• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Russland tur?

Started by uptas, August 30, 2005, 11:32:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

uptas

Noen som har funnet noen billige biletter? Jeg har dette

Aeroflot mandag, tirsdag eller onsdag(minner om at vi møter LSK borte på søndagen) fra Oslo med retur mandag tirsdag eller onsdag uken etter for 2.410. Retur samme uke blir ca. 4.200. Ved mandagsretur lander vi på Gardemoen kl. 11.25 og det skulle være fuldt mulig å ta seg over fjellet for en rimelig penge

SAS fra Bergen onsdag med retur Lørdag kr. 3.695. Masse avganger fra Oslo til 3.197.

Noen som har funnet noen andre flyselskaper som kan slå dette? Har ikke sjekket selv, men etter hva jeg har hørt er reglene for Visum dette: Må ha en "invitasjon" for å få lov til å komme inn. For oss som ikke har så veldig mange venner i Russland, betyr dette en "invitasjon" fra et hotel. Tipper dette koster litt ekstra. I tillegg ryktes det at en må møte opp personlig på ambasadekontoret i Oslo for å levere inn søknaden. Fint hvis noen har noen faktaopplysninger å komme med.

Xminator


Nixon

Du trenger ikke å møte opp personlig på konsulatet (ikke ambassaden), men kan gi en fullmakt til noen som er i Oslo.
Rød makt på Hansa

KEA

uptas,

Der står litt av hvert om reising til Russland i tråden UEFA cup - 1. runde, fra side 3 og utover, så det burde ikke være nødvendig å gjenta alt her.

uptas

Bommet litt på LSK og Lyn. Sorry. Men samme by og samme argument. Prisene jeg kommer med er altså for den riktige datoen. Uefacup linken inneholder så mye annet piss og at det tar jo evigheter å plukke ut relevant reiseinfo. Menmen, registrerer at bataljonsfolkene vel også til denne europacupkampen svikter. Vi var ca. 20 tilsreisende i Finland, men ingen av de "unge lovende" fra Bataljonen.

Candyman

Svikter og svikter Fru Uptas Blom!!
No skal ikke jeg snakke for alle, men jeg regner med at "unge lovende" studenter og andre ikke-lotto-vinnere ikke alltid kan plukke 8.000-10.000 spenn ut av lommen og fly til Russland for å se 90 min fotball. Jeg kunne selvsagt solgt bilen og søkt permisjon på jobben, men ville vel angret på flyet på vei hjem.....

Men hadde nok satt i VIP-losjen der borte, hvis de har en da, dersom julenissen gav meg seddelpresse til jul. Skjønt det er jo lenge til jul.....så det går vel ikke. Har en finfin fargeprinter på jobb, men hørt det er straffbart...???
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Det er alltid mange som "skal uansett", men sÃ¥ har de plutselig hverken tid eller rÃ¥d, og "hadde det ikke vært for... sÃ¥ hadde de reist, for de hadde egentlig bestemt seg for Ã¥ reise,  men sÃ¥...". Men jeg tror mange fÃ¥r seg et sjokk nÃ¥r de finner ut hva ting egentlig koster, hvor mange overnattinger de mÃ¥ ha for Ã¥ fÃ¥ billige flybilletter, etc. Og jeg forstÃ¥r godt at vi ikke er sÃ¥ mange som gidder Ã¥ stresse med tur til Russland. Det er et helvetes styr med bekreftelser fra hoteller og reiseselskap som mÃ¥ sendes sammen med visumsøknaden (som heller ikke er gratis). Og visumsøknaden mÃ¥ du fÃ¥ noen til Ã¥ levere pÃ¥ den russiske ambasaden i Oslo. De godtar ikke henvendelser pr. post. Men jeg er skuffet over hvor fÃ¥ vi var i Helsinki! Det kostet ikke all verden Ã¥ fly med Finnair, og Finland er dessuten et land det er greit Ã¥ komme seg til og Ã¥ være i. Faktisk reiser man Bergen - Helsinki uten flybytte. Det var bare en kort mellomlanding i Stockholm. Uansett burde det jo vært mulig Ã¥ reise til Moskva med Brann, men da mÃ¥ du trygle og be om Ã¥ fÃ¥ en plass hvis en av sponsorene skulle takke nei dagen før avreise...

Oppskrift for Moskva-tur:

Ring et reiseselskap à la Kalinka Tours. De er spesialister på reiser til de gamle østblokklandene. De vil sende deg alle nødvendige papirer som må legges ved visumsøknaden. Du må gjøre regning med å måtte være borte minst 3 netter, eller natt til lørdag. Turen med hotell vil koste 5-6000 kroner.

Når du har mottatt papirene fra Kalinka, må du sende visumsøknad, samt nødvendige vedlegg fra Kalinka, passet og et ekstra passfoto til en kurértjeneste gjennom Kalinka. Disse vil levere og hente visumsøknaden for deg på den russiske ambassaden i Oslo. 10 dagers behandlingstid koster kr. 300,-. For kr. 600,- kan du få behandlingstiden ned i 4 dager. I tillegg koster kurértjenesten et par hundrelapper, men her kan man spare penger hvis man sender flere visumsøknader sammen!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Her er Moskva-turen kort oppsummert:

Kampen: Utrolig at vi klarer å ta ledelsen to ganger med 10 mann på bortebane mot et såpass godt lag som Loko. Og det var ikke bare på flaks heller, for kampen var i grunn ganske jevn til tross for at vi altså hadde en mann mindre på banen. Hadde vi gått videre her med 10 mann i 60 minutter, hadde det overgått ALT som tidligere har vært gjort av noe norsk klubblag. Det var selvsagt for godt til å være sant at det kunne skje, men jeg er likevel storfornøyd. Jeg er utrolig stolt over det laget presterte i denne kampen! Brann spilte faktisk så bra at Brann-spillerne fikk applaus fra hjemmefansen etter kampen! Spesielt Charlie Miller var strålende opplagt, og synes å ha fått et oppsving etter en liten formsvikt i kampene før. Thorbjørnsen gjorde en god kamp, reddet og HOLDT straffen (som vel må betegnes som dårlig), men tabbet seg jo grundig ut på Lokos første mål. Rett før slutt (på stillingen 2-2) var Erlend Hanstveit helt fri på 7-8 meter, og kunne skutt ballen i nesten tomt mål. Han ble imidlertid tydelig lagt ned i skuddøyeblikket, og vi skulle nok hatt straffe der. Typisk nok turde ikke dommeren å dømme for det som antagelig ville gitt tidenes e-cup-sjokk. Dylan Macallister ser ut til å ha fått et oppsving i det siste, og scoret dessuten et litt flaksete 0-1-mål. Ballen spratt nemlig litt merkelig foran keeper, og føk inn i kassen. Charlies scoring var et klasseskudd fra langt hold. Russerne scoret for øvrig på en heading etter corner, samt det avgjørende 3-2-målet som kom på en kontring og en spiller alene igjennom som skjøt ballen inn ved lengste stolpe.

Publikum: Vi var vel 5-6 supportere som hadde tatt turen helt fra Bergen, i tillegg til sponsorer, VIP-folk, Borgermester Friele og en del lokalt boende nordmenn. Hjemmepublikum (13000+) var ikke noe voldsomt imponerende, men til deres forsvar må det jo sies at de neppe ser på SK Brann Bergen som "årets kamp", akkurat...

Stadion: Et ganske nytt, flott og topp moderne stadion. Virket mye større enn det var (kap. 30 000) pga to etasjer med VIP-bokser mellom øvre og nedre tribuneseksjon. Måtte gjennom 4-5 sikkerhetssjekker for å komme inn! Og da snakker jeg ikke bare om kroppsvisitasjoner, men også sånne røntgen-dørkarmer som du går gjennom på flyplasser. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at det var 1000-2000 politi-/millitære-/sikkerhetspersonell i og utenfor stadion. Helt vilt!

Byen og folket: Moskva er en GIGANTISK by! Offisielt bor det 9 mill der, men det riktige antallet anslås å være 12 mill. Til sammenligning bor det 7-8 mill i London og New York...Veldig mye svære og pompøse byggverk, og masse brede gater. Gjerne med 6-8 felt og enveiskjøring! Mest imponerende var metroen som har 9 mill. passasjerer hver dag, og mer enn t-banene i New York og London tilsammen. T-banen har 3 ganger så mange passasjerer som i London, men bare en tredjedel så mange stasjoner. Altså en tetthet 9 ganger så mange per stasjon, som i den engelske hovedstaden. Stasjonene ser mange steder ut som gigantiske ballsaler med marmor og utsmykninger fra gulv til tak. Ganske fascinerende at togene gikk med halvannet minutts mellomrom på hver linje - og at togene likevel var stappfulle! Til og med seint på kvelden var det 2-3 minutters frekvens på alle linjer! Noe for GAIA å leve opp til...
Moskva er heller ikke noe farlig sted å være. Det er nesten ingen skikkelig fattige der, og levestandarden er relativt høy, og desidert høyest i Russland. Folk gikk stort sett pent kledd, men nesten ingen kunne engelsk.

Damene: Utrolig mye lekkert å se! Ikke så mange med typisk oversminket "russerhore"-look...
Legg ned hele klubben!

ole3000

Hørtes jækla kult ut.  :)
Var det billig drikke der borte?
Før du skrev dette så trodde eg faktisk at Moskva var sånn by der det sitter en tigger på hvert hjørne og masse galne mannfolk som løper rundt å skyter alt de ser. Men det hørtes jo faktisk ut som et bra sted for storby-ferie;)
i går for en til!

Nixon

Vel og bra Krøvel. Men hvordan var høstfargene der borte?:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Blir det mer enn en avgang hver halve time mellom 6 og 4 på hverdager når vår egen bybane åpner? :p

krøvel vellevold

Quote from: "ole3000"Hørtes jækla kult ut.  :)
Var det billig drikke der borte?
Før du skrev dette så trodde eg faktisk at Moskva var sånn by der det sitter en tigger på hvert hjørne og masse galne mannfolk som løper rundt å skyter alt de ser. Men det hørtes jo faktisk ut som et bra sted for storby-ferie;)
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Kan for øvrig nevne at Brann spilte et interessant 4-3-2-system da Knudsen ble byttet ut med Thorbjørnsen som følge av utvisningen. Kanskje dette er noe de burde prøve flere ganger?

Når det gjelder Loko, så var de gode tekniske, flinke til å trille ball på kryss og tvers, og hadde spillere som var gode til å holde på ballen - både individuelt og i laget. Men de kom ikke til spesielt mange sjanser egentlig, og de hadde en rekke "Paul Scharner på sitt verste"-avslutninger. Apropos ham, så spilte han strålende. Får håpe Viking-kampen bare var et unntak, for han er bortimot vår viktigste spiller for tiden!
Legg ned hele klubben!

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Alexåsane

Quote from: "Xminator"Blir det mer enn en avgang hver halve time mellom 6 og 4 på hverdager når vår egen bybane åpner? :p
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Yngve

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Xminator"Blir det mer enn en avgang hver halve time mellom 6 og 4 på hverdager når vår egen bybane åpner? :p


Alle linjer mellom nestun-sentrum-nhh går kvart 5 min mellom 0700 og 1800.

No manglar mer berre per anders som skal kome og diskutere rutetider her, så har me det i gong..

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"Kan for øvrig nevne at Brann spilte et interessant 4-3-2-system da Knudsen ble byttet ut med Thorbjørnsen som følge av utvisningen. Kanskje dette er noe de burde prøve flere ganger?



Vel har jeg ikke særlig tro på MIM sine taktiske ferdigheter, men tror ikke engang han vurderer å starte kampene med bare 10 spillere.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Kan for øvrig nevne at Brann spilte et interessant 4-3-2-system da Knudsen ble byttet ut med Thorbjørnsen som følge av utvisningen. Kanskje dette er noe de burde prøve flere ganger?



Vel har jeg ikke særlig tro på MIM sine taktiske ferdigheter, men tror ikke engang han vurderer å starte kampene med bare 10 spillere.


4-3-2-systemet var i hvert fall en åpenbar suksess! Mange vil nok være enig i at det kan være en fordel å ha bare 10 mann, fremfor å la Knudsen spille... Arsenal pleide for et par år siden å være best med 10 mann. (På den tiden ble dette 10-mann-systemet utprøvd ganske ofte av The Gunners...) Kanskje vi har noe å lære av dem?
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Kan for øvrig nevne at Brann spilte et interessant 4-3-2-system da Knudsen ble byttet ut med Thorbjørnsen som følge av utvisningen. Kanskje dette er noe de burde prøve flere ganger?



Vel har jeg ikke særlig tro på MIM sine taktiske ferdigheter, men tror ikke engang han vurderer å starte kampene med bare 10 spillere.


4-3-2-systemet var i hvert fall en åpenbar suksess! Mange vil nok være enig i at det kan være en fordel å ha bare 10 mann, fremfor å la Knudsen spille... Arsenal pleide for et par år siden å være best med 10 mann. (På den tiden ble dette 10-mann-systemet utprøvd ganske ofte av The Gunners...) Kanskje vi har noe å lære av dem?


Om det er dette som skal til så skal selvsagt ikke stå på meg.
Noe annet jeg mener er at Vålerengen nå begår en stor feil om de går tilbake til systemer de mener de kan. De bør ikke la noe være uprøvd, fortsatt mange formasjoner som de ikke har prøvd seg med.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"
Alle linjer mellom nestun-sentrum-nhh går kvart 5 min mellom 0700 og 1800.


Men DET er juks fordi det der er en hel haug med forskjellige linjer som passerer.

I Moskva var det 90 sekunder mellom hver avgang i hver retning på hver linje (10-11 linjer) i rushet. Resten av dagen var det 2 til 4 min. ventetid. Når forrige tog akkurat har forsvunnet ut av perrongen, går det bare sekunder før du ser lysene fra neste tog!

Neste gang Brann trekker et Moskva-lag (det er jo 5-6 topplag derfra, så muligheten skulle være tilstede), så må folk bare komme seg avgårde! Moskva er ikke på langt nær så lugubert som man gjerne har fått inntrykk av gjennom mediene!
Legg ned hele klubben!

Go Up