• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ikke kunstgress!:)

Started by Nixon, September 22, 2005, 07:11:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=86140

Brann har heldigvis fått litt kalde føtter angående kunstgress på Stadion.
Rød makt på Hansa

KEA

Bra! Håper de ikke vakler i troen, slik at vi kan få the real thing.

Det er vel BT og ikke Bjørn Dahl som sier at "Flere spillere har tidligere uttalt at de ikke hadde gått til Brann om klubben hadde spilt sine hjemmekamper på kunstgress", men jeg er ikke i tvil om at dette har Dahl fått med seg for lenge siden.

Roffarne

Dette var jo litt urovekkende:
Quote


Mao lever naturgress på lånt tid.
Ellers kan man jo spørre seg hvem som er verneombud i SK Brann.

Quote

viks

Vi kunne hatt begge deler. Dette har jo vist seg gjennomførbart i Nederland blant annet, hvorpå man ruller ut ene matten under tribunen og tilsvarende...

Kunne gjort Stadion til en bane som kunne brukes 365 dager i året...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Toa

Quote from: "viks"Vi kunne hatt begge deler. Dette har jo vist seg gjennomførbart i Nederland blant annet, hvorpå man ruller ut ene matten under tribunen og tilsvarende...

Kunne gjort Stadion til en bane som kunne brukes 365 dager i året...


Eller vi kan kjøpe Ronaldinho til samme pris... Tror nok det er litt penger i bildet her.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

viks

Quote from: "Toa"
Quote from: "viks"Vi kunne hatt begge deler. Dette har jo vist seg gjennomførbart i Nederland blant annet, hvorpå man ruller ut ene matten under tribunen og tilsvarende...

Kunne gjort Stadion til en bane som kunne brukes 365 dager i året...


Eller vi kan kjøpe Ronaldinho til samme pris... Tror nok det er litt penger i bildet her.


Hva skal vi med Ronaldinho? Vi har jo Paul Scharner...

Klare over at det er kostnader forbundet med noe slikt, men spørsmålet er jo om det har vært vurdert i det hele tatt. Regner ikke med hverken meg eller deg har begrep om hvor mye mer noe slikt ville kommet på,...

Det koker jo ned til et spørsmål om kost-nytte. Nytten vet vi, men kosten? Ikke vet jeg, håper Brann i hvert fall har undersøkt den..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

panZer micky

jaaaaaaaaaaaaaaaaa endelig har de tatt til vette.

Aldri kunstgress på stadion

Alexåsane

"Brann må senke gressmatten med en halv meter for å tilpasse den de nye tribunene. I en og samme operasjon vil det bli lagt varmekabler og ny spilleflate. Nå taler alt for at det nye dekket vil være av naturgress."

Og valget mellom natur og kunstgress vil bli tatt i løpet av 2006. Tyder ikke det på at det ikke vil bli startet å bygge ny tribune før da?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Om du leser litt mer så står det at banedekket ikke blir tatt før byggetrinn to. Det vil si Klokkesvingen.

enavgutta

Hm. Takk Gud for dette. Men uglene i mosen er ikke borte.. Dette er nok noe man går ut med for å få mer pusterom. Vi kommer ikke utenom skandalen angående den videre utbyggingen av Stadion. Tipper nyheten eksploderer i media iløpet av et par uker.

Motyka

Quote from: "enavgutta"Hm. Takk Gud for dette. Men uglene i mosen er borte.. Dette er nok noe man går ut med for å få mer pusterom. Vi kommer ikke utenom skandalen angående den videre utbyggingen av Stadion. Tipper nyheten eksploderer i media iløpet av et par uker.


Og hvilken skandale er så dette mener du?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Quote from: "Xminator"Om du leser litt mer så står det at banedekket ikke blir tatt før byggetrinn to. Det vil si Klokkesvingen.


Okey, takk for det. Selv om jeg selv mener at klokkesvingen også burde vært klar til neste sesong!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Motyka

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Xminator"Om du leser litt mer så står det at banedekket ikke blir tatt før byggetrinn to. Det vil si Klokkesvingen.


Okey, takk for det. Selv om jeg selv mener at klokkesvingen også burde vært klar til neste sesong!


Jeg mener hele stadion bør være ferdig til jul!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Det siktes vel kanskje til at det ikke blir 20500 plasser likevel? Her forlanges det at spillerene skal strekke seg mot gull, mens ledelsen klarer å strekke seg etter en solid 5. plass.

Håper i det lengste Dahl og hyttebyggingsselskapet klarer å overgå prognosene om 20500 plasser :)

Erik

skal vi med en stadion som tar mer enn 20500?? så jo UEFA kampen, 5-6000?? hadde det vert 14000 ledige seter.. 20500 holder en del år..

Xminator

Med fare for å sette i gang igjen diskusjonen. Vi trenger strengt tatt ikke mer enn 6000 plasser. Og billettpris på rundt 500 kr pr kamp. Etter det jeg har forstått er det jo ikke stemning lenger likevel, og en del sier jo at de som ikke kommer til hver kamp kan holde seg hjemme.

Nixon

La oss endelig sette i gang diskusjonen. Lenge siden vi har hørt Per Anders predike om fullsatte kamper i uoverskuelig fremtid. Eller Krøvel sine utregninger om trappetrinn og setebredde...:)
Rød makt på Hansa

Nemesis

Kan jo utvide diskusjonen med:

For kunstgress, mot trommer
For kunstgress, for trommer
Mot kunstgress, for trommer
Mot kunstgress, mot trommer

Itillegg kan vi hive inn SS til Hansa, SS blir, kapasitet på stadda, Mim må gå, Mim må ikke gå, osv osv........:-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Det blir veldig mange kombinasjoner og ingen blir fornøyd og alle får noe å klage på :) Heia Brann! :D

Nemesis

Synes det er for få kombinasjoner, altså sterkt uenig med deg :p

lage en ny tråd om antall kombinasjoner i en diskusjon?

:-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Tittis

Alle vil vell ha naturgress, jeg har hvertfall ikke hørt om noen som faktisk ønsker kunstgress. Jeg ser for meg at en ny gressmatte med ny og bedre drenering + varmekabler under vil gjøre underverker pÃ¥ stadion. Jeg har enda et ønske.. men der er vell pengesekkens grense nÃ¥dd. Jeg ønsker meg motorisert teleskop-tak som kan med et enkelt tastetrykk lukke stadion inne. Tenk da pÃ¥ Royal League f.eks!! NÃ¥r snø og is legger seg. Greit at vi gjerne da har varmekabler, men det gjelder vell ikke tribuner og ellers rundt gressmatten. Og for ikke Ã¥ snakke om den triste vinteren som ikke har konserter en gang.. Lukk taket og la AC/DC fylle stadion... Eg vil ha motorisert tak   :)  (hører du Volvik?)

Candyman

Quote from: "Tittis"Jeg ønsker meg motorisert teleskop-tak som kan med et enkelt tastetrykk lukke stadion inne. Tenk da pÃ¥ Royal League f.eks!! NÃ¥r snø og is legger seg. Greit at vi gjerne da har varmekabler, men det gjelder vell ikke tribuner og ellers rundt gressmatten. Og for ikke Ã¥ snakke om den triste vinteren som ikke har konserter en gang.. Lukk taket og la AC/DC fylle stadion... Eg vil ha motorisert tak   :)  (hører du Volvik?)

Ja, også varme i setene og plass til personlig engangsgrill og minibar. Få opp tempen til ca. 30 grader, plante palmer i svingene og få inn noen hulahuladamer i pausen... :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up