• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

forslag til sang

Started by tommy, September 20, 2005, 00:01:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tommy

Nå er jeg ny på dette forumet, men jeg har en sang jeg gjerne vil at dere skal høre. Vel, melodien er fra pelle politibil som gikk på barne tv for noen år siden, men det er no verdt å komme med forslag i hvertfall.
Det viktigste er vel å engasjere seg.

Melodi: Pelle Politibil
       Vi e brann i fra Bergen
         Vi e de aller beste
Vi e rød`og hvit` og gull det skal det bli
Men det rare med oss, e at hvis vi taper
 Ja då jobber vi og fullfører med stil
       Trallalalalaa lalala lalalala
    ( alle hopper med skjerfene)

hadde funket...
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

tommy

har også et til forslag
Bruk den derre melodien til call on me

Call om me, call on me

Vi e brann, ska brann
vi e brann, sk brann  :)
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

tommy

Jeg har en liten ting til på hjertet. Og det er at brannsupporterne eller den 12. mann burde brukt sangen til kean, den derre: somwhere only we know. Dette kunne blitt en utrolig fin brannsang, og hvis man tenker over det, så hadde det passet veldig godt inn med artisten i den 12. mann, sunget den foran tusenvis av brannfans den 16. mai neste år...
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: "tommy"Nå er jeg ny på dette forumet, men jeg har en sang jeg gjerne vil at dere skal høre. Vel, melodien er fra pelle politibil som gikk på barne tv for noen år siden, men det er no verdt å komme med forslag i hvertfall.
Det viktigste er vel å engasjere seg.

Melodi: Pelle Politibil
       Vi e brann i fra Bergen
         Vi e de aller beste
Vi e rød`og hvit` og gull det skal det bli
Men det rare med oss, e at hvis vi taper
 Ja då jobber vi og fullfører med stil
       Trallalalalaa lalala lalalala
    ( alle hopper med skjerfene)

hadde funket...


Syns faktisk den her hadde vore morsom!!! Ingenting er som eit tralala refreng til slutt :)! Bra forslag etter mitt syn. Bra tekst og.

Andrés

Quote from: "tommy"Jeg har en liten ting til på hjertet. Og det er at brannsupporterne eller den 12. mann burde brukt sangen til kean, den derre: somwhere only we know. Dette kunne blitt en utrolig fin brannsang, og hvis man tenker over det, så hadde det passet veldig godt inn med artisten i den 12. mann, sunget den foran tusenvis av brannfans den 16. mai neste år...


Det vil jeg iallefall at ikke skal skje.. Eneste sangen vi har "lånt", er vel Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen og AC/DC's Back In Black.. Resten av supportersangene er det Den 12 Mann som har opphavet på?

Vil ikke at vi havner på nivå med engen som klarte å lage en fullstendig sang om bydelslaget til melodien av Kelly Family's - I love you, i need you osv.. (husker ikke selve tittelen)

Det blir for labert..

Ikke at det ikke var en bra idé, men sjarmen er jo å ha egne sanger... Ale kan jo "Det e på tide no", "Heia Brann", "Mesterlag" osv.. De råkker og får meg alltid i godt humør iallefall.. Tror ikke at "Somewhere Only We Know" hadde fått meg i like godt humør selv med en Brann tekst..
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

tommy

Det vil jeg iallefall at ikke skal skje.. Eneste sangen vi har "lånt", er vel Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen og AC/DC's Back In Black.. Resten av supportersangene er det Den 12 Mann som har opphavet på?

Vil ikke at vi havner på nivå med engen som klarte å lage en fullstendig sang om bydelslaget til melodien av Kelly Family's - I love you, i need you osv.. (husker ikke selve tittelen)

Det blir for labert..

Ikke at det ikke var en bra idé, men sjarmen er jo å ha egne sanger... Ale kan jo "Det e på tide no", "Heia Brann", "Mesterlag" osv.. De råkker og får meg alltid i godt humør iallefall.. Tror ikke at "Somewhere Only We Know" hadde fått meg i like godt humør selv med en Brann tekst..


Når du sier det, så er jeg enig med deg. Tror det bare er jeg som liker den sangen litt for godt... men alle har sine meninger...

gøy å høre at dere var positive til pelle politibil da... det var bare et forslag.. :)
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

Rasmus_brann

Den var jo ikke sååå dum den derre pelle politibil sangen.
Kunne jo ha funket. Men som vi alle vet, så e det jo ikke så lett å få innført nye sanger her på bataljonen. F eks. river-sangen... kremt kremt...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Gull2006

Den der lillebror sangen til alf prøysen.. den kan vi synge til Viking og de andre lokale lagene her på vestlandet??!

haar


Professoren

Quote from: "Gull2006"Den der lillebror sangen til alf prøysen.. den kan vi synge til Viking og de andre lokale lagene her på vestlandet??!


Hehe...Det er et av de mest kreative forlagene jeg har sett paa lenge. Humor og orginalitet. Bra!

Klaus_Brann

Quote from: "tommy"Nå er jeg ny på dette forumet, men jeg har en sang jeg gjerne vil at dere skal høre. Vel, melodien er fra pelle politibil som gikk på barne tv for noen år siden, men det er no verdt å komme med forslag i hvertfall.
Det viktigste er vel å engasjere seg.

Melodi: Pelle Politibil
       Vi e brann i fra Bergen
         Vi e de aller beste
Vi e rød`og hvit` og gull det skal det bli
Men det rare med oss, e at hvis vi taper
 Ja då jobber vi og fullfører med stil
       Trallalalalaa lalala lalalala
    ( alle hopper med skjerfene)

hadde funket...



Denne var jo helt konge, synes denne bør printes ut og bli spredt rundt mot Odd, det var noe av det bedre som har kommet her på forumet i alle fall.keep up the good work...denne har humor, artig melodi, og en bra tekst..
dessuten er den veldig lett å lære når alle har hørt og kan melodien fra før...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

viks

Bra forslag..

Det første som slår meg er imidlertid at Pelle Politibil kommer fra Bodø, men nå rykker jo de ned, så da gjør vel kanskje ikke det noe..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Baronen

Har laget et par forslag til nye sanger:

Melodi Bauekorpsgutten:

Eg har gått på stadion helt fra eg var bare en snåttagutt
Der har eg sett fotball sett laget briljeret, de vinner jo kampen tilslutt
Men tapene kom, og eg måtte jo då komme meg skuffet hjem.
Eg bante på det: dokkar skal nok få se at eg ska komme engang igjen.
Stol på det, stol på det, for eg e en Sk Brann gutt.  
De kan nok begynne te gje meg på trynet
men eg skal nok greie å slå de tilslutt
Stol på det, stol på det, for eg e en Sk Brann gutt.


Melodi Puddefjordsvisen:

Vi e Brann og vi e fra Bergen.
Vi e røde og vi e hvite.
For like sikkert som vi e fra Bergen
Like sikkert så skal vi ta gullet
Vi tar gullet
Vi tar gullet
Like sikkert som vi e fra Bergen


Melodi Fjellveisvisen:

Vi skal synge for vårt lag
Vi skal synge for vårt Brann
Vi skal synge synge synge synge synge
Vi skal synge til vi dør
Vi skal synge mer enn før
Vi skal synge for vårt Sk Brann fra Bergen

viks

Quote from: "Baronen"Har laget et par forslag til nye sanger:

Melodi Bauekorpsgutten:

Eg har gått på stadion helt fra eg var bare en snåttagutt
Der har eg sett fotball sett laget briljeret, de vinner jo kampen tilslutt
Men tapene kom, og eg måtte jo då komme meg skuffet hjem.
Eg bante på det: dokkar skal nok få se at eg ska komme engang igjen.
Stol på det, stol på det, for eg e en Sk Brann gutt.  
De kan nok begynne te gje meg på trynet
men eg skal nok greie å slå de tilslutt
Stol på det, stol på det, for eg e en Sk Brann gutt.


Melodi Puddefjordsvisen:

Vi e Brann og vi e fra Bergen.
Vi e røde og vi e hvite.
For like sikkert som vi e fra Bergen
Like sikkert så skal vi ta gullet
Vi tar gullet
Vi tar gullet
Like sikkert som vi e fra Bergen


Melodi Fjellveisvisen:

Vi skal synge for vårt lag
Vi skal synge for vårt Brann
Vi skal synge synge synge synge synge
Vi skal synge til vi dør
Vi skal synge mer enn før
Vi skal synge for vårt Sk Brann fra Bergen


Bra og originalt, dette er virkelig noe for en sanggruppe og ta tak i..

Først med slike sanger blir vi unik i Norge, og i verdenssammenheng:)

Stå på!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

m.kol

hva med denne da?

(melodi:napoleon med sin hær)

mjelde med sin hær over staddaen dro
og scharner fintet alle og winters skøt i mål
og soma klippet ned floen å stappet han ned i doen
og opdal sto i buret og reddet alt han kan


den trengs kansje litt redigering men ellers tror je den kan bli bra

stoffen_me_toffen

Eller denne:   Vi e berømte brann.
Vi har vunnet alle mann.
Vi e så gode at det gåkje an.
Så kom igjen, Syng for brann

Mr_Soma

Masse bra forslag her.... men må bare få nevne Kjernen oppi trøndelag, og Lerkendal generelt.

Sitter her å ser RBK-Real Madrid.... spilt 10 min nå og Kjernen har ikke åpnet kjeften en eneste gang.

Det er en skandale for norsk fotball/tribuneliv at det er så dødt.

Minner mer om en treningskamp mellom Melhus og Byåsen.

(Fikk med meg nå at Kjernen har "demonstrert" ovenfor styret i RBK de første 15 min av ett eller annet.)

Men uansett så er det dødt som bare det på tribunen der oppe.

Beistet

Kjernen skulle holde kjæft de første 15.min av kampen på grunn av noe med plassene. Tror de ville ha flere plasser, men RBK skulle presse inn flere VIP plasser. Dette genererer jo mer penger vet du.
Men de har ikkje laget så mye liv resten av kampen heller. Satt og tenkte på at visst det hadde vært på staddaen hadde det vært fyr og flamme.
Men e det egentlig noe å synge for når man hadder på RBK :D

Yngve

Kjernen hadde sitt ned og hold kjeft aksjon dei fyrste 15 minutta av kampen idag som ein protest mot klubben etter det dei føler er trakasering.

Bl.a. på sist kamp var 2 banner nekta, eit med logoen til e.c. dahls og eit med ein krokodille (lacoste/schnappi) og teksten trondheim under. I tillegg vart folk som ba om å få igjen banneret kasta ut av stadion. Dette er vist ikkje fyrste gong dette skjer.

I tillegg til dette har ein av leiarane i klubben utalt at suportarane ikkje betyr ein drit, dei er ein utgiftspost og ingenting anna. For dei er det berre sponsorane som tel.

Så eg skjønar dei godt.

Når det er sagt, så tenkte eg ikkje over at dei hadde aksjon før stokke sa det..

Gull2006

Quote from: "Beistet"Kjernen skulle holde kjæft de første 15.min av kampen på grunn av noe med plassene. Tror de ville ha flere plasser, men RBK skulle presse inn flere VIP plasser. Dette genererer jo mer penger vet du.
Men de har ikkje laget så mye liv resten av kampen heller. Satt og tenkte på at visst det hadde vært på staddaen hadde det vært fyr og flamme.
Men e det egentlig noe å synge for når man hadder på RBK :D


De lagde ikke så mye liv nei, men det er faktisk flere hakk bedre enn SS har vært i år. Og ikke kom her og si noe annet!

Beistet

Ser at det e flere som sier at SS har vært så utrolig dårlig i år.
Eg mener dette har skjedd over tid. De siste årene har det gått nedover. Eg tror dette vil bli mye bedre når alle samles i Hansa svingen.
Men eg tror og at styret i klubben bør sette seg ned å tenke gjennom hvordan man skal få tilbake det enorme trøkket som vi e kjent for i Bergen. Har savnet det de siste årene.

Go Up