• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store stå VS Hansa

Started by Tom C, August 11, 2005, 08:41:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Er det virkelig nødvendig å mase om hvem som lager mest liv etc hele tiden? Kan ikke heller folk gå litt i seg selv og ihvertfall sørge for at de er med å synge når noen tar initiativ?

Synes det er trist at vi ikke klarer å dra i gang "Vi er Brann Bergens stolthet" mellom store stå og Hansa oftere, for den gir meg gåsehud når den runger over stadion.

Har også hørt fra mer eller mindre nøytrale tilskuere (som hørte den når den ble tatt i Bergenshallen i vinter) at det ga en fantastisk stemning.

Kom igjen gutter (og jenter) så skremmer vi vannet av den derre allianse-gjengen...
Aldri mer Obos....

jegløh

Quote from: "Tom C"Er det virkelig nødvendig å mase om hvem som lager mest liv etc hele tiden? Kan ikke heller folk gå litt i seg selv og ihvertfall sørge for at de er med å synge når noen tar initiativ?

Synes det er trist at vi ikke klarer å dra i gang "Vi er Brann Bergens stolthet" mellom store stå og Hansa oftere, for den gir meg gåsehud når den runger over stadion.

Har også hørt fra mer eller mindre nøytrale tilskuere (som hørte den når den ble tatt i Bergenshallen i vinter) at det ga en fantastisk stemning.

Kom igjen gutter (og jenter) så skremmer vi vannet av den derre allianse-gjengen...
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Helt enig.

Men tror nok "Vi er Brann Bergens stolthet" mellom SS og Hansa kan bli ganske dødt i kveld...:)
Rød makt på Hansa

Brann_ruler

Enig at det burde være mer positivt å diskutere hvordan man kan utnytte to større supporter sider på stadion bedre, enn å hakke på hverandre.

Tror akustikken i vestlandshallen gir betydelig bedre effekt for ditt forslag. Dette sammen med antall mennesker som antageligvis kommer i kveld kan gi dårlig effekt/ resultat i Allianz kampen.

Men kan ikke noen kloke hoder prøve å få til en samstemt løsning i kamper med fulle tribuner, så kan vi se om det er muligheter for enda bedre stemning.

Håper det er flere kreative sjeler som kan gi konstruktive innspill til å skape bedre stemning på stadion.

Tom C

Quote from: "Brann_ruler"Enig at det burde være mer positivt å diskutere hvordan man kan utnytte to større supporter sider på stadion bedre, enn å hakke på hverandre.

Tror akustikken i vestlandshallen gir betydelig bedre effekt for ditt forslag. Dette sammen med antall mennesker som antageligvis kommer i kveld kan gi dårlig effekt/ resultat i Allianz kampen.

Men kan ikke noen kloke hoder prøve å få til en samstemt løsning i kamper med fulle tribuner, så kan vi se om det er muligheter for enda bedre stemning.

Håper det er flere kreative sjeler som kan gi konstruktive innspill til å skape bedre stemning på stadion.


Og jeg håper vi snart sammen kan synge Brann frem til nok en cupseier en gang i November, ettersom det er litt nærmere ditt område... ;)
Aldri mer Obos....

gull05

På 80-90 tallet var Brann supporterne sinnsykt bra, alle viste at det var et sinnsykt trykk på staddaen. Men sånn som det er der oppe nå om dagen så er Brann publikumet tallstort men ikke noe særlig bra, eller bra men ikke i nærheten av klubber som VIF-LSK eller FFK ja selv AAFK skaper bedre trøkk på sin stadion en vi gjør på vår. Synd men den tiden da store stå kalt seg Red Army var det en helt annen stemmning på stadion en det er i dag.
ød makt.

Tom C

Og siden jeg er i det positive hjørnet spår jeg herved at Brann klarer topp to i serien i år.

Først må vi få skikk på første-elleveren. Det tror jeg vi har etter Glimt kampen ettersom det blir en liten pause etter den kampen pga landskamper.

Deretter tipper jeg at RBK kommer til å komme tilbake og ta poeng fra de fleste topplagene, og jeg har en feeling av at Start er på vei inn i trøbbel.

Setter herved en 50-lapp på:
1. VIF,
2. Brann,
3. RBK.

Start, Lyn, Viking og LSK får seile rundt i ingenmannsland der de hører hjemme...

P.S. Utrolig hvor kort tid etter bunnløs irritasjon jeg er tilbake i god gammel "ukuelig-optimisme-modus" igjen...
Aldri mer Obos....

grei

Sølvplass bak VIF? Nei, da heller takke seg til en femte-sjetteplass.

Men hvorfor er det så ille med rivalisering mellom tribunene? Ingenting er bedre enn dersom det oppstår en kamp på tribunen som gjør alle mer skjerpet. Gudene skal vite at det trengs.

Helegbe_er_en_stor_dverg!

Men det er jo allerede en rivalisering mellom oss og motstanderens supportere, vi trenger vel ikke rivalisering innad?

Mot Aafk var det jo deres supportere som dominerte fulstendig! DET er noe å ta tak i!!
i e Brann!!

jegløh

Quote from: "gull05"...ikke i nærheten av klubber som VIF-LSK eller FFK ja selv AAFK skaper bedre trøkk på sin stadion en vi gjør på vår.


Jeg har tidligere betraktet meg som forumets mest negative og kritiske, men føler du har overtatt tittelen.

Må innrømme at jeg ikke har sett noen av ovennevnte lag spille hjemme, men kan ikke forstå annet enn at du tar veldig feil.

Rapporter i media synes stadig å trekke frem klanen og Brannsupportere (riktignok i den rekkefølgen) som Norges beste.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Alexåsane

Quote from: "gull05"På 80-90 tallet var Brann supporterne sinnsykt bra, alle viste at det var et sinnsykt trykk på staddaen. Men sånn som det er der oppe nå om dagen så er Brann publikumet tallstort men ikke noe særlig bra, eller bra men ikke i nærheten av klubber som VIF-LSK eller FFK ja selv AAFK skaper bedre trøkk på sin stadion en vi gjør på vår. Synd men den tiden da store stå kalt seg Red Army var det en helt annen stemmning på stadion en det er i dag.


Det var mye bedre trøkk på stadion før ja. Men vi er fortsatt i norges toppen. Har du f.eks vært på colorline stadion? Det har jeg, og trøkket er IKKE like bra som på Brann stadion.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Helegbe_er_en_stor_dverg!

Ikke tro på det media skriver.. Brann-supporterne lever fremdeles på ryktet fra 90-tallet.. Pr.dags dato er det flere lag i TL som er flinkere enn Brann på supportersiden (kjeg sier ikke dette for å provosere, det er jo fakta faen).

Det er bare når hele stadion blir med på sangene at det er trøkk på Stadda. Når SS synger for seg selv er det svakt!
i e Brann!!

Alexåsane

Quote from: "Helegbe_er_en_stor_dverg!"Det er bare når hele stadion blir med på sangene at det er trøkk på Stadda. Når SS synger for seg selv er det svakt!


Helt riktig, men sån er det i resten av norge og(kanksje utenom klanen). Men forskjellen er at på stadion blir "alle" med mye oftere enn andre plasser i norge.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

gull05

En ting er vi gode på i Bergen, Vi skryter av oss selv bedre og mere en noen andre i Norge!
Bergenspublikummet er ikke så bra lengre, innse det!
ød makt.

Stoffi

Quote from: "Alexåsane"Det er bare når hele stadion blir med på sangene at det er trøkk på Stadda. Når SS synger for seg selv er det svakt!


Helt riktig, men sån er det i resten av norge og(kanksje utenom klanen). Men forskjellen er at på stadion blir "alle" med mye oftere enn andre plasser i norge.[/quote]

Har aldri hørt noe som minner om stemning på Stadion på sitt vanlige. Greit nok, enkeltgruppering kan utsynge vår enkeltgruppering, SS, men ingen kan konkurrere mot oss stadion mot stadion.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Etter å ha stått noen meter unna SS i denne kampen og både sett og hørt de har jeg følgende å si: Problemet er ikke at de er få. Men de kan ikke synge! De prøver, men de klarer ikke å synge rent teknisk hvis man kan bruke et slikt utrykk.

På rop er trøkket til tider veldig bra. Men med en gang man begynner å synge går det gale. Man finner ikke tonen, sluker ordene og sangene ebber ut i mumling.

Det SS trenger er en sangpedagog, øvingslokale og noen timer en ettermiddag...
Rød makt på Hansa


Toa

Det er Idol sin feil. Det blir stilt så høye krav til sangstemme i dagens samfunn, at ingen tør å bruke den.

Om folk hadde stått mer samlet, hadde problemet blitt mindre.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up