• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemning og sanger!

Started by Northside, September 12, 2005, 09:37:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside


krøvel vellevold

Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!


Var ikke det eg sa... de snurredingsene som lsk hadde og de klappetingene Molde hadde var jo latterlig! Noe slikt vil eg aldri se her... Men resten av "karvevalet" ønsker eg velkommen, også pauseunderholdningen til LSK :wink:

Eivind

må bare si meg helt enig med Northside her! Var jo rett og slett pinlig hvor lite steming de realtivt mange brann supporterne lagde igår

KEA

Quote from: "NorthsideFCDH"Og ikke minst, supporterklubben gjør noe med det! Tror det er vårt største problem, at bbb rett og slett ikke hjelper til med stemningen.
På klanen sin side og Kanari sin så legger de ut nye sanger med en gang det kommer noen, de oppfordrer folk til å lære seg disse og når den blir sunget så lager de lydklipp slik at folk kan høre og eventuelt lære sangene seg ekstra godt!

Jeg tror du har mye rett i det du sier. Men jeg tror et vesentlig problem er at folk ikke gidder å lese mye av det som står på Tifo, sanger ol...et fåtall gode forslag og får dem til å sitte før man kommer med flere nye forslag.

Quote from: "NorthsideFCDH"Vi kan ta River sangen som et eksempel, vi var de første som fant denne sangen ettersom den ble postet her nesten med en gang River Plate postet den på sin side, nesten samme dagen fikk vi en bra tekst til sangen som alle likte, hvorfor kunne ikke då bbb lage en liten nyhet på forsiden om at folk må pugge på den sangen?

Dette er et godt eksempel på at den lille klikken med folk som er aktive inne på Tifo, sanger ol.... ikke klarer å få ut ting på egen hånd. Det er flere måneder siden dette forslaget kom opp, til nå er tråden "Riversangen" (som ikke er den eneste om denne sangen) vist hele 1670 ganger (!) Likevel ser vi at både Start og LSK snapper opp ideen og får den til å sitte før oss. Jeg er faktisk helt enig med deg i at BBB må trå til. Hva om BBB hadde lagt ut tekst og lydklipp på FORSIDEN allerede før ferien?

Quote from: "NorthsideFCDH"Hos bbb så mangler vi til og med en del gode sanger som er blitt sunget lenge no, men som enkelte tydligvis burde lært seg.

Dette er også et godt poeng. Kanskje man rett og slett burde terpe mer på gamle velkjente sanger og få dem til å sitte i stedet for at noen få hele tiden forgjeves prøver å dra i gang noe nytt?

Nixon

På den andre siden blir det litt lettvint å si at hadde bare BBB lagt teksten ut på fremsiden hadde det funket. Vi synger tross alt ganske mange sanger som aldri har vært på noen fremside.

Spørsmålet er om denne Riversangen i det hele tatt har blitt forsøkt innført på SS på en skikkelig måte? Det må jo være en enkel sang å få folk med seg på hvis man er en liten gjeng som starter og er litt standhaftige. Og gudene skal vite at det har vært nok av stille vinduer å starte den i...
Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: "Nixon"På den andre siden blir det litt lettvint å si at hadde bare BBB lagt teksten ut på fremsiden hadde det funket. Vi synger tross alt ganske mange sanger som aldri har vært på noen fremside.


Joda, det er det vel vanskelig å være uenig i. Men med tingenes bedrøvelige tilstand på SS, synes jeg Northsides forslag er et konstruktivt innspill man kanskje burde ta ad notam i stedet for å avfeie det med at man klarer å synge andre sanger bra.

Nixon

Joda, konstruktivt forslag og det kan gjerne hjelpe å legge nye sanger på fremsiden. Men jeg tror ikke det blir gjort stor nok innsats på kampene av de som lanserer nye sanger her på siden. Og da blir det for lettvint å "gjemme" seg bak BBB.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"På den andre siden blir det litt lettvint å si at hadde bare BBB lagt teksten ut på fremsiden hadde det funket. Vi synger tross alt ganske mange sanger som aldri har vært på noen fremside.

Spørsmålet er om denne Riversangen i det hele tatt har blitt forsøkt innført på SS på en skikkelig måte? Det må jo være en enkel sang å få folk med seg på hvis man er en liten gjeng som starter og er litt standhaftige. Og gudene skal vite at det har vært nok av stille vinduer å starte den i...


er enig med deg i at vi stort sett bør klare å starte de på ss, vi har pørvd den sangen en gang før men det blir for vansklig. Folk har aldri hørt rytmen og teksten er lang og vansklig for de fleste på ss. Derfor bør bbb som er vår supporterklubb trå til og hjelpe!
Kanksje de kan si at alle må printe ut 20 ark(eller mer) til kampen, så lager de en liste over de som er villig til det og printer ut det som er igjen selv. Hadde det vært gjort på en slik måte så hadde vi fått den sangen innført! 1 ark på 2 personer på hele bbb feltet og sangen ville blitt kanon.

Mr_Soma

Jeg er helt enig med alle som mener at ting akkurat nå er håpløst på SS, også når det gjelder Store Stå's radikale forandring siden 90'tallet.

Det er utrolig skremmende.

- Hvor er initiativtakerne?
- De kreative sjelene?
- Gode gamle SS?

Sjelen til Sportsklubben Brann er i ferd med å dø ut om ikke noe skjer veldig veldig fort.

Stammen til gamle SS ser ut til å være spredt ut over hele Hansa tribunen,bra mener noen, at det er liv på alle tribunene. Men jeg mener at det aldri vil bli det samme om ikke denne såkalte "stammen" finner hverandre og lar røttene fortsette å gro. Slik at vi kommer tilbake til stadiet vi var på på 90'tallet, "The red Army"

"Heksegryten" Brann Stadion minner pr. dags dato til tider om en svak Rett i koppen fra Toro som i tillegg er gått ut på dato.

Om nå alle vi som er over 20, flytter fra SS til neste sesong, og blir sittesvin på Hansa så kan jeg banne på at det ikke tar mange kampene før fjortisene får det for seg at det er ENDA kulere på Hansa nå - så kommer de også diltende over.

- Men vi får håpe at de stive billettprisene på Felt Z osv skremmer de bort,for en stund ihvertfall.

Takk!

 - Soma -

ekte kjuagutt

Det bør oppnevnes en undergruppe av BBB som har ansvaret for sanger.
Deres ansvarsområde bør være:

Ta ansvar for at det blir gjort noe konskturktivt med sangene som blir lagd f. eks her inne på forumet.

- Spille inn sangene eller hvertfall ha en melodi som kan legges ut på forsiden her. med tekst.

- Printe ut sangen i store kvanta og ta med på kamp (evt. borteturer)

- Til syvende og sist er det viktigste og få sangene sunget, så denne "sanggruppen" bør ta initiativ til og få de sunget.

- Kanskje det viktigste av alt er å få tatt i bruk gamle sanger. Problemet våres er ikke alltid at sangreportoaret er for lite, men vi bruker ikke sangene.

Dette blir under forutsetning av at denne "sanggruppen" står sammen på kampene å prøver å få i gang noe. Det bør være et stort flertall av menn over 20 i gruppen. Noe som kan bli fryktelig vanskelig i og med at dette er en utdøende rase på SS.

Vil bare legge til at jeg er 16 år og vurderer sterkt å flytte meg opp på Hansa til neste sesong

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!


Jeg banner vanligvis ikke på forumer, men FY FAEN for en tragisk kar du er. Ultrakonservativ, spydig og tragisk er tre ord som beskriver deg bra.

Hvert forslag som foreslås, hver post der det sies noe nytt, og du er der med de elendige, sarkastiske innleggene dine. Gjør resten av oss en tjeneste og HOLD KJEFT!

Ellers, meget bra tråd dette her, peker på en masse viktige emner som bør fikses, slik som at siden her har sanger på forsiden osv osv.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

Gode gammle store stå sitter på hansa/står på store stå.. Så lenge vi har 2 grupper blir det ALDRI, jeg sier ALDRI så bra stemmning så vi hadde før... Så da får folk ta konsikvensene når de flytter her og der..

Northside

Quote from: "Erik"Gode gammle store stå sitter på hansa/står på store stå.. Så lenge vi har 2 grupper blir det ALDRI, jeg sier ALDRI så bra stemmning så vi hadde før... Så da får folk ta konsikvensene når de flytter her og der..



det stemmer, og eg har innsett at det aldri vil bli det samme igjen før vi flytter sammen. Men, på bortekamper, vi er jo "den samme gruppen" der som vi var før i tiden, hvorfor får vi ikke til en bedre stemning der?
Nå er eg litt for ung til å vite helt sikkert hvordan det var før i tiden på borteturer, men etter å ha hørt historier og sett bilder så tror eg det var bedre før. Hvertfall med tanke på sanger...

men selv om vi ikke klarer å få det like bra som før i tiden her hjemme, så kan det hvertfall bli bedre, og det vil eg vi skal gjøre noe med no!

Erik

Det er ikke den samme gruppen.. Det er folk fra Hansa & folk fra SS.. 2 grupper som ikke lærer den samme sangen.. Bare jabber på den samme gammle om og om igjen


Erik

Hva som er så lyspungt i det?? Er jo samme drittkjedelige sangen som går der også..

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!


Jeg banner vanligvis ikke på forumer, men FY FAEN for en tragisk kar du er. Ultrakonservativ, spydig og tragisk er tre ord som beskriver deg bra.

Hvert forslag som foreslås, hver post der det sies noe nytt, og du er der med de elendige, sarkastiske innleggene dine. Gjør resten av oss en tjeneste og HOLD KJEFT!

Ellers, meget bra tråd dette her, peker på en masse viktige emner som bør fikses, slik som at siden her har sanger på forsiden osv osv.


Jeg vil ha ENGELSK stemning på Stadion. Og med det mener jeg ikke engelske sangtekster, men en stemning der det er SYNGING og SANGER MED TEKST som lager stemningen. Helst med impusliv stemning og engasjement rundt hele banen. Det er i England den beste stemningen lages. Og for min del må syngingen starte hvor som helst på Stadion.

Jeg vil ikke ha "sør-europeisk stemning" hvor alt fokus er konsentrert om en gjeng som står i et hjørne og resten av stadion holder kjeft. Jeg vil ikke ha primitive allez-allez og la-la-la-sanger i takten til en tromme som durer og går hele forbanna kampen. Jeg vil ikke ha en supportergjeng der alt skal styres av en dirigent med megafon som står med ryggen til kampen og bestemmer hva alle andre skal synge. Da forsvinner impusliviteten. Dessuten er jeg heller ikke opptatt av tifo og festlige farger som synes i 2 minutter før kampen.

Dessuten er det merkelig at Fyllingen- og Glimt-fansen (hhv 1990 og 1993) som vi pleide å gjøre narr av pga sine trommer og megafoner, nå plutselig skal være våre forbilder. Sannheten er vel at de aller fleste på SS fra den gang nå sitter på Hansa, mens de som står på SS nå ikke har vokst opp med den kulturen vi hadde der på begynnelsen av 90-tallet.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!


Jeg banner vanligvis ikke på forumer, men FY FAEN for en tragisk kar du er. Ultrakonservativ, spydig og tragisk er tre ord som beskriver deg bra.

Hvert forslag som foreslås, hver post der det sies noe nytt, og du er der med de elendige, sarkastiske innleggene dine. Gjør resten av oss en tjeneste og HOLD KJEFT!

Ellers, meget bra tråd dette her, peker på en masse viktige emner som bør fikses, slik som at siden her har sanger på forsiden osv osv.


Jeg vil ha ENGELSK stemning på Stadion. Og med det mener jeg ikke engelske sangtekster, men en stemning der det er SYNGING og SANGER MED TEKST som lager stemningen. Helst med impusliv stemning og engasjement rundt hele banen. Det er i England den beste stemningen lages. Og for min del må syngingen starte hvor som helst på Stadion.

Jeg vil ikke ha "sør-europeisk stemning" hvor alt fokus er konsentrert om en gjeng som står i et hjørne og resten av stadion holder kjeft. Jeg vil ikke ha primitive allez-allez og la-la-la-sanger i takten til en tromme som durer og går hele forbanna kampen. Jeg vil ikke ha en supportergjeng der alt skal styres av en dirigent med megafon som står med ryggen til kampen og bestemmer hva alle andre skal synge. Da forsvinner impusliviteten. Dessuten er jeg heller ikke opptatt av tifo og festlige farger som synes i 2 minutter før kampen.

Dessuten er det merkelig at Fyllingen- og Glimt-fansen (hhv 1990 og 1993) som vi pleide å gjøre narr av pga sine trommer og megafoner, nå plutselig skal være våre forbilder. Sannheten er vel at de aller fleste på SS fra den gang nå sitter på Hansa, mens de som står på SS nå ikke har vokst opp med den kulturen vi hadde der på begynnelsen av 90-tallet.


Det er sikkert drømmen din, og engelse sanger med norsk tekst er også drømmen min. Men det har gått mange år no og ingenting har skjedd! dvs, vi får det rett og slett ikke til... Denne drømmen din fungerer ikke i Bergen, eneste som har skjedd er at stemningen blir verre, mens lag som har prøvd noe nytt (tromme, capo etc) har fått mye bedre stemning.

dvs, valget står mellom lite stemning, eller mye stemning med tromme, capo, flagg og mye farger.

Men kan tenke meg du velger lite stemning uansett....... kan jo ikke fornye seg.

jegløh

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"Helt enig! Vi må få klapperør og kastanjetter også! Karnevalet i Rio har alltid vært et forbilde for fotballstemning!


Jeg banner vanligvis ikke på forumer, men FY FAEN for en tragisk kar du er. Ultrakonservativ, spydig og tragisk er tre ord som beskriver deg bra.

Hvert forslag som foreslås, hver post der det sies noe nytt, og du er der med de elendige, sarkastiske innleggene dine. Gjør resten av oss en tjeneste og HOLD KJEFT!


Ikke det at jeg alltid er enig med Krøvel og ikke at Krøvel trenger noen til å prate for seg, men dette plutselige angrepet reagerer jeg på.

Krøvels innlegg leses alltid med glede. Vi har kranglet tidligere, men når jeg ser at han har innlegg leser jeg det grundig. At angrepet kommer fra en debattant som ALDRI skriver noe som helst tankevekkende og bare kommer snusfornuftige innlegg synes jeg er ekstra besynderlig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Satan 3

Striler ut av Bergen

Northside

Quote from: "Satan 3"


SÃ¥ mye Ole Dole Ã?le Doffen allez forza trenger vi ikke...  Men vi hadde jo holder med en sang hvor vi har det...

kinaputter, doruller, røykmaskiner, store laken,trommer og dverger kan vi har, men elefanter trenger vi ikke... røykmaskinene kan kanskje byttes ut med røykbomper og dorullene med crapruller.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nemesis

Quote from: "NorthsideFCDH"


crapruller er det engensk for brukte doruller?

Mener vi bør se mot England og den supporterkulturen som er der, og ikke mot Sør-Amerika.  

For Ã¥ si som en eller annen pÃ¥ tv sa for noen dager siden; KISS: Keep It Simple and Stupid!    Det ligger mye i det.  Som personer er vi supportere konservative og lite Ã¥pen for nytenkning nÃ¥r det gjelder sanger/melodier/tekster.  Ser vi pÃ¥ de engelske supporterene sÃ¥ bruker de sanger som er kjent for de fleste og tekster som er enkle. Dette er det vi bør holde oss til, selv om vi av og til bør gjennomføre gode forslag, som f.eks Sæternes sangen som da ikke kommer fra England. Men den er som sagt ovenfor Simple and Stupid, og det funker bra!  

Itillegg er engelskmennene mye flinkere å lage mobbesanger ovenfor motstanderene. Mange her inne er imot at vi bruker energi på å mobbe motsatnderen, istedenfor å heie fram våre egne. Men dette er jo ment som ekstra på de kampene der vi har det, og ikke som ett alternativ til å heie fram våre egne.

Tromme diskusjonen ser jeg er aktuell i flere forum enn bare her, og veldig mange andre (supporterklubber) ser ut til Ã¥ ha lyst Ã¥ gjennomføre denne river-plate sangen. Selv er jeg imot tromming  og den slags form for stemning. Det blir vanvittig irriterende i lengden. Husker en pÃ¥ hansa tribunen som trommet en del for noen Ã¥r siden, tror det var for toni, det var hværtfall ikke trivelig i lengden.  NÃ¥r det er sagt sÃ¥ bør jo folk fÃ¥ gjøre som de selv vil. Ser ut som det var umÃ¥telig poppis hos lsk hvertfall. Dere mÃ¥ for all del prøve en gang eller to borte pÃ¥ SS, men hold det til helvete vekke fra hansa tribunen.  Er jo ikke noe i veien for at vi anglofile med forkjærlighet for engelsk fotball og supporterkultur holder oss pÃ¥ Hansa, sÃ¥ kan dere med latinske rytmer holde til pÃ¥ SS. Forslag til nye grupperingsnavn: Hansa-Bulldogs og Store StÃ¥ Lations. :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "NorthsideFCDH"


crapruller er det engensk for brukte doruller?

Mener vi bør se mot England og den supporterkulturen som er der, og ikke mot Sør-Amerika.  


Bildet av Northside med sine brukte doruller har dessverre brent seg inn i tankene mine. HÃ¥per vi slipper dette.

Men er enig at det britiske simple er vesentlig bedre enn hva de holder på med i sør-Europa. Har vært en del på kamper i England, og det har slått meg hvor mye humor som brukes i sangene.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "jegløh"

Bildet av Northside med sine brukte doruller har dessverre brent seg inn i tankene mine. HÃ¥per vi slipper dette.

Men er enig at det britiske simple er vesentlig bedre enn hva de holder på med i sør-Europa. Har vært en del på kamper i England, og det har slått meg hvor mye humor som brukes i sangene.


Korrekt!!

Blandt annet laget arsenal fansen en sang om tottenhams sjef, etter at ryktene gikk pÃ¥ at han var en hyppig kunde pÃ¥ "strøket" :-)   Men uansett om det er sanger for laget eller mot motstanderene mÃ¥ det gÃ¥ ann Ã¥ bruke litt humor og kanskje ogsÃ¥ litt hÃ¥nd-gester.....  :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Northside

Engelskfolket har veldig mange gode og morsomme sanger de! Skulle gjrene hatt det slik pÃ¥ stdion ogsÃ¥ bare med mer flagg og farger, kunne droppet tromme dÃ¥ tror eg. Men problemet er at det ikke gÃ¥r lenger, hvertfall ikke nÃ¥r alle vÃ¥re "engelske supportere" flytter opp pÃ¥ Hansa, forstÃ¥r dere ikke hvorfor vi ikke fÃ¥r til den engelske kulturen nÃ¥r det skjer???  

Enten så får dere stå på ss og hjelpe til, få bedre stemning og gjerne engelsk kultur, skal dere sitte på hansa som ikke er den syngende gruppen vi har (selv om de synger ja) så har dere ingenting å si. Vær fornøyd med at noen gidder å finne på noe nytt slik at stemningen er bedre for dette engelsk greiene fungerer bare ikke.

Nemesis

Engelskneserne har lørdags kamper, dvs pub og øl i forkant, og godt humør.

Vi har søndags kamper, dvs fyllesyk, fylleangst, må på jobb dagen etter, og alt er ræv.

Ellers så kjøper jeg ikke helt argumentet ditt på at folk har flyttet bort på Hansa. I England kan en sitte hvor som helst på en stadion å synge med(sef ikke motstander feltet). Men selfølgelig har de også en "hard kjerne" som samles et sted. Jeg har avtjent min plinkt på SS, og håper virkelig dere som står der nå klarer å få opp interessen og antallet. En annen ting er at skulle du flyttet alle de syngende fra Hansa ned på SS, måtte det nok utvides ganske kraftig.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up