• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spørsmål

Started by Charlie Winters, September 06, 2005, 19:39:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charlie Winters

bare lurer... Har vi egentlig fått til nokken sanger her som vi har brukt på stadion???
RANN vinner!

YadaYada

"Super-Ray Super-Ray
Bye Bye
Super-Ray - it's too late to cry
I miss you in the morning - I miss you every night
Super-Ray Super-Ray
Bye Bye"
Den ble faktisk en all-sang på puben i avskjedskampen hans.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Og vi var sååå stolte...
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Somasangen fra undertegnede ;)

jegløh

Quote from: "Charlie Winters"bare lurer... Har vi egentlig fått til nokken sanger her som vi har brukt på stadion???


Nei, som du ser.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

YadaYada

Quote from: "Nemesis"Har Soma egen sang?


Det er vel denne:

Soma é go nok for Roma
Soma é go nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma, Soma, Soma e vår maaaaann,
Soma, Soma, Soma han e på Brann!
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nemesis

Har sett teksten, men aldri hørt sangen. Tror jeg har vært på samtlige kamper siden Soma kom, mulig jeg hører dårlig..........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Northside

Quote from: "Nemesis"Har sett teksten, men aldri hørt sangen. Tror jeg har vært på samtlige kamper siden Soma kom, mulig jeg hører dårlig..........


Den blir no sunget hver eneste kamp på stadion, hvertfall på ss

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nemesis"Har sett teksten, men aldri hørt sangen. Tror jeg har vært på samtlige kamper siden Soma kom, mulig jeg hører dårlig..........


Den blir no sunget hver eneste kamp på stadion, hvertfall på ss


Aldri hørt den! Hver kamp på ss?????  Skremmende!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

YadaYada

Har hørt den opp til flere ganger på SS selv i år. Stilig den :)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Andrés

Quote from: "Nemesis"Har sett teksten, men aldri hørt sangen. Tror jeg har vært på samtlige kamper siden Soma kom, mulig jeg hører dårlig..........


Da hører du dårlig.. Blir sunget hver kamp omtrent
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Nemesis

Mener selv jeg har en ok hørsel. Mulig den synges på SS samtidig som Hansa synger noe annet......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Quote from: "Nemesis"Mener selv jeg har en ok hørsel. Mulig den synges på SS samtidig som Hansa synger noe annet......


Vi får tro de når de sier at de synger denne sangen på SS. Men det høres ikke bort til Hansa. Syng høyere!!!
Rød makt på Hansa

jegløh

Har hørt at grunnen til alle gangene Brann har kommet ut av garderoben etter pausen og snudd kampene, er fordi spillerne har hørt ss synge Soma-sangen helt inn i garderoben og blitt oppildnet.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "jegløh"Har hørt at grunnen til alle gangene Brann har kommet ut av garderoben etter pausen og snudd kampene, er fordi spillerne har hørt ss synge Soma-sangen helt inn i garderoben og blitt oppildnet.


Den kjøper jeg , da de ikke har snudd en eneste kamp etter pause...
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

"Soma é go nok for Roma
Soma é go nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma, Soma, Soma e vår maaaaann,
Soma, Soma, Soma han e på Brann!"

-Fotballsang på tegnspråk.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nemesis"Mener selv jeg har en ok hørsel. Mulig den synges på SS samtidig som Hansa synger noe annet......


Vi får tro de når de sier at de synger denne sangen på SS. Men det høres ikke bort til Hansa. Syng høyere!!!


synge høyere må vi ja, men så ser vi heller ikke opp mot Hansa når den sangen synges, dermed så hører ikke dere oss så godt. I tillegg er teksten vanskelig for de med mobilen i hånden, derfor så synger ikke alle sammen med på denne sangen.

runarnormann

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nemesis"Mener selv jeg har en ok hørsel. Mulig den synges på SS samtidig som Hansa synger noe annet......


Vi får tro de når de sier at de synger denne sangen på SS. Men det høres ikke bort til Hansa. Syng høyere!!!


synge høyere må vi ja, men så ser vi heller ikke opp mot Hansa når den sangen synges, dermed så hører ikke dere oss så godt. I tillegg er teksten vanskelig for de med mobilen i hånden, derfor så synger ikke alle sammen med på denne sangen.


Kan ikke de med mobil i haanden, ringe folk paa hansatribunen og synge til dem?
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"synge høyere må vi ja, men så ser vi heller ikke opp mot Hansa når den sangen synges, dermed så hører ikke dere oss så godt.


Blir jo litt snevert hvis dere må se på folk for at de skal høre dere. Dere får i alle fall håpe at feltene K, L, M og N har fått gleden av å høre denne Soma-sangen...
Rød makt på Hansa

arild

Har hørt den litt på SS.. men eg må høre godt etter for å høre kordan sangen e... å eg står på SS..

Mr_Soma

Problemet her er at sangen blir sunget alt for fort - da forsvinner trykket.

Northside

Quote from: "Mr_Soma"Problemet her er at sangen blir sunget alt for fort - da forsvinner trykket.


tja, vil ikke si dette er en av sangene som blir sunget alt for fort, men at den muligens kan synges seinere skal du ikke se bort fra.

Hadde alle trådd til på denne sangen så ville den blitt enorm, den har potensialet :wink:

viks

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "Nemesis"Har Soma egen sang?


Det er vel denne:

Soma é go nok for Roma
Soma é go nok for Brann
Soma han kommer fra Bryne
Soma han e vår mann!
Soma, Soma, Soma e vår maaaaann,
Soma, Soma, Soma han e på Brann!


Den sangen er bare forferdelig tragisk. Synger av prinsipp aldri med på den, og det vet jeg at jeg ikke er alene om...Bryne og Roma osv, må jo være de mest desperate rimene jeg noensinne har hørt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Dinho

Denne sangen er forferdelig dårlig. Soma kan umulig være særlig stolt av denne. Bare vær glad dere ikke har hørt den

Mr_Soma

Quote from: "viks"Den sangen er bare forferdelig tragisk. Synger av prinsipp aldri med på den, og det vet jeg at jeg ikke er alene om...Bryne og Roma osv, må jo være de mest desperate rimene jeg noensinne har hørt...


Fortsett sånn!

Så blir det UTROLIG med liv på SS fremover :D

viks

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "viks"Den sangen er bare forferdelig tragisk. Synger av prinsipp aldri med på den, og det vet jeg at jeg ikke er alene om...Bryne og Roma osv, må jo være de mest desperate rimene jeg noensinne har hørt...


Fortsett sånn!

Så blir det UTROLIG med liv på SS fremover :D


Ja det er derfor vi er en gjeng på ca 8-10 stykker som etter inneværende sesong flytter til Hansa. Føler der vi støtter laget litt mer med likesinnede kanskje og ikke folk som liker og synge om Bryne, Roma, og så videre...

Har selv forsøkt tidligere og ta initiativ til og innføre nye sanger her på forumet, men mesteparten blir stort sett slaktet, men det kan jeg leve med..Det jeg ikke klarer og leve med er den fjortissmentaliteten som har bredd seg på SS siste fire-fem årene, uten og dra igang den debatten igjen.

Ikke et vondt ord om deg Mr Soma, du er sikkert en ok kar du, men den Soma sangen er bare fryktelig dårlig. Og dersom du inisierer at den sangen var nyskapende så får det stå for din regning.

Jeg mener selv at det er alt for lite nyskapning på SS, lite kreativ sjeler, og lite initiativtakere til hva det enn måtte seg være. Noe må gjøres, og helst bare flytte hele SS med en gang, men det er jo en helt annen debatt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Neste år er vel siste år med SS slik vi kjenner det uansett. Og alt tyder på at hele sirkuset blir flyttet til nedre Hansa. Slik at vi alle kan samles som en stor lykkelig familie!
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Nixon"Neste år er vel siste år med SS slik vi kjenner det uansett. Og alt tyder på at hele sirkuset blir flyttet til nedre Hansa. Slik at vi alle kan samles som en stor lykkelig familie!


Og det er vel egentlig like greit...
Hansa-
Felt Z

viks

Bare synd SS må dø en sånn pinsom død, istedenfor og bare ta konsekvensen av siste års utvikling med en gang...

Noen ganger er det tid for prat, andre ganger er det tid for handling. På SS har det vært vel mye av førstnevnte lenge..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Mr_Soma

Jeg er helt enig med deg Viks når det gjelder Store Stå's radikale forandring siden 90'tallet.

Det er utrolig skremmende.

- Hvor er initiativtakerne?
- De kreative sjelene?
- Gode gamle SS?

Sjelen til Sportsklubben Brann er i ferd med å dø ut om ikke noe skjer veldig veldig fort.

Stammen til gamle SS ser ut til å være spredt ut over hele Hansa tribunen,bra mener noen, at det er liv på alle tribunene. Men jeg mener at det aldri vil bli det samme om ikke denne såkalte "stammen" finner hverandre og lar røttene fortsette å gro. Slik at vi kommer tilbake til stadiet vi var på på 90'tallet, "The red Army"

"Heksegryten" Brann Stadion minner pr. dags dato til tider om en svak Rett i koppen fra Toro som i tillegg er gått ut på dato.

Om nå alle vi som er over 20, flytter fra SS til neste sesong, og blir sittesvin på Hansa så kan jeg banne på at det ikke tar mange kampene før fjortisene får det for seg at det er ENDA kulere på Hansa nå - så kommer de også diltende over.

- Men vi får håpe at de stive billettprisene på Felt Z osv skremmer de bort,for en stund ihvertfall.

Takk!

 - Soma -

Yngve

Spørsmålet er vel: Kor F*** er leiinga i bat al jonen? Sidan det er den einaste suporterklubben som er, så må dei ta initiativ. uansett kor mykje dette er frivilligt arbeid.

Slik det er no er det ein død sup.klubb.

Erik

Yngve? Hvor har Bataljonen vert siden de startet?? Makan til lite engasjement i en supporterklubb finnes vell ikke i Norge.. det de har klart er vell å sette opp gjerder på Store Stå som har drept stemmningen mye.. Turer setter de opp.. (skulle bare mangle)

Nixon

Bataljonen er ikke bedre enn de medlemmene de har.
Hvis ikke medlemmene tar tak og engasjerer seg mer kan man ikke regne med at det blir stort bedre.

Et eksempel. I stedet for å sitte på ræven og vente på at styret skal gjøre noe med syngingen. Gjør noe selv! Start en sanggruppe. Ta kontakt med styret og få tilskudd til papir og kopiering. Sjansen burde være god til det.

Er kanskje ikke så vanskelig...
Rød makt på Hansa

Erik

Hvorfor danner ikke BBB sånne grupper da? innviterer til pubkveld osv?? Det skjer jo ikke en dritt.. Eneste dere kan er å skylde på oss andre at ikke vi gjør noe.. Syns det er svakt av BBB at de ikke tar tak i mer.. Kanskje ikke rart når de fleste har sittet på felt Z..

Northside

Quote from: "Nixon"Bataljonen er ikke bedre enn de medlemmene de har.
Hvis ikke medlemmene tar tak og engasjerer seg mer kan man ikke regne med at det blir stort bedre.

Et eksempel. I stedet for å sitte på ræven og vente på at styret skal gjøre noe med syngingen. Gjør noe selv! Start en sanggruppe. Ta kontakt med styret og få tilskudd til papir og kopiering. Sjansen burde være god til det.

Er kanskje ikke så vanskelig...


Har prøvd å gjøre noe med syngingen, er en grunn til at Brann Ultras er oppfunnet! Men det er ikke nok, 5-10 personer kan ikke fikse dette aleine og ingen av oss kan styre denne siden, dermed så får vi ikke skreve om nye sanger etc på forumet!

En annen ting bbb kunne stelt i stand er en supporter cup hvor vi bbb meldemmer spiller en turnering og har det gøy med en liten tur på puben etterpå for de som er gammel nok. Det er ting bbb kunne gjort for å få det bedre, dersom de skylder på at de ikke har nok folk til alt dette arbeidet så kan de sikkert spørre om hjelp!

princy^^

kan ikke vi som kan alle sangen synge di ordentlig da å prøve å overdøve di som synger for fort, da kan det bli liv igjen på SS

Charlie Winters

spørsmålet var om vi hadde lagd noen nye sanger?? ikkje om kor dårlig SS er..
RANN vinner!

Bjarte

Quote from: "Erik"Hvorfor danner ikke BBB sånne grupper da? innviterer til pubkveld osv?? Det skjer jo ikke en dritt.. Eneste dere kan er å skylde på oss andre at ikke vi gjør noe.. Syns det er svakt av BBB at de ikke tar tak i mer.. Kanskje ikke rart når de fleste har sittet på felt Z..


Ok Erik, men nå kaller jeg en spade for en spade.
Hvem var det som ordnet opp i da du (dum som du var) bestilte sesongkort i feil navn? Svar:  BBB.
Hvem var det som ordnet cupfinalebillett til deg da du (dum som du var) ikke hadde rett på cupfinalebillett fordi du bestilte sesongkort i feil navn? Svar: BBB

BBB kan sikkert kritiseres for mye, men skyt i det minste mot blinken dersom du skal forsøke å treffe. For du er faktisk den som har fått mest fordeler (ref. til både sesongkort og cupfinalebillett). Så kritiser gjerne BBB, men forsøk en gang (1 gang) å kom opp med noe positivt: For du er som sagt en av de som har dratt fordel av å være medlem. Om BBB gidder å hjelpe neste gang......det får være opp til de som sitter i styret i år...og neste år.

Mr_Soma

Oy...den kjente til og med jeg... hehe -

shame on you Erik!

Go Up