• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trekningsrot?

Started by krøvel vellevold, August 27, 2005, 10:38:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Helt siden den direktesendte trekningen på Eurosport i går har det vært klart at Brann skulle begynne med bortekamp mot Lokomotiv. Det er da også dette som står i alle nettmedier. Senere på kvelden tar jeg en titt på uefa.com. Og der står jaggu meg Brann oppført som HJEMMELAG først... Og hvis man på UEFA-cup-sidene klikker inn på artikkelen "Tough test await spanish sides", så kommer også hele trekningen nederst. Der står fire-fem kamper (deriblant Brann-kampen) oppført med en stjerne. Nederst står det at stjernen betyr "match reversed from draw!". Så tipser jeg en bekjent BT-sportsjournalist om dette, og spør hvorfor ingen andre nettsider har fått med seg denne endringen. Etter en stund får jeg tilbakemelding om at hverken Bjørn Dahl eller Per Ove Ludvigsen har hørt om dette... Er det uefa.com som tar feil, eller er det UEFA som ikke har gitt Brann beskjed?
Legg ned hele klubben!

Falkman

merkelig sak det der, veldig merkelig!!.. men inntil det motsatte e bevist, velger eg å tro at det som stå på nettsiden må være feil.. for hvis det no va sånn at Lokomotiv ønsket å spille borte først, og det e jo langt fra usannsynlig, va det jo Brann de måtte henvendt seg til for å få byttet kampene.. UEFA kan jo ikkje bare gjøre om på det, bare fordi den ene parten e misfornøyd.. greit nok,  Brann-ledelsen har rotet det godt til i forbindelse med europacup tidligere ( glemt å melde på spillere).. men i denne saken regner eg med at det e UEFA som roter!!

abe78

http://www.uefa.com/footballEurope/Club=52770/competition=14/index.html

Tror ikke dette er rot. Mener at det ble sagt under trekningen at hjemme/borte kunne byttes om.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"http://www.uefa.com/footballEurope/Club=52770/competition=14/index.html

Tror ikke dette er rot. Mener at det ble sagt under trekningen at hjemme/borte kunne byttes om.


Rotet er imidlertid ikke AT kampen eventuelt har blitt snudd, men at ingen kan gi noe klart svar på OM den har det. Det er nemlig en annen ting som styrker teorien om at uefa.com har rett, og det er at CSKA Moskva også skulle ha hjemmekamp først. Så har de vel vurdert snuing av en av kampene kontra at en av kampene måtte gått onsdag samtidig med CL.
Legg ned hele klubben!

Falkman

.. uten at Brann har hørt noe??.. at en sånn beskjed kunne gått POL "hus forbi", ville eg ikkje blitt direkte overrasket over.. men Bjørn Dahl har eg no tross alt litt mer tiltro til.

abe78

Bekreftelsen:

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/UEFACup/330447_DOWNLOAD.pdf

Brann begynner hjemme!

(Draw result after reversals)

Tipper det har noe med at vårt russiske lag deler stadion eller noe.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "Falkman".. uten at Brann har hørt noe??.. at en sånn beskjed kunne gått POL "hus forbi", ville eg ikkje blitt direkte overrasket over.. men Bjørn Dahl har eg no tross alt litt mer tiltro til.


Da ser det ut til at kommuniksasjonen fra UEFA til Brann har gått litt dårlig i etterkant av den opprinnelige trekningen. Syns det er rart at undertegnede vet om disse tingene mer enn et halvt døgn før de som burde ha visst det først...
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"Da ser det ut til at kommuniksasjonen fra UEFA til Brann har gått litt dårlig i etterkant av den opprinnelige trekningen. Syns det er rart at undertegnede vet om disse tingene mer enn et halvt døgn før de som burde ha visst det først...

Det er ingen som blir forundret om at du vet dette før alle andre... i hvert fall blir ikke jeg det :-)

Falkman

.. må si eg syns det e temmelig kokkos hvis det faktisk stemmer. sportslig sett tror eg ikkje det får noen særlig betydning.. sjansen for at vi går videre e minimal, uansett.. men økonomisk kan det lett få en del å si.. hvis vi spiller hjemme først, bør det være mulig å "fylle" Stadion. i motsatt fall, og etter at vi har tapt  med et par mål i Russland, tviler eg sterkt på at det kommer mer enn 5-6000.

Gaustad

Lykke til, Brann! Slå russeridiotene ned i støvlene.
roillan fra Trondhjæm, vi e her!

krøvel vellevold

Quote from: "Falkman".. må si eg syns det e temmelig kokkos hvis det faktisk stemmer. sportslig sett tror eg ikkje det får noen særlig betydning.. sjansen for at vi går videre e minimal, uansett.. men økonomisk kan det lett få en del å si.. hvis vi spiller hjemme først, bør det være mulig å "fylle" Stadion. i motsatt fall, og etter at vi har tapt  med et par mål i Russland, tviler eg sterkt på at det kommer mer enn 5-6000.


Hjemmekamp sist sies jo å være en psykologisk fordel, men det viktigste argumentet er jo selvsagt at returoppgjøret gjerne kan bli på 120 minutter. Da er det jo greit at de ekstra 30 spilles hjemme. Publikumsmessig er det mer usikkert. I utgangspunktet skulle jo returoppgjøret være mest attraktivt, siden det er da det skal avgjøres. Og skulle vi få et greit resultat borte (f.eks 1-1 eller 1-2-tap) så vil det jo bli skikkelig spennende i returen hjemme. Men sannsynligheten er jo også stor for at det blir 0-4 borte og 3000 tilskuere i den uinteressante returen på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Falkman

veldig enig i det. skulle vi møtt et lag  lag som eg trodde vi hadde realistiske muligheter til å slå ut, hadde eg håpet på å spille borte først.. men her e sjansen overhengenede for at alt e avgjort før returoppgjøret på Stadion.. CSKA va ,såvidt eg va i stand te å bedømme, like bra som Liverpool i går.. Og Lokomotiv e, ifølge den russiske ligatabellen et hakk bedre enn de igjen.. går vi videre, vil eg si det  e en prestasjon som overgår det vi gjorde mot PSV i 96.

krøvel vellevold

I følge min bekjente i BT-sporten ønsket Bjørn Dahl å bytte hjemme/borte (antagelig pga faren for at det blir tomme tribuner etter braktap i Moskva), mens Mons-Ivar sa nei (antagelig pga den såkalte hjemmefordelen). Dermed var det blitt bestemt fra Brann-hold å ikke gå for forandring fra trekningen. Når det likevel har skjedd en forandring, kan man jo spekulere i om UEFA bare flytter på kamper som det passer dem. Som nevnt tidligere, så har det vel ikke passet helt at både CSKA og Lokomotiv fikk hjemmekamp 15.september. Syns imidlertid at det blir feil å forandre på hvilket lag som får den "hjemmefordelen" (hjemme sist) når det er trekningen som skal avgjøre dette. Skal Brann miste "hjemmefordelen" fordi de tilfeldigvis trakk et lag som spiller i en by med flere UEFA-kamper samme dag? Da måtte det jo vært bedre at ett av Moskva-lagene spilte onsdag. Men lille Brann er det vel ingen som gidder å lytte til...
Legg ned hele klubben!

paf

I 1998 ble det gjort en del undersøkelser rundt hjemmefordel, hvor den entydige konklusjonen var at lag som hadde hjemmekamp sist oftere gikk videre enn de andre. Daværende Branndirektør prøvde å argumentere med at det sportslig var bedre med bortekamp sist men ble kontant taklet på det. Den gang (Mot Werder) solgte vi fordelen av hjemmekamp sist for litt ekstra TV-penger. Nå er det lite aktuelt. Den gang ble vi også slått ut etter ekstraomganger med 2-0 seier hjemme og 2-0 etter full tid i Bremen. Hva som får Bjørn Dahl til å ønske hjemmekamp først er sannelig ikke godt å si, men det er kanskje et poeng at det kommer flere når vi ikke har "tapt på forhånd"? Hvem vet...

krøvel vellevold

Nå har jeg sms'et med Bjørn Dahl, og han sier at han har Per Omdals ord på at det ikke går an å bytte kampdag uten at Brann er enige. Så her har nok uefa.com enten skrevet feil, eller så har UEFA tatt seg friheter de ikke har!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Nå har jeg sms'et med Bjørn Dahl, og han sier at han har Per Omdals ord på at det ikke går an å bytte kampdag uten at Brann er enige. Så her har nok uefa.com enten skrevet feil, eller så har UEFA tatt seg friheter de ikke har!


Dette begynner å ligne på en farse.

Er en på VGD som mener at det ble at det ble nevnt under trekningen at kamper kunne byttes om. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det. Virker jo rart hvis Omdal mener noe annet. Han burde jo vite det.
Rød makt på Hansa

megleren

I følge loven og i følge Omdal som sitter i uefa er det ikke lov å skifte såfremt ikke Brann og Moskva pluss at Uefa godkjenner det. Men Uefa kan ikke forandre uten at klubbene er enig om å skifte. Og begge klubbene må være enig om det.
r og blir et sittesvin på Hansa

Xminator

Det er nok noen som har lagt ett papir foran Dahl i hotellbaren, og den gode Bjørn har signert i den tro at det var regningen :p

Go Up