• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Big Mac

Started by hocey, August 29, 2005, 20:22:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Fantastisk seier i dag, med festspill. Sjelden vært så fornøyd etter en seier da jeg fryktet det verste. Og fantastisk og se hvordan Big Mac tilførte Brann en nytt element offansivt. Viser nok engang at Mjelde burde ha satset på han mye mer før i sesongen med tanke på hvor mye både Bengt og Winters har slitt. Ingen tvil om at han bør starte også neste kamp, selv med både Miller og Bengt klar. Utrolig bra kamp av en spiller som nok ikke kan ha blitt mye motivert av se Bengt spille elendig kamp etter kamp.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Mr_Soma

Bengt skal VIRKELIG ikke føle seg veldig trygg no!
Han bør bli sittende på den benken sålenge Dylan gjør som han gjorde idag.

Fantastisk innsats!

Nixon

Dylan var meget god i dag! Jobbet som en slave og fikk heldigvis lønn for strevet.
Rød makt på Hansa

BrannSupporter

Meget bra kamp av Dylan i dag. Dette er vel hans 3 mål i TL. De 2 første kom i hans hjemmedeby, det var på tide kan man si.

TERD

Enig. Ingen grunn til å bytte ut Dylan. Med slikt spill fortjener han flere sjanser fra start.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Med mindre Mjelde ser en 100% skadefri og heltent Miller eller Sæternes på trening de neste 14 dagene, så bør innsatsen belønnes med en ny kamp fra start. Så får vi heller stille med en benk det for en gangs skyld lukter litt fugl av. Med litt flaks stiller vi følgende lag og benk mot LSK:

Opdal
Sigurdsson - Scharner - Soma - Hanstveit
Ludvigsen - Andresen - Haugen - Huseklepp
Winters . Mcallister

Benken:
Thorbjørnsen
Miller
Sæternes
Guntveit
Bjarnason
Knudsen
Sanne

DA begynner det å ligne benk der man kan snakke om bytter. Er bare redd for at det blir snakket om mye annet også :p Som å reise hjem og slik :p

paf

Quote from: "Xminator"
DA begynner det å ligne benk der man kan snakke om bytter. Er bare redd for at det blir snakket om mye annet også :p Som å reise hjem og slik :p

Etter kampen i dag skjønner jeg ikke hvorfor ikke Tom Sanne skal fÃ¥ fornyet tillit sentralt. Han løp (minst) like mye som Helge gjør og skapte en rekke store mÃ¥lsjanser. Uten tvil hans beste kamp som Brannspiller. Utrolig kjekt at bÃ¥de han og Dylan virkelig stÃ¥r frem  idag.

LandåsKongen

Ta nå ikke helt av nå. McAllister gjorde en god kamp. Hele brann gjorde en god kamp. MEN, jeg vil hundre ganger heller ha Miller på banen enn Dylan. Miller beviser gang på gang og det er jo for pokker over et år siden Dylan sist scoret.

Andrés

SCHARNER; FUSSBALLGOTT
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

lenuzen

dylan har sletet mye med skader og lite tilit, men han har jobbert knall hardt for å komme tilbake, det har nok vært mange tunge stunder for han, så dette fortjenere han, fpr håpe han får mer tilit hvis han forsetter å prestere=)
rann i våre hjerter

hocey

Quote from: "LandåsKongen"Ta nå ikke helt av nå. McAllister gjorde en god kamp. Hele brann gjorde en god kamp. MEN, jeg vil hundre ganger heller ha Miller på banen enn Dylan. Miller beviser gang på gang og det er jo for pokker over et år siden Dylan sist scoret.


Dylan scoret to bra mål mot Odense og har scoret når han har fått spille i cupen og treningskamper. Han har knapt fått spille i ligaen uten noen små innhopp. Da er det ikke lett å score.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Knasen

er det så mange som synes at Mejlde bør gå nå? Viste at det var der et sted, kom litt seint, men med alt som har vært i det siste så forstår jeg det. Er glad at vi knuste FFK og viste at Kvisvik trenger vi ikke lenger. Enda det hadde vært fint å hatt han ;)

BL

Quote from: "Knasen"er det så mange som synes at Mejlde bør gå nå? Viste at det var der et sted, kom litt seint, men med alt som har vært i det siste så forstår jeg det. Er glad at vi knuste FFK og viste at Kvisvik trenger vi ikke lenger. Enda det hadde vært fint å hatt han ;)


Det stod et par-3 stk. pÃ¥ SS som mente at Mjelde "faen meg mÃ¥ ta tak i spillerene og ikkje bare gÃ¥ der borte og se ut som en tosk, dette holder faen ta meg ikkje" osv... Skal nevnes at Brann ledet pÃ¥ dette tidspunktet og rundspilte FFK til de grader.  :roll:
Hansa-
Felt Z

BrannSupporter

Synd Sanne ikke finn scoring i dag. Hadde to meget gode avslutinger i første omgang. Den headingen etter innlegg, men spesielt skuddet fra 16  meter hvor han først dempet ballen pÃ¥ brystet.
Brann burde scoret 7-8 mål i dag men vi kan jo aldri være missfornøyd med en 4-0 seier, det skulle jo bare mangle. Forøvrig kunne jo Winters hatt 5 assist i dag.

TERD

Quote from: "Knasen"er det så mange som synes at Mejlde bør gå nå

Forbannet meningsløst innlegg. Trenerspørsmålet handler ikke om å vinne eller tape enkeltkamper, det er en større helhet.

Vi har spilt en kjempekamp, og alle er happy. Den diskusjonen kan vi ta en annen gang.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "TERD"
Quote from: "Knasen"er det så mange som synes at Mejlde bør gå nå

Forbannet meningsløst innlegg. Trenerspørsmålet handler ikke om å vinne eller tape enkeltkamper, det er en større helhet.

Vi har spilt en kjempekamp, og alle er happy. Den diskusjonen kan vi ta en annen gang.


Den skal vi huske når alle vil at Mjelde skal gå etter en dårlig kamp...:)
Rød makt på Hansa

pathel


TERD

Quote from: "Nixon"
Quote from: "TERD"
Quote from: "Knasen"er det så mange som synes at Mejlde bør gå nå

Forbannet meningsløst innlegg. Trenerspørsmålet handler ikke om å vinne eller tape enkeltkamper, det er en større helhet.

Vi har spilt en kjempekamp, og alle er happy. Den diskusjonen kan vi ta en annen gang.


Den skal vi huske når alle vil at Mjelde skal gå etter en dårlig kamp...:)

Ok, det er tross alt en artig diskusjon dette.
Dere trenger ikke vente til neste dårlige kamp, jeg mener fortsatt det er best om Mjelde trekker seg etter sesongen.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

BL

Quote from: "pathel"Helt enig med TERD!! Er Mjelde liksom gull-treneren fordi vi vant for første gang i høst nÃ¥?? Hvor er helhetsbilde ??  Jo det forteller at Brann etter alle solemerker gÃ¥r tilbake fra fjorÃ¥rets 3.plass.


Helhetsbilde er det at Brann har vært uheldig i høst. Nøkkelspillere har vært skadet, Kvisvik ville hjem (ikkje Mjelde som ville sende han hjem) og det har gått litt tungt. Det gjør det for alle lag iblant. I det samme helhetsbilde ligger det flere store spillere som Mjelde har hentet til klubben, cup-gull, medalje i serien, uefa-cup osv.
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "pathel"Helt enig med TERD!! Er Mjelde liksom gull-treneren fordi vi vant for første gang i høst nÃ¥?? Hvor er helhetsbilde ??  Jo det forteller at Brann etter alle solemerker gÃ¥r tilbake fra fjorÃ¥rets 3.plass.


men han er jo en dritt trener etter en dårlig kamp?
Kan diskutere dette i evigheter, tror aldri noen her inne kommer til å blir helt enig :lol:

hocey

He he, kanon diskusjon, her blir en nok aldri enig og det bør være rom for begge parter å uttrykke sine meninger. Men uansett synes jeg at kampen viste at Mjelde har sviktet med å ikke gi Big Mac sjansen før. Det jeg har sett av han i år har vært bra og med så dårlig spill som er servert fra spissene i en del av hjemmekampene er det nesten utrolig at innbyttene ikke har kommet lenge før. Nå kan han fort forsvinne og tipper han blir en hit hvis han havner på Hamar. Angrepet trenger å ha variasjon å spille på og det får de med en target man. Har så langt ikke sett Bengt hive seg inn i dueller etter å ha tapt en duell eller etter å hatt mistet et motak.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

pathel

No må vi få nyanser her. Er det noen som sier at Mjelde er en dritt dårlig trener? har ikke jeg sett hvertfall. Ingen kan ta fra Mjelde hva han har gjort for Brann, fått oss opp av sumpen osv. Spørsmålet er jo om han er mannen som kan ta oss helt opp til topps. Der tviler mange. La oss glede oss i kveld over blendende spill, og over at det forhåpentlig igjen blir en stund til vi trenger å se Bjarnasson og Sæternes starte for Brann før de er GOD NOK til det !!!

BL

Quote from: "hocey"Men uansett synes jeg at kampen viste at Mjelde har sviktet med å ikke gi Big Mac sjansen før.


Seriøst? Så det faller tilbake på Mjelde som negativt at erstatteren for Sæternes scorer? Då har Mjelde sviktet? Trodde eg hadde hørt det meste!
Hansa-
Felt Z

hocey

Quote from: "BL"
Quote from: "hocey"Men uansett synes jeg at kampen viste at Mjelde har sviktet med å ikke gi Big Mac sjansen før.


Seriøst? Så det faller tilbake på Mjelde som negativt at erstatteren for Sæternes scorer? Då har Mjelde sviktet? Trodde eg hadde hørt det meste!


SÃ¥ har jeg etterlyst det lenge og ikke bare etter denne kampen
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Brann_Askøy

Quote from: "Xminator"Med mindre Mjelde ser en 100% skadefri og heltent Miller eller Sæternes på trening de neste 14 dagene, så bør innsatsen belønnes med en ny kamp fra start. Så får vi heller stille med en benk det for en gangs skyld lukter litt fugl av. Med litt flaks stiller vi følgende lag og benk mot LSK:

Opdal
Sigurdsson - Scharner - Soma - Hanstveit
Ludvigsen - Andresen - Haugen - Huseklepp
Winters . Mcallister

Benken:
Thorbjørnsen
Miller
Sæternes
Guntveit
Bjarnason
Knudsen
Sanne

DA begynner det å ligne benk der man kan snakke om bytter. Er bare redd for at det blir snakket om mye annet også :p Som å reise hjem og slik :p


Hvorfor setter du Sanne på benken? Er det fordi du ikke liker han eller så du en annen kamp enn meg i dag? Når en mann spiller slik han gjorde i dag så skal han selvfølgelig bli valgt foran Helge Haugen, som er god, men som ikke har storspillt den siste tiden.

Xminator

Hvorfor har enkelte problemer med nyanser? Hvorfor kan vi ikke like gjerne benke Andresen siden Sanne var så bra? Sanne var bra. Han spilte langt ut over det han har prestert tidligere. Derfra til fast valg på midtbanen er ett langt stykke.

Og 100% realistisk og objektivt er Haugen en bedre sentral midtbanespiller enn Sanne. Og Sæternes er en bedre angriper enn Mcallister. Ett syn som nok deles av Mjelde, Steffensen (og for å ta de litt mer perifere i den grad de hadde vert trener i Brann), Nordli, Høgmo, Eggen, Drillo, Hodgson, Sandstø eller noen av de andre som trener eller har trent toppklubber.

Sanne gjør en kanonkamp ut fra forutsetningene og ut fra forventingene. Det forandrer likevel ikke at de 11 beste skadefrie brannspillerene skal starte mot LSK. Og selv vil jeg ha Sæternes fra start, eneste grunn til benkingen var å få frem benken :p Tror ærlig talt Røsler vil si ett stille "yes" om Brann stiller med samme lag i neste kamp :p

Yngve

Ein må hugse på at sanne var nett så god som ein spelar på eit potensielt topplag i tippeligaen skal vere, ikkje meir.

For guds skuld, mannen sprang bortover bana, omtrent upressa, med ballen i beina og snubla.. Var ikkje mange som vart imponert då..

Xminator

Men han reiser seg og jobber videre. Det står det respekt av. Og den innstillingen har manglet i altfor mange kamper i år. Og Andresen mistet da ballen rimelig lett ett par ganger han også, uten at han blir en dårligere fotballspiller over natten.

Knasen

oi, det var egentlig ment som en liten spøk og ta opp det med trener bytte og de tinga der, men mener fortsatt at Mejlde bør være der en stund til. har fortsatt tiltro til den fyren

Kruxleiven

Grøss og gru for et dårlig kallenavn! Fint å se at Dylan kan bare han får sjansen i litt mer enn 5 minutter.

AtroZ

Dylan spilte bra i dag, full innsats som vanlig. Er nok ikke en like god spiss som Sæternes, men fortjenes sjansen når de andre er ute av form. Sanne kan slippe til på høyrekanten mot lsk vis ikke TFL blir klar.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

enavgutta

Positivt overrasket. Smart hodespill, bra scoring. Men bommet også på 2 100% sjangser..

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Om Sæternes er skadefri og viser tenning på trening får Mjelde ett vanskelig valg. Skal han premiere innsats eller stille det beste laget? For Sæternes *er* en bedre spiss en Mcallister, og vil være det til han spiller old-boys.

jegløh

Quote from: "Xminator"Om Sæternes er skadefri og viser tenning på trening får Mjelde ett vanskelig valg. Skal han premiere innsats eller stille det beste laget? For Sæternes *er* en bedre spiss en Mcallister, og vil være det til han spiller old-boys.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

hocey

Quote from: "Xminator"Og Sæternes er en bedre angriper enn Mcallister. Ett syn som nok deles av Mjelde, Steffensen (og for å ta de litt mer perifere i den grad de hadde vert trener i Brann), Nordli, Høgmo, Eggen, Drillo, Hodgson, Sandstø eller noen av de andre som trener eller har trent toppklubber.

:p


Jeg kan godt være enig at Bengt er en bedre spiller enn Dylan, men tror også at Brann blir et bedre lag med Dylan og Winters. Dette begrunnes med at en kan spille mer variert og at langpassninger ikke blir ensbetydende med å gi ballen til motstanderen. Dessuten er det liten tvil om at Brann har trengt I lang tid spillere som går foran å gir alt I duellene da dette har vært ekstrem mangelvare I hele år. Bare tenk på hvor mye en spiller som Scharner betyr for laget med sin innsats. Derfor bør Miller ned I offansiv midtbane og Big Mac starte I de neste kampene.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

janjan

Miller på sentral midtbane er ikke noen god ide i min verden. Han er en eminent fotballspiller, men dessverre er løpskapasiteten for dårlig for sentral midtbane. Hadde vi spilt 4-5-1 hadde han passet som hengende spiss, men per nå er det spiss Miller er i mine øyne. Og at Dylan gjorde en kjempekamp igår er det ingen tvil om. Sæternes har vel ikke vunnet en hodeduell siden 16.mai. Når vi hentet Sæternes visste vi at han måtte matches forsiktig. Kroppen hans tåler ikke mye reising og tett kampprogram. Ettersom motgangen har kommet har ikke Mjelde tort å utelate sin stjernespiller. Dette har både gått utover Sæternes og Brann. Nå man Mjelde ha is i magen og spare Sæternes frem til Dylan spiller seg ut eller til Sæternes finner kanonformen på trening. Fredrikstad-kampen viser uansett at vi har fire spisser som holder nivået i Miller, Winters, Dylan og Sæternes.

Xminator

Det er 14 dager til neste kamp. Andresen skal spille landskamp. Det er 1 dag igjen av overgangsvinduet. Til Nettavisen sier Brann at de overhode ikke skal hente nye spillere. Mjelde sier nei på en hemmelighetsfull måte. Ludvigsen vet ingenting. Og Dahl har plutselig pengene klar, men er veldig godt fornøyd med de vi har. Og slenger på at Ludvigsen ikke har funnet noen å bruke pengene vi har, og som vi i Juli ikke hadde :p

Slev tror jeg ikke noe skjer, og håper på en skadefri tropp fra neste uke av.Yeah right...

LandåsKongen

I følge BA er det 498 dager siden sist Dylan scoret et ligamål.
HÃ¥per ikke det blir like lenge til neste gang.

KEO

Quote from: "Xminator"Hvorfor har enkelte problemer med nyanser? Hvorfor kan vi ikke like gjerne benke Andresen siden Sanne var så bra? Sanne var bra. Han spilte langt ut over det han har prestert tidligere. Derfra til fast valg på midtbanen er ett langt stykke.

Og 100% realistisk og objektivt er Haugen en bedre sentral midtbanespiller enn Sanne. Og Sæternes er en bedre angriper enn Mcallister. Ett syn som nok deles av Mjelde, Steffensen (og for å ta de litt mer perifere i den grad de hadde vert trener i Brann), Nordli, Høgmo, Eggen, Drillo, Hodgson, Sandstø eller noen av de andre som trener eller har trent toppklubber.

Sanne gjør en kanonkamp ut fra forutsetningene og ut fra forventingene. Det forandrer likevel ikke at de 11 beste skadefrie brannspillerene skal starte mot LSK. Og selv vil jeg ha Sæternes fra start, eneste grunn til benkingen var å få frem benken :p Tror ærlig talt Røsler vil si ett stille "yes" om Brann stiller med samme lag i neste kamp :p


Vell så har ikke Sanne spilt bra i kamp for Brann så mange ganger, men han er vell den som presterer veldig bra på treningene. Sanne sitt problem har vert kamp, og vist dette løsner nå så er jeg ikke i tvil om at han bør starte før Haugen, som har vert direkte svak i år(kan ikke huske i farten om Brann har vunnet en kamp med han på banen i år?)
Når det gjelder Bic Mac kontra Sæternes så skulle det bytte ha blit gjort for lenge siden. En spiss ute av form bør ikke ha klippe kort.
Nu kør vi!

Lurkin

Mac'en vil vekk hvis han ikke får spille, og vi må huske på at han er ung og at både Robbie og Bengt er over 30.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

De som vil gi bort Sæternes, Miller eller Winters for at Mcallister skal føle seg velkommen vil ikke det beste for Brann. Og kan strengt tatt rulle inn alt snakk om gull og grønne skoger med en gang.

KEO

Quote from: "Xminator"De som vil gi bort Sæternes, Miller eller Winters for at Mcallister skal føle seg velkommen vil ikke det beste for Brann. Og kan strengt tatt rulle inn alt snakk om gull og grønne skoger med en gang.


Hvem er det som snakker om å gi bort??
Men alle spillere bør vise form og innsats for å spille i første 11eren til Brann. Og det mener jeg ikke Sæternes har vist i høst. Men for all del en Sæternes i form og med kamp glød foretrekker jeg så klart forand B-Mac.
Nu kør vi!

hocey

Quote from: "Xminator"De som vil gi bort Sæternes, Miller eller Winters for at Mcallister skal føle seg velkommen vil ikke det beste for Brann. Og kan strengt tatt rulle inn alt snakk om gull og grønne skoger med en gang.


Dette er kanskje det dårligste innlegget jeg har sett på lenge. Så dårlig som de har prestert er det en vits at Dylan ikke har fått prøvet seg før. Har du vært bortreist siden 16 mai?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Snublefot

Quote from: "AtroZ"Dylan spilte bra i dag, full innsats som vanlig. Er nok ikke en like god spiss som Sæternes, men fortjenes sjansen når de andre er ute av form. Sanne kan slippe til på høyrekanten mot lsk vis ikke TFL blir klar.

AtroZ

Grunnen til å ha sanne på kanten var for å gjøre plass til miller sentralt. Han har vel ikke spilt sentralt med andresen før(??) tror det kan være en bra duo jeg. Spesielt siden vi har sharner bak. Vi tåler en mer offensiv midtbane da.

Er egentlig enig i at sanne ikke bør spille på kanten. Ville bare gi han en plass siden han hadde spilt såpass bra.. Han har til tider vært litt ok. Grei å ha pga farten til defensive oppgaver.

Kanskje vi bør la huseklepp få høyrekant. Winters på venstrekant. Da kan vi ha både Sæternes(vis han er skadefri) og BigMac på topp mot Lsk.. To kraftplugger, husker fremdeles godt sæternes i duell med stopperne til lsk 16. mai, 5 mål scoret han egentlig. (2 feilaktig annulert, for de som ikke husker det.)

Miller og Andresen sentralt som kan slå de smarte pasningene. To raske, driblesterke kanter, og to hodesterke spisser sentralt.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Candyman

Hadde kanskje ikke vært så dumt med Dylan og Sæternes på topp akkurat mot Lsk. Etter forrige leksjon i JULING som Sæternes ga kanariforsvaret, så skjelver de vel seriøst i buksene dersom de ser han på banen. Mitt forslag til Mjelde er å si han ikke skal starte, og så starte med han allikevel, slik at de mentalt har forberedt seg på at de slipper Bengt'en, men så er han der allikevel.....hahahahaha :)

Men seriøst. Laget må bare holde oppe den stå på holdingen fra forrige kamp, uansett om de gjør forandringer eller ikke. Synes laget mor Ffk virket sultnere enn jeg har sett de på lenge. Kanskje for endel faste benkeslitere startet og har veldig lyst på en plass, mer lyst enn de som er der fast. Og innsats vinner kamper!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Winters er vel selvskrevet fra start. Siste plassen står mellom Miller, Sæternes og Mcallister. Det blir uansett noen upopulære benkinger i denne kampen.

Uavhengig av hvem som starter - er ikke viljen der blir det tap. Og selv om viljen er der møter vi ett veldig sterkt hjemmelag.

Nemesis

Winters og Sæternes fra start mot lsk!    Winters er selvskreven etter prestasjonene mot ffk. Sæternes pga han virker som han har god kontroll pÃ¥ lsk forsvaret. For Sæternes er det ingenting som heter i form og ikke i form. Han kan spille rævva mot lsk, men han er ogsÃ¥ i stand til Ã¥ spille sitt livs beste kamp, sÃ¥nn helt ut av det blÃ¥ :p .  Hadde dette vært en litt mindre fysisk kamp ville det nok vært naturlig med to skotter pÃ¥ topp.  Det blir gambling Ã¥ begynne med Sæternes, men det er ingenting i veien Ã¥ ta han ut ved pause hvis han ikke har dagen........  Da har ogsÃ¥ MIM fÃ¥tt 45 min til Ã¥ bedømme om han skal byttes med fysikk eller teknikk........:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hocey

Hvis Dylan ikke får starte sammen med Winters på topp bommer Mons Ivar totalt. Gode kamper må belønnes med ny kamp fra start, og med tanke på hvor elendig Bengt har spilt I det siste hadde det vært en utrolig beslutning å skifte på topp. Det hadde stridet totalt mot rettferdighetsfølelsen. Men det hadde ikke overrasket. Miller kan som sagt spille på midten da Scharner bak skaper økt trygghet I forsvaret.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up