• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyn - Brann

Started by YadaYada, September 24, 2005, 11:59:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

Quote from: "Xminator"Det er så forbannet surt at Sanne ikke fikk den i mål. Da tror jeg det hadde løsnet skikkelig for "figo" :p


Jepp!

Quote from: "Xminator"
Lyn: Lang ball - håpe at en lynrask spiss skal vinne ballen og score. Det lyktes en gang. For å være helt ærlig, Lyn spiller skikkelig Rævvafotball.


Du kan si hva du vil, men faktum er at Ogbuke reduserte de to stopperkjempene våre til Riseth&Kvarme...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

Ja, Ogbuke var god. Antydet da ikke noe annet. Han passet perfekt i "Spark langt, flytt opp laget" stilen som er på moten i Norge for tiden. Jeg håper som pokker at Mjelde har baller nok til å ikke følge den trenden.

Vi spiller en god andreomgang, og er en uheldig Sanne og en porsjon udyktighet fra Winters/Miller/Dylan/Andresen/Knudsen fra å vinne kampen. Som mot LSK tror jeg det er viktigere å ta med seg det positive, det at vi faktisk spilte fotball og kom til sjanser. Så kommer målene. De andre lagene er jo nesten like ustabile som oss, noe som ikke endrer seg til neste sesong.

FCLO

Hehe morsomt å bruke kvarme og riseth som banneord og krise-eksempler! Hadde vært digg om Tromsø hadde sendt de ned i 1.div i siste serierunde!!

Men jeg må atter en gang svare på kritikken om at vi har skaffet oss billig arbeidskraft fra Nigeria.
Lyn er det eneste laget som kan gi de proffkontrakt før fyllte 18år i hele Europa. Dessuten får de en meget god tippeligalønn, med tanke på alder og erfaring... de lider på ingen måte med tippeligakontrakter, gratis bosted, gratis skole og spill i den fineste drakta i TL (hvis man ser bort fra den enorme og jævlie Smart Club logoen) ;)

megleren

Nå lurer jeg litt her. Hvem fant de fire fra Nigeria? Ikke Lyn og ikke Brynestad.  Men en agent fra Voss som lot de gå på skole i Oslo. De ble funnet av han i U 17 vm i Helsingfors. Og han betalte skolen for de. Han betalte bosted for de. Han inngikk en avtale med Lyn om at de skulle trene med lyn og spille der til hadde nok landskamper til å bli ekportert til England. Rene slavehandelen ja. Og en agent har ikke lov til å eie spillere. Men Lyn ved Morgan Andersen gikk med på avtalen for så å bryte den når han oppdaget at det gikk å tjene penger på pluss at  han visste om loven ang agenter. Han og Lyn driver et kynisk spill ang fire lovende spillere. Det samme gjør denne Agenten fra Voss ved navn Hauge. Men at Lyn ikke har skyld her også er bare tull. De driver på kanten av loven og utnytter det samme systemet som Hauge prøvde på. Lyn har aldri utviklet disse spillerne. De kom fiks ferdig fra Nigeria via Hauge. Som fant de og kjøpte de for småpenger fra klubbene i Nigeria. Og nå sitter Lyn igjen med noen av de? Tror nok dere vil se at Shittu stikker av med alle fire tilslutt. Og Lyn som lag blir den store taperen på dette.
r og blir et sittesvin på Hansa

Jaja

Quote from: "megleren"Nå lurer jeg litt her. Hvem fant de fire fra Nigeria? Ikke Lyn og ikke Brynestad.  Men en agent fra Voss som lot de gå på skole i Oslo. De ble funnet av han i U 17 vm i Helsingfors. Og han betalte skolen for de. Han betalte bosted for de. Han inngikk en avtale med Lyn om at de skulle trene med lyn og spille der til hadde nok landskamper til å bli ekportert til England. Rene slavehandelen ja. Og en agent har ikke lov til å eie spillere. Men Lyn ved Morgan Andersen gikk med på avtalen for så å bryte den når han oppdaget at det gikk å tjene penger på pluss at  han visste om loven ang agenter. Han og Lyn driver et kynisk spill ang fire lovende spillere. Det samme gjør denne Agenten fra Voss ved navn Hauge. Men at Lyn ikke har skyld her også er bare tull. De driver på kanten av loven og utnytter det samme systemet som Hauge prøvde på. Lyn har aldri utviklet disse spillerne. De kom fiks ferdig fra Nigeria via Hauge. Som fant de og kjøpte de for småpenger fra klubbene i Nigeria. Og nå sitter Lyn igjen med noen av de? Tror nok dere vil se at Shittu stikker av med alle fire tilslutt. Og Lyn som lag blir den store taperen på dette.


Føler meg rimelig sikker på at ingen av guttene ante hva de gjorde da de skrev proffkontrakter med Lyn, iallefall ikke rekkevidden. Lyn er kanskje den aktøren med minst feil, men tror ikke klubben har så mye å være stolt av rundt sine handlinger i den saken heller. Juridisk sett har de nok handlet korrekt. Moralsk opererer de i beste fall i en gråsone.

Go Up