• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spark Mjelde naa!

Started by runarnormann, October 02, 2005, 12:24:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

du argumenter egentlig mot deg selv her, at to av lagets fremste spillere mer eller mindre bevisst går ut og sier at de ikke spilte etter instruks, hva sier dette om mjelde og hans tillit/autoritet i spillergruppen?

Hent inn en manager!

naitsirk

eh..veit no ikkje heilt kven som skal kritisertast.
sjølv om ein trenar ikkje har autoritet i ei gruppa, so seie da litt om menneska i klubben som går i mot detta.
høyrt om noko som heiter respekt.

og ka veit vel me om autoriteten til mjelde? alt e jo basert på kva media skriv og ikkje frå dei innvolverte.
mjelde har sikkert full tillit innad i spelargruppa, men han e ikkje ein leder som feks rösler, nordli, rekdal som ikkje tåler kritikk frå sine eigne. spelarane må frå lov til å vera uenige med mjelde utan at dette blir tolka som mangel på autoritet

Brannmann rob

BLA BLA!!!!!!!!!!!! :roll:

BrannFa(e)n

Så til det dere alle har ventet på, del 2 i serien "Brannfa(e)n snakker ut":

Mons Ivar Mjelde
Mjelde har sagt mye i sin tid som trener for Brann. Veldig mye. Men en ting har han aldri sagt. Mons Ivar Mjelde har aldri sagt ting som: "Det var en taktisk svikt av trenerteamet" eller "Dette var min feil". Det som alltid kommer ut fra Mjeldes munn når Brann svikter er at det var kollektivet som sviktet og at spillerene ikke gjorde det de hadde blitt enig om. Om de ikke gjør som de har blitt enig om er det et bevis på at Mjelde mangler autoritet og enhver trener som ikke har autoritet har ingenting som trener å gjøre. Enhver trener må også kunne ta skylden for et tap iblandt også. Se på Per Joar Hansen! Det er et flott eksempel på en trener jeg ikke har peiling på, men snakke for seg, det kan han. Når RBK røk ut av cupen sa han at dette får faen meg spillerene ta ansvar for, så kan jeg ta ansvar for alt det andre, og han sto for det han gjorde. Han ga seg som RBK-trener med min respekt for han i behold, faktisk. Kanskje mannen er en typisk hjelpetrener, men snakke for seg kunne han. Kanskje Brann bør sparke Steffensen og få inn PJH?

Sett fra en annen side har jo Mjelde bygget stein i tre år nå, og RBK har akkuratt begynt å snu på hver stein. Lurer på om de finner noe interessant. Uansett kunne jo Brann og RBK sammarbeidet? Da ville det jo gå dobbelt så kjapt.

Skader..
Brann har hatt mange skader i år. Stakkars, stakkars Brann. Martin Andresen, Robbie Winters, Bengt Sæternes, Cato Guntveit og så videre. Det er ting som egentlig bare måtte skje med Frode Skjevlan som leder i det medisinske apparatet. Med han som Brann-lege spiller Brannspillerene bingo med helsen sin. Hadde Martin Andresen hatt en annen lege hadde han vært frisk for lenge siden. Det er en grunn til at de fleste Brannspillere heller holder seg til Branns forige lege enn å gå til Frode Skjevlan! Heldigvis har han blitt skiftet ut, og jeg håper på bedre diagnoser fremover.

Når det så viser seg at det er Branns medisinske apparat sin udyktighet som er skyld i skadene vil jeg si at det er pisspreik at Mjelde sier at det er nettopp dette som er skyld i de dårlige resultatene i høst. Det er nesten sabotasje av egen sesong sett i perspektiv. I tillegg er det få spillere som har kommet til Brann i det siste som har gjennomgått en medisinsk test før de er klar for klubben. Det blir for dumt å skylde på noe man selv er skyld i. Jeg mener også at når Mjelde skylder på skader (som Brann selv er skyld i) blir det en elendig cover-up for at han er en elendig trener. Hvor mange sentrale spillere har Brann skadet? (Dette vil jeg få pepper for..) TO. Det er Olafur Bjarnason og Bengt Sæternes. De er de eneste Brannspillerene som har spilt seg inn på førstelaget som er skadet på dette tidspunkt. Personlig synes jeg det er for gale å skylde på at Brann har Andresen skadet når han faktisk aldri har vært frisk nok til å spille seg inn i systemet. Ludvigsen er heller ikke Brannspiller enda når han ikke har fått tid til å være sentral. Det er kun på papiret han er det.

"Det er jo ikke sikkert at det er Branns feil da". Jo, det er det. Hvem var det som sa at Andresen var klar til å spille kamper i vår, sommer og høst men Andresen slo opp skaden igjen? Jo, det var Brann.
Hvem var det som trodde at Ludvigsen var frisk, men gjorde bare skaden til Ludvigsen verre? Jo, det var Brann. Selvsagt er begge med Skjevlan i spissen, og det beviser vel hvor bingo det er å ha han som lege i Brann.

Dermed har Brann to skader som svekker førsteelleveren. Selvfølgelig ville Brann vært sterkere med Andresen og Ludvigsen frisk, men det ville jo Brann også vært med Petter Vaagan Moen på plass i Bergen! Men på dette tidspunktet er det kun to stykker som er sentrale spillere og i førsteelleveren som er skadet. Stort sett alle lag i tippeligaen har det verre enn Brann. Her har Brann en god del å lære, i likhet med så mange andre plasser.

Espen Steffensen
Noen her som husker at Espen Steffensen har vært i Brann før? Ja, han klarte å rykke ned med Brann 2 for et par år siden, så fikk han sparken, og Brann 2 klarte å rykke opp igjen. Nå ser det ut som at han klarer å rykke ned med Brann 2 igjen. Er ikke det et hint om at Espen Steffensen suger hardt som trener? Han har mange fine teorier men strategiene hans funker aldri i praksis. Det var forøvrig Steffensen som begynte med 4-2-3-1 formasjonene som vi er så glad i. Ja, 4-2-3-1 som vi hadde i første halvdel av sesongen i 2003, når Mjelde var nyansatt. Det gikk jo rett til helvete, og Brann vant en tippeligakamp den våren. Konge, ikke sant? Likevell presterer Brann å holde på han som hjelpetrener. Han har jo bevist for lenge siden at han er totalt udugelig. Stort mer er det ikke å si, bortsett fra at Steffensen ødelegger spillere som Arve Walde. Walde var god for to år siden, så kom Steffensen-effekten, og nå kan alle se at Walde ikke er mer enn råttent innavl fra Nymark. Han kommer aldri (hvis mine teorier er riktige) til å bli noe stort mer enn en spiss på Kongsvinger. Hvis han får opp dampen med å komme seg vekk fra Brann kan det hende at han blir en tippeligaspiller i slutten av tyve-årene, men da skal han ha flaks.

Det holder for idag. Tenkte jeg skulle legge ut om Kristian Jægers inkompetanse også, men det får vente til en annen dag.
rannfasiten

Ricky

Quote from: "BrannFa(e)n"Brann endte på 3. plass og ble med i Royal League, og vant også cupgull. Det som er viktig å huske på her er at om Brann hadde tapt mot LSK i siste serierunde, Kamma hadde vunnet og Lyn hadde vunnet hadde Brann endt på 6. plass.


Men vi tapte altså ikke mot LSK. HamKam slo ikke Odd, og Lyn slo ikke RBK. Herlighet, for noe spekulativt piss.. Hvorfor nevner du heller ikke to særdeles grove dommertabbene som ville ha ført oss a poeng med Rosenborg? Tenker da på det Lerkendal-målet som på hårreisende vis ble annullert på magefølelse, og denne åpenbart feilaktige straffen på overtid i Bodø. 0-1 på Lerkendal og seier i Bodø, og vi ville ha vært likt med trønderne. Hvis reglene hadde blitt fulgt, hadde vi rett og slett vært a poeng. Mot svake dommere kommer selv det beste lag, og den beste trener, til kort.


Quote"Men Brann vant jo køppgull!! Kansje sparke Mjelde då kan vi?" Hallo, hallo. På tide å våkne opp. Brann hadde en rimelig enkel vei til Ullevåll


Det er ingenting som heter en enkel vei til Ullevaal og cupmesterskap. For Branns del måtte tre Tippeligalag slås på bortebane (i den grad bergenserne lot Ullevaal få være Lyns hjemmebane den dagen i november).


QuoteMeningen med det jeg har skrevet hittil er at man må se litt mellom linjene på Branns prestasjoner de siste årene.


Jaja. Hvis du med Ã¥ "lese mellom linjene" mener Ã¥ ensidig vinkle alt negativt, sÃ¥...  :roll:

jegløh

Quote from: "BrannFa(e)n"Så til det dere alle har ventet på, del 2 i serien "Brannfa(e)n snakker ut":

Mons Ivar Mjelde
Mjelde har sagt mye i sin tid som trener for Brann. Veldig mye. Men en ting har han aldri sagt. Mons Ivar Mjelde har aldri sagt ting som: "Det var en taktisk svikt av trenerteamet" eller "Dette var min feil". Det som alltid kommer ut fra Mjeldes munn når Brann svikter er at det var kollektivet som sviktet og at spillerene ikke gjorde det de hadde blitt enig om. Om de ikke gjør som de har blitt enig om er det et bevis på at Mjelde mangler autoritet og enhver trener som ikke har autoritet har ingenting som trener å gjøre. Enhver trener må også kunne ta skylden for et tap iblandt også. Se på Per Joar Hansen! Det er et flott eksempel på en trener jeg ikke har peiling på, men snakke for seg, det kan han. Når RBK røk ut av cupen sa han at dette får faen meg spillerene ta ansvar for, så kan jeg ta ansvar for alt det andre, og han sto for det han gjorde. Han ga seg som RBK-trener med min respekt for han i behold, faktisk. Kanskje mannen er en typisk hjelpetrener, men snakke for seg kunne han. Kanskje Brann bør sparke Steffensen og få inn PJH?

Sett fra en annen side har jo Mjelde bygget stein i tre år nå, og RBK har akkuratt begynt å snu på hver stein. Lurer på om de finner noe interessant. Uansett kunne jo Brann og RBK sammarbeidet? Da ville det jo gå dobbelt så kjapt.

Skader..
Brann har hatt mange skader i år. Stakkars, stakkars Brann. Martin Andresen, Robbie Winters, Bengt Sæternes, Cato Guntveit og så videre. Det er ting som egentlig bare måtte skje med Frode Skjevlan som leder i det medisinske apparatet. Med han som Brann-lege spiller Brannspillerene bingo med helsen sin. Hadde Martin Andresen hatt en annen lege hadde han vært frisk for lenge siden. Det er en grunn til at de fleste Brannspillere heller holder seg til Branns forige lege enn å gå til Frode Skjevlan! Heldigvis har han blitt skiftet ut, og jeg håper på bedre diagnoser fremover.

Når det så viser seg at det er Branns medisinske apparat sin udyktighet som er skyld i skadene vil jeg si at det er pisspreik at Mjelde sier at det er nettopp dette som er skyld i de dårlige resultatene i høst. Det er nesten sabotasje av egen sesong sett i perspektiv. I tillegg er det få spillere som har kommet til Brann i det siste som har gjennomgått en medisinsk test før de er klar for klubben. Det blir for dumt å skylde på noe man selv er skyld i. Jeg mener også at når Mjelde skylder på skader (som Brann selv er skyld i) blir det en elendig cover-up for at han er en elendig trener. Hvor mange sentrale spillere har Brann skadet? (Dette vil jeg få pepper for..) TO. Det er Olafur Bjarnason og Bengt Sæternes. De er de eneste Brannspillerene som har spilt seg inn på førstelaget som er skadet på dette tidspunkt. Personlig synes jeg det er for gale å skylde på at Brann har Andresen skadet når han faktisk aldri har vært frisk nok til å spille seg inn i systemet. Ludvigsen er heller ikke Brannspiller enda når han ikke har fått tid til å være sentral. Det er kun på papiret han er det.

"Det er jo ikke sikkert at det er Branns feil da". Jo, det er det. Hvem var det som sa at Andresen var klar til å spille kamper i vår, sommer og høst men Andresen slo opp skaden igjen? Jo, det var Brann.
Hvem var det som trodde at Ludvigsen var frisk, men gjorde bare skaden til Ludvigsen verre? Jo, det var Brann. Selvsagt er begge med Skjevlan i spissen, og det beviser vel hvor bingo det er å ha han som lege i Brann.

Dermed har Brann to skader som svekker førsteelleveren. Selvfølgelig ville Brann vært sterkere med Andresen og Ludvigsen frisk, men det ville jo Brann også vært med Petter Vaagan Moen på plass i Bergen! Men på dette tidspunktet er det kun to stykker som er sentrale spillere og i førsteelleveren som er skadet. Stort sett alle lag i tippeligaen har det verre enn Brann. Her har Brann en god del å lære, i likhet med så mange andre plasser.

Espen Steffensen
Noen her som husker at Espen Steffensen har vært i Brann før? Ja, han klarte å rykke ned med Brann 2 for et par år siden, så fikk han sparken, og Brann 2 klarte å rykke opp igjen. Nå ser det ut som at han klarer å rykke ned med Brann 2 igjen. Er ikke det et hint om at Espen Steffensen suger hardt som trener? Han har mange fine teorier men strategiene hans funker aldri i praksis. Det var forøvrig Steffensen som begynte med 4-2-3-1 formasjonene som vi er så glad i. Ja, 4-2-3-1 som vi hadde i første halvdel av sesongen i 2003, når Mjelde var nyansatt. Det gikk jo rett til helvete, og Brann vant en tippeligakamp den våren. Konge, ikke sant? Likevell presterer Brann å holde på han som hjelpetrener. Han har jo bevist for lenge siden at han er totalt udugelig. Stort mer er det ikke å si, bortsett fra at Steffensen ødelegger spillere som Arve Walde. Walde var god for to år siden, så kom Steffensen-effekten, og nå kan alle se at Walde ikke er mer enn råttent innavl fra Nymark. Han kommer aldri (hvis mine teorier er riktige) til å bli noe stort mer enn en spiss på Kongsvinger. Hvis han får opp dampen med å komme seg vekk fra Brann kan det hende at han blir en tippeligaspiller i slutten av tyve-årene, men da skal han ha flaks.

Det holder for idag. Tenkte jeg skulle legge ut om Kristian Jægers inkompetanse også, men det får vente til en annen dag.


Brannfa(e)n seiler plutselig opp som en tungvekter på forum. Artig å lese det han forfatter. Gleder meg til fortsettelsen.

Har og irritert meg over at MIM aldri har erkjent skyld selv og skyldt på at spillerne ikke fulgte opplegget de var blitt enige om.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

naitsirk

bra innlegg med saklig og god argumentasjon, sjølv om eg ikkje er enig.

og ein smule langt, men da e vel lengden som gjeld her inne:)

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"Personlig synes jeg det er for gale å skylde på at Brann har Andresen skadet når han faktisk aldri har vært frisk nok til å spille seg inn i systemet.


Vel, nå brukte du et minst like langt innlegg på å forklare oss at Brann under Mjelde aldri har hatt noe system. Så hvilket system er det da Andresen ikke har spilt seg inn i?

Quote from: "BrannFa(e)n"Mjelde har sagt mye i sin tid som trener for Brann. Veldig mye. Men en ting har han aldri sagt. Mons Ivar Mjelde har aldri sagt ting som: "Det var en taktisk svikt av trenerteamet" eller "Dette var min feil".


Jeg har hørt Mjelde si opptil flere ganger: I Brann står vi sammen, både spillere og trenere. Både når vi vinner og når vi taper.

Quote from: "BrannFa(e)n"Når det så viser seg at det er Branns medisinske apparat sin udyktighet som er skyld i skadene vil jeg si at det er pisspreik at Mjelde sier at det er nettopp dette som er skyld i de dårlige resultatene i høst.


En skadet spiller er vel en skadet spiller uansett hvem sin feil det er. Og sist jeg sjekket var Mjelde utdannet lærer. Så hans feil er det i alle fall ikke.

Quote from: "BrannFa(e)n"Hadde Martin Andresen hatt en annen lege hadde han vært frisk for lenge siden.


Hvilken lykke det må være å opptre anonymt på dette forumet og kunne slenge ut slike påstander og gjøre det til en sannhet...
Rød makt på Hansa

ostraume

Er det en egentlig en positiv ting å distansere seg fra spillerene som PJH gjør? Det tror ikke jeg. Når Mjelde skylder på kollektivet så skylder han også på seg selv, dette er jo endel av Mjelde sin tankegang: Vi står sammen som et kollektiv.

Mjelde er kanskje ikke den beste treneren i tippeligaen, men å gi han skylden for åpenbare tabber i det medisinske apparat blir for dumt.

Jeg registrerer at det er enkelte som vil ha en tøffere trener en hardere negl. Det er godt mulig en trener med større grad av kadaver-disiplin inngir mer respekt, men hadde vi fortsatt hatt særinger som Miller og Scharner i troppen med en trener som Rösler? Neppe. Folkeskikk er en god egenskap, også som fotballtrener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

DrMeland

Quote from: "BrannFa(e)n"Nei, det finnes bedre trenere. Faktisk mye bedre trenere. Hvor ble det av Roy Aitken? Mjelde har brukt opp sine sjangser. Han trengte tre sesonger. Nå har han fått det, og han selv har ikke oppnådd en dritt med Brann. Cupgull? Lett vei, og gode spillere. Skulle bare mangle.

Roy Aitken ja... Det vi ikke trenger nå er en reservelagstrener fra et middels 1. div lag i England. Du argumenterer bra og noen poenger har du. Er 100% enig i det du skriver om Steffensen, som jeg mener er det største problemet på Stadion, ikke Mons'n.

Det som er problemet med alle dere som vil fjerne Mjelde er at dere har ikke alternativer. Selv jegløh som har vært hardest mot Mjelde her inne innrømmer at det alternativet som frister mest er Knut Thorbjørn Eggen. Nå har det seg slik at Mjelde har oppnådd bedre resultater på alle sine 3 år som trener enn K. T. Eggen har opnådd på noen av sine 15 år som trener... Skal vi da erstatte en brukbar trener men en ny trener som ikke har oppnådd en dritt på 15 år? (Og som sammen med Drillo styrer Fredrikstad rett ned i 1. div). Jeg synes ikke det høres ut som en særlig god plan.

Gode trenere er mangelvare. Mjelde har potensiale til å bli en god trener, og ettersom det ikke er noen gode trenere tilgjengelige på markedet blir valget enkelt. Brann har historie for å sparke trenere. Brann har ingen historie for å være et stabilt topplag. Flere enn meg som ser sammenhengen?
rMeland

maximus1963

Kniksen var kongen

TERD

Nja, utolmodig? Kanskje; men det er jo Mjelde selv som har skutt seg selv i foten. Det var han som sa at målsettingen var å bli bedre enn i fjor. Dette skjer med stor sannsynlighet ikke, og da må man få lov til å være kritisk. Det bør heller ikke være nødvendig å minne om hvilken plassering Brann fikk i Mjeldes første sesong som trener. Hva var i såfall 2004? En tilfeldighet? En stang-inn høst uten like?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

BrannFa(e)n

QuoteMen vi tapte altså ikke mot LSK. HamKam slo ikke Odd, og Lyn slo ikke RBK. Herlighet, for noe spekulativt piss..


Du ser ikke "mellom linjene" som jeg sier. Du ser ikke at sesongen i fjor kunne vært en elendig sesong med bare noen få scoringer i siste serierunde.

QuoteHvorfor nevner du heller ikke to særdeles grove dommertabbene som ville ha ført oss a poeng med Rosenborg? Tenker da på det Lerkendal-målet som på hårreisende vis ble annullert på magefølelse, og denne åpenbart feilaktige straffen på overtid i Bodø.


Alle vet at dommerstanden i Norge suger, men so be it. Tenk hvis Brann hadde fått de to dommeravgjørelsene. Tenk det du. Da hadde Brann vært likt, men fortsatt er det enkelte grep som må gjøres i Brann, og det kommer jeg til å mene helt til Mons Ivar, Espen, det medisinske apparatet, POL, Kristian Jæger og ja, stort sett alle, lærer av det. Hele Brann består av en gjeng idioter.

QuoteDet er ingenting som heter en enkel vei til Ullevaal og cupmesterskap.


Her gjør du deg vrang. Møtte Brann Rosenborg? VIF? Lillestrøm? Viking? Brann møtte heller ikke min store frykt, Tromsø på Alfheim. Brann møtte bunnlag hele veien bortsett fra i cupfinalen.

QuoteFor Branns del måtte tre Tippeligalag slås på bortebane (i den grad bergenserne lot Ullevaal få være Lyns hjemmebane den dagen i november).


Ullevåll skal være nøytral grunn. Det er ikke "bortebane". Faktisk var det Brann som ble trukket til å være på hjemmebane. At Lyn spiller der til vanlig er litt teit, ja. Men å bruke det som argument for at Brann møtte så og så mange lag på bortebane blir enda teitere.

QuoteJaja. Hvis du med Ã¥ "lese mellom linjene" mener Ã¥ ensidig vinkle alt negativt, sÃ¥...  :roll:


Ja, hvorfor ikke forbedre det som kan forbedres når man ser åpenbare hull og feil til stadighet?
rannfasiten

maximus1963

Er enig i at Mjelde satte mÃ¥l for i Ã¥r som ikke blir innfridd , hva sÃ¥ ? Med det som har versert av skader, spiller salg ( Kvisvik) osv. innsÃ¥ de fleste , unntatt de største optimister og Mjelde kritikere at det ville være en umulighet. Har ikke argumentert for eller imot om Mjelde er en dÃ¥rlig trener, til det har han vært trener i for kort tid. Tatt i betraktning av at han hadde null erfaring da han startet, heller ikke hadde han noen formell trener utdanning, synes jeg sÃ¥ langt at han at han har gjort det bra. Jeg mener altsÃ¥ at vi enda ikke kan konkludere med at han er er dÃ¥r lig trener, pÃ¥ samme mÃ¥te kan vi heller ikke si at han er en god trener. Til det har han ikke trent Brann lenge nok. SÃ¥ er jo spørsmÃ¥let hvilket tidsperspektiv vi skal gi ham før han dømmes, enten til slakt eller helte status. Jeg mener at vi mÃ¥ gi ham  1 til 2 Ã¥r til i stolen før det skjer.
Kniksen var kongen

Xminator

Målsetninger er akkurat det. Det er ikke akkurat noen 36,4-erklæring. Selv om enkelte ser ut til å mene det. Vi har vert maks uheldige. Skader på sentrale spillere i en fase der bredden på stallen fortsatt er for dårlig. Klart, i en perfekt verden hadde Brann handlet 30 spillere før 2005. Det kan man ikke gjøre. Det som er viktig nå er å beholde de vi har, og forsterke stallen i de posisjonene som nå er for tynt besatt. Det vil si spillere som kan gå inn og gjøre en god

BrannFa(e)n

Quote from: "Xminator"Vi har vert maks uheldige. Skader på sentrale spillere i en fase der bredden på stallen fortsatt er for dårlig.


Det er der du tar feil. Vi har ikke vært maks uheldig, vi har vært maks udyktig. Brann er skyld i skadene selv. Ludvigsen hadde spilt for Brann han nå hvis VIF eller RBK hadde kjøpt han, fordi de har rutiner og et skikkelig medisinsk team. Og når i huleste blir spillere som aldri har vært fast i førsteelleveren "skader på sentrale spillere"?

Er det ikke litt tragisk at over halvparten av de som er på papiret Brannspillere og skadet er det Brann som har skadet?
rannfasiten

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "Xminator"Vi har vert maks uheldige. Skader på sentrale spillere i en fase der bredden på stallen fortsatt er for dårlig.


Det er der du tar feil. Vi har ikke vært maks uheldig, vi har vært maks udyktig. Brann er skyld i skadene selv. Ludvigsen hadde spilt for Brann han nå hvis VIF eller RBK hadde kjøpt han, fordi de har rutiner og et skikkelig medisinsk team. Og når i huleste blir spillere som aldri har vært fast i førsteelleveren "skader på sentrale spillere"?

Er det ikke litt tragisk at over halvparten av de som er på papiret Brannspillere og skadet er det Brann som har skadet?


I helvete da mann, hvilke beviser har du for at han hadde spilt i VIF eller RBK? Du må ha hodet stukket langt opp i ræven for å ikke skjønne at Andresen er en sentral spiller. Eller at Winters skade fra november til april har noe å si for prestasjonen til samme Winters. Eller at prestasjonen Sæternes leverer småskadet har betydning. Eller for den del at samme Sæternes skadefri denne høsten ville bety en god del flere mål for Brann.

Og for å si det slik, Ludvigsen hadde *ikke* spilt for Brann om RBK eller VIF hentet ham. Går ut fra at du mener han *hadde* spilt for RBK eller VIF om RBK eller VIF hentet ham. Det er jo ren synsing. Du har overhode ikke dekning for å si slikt. Se på Koppinen. Han gikk da skadet LENGE etter at han kom til RBK? Eller hva med Flo? Eller hva med Borgersen? RBK hadde en bred nok stall til å erstatte skader. VIF er kommet to år lenger i utviklingen av stallen sin.

Og om bare spillere som startet fast for Brann sist sesong skal ha status som "sentral spiller" så er jo det en rimelig ny vinkling. Andresen har spilt *16* kamper for oss denne sesongen. Og har vist at han er sentral og har klar betydning for at laget yter godt. Joda, det er å være uheldig.

Er du egentlig for noe i det hele tatt, eller er du en av disse jævla populistene som kun fiser på alt mulig?

Nixon

Quote from: "Xminator"Er du egentlig for noe i det hele tatt, eller er du en av disse jævla populistene som kun fiser på alt mulig?


Joda, han er for mye denne gutten:

Han er for at Mjelde ikke skal være trener for Brann
Han er for at Jæger ikke skal være markedsansvarlig i Brann
Han er for at POL ikke skal være sportslig leder i Brann

Og glasset er halvfullt...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Joda, men du har fortsatt ett ikke i alle setningene :p Om det står imot eller for å ikke er strengt tatt akkurat det samme.

TERD

Jeg fatter ikke hva problemet er. Er det at man er kritisk til noe diskvalifiserende for ens meninger? Noen er hylekor, andre er nikkedukker. Vi har alle våre lodd i livet.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Så så, alt trenger jo ikke å være så alvorlig! En liten spøk har jo aldri skadet...

Men er man en nikkedukke dersom man vil gi Mjelde sjansen også neste år? I så fall kommer jeg ut av skapet: Jeg er en nikkedukke og er stolt av det!:)
Rød makt på Hansa

jegløh

En betraktning jeg har gjort, er (og innrømmer at jeg er av den gruppen som er kritisk til Mjelde) at de som er kritiske til MIM leverer saklige (iallefall i deres øyne) argumenter for hvorfor han har sviktet. Mange vil hevde at argumenetene er dårlige, ok.

Men gruppen som forsvarer han kommer ikke bare med motargumeneter (noen gode og noen dårlige), men veldig mange av dem er meget aggressiv og kommer på personangrep på meddebattant. Hvis jeg skulle vurdere argumenter her inne (og innrømmer igjen at jeg er av den gruppen som er kritisk til Mjelde) så vil jeg si at de som er skuffet prosederer betraktelig bedre enn de som mener han gjør en grei jobb.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

maximus1963

Vi har en ting felles her på forumet og det er at vi elsker fotball og Brann. Der er noen unntak selvfølgelig , slik som runarnormann som jo startet denne tråden. Han ler seg sikkert ihjel , for det var sikkert hele poenget, at det skulle krangles og skrikes mest mulig. Det klarte han jo med glans.
Hva vet vi egentlig om Mjelde, hans tanker om trening , kamputvikling , spillerer etc. Skulle vært moro å lest hans avhandling om "angrep på etablert forsvar" som var hans eksamen til endt c-kurs eller var det e- kurs , samma faen det. Hva vet vi om det som skjer og ikke skjer i spillergruppen , svært lite, uten det vi leser om i avisen. Noen sier han har stor tillit , andre sier at Paul Sharner skrek til ham under kamp og derfor må han jo være helt uten tillit i gruppen. Faktum er at vi har liten eller middels kunnskap om hva som foregår bak kulissene, vi bare synser og det gjør vi til gangs. Vi analyserer de kamper vi ser på TV eller på stadion og så gjør vi oss opp en mening. Brann tapte , korsfest Mjelde , Brann vant , Mjelde er frelseren.
Vi suger til oss bitte små biter eller fraksjoner av informasjon som vi så tygger litt på , for så å spytte det ut her på forumet som fakta opplysninger og meninger vi ikke klarer å endre på, uansett hvor godt motparten argumenterer. Enten for det vi ikke forstår eller som jeg tror ofte for det vi ikke vil. For da blir det jo ingen å fucke opp og det er jo det som er gøy.
Skulle likt å lese ihvertfall ett innlegg fra hver side , med skikkelig dybde analyse om hvorfor Mjelde er en god eller dårlig trener, så kunne vi som er i tvil eller ikke vil gjøre oss opp noen mening om dette enda, kanskje få hjelp til på dette ned på den ene eller andre side.
Personlig vil jeg gjerne se Mjelde i noen år til før jeg kategorisk sier; Mjelde var en god / dårlig trener. Lykke til.
Kniksen var kongen

TERD

Quote from: "Nixon"Så så, alt trenger jo ikke å være så alvorlig! En liten spøk har jo aldri skadet...

Enig med deg, men vår venn X blir jo så indignert over en del av de kritiske uttalelsene at man ikke kan unngå å synes at det er litt snodig.

I en ikke alt for seriøs diskusjon burde f.eks følgende saklige gullkorn heller forblitt usagt:
Quote from: ""-... ditt bidrag til dette forumet er en masturbering av eget ego og uendelige inteligens. Gloryhunter.

- Jeg driter strengt tatt en lang i hva du annser som riktig eller ikke. Jeg vet bare at du 99% sikkert er en døgnflue på dette forumet...

- Du må ha hodet stukket langt opp i ræven for å ikke skjønne at Andresen er en sentral spiller

Er du med?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Ricky

Quote from: "BrannFa(e)n"Du ser ikke "mellom linjene" som jeg sier. Du ser ikke at sesongen i fjor kunne vært en elendig sesong med bare noen få scoringer i siste serierunde.


Joda. VIF kunne ha vunnet seriegull, HamKam kunne ha tatt bronse, og Molde kunne ha rykket ned. Du sier jo faktisk beint ut at du ble anti-Mjelde for hva som kunne ha skjedd med litt andre resultater i siste runde, og det sier jo egentlig det meste. Det virker jo som om realiteten og den faktiske verden er andreprioritet for deg.


QuoteAlle vet at dommerstanden i Norge suger, men so be it. Tenk hvis Brann hadde fått de to dommeravgjørelsene. Tenk det du. Da hadde Brann vært likt, men fortsatt er det enkelte grep som må gjøres i Brann, og det kommer jeg til å mene helt til Mons Ivar, Espen, det medisinske apparatet, POL, Kristian Jæger og ja, stort sett alle, lærer av det. Hele Brann består av en gjeng idioter.


Glimrende debattkunst og knallsterk argumentasjon, dette her.. Her har resten av forumet noe å lære.


QuoteHer gjør du deg vrang. Møtte Brann Rosenborg? VIF? Lillestrøm? Viking?


Nei, de møtte andre Tippeligalag. Forøvrig var da Lyn et bedre lag enn både Lillestrøm og Viking i fjor som i år. De kunne faktisk ha tatt tredjeplassen vår med andre resultater i den etterhvert så omtalte siste serierunden, men du tenker jo ikke på denne måten lengre, nå når du blir nødt til å argumentere for at Brann bare møtte bunnlag.

Xminator

Flott at du tar deg tid til å dra frem sitater tatt ut av kontekst.

* Taktiske mangler. En ren påstand. Brann har i de fleste kampene denne sesongen spilt bedre etter pause enn i første omgang. Brann har i de fleste kampene skapt mer enn motstanderen. Og viktigst Brann har i år sluppet inn færre mål enn på veldig veldig lenge. Om det ikke blir totalsprekk de tre siste kampene blir det rundt 28 baklengs. Det er meget bra. Joda, jeg vet det, sist jeg nevnte dette påstod jeg at 32 baklengs var veldig bra, og ble avfeid med at det kun var flaks...

Samtidig har Brann skapt flere målsjanser enn motstanderene. Effektiviteten har vært for dårlig.

Jeg har enda til gode å se hva "kritikerene" legger i "taktiske mangler". Eller for den del holder de taktiske manglene opp mot hva konkurrentene leverer. Argumenter som at "Start snur kampene sine på slutten" holder ikke. Det var en "sannhet" i vår, det har ikke vært en typisk egenskap ved laget i vår. Som Terd gjør med sitatene han trekker frem går han kun for nedsidene. Hva om Terd brukte like mye tid på å finne de argumentene jeg har hatt tidligere? Det burde ikke blir for vanskelig. Om du leter litt finner du for eksempel en post fra før nedturen starter der jeg advarer for akkurat de kampene som er blitt avgjørende for Branns posisjon i år. Det tar sikkert for lang tid.

Klarer ikke påvirke kampene fra sidelinjen? Statistikken viser at Brann gjør det bedre etter pause. Husker ikke om det var Rekdal, Solbakken eller Nordli som sa det, men sitatet var at det den eneste gangen man virkelig kunne påvirke kampbildet var i pausen. Har virkelig kvaliteten på det man kan bytte inn ingen betydning når det skal oppsummeres når bytter gjøres og hvilken effekt de har? Det er en del av argumentasjonen som er totalt fraværende når populære langeland-sitater spres som sannheter i "kritikken".

Mjelde kunne sikkert stått hardere på at han vil ha nye spillere. Og flere spillere. Og bedre spillere. Samtidig har han en virkelighet å forholde seg til. Han har budsjetter å forholde seg til. Og da kommer "jammen vi brukte jo 12 millioner på Andresen" susende igjen. En gang for alle. De 12 millionene er ikke penger du kunne dele opp i 3 x 4 millioner. Det var 12 millioner fordi man hentet landslagskaptein og norges beste midtbanespiller. Hadde man gått for Grindheim ville det blitt 4 millioner for en midtbanespiller. De andre 6 hadde ikke eksistert og aldri kommet i nærheten av Brann.

I det hele tatt fremstår "kritikerene" som søkere etter den hellige gral. De har en ide om hva de søker, men har overhode ingen anelse om hva det egentlig er eller hvem det måtte være. Og virker å mangle den samme kritiske evnen til egne vurderinger som de har så lett for å ha om andres vurderinger. Jeg kan love en ting, hadde Brann tapt kamper slik VIF har gjort i det siste ville Rekdals hode vært forlangt på ett fat. Jeg tror ærlig talt ikke han hadde overlevd kvalliken i 2003 som trener i Brann.

Er det virkelig så vanskelig å se sammenhengen mellom Sæternes skade med "formsvikten"? Er det virkelig så vanskelig å se at mye av effektivitetsproblemet vårt er en sammenheng av at Winters var ute med skade til helgen før seriestart, eller at Sæternes var det samme og ikke har spilt skadefri i høst? Eller at Kvisviks normale 5 scoringer på høsten ikke er med? Det er også argumenter "kritikeren" hopper over med stil.

Defensiv trygghet, fortsatt positivt offensivt spill, evnen til å hente profiler, kontinuitet, kjennskap til hvordan byen og brann fungerer sammen og det at han ikke er en lykkejeger som stikker ved første tilbud er alle argumenter gode nok til å gi Mjelde de 2 neste årene også.

Nixon

Quote from: "Xminator"Defensiv trygghet, fortsatt positivt offensivt spill, evnen til å hente profiler, kontinuitet, kjennskap til hvordan byen og brann fungerer sammen og det at han ikke er en lykkejeger som stikker ved første tilbud er alle argumenter gode nok til å gi Mjelde de 2 neste årene også.


Skriver under på den!
Rød makt på Hansa

maximus1963

Enig med mye der Xminator, og dette med skader har vært svært ødeleggende for Brann i Ã¥r. Det bringer meg til en ting jeg virkelig har vært litt kritisk til. Brann har hatt enormt med sjanser i Ã¥r, ja flere enn jeg nesten kan huske Ã¥ ha sett, men uttellingen har vært dÃ¥rlig. Det henger tildels sammen med at Sæternes har hanglet helt siden han ble kjøpt, noen gode kamper , bevares , men har likevel ikke slÃ¥tt helt til og det er tydelig at kroppen hemmer ham. Da kommer jeg til poenget , burde Sæternes vært kjøpt i utgangs punktet ? min pÃ¥stand er at han IKKE skulle vært hanket inn. Hans skade historie var velkjent , han hadde store problemer i Club Brugge. Jeg mener vi hadde fÃ¥tt mere for pengene om vi hadde kjøpt Torstein Helstad som vi visste hva stod for og som var skadefri , dessuten hadde han alderen pÃ¥ sin side. (Ikke at Sæternes er gammel). Han var pÃ¥ tidspunktet ogsÃ¥ tilgjengelig pÃ¥ markedet.  Vel , det er lett Ã¥ være etterpÃ¥ klok , men her mener jeg det er ett bevis for at Branns medisinske apparat og ledelse sviktet. Mjelde ble kanskje for sugen pÃ¥ en kraft spiss , slik som han selv var. NÃ¥ fÃ¥r vi bare hÃ¥pe at Bengt blir helt frisk Ã¥ gjør alle spÃ¥dommer til skamme.
På den annen side må vi hylle Brann for å ha hentet Erik Huseklepp som jeg tror blir en stor spiller, håper der blir plass til ham ettersom de store kanonene kommer , PVM , TFL , MA , BS , 1 ny , de andre tilbake fra skade , forhåpentligvis.
Kniksen var kongen

enavgutta

Et av de mest treffende innleggene jeg har lest om emnet i hele år Xminatoren. Det er slike innlegg vi burde se på trykk i byens aviser.

AtroZ

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Defensiv trygghet, fortsatt positivt offensivt spill, evnen til å hente profiler, kontinuitet, kjennskap til hvordan byen og brann fungerer sammen og det at han ikke er en lykkejeger som stikker ved første tilbud er alle argumenter gode nok til å gi Mjelde de 2 neste årene også.


Skriver under på den!


Jeg og.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

jegløh

Quote from: "enavgutta"Et av de mest treffende innleggene jeg har lest om emnet i hele år Xminatoren. Det er slike innlegg vi burde se på trykk i byens aviser.


Hvor rangerer du ditt eget om at de ikke skulle gjøre noe med stadion?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

naitsirk

"Det er der du tar feil. Vi har ikke vært maks uheldig, vi har vært maks udyktig. Brann er skyld i skadene selv. Ludvigsen hadde spilt for Brann han nå hvis VIF eller RBK hadde kjøpt han, fordi de har rutiner og et skikkelig medisinsk team. Og når i huleste blir spillere som aldri har vært fast i førsteelleveren "skader på sentrale spillere"? "

brannfaen, ka har egentlig rekdal klaga på i da sista. flo, hoseth, ishizaki,iversen, borgersen har vore skada fleire gonger. Kjempe medisinsk støtteapparat!
og ka med valencia? jo han har dei holdt kunstig i live. nok ein gong kjempe greier.

brann har hatt ein elendig rutine på nye spelara, men som tidligare sagt så er ikkje mjelde nokon lækjar.
soler var jo og ut i avisa med kritikk av landslaget når da gjeld Andresen

BrannFa(e)n

Nå må jeg først og fremst inrømme at det var feil av meg å si at spillerene ville vært friske med andre lags støtteapparat, siden jeg ikke har peiling på hvem som har et bra og hvem som har et dårlig et, men jeg står ved at hvis Brann hadde hatt et bedre, noe som ikke skal så mye til etter min mening, så hadde en rekke spillere vært frisk idag.
rannfasiten

naitsirk

da e sant, men ifølge innlegget ditt so kan ein tolka da som at mjelde har skulda.
her e da skjelvan og pol som skal kritisertast

BrannFa(e)n

Nei, da tolker dere feil. Hehe.

Det jeg har sagt om Mjelde når det kommer til dette er at jeg ikke biter på den bortforklaringen om at det er skader som har skylden når det ikke er uhell, men udyktighet som har satt en del spillere på sidelinjen. Jeg laster IKKE Mjelde for dette, men jeg synes bortforklaringen blir drøy når Mjelde bruker Andresen og Ludvigsen som eksempler, to spillere som enda har til gode å vise sitt aller beste. Disse spillerene er skadet på grunn av udyktighet, og det er noe jeg ikke godtar. Da er det bedre å skaffe seg et nytt medisinsk støtteapparat. En spiller til 12 millioner med 3 millioner i årslønn fortjener bedre leger enn leger som ødelegger personen.

Selvsagt hadde Brann blitt forsterket med de to spillerene, men det er en stor forskjell på at et lag blir forsterket med to spillere, enn at Brann er svekket på grunn av at man ikke har dem. Spillerene har jo til gode å spille seg inn i systemet. Nei, systemet er ikke spillesystemet, men å delta på treninger og yte 100% samtidig som man er en del av gruppen.
rannfasiten

AtroZ

Det er ikke så lett å få noe fornuftig ut av det BrannFa(e)n sier. Det er vel en av disse løken som har møtt så masse motstand at han rett og slett måtte opprette seg et nytt nick.. Håper bataljonen sjekker IP. Er så lei av de som gjentar det samme om og om igjen, som om det blir mer sant for hver gang.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Ricky

Vi får gå igjennom skadegreiene en gang til, da.

Det er som kjent ikke bare Andresen som har vært ute. Cato Guntveit har slitt skikkelig med akillesen, og Helge Haugen brakk beinet i en Royal League-kamp. Med andre ord, selv de defensive midtbanespillerne vi hadde fra før av har vært langtidsskadet. Ergo har vi med en svekkelse av laget å gjøre. Enten du regner med Andresen eller ei.
I angrep har alle spillerne våre slitt med skader. Sæternes, Winters og Macallister har hatt en slags rullering, alt ettersom hvem som har vært i stand til å spille. Arve Walde har fått prøve seg i høst etter et lengre avbrekk, men har åpenbart en vei å gå fremdeles. Charlie Miller har blitt flyttet litt rundt på forskjellige posisjoner i angrepet de gangene man ikke har hatt andre valg. Igjen, en helt håpløs situasjon. Vi kan jo bare prise oss lykkelige over hvordan Winters har prestert på banen, til tross for lyskeproblemene. I alle tilfelle, vi har definitivt hatt svekket kapasitet oppe på topp i forhold til forrige sesong.

Så over til Ludvigsen. Etter det fremtvungede salget av Kvisvik satt Brann igjen nesten uten kantspillere. Knudsen var plaget med skader, og Guntveit ute. I tillegg hadde vi Tom Sanne. Brann kjøpte Ludvigsen som øyeblikkelig erstatter, samt Huseklepp og Helegbe som backup'er. Det siste Ludvigsen rakk å gjøre før han dro til Bergen var som kjent å skade seg, og vi satt igjen med Sanne, Huseklepp, Helegbe, og etterhvert Knudsen.
Igjen snakker vi om en periodevis åpenbar svekkelse i forhold til fjoråret, enten man inkluderer Ludvigsen eller ei. Og Mjelde er i sin fulle rett til å klage sin nød over situasjonen, det er ikke han som selger spillere eller står for det medisinske. Dette er ikke en "drøy bortforklaring".

Kampen som virkelig blir stående som symbolet på den håpløse situasjonen, var mot Aalesund på Stadion. Fredrik Klock befant seg i startoppstillingen til tross for høyst ordinært spill på Brann 2. Dette fordi Guntveit, Kalvenes og Bjarnason var ute. Miller var vikarierende spiss, fordi Winters måtte ta høyrekanten. Venstrekanten tok en åpenbart redusert Martin Knudsen seg av. Helge Haugen tok defensiv midtbane for skadde Andresen.
For å få inntrykk av hvor langt inn til beinet Brann var kommet, kan man jo ta en titt på innbytterbenkene. Rene divisjonsforskjellen - fordel AaFK.

Det er dette Mjelde har hatt å jobbe med i år. Og utrolig nok er vi allikevel i posisjon til å forbedre oss fra i fjor. Da endte vi med 40 poeng. Nå har vi 35, med tre runder igjen å spille.

Nixon

Rød makt på Hansa

TERD

Quote from: "Xminator"Flott at du tar deg.....
....   2 neste Ã¥rene ogsÃ¥
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Motyka

Quote from: "maximus1963"Skulle vært moro å lest hans avhandling om "angrep på etablert forsvar" som var hans eksamen til endt c-kurs


Kan love deg at dette ikke hadde vært mye moro lesing!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

rannfasiten

Motyka

Quote from: "Xminator"

I det hele tatt fremstår "kritikerene" som søkere etter den hellige gral. De har en ide om hva de søker, men har overhode ingen anelse om hva det egentlig er eller hvem det måtte være. Og virker å mangle den samme kritiske evnen til egne vurderinger som de har så lett for å ha om andres vurderinger. Jeg kan love en ting, hadde Brann tapt kamper slik VIF har gjort i det siste ville Rekdals hode vært forlangt på ett fat. Jeg tror ærlig talt ikke han hadde overlevd kvalliken i 2003 som trener i Brann.



Vi kan jo nenvne hundrevis av navn som vi heller ville hatt, det kan nok du ogsÃ¥. De fleste sikkert helt usansynlig Men vi har jo selvagt svært liten oversikt over hvem som kan være aktuelle, til at vi kan si sÃ¥ mye konstruktivt om det. Vi  vet ikke hvor lange kontrakter potensielle kandidater kan ha, om de har ønske Ã¥ komme til Brann, hva det mÃ¥tte koste Ã¥ løse de fra kontrakter og andre faktorer vi ikke vet om. Jeg personlig har aldri ansatt en tippeligatrener før.
Er jo rett og slett skremmende at dere mener at Mjelde er den eneste mannen i verden som kan lede Brann. Isåfall har jo Brann faktisk funnet den hellige gral.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"Det er med glede at jeg for en uke siden leste at Frode Skjevlan er degradert i det medisinske støtteapparatet til fordel for en annen. Dette må det jo være en grunn for, eller hva? Man degraderer ikke en god lege, gjør man?
Rød makt på Hansa

BrannFa(e)n

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BrannFa(e)n"Det er med glede at jeg for en uke siden leste at Frode Skjevlan er degradert i det medisinske støtteapparatet til fordel for en annen. Dette må det jo være en grunn for, eller hva? Man degraderer ikke en god lege, gjør man?
rannfasiten

Motyka

elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"Når Andresen fortsatt var (halv)skadet i Juli og August skjønner alle at det må være en feil et sted. Det går ikke an å benekte, Nixon.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BrannFa(e)n"Når Andresen fortsatt var (halv)skadet i Juli og August skjønner alle at det må være en feil et sted. Det går ikke an å benekte, Nixon.


Ja, må her referere til mitt innlegg om Ludvigsen.

�rjan Berg er vel 9-10 år eldre enn Andresen, kan jo ha noe med at han er på overtid som spiller å gjøre at han nå sliter masse med skader.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

Selvfølgelig har jeg det :D .

TFL var åpenbart POL sin feil, og ikke selve støtteapparatet sin feil, men likevell var det også her udyktighet innad som gjorde at TFL ikke spiller for Brann idag.
rannfasiten

Motyka

Quote from: "BrannFa(e)n"Selvfølgelig har jeg det :D .

TFL var åpenbart POL sin feil, og ikke selve støtteapparatet sin feil, men likevell var det også her udyktighet innad som gjorde at TFL ikke spiller for Brann idag.


Hvordan var TFL POL sin feil?

Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up