• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trodde ikke dagen skulle komme

Started by gull05, August 12, 2005, 17:47:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gull05

Som i overskriften, jeg trodde ikke dagen skulle komme men det har den, jeg har helt mistet interessen for Brann. Det er det samme hvert eneste år, ok cup gull etter 22 år i fjord men hallo, nei jeg kjenner at jeg ikke lenger gidd bry meg. Jeg har sesong kort å det har jeg hatt i 15 år på samme plass, men jeg kommer ikke til å fornye det. Grunn: vi kommer ikke til å vinne verken tippeligaen eller noe anne på de neste 22 årene heller.
Nei en plass kommer til å stå tom resten av denne sesongen. Eg e` så lei denne klubben og alt skrytet å alle bortforklaringene OSV...
Sitat:  "Altså Bergen, vi kan jo ikke noe i denne byen. Vi får ikke til noen ting. Det er jo det som er problemet. Brann er et speilbilde av bergenssamfunnet. Og vi liker å ha det sånn"
Det er så rett som det er sagt! Håper jeg en gang i fremtiden endrer menning....
ød makt.

Northside

"Det er med Brann som med jenter, et sabla rot hele tiden, men også ganske artig."

husker det var en som sa det her inne en gang, ganske tidig pga det stemmer perfekt. Tror du skifter mening om en lite måned når vi vinner igjen :wink:

Sikkert mange som vil kalle deg medgangssupporter no, kan diskuteres, men etter 15år med sesngkort så skulle en nesten forstå hvorfor man gir opp.

Snublefot

det var da et trist syn..;(

men du tar nok feil;) hehe..

ta det med ro;) vi har ventet siden 63, vi kan vente litt til.

Og har du sesongkort og ikke akter å dra på kampene så overtar jeg gjerne detM;) hehe.. neida. se å kom deg avgårde;)  det skal nok snu skal du se;)

evigRød


KennethS

Quote from: "evigRød"


Du fremhver alle i at alle lag har hatt det jævlig i 13 år. Nekter og tro at ALLE har hatt det jævlig i 13 år, Rosenborg har nok hat det ganske bra de siste 13 årene.
tå på Brann

Northside

Quote from: "KennethS"
Du fremhver alle i at alle lag har hatt det jævlig i 13 år. Nekter og tro at ALLE har hatt det jævlig i 13 år, Rosenborg har nok hat det ganske bra de siste 13 årene.


Men de har det jævlig no! :D  Måtte bare si det 8)

gull05

Mitt innlegg var skrevet fra hjerte, til deg som vil ha bilettene mine klart du kan få dem. De skal ikke brukes så enten deg eller et tomt sete.
Eg er så ufattelig lei denne klubben at jeg ikke kan få det sagt.
Men klart gammel kjærlighet dør aldri eg håper det blir edelt metall en gang helst snart, kansje neste år???
ød makt.

Jonasbrann1

Blod e tjukkare enn vann

abe78

Brann har ikke vunnet?

Slo vi ikke Rosenborg 4-1 eller Lillestrøm 6-2. De lever jeg lenge på...
.og husk!

Henki

Quote from: "gull05"Mitt innlegg var skrevet fra hjerte, til deg som vil ha bilettene mine klart du kan få dem. De skal ikke brukes så enten deg eller et tomt sete.
Eg er så ufattelig lei denne klubben at jeg ikke kan få det sagt.
Men klart gammel kjærlighet dør aldri eg håper det blir edelt metall en gang helst snart, kansje neste år???


Vel, det er få ganger jeg er enig med Rune Brathseth, men da han sa til de RBK-supporterne som truet med å holde seg unna kampene til det ble bedring at de kunne bare holde seg unna når det snudde var jeg helt enig. Og det samme gjelder deg, gull05. Den dagen det snur for Brann har du ingen rett til å komme tilbake til Stadion og juble sammen med oss andre som virkelig elsker Brann.
Kom deg langt pokker i vold vekk fra Stadion og la noen som virkelig er glad i klubben få benytte seg av plassene istedet!

MEDGANGSSUPPORTER!
Ballen skal fremover!

Leffen

helt enig henki!
det som er gøy med brann er jo at det skjer noe hele tiden, og at vi aldri vinner serien. tenk på det antiklimakset som vil komme sesongen derpå hvis vi skulle bli mestere. hva skal vi spille for da? hva skal vi synge om?
blir litt som å date en dame leeenge uten å få napp, og så når det skjer, er all spenningen borte. eller så blir man kjærester da. men i branns tilfelle vil det bety at man må vinne hver seong, og det er lite trolig.
nei, takke meg til denne "gåogventepåseriegulletsomaldrikommer"-tilstanden vi supportere, og byen, er i. det er den som holder oss levende.

Lurkin

Dette kalles jo bare å svikte klubben når det går nedover. At du har hatt sesongkort så lenge er nå bare flott, men å skrive en thread om hvor lei du er Brann er jo bare unødvendig og teit egentlig. Og hvor gammel er du? Med tanke på at du er minst 15 år og skriver fjord i stedet for fjor.

"For selv om vi rykker ned.."
Berømte Brann fra Bergen

Northside

Quote from: "Lurkin"Dette kalles jo bare å svikte klubben når det går nedover. At du har hatt sesongkort så lenge er nå bare flott, men å skrive en thread om hvor lei du er Brann er jo bare unødvendig og teit egentlig. Og hvor gammel er du? Med tanke på at du er minst 15 år og skriver fjord i stedet for fjor.

"For selv om vi rykker ned.."


du kan vel ha dystleksi selvom du er minst 40år?

Henki

Quote from: "Leffen"helt enig henki!
det som er gøy med brann er jo at det skjer noe hele tiden, og at vi aldri vinner serien. tenk på det antiklimakset som vil komme sesongen derpå hvis vi skulle bli mestere. hva skal vi spille for da? hva skal vi synge om?
blir litt som å date en dame leeenge uten å få napp, og så når det skjer, er all spenningen borte. eller så blir man kjærester da. men i branns tilfelle vil det bety at man må vinne hver seong, og det er lite trolig.
nei, takke meg til denne "gåogventepåseriegulletsomaldrikommer"-tilstanden vi supportere, og byen, er i. det er den som holder oss levende.


Vel, nå vil jeg ikke bli beskyldt for å synes det er gøy at vi ikke vinner serien, for klart det er frustrerende å vite at 1963 er siste gangen. Men poenget mitt er at hvis man ikke er villig til å støtte laget når det går dårlig fortjener man heller ikke å være med når det går bra. Om man ikke er på Stadion hver eneste kamp er nå så, men å komme med utspill om hvor lei man er av laget man hevder å heie på blir bare tull og tøys!
Ballen skal fremover!

AlexS

Hey! Stop messing around!

Du er nok bare inne i en liten bølgedal - alle går inn i en slik.

Motyka

Nå må vi ta oss sammen her, dere vet like godt som meg at på neste hjemmekamp så kommer gull05 tuslende opp til Stadion og setter seg ned på samme plass han har gjort i 15 år. Skuffelse er normaltilstanden i en fotballsupporters liv. Ikke kom her og si at dere aldri har spurt dere, etter en bedriten Brann kamp, om hvorfor dere gidder å engasjere dere.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Toa

Jaja. Medgangssupporter kan det vel kalles?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Motyka

Quote from: "Toa"Jaja. Medgangssupporter kan det vel kalles?


Medgangssupporter å være skuffet? Da er vel RBK eneste klubben i Norge uten Medgangssupporter de siste 13 årene da kanskje?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

grei

Voldsomt til klaging da. Brann er jo relativt sett et av de mer suksessrike norske lagene. Det er hundrevis av norske fotballklubber som skulle gitt vekk klubbhuset sitt for å få spille bare én kamp på Branns nivå. Av et par tusen norske fotballklubber er det ytterst få som har klart å spille seg opp til høyeste nasjonale nivå. Vi har vært der i snart 20 år på rad.

krøvel vellevold

Quote from: "gull05"Som i overskriften, jeg trodde ikke dagen skulle komme men det har den, jeg har helt mistet interessen for Brann.


En eller annen gang i fremtiden vil vi sikkert kunne skrive: "Jeg trodde ikke dagen skulle komme, men det har den: Vi har vunnet seriegull!"

Og frem til 7. november 2004 hadde vi vel også begynt i miste troen på om Brann noen gang kom til å vinne noe igjen i det hele tatt. Det var jo 22 år siden sist, men så... Men det er mange andre store klubber som også har ventet lenge: Chelsea brukte jo 50 år på å vente på sitt neste seriegull, ManU ventet i nesten 30 år før de vant på begynnelsen av 90-tallet, Hammarby (som er en klubb med stor publ.interesse) brukte over 100 år på å vinne en tittel i det hele tatt, Borussia Dortmund (Europas største publikumslag for tiden) brukte flere tiår på å vinne serien, Newcastle (Englands nest største og kanskje beste publikum) vinner jo aldri serien... Det er i det hele tatt mange store klubber som har ventet lenge, og som har sett ut til å være dømt til aldri å kunne vinne serien, men såååååå...
Legg ned hele klubben!

grei

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Toa"Jaja. Medgangssupporter kan det vel kalles?


Medgangssupporter å være skuffet? Da er vel RBK eneste klubben i Norge uten Medgangssupporter de siste 13 årene da kanskje?


Det er ikke noe kvalitativt bedre med bergensere enn andre mennesker, selv om vi liker å tro det. Vi har medgangssupportere her som alle andre steder. Det kommer flere når laget er i gode perioder og vi synger når vi vinner.

Med det naive nicket "gull05" høres det tvilsomt ut at  fyren har så lang fartstid på stadion, men OK. En som har gått på alle kampene i 15 år for så å gå lei og gi seg er ingen medgangssupporter. Det er en eks-supporter.

Knasen

At Bergen ikke har har en dritt er jo tull. Det er jo nesten ingen som har vært så lenge i serien enn Brann. Og så er det ganske fin by og :D. Mye finere enn Oslo synes nå jeg. Nå kan ikke jeg kalle meg supersuporter for jeg bor i Oslo og får ikke gått på så mange kamper, men hver gang jeg kommer så må man jo alltid innom stadion. Nei, dette vil snu. Kanskje i dag?

Nei, vi håper på det beste og ler av det verste?

PS:Jeg har skrivevansker :D

Grey

Quote from: "grei"Med det naive nicket "gull05" høres det tvilsomt ut at  fyren har så lang fartstid på stadion, men OK. En som har gått på alle kampene i 15 år for så å gå lei og gi seg er ingen medgangssupporter. Det er en eks-supporter.


En eks-supporter er ingen supporter.
Maybe a Greyhound could be my way

hocey

Sjelden har jeg vært så skuffet som denne sesongen siden jeg mente før sesongen at laget var det beste i serien. Jeg er en dem som mener mye av dette ansvaret ligger på treneren, men selv om lysten nok ikke er like stor å gå på stadion som de siste 20 sesongene stiller jeg nok på neste hjemmekamp. Og jeg frykter nok engang å gå hjem den tunge veien forbannet over dårlig taktikk, lite innsatsvilje og misbrukte sjanser... Men noen magiske situasjoner kan selvfølgelig snu opplevelsen opp ned.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

_owenz_

Rofl, dette er bare piss. En fyr som har vært på stadion i 15 år og overlever ikke 4 kamper uten seier? Hva gjorde han i 2002 etc? Ble innlagt og sluppet ut ifjor?  Neida. Tipper dette er en fjortis som gikk første gang på stadion ifjor engang.

owenz

P-K

Gull05 håndterer rettskriving som en 9-åring... Har han hatt partoutkort i femten år gikk han på skole da ungene faktisk lærte å skrive. Det er lite sannsynlig at Gull05 er eldre enn femten år. Trolig fulgte han ikke Brann før Mons Ivar ble trener.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!


Nixon

Man kan godt si at Brann ikke har hatt medgang på en mannsalder, utenom en søndag i november i fjor. Samt et par tilsvarende helger på 70- og 80-tallet.

Så la oss si at vi ikke er medganssupportere. Men hvorfor er da verdens undergang nær når Brann ikke vinner på en 4-5 kamper? Det lurer jeg litt på akkurat nå.
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"Man kan godt si at Brann ikke har hatt medgang på en mannsalder, utenom en søndag i november i fjor. Samt et par tilsvarende helger på 70- og 80-tallet.

Så la oss si at vi ikke er medganssupportere. Men hvorfor er da verdens undergang nær når Brann ikke vinner på en 4-5 kamper? Det lurer jeg litt på akkurat nå.


Svar:
1) Har det noengang vært en tid da verdens undergang ikke har vært nær ved 5 kamper uten seier?
2) Forventninger, mann, forventninger. Hvis jeg velger en dag å bruke min 20 år gammel Lada er jeg tilfreds hvis den starter hver 3. dag. Hvis jeg velger min splitter nye Jaguar vil jeg være ganske så jævlig utilfreds med samme startbrøk.
3) 4 av de 5 lagene Brann ikke har vunnet mot har vært pr definisjon møkkalag som de var pre ferie milevis foran.
4) Måten Brann spiller på.
5) Spillernes holdnig og innsats.
6) MIMs troverdighet.

Orker ikke flere. Har begynt å gråte forlengst.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Du skjønner det Nixon, vi har motgangssupportere. Der andre lag har gloryhuntere som spretter opp og sleiker i seg suksessen, har Brann en laaaaaaang tradisjon med å tiltrekke seg de som normalt stiller seg rundt alt som brenner, har kresjet eller som generelt ser ut til å bli bråk av.

Motgangssupporteren - de som ikke trives uten å ha noe å klage på :)

Håper det forklarer litt :p

hocey

Quote from: "Xminator"Du skjønner det Nixon, vi har motgangssupportere. Der andre lag har gloryhuntere som spretter opp og sleiker i seg suksessen, har Brann en laaaaaaang tradisjon med å tiltrekke seg de som normalt stiller seg rundt alt som brenner, har kresjet eller som generelt ser ut til å bli bråk av.

Motgangssupporteren - de som ikke trives uten å ha noe å klage på :)

Håper det forklarer litt :p


Tydligvis at du X mener at vi bare skal holde munn og godta alle feilene som er blitt gjort så langt I sesongen, fordi hvis en ikke gjør det er en ikke en god fan. Hvor langt må denne nedturen gå før også du mener at det er lov til å påpeke at Brann langt fra har innfridd? Skal en godta en plassering midt på tabellen uten å kunne si fra at det har vært den mest skuffende sesongen på lang, lang tid (inkludert 2002 sesongen hvor Brann hadde solgt enhver spiller av kvalitet)? Trodde før Aalesund kampen at vi ville ende på 38 poeng. Nå tror jeg mer på 35 poeng med tanke på kampprogrammet vi har igjen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Opacus

Quote from: "gull05"Som i overskriften, jeg trodde ikke dagen skulle komme men det har den, jeg har helt mistet interessen for Brann. Det er det samme hvert eneste år, ok cup gull etter 22 år i fjord men hallo, nei jeg kjenner at jeg ikke lenger gidd bry meg. Jeg har sesong kort å det har jeg hatt i 15 år på samme plass, men jeg kommer ikke til å fornye det. Grunn: vi kommer ikke til å vinne verken tippeligaen eller noe anne på de neste 22 årene heller.
Nei en plass kommer til å stå tom resten av denne sesongen. Eg e` så lei denne klubben og alt skrytet å alle bortforklaringene OSV...
Sitat:  "Altså Bergen, vi kan jo ikke noe i denne byen. Vi får ikke til noen ting. Det er jo det som er problemet. Brann er et speilbilde av bergenssamfunnet. Og vi liker å ha det sånn"
Det er så rett som det er sagt! Håper jeg en gang i fremtiden endrer menning....


Sniff sniff, i smell medgangssupporter!
ttp://www.fotballsupporter.com/ - Norges supporterforum

Go Up