• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

dilemma mot start

Started by monzilla, August 30, 2005, 19:07:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

her kan vi slå start og bli med i sølvkampen, men samtidig styrke VIF sin posisjon i gullkampen. Si hva dere vil, jeg takker meg med 7. plass og kvartfinale i cupen framfor at pakket tar gull. Vanskelig dette her.... :shock:


YadaYada

Start skal slås, så kan de vinne resten for min del.
Husk at VIF har tøffe kamper foran seg nå og jeg tror Start tar dem i Kristiansand.

VIF's kamper:

Fredrikstad - Vålerenga
Vålerenga - Lillestrøm
Start - Vålerenga
Vålerenga - Lyn
Viking - Vålerenga
Vålerenga - Rosenborg
Odd Grenland - Vålerenga

Start har, bortsett fra VIF og Brann, bare "bunnlagene" igjen og spille mot.
Jeg tror Start tar gullet uten vår hjelp.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Seier med bismak kaller vi det...:)
Rød makt på Hansa

KEO

[Start har, bortsett fra VIF og Brann, bare "bunnlagene" igjen og spille mot.
Jeg tror Start tar gullet uten vår hjelp.[/quote]

Ja det har jo alltid vist seg at å møte bunnlag i slutten av sesongen er Walk over??  Tror Brann har en fordel der i år.
Nu kør vi!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BL

Må vi ikkje synke like lavt som Bastionen!! De jublet jo mer enn Kjernen når de fikk mål imot i siste serierunde i fjor. For de som ikkje husker så var det det målet som ga RBK gullet forann VIF.
Hansa-
Felt Z

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvis VIF vinner serien er det imidlertid en trøst at seriegullet ikke blir devaluert. Jeg vil påstå at hvis små drittklubber som Start kan vinne serien, så er ikke seriegull så fantastisk stort og "uoppnåelig" lenger. Det blir ikke det samme å ta gull i 2006, når en filleklubb som Start klarte det året før. Nå er jo CL devaluert gjennom at et middelmådig engelsk lag vant det i fjor. Da skjønner jo alle at CL-gull er noe som alle kunne klart, og da er det ikke like stas. Så lenge det kun er de store som vinner i Norge, så beholder seriegullet en viss verdighet. Jeg vil sammenligne det med å få napp på en fantastisk fin dame som velger typer fra øverste hylle (eller hvordan jeg TROR det må føles), kontra å få napp på en dame som ligger med hvem som helst. Men selvsagt håper jeg ikke VIF vinner serien for det!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Nå er jo CL devaluert gjennom at et middelmådig engelsk lag vant det i fjor. Da skjønner jo alle at CL-gull er noe som alle kunne klart, og da er det ikke like stas.


Hei hei, det var et slag under beltestedet Krøvel!:)

Men jeg er uenig i at gullet neste år ikke blir like bra dersom Start vinner i år. For hvem tenker på det da når vi nok en gang fyller Torgalmenningen?
Rød makt på Hansa

Mico

Håper selvsagt at Brann slår Start, til tross for at det styrker engen sin posisjon.

Egen suksess kommer selvsagt først.
Om det hadde vært snakk om siste kamp, og Brann sin plass var fastlagt hadde jeg dog ikke hatt så mye imot om Brann la seg  :wink:

Brann skal jo møte de aller fleste foran oss på tabellen, så Brann har jo en del i egen lomme når det gjelder uefa- og medaljeplass....

BrannSupporter

Uansett hva slags kamp det så vil jeg holde med Brann. Kommer aldri til å holde med motstanderen til Brann i en kamp.

AtroZ

Quote from: "BrannSupporter"Uansett hva slags kamp det så vil jeg holde med Brann. Kommer aldri til å holde med motstanderen til Brann i en kamp.


Hør hør!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Xminator

Cupgullet smakte jo like godt selv om det ikke var RBK som vant? Det er sikkert noen som har dette behovet for skadefryd for å virkelig glede seg. Jeg lever lenge på seieren i helgen jeg :p

KEA

Quote from: "monzilla"her kan vi slå start og bli med i sølvkampen, men samtidig styrke VIF sin posisjon i gullkampen. Si hva dere vil, jeg takker meg med 7. plass og kvartfinale i cupen framfor at pakket tar gull. Vanskelig dette her.... :shock:
[for Brann] og kvartfinale i cupen [for Brann med tap for pakket=VIF] framfor at pakket [VIF] tar gullSELVSAGT  BRANN UANSETT i de andre kampene

monzilla

her kan du det med å treke slutninger ut i fra alt annet enn det som blir sagt. Har jeg noen sinne sagt noe om at jeg skal ikke støtte brann? Alt jeg påpekte var at for meg vil vifgull i år vil svi mer enn det å ikke få medalje. At jeg mener det er min sak, at du insiuerer at jeg er mindre brannsupporter av den grunn får du ta på din kappem, du er vel en av de som ligger å runker til et bilde av kvisvik tenker jeg.
Vi tar ikke sølv, til det ligger vi for langt bak. Bronsen stikker viking av med.

KEA

Vel, det du sa var jo faktisk at:

Quote from: "monzilla"her kan vi slå start og bli med i sølvkampen, men samtidig styrke VIF sin posisjon i gullkampen. Si hva dere vil, jeg takker meg med 7. plass

altså å foretrekke 7. plass foran å være med i sølvkampen. Men jeg ser jo at du har endret litt på dette i ditt siste innlegg, der du sier at:

Quote from: "monzilla"Alt jeg påpekte var at for meg vil vifgull i år vil svi mer enn det å ikke få medalje.


og det er jo fair enough. Mitt hovedpoeng er at Brann ikke "legger seg" for NOEN, uansett hvem som måtte tjene på det. Så da er vi kanskje ikke så uenige likevel.

Et annet element i dette er jo at årets vinner trolig blir seedet i neste Champions League-kvalifisering (slik RBK har vært) og dermed møter såpass svake motstandere at de har en reell mulighet til å komme til gruppespillet og dermed stikke sugerøret dypt ned i CL-kassen. De titalls millioner dette eventuelt vil medføre ser jeg jo selvsagt helst havner hos Brann, men når dette ikke kommer til å skje i år heller, vil jeg i likhet med deg foretrekke at det er Start og ikke VIF som stikker av med seieren.

For øvrig er jeg enig med deg i at vi er for langt bak til å klare sølvet.

monzilla

hehe, da er vi enig da. Skal heller inrømme at det første var en smule dårlig formulert.


monzilla


Go Up