• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er det 100% sikkert at Hovedtribunen blir revet ved sesong..

Started by Laksevåggutten, September 20, 2005, 23:11:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Laksevåggutten

Slutt?


Og at de begynner og bygge den nye? Har hørt at det skal være en ny arkitektkonkurranse no i høst. Så begynner og bli litt små nærvøs. Stemmer dette?

Skyscraper

Går ut ifra det. Fra alle hold var det planen. Og jeg spurte Bjør Dahl om det en gang, og da sa han at det var slik. Tribunen skulle komme ned i begynnelsen av November
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

abe78

Om ikke de klarer å kjøre i gang dette nå så bør hele administrasjonen gå av. Synes det lukter merkelig av hele saken. Har en følelse av at vi ikke får utbedringer på stadion før flere år frem i tid. I mellomtiden sitter vi igjen med en av de dårligste stadioner i eliteserien.
.og husk!

enavgutta

Det er svært usikkert om byggearbeidet kommer igang etter sesongen. En skandale er i emning folkens, tro meg. Bomben kommer til å detonere i media om kort tid.

atlascopo

Til enavgutta.

Hvor har du den info'en fra?

Og til alle:

Har de fått alle godkjenninger de trenger? Føler det har endt opp med utsettelse av avgjørelsen hver kang kommunestyret har hatt møte.

Hva skjer da med de som har kjøpt stol på nye tribunen fra neste sesong?

Xminator


Nixon

Det flotte med Bergen er at det nok finnes mange som foretrekker en skikkelig byggeskandale fremfor et nytt Stadion innen tidsfristen...
Rød makt på Hansa

Xminator

Ja da kommer nok motgangssupporteren frem i ganske mange ;)

Alexåsane

Vil også si at det er får dårlig å bare bygge ny hovedtribune til neste sesong. De burde startet med klokkesvingen og!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

fettnok

tviler veldig sterkt på at de går vekk fra de eksisterende planene.
ette går aaaaaldri bra!

Erik

Jeg har sett i avisen, sånn reguleringsplan for utbygging.. tar jeg ikke feil så er det sånn som firmaer skal se/regne ut kostnader for utbygging.. Jeg vil tro at de begynner rett ved sesongslutt..

Superjack

Dette er BARE ett rykte, men det kommer fra øverste sjefen i Stpor-Bergen.  Mandag var det samtaler mellom Brann og Stor-bergen om mulighetene for Ã¥ starte med "store stÃ¥" tribunen i stedet!

Som sagt, jeg har det fra topp stor-bergen folk...  SÃ¥ fÃ¥r vi se...
Brannsupporter.

Alexåsane

Quote from: "Superjack"Dette er BARE ett rykte, men det kommer fra øverste sjefen i Stpor-Bergen.  Mandag var det samtaler mellom Brann og Stor-bergen om mulighetene for Ã¥ starte med "store stÃ¥" tribunen i stedet!

Som sagt, jeg har det fra topp stor-bergen folk...  SÃ¥ fÃ¥r vi se...


Nå har det vel seg slik at de må ta hovedtribunen først pga garderober osv som ikke holder mål
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

gull05

Tipper på nok et luftslott! Ved sesongslutt kommer det en melding fra SK Brann om at "prosjektet" må utsettes på ubestemt tid grunnet: likvide..strukturere..blablabla grunner,,,
Så e` det påan igjen he he
ød makt.

Alexåsane

Men då får ikke Brann lov å spille på Stadion, så noe må gjøres - uansett!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator


Candyman

Bortsett fra det aldri kommer til å skje, pga effektiviteten i denne klubben, som vi alle vet om, så har du faen meg så rett som det er mulig å ha. Skulle revet alt utenom Hansa, og bygget tre hele nye tribuner. De har jo ett halvt år på seg.....skulle tro det gikk an. Om man ansetter 10 mann som bygger en tredjedels tribune i løpet av ett halvt år, og bruker ett og ett halvt til sammen, ELLER om man ansetter 30 mann som bygger tre tribuner på ett halvt år..... Skulle tro det var akkurat det samme, eller faktisk billigere!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

viks

http://www.vif.no/article.php?article_info_ID=4567&category_id=189&sport=fotball

Jaja, vi lapper sammen teppet vårt, mens andre evner i hvert fall og drømme og tenke stort...

Personlig kunne jeg tenke meg et anlegg ala dette på Nygårdstangen med gangavstand til fotikken, bystasjonen, togstasjonen og bygarasjen..

Det er dermed ikke sagt at jeg ikke stiller meg bak nye Brann Stadion, noe jeg syntes flere her inne burde gjøre. SKB har aldri, ALDRI vært mer velstyrt enn den er idag. Folkene i Idrettsveien vet hva de gjør på, og de har i hvert fall min tillit...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Problemet til Brann er at de ikke har tid til å tenke stort. Mens VIF kan spille mange år til på Ullevaal mens de utreder og bygger har vi et Stadion som ikke tilfredstiller kravene til NFF eller UEFA for den saks skyld. Da må det nesten bli slik.
Rød makt på Hansa

Xminator

De fleste av oss ser at om vi i det hele tatt skal få spille fotball i Bergen så må nåværende stadion oppgraderes - nå.

Det ser for meg ut som om ting er i rute. Det blir ikke kunstgress, avgjørelsen om dette er utsatt til byggetrinn 2. Det blir det gode gamle gresset også neste sesong.

Toa

Gresset på stadion holder jo stort sett veldig høy standard, så vi klarer leve litt lenger med det.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

enavgutta

http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=86619

Trist og se at andre lag har sine anlegg klare mange år før vi klarer det. Til og med kommunen er med å bidrar økonomisk i Kr.Sand! Tviler på at vi vil se noe nytt Stadion i dette årtiet. Og før den tid har vi selvsagt solgt bort hele fundamentet for sportslig suksess for å finansiere prosjektet.

Tør ikke engang å tenke på hva vi kan vente oss når overgangsvinduet åpner i januar..

Xminator

Nå har vi ett av norges beste annlegg til sesongstart 2008, så hvorfor den voldsomme pesimismen enavgutta?

Kirk

Quote from: "Xminator"NÃ¥ har vi et av norges beste anlegg til sesongstart 2008


Tror det ikke før jeg ser det! Selv om de skulle klare å komme i gang i år, så skal det vel godt gjøres å bygge ferdig en ny tribune fra november til april hvert år. Men den som lever får se. Ingen som har noe innside-informasjon altså?

Hadde unektelig gjort seg med seriegull på "nytt" Stadion i 2008. Får satse på at Start vinner i jubileumsåret sitt i år, og at vi feirer 100-årsjubileet med seriegull i 2008.

Xminator

QuoteHadde unektelig gjort seg med seriegull på "nytt" Stadion i 2008. Får satse på at Start vinner i jubileumsåret sitt i år, og at vi feirer 100-årsjubileet med seriegull i 2008.


Nei, vi feirer med seriegull nummer 3 på rad en gang høsten 2008 :p

Svante!!

Håper på:

"30000 fulle seter som jubler for Brann!"
rann er best

Xminator

Er fornøyd om 20500 seter jubler for Brann. Nå skal vel det modifiseres til at 19475 seter jubler for Brann, de andre 1025 er tilreisende supportere :p Eller for den del at 17000 seter jubler for Brann, 2475 klager på alt som skjer og håper Brann rykker ned, mens 1025 tilreisende jubler for bortelaget :)

nummer9

"30000 fulle seter som jubler for Brann!"

Skal setene bli smalere, eler skal folk bli bredere over baken? ;)

Uansett, har tro på at det skjer ting med stadion, hvorfor skulle det ikke?
(bare for å vri bevisbyrden)

PS: Dagens quiz:
1. Hvor lang tid tror dere at det tar før denne tråden omhandler MIM og at han må få fyken
2. Hvor lang tid tar det før denne tråden handler om kapasitet på 30 000-tallet

Superjack

Jeg synest det er veldig bra at det blir bygget stadion på 20000 plasser. Hvor mange ganger har det vært utsolgt i årets sesong? 2 ganger, RBK og Lillestrøm 16. mai. 17500 plasser.
Da er det latterlig å snakke om 30000 plasser.

Forreste så synest jeg styret må gå om de ikke klarer å få i gang stadionutbyggingen i høst!

MIM har gjort ett sjakktrekk ved å styre laget inn til en plass som ikke gir Europa-cup neste sesong, da trenger de ikke stresse med å få stadion klar og de unngår debatter om hvor de skal spille hjemmekampene i CL. GENIALT!

MIM er ett geni. :D
Brannsupporter.

Xminator

Nå er vi med seier i kveld på full fart inn igjen i diskusjon om en plass som gir en mindre optimal oppkjøring til neste sesong og mulighet for europacup på Ullevåll :p

BrannSupporter

Quote from: "nummer9"
PS: Dagens quiz:
1. Hvor lang tid tror dere at det tar før denne tråden omhandler MIM og at han må få fyken
2. Hvor lang tid tar det før denne tråden handler om kapasitet på 30 000-tallet


3. Hvor lang tid tar det før Per Anders (som ikke har skrevet et innlegg siden 20 juli) dukker opp i denne tråden for å si sin mening om tilskuerkapasiteten på nye stadion?

Eikeland

Selv Per Anders må jo gi seg en gang. Det er vel kanskje på tide nå siden kapasiteten er opplest og vedtatt.

Kan noen fortelle meg om bildene som har florert i det siste er illustrasjoner, skisser, forslag til skisser eller hobbymalerier? Uansett så viser disse bildene at hjørnene på Hansasvinen ikke er tettet igjen. Dette vil jeg si eg negativt med tanke på lyd i den nye syngende tribunen. Det er derimot positivt med tanke på utbygging om vi skulle ende opp med seriegull og CL gruppespill med 19000 seter.
eir Hasund

BrannFa(e)n

Quote from: "Superjack"Dette er BARE ett rykte, men det kommer fra øverste sjefen i Stpor-Bergen.  Mandag var det samtaler mellom Brann og Stor-bergen om mulighetene for Ã¥ starte med "store stÃ¥" tribunen i stedet!

Som sagt, jeg har det fra topp stor-bergen folk...  SÃ¥ fÃ¥r vi se...


tjah...
rannfasiten

Go Up