• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hold kjeft Teitur!

Started by Xminator, September 22, 2005, 08:32:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1752453.ece

Hvorfor pokker skal Erlend bytte klubb? Etter min mening har han aldri vert bedre på venstrebacken enn nå. Er det stagnasjon?

TERD

Din mening er akkurat her lite verdt. Det er ingen tvil om at Hansvtveit har hatt en svært skuffende sesong. Og man kan også lure litt på hvem i Brann som skal utvikle han videre? Spillerutvikling er mildt sagt ikke Branns sterkeste side.

Slik situasjonen er nå, hadde det ikke vært spesielt vanskelig å erstatte Erlend H. Men det er nok litt prematurt å selge han allerede nå, kanskje neste sesong er han på topp igjen.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Og akkurat hva skulle erstatte Hanstveit? Du vi gi bort en av eliteseriens mest erfarne venstrebacker mot hva? Har du i det hele tatt fulgt med på hvor vanskelig det har vært å finne en høyreback?

Og ikke stikk ut pikken og foreslå slikt som Marius Johnsen. Vi er ikke Real Madrid.

Hva er det de siste kampene som skulle tilsi stagnasjon? Hvorfor er det selvsagt at Hanstveit skal på landslaget - når landslaget stiller med Riise? Om det ikke hadde vert noen Riise. så hadde Hanstveit spilt venstreback på landslaget med jevne mellomrom. Starten på sesongen var skuffende for Hanstveit. La oss helt glemme at han var ute lenge med skade i samme slengen. Det er derimot klar forstigning for samme Hanstveit nå. Det samme kan ikke sies om verveplakat-dullegutten til VG, Marius Johnsen.

Nemesis

Det er jo ingen tvil om at et miljøskifte kunne skutt fart i karrieren til Hans Tveit. Men det blir så og si umulig å erstatte ham, så konklusjonen blir nok bra for Hans Tveit, på grensen til krise for Brann.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Hanstveit har vist stigende form etter ferien og er mer enn god nok for Brann. Han blir ikke lett å erstatte hvis han skulle ønske et klubbskifte. Så jeg håper inderlig han blir!
Rød makt på Hansa

jegløh

Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Tom C

Jeg har vært meget kritisk til EH denne sesongen, da jeg synes han til stadighet har vært fraværende på markering, for sein i løpsdueller, og altfor mye roting i situasjoner der han heller burde spilt enkelt.

Nå sier ikke jeg at han dermed bør selges, for jeg vet at Hanstveit er en bra spiller når han er i slag, men klippekort på backen ser jeg ingen grunn til at han skal ha. Per i dag, er han vårt svakest punkt i back-fireren. Kanskje han trenger litt reell konkurranse om plassen for å heve seg?
Aldri mer Obos....

Xminator

Med Vaagan Moen på venstrekant kan vi få en legendarisk venstreside. Det er langt fra utenkelig at duoen Hanstveit/Vaagan Moen spiller seg rett inn på landslaget. De slåst mot Riise og Gamst Pedersen, så det burde si seg selv at det er en lang vei å gå. Uten at det har det minste med kvalitet eller prestasjon å gjøre for Hanstveit og Vaagan Moen.

Det som er litt godt å tenke på nå er at høyresiden neste sesong kan bli nesten like bra om Sigurdsson fortsetter fremgangen fra i høst. Akkurat den tanken gleder som pokker. To komplette kanter med offensive backer og gode kantspillere, ett forsvar med eliteseriens beste midtstopper (ref: semb :p) og en Soma i landslagsform. En sentral midtbane med to ballsikre og kreative spillere. Og en Winters med en hel vinter trening + en skadefri Sæternes. Det er jo neste uvirkelig....

Jeg håper Scharner, Hanstveit og for den del Miller tenker seg godt om. Det er få klubber der man har det like gøy på ett godt lag som i Brann. Hva vil du Scharner? Anonym på ett anonymt PL-lag i nedrykksstrid? Eller helt i Bergen på tidenes beste Brannlag? Er ikke det å bli den Brannspilleren gjennom tidene med flest kamper ett mål i seg selv Hanstveit?

TERD

Quote from: "Xminator".....Og ikke stikk ut pikken...

Nivået på argumentasjonen din blir bare verre og verre. Jeg tror ikke du har hatt godt av Mjelde-diskusjonen. Kanskje en pause fra forumet hadde vært på sin plass?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Eikeland

En fast god venstrekant i PVM er kanskje akkurat det miljøskiften skjønningen trenger.

Enig med at han har stagnert!
eir Hasund

Candyman

Quote from: "Xminator"Det som er litt godt å tenke på nå er at høyresiden neste sesong kan bli nesten like bra om Sigurdsson fortsetter fremgangen fra i høst. Akkurat den tanken gleder som pokker. To komplette kanter med offensive backer og gode kantspillere, ett forsvar med eliteseriens beste midtstopper (ref: semb :p) og en Soma i landslagsform. En sentral midtbane med to ballsikre og kreative spillere. Og en Winters med en hel vinter trening + en skadefri Sæternes. Det er jo neste uvirkelig....

Og det er vel akkurat det det er; uvirkelig. Men er jo en fin våt drøm. Så her er det bare til å stikke ut... ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nemesis

Quote from: "TERD"
Quote from: "Xminator".....Og ikke stikk ut pikken...

Nivået på argumentasjonen din blir bare verre og verre. Jeg tror ikke du har hatt godt av Mjelde-diskusjonen. Kanskje en pause fra forumet hadde vært på sin plass?


Bagateller! :p

diskuter sak og ikke person......  du skjønte vel hva han mente?

Eller sitter jeg nå igjen med pikken i postkassen? :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Vi har jo snakket så mye om hvor mye bedre alt var i gamle dager :p Er strengt tatt variasjon over tema (god gammel klassiker fra den tiden da vi vistnok sang så mye bedre), og ett lite stikk (hehe) til lettere urealistiske ønsker om den ene og andre spilleren :p

Hanstveit er en av bærebjelkene på ett av de sterkeste Brannlagene noensinne (den versjon 2006). Da bør etter min mening trenere for middelmådige islandske klubblag holde seg for gode til å stikke (hehe) nesen(!) bort i hva Hanstveit bør eller ikke bør gjøre...

TERD

Quote from: "Nemesis"Eller sitter jeg nå igjen med pikken i postkassen? :-)

Mye pikk ute og går nå, ikke bra. Jeg er for et pikk-fritt forum. Pikk hører ikke hjemme i en saklig diskusjon.

At pikken til slutt ender opp i en postkasse er mest trist for den det gjelder:)
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

jegløh

Quote from: "TERD"
Quote from: "Nemesis"Eller sitter jeg nå igjen med pikken i postkassen? :-)

Mye pikk ute og går nå, ikke bra. Jeg er for et pikk-fritt forum. Pikk hører ikke hjemme i en saklig diskusjon.

At pikken til slutt ender opp i en postkasse er mest trist for den det gjelder:)


Skal vi slutte snart?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Motyka

Når det gjelder Hans Tveit så har han ofte irritert meg over slapp innsats på backen, han ser jo ikke akkurat som Stuart Pearce når han småjogger hjemover ved kontringer. Tror for hans egen del at et klubbskifte kunne vært bra, men vi har jo absolutt ingen alternativer på venstresiden som kan erstatte han, og tror som flere her sier så er det jo ikke lett å få tak i gode backer. Teitur bør så absolutt ikke holde kjeft når den fantastiske avisen BA ringer og spør han ledende spørsmål.
Og for all del, ta nå dette kapteinsbindet av armen til gutten, han har jo like mye autoritet som Knut Arild Hareide!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannSupporter

Skulle ikke Teitur Thordarson hjem til Island? Ta over "Islands Rosenborg" eller noe.

enavgutta

Ingen tvil om at Andresen bør være kaptein. Heller ingen tvil om at Teitur er moden for et knøttelag på Island. Nok è nok.

makrellen

Quote from: "Xminator"Hvorfor er det selvsagt at Hanstveit skal på landslaget - når landslaget stiller med Riise? Om det ikke hadde vert noen Riise. så hadde Hanstveit spilt venstreback på landslaget med jevne mellomrom.


Har du hørt om Bergdølmo og Storbæk? Disse to pluss M. Johnsen stiller foran Hanstveit. Uansett om Riise spiller

Hanstveit har stagnert, ingen tvil om det!

BrannSupporter

Her er forresten  linken om Teitur

jako

Jeg synes også Hanstveit har stagnert. Kanskje en Aabrekk i trenerteamet kunnet ha hjulpet ham videre?

Men når det er sagt synes jeg fremdeles at Hanstveit er meget god spiller. Problemet hans er at han mangler fart, teknisk er han jo glimrende langt bedre enn alle andre venstrebacker i Norge. Og han blir ikke lett å erstatte. Ikke bare Kvisvik sin fortjeneste at vi hadde Norges giftigste venstreside. Men Hanstveit er nødt til å utvikle seg defensivt skal vi ha en bedre sjanse til gullet neste år. Og her er jeg enig med Teitur at han har stagnert.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Mico

Stagnert og stagnert. Spørs hva man legger i det.
Noen spillere slår tidlig igjennom, og er gode spillere allerede som 18-20 åringer.
Andre slår ikke gjennom før man er kommet opp mot 30.

Det er ikke uvanlig at spillere har nådd sitt beste nivå når de er på Hanstveit sin alder. Etter det dreier det seg for mang å bare holde seg på det samme nivå. Eventuell forbedring kommer først og fremst gjennom rutine.

Ellers er det rimelig klart at Hanstveit offensivt har savnet Kvisvik i det siste (han savnet vel gjerne den egentlige Kvisvik også tidligere i sesongen).
De hadde et glimrende samarbeid.

Candyman

Tror Hanstveit vil få ett stort løft når han får spille med PVM. Er ofte slik at man hever seg med nye medspillere, får nye impulser og lærer nye ting.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Professoren

-Nei, jeg tror at Erlend seriøst bør vurdere alle tilbud som kommer. Det er nok ikke storklubber som Manchester United nå, men det kan likevel være et rett valg å gå til en mindre kjent klubb, mener islendingen.

Er jo denne taktikken med aa bytte klubber Teitur selv har kjoert. Fra Brann til Lyn og videre ned i divisjonene. Og det har jo utvilsomt gjort mye godt for hans utvikling som trener. Han naermer seg moden nok til aa ta over Real Madrid etterhvert.
Min spaadom er at han kjoeper halve Estland for saa aa sende Real Madrid godt nedover i divisjonene.

Oaks

Det er bare et taktisk utspill fra teitur for aa faa ned prisen paa hanstveit da han vil ha han til island.
Postkasse eller ei.
lø for Brann.

gjøken

Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1752453.ece

Hvorfor pokker skal Erlend bytte klubb? Etter min mening har han aldri vert bedre på venstrebacken enn nå. Er det stagnasjon?


HALLO????
er du helt vekke i håvve?`ka kamper har du sett da? Erlend og Ragge har vært de desidert dårligste spillerene vi har i år med tanke på fjorårets prestasjoner...

Tør faktisk strekke meg så langt at eg påstår at Tom Sanne er den spilleren med best utvikling i forhold til ifjor!!!!

Våkn opp!!!
otball er ikkje et spill på liv og død...
Det er viktigere enn soom så!!!!

Xminator

Så en samlet presse var helt på bærtur da Hanstveit som en av få fikk godkjent + etter Lyn-kampen? Hanstveit har klar stigning i formkurven.

For de som ikke har fulgt med, så slet Hanstveit med en kronisk skade i fjor høst. I vår dro han skulderen ut av ledd. Det er en forklaring til varierende prestasjoner for Hanstveit. Selv om jeg etterhvert har forstått at enkelte her inne er mer opptatt av å få ting til å passe inn i sitt eget paranoide verdensbilde heller enn å se realitetene.

Candyman

Quote from: "gjøken"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1752453.ece

Hvorfor pokker skal Erlend bytte klubb? Etter min mening har han aldri vert bedre på venstrebacken enn nå. Er det stagnasjon?


HALLO????
er du helt vekke i håvve?`ka kamper har du sett da? Erlend og Ragge har vært de desidert dårligste spillerene vi har i år med tanke på fjorårets prestasjoner...

Tør faktisk strekke meg så langt at eg påstår at Tom Sanne er den spilleren med best utvikling i forhold til ifjor!!!!

Våkn opp!!!

Trodde du mente Andresen hadde vært desidert dårligst jeg? Ref. ditt innlegg i Andresen tråden! Han luffer jo bare etter motspillerene sier du, og at det er flott å bli kvitt han. Hvis du absolutt skal være idiot, så kan du i alle fall være en konsekvent idiot! Med konsekvent lite fotballfaglig forståelse. Jævla gjøk!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Yngve

Quote from: "Xminator"Selv om jeg etterhvert har forstått at enkelte her inne er mer opptatt av å få ting til å passe inn i sitt eget paranoide verdensbilde heller enn å se realitetene.


Hehe, artig at det var du somskulle skrive dette...

Elles er eg einig med deg ang Hanstveit..

gjøken

Quote from: "Candyman"
Quote from: "gjøken"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1752453.ece

Hvorfor pokker skal Erlend bytte klubb? Etter min mening har han aldri vert bedre på venstrebacken enn nå. Er det stagnasjon?


HALLO????
er du helt vekke i håvve?`ka kamper har du sett da? Erlend og Ragge har vært de desidert dårligste spillerene vi har i år med tanke på fjorårets prestasjoner...

Tør faktisk strekke meg så langt at eg påstår at Tom Sanne er den spilleren med best utvikling i forhold til ifjor!!!!

Våkn opp!!!

Trodde du mente Andresen hadde vært desidert dårligst jeg? Ref. ditt innlegg i Andresen tråden! Han luffer jo bare etter motspillerene sier du, og at det er flott å bli kvitt han. Hvis du absolutt skal være idiot, så kan du i alle fall være en konsekvent idiot! Med konsekvent lite fotballfaglig forståelse. Jævla gjøk!


Har du lest skikkelig ka eg har skrevet eller???? siterer meg selv:

Erlend og Ragge har vært de desidert dårligste spillerene vi har i år med tanke på fjorårets prestasjoner...  :twisted:
otball er ikkje et spill på liv og død...
Det er viktigere enn soom så!!!!

Motyka

Quote from: "Xminator"

Hvorfor pokker skal Erlend bytte klubb? Etter min mening har han aldri vert bedre på venstrebacken enn nå. Er det stagnasjon?


Ja, absolutt stagnasjon, og da mener jeg ikke Hanstveit, men heller dine fotballkunnskaper siden du mener han aldri har vært bedre enn nå.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Hanstveit har aldri vert bedre enn de siste kampene for Brann. Fornøyd nå?

Sharpy

Quote from: "Xminator"Hanstveit har aldri vert bedre enn de siste kampene for Brann. Fornøyd nå?


De siste par kampene, ja, men sesongen sett under ett har han ikke akkurat ruvet. Men det regner jeg vel med enhver har sett.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

naitsirk

"Førsteelleveren og stammen i laget kan bli norges beste!!!"

då e me jo lika langt!

Xminator

Førsteelveren er bedre enn noen av de vi har stilt i år :p Forutsatt at Miller blir og legger igjen 5 tonn med svette i Isdalen frem til seriestart ;)

Candyman

Quote from: "naitsirk""Førsteelleveren og stammen i laget kan bli norges beste!!!"

då e me jo lika langt!

Så du mener vi er like langt med PVM og TFL, så med Sanne og Knudsen?

For å sitere Carew i dag, da han kommenterte forskjellen mellom RBK og Real Madrid; "Det er en galakse i mellom".
Artig at det ordet galakse skulle komme fra den minst intelligente spilleren i Norge. Hadde vært morsomt om intervjueren hadde bedt han forklare hva en galakse er! Han har vel plukket opp ordet fra Star Wars og syntes det hørtes stilig ut...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up