• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjokk???

Started by ole, August 17, 2005, 08:27:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ole

Det er skremmende at Brann , som før sesesongen gikk ut å skulle ta GULL, ikke ser ut til å finner det nødvendig å trene for å vinne serien. Trodde det var en selvfølgelighet at jo mer en trener blir man bedre. Hvem sin feil er det at forberedelsene til sesongen er så dårlig? Mjelde, som hovedtrener, spillerne eller styret i Brann? DET ER EN SKAM.

oppedal

Quote from: "ole"Det er skremmende at Brann , som før sesesongen gikk ut å skulle ta GULL, ikke ser ut til å finner det nødvendig å trene for å vinne serien. Trodde det var en selvfølgelighet at jo mer en trener blir man bedre. Hvem sin feil er det at forberedelsene til sesongen er så dårlig? Mjelde, som hovedtrener, spillerne eller styret i Brann? DET ER EN SKAM.


De burde kanskje trene litt mer, men det er jo noe som heter å bli overtrent. Før sommeren så det ut som Brann skulle ta medalje, men etter sommeren har flere spillere blitt skadet og Kvisvik er ikke iblant oss lenger. Dette er en av grunnene til at Brann har falt sammen i de 5 siste kampene. Og skal de vinne noe som helst bør Brann kjerpe seg på bortebane.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

pusuren

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=83962
Ser ut som trennings mengden i start er stor forskjell fra trennings mengden i Brann, å vi ser jo hvordan de gjør det...

Xminator

Joda, det er en passe tabloid tanke at treningsmengdene er forklaringen. Sånn passe enkel faktisk. Krig og fred og sånn.

naitsirk

kanskje,men kvifor score start so mange mål dei siste 15min?
flaks vs treningsmengde?

Xminator

Godt over 50% uttelling er flaks. De skaper faktisk ikke så mye de siste 15.

espen

Quote from: "oppedal"
Quote from: "ole"Det er skremmende at Brann , som før sesesongen gikk ut å skulle ta GULL, ikke ser ut til å finner det nødvendig å trene for å vinne serien. Trodde det var en selvfølgelighet at jo mer en trener blir man bedre. Hvem sin feil er det at forberedelsene til sesongen er så dårlig? Mjelde, som hovedtrener, spillerne eller styret i Brann? DET ER EN SKAM.


De burde kanskje trene litt mer, men det er jo noe som heter å bli overtrent. Før sommeren så det ut som Brann skulle ta medalje, men etter sommeren har flere spillere blitt skadet og Kvisvik er ikke iblant oss lenger. Dette er en av grunnene til at Brann har falt sammen i de 5 siste kampene. Og skal de vinne noe som helst bør Brann kjerpe seg på bortebane.


Kvisvik gikk virkelig ut i media og sa at hans "bortgang" var planlagt lenge før sesongen begyndte. Det vil jo tilsi at ledelsen var fullstendig klar over at han mest sannsynlig ikke ville tilbringe hele sesongen i klubben. Så det forsvarer ikke at klubbe ikke klarer målsettningene sine

BL

Quote from: "ole"Det er skremmende at Brann , som før sesesongen gikk ut å skulle ta GULL, ikke ser ut til å finner det nødvendig å trene for å vinne serien. Trodde det var en selvfølgelighet at jo mer en trener blir man bedre. Hvem sin feil er det at forberedelsene til sesongen er så dårlig? Mjelde, som hovedtrener, spillerne eller styret i Brann? DET ER EN SKAM.


Men Brann trener jo like mye (om ikkje mer, husker ikkje) som Enga, LSK, Viking osv. Så det er nok ikkje for lite trening som har skyld i de dårlige resultatene i høst. Trente like mye/lite i vår.
Hansa-
Felt Z

morten_61

Brann hadde 14 dager ferie 4/6-18/6, 3 uken tar Brann spillerne med unger og kjerringer og reiser på trening og hygge tur.
Start hadde 4 ferie dager, etter det kommer de tilbake til helvetesuker med trening.
Det er ikke bare Alex Valencia som fikk treningssjokk når han forlot Brann det gjorde også Rønningen, det er ikke bare det at de trener mer, men de er også overrasket over hvor mye større intensitet det er på treningen.
Når vi har puslinger som ikke holder mer enn 60 min i kamp, så sier det seg sjøl at de duller med spillerne.

olry

Det har vel mer med treningsopplegg enn treningsmengde å gjøre.

Knasen

hmmm, dere er vist inpå noe der, men de var jo på treningsleir og cup etter cup, men som treneren min sier. Det er ikke på kamper vi blir bedre, det blir man på treninger. så trene mer er jo et forslag på løsningene i Brann. men de tre ukene synes jeg de kunne få. De kunne kanskje latt det bli med 2 uker eller kanskje litt mindre, men familie er jo viktig.

oppedal

Quote from: "olry"Det har vel mer med treningsopplegg enn treningsmengde å gjøre.


Du er inne på noe der ja. Visst resultatene skal bli bedre i kamp, må treningsopplegget endres. Mer intensitet og forbedring av det de gjorde galt i sist kamp. Mer trening kan også hjelpe, men da må det ikke bli for mye. De kan fort bli utslitt av for mye trening...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Austevolling

Kostholdet har veldig mykje å sei på kor mykje man greie å yta..
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

enavgutta

Artig at man nå har kommet til det stadiet hvor man diskuterer spillernes kosthold :-D

Jada, viktig at spillerne è grov i matfatet ;-)

Candyman

Kvisviken var jo rimelig tungt inne på Pastasentralen....skulle tro ha var investor og skulle spise seg rik :)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up