt og nye spillere.

Started by Superjack, October 03, 2005, 08:21:20 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Brannsupporter.

Xminator

En fullgod erstatter for Scharner i midtforsvaret. Både Soma og Scharner kan forsvinne en gang i 2006.

Miller er bra nok som makker for Andresen. Berg er aktuell som backup, Haugen bør ta ett år til i Brann, og ser helst det blir hentet enda en sentral midtbane. Igjen så har no POL og gutta på stadion bedre oversikt enn det jeg noengang vil få.

Angriper? Ja takke, helst en virkelig god en. Rushfeldt er vel gått ut på dato. Rune Lange er desverre langtidsskadet, ellers er det mitt førstevalg som Sæternes-erstatter. Karadas? Ja takk, men det er jo ingen goalgetter.

Om både Mcallister og Helegbe forsvinner har vi faktisk to plasser til ikke-EU spillere åpne.

LandåsKongen

Brann må også kvitte seg med noen spillere som ikke holder mål.
Jeg mener Sanne, Klock og Walde må fjernes.

TheRock

Klock og Walde er jo forholdsvis unge folk som ikke har fått utviklet seg ferdig enda. Sanne har hatt en voldsom fremgang denne høsten.

Selv synes jeg at Solli som Superjack sier her hadde vært en god makker til Andresen.



KEA

Quote from: "Xminator"

Det er jeg enig i - det var vel helst ønsketenkning fra min side (som mye annet på denne tråden). Men finnes det tilgjengelig tilsvarende spillertyper hadde det ikke vært meg i mot.


Henki

Ballen skal fremover!

Xminator

Det spørs om de 3 faktisk er villige til å bli stallspillere. For det blir vanskelig for dem å få klippekort på neste års Brannlag. Hver og en av dem er gode nok til å være profiler på ett eliteserielag. "Problemet" er at neste års Brannlag har profiler i all 11 posisjoner. Vi får seg, jeg regner dem for lokale spillere, de har ett godt rykte på stadion og i bergenspressen. Det skal ikke undervurderes.

Leffen

hassan sliter benken, og når han blir lei av det, kommer han hjem til oss. håper jeg.
øren begynner å finne sitt gamle jeg, og er en spiller jeg mener vi bør signerer. gjerne stadheim også.
j.i høiland på høyreback hadde jo vært fantastisk!
men drar han hjem til norge, skal jeg vedde på at han velger et visst annet lag en sportsklubben brann.

men den spilleren jeg helst ser tilbake, er helstad. kan jo håpe på at han ikke liker seg oppe i nord, og innser at han like gjerne bare skulle blitt hos oss i utgangspunktet.

en ny stopper hadde også vært fint

sturlalv

Her må det arresteres på minst ett punkt!

Hassan har spilt syv av åtte kamper i Bundesliga, startet de seks siste serierundene, og har jevn stigning på børsen til kicker.de. Sist helg hadde han en målgivende, og har også puttet en gang i den tyske cupen (Jada, jeg vet at den har omtrent like høy status som studentturneringer på Møllaren, men likevel).

Spørs om mannen, tross tomt & familie i byen, umiddelbart sier farvel til god lønn og nesten 50 000 (om enn tyskere) på tribunen.

Mer om Hassans fremganger i det tyske finner du her

Mvh
Sturlalv :-)

Ricky

Skulle gjerne sett Olivier Occean i klubben. Blir neppe så fryktelig dyr siden han har kort tid igjen av en Odd-kontrakt han neppe kommer til å forlenge, og han besitter ekstreme ferdigheter. Veldig lik Bengt Sæternes i grunn, bortsett fra at Occean er 23 år gammel og sannsynligvis har enda mer å gå på. For ikke å nevne videresalgspotensiale.

Kruxleiven

Skriver under på Occean. Litt avhengig av pris, men en god spiller som scorer bra med mål. Hvis vi ikke får han kunne vi kanskje gjort som Start og Lyn som har hentet spisser i Danmark, Sverige og Finland
(Jönsson og Bärlin til Start. Huusko til Lyn) for en billig penge. Alle de tre er glimrende reserver som ofte scorer når de blir satt inn. Om noen husker Højer fra OB (nå i Viborg) så er det en slik type spiss vi kunne trengt som reserve for Sæternes og Winters. Berglund i Esbjerg har strandet totalt, men ser man på statistikken er den imponerende, og med et bedre lag rundt seg så vil han nok score mer igjen. Fikk sansen for Mourad når vi spilte mot IFK Göteborg, men han vil sikkert aldri gå og blir for dyr.

Siden det offensive står i høysetet hos Brann er det viktigst med en ny off midtbanespiller ved siden av Andresen. Jeg likte best å ha Schanrer der, men det ser visst ikke ut som om Scharner er villig til å spille der lenger. Berg Hestad hadde vært genialt, men det er ingenting som tyder på at han vil vekk fra Molde. Bernier fra Tromsø tror jeg er god nok for posisjonen, men jeg er ikke sikker. Dusan Djuric fra Hamstad er et bra talent med erfaring fra Sverige U21. Trenger vi vinger så kan jeg jo bare minne om vår gamle venn Furuseth Olsen som har spilt mye på høyrekant for Hammarby. En reserve på venstrekant for PVM trengs, men der finnes det utrolig lite å velge i. Vil ikke ha Kopteff om vi får han gratis en gang. Storflor hadde vært bra, men han kommer sikkert aldri til å forlate RBK.

Helt bakerst blir det avhengig av hva Scharner gjør. Blir han der klarer vi oss uten stopper. Flytter han frem igjen må vi ha ny stopper. Som høyreback kunne vi kanskje forsøkt oss på Aas igjen? Eriksen fra Lyn er da en god back?

Ang. Sogndal spillerne så tror jeg ikke vi trenger spillere som nesten er i ferd med å spille laget sitt ned i 2. divisjon. Ystaas og Kalvenes er da... Fyll inn det som mangler selv! Eller kanskje noen vil ha BA Knarvik tilbake?

tintin

Skal vi se etter ny spiss bør vi se til Allsvenskan der spissen Gunnar Heidar Thorvaldsson banker inn mål på Halmstad, toppscorer i serien på et bunnlag, og bare 23 år...
dette kan være en mann for oss..

tintin

Gunnar Heidar Thorvaldsson har 5 A landskamper, og har scoret 24 mål på 43 kamper i Halmstad... bare for å ha nevnt d:)

Henki

Quote from: "Xminator"eliteserielag. "Problemet" er at neste års Brannlag har profiler i all 11 posisjoner.


Er det Helge "støttepasning" Haugen du tenker på da eller..? :)
Ballen skal fremover!

KEA

Quote from: "Kruxleiven"Om noen husker Højer fra OB (nå i Viborg) så er det en slik type spiss vi kunne trengt som reserve for Sæternes og Winters........... Fikk sansen for Mourad når vi spilte mot IFK Göteborg, men han vil sikkert aldri gå og blir for dyr.
http://www.fc-redstar.net/season.aspx?id=62&cultureID=1) i Beograd (Serbia og Montenegro). Spillere fra det tidligere Jugoslavia er jo kjent for sine ballferdigheter, men også for god fysikk, og er vel heller ikke de dyreste på overgangsmarkedet, dvs. at man får mye for pengene. Žigić er 25 år, måler 2,02 på strømpelesten, og har i følge http://www.jadransport.org/articles/1851.html


viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gull2006

Gi oss ihvertfall én stjerne til..

Om Kjølner er ledig så hent han. Han er en meget god forsvarsspiller som sikkert kunne tilført Brann mye.

Karadas er den "nye" stjernen vår.. Og for all del; hent en ny back!

Motyka

Quote from: "Eddi The Fox"Er ikke bare myhre som er interessant, hva med vidar riseth? Vet at han er trønder, men det er idar vollvik og, riseth ville tiført forsvaret mye. Lundekvam er kanskje en mulighet han og  visst han vil tilbake, eller karadas, ole martin årst,kanskje noen av start sine stjerne skudd ønsker seg til brann?;fredrik kjølner er også ledig på markedet nå,koppinen, er nok og et par sterke spillere vi kan rane fra lagene som rykker ned + at vi kan selvfølgelig se til danmark og sverige eller kanskje enda lenger! Her må vi komme med gode forslag og sende de til brann! Vi må no ha noe og si vi og!


Håper virkelig dette forslaget ditt om Vidar Riseth er en spøk!

Kan Rune Lange være mulig å hente?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

"Kan Rune Lange være mulig å hente?"

bra forslag. trur han og winters hadde passa godt i lag. stor sterk spiss som er god på hovudet mens winters stikk på løp.

Motyka

Quote from: "naitsirk""Kan Rune Lange være mulig å hente?"

bra forslag. trur han og winters hadde passa godt i lag. stor sterk spiss som er god på hovudet mens winters stikk på løp.


Lange kan nok mye mere enn det, og ser på Winters som mere skapende enn en som ligger og lurer, tror Winters kan spille med de fleste spisstyper. Sæternes derimot...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!


naitsirk

Rushfeldt går vel enten til rbk eller tromsø om han kjem tilbake til norge.
curier, eller noko sånt, e vel ei bråkebøtta.men sikkert god.har vel spelt for ca 10 klubbar i ein alder av 21-22.

casper89

Jeg mener nå at brann må kvitte seg med andresen. Han har gjort en elendig sesong for brann og dette er ikke bra når brann kjøpte han som en spiller som skulle gjøre brann gode. Han har ikke klart noen ting. Få han ut!!!!!

Mick

Det mange bra forslag her inne, Brann trenger en bredere stall neste år. Vi kan ikke regne med at skadeproblemene kommer til å være noe mindre neste år. Jeg tror at når Ludvigsen, Andresen og Sæternes er skadefrie og PVM kommer+at CM signerer ny kontrakt(krysse fingrene) så har vi den beste førsteelveren i Norge, men vi trenger en bredere stall og spillere som kan utfordre førsteelveren. Jeg kan ikke bringe noen fler forslag til bordet untatt de som allerede er nevnt, men det hadde vært deilig med en sentral, offansiv midtbane som kunne bringe mer stabilitet inn i det offansive og som kunne brukes i forskjellige roller iforhold til hvilket lag vi møter. Vi sliter litt med det offansive, spesiellt sentralt når vi møter lag som ligger kompakt i midtforsvaret og det hadde kansje vært lurt med en rask indreløper som kunne ligge å lure i det rommet. En spiss alla Occean og Lange hadde smakt godt siden de så uforutsigbare, raske og alltid på hugget. De er spisser som kan gjøre det bra selv om resten av laget ikke er helt på topp, dvs de er ikke 100% avhengige av resten av laget. En sentral forsvarsspiller hadde heller ikke vært å forakte, Scharner og Soma er ikke typene som pådrar seg mye langtidsskader, men Scharner får jo sikkert en tre-fire karantener for kort og begge kan jo snart forsvinne til grønnere gress, selv om de begge har sagt at de har lyst til å legge proffdrømmene litt på hylla for å hjelpe brann til gull.

Jeg har enda ikke fått sett Helegbe ordentlig, med unntak av i Lillestrøm kampen hvor han virket frisk. Er han noe å satse på?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

viks

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/tromso/article470975.ece

Essediri ber om overgang. Nå er vel ikke høyrekanten det mest prekære lenger, da Huseklepp/Ludvigsen vel egentlig helst bekler denne rollen.

En utfordrer til PVM på venstrekanten er vel mer det vi trenger eller?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Superjack

Brannsupporter.

AtroZ

Essediri har tidligere vært vurdert i brann som sentralmidtbane spiller.  TFL Kan eventuelt spille spiss. Han blir sikkert ikke billig, men han er en godt brukenes spiller som tidligere har ønsket seg til brann.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Superjack

Ser at Brann tenker på å bruke Huseklepp på høyrekanten neste år. Da får vi PVM og Huseklepp på hver sin kant, og Andresen Miller/Ludvigsen på sentral midbane?

PVM-Andresen-Ludvigsen-Huseklepp på midtbanen vil iallefall ikke mangle tempo. :D Og i motsetning til tom Sanne så tror jeg hurtigtogene PVM-Ludvigsen-Huseklepp klarer å huske ballen når de løper fremmover. :) :D
Brannsupporter.

viks

Quote from: "Superjack"Ser at Brann tenker på å bruke Huseklepp på høyrekanten neste år. Da får vi PVM og Huseklepp på hver sin kant, og Andresen Miller/Ludvigsen på sentral midbane?

PVM-Andresen-Ludvigsen-Huseklepp på midtbanen vil iallefall ikke mangle tempo. :D Og i motsetning til tom Sanne så tror jeg hurtigtogene PVM-Ludvigsen-Huseklepp klarer å huske ballen når de løper fremmover. :) :D


Ludvigsen som sentral midtbane?

Da tror jeg i så fall Per Ove må gjøre comeback...

Hvor ser du forresten dette? Huseklepp blir nok brukt både på venstre og høyre neste år avhengig av skader/suspensjoner, og gitt at vi ikke får inn en ekstra venstrefor spiller i tillegg til PVM.

Ludde kan spille spiss og kant...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Forslaget om Ludvigsen som sentral midtbane får 10 poeng for kreativ tenking, men desverre lite godt for praktisk nytte. Frem til vi ser hva den Ludvigsen drar frem fra det store utland neste sesong, så blir det Miller og Andresen sentralt på midten. Om man henter noe som benker Miller får vi en ny vårsesong med artige BA oppslag og en laaaang debatt om Miller kontra Andresen på midten, med 150 lagoppstillinger der eneste fellestegn er at Miller er på banen.

Lurkin

Skjelbred hadde vært perfekt i Brann.

Essediri kunne vært bra, en med VM som motivasjon er alltid bra.
Berømte Brann fra Bergen


viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

atlascopo

Miller skal spille. Beste spiller som har vært i Bergen side Kniksen.
Får ett helt år med grunntrening og øldrikking, så vil han bli bedre enn noen gang. Tipper også han får inn klausul i kontrakten om at han kan reise hjem hvist ikke han får spille.

AtroZ

Jarl Andre Storbæk er en spiller vi bør vurdere frem mot neste sesong. Han kan brukes hvor som helst i forsvaret. Vif har allerede prøvd å hente han i sommer.

Her bør vi melde oss på i kampen.


PS: Hadde vært flott å rane til oss Patrice Bernier og Olivier Occean i samme slengen.. Da har vi backup da!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Nixon

Quote from: "AtroZ"Jarl Andre Storbæk er en spiller vi bør vurdere frem mot neste sesong. Han kan brukes hvor som helst i forsvaret. Vif har allerede prøvd å hente han i sommer.


Hvis det er noe i ryktene om at både Fulham og Everton er interessert i Hanstveit bør helt klart hente Storbæk. Er jo ikke dumt å hente en allerede innarbeidet venstreside fra HamKam.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det sier seg selv at det må hentes erstatter om Hanstveit selges. Om Storbæk skal være ett altenativ må Hamkam sendes ned i 1. Det blir uansett veldig vanskelig å få tak i en venstreback bedre enn Hanstveit. Det holder i massevis å selge 1/4 av forsvaret, vil helst ikke selge halvparten :p

krøvel vellevold

Vi får INGEN nye spillere av høy kvalitet! Hvem skulle det være da? Vi får PVM, som er et høyst usikkert kort. Vil han takle overgangen fra trygge og bortglemte Hamkam til "hysteriet" i Bergen? Dessuten mister vi jo Scharner. Ser ærlig talt ikke for meg hvilke klassespillere som kunne være aktuelle for Brann! Vi ender vel opp med noen halvskadete reserver fra Viking, Sogndal eller Aalesund...

Når det gjelder neste sesong, tipper jeg at RBK tar gull foran VIF. Start er jeg veldig usikker på. De har mange talenter som KAN utvikle seg videre, men også utmerket godt kan stagnere og bli en fullstendig fiasko. Viking er en klar outsider til gullet neste år. LSK kan man heller aldri avskrive. Brann? Det blir nok 5-6. plass  i 2006 også!

PS! Klarer vi to poeng til, er vi foran RBK på sluttabellen for første gang siden 1978...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nixon. Storbæk er høyreback. Hanstveit er venstreback. Ser du ett problem her? Se også litt på hva de andre lagene stilte med på venstrebacken denne helgen. Ikke akkurat noe å rope hurra for. Odds venstreback ble vel BB og fikk en 7'er, men hvem *h* er Espen Ruud? I samme kamp spiller foresten Storbæk til en 2'er :p

runarnormann

Quote from: "atlascopo"Miller skal spille. Beste spiller som har vært i Bergen side Kniksen.


Rolig naa.  Mannen er god, men naa glemmer vi andre stjerner vi har hatt.  Ahlsen, Ludvigsen, Kvisvik for aa nevne noen.  Alle disse betydde mye mer for Brann enn Miller.  Vil paastaa at PS er en bedre spiller paa dagens lag.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "Xminator"Nixon. Storbæk er høyreback. Hanstveit er venstreback. Ser du ett problem her?


Eh, ja... Ser definitivt et problem med det hvis det stemmer. Men stemmer det? Leser på HamKam sine nettsider:

Jarl Andrè kom fra Raufoss foran 2004-sesongen. Han startet på høyrebacken, men ble i løpet av våren omskolert til venstresiden.

Og siden har han vel stort sett spilt venstreback. For det er som venstreback han har blitt tatt ut på landslaget det siste året.
Rød makt på Hansa

BrannSupporter

Storbæk spilte venstreback i hele fjor. Da spilte Axel Smeets meget bra på høyreback og ble jo kåret til årets høyreback. Han startet også på venstrebacken i år, men Smeets har hatt en del skadeplager pluss at Ramiro Corrales har spilt venstreback, derfor har han blitt plassert over på høyrebaken. Han har også spilt en del midtstopper, men det var fordi de hadde nesten alle midstopperne sine ute på det tidspunktet.

Nixon

Da er det vel ingen tvil om at Storbæk er mer enn kvalifisert til å spille venstreback på Brann dersom Hanstveit fosrvinner til det store utland.

Men om HamKam er villig til å selge tviler jeg mer på...
Rød makt på Hansa

Xminator

Venstreback fra runde 1-9, midtstopper fra 10-19 og høyreback siden da. Coralles har spilt mer eller mindre fast venstre fra 10 og utover. Så noe naturlig venstreben er det nok ikke. Noen må vel fyre opp FM for å finne ut akkurat det ;)

Med tanke på allsidigheten er det vel kanskje en stallspiller for forsvaret? Eller rettere sagt, gjør Sigurdson til stallspiller :p

Tror uansett det klart beste for Brann er å fortsatt ha Hanstveit på venstreback. Det får holde lenge å selge Scharner. Om flere reiser blir det for mange å erstatte til at vi stiller ett samspilt og forsterket kolektiv til 2006.

Ricky

Det beste forslaget er vel kanskje å beholde Hanstveit og kjøpe Storbæk.

Go Up