• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fiasko og Konsekvenser

Started by TERD, September 12, 2005, 09:23:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TERD

Det er en del her på forumet som i lengre tid har hevdet at denne sesongen kommer til å bli en gedigen fiasko, og nå har Mjelde også innsett det samme (http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1737148.ece), og på bakgrunn av forventninger, ressurser og lag er det vanskelig å være uenig.

Hvilke konsekvenser bør dette i så fall få? Jeg vet det er mange ulike meninger her på forumet. Min mening er i så måte ingen hemmelighet. I det siste har jeg til og med blitt tvunget til å utvide min kritikk. Ikke bare bør Mjelde og Steffensen trekke seg etter sesongen. På bakgrunn av siste tids oppslag om helsesjekker, bør hele den sportslige ledelse og støtteapparat trekke seg. Jeg ser også gjerne at markedsavdelingen får nye koster.

Hele klubben er i ferd med å fremstå som en leke-klubb med litt for mye penger mellom hendene.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Northside

La oss rykke ned, få en skikkelig rensk i hele systemet både ledelsen i Brann, trenere, spillere og oss supportere. Skille ut de på ss som bare er der når vi vinner.

Men på en annen side så vil eg jo ikke rykke ned... Og hvem som skal få svi for elendighetene vet eg ikke, men Mjelde er en god kanditat dersom vi finner en bedre trener.

TERD

La oss håpe de har selvinnsikt nok til å hindre klubben å komme i en slik situasjon.

Forøvrig tror jeg ikke det skulle by på de aller største problem å finne en mer riktig trenertype enn Mjelde.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Mjelde har 2 år igjen av gull-kampen sin. Frem til da er han fredet for min del. Det er likevel en god del man må ta lærdom av etter denne sesongen, og ikke minst finne ut av. Og vi trenger flere forsterkninger i vinter. Det siste vi trenger er en palassrevolusjon. Vi trenger kontinuitet. For første gang så lenge jeg kan huske går vi inn i en 4. sesong med samme trener. I seg selv en liten begivenhet ;)

Selv tror jeg ikke vi får forsterkninger i vinter. Da stiller vi med altfor liten bredde i stallen. Og med Scharner som midtstopper har vi ett stort hull på sentral midtbane. En Miller med kondisen til Haugen hadde jo vært genialt. Kan likevel ikke se noen i dagen Brannstall (bortsett fra Scharner) som kan komplettere Andresen for en virkelig slagkraftig Brannmidtbane 2006.

Høyrebacken er greit besatt, mangler en ener, men *mange* alternativer. Venstrebacken litt tynnere på alternativer, men Hanstveit er god nok i mine øyne. Vi har 3 alternativer på midtstopper - trenger ett 4. , eller håpe at Klock tar ett steg videre. Helegbe viste fremgang i innhoppet sitt - nærmet seg nok en kontrakt og da har vi backup på venstrekant. Huseklepp og Ludvigsen er fullgode alternativer på høyre kant. Andresen selvskreven på sentral midtbane - mangler backup. Haugen kan være backup på den andre plassen, men vi trenger ett førstevalg bak Andresen.

Med ny kontrakt til Miller vil mye av spisskabalen gå opp. Vil likevel være vanskelig å lokke en ny spiss til klubben med to klare førstevalg som Winters og Sæternes.

Nøkkeloppgaver før 2006:
* Holde spillerene skadefrie.
* Forsterke sentral midtbane
* Ny kontrakt til Miller og Soma!

Candyman

Og skal vi holde oss skadefrie til neste sesong er det vel ikke så dumt å ikke komme med i RL. I tillegg er det bare å se på Start... Trenger ikke nødvendigvis å være med i RL for å være i tet i TL.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

janjan

Quote from: "Candyman"Og skal vi holde oss skadefrie til neste sesong er det vel ikke så dumt å ikke komme med i RL. I tillegg er det bare å se på Start... Trenger ikke nødvendigvis å være med i RL for å være i tet i TL.

eller Viking, eller Lyn, eller Lillestrøm

Nixon

Av de fire lagene som var med i RL er det bare VIF som ligger i teten. Tilfeldig?

Mer fokus på trening på viktige ting som samhandling og å skåre mål kan være like viktig i vinter som å spille i sludd og kulde i Malmø.
Rød makt på Hansa

Candyman

Jepp, enig med dere begge.
Så da er vi nede i at det er to mål igjen av sesongen.

1. Slå russerne og komme oss videre i Europa, om ikke annet enn for å bedre økonomien i klubben.
2. Slå Rbk og bidra til å sende de ned i div under, om ikke annet enn for å få seg en god latter.

(Kan og ta med ett tredje mål, med det er jo en klisje, og alltid ett mål:
3. Vinne flest mulig av de gjenstående kampene, om ikke annet enn for å beholde litt av æren i behold.)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up