• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå idag

Started by Stoffi, September 19, 2005, 21:27:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sausenebb

Slapp av folkens. Det er korrekt at SS er blitt vesentlig dårligere med årene, men akkurat nå bekymrer det meg lite. Grunnen til det er at jeg vet (om styret i BBB har ambisjoner) at om BBB får en hel tribune bak målet på den nye tribunen om to år, vil BBB bli blant landets beste syngende gjeng. Potensialet er størst i landet og først med ny tribune vil potensialet bli utløst. MEN da der det viktig at man får en bredere appell enn til bare de 50 som reiser med BBB bussen annen hver helg, og som bruker hele budsjettet sitt på Fotikken. Ledelsen må gjøre det akseptabel/kult å stå å synge. Slik det er i dag vegrer mange seg for å stå med BBB ettersom det framstår som et lite og lukket miljø, med en del "rare" elementer.
Her er det mye å lære av Klanens arbeid de siste 10 år. Bengt Martin Dyrkorn var på rett vei da han ledet BST, men dessverre sluttet han noen år for tidlig.

Likevel er det altså etter min mening selve den fysiske tribunen som i dag ødelegger/bremser utviklingen først og fremst.

Xminator

BBB-feltet, uansett hvor det er, bør være ett område med full pris. Uten aldersrabatt. Og med billigere alternativer (inkludert BBB rabatten) andre steder på stadion.

Stoffi

SS er rett og slett blitt til den ukentlige ungdomsklubben for tenåringer.

NorthsideFCDH, jeg var en av de som sto oppe på venstresiden på BBB feltet. For oss hørtes det ut som om det var dere som var ute av takt hele veien, så den må du lengre ut på landet med.
Vi fant et lite fristed der oppe, der det faktisk var mange (ja, høres utrolig ut) folk i 20-40 års alderen. Når vi trøkket til, hørtes det ut som det skulle være, i miniatyr versjon. Det var mannestemmer.

Men vi var så altfor få, og det krydde uansett av overmodne fjortisser med saggebukser o.l. (Det er IKKE kult å sagge når man er over 13 år)

Jeg prøvde systematisk og holde blikket mitt fra å snu mot den høyre delen av BBB. Det ble for deprimerende. Jeg så 2! menn, de tårnet jo selvfølgelig over alt og alle. Det var det.

Det er faktisk kommet så langt at jeg gruer meg til neste kamp på SS. Det er pinlig å bli assosiert med en slik gjeng.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SKB e BEST!!!

Uff, det er så synd at det har blitt slik..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Sausenebb

De alle fleste som stod på SS på 90-tallet har nok kommet BBB i forkjøpet og er forlengst flyttet til Hansa. BBB burde vært bak målet der for lenge siden. Husker under byggingen av Hansa under kampen mot Werder Bremen. Da stod BBB (BST) bak målet og lagde liv som det sjeldent har blitt gjort.

I alle fall vil nok BBB komme knallsterkt når flyttingen er et faktum. Helt enig med Xminator i at ungdomsrabatt bør ungåes.

krøvel vellevold

Quote from: "Sausenebb"Slapp av folkens. Det er korrekt at SS er blitt vesentlig dårligere med årene, men akkurat nå bekymrer det meg lite. Grunnen til det er at jeg vet (om styret i BBB har ambisjoner) at om BBB får en hel tribune bak målet på den nye tribunen om to år, vil BBB bli blant landets beste syngende gjeng. Potensialet er størst i landet og først med ny tribune vil potensialet bli utløst. MEN da der det viktig at man får en bredere appell enn til bare de 50 som reiser med BBB bussen annen hver helg, og som bruker hele budsjettet sitt på Fotikken. Ledelsen må gjøre det akseptabel/kult å stå å synge. Slik det er i dag vegrer mange seg for å stå med BBB ettersom det framstår som et lite og lukket miljø, med en del "rare" elementer.
Her er det mye å lære av Klanens arbeid de siste 10 år. Bengt Martin Dyrkorn var på rett vei da han ledet BST, men dessverre sluttet han noen år for tidlig.

Likevel er det altså etter min mening selve den fysiske tribunen som i dag ødelegger/bremser utviklingen først og fremst.


Store Stå har et UFATTELIG harry image! Nesten like harry som Viking-hordene, men bare nesten... I det hele tatt er det ikke mange som får respekt for et miljø som styres av - og stort sett består av - folk i tenårene. Spesielt når vi snakker om minst en tredjedel JENTER! Jentene får protestere så mye de vil, men supportergjeng er ikke en jentegreie... Det betyr ikke at jeg ikke øsnker jenter i miljøet. Alle supportermiljø har jenter i miljøet. Men det er blitt for stor ANDEL jenter. Spesielt når en vesentlig del av dem er mest med pga det sosiale rundt. Vi har rett og slett et famile-/barnehage-image, og det er rett og slett ikke bra nok hvis vi har ambisjoner om å bli respektert både av egne og andre fans!
Legg ned hele klubben!

Xminator

I Brann er supporterdelene like mye en jentegreie. Du kan like det eller du kan la være. Det er uansett ett faktum. Noe du ser ut til å ha ett generelt problem med å ta inn over deg.

naitsirk

"Det jeg frykter kommer til å skje er at det blir total folkevandring, å vi får hele denne "fjortis-flokken" opp på Hansa,når de merker seg at folk er begynt å flytte på seg. Skal vel ikke mange SMS-meldingene til før det er noe alle vet i 12-16'års alderen.

Ville helst sett att øvre del av Hansa fikk en 20'års grense.

Så kunne rekruteringen fortsatt nede på "SS"."

kanskje ikkje so dumt om flest mulig hadde kjøpt partoukort på hansa ganske raskt.
då har jo ikkje fjortisane noko valg

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"I Brann er supporterdelene like mye en jentegreie. Du kan like det eller du kan la være. Det er uansett ett faktum. Noe du ser ut til å ha ett generelt problem med å ta inn over deg.


Mens du ser ut til å ha et generelt problem med å ta ta inn over deg uttalelser som ikke er politisk korrekte. Jeg vil ha meg frabedt allslags "alle er like mye verd", "jenter er like gode supportere som gutter", og annet peace- and love-fjas! Fotballsupporter er en gutteting, og er faktisk utrolig lite feminint. Jenter har pipete og lyse stemmer. Passer utrolig dårlig når man skal ha trøkk på syngingen. Dessuten skal en supportergjeng virke litt truende på motstanderen. Det er noe motstanderen skal ha respekt for og frykte. Ingen pisser vel i buksen av noen fjortisjenter som synger "dommeren skal dø!"...
Legg ned hele klubben!

Xminator

En av oss har fordommer. Det er ikke meg.

SKB e BEST!!!

idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Laxevaag

Det er en kjensgjerning at fotball og tribunekultur er for gutter og menn mellom 17 og 50. Når det gjelder SS igår skal jeg avstå fra å kommentere, da de fleste av debattantene på det herværende forum er klar over mine meninger i den saken.

En ting er ihvertfall sikkert, Hordene sang ut SS igår.

R.I.P SS.

Gull2006

Enig med Krøvel og Laxevaag..

RIP SS.

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"I det hele tatt er det ikke mange som får respekt for et miljø som styres av - og stort sett består av - folk i tenårene.


Det er nok dessverre riktig. Skulle tro vi hadde lært av å ha gjort feilen en gang før.

Jeg synes det er kjempeflott at noen vil gjøre en jobb for BBB, og Brann, men det er en feil at tenåringer gjør jobben. Det gjør at folk trekker unna, og vi får et imageproblem i tillegg.

Det er brutalt å si det slik, ja. Men det må bli sagt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Blææ

Må uttrykke min støtte til Lax,Krøvel,SKB og Gull2006.
ont follow me,Im lost too

monzilla

hiver meg på kondolanseprotokollen for ss.

Ser man på gjenger som får SS til å virke som koseklubben Snill, vil man raskt legge merke til at det et mannsdominert miljø.

Stoffi

Quote from: "Blææ"Må uttrykke min støtte til Lax,Krøvel,SKB og Gull2006.


Må henge meg på den og si meg enig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


monzilla

Pisspreik meg i fitten.
Så var det det poenget at BBB er en organisasjon for brannsupportere generelt, og ikke kun SS. Rent prinsipielt er det nok BBB som har "ansvar" for at ting blir organisert, men de kan ikke akkurat tvinge folk til å stå der og synge fra full hals.

Det du sier faller på sin egen urimelighet. Det at for få synger og det står for mange "drittunger" der vil jeg peke på som størstegrunnen til at stemningen er om den er. Hvor mange syngende supportere står der per i dag? 2-300? Ser man på andre grupperinger har de gjerne tusenvis av syngende supportere, en majoritet av voksne folk.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"En av oss har fordommer. Det er ikke meg.


En av oss tør å si politisk ukorrekte ting, og kalle en spade for en spade. Det er ikke deg.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og bare så det er klinkende klart: Jeg er overhodet ikke ute etter å kaste ut jenter, jeg syns det er ok med en viss andel jenter i miljøet, og jeg er fullstendig klar over at jenter kan ha like mye følelser for Brann og spillet, som oss gutter. Men det er ANDELEN jenter som er altfor høy. Det er jo pinadø 30-40 % jenter på BBB-feltet! Det må gjerne være 1000 jenter i gjengen for min del, om det bare er 10 000 i gjengen totalt. En fordeling på 90/10 høres greit ut for meg. Men dette problemet er ikke noe å gjøre med.
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

Det er veldig veldig mye som spiller inn her tror jeg.

- Det utrolig kjedelige sangrepetoaret som burde vært fornyet for flere
  år siden.
- Plasseringen
- Aldersgrensen

Husker i gode gamle dager når jeg var 11/12 år og nærmest var redd Store Stå. For der stod de brautende og store karene som var hovedingrediensen til "Heksegryten Brann Stadion". Da var disse "fjortisene" fint plassert i Klokke eller Solosvingen. Kun ett fåtall våget å nærme seg Store Stå.

Vi som var så små, måtte fint finne oss i å stå langs gjerdet nede ved reklameskiltene. Og om vi i det hele tatt skulle ha håp om å se sidelinjen så måtte vi stå på bruskasser, for det var helt umulig å tenke tanken på å presse seg inn i mengden.

Og ikke minst når man ble litt eldre, hadde vokst en halvmeter, og gikk opp i mengden. Så om du først hadde fått opp hendene i luften å begynte å klappe,så hadde du ikke sjans å få de ned igjen,for folk stod som sild i tønne - idag kan du nærmest danse "line-dance" uten å frykte at du skal komme i kontakt med sidemannen.

Min lille våte drøm er att dette blir gjenskapt en gang i framtiden.

Imens kan vi nyte litt Italiensk supporterkultur:

http://www.eboco.net/Ascoli.mpeg

Takk :)

BrannSupporter

Apropo supporterkultur. Ta en titt på denne videoen fra Tyrkia.

Link her

Romani3

Men folkens... Husk no at det finnes jenter rundt 15-16 år som synger og då! Som har gått på Stadion i flere år, støttet Brann uansett kordan det stod te, som kan de aller fleste sangene og som ikkje e på Stadda for å se på Opdal.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

slang

ansa 08

stig

Jeg hadde, som tydligvis et par andre her inne, flyttet med fra ss til Hansa for anledningen. Men stiller meg heller uforstående til alt som e blitt sagt. Horden var utrolig dårlig. Imponerte meg i antall en mandags kveld,men sangreportoaret var smalt.  Stort sett " viking klapp,klapp klapp" (eller trom,trom,trom) Hørte de litt i 1. når viking dominerte men forsvant. SS begynte bra,men forsvant de også. Satt selv på dette hypete  felt z og var ikke imponert. Svært lite synging. Mr. soma sin samenligning med gode gamle SS på tidlig 90-tall er et skikkelig Geddi-bomskudd. "stemningen" der bestod stort sett av enkelt personers krakilske utskjelling av Brann-spillere som sendte en feilpasning(og det var det en del av,spesielt i 1.) og samlet klapping,gjerne startet et annet sted på Hansa. Som Nixon sier,synger når vi scorer. Etter første målet steg stemningen i taket og man begynte faktisk å synge skikkelig. (misforstå meg rett, det var forsøk på synging ellers i kampen og,men ikke på noe bedre nivå enn dagens ss.)

Har selv planer om en permanent forflytting, som det ser ut til at svært mangen skal, men satser på en plass mer mot midten hvis det er mulig å få tak i. Håpet er jo at stemningen på stadion skal bli bedre,men er stygt redd for at vi vil bli enda mer medgangssupportere enn det vi allerede er. Når ss får en ny tribune håper jeg på hele nedre Hansa, og vil henge meg på der,men stygt redd for at ss nå er så liten at vi kun vil få tildelt en seksjon et sted àla det tornekratet har i Molde og horden i Stavanger har ,og det ser patetisk ut.
Nettsideansvarlig

Romani3

Quote from: "slang"


Helt enig med deg!
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

slang

Quote from: "Andrés"


Så bruk fjordårsdrakten;) men e ikkje sånne som deg eg sikter til! Var ment å treffe de som stiller i f. eks hvit jakke mot rosenborg.
ansa 08

Andrés

Skjønte det :-)

Har ikke fjorårsdrakten, den er faktisk fra 1998/99..  Bortedrakten eier:-P
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

monzilla

jeg vil tørre å påstå at jeg synger like høyt enten jeg går i en rosa grilldress eller branndrakten?

Jeg vil foreslå radikale endringer for å forbedre stemingen.
- Tribunefelt med ølservering (selfølgelig legitimasjonsplikt for å komme inn her)
- Få de jævla gjerdene på storestå vekk
- Få den syngende gjengen spredd ut over et større område.
- Mindre selvjustis på SS. La folk få lov til å gjøre litt sprøe ting uten å få 12 fjortisser til å starte ut med pakket
- nye sanger, langsomme sanger (type vi e de beste, heia brann), få disse innført fort som faen
- Få ned rølpefaktoren på borteturer, kanskje flere vil vurdere å melde seg på, husk at russetiden er kun en gang i livet.

Romani3

Eg synes det e dårlig når folk ikkje har nåkke supporter utstyr i det hele tatt, eg. I hvertfall hvis det e voksne folk som har pleid å gå på Stadion i mange år og så har de endå ikkje klart å kjøpe seg et skjerf en gang!
Men hvis de ikkje har skjerf eller nåkke ant og ikkje kan kjøpe seg det, så kunne de no i hvertfall prøvd å passe litt inn og vise kem de holdet med ved å kle seg i rødt og kvitt.
Burde være en selvfølge med røde og kvite klær på Stadion...
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

monzilla

Deg om det.
Spør du meg er drakter for spillere. Skjerf er for folk som er kalde. Jeg støtter laget økonomisk ved å kjøpe billetter til hver kamp, og jeg klager ikke når prisene stiger med ti kroner.
Dette har ingenting å si for steminingen, jeg tror spillerne vet at de fleste som sitter og ser på kampen er der for å støtte laget uavhengig av hva de går med.

Erik

monzilla da er jo du en klasse rævkjedelig supporter.. Mann skal gå i supporterutstyr for å vise hvilket lag mann elsker..

slang

Tror du står ganske aleine der monzilla
ansa 08

monzilla

La oss holde oss til den opprinnelige debatten, for å poengtere dette kaster jeg nå stein i glasshus:


ja, det forklarer sikkert hvorfor stemningen er som den er, når kun ca 700 mennesker går på stadion med drakt!
Og til de av dere som ikke forstod at innlegget var satt på spissen så var poenget mitt at klesvalg har lite å si for stemningen. La oss holde oss til debatten

Nixon

Jeg selv går med både drakt og hettegenser. Men man må da kunne godta at andre ikke går med supporterutstyr. Her har vi et stort problem med at folk ikke synger, og så setter vi fokus på om noen bruker supporterutstyr eller ikke. Det har jo ingenting å si når det kommer til hva slags følelser man har for en klubb.

Og litt morsomt når man de siste dagene har lest mange innlegg fra folk på SS som nærmest forherliger Hansa og vil flytte opp der så fort som mulig. Her sitter mange uten supporterutstyr. Og hvis noen kommer til å klage på det kan de likegodt bli på SS!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Northside

etter en skuffene Brann2 kamp så er det godt å komme tilbake til en god debatt her :D

Stoffi skrev:
QuoteNorthsideFCDH, jeg var en av de som sto oppe på venstresiden på BBB feltet. For oss hørtes det ut som om det var dere som var ute av takt hele veien, så den må du lengre ut på landet med.


Det var flere på høyre siden som mente dere sang for fort. Uansett, bra at dere sang og ikke minst startet mange av sangene! Dere gjorde mer poritivt enn negativt for å si det slik.


Problemet på ss er ikke bare alderen, men også at folk ikke gidder å synge. No mot Viking var det minst 2 grupper som startet mange sanger, fungerte faktisk bra! og noen av oss som pleier å starte sanger trengte det faktisk ikke en gang. Men problemet var at kun et fåtall sang med! hvorfor vet eg ikke, det var god variasjon i sangene, til og med en morsom ny en. (Tenker på t"oooooooooooom Sanne" sangen)


Ellers så kan det vel sies at eg e enig med krøvel vellevold og jentene, bbb-feltet har et lite problem der, for mange som ikke trenger å være der.

QuoteOg ikke minst når man ble litt eldre, hadde vokst en halvmeter, og gikk opp i mengden. Så om du først hadde fått opp hendene i luften å begynte å klappe,så hadde du ikke sjans å få de ned igjen,for folk stod som sild i tønne - idag kan du nærmest danse "line-dance" uten å frykte at du skal komme i kontakt med sidemannen.


at det ikke er fult der er vel Brann eller NFF som har bestemt mener eg, på 16mai var det utsolgt, alikavel kunne du danse rundt om der helt fritt. Var det ikke slik at før så solgte de billetter til det ikke var plass til flere inne på ss?

Quote


enig, flere må ta opp skjerf eller flagg!
Det med røde klær vet eg ikke helt, kommer litt mer ann på hvilken smak folk har, slev liker eg det rødt og at alle hadde gått med det. Men bryr meg ikke så mye om folk kommer i vanlige klær så lenge de ikke har bortelagets farger! Det viktigste er at du synger å holder med laget...

En aldersgrense på øvre feltene på Hansa var ingen dum idee, 18 eller 20 kan diskuteres. tror hvertfall det ville blitt bedre då dersom de yngre stod nedenfor.

Quote- Tribunefelt med ølservering (selfølgelig legitimasjonsplikt for å komme inn her)
- Få de jævla gjerdene på storestå vekk
- Få den syngende gjengen spredd ut over et større område.
- Mindre selvjustis på SS. La folk få lov til å gjøre litt sprøe ting uten å få 12 fjortisser til å starte ut med pakket
- nye sanger, langsomme sanger (type vi e de beste, heia brann), få disse innført fort som faen
- Få ned rølpefaktoren på borteturer, kanskje flere vil vurdere å melde seg på, husk at russetiden er kun en gang i livet.

Stoffi

Quote from: "NorthsideFCDH"

Det var flere på høyre siden som mente dere sang for fort. Uansett, bra at dere sang og ikke minst startet mange av sangene! Dere gjorde mer poritivt enn negativt for å si det slik.



For å kverulere litt, så var det flere på venstresiden som mente DERE sang ute av takt. Det at det faktisk var 97% fjortisser på høyresiden taler ikke akkurat deres fordel.
:)


Nei, jeg skal greie EN kamp til på SS. Har ikke lyst, men en kompis har partoutkort der, og det er tross alt bare en kamp igjen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Mr_Soma

Noe jeg har lagt merke til, er at folk slipper seg mye mer løs på bortekamper.

Sist jeg var på tur var mot VIF i Kvartfinalen.

Da er det nesten null hemninger og folk slår seg virkelig løs i VG'svingen.

Er ett eller annet fenomen jeg ikke har blitt helt klok på.

Er det sånn at folk holder kjeft i frykt for å drite seg ut for naboen her hjemme ?

Hadde bare noen hatt svaret på det.

Romani3

Quote from: "Mr_Soma"Noe jeg har lagt merke til, er at folk slipper seg mye mer løs på bortekamper.

Sist jeg var på tur var mot VIF i Kvartfinalen.

Da er det nesten null hemninger og folk slår seg virkelig løs i VG'svingen.

Er ett eller annet fenomen jeg ikke har blitt helt klok på.

Er det sånn at folk holder kjeft i frykt for å drite seg ut for naboen her hjemme ?

Hadde bare noen hatt svaret på det.


Eg og var på kvartfinalen, og synes det virker sånn eg og. Men vet no ikkje korfor...
Kanskje de fleste som reiser e de som synger?
Eller at der plasserer folk som vil synge seg der med de andre som synger siden det e unummerert.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Northside

Quote from: "Mr_Soma"Noe jeg har lagt merke til, er at folk slipper seg mye mer løs på bortekamper.

Sist jeg var på tur var mot VIF i Kvartfinalen.

Da er det nesten null hemninger og folk slår seg virkelig løs i VG'svingen.

Er ett eller annet fenomen jeg ikke har blitt helt klok på.

Er det sånn at folk holder kjeft i frykt for å drite seg ut for naboen her hjemme ?

Hadde bare noen hatt svaret på det.


må ærlig si ja. Tenker litt mer når du er på hjemmebane og vet at det sikkert er minst 2-3 stykker du kjenner godt som ser på deg, vil ikke drite deg ut då (selv om eg til tider klarer det :( )

På bortekamper gir du mer faen, slik er det alltid. Du tenker at ingen du kjenner ser deg, desverre tok eg skammelig feil mot LSK i år, meg og en kompis dummet oss ut i pausen med smokk i truten (noe internhumor fra bussen), plutselig ser eg rett inn i et kamera, rett etter tikket meldingene inn med "morsomme" kommentarer fra kjente, jippi!

Men nok om de fjortissfaktene....

Laxevaag

Quote from: "slang"Tror du står ganske aleine der monzilla


Tror ikke han er så veldig alene. Vet om ca 70 andre på felt z som mener det samme.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg selv går med både drakt og hettegenser.  


Der tabbet du deg ut, Nixon! Nå vet jo ALLE hvem du er! Var ikke du president i USA for noen tiår siden?

Syns egentlig folk burde ha på seg noe rødt. En drakt, en rød genser, et rødt skjerf... ett eller annet. Men jeg syns kanskje enkelte overdriver en smule. Det er ikke nødvendig å se ut som et juletre heller!

Men for all del: Heller et casual-kledd publikum som synger, enn et rødt publikum som ikke gjør det!
Legg ned hele klubben!

atlascopo

Quote from: "Mr_Soma"Noe jeg har lagt merke til, er at folk slipper seg mye mer løs på bortekamper.

Sist jeg var på tur var mot VIF i Kvartfinalen.

Da er det nesten null hemninger og folk slår seg virkelig løs i VG'svingen.

Er ett eller annet fenomen jeg ikke har blitt helt klok på.

Er det sånn at folk holder kjeft i frykt for å drite seg ut for naboen her hjemme ?

Hadde bare noen hatt svaret på det.




Er bare 1 grunn til det. ALKOHOL.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Der tabbet du deg ut, Nixon! Nå vet jo ALLE hvem du er! Var ikke du president i USA for noen tiår siden?

Syns egentlig folk burde ha på seg noe rødt. En drakt, en rød genser, et rødt skjerf... ett eller annet. Men jeg syns kanskje enkelte overdriver en smule. Det er ikke nødvendig å se ut som et juletre heller!

Men for all del: Heller et casual-kledd publikum som synger, enn et rødt publikum som ikke gjør det!


Var vel litt overivrig der ja, har jo nok problemer med at du vet hvem jeg er...:)

Personlig synes jeg også at det gir mer farge på tribunen når folk har på seg klubbfargene. Men reagerte på at noen mente at det nærmest var en skandale at noen kommer sivilt kledd til Stadion. Det må jo folk få velge som de vil uten at noen skal trekke i tvil deres følelser for klubben.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Alkohol er nok grunnen til at folk slipper seg mer løs på bortekamper. :-)

Folk må nå få gå i hva de vil på stadion. Selvfølgelig er det et pluss hvis man går i en branndrakt, men det hjelper vel ikke på stemningen?

Men det ser stiligere ut hvis stadion er farget rød, og når man er på bortekamper skal man synes.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Alkohol kan virke både positivt og negativt på stemningen. Positivt, fordi folk gjerne slipper seg mer løs etter et par øl. Negativt, fordi folk gjerne ikke stopper etter et par øl - men helst ikke stopper i det hele tatt. Drita fulle folk som ikke engang får med seg kampen, lager i hvert fall IKKE stemning! Dessuten har de lavere terskel for å kaste ting og spytte på spillere, gå løs på motstanderfans, osv. Sånt er bare lavpannet og skaffer oss negativ oppmerksomhet.
Legg ned hele klubben!

HansaZ

18-årsgrense med mulighet for å kjøpe seg en øl eller to på øvre del av Hansa. Nedre del for de yngre med fordelsaktige priser. Brann skulle spesifisert at dette var en supportertribune der en må kunne forvente at folk reiser seg og synger, dermed vet man hva man får om en kjøper billett her. Tror dette kunne vært en god løsning (selv om det med ølet neppe blir realisert).

Go Up