• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Taktikk mot VIF

Started by Tom C, August 20, 2005, 10:47:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Siden den andre tråden om dagens kamp bare går på om vi skal støtte eller bue på spillerne vi liker/misliker, starter jeg en tråd om hvordan vi skal slå VIF ved å være litt lure.

Alle vet at VIF kommer til å kjøre ut i et stort tempo for å få et tidlig mål og drepe kampen. Dette er det største faremomentet slik jeg ser det. Hvis VIF scorer først, kommer de til å legge seg bakpå og bare slå de lange pasningene mot Ivers som etterhvert er blitt varemerket deres. Og vi vil begynne å stresse...

Hvis vi derimot klarer å ri av de første 20 minuttene kan vi begynne å presse litt høyere med midtbanen, men vi må ikke ligge for høyt, for det verste som finnes for oss er overganger eller løpsdueller i forsvaret der vi har vist i mange kamper at vi rett og slett er for svake.

Det jeg ser for meg er at Andresen tar det defensive arbeidet, og ligger og kontrollerer mellomrommet mellom midten og forsvaret vårt, mens Scharner står frem med mange og gode offensive driv fremover. Hvis da Miller og ikke minst Winters er bevegelig og drar med seg VIF ut på løpeturer, tror jeg at vi skal kunne spille oss igjennom dette VIF-laget.

Men det aller viktigste i dag, blir uten tvil innsats og vilje. Dette har vært mangelvare hos Brann den siste tiden, og jeg mener dette er en vel så viktig årsak til downperioden som skader og suspensjoner. Man vinner ikke kamper på dette nivået uten å gi 100% i 90 minutter. Det håper jeg Mons'en har banket inn i skallen på alle spillerne nå...
Aldri mer Obos....

Lurkin

Helt enig med deg. Laget vårt er fullt på høyde med Enga sitt, men det står mye på vilje. OPP I MANN MED EN GANG! Alle bør lære litt av Hellas fra EM og det Hæstad gjør i Start. Presse ballfører med en gang, i alle ledd, det fører enten til støttepasninger eller pasninger som blir mislykket.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Scharner er sikkert satt som frimerke på Iversen ;) Da må de få slå så mange lange de bare vil :p

enavgutta


AtroZ

Quote from: "enavgutta"


Bjarnason spiller ikke..
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

el-diego

Quote from: "AtroZ"
Quote from: "enavgutta"


Bjarnason spiller ikke..
udere est facere


Go Up