• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Sykt" lydnivå på vif-lillestrøm...

Started by rune2, September 19, 2005, 14:01:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gull2006

Quote from: "DanielH"Ja, hør...

DET beste jeg har hørt i denne debatten, helt klart!!


langt i fra.. Jeg tror ikke at bedre stemning på SS vil drepe resten av stadion-stemningen. Det er vel det dummeste jeg har hørt.. Hansa vil alltid være hansa, de kommer vel ikke til å slutte med sang der fordi SS blir bedre?! Resten av Stadion synger bare med når vi gjør det jævlig bra uansett, det kommer de helt sikkert til å fortsette med.
At vi får tromme betyr ikke at vi skal tromme på den hele kampen igjennom. Trommen skal vel først og fremst bare være et hjelpemiddel til å synge i takt; vi klarer jo ikke det i dag.

Gull2006

QuoteDette vil være å henge inspirasjon fra steder UTENFOR england...noe som vil være på tide. Stemningen på stadioner i sydligere strøk kan være sinnsykt god, og jeg personlig synes at det er på tide å se litt utenfor englands grenser.


Jeg har vært på kamp i både Sverige og Danmark. Der

Nixon

Det er noe med ordet "evighetssanger" som ikke klinger helt godt i mine ører. (Sang på autopilot kunne man vel heller sagt...) Hvor lenge varer en slik sang da? Kan man avbryte den hvis det skjer noe spennende på banen?  Eller bare hvis vi skårer? Begynner man helt på nytt etterpå? Eller kan vi synge en sang om målskåreren først? Må den inneholde ord fra latinske språk? Kan vi risikere å få dette tredd ned over hodet fra et EU-direktiv siden dette har spredd seg som en farsott gjennom hele Europa? Burde ikke vi da gjøre som under krigen å kjempe på England sin side?

I mellomtiden synger Hansa når vi vinner...

God natt!
Rød makt på Hansa

Gull2006

jaja.. vi synger jo ikke noe som helst uansett.. så gi meg heller en evighetssang.

rune2

Skulle tro at man snakket om noe helt nytt og ukjent. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? Så på viasat nå for noen timer siden. Brøndby mot fck. Begge lags supportere brukte tromme, og latinske sanger. Var det bra stemning? Ja!!!

Tror faktisk alle fjortisene på SS må være pådriverne her. Disse har heldigvis mere erfaing med fotball og stemning fra andre steder enn england.

Ricky

Denne debatten ligger noen år frem i tid. Eller mer presist; frem til den utbygde stadion står klar. Da vil nok de mest aktive blant Brann-fansen antakeligvis samles i større grad enn i dag, på tvers av fraksjoner. Drømmen hadde jo vært å ha Hansa for seg selv, som mot Lokomotiv. Var bedre trøkk da (iallefall når man først begynte å synge) enn i mange av kampene hvor det gjerne er tre ganger så mange tilskuere på Stadion.

Pr i dag, med de aktive sittende spredt over hele Stadion, så blir det nok et temmelig håpløst prosjekt å innføre evighetssanger. Kommer en vennegjeng på felt H til å holde det gående i en halvtime i strekk, der de sitter midt blant nøytralt kledde fotballkonsumenter? Selvfølgelig ikke. Dette er noe som kun kan fungere på en skikkelig supportertribune. Forsøker man dette på Store Stå - Tippeligaens minst egnede tribune for organisert synging - så tipper jeg det vil bli ufrivillig komisk. 40 mann og en tromme, som overdøves med jevne mellomrom når noen andre setter igang "Heia Brann" eller "Byen e Bergen".

Professoren

Quote from: "Ricky"Denne debatten ligger noen år frem i tid. Eller mer presist; frem til den utbygde stadion står klar. Da vil nok de mest aktive blant Brann-fansen antakeligvis samles i større grad enn i dag, på tvers av fraksjoner. Drømmen hadde jo vært å ha Hansa for seg selv, som mot Lokomotiv. Var bedre trøkk da (iallefall når man først begynte å synge) enn i mange av kampene hvor det gjerne er tre ganger så mange tilskuere på Stadion.


Kan virke som det eneste haap er aa samle alle syngende supportere paa Hansa paa det nye stadionet. Hadde lenge tro paa Hansa/ss-"samarbeidet", men dette funker heller daarlig. Det viktige blir aa laere av tidligere feil, ikke innfoer noen barnerabatt der de syngende supporterne samler seg. For Guds skyld. Og har den syngende supportergjengen foerst samlet seg er det umulig for drittunger aa invadere Hansa, slik som paa SS, ettersom det er faste plasser der.

Vi trenger slett ingen tromme for aa holde tempoet riktig i sangene saa lenge voksne menn med erfaring tar initiativ og "styrer" sangene, slik som paa SS paa 90-tallet. Skjerf, flagg og litt farger skader derimot ingen. Se bilder fra gamle the kop, og se hvordan det saa ut. SS paa 90-tallet var forresten ogsaa fylt med tifo og bluss. Saapass kan vi vel taale. Men ellers er herlig britisk fotballkultur aa foretrekke for min del.

Flere og mer varierte sanger vil oppstaa dersom en stor supportergjeng samler seg. Apati er resultatet naar splittelsen er som i dag. Paa 90-tallet kunne en forvente seg at det var minst 3-4 nye sanger til seriestart, som ble innfoert.

Har forresten vaert paa fotballkamp i Italia om noen skulle lure, mellom Lazio og Milan. Irriduchbli laget deilig stemning uten trommer, som mange i curva sud (motsatt kort-ende) sang med paa.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

TERD

Siden Lillestrøm har tatt en av verdens dårligste låter, Yellow Submarine, krever jeg at Brann ikke er dårligere. La oss synge olé, olé over tonene til Hey Jude eller Yesterday; hele kampen gjennom, og selvsagt med trommer.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Gull2006

Quote from: "Nemesis"Problemet eller det som gjør det mulig for disse bedritne kråke østlendingene å synge så lenge er at de mangler engasjement.  Så på kampen i går, og de sang faen meg konstant, selv om det var store målsjanser begge veiene. Det som er en skikkelig sang-dødar på stadda er store sjanser, da tar engasjementet over og sangen slutter.  For meg virker det som om folk går på åråsen for å synge... jeg klarer hvertfall ikke å både synge å være vitne til en kjempe sjanse.....   Dessuten kunne de like gjerne sunget "jeg kan en sang som går deg på nervene" i 2 x 45 min, for så jævlig irriterende var det å sitte å høre på........... (sovnet faktisk mot slutten av 1.omg, sier litt om hvor rævva fotball som spilles der borte).


Ja de må jo være helt blåst i skallen siden de sang hele tiden.. Det gir jo ikke mening i det heletatt, det er jo ikke derfor de er der, det er jo først og fremst for å se på fotballkamp. Skal de synge kan de gå et annet sted.. Kanari suger!

Samme gjelder vel Klanen, de også sang jo hele kampen igjennom. Fyttirakkeren så irriterende det er.

krøvel vellevold

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "Nemesis"Problemet eller det som gjør det mulig for disse bedritne kråke østlendingene å synge så lenge er at de mangler engasjement.  Så på kampen i går, og de sang faen meg konstant, selv om det var store målsjanser begge veiene. Det som er en skikkelig sang-dødar på stadda er store sjanser, da tar engasjementet over og sangen slutter.  For meg virker det som om folk går på åråsen for å synge... jeg klarer hvertfall ikke å både synge å være vitne til en kjempe sjanse.....   Dessuten kunne de like gjerne sunget "jeg kan en sang som går deg på nervene" i 2 x 45 min, for så jævlig irriterende var det å sitte å høre på........... (sovnet faktisk mot slutten av 1.omg, sier litt om hvor rævva fotball som spilles der borte).


Ja de må jo være helt blåst i skallen siden de sang hele tiden.. Det gir jo ikke mening i det heletatt, det er jo ikke derfor de er der, det er jo først og fremst for å se på fotballkamp. Skal de synge kan de gå et annet sted.. Kanari suger!

Samme gjelder vel Klanen, de også sang jo hele kampen igjennom. Fyttirakkeren så irriterende det er.


Det blir jo uansett rart hvis folk på tribunen er mer opptatt av å synge enn å følge med på kampen...  Da kan man jo spørre om de er der for syngingen sin del, eller for kampen sin del!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Eg la merke til en ting på LSK - VIF i går: De supporterne som folk skryter sånn av her inne, hadde gule drakter på seg! Hva om vi også hadde prøvd gule drakter? Det hadde blitt et kjempetrøkk på tribuen! De som er i mot å prøve gule drakter er bare sånne derre jantelov-folk som ikke vil prøve noe nytt!
Legg ned hele klubben!

mobli

Quote from: "krøvel vellevold"Eg la merke til en ting på LSK - VIF i går: De supporterne som folk skryter sånn av her inne, hadde gule drakter på seg! Hva om vi også hadde prøvd gule drakter? Det hadde blitt et kjempetrøkk på tribuen! De som er i mot å prøve gule drakter er bare sånne derre jantelov-folk som ikke vil prøve noe nytt!


Det skal vel gå helt fint... Brann hadde jo en gul- og svartstripet bortedrakt en gang på nittitallet.
Aller helst bør vi ha rosa capser også, for det hadde de på Ullevaal en gang.

Gull2006

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Gull2006"
Quote from: "Nemesis"Problemet eller det som gjør det mulig for disse bedritne kråke østlendingene å synge så lenge er at de mangler engasjement.  Så på kampen i går, og de sang faen meg konstant, selv om det var store målsjanser begge veiene. Det som er en skikkelig sang-dødar på stadda er store sjanser, da tar engasjementet over og sangen slutter.  For meg virker det som om folk går på åråsen for å synge... jeg klarer hvertfall ikke å både synge å være vitne til en kjempe sjanse.....   Dessuten kunne de like gjerne sunget "jeg kan en sang som går deg på nervene" i 2 x 45 min, for så jævlig irriterende var det å sitte å høre på........... (sovnet faktisk mot slutten av 1.omg, sier litt om hvor rævva fotball som spilles der borte).


Ja de må jo være helt blåst i skallen siden de sang hele tiden.. Det gir jo ikke mening i det heletatt, det er jo ikke derfor de er der, det er jo først og fremst for å se på fotballkamp. Skal de synge kan de gå et annet sted.. Kanari suger!

Samme gjelder vel Klanen, de også sang jo hele kampen igjennom. Fyttirakkeren så irriterende det er.


Det blir jo uansett rart hvis folk på tribunen er mer opptatt av å synge enn å følge med på kampen...  Da kan man jo spørre om de er der for syngingen sin del, eller for kampen sin del!


De er jo derfor vi har en supportergruppe (BBB), fordi vi skal synge for klubben.. Om du ikke har forstått dette så gidder jeg ikke å diskutere mer med deg ihvertfall.

Vi skal synge, hoppe og lage liv hele kampen igjennom. Om man ikke gjør det , kan man heller sitte seg på Umbro og bare slappe av..

Ricky

Quote from: "Gull2006"
De er jo derfor vi har en supportergruppe (BBB), fordi vi skal synge for klubben.. Om du ikke har forstått dette så gidder jeg ikke å diskutere mer med deg ihvertfall.


Jeg tror du bør sjekke opp i hva Bataljonen faktisk er. Jeg kan røpe at det ikke er en sangklubb.

krøvel vellevold

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Gull2006"
Quote from: "Nemesis"Problemet eller det som gjør det mulig for disse bedritne kråke østlendingene å synge så lenge er at de mangler engasjement.  Så på kampen i går, og de sang faen meg konstant, selv om det var store målsjanser begge veiene. Det som er en skikkelig sang-dødar på stadda er store sjanser, da tar engasjementet over og sangen slutter.  For meg virker det som om folk går på åråsen for å synge... jeg klarer hvertfall ikke å både synge å være vitne til en kjempe sjanse.....   Dessuten kunne de like gjerne sunget "jeg kan en sang som går deg på nervene" i 2 x 45 min, for så jævlig irriterende var det å sitte å høre på........... (sovnet faktisk mot slutten av 1.omg, sier litt om hvor rævva fotball som spilles der borte).


Ja de må jo være helt blåst i skallen siden de sang hele tiden.. Det gir jo ikke mening i det heletatt, det er jo ikke derfor de er der, det er jo først og fremst for å se på fotballkamp. Skal de synge kan de gå et annet sted.. Kanari suger!

Samme gjelder vel Klanen, de også sang jo hele kampen igjennom. Fyttirakkeren så irriterende det er.


Det blir jo uansett rart hvis folk på tribunen er mer opptatt av å synge enn å følge med på kampen...  Da kan man jo spørre om de er der for syngingen sin del, eller for kampen sin del!


De er jo derfor vi har en supportergruppe (BBB), fordi vi skal synge for klubben.. Om du ikke har forstått dette så gidder jeg ikke å diskutere mer med deg ihvertfall.

Vi skal synge, hoppe og lage liv hele kampen igjennom. Om man ikke gjør det , kan man heller sitte seg på Umbro og bare slappe av..


Har aldri sagt at jeg vil ha mindre synging! Tvert i mot har jeg bedt folk flerfoldige ganger om å skjerpe seg! Men hvis man er mer opptatt av syngingen enn selve kampen, kan man jo heller begynne å synge i et mannskor...
Legg ned hele klubben!

Sharpy

Quote from: "Gull2006"Ja de må jo være helt blåst i skallen siden de sang hele tiden.. Det gir jo ikke mening i det heletatt, det er jo ikke derfor de er der, det er jo først og fremst for å se på fotballkamp. Skal de synge kan de gå et annet sted.. Kanari suger!

Samme gjelder vel Klanen, de også sang jo hele kampen igjennom. Fyttirakkeren så irriterende det er.


Ja, ikke sant det er fælt?;)

Jeg må ærlig innrømme at jeg også er blitt voldsomt imponert over Kanarifansen i det siste. Personlig syns jeg IKKE det er kjedelig med disse lange "sangene". Men det er vel smak og behag...

Samtidig som vi her klager over "evighetssangene" til kanarifuglene, skryter vi oss selv opp i skyene når "Vi er Brann - Bergens stolthet" runger på staddaen i et kvarter. Forklar meg logikken, noen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

rune2

Nå kommer det frem her at man ikke liker synging? Og at synging er for manns-kor?

Er folk blitt schizofrene eller no?

Jeg personling liker også evighetssanger, synes det skaper bra stemning. Men husk at alt skal kombineres med andre sanger. Skal ikke være utelukkende evighetssanger. Den forza-sangen igår skaper jo bra stemning. Ser ut som de har det utrolig gøy ihvertfall. Man får den ihvertfall på hjernen....

Nixon

Quote from: "Gull2006"Vi skal synge, hoppe og lage liv hele kampen igjennom.


Så hvorfor ikke bare gjøre det da? Må man gjemme seg bak en tromme for å klare det? I så fall er det ganske pinlig...
Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: "Nemesis"Kea: "lille venn kan du være selv"  utrolig voksent og modent sagt. Ser du har tatt i bruk en del ord som ikke forekommer så ofte her inne på forumet. Hvis du gjør dette for å virke mer moden og veltalende så kan du bare spare deg bryet. Her inne er nok det enkle ofte det beste, eller må jeg bare legge til; Stor i ord, liten på jord :p

mobli

I ethvert miljø er det naturlig å reagere på handlinger og andre forandringer som skjer rundt en. Hver aksjon vil ha en eller flere reaksjoner. En fotballkamp på et fotballstadion er et slikt miljø, og hovedarenaen i dette miljøet er selve fotballbanen.

I et slikt miljø, vil de som er tilstede i hovedsak engasjere seg i det som skjer på banen. Det er derfor, som Nemesis nevner, at den største sangdødaren er en stor målsjanse, andre sangdødare som kan nevnes er også susende taklinger, skandaløse dommeravgjørelser, og selvfølgelig mål.
Det er klart at ting som skjer andre steder enn på banen, av og til kan være distraherende, og at man derfor ikke får med seg det som skjer ute på gressmatten. Dette skjer ikke altfor ofte, og de få gangene det skjer, er det ofte i relativt "kjedelige" perioder av kampen.

Hvis man ønsker å synge fra en time før kampstart, gjennom hele kampen, og blir stående i en time etter kampslutt, uansett hva som skjer på banen, uansett resultat, uansett vær og vind, da flytter man hovedfokus fra gressmatten til tribunen, fra spillerne på banen, til den syngende skare på sidelinjen. Man har da blitt det viktigste i dette miljøet, en har blitt viktigere enn fotballkampen, viktigere enn spillerne på banen, viktigere enn selve fotballklubben man støtter, fotballklubben som er grunnen til at man er der i utgangspunktet. Da spiller det ikke noen rolle om vi scorer, slipper inn mål, taper eller vinner 10-0, får spillere utvist eller skadet, latterlige avgjørelser mot oss, for vi synger uansett, om oss selv og ikke noe annet, og helst så trommer vi også. Da vil vi begynne å få folk som går på fotballkamper, ikke for å se fotballkampene, men for å stå med den syngende/trommende gjengen fordi det er kult og tøft, slik at man kan si til kompisene sine: "Jeg var på Stadion i går, det var sinnsyk bra stemning; vi sang og trommet gjennom hele kampen, og ja, jeg tror Brann vant også.", istedenfor det man burde si: "Jeg var på Stadion i går, Brann spilte utrolig bra, og knuste lett Rosenborg. Stemningen var ganske bra også."

En ting å tenke på er hva det første man nevner når en snakker om gårsdagens kamp, er det selve kampen, eller stemningen. Folk flest vil nevne det de synes er viktigst, først.

Jeg for min del vil aldri bli en av de som synes stemning er viktigere enn kampen, og derfor er jeg imot disse såkalte evighetssangene, tromming og andre musikkinstrumenter, som bærer inntrykk av arrangement og ikke engasjement.

Motyka

Quote from: "KEA"
Quote from: "Nemesis"Kea: "lille venn kan du være selv"  utrolig voksent og modent sagt. Ser du har tatt i bruk en del ord som ikke forekommer så ofte her inne på forumet. Hvis du gjør dette for å virke mer moden og veltalende så kan du bare spare deg bryet. Her inne er nok det enkle ofte det beste, eller må jeg bare legge til; Stor i ord, liten på jord :p


Fikk med meg både ditt og Nemesis innlegg og er pinlig berørt på Nemesis vegne, det som ble sagt av LSK treneren var overhodet ikke det som Nemesis fikk det til å bli oppi sitt lille hode. Det som derimot ble sagt ble sagt med humor og en solid dose imponerende selvironi, noe som ikke er alt for vanlig fra den kanten.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nemesis

Første eksemplar trommende supportere:



Motyka: Jeg er både såret og vondbråten på tanken av at du tror mitt hode er lite.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Motyka

Quote from: "Nemesis"

Motyka: Jeg er både såret og vondbråten på tanken av at du tror mitt hode er lite.........


Selv er jeg ikke overrasket over at du ikke klarte å si noe fornuftig om saken.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

Lurer litt på hvorfor folk egentlig begynte å snakke om at vi skal synge mer? Er jo ikke det som er problemet, vårt problem er at når vi synger så¨synger ikke nok folk (uten noe grunn), et annet problem er at sangene er for kjedelig, derfor blir det foreslått noe måter å engasjere oss supportere i form av nye sanger og nye metoder på sangene, dvs tromme.

Ingen som har sagt vi skal synge 2 timer i strekk uansett ka som skjer på banen, får vi en stor sjangse så er det en selvfølge at folk slutter å synge pga de følger med på kampen, skjerft og flagg skal då ned slik at folk ser.

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Ingen som har sagt vi skal synge 2 timer i strekk uansett ka som skjer på banen, får vi en stor sjangse så er det en selvfølge at folk slutter å synge pga de følger med på kampen, skjerft og flagg skal då ned slik at folk ser.


Så flott! At flaggene skal ned slik at folk kan se reprisen på storskjermen. Så storsinnet...
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Ingen som har sagt vi skal synge 2 timer i strekk uansett ka som skjer på banen, får vi en stor sjangse så er det en selvfølge at folk slutter å synge pga de følger med på kampen, skjerft og flagg skal då ned slik at folk ser.


Så flott! At flaggene skal ned slik at folk kan se reprisen på storskjermen. Så storsinnet...


Hehe nå er vel du litt vanskelig her min gode Milhouse, dette kan da virkelig ikke være et problem.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Vanskelig og vanskelig fru Blom. Jeg svarer bare på det jeg leser. Det er jo tydelig at disse folkene ikke bare ser for seg evighetssanger, men også evighetstifoer. Skinner så altfor tydelig gjennom at det er viktigere hva som skjer på tribunen enn hva som skjer på banen.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"Vanskelig og vanskelig fru Blom. Jeg svarer bare på det jeg leser. Det er jo tydelig at disse folkene ikke bare ser for seg evighetssanger, men også evighetstifoer. Skinner så altfor tydelig gjennom at det er viktigere hva som skjer på tribunen enn hva som skjer på banen.


Om det er saken så må de få lov til det, man gjør ett bevisst valg om hvor man plasserer seg på Stadion, selv vil det aldri bli aktuelt for min del å stå på Store Stå, som de fleste andre Brann fans.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "mobli". Man har da blitt det viktigste i dette miljøet, en har blitt viktigere enn fotballkampen, viktigere enn spillerne på banen, viktigere enn selve fotballklubben man støtter, fotballklubben som er grunnen til at man er der i utgangspunktet.  

. Da vil vi begynne å få folk som går på fotballkamper, ikke for å se fotballkampene, men for å stå med den syngende/trommende gjengen fordi det er kult og tøft, slik at man kan si til kompisene sine: "Jeg var på Stadion i går, det var sinnsyk bra stemning; vi sang og trommet gjennom hele kampen, og ja, jeg tror Brann vant også.",  


Dette fenomenet kalles Klanen. Noen vil også kalle fenomenet Kanari. Og det er nettopp denne holdningen jeg ser i ultras-kulturen.

Meget bra innlegg!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "mobli". Man har da blitt det viktigste i dette miljøet, en har blitt viktigere enn fotballkampen, viktigere enn spillerne på banen, viktigere enn selve fotballklubben man støtter, fotballklubben som er grunnen til at man er der i utgangspunktet.  

. Da vil vi begynne å få folk som går på fotballkamper, ikke for å se fotballkampene, men for å stå med den syngende/trommende gjengen fordi det er kult og tøft, slik at man kan si til kompisene sine: "Jeg var på Stadion i går, det var sinnsyk bra stemning; vi sang og trommet gjennom hele kampen, og ja, jeg tror Brann vant også.",  


Dette fenomenet kalles Klanen. Noen vil også kalle fenomenet Kanari.

Meget bra innlegg!


Tror vi skal være litt forsiktige med å stemple dette på noen, hvorfor utelukker det ene det andre?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

Quote from: "Nixon"Vanskelig og vanskelig fru Blom. Jeg svarer bare på det jeg leser. Det er jo tydelig at disse folkene ikke bare ser for seg evighetssanger, men også evighetstifoer. Skinner så altfor tydelig gjennom at det er viktigere hva som skjer på tribunen enn hva som skjer på banen.


Herregud, er lov å tenke litt mer enn du gjør når du knyter skolissene dine. Sier ikke vi skal bruke flagg/skjerf hele kampen! men når "byen e bergen" holder på og alle står med flagg/skjerf (som er en selvfølge) så går det an å avbryte flaggingen litt dersom det skulle bli noe spennende ute på matten!

Du som moderator burde vært voksen nok til å ikke komme med så mange dumme svar som det.

rune2

Noen prøver å gjøre dette mere komplisert og revolusjonerende enn det det er. Det hele koker ned til at man har en tromme som kan holde rytmen, og være et hjelpemiddel til å få igang synging over lengre tid. Dette har ikke skapt noen "krise" i hverkan Italia eller andre land, så hvorforr folk er så livredde for å bruke dette skjønner jeg ikke.

Klanen og kanarifansen er meget fokusert på å skape best mulig stemning, men føler ikke at de tar fotballen mindre seriøst for det.

krøvel vellevold

Hadde "stillingen" som forsanger blitt utlyst, tipper jeg det er mange som hadde villet ha den "jobben". Selv om det hadde medført at de hadde måttet stå med ryggen til kampen.

Tror heller ikke alle hadde blitt forbanna om vi hadde hatt et svært flagg over hele Store Stå under kampen, selv om det hadde medført at ingen så noe som helst.

Det er sånne folk vi mener, vi som snakker om at noen er mer opptatt av stemningen enn kampen. Klart stemningen er viktig, men ikke viktigere enn å se kampen!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "rune2"Noen prøver å gjøre dette mere komplisert og revolusjonerende enn det det er. Det hele koker ned til at man har en tromme som kan holde rytmen, og være et hjelpemiddel til å få igang synging over lengre tid. Dette har ikke skapt noen "krise" i hverkan Italia eller andre land, så hvorforr folk er så livredde for å bruke dette skjønner jeg ikke.

Klanen og kanarifansen er meget fokusert på å skape best mulig stemning, men føler ikke at de tar fotballen mindre seriøst for det.


Hva er egentlig problemet her? Vil dere tromme så trommer dere! Ta med dere de trommene dere føler at dere trenger og sett i gang! Dere hverken trenger eller vil få en unison tillatelse fra alle andre supportere.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Herregud, er lov å tenke litt mer enn du gjør når du knyter skolissene dine. Sier ikke vi skal bruke flagg/skjerf hele kampen! men når "byen e bergen" holder på og alle står med flagg/skjerf (som er en selvfølge) så går det an å avbryte flaggingen litt dersom det skulle bli noe spennende ute på matten!


Du prøver vel ikke å si at vi har brukt 135 innlegg på å diskutere hva som skjer under "Byen e Bergen"? Denne tråden handler om trommer og evighetssanger og ikke en tidsavgrenset sang som overnevnte. For å bruke dine ord: Herregud!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "rune2"Noen prøver å gjøre dette mere komplisert og revolusjonerende enn det det er.


Du har rett og du tar feil. Der er ikke så veldig komplisert egentlig, enten vil man ha tromme eller ikke. Men det er en revolusjon. En stor revolusjon.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Herregud, er lov å tenke litt mer enn du gjør når du knyter skolissene dine. Sier ikke vi skal bruke flagg/skjerf hele kampen! men når "byen e bergen" holder på og alle står med flagg/skjerf (som er en selvfølge) så går det an å avbryte flaggingen litt dersom det skulle bli noe spennende ute på matten!


Du prøver vel ikke å si at vi har brukt 135 innlegg på å diskutere hva som skjer under "Byen e Bergen"? Denne tråden handler om trommer og evighetssanger og ikke en tidsavgrenset sang som overnevnte. For å bruke dine ord: Herregud!


Han prøvde tross alt bare å svare på innlegget ditt, du som mener at disse tiltakene står iveien for at du skal kunne se det som skjer på gressmatten. Forstår ikke hvorfor du skal se dårligere ved en evighetsang enn en kort en, og du får nesten bare passe på å ikke plassere deg bak en av trommene.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Gull2006"[ Problemet er at de som har "makt" på SS er en gjeng med sløkkiser som ikke burde være der.
Nesten slik at jeg er for at "drittungene" tar over.. Enkelte av dere "gamlinger" er jo helt baaaaak mååååål!

UT MED PAKKET!!!!


De som har makt på SS er jo nettopp drittungene.

Hva er det egentlig som feiler deg? Det er vi "gamlinger" som har bygget opp supporterkulturen på Stadion. Dere drittunger er historieløse og har ikke peiling på Store Stås historie og våre uskrevne "regler" om hva som er greit og hva som ikke greit. Dere hiver på båten alt vi har bygget opp gjennom årene. Plutselig er det kult å være sånn som "alle andre", plutselig er trommer, megafoner o.l. kult... bare fordi "alle andre har det". Vi ønsker at SS skal være annerledes enn "alle andre", og det er dere som vil kopiere "alle andre" som er kontroversielle - ikke vi som vil bygge videre på den kulturen vi alltid har hatt.

Det hele skorter uansett på folks innsats - ikke mangel på trommer og megafoner!
Legg ned hele klubben!

Gull2006

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Gull2006"[ Problemet er at de som har "makt" på SS er en gjeng med sløkkiser som ikke burde være der.
Nesten slik at jeg er for at "drittungene" tar over.. Enkelte av dere "gamlinger" er jo helt baaaaak mååååål!

UT MED PAKKET!!!!


De som har makt på SS er jo nettopp drittungene.

Hva er det egentlig som feiler deg? Det er vi "gamlinger" som har bygget opp supporterkulturen på Stadion. Dere drittunger er historieløse og har ikke peiling på Store Stås historie og våre uskrevne "regler" om hva som er greit og hva som ikke greit. Dere hiver på båten alt vi har bygget opp gjennom årene. Plutselig er det kult å være sånn som "alle andre", plutselig er trommer, megafoner o.l. kult... bare fordi "alle andre har det". Vi ønsker at SS skal være annerledes enn "alle andre", og det er dere som vil kopiere "alle andre" som er kontroversielle - ikke vi som vil bygge videre på den kulturen vi alltid har hatt.

Det hele skorter uansett på folks innsats - ikke mangel på trommer og megafoner!


Jeg gir vel blaffen i om du har gått på Stadion siden 1970-tallet. Det betyr ca. ingenting for meg så lenge det eneste du gjør er å motarbeide de nye elementene som er på vei inn.
Ja det er de yngre som har maken på SS(de eldre tviholder på noe som de ikke har). Og jeg ser egentlig ganske positivt på fremtiden..

Jeg gir blaffen i trommer og megafoner.. Jeg ønsker meg en sikkelig supportergjeng som SYNGER kampen igjennom. Om du har lyst å se fotball, men ikke synge så kan du og alle andre som føler det samme dra opp på umbro eller noe i den stilen. På SS skal det synges. Og folk skal ikke føle seg som noen idioter når de først synger!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. Det er for dårlig stemning på SS, det er nesten elektrisk (dårlig). Kan ikke folk senke skuldrene litt og bare kose seg med sang? Jeg gir blaffen i om vi har tromme eller ikke.. Det er ikke det som er poenget mitt! Men folk får jo ikke sluppet ut potensialet sitt fordi det er så mange som "holder oss nede".

Nixon

Nå blander du kortene skikkelig her Gull2006. Ingen motarbeider vel de som vil synge. Alle vil vel ha mer sang og mener folk må ta seg sammen.
Ingen her på denne siden synes folk som synger er idioter såvidt jeg har fått med meg.

Vi vil bare ikke ha trommer. Og det må det vel være en ærlig sak å ikke like.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"Nå blander du kortene skikkelig her Gull2006. Ingen motarbeider vel de som vil synge. Alle vil vel ha mer sang og mener folk må ta seg sammen.
Ingen her på denne siden synes folk som synger er idioter såvidt jeg har fått med meg.

Vi vil bare ikke ha trommer. Og det må det vel være en ærlig sak å ikke like.


Han blander selvsagt ikke kortene når han svarer på mobli sitt meget nedsettende innlegg om SS.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gull2006

Quote from: "Nixon"Nå blander du kortene skikkelig her Gull2006. Ingen motarbeider vel de som vil synge. Alle vil vel ha mer sang og mener folk må ta seg sammen.
Ingen her på denne siden synes folk som synger er idioter såvidt jeg har fått med meg.

Vi vil bare ikke ha trommer. Og det må det vel være en ærlig sak å ikke like.


Jeg vil at vi skal kunne synge ut Klanen på Stadda uten at hele stadion trenger å være med. Pr. i dag klarer vi faktisk ikke det. Alle maser om at vi må ta vare på det spesielle vi har, nemlig at hele stadion er med på sangene osv. Det er helt feil satsing om du spør meg! Vi må fokusere på å få en solid syngende del. Vi har et bra publikum, men en helt elendig syngende supporter-gruppe.

Dette må bli bedre.

Nixon

Quote from: "Motyka"Han blander selvsagt ikke kortene når han svarer på mobli sitt meget nedsettende innlegg om SS.


Mobli? Han svarer på innlegget til Krøvel som også etterlyser mer synging.
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"Mobli? Han svarer på innlegget til Krøvel som også etterlyser mer synging.


Ja, men krøvel hadde quotet det gull2006 svarte mobli med. Der det hele startet.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Man kan jo lure litt på om visse personer begynner å slippe opp for argumenter når de nå likestiller motstand mot trommer med det å være motstander av stemning på kampene. Vi vil ha like mye stemning som noen andre, men på en annen måte.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "viks"Når en ser nivået på denne debatten lurer jeg på og etablere mitt eget forum der jeg kan sysle med mine egne tanker helt for meg selv, tror faktisk det hadde vært mer utbytterikt...

Forza, alez osv burde vært bannlyst i mine øyne bare så det er sagt, tromme også..

Syntes og se en trend blant norske supportere (inkludert en hel del folk på SS for ikke og snakke om "Brann Ultras") som heller mot en wannebee dansk/italiensk/spansk (sydlandsk) supportertradisjoner.

Dette er en utvikling som har kommet spesielt etter RL deltakelse og opprettelse av denne. Vi og mange med oss har nå sett hvordan de gjør ting iSverige og Danmark, og nå er plutselig dette det kuleste og eneste riktige..Dette er rett og slett tragisk

Vi burde holde på vårt særpreg som Brann supportere (mer likt den britiske "stilen", istedenfor og hele tiden skulle gjøre som "alle andre"...Det er dermed ikke sagt at vi ikke skal være nyskapende, men er det virkelig så veldig nyskapende og se til Lillestrøm, Danmark, Italia eller England for den saks skyld?

Vi har vel nok av identitet og særpreg i denne byen til og være våre egne lykkers smed? Gå våre egne veier, og gjøre ting på vår måte?

Hilsen en frustrert SSer på vei til Hansa neste år...
.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KEO

Man lager ikke stemning med trommer etc: Hadde de som åpner kjeften på SS hatt en liten plan med sangene sine så hadde folk kanskje hengt seg på. Men veldig ofte kommer det sanger og kamprop som ikke passer inn i fotball kampen forøvrig. SS hadde ett skrekkelig eksempel mot Start: etter at hele stadion hadde stått oppreist i 2 minutter og laget ett meget bra trøkk så klarer SS 2 minutter senere å dra strofen: Reis opp vist du elsker Brann?? er ikke rart dere blir druknet i deres egne stemmer! Og til Gull 2006.
Det at du vil at SS skal lage stemning som runger over hele Nymark uten at de som sitter synger med?? Du bør ønske deg noe fint oss jule nissen i år.

Det at hele stadion synger,og skaper ett vanvittig trøkk er jo det Brann er kjent for. Ikke det at 500 på SS har god stemme.
Nu kør vi!

Nemesis

Det eneste alle kan være enige i er at vi er splittet i denne saken.  Selv er jeg mot trommer og denne "forza-hypen" som herjer nå, og heller mer mot den engelske supporter kulturen.  På hansa hvor jeg sitter synes jeg stemningen er upåklagelig, selv om det innimellom må et mål til før det ekploderer, men alt i alt fornøyd med egen situasjon (uten trommer og den slags). Selv om dette blir synsing så tror jeg de fleste på hansa er enig i det overnevnte.  

Nå vet jeg ikke hvor mange på SS som er for trommer o.l og hvor mange som er mot. Men såpass demokratisk bør det være at flertallet bestemmer. Hvordan finne flertallet blir nok en atskilligere vanskeligere sak. Men uansett om tromme-gjengen er i mindretall, men likevel mange nok er jo det ikke værre enn at de lager sin egen gruppering (får helt sikert hjelp av POL til montering av slagverk og panfløyter der hvor dere står/sitter :-).  

Den største generaltabben som har vært gjort på SS er denne splittingen på midten... hvor ikke til en av sidene på SS?  Dette bevises hver gang vekselsangen mellom hansa og ss synges, er kun den delen av SS som er på hansasiden av midtbanen som svarer/starter.....  (slik ser det hvertfall ut fra hansa). Den beste løsningen jeg kommer på i farten kan ikke gjennomføres på flere år, eller rettere sagt før stadionutbyggingen er ferdig. Da kan SS flyttes bort til hansa nedre, men tifo og ultras kan "arve" gamle SS. eller?   I og med at dette er så hurtigvoksende som mange vil ha det til, vil det nok ikke være noe problem å få fylt opp området rundt midten med trommer og ultras folk....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Gull2006"[ Problemet er at de som har "makt" på SS er en gjeng med sløkkiser som ikke burde være der.
Nesten slik at jeg er for at "drittungene" tar over.. Enkelte av dere "gamlinger" er jo helt baaaaak mååååål!

UT MED PAKKET!!!!


De som har makt på SS er jo nettopp drittungene.

Hva er det egentlig som feiler deg? Det er vi "gamlinger" som har bygget opp supporterkulturen på Stadion. Dere drittunger er historieløse og har ikke peiling på Store Stås historie og våre uskrevne "regler" om hva som er greit og hva som ikke greit. Dere hiver på båten alt vi har bygget opp gjennom årene. Plutselig er det kult å være sånn som "alle andre", plutselig er trommer, megafoner o.l. kult... bare fordi "alle andre har det". Vi ønsker at SS skal være annerledes enn "alle andre", og det er dere som vil kopiere "alle andre" som er kontroversielle - ikke vi som vil bygge videre på den kulturen vi alltid har hatt.

Det hele skorter uansett på folks innsats - ikke mangel på trommer og megafoner!


ja, dere "gamlinger" har bygget opp supporterkulturern på stadion, ikke så rart siden vi unge ikke eksisterte den gangen... Flott det dere har gjort, men tydlig at dere står fast no og ikke får til en dritt.
Dersom du har en bedre plan for hvordan stemningen kan bli bedre så kom med det, viss ikke så trenger du ikke være så fryktlig negativ til alt det nye vi unge kommer med som faktisk vil hjelpe. Ikke si at din plan er at alle bare må synge, tror du innser at det ikke vil skje dersom du bare knipser med fingrene.

Vi vil ikke ha tromme, capo og alt det andre pga det er kult og alle andre har det, vi vil ha det pga mange andre har bevist at det funker utrolig bra i motsetning til dette dere eldre har bygget opp som faktisk ikke funger lenger.

Hvorfor det ikke fungerer vet eg ikke, men kan kanskje ha noe med at nesten alle de eldre som bygget opp dette flyttet til Hansa, dvs de la ansvaret over på oss yngre, noe dere tydligvis angrer på!

nei, enten kom med en god ide eller la oss prøve noe nytt som garantert vil fungere!

Go Up